כיכר השבת

ביום הזיכרון

עורך 'הארץ' אלוף בן משתלח בחרדים - ולא מתנצל

עורך 'הארץ', אלוף בן, כתב הבוקר מאמר מסית נגד הציבור החרדי וטען שהוא מייחל ליום בו חיילים יכריחו אותנו ללמוד ליב"ה • בשיחה עם 'כיכר' הוא מתעקש ומסרב להתנצל (ארץ)

106
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ג' באייר | 08.05.19
אלוף בן
אלוף בן (צילום: פלאש 90)

אלוף בן, העורך הראשי של 'הארץ', פרסם הבוקר (רביעי) מאמר נוטף הסתה כנגד הציבור החרדי, והזכיר ללא מעט חרדים את שנות ה-30 במאה הקודמת, כאשר במאמרו הוא מציין כי הוא מייחל לכך שיבואו ימים, והחרדים שמסרבים לשרת בצבא וללמוד לימודי ליבה יקבלו דיכוי אלים ע"י פוליטיקאי שישליך את משתמטי הגיוס לכלא, ויכפה עליהם לימודי ליבה בעזרת חיילים חמושים(!), לא פחות.

את מאמרו פותח בן בכך שהחרדים משחקים באש: "ראשי המפלגות החרדיות מזהים את חולשתו של נתניהו, שמוכן לתת להם הכל בעד חסינות מהדחתו, אך החרדים הם קצרי ראייה, כי ברגע שישראל תקלע למשבר הם יהיו היעד המיידי לקיצוצים, ואיום על אורח חייהם המתבדל".

הוא ממשיך: "החרדים מעוניינים לא לשרת בצבא ומסרבים ללימוד ליב"ה, ומעדיפים לחיות מקצבאות ותשלומי ההעברה. וכך יוצא ששני העשירונים העליונים, המשתייכים לצד השמאלי יותר של המפה הפוליטית שמשלמים 92% מהמס בישראל, מממנים את החרדים שכורתים ברית עם הליכוד".

בהמשך הוא מצטט את פרופ' בן דוד ומצטרף לדעתו: "הרבה לפני שמחצית מילדי המדינה שתהפוך עוד מעט לחרדית יבזבזו את זמנם בלימודי דת, צריך לזעזע כל ישראלי שרוצה להמשיך לחיות כאן. הקשקוש כביכול יש תהליכי שינוי בחברה החרדית - היא קשקוש, ואם נמשיך במצב כמו היום מדובר בהתאבדות כלכלית וחברתית".

כאן הוא כבר עובר לאיום: "כשהשלווה הפנימית של החילונים תתעורר בעקבות קריסת כלכלית או שחיילים לא יפסיקו למות, יגיע פוליטיקאי יותר כריזמטי ומוצלח מיאיר לפיד, ישליך את המשתמטים החרדים לכלא, ויכריח אותם ללמוד לימודי ליב"ה בעזרת חיילים חמושים".

'כיכר השבת' שוחח עם עורך 'הארץ', אלוף בן, אך גילה כי הוא איתן בדעתו ומסרב להתנצל.

בוקר טוב, עורך 'הארץ', אלוף בן...

"בוקר אור גם לך".

ישנה תחושה, שמאוד פופולרי לתקוף את החרדים על רקע כניסתם לקואליציה, ובכלל, אתה מתואם עם יאיר לפיד?

"אינני מתואם עם יאיר לפיד, לפיד לא בקבוצת הארץ (הוא בכלל מחרים אותנו), ולכן לא אוכל להתייחס למה שנאמר. גם לא הצעתי שהחרדים לא יהיו בקואליציה. רק כתבתי שדרישותיהם יקימו עליהם יום אחד את הרוב שנדרש לממן אותם, ציינתי בפירוש שזה לא עכשיו. ברור שדרישות כמו מאסר וקנסות כבדים לעסקים שפתוחים בשבת, רק יקרבו את התהליך".

אתם ב'הארץ' מאוד אוהבים מיעוט אחר במדינה. להזכירך אנחנו גם מיעוט, והציבור שלנו נאלץ לקום כל בוקר להשמצה אחרת. למה?

"אתכם דוחקים במאמרים ואת החילונים בצבא, במיסים ובחוקי אישות ושבת. רוצה להתחלף? תכתבו מאמרים נגדנו ונכפה עליכם גיוס לגברים ונשים, נישואים אזרחיים ועבודה בשיעורים דומים לחברה החילונית? יהיה מעניין".

אוקיי, עשית הכללה ואמרת שכל החרדים נסמכים על קצבאות וכו', אתה יודע שזה לא נכון.

"אנחנו הראשונים לדווח על כל יוזמה לתעסוקה או השכלה בחברה החרדית, ומקדישים לכך לא מעט מקום. אבל מה לעשות וזה לא המיינסטרים בחברה החרדית. לא כתבתי שכל החרדים לא לומדים ליב"ה, אבל הסירוב ללמוד ליב"ה הוא דרישה מרכזית של הפוליטיקאים ומערכות החינוך החרדיים, שמעתי בעבר בעצמי מגפני שלעולם לא יתפשרו על זה. לצערי הסברים כמו 'התורה שמרה על עם ישראל' לא מספיק טובים להצדיק בערות מרצון על חשבון אחרים. ואם כולם לא ילמדו ליב"ה, מי יעבוד ומי יגן ומי ישלם? נבקש עזרה מהרשות הפלסטינית?".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי אמר ל'כיכר השבת' בתגובה לדברים, כי "אין די בכדי לתאר בכתב את ארס ההסתה במאמרו של האדון מעיתון הארץ, התזמון ביום זה אשר עם ישראל מתייחד עם חללי מערכות ישראל הוא חמור ביותר, אך שונאי ישראל מעיתון הארץ, כנראה מורגלים בשנאה גם לחיילי צה"ל שנפלו בעת מילוי תפקידם ובחרו שוב לדחוק את זכרונם ולעסוק בהסתה מהשפלות שהיו כאן".

תוכן שאסור לפספס
106 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
61
ואני ממליץ לכולם לעשות אותו דבר, לפני שמתנפלים על הכותב. ולגופו של עניין: יש הרבה אמת בדבריו של אלוף בן. אי אפשר לנהל מדינה שכל ילד הולך ללמוד רק תורה, ולמען האמת - זה גם לא נכון לעשות זאת, משום שרק מועטים מוכשרים ללמוד תורה באמת כל ימיהם. מי יהיו המהנדסים? מי יהיו הרופאים? מי יממן לנו את הפנסיות?
חנן. ב.09.05.19
בניסן ובתשרי (אלא תעבדו למחיתכם) כדי שלא תהיו טרודים במזונותיכם כל השנה'' אלא שהמדינה זרעה המון פריצות וכפירה ברחובות שמי שעובד עלול להתדרדר רוחנית. [אפילו לשיעור תורה מוציאים צו משפטי לחייב תערובת נשים וגברים]
משה בן אברהם09.05.19
60
אוהבים את המחבלים ושונאים את החרדים
יעקב לוי09.05.19
59
למרות שנראה קדוש הודי
שמעון חיים08.05.19

הצגת כל התגובות

58
כופר בתורה כולה. רק בעלי תשובה שהיו שם וכאן מבינים כמה שקר ורוע וחלחלה יש בכל חצי מילה של אלה
ש08.05.19
ולמרות המידע החשוב עדיף לא להתחתן עימם...
רס אל עין11.05.19
57
הציוני בישיבת נחלת דוד בפתח תקווה אנו צריכים לתבוע את הציונים על פשעי מלחמה בהאג
שפוי09.05.19
56
שהמראיין ישאל אותו אתה בעד נישואי תערובת? והוא הרי שמאלני נאור ולא גזען חלילה יענה שאין לו בעיה עם נישואי תערובת, אז יוצא שאין לו בעיה עם הכחדת המדינה היהודית, אז גם אם לשיטתו אנחנו החרדים נהרוס את המדינה מה הבעיה בכך?
משה בן אברהם08.05.19
אמת
אבי08.05.19
55
בתור חרדי גם אני מייחל ליום הזה שבניי יילמדו ליבה
מנחם08.05.19
54
א מי יכול לספר לי מה כתבו בהארץ בזמן השואהב ב על מי נאמר על ידי השמאל כבה שמש העמים ג מי יכול להסביר לי על מרד גטו עזה
משה09.05.19
53
מהדברים שלו לא נכונים אנחנו חייבים להסתכל אחרת על המדינה
זאב י08.05.19
52
הכל טוב, יש דין ויש דיין.
יפה08.05.19
51
פסיכולוגית חילונית, שני ילדיה פרופסורים בחו''ל ונשואים לגויות, נכדיה כבר לא יהודים!!! בלי תורה מה יש לנו עם הארץ הזו? בשביל מה מלחמות תשאיר לערבים את הארץ רד לניו יורק ותחיה כגוי בנעימים.
משה בן אברהם08.05.19
פשוטה זו.
אבא 08.05.19
50
והמבין יבין!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אוראור09.05.19
49
כשכלב נובח לא מתיחסים!!!!!!!!!
שיר08.05.19
48
מה האנטישמי הזה אומר??? שיתבייש לו!!! נגד מחבלים שמיידים אבנים ובקבוקי תבערה או מחבלים רוצחים - צריך ללטף אותם עם כפפות משי ועם יהיה חייל שיעז להוציא נשק ולהתגונן מפני המחבלים הוא מיד יהפוך אותו לפושע ועבריין כי המחבלים הם צדיקים והצדיקים שלומדים תורה הם מחבלים שצריך להכריח אותם ללמוד ליבה עם נשק
דוד מהפיצוחים08.05.19
47
ככ כואב לשמוע כל פעם מחדש איך יש להם בורות לגבי המגזר החרדי. אי אפשר להאשים אותם, הם לא במגזר, הם ניזונים ממה שאומרים להם..
שני08.05.19
46
עשקו את כל אלה שבעשירונים התחתונים שהיו מעדיפים בכסף שלהם לממן תלמיד חכם שילמד ולא איזה שחקן תיאטרון או ספורטאי וכיוב' אתם חושבים שרק דעתכם ..גואל קרוב מאוד וברוך שפטרנו...
שלוימלה09.05.19
45
מי הוא????? מהרסיך ומרחביך ממך יצאו זוהיא התקשורת עצוב מסכן אומלל
איטה09.05.19
44
לתורה הקדושה בר מינן מאלה על כך נאמר "חרפת נבל אל תשימני..."
ש08.05.19
43
אתה מחכה לרוב הדרוש שיקום על החרדים... ישליך לכלא חרדים, ילמד אותם ליבה בכפיה באיומי נשק של חיילים חמושים... אז בא ואסבר את אוזנך: אנחנו החרדים בעוד כמה שנים נהיה הרוב כאן ואז אולי ימצא הרוב הדרוש שיקום עליך ועל שכמותך... ישליך לכלא מחללי שבת, ואולי ילמדו אותך גמרא ודת בכפיה וכו'
יעקב08.05.19
וכל החרדים פה ייפלו ביחד איתה. מאיפה יגיע הכסף???
גר בדרום09.05.19
ישללו מכם את הזכות להצביע, הכח אצל החילונים תמים שכמותך
אבי08.05.19
42
השם יחזיר אותו בתשובה שלמה. א.כ.י.ר
בני08.05.19
41
הוא צודק במאה אחוז, אנחנו מגדלים דור של אנשים שלא משקעים ולא חושבים על העתיד, יום אחד כל המצב הזה של הכוללים והישיבות, שמחצית מהציבור הולך ללמוד את אותו דבר למרות שיש פער אדיר בין יכולות של אחד לשני, זה יתפוצץ בפנים, ומי שאשם בזה אך ורק העסקונים שלא פותחים ספר ומנגד לא עושים כלום חוץ מלפתוח דלתות של
Y.f08.05.19
הרי שאתה אחד מהכופרים בה' ובתורתו כי הוא נתן התורה לכל היהודים ביחד וציוה ללומדה בלי שוני של יכולת
חיו09.05.19
ציווה ללמוד לכולם, אבל מה לעשות שיש שוני בין הרמות, למה אתה לומד ברמתו של הבריסק רב או החזו"א?? אלא כל אחד לומד ברמתו... ותפסיקו להפוך כל אדם שחושב אחרת ממכם לכופר בה' ובתורתו.. חבד.. עץ.. חסי (הרב עבודיה).. חזונאישניקים(ר חיים גרינמן).. מזרוחניקים(הרב קוק).. ועוד ועוד... תמשיך להאמין
y.f09.05.19
40
"החרדים שמסרבים לשרת בצבא וללמוד ליבה יקבלו דיכוי אלים!! ע"י פוליטיקאי שיותר כריזמטי מיאיר לפיד - וישליך אותם לכלא ויכריח אותם ללמוד ליבה ע"י חיילים חמושים" =אלו דברי אדולף בן עורך הארץ שהעיקר הוא מזדעזע עד עמקי נשמתו על כל מחבל רוצח שמת.
דוד 08.05.19
39
הוא לא יתרגש ממך במקרה הטוב הוא יענה לך בעדינות, זכותי להתנהג כרצוני כל עוד אינני עובר על החוק, אותו דבר עלינו להתייחס ללפיד וחבורתו [אם אינם רוצים דיון עניני] לומר להם לכו לבית המשפט. נקודה..
משה בן אברהם08.05.19
38
החרדים טומנים את ראשם באדמה כפי שעשו 2000 שנה. מהצד השני יש אנשים שלקחו אחריות הקימו ותחזקו את המדינה. הפתיל שלהם הולך ומתקצר, הכח בידיים שלהם, החרדים לא מוכנים לשמוע ומצדם שהספינה תטבע. כשקוראים את תגובות החרדים רואים עד כמה מדובר בצבור שמאמין שססמאות תלושות מהמציאות מהוות פתרון לבעיות מעשיות, אבל
משה08.05.19
לקחו אחריות . פתרון מעשי וכו , בדקת כמה עמים ניסו לקחת אחריות בארץ הזו ולא עלתה בידם ? ולמה דווקא היהודים ש"לקחו אחריות" הצליחו? בדקת כמה ניסים יש בכל מבצעי צהל, ששלא הנס משמים לא היתה מדינה למרות צהל?
מענה לכסיל08.05.19
החרדים זוהי המצאה חדשה מלפני כמאה וחמישים שנה בלבד. וזו גם הסיבה לכך שעם ישראל שרד 2000 שנה.
חנן. ב.09.05.19
בהיסטוריה וגם היום שארץ ישראל מקיאה עוברי עבירה איננו סופרים את הכופרים הארורים ימח שמם [חילונים בלע"ז] אבל כמו שהענישו את יוליוס שטרייכר למות בתלייה חייבים על פי חוק לעשיית דין בנאצים ועוזריהם לתת לו עונש מות בתליה
שפוי08.05.19
בינתיים עוברי העבירה מצליחים ורבים מאלו שחשבו כמוך סיימו באושויץ בגלל ששמעו לרבנים שאמרו להם לא להצטרף למאמצי הציונים. לכם כמובן יש את החוצפה להנות מעמל הציונים ולהכשיר את ה"שרץ"תמורת שלמונים. חדלי אישים הייתם וכנראה שתמיד תשארו כאלה
מעצבן הא?08.05.19
שאתה בעצם פרעה ולא משה - והמבין יבין. תעשה טובה!
אוראור09.05.19
37
אני מקוה שחיילים יכריחו אותו ואת חבריו להניח תפלין וכן, לתת צדקה לעניים וכו' , בקרוב ממש אכי"ר
מישו08.05.19
אלוף מה משכורתך נצלן בחסות הקינטור וההסתה. אם לא תקבל חודש משכורת מה תגיב.....
שימי דהאן08.05.19
36
מישהו קורא את העיתון הזה בכלל ???
משה 08.05.19
35
מה שהוא טוען שאם כולם יהיו חרדים ולא ילמדו ליבה ולא ילכו לצבא לא תהיה כלכלה ולא יהיה מי שמגן זו טעות, שזה כמו לומר לו בעצמו "למה אתה לא רופא" הרי אם כולם יעסקו כמוהו בכתיבת כתבות לא יהיו רופאים, אלא ודאי שאם כולם יהיו חרדים ויקיימו את התורה, הרבנים ידרשו מחלק ללמוד רפואה ומחלק ללמוד מחשבים וכיו"ב, ו
אלי09.05.19
34
בשכר מינימום. אז למה ללמוד משהו?? מקומות העבודה הטובים שמורים רק לחילונים שמאלנים. לא נותנים לחרדים ואפילו לדתיים להיכנס לשם. אז שלא יקשקש בשכל. בגלל זה אנשים מיואשים ומעדיפים לשבת וללמוד תורה. לפחות בעולם הבא נהיה עשירים.
יעקב 09.05.19
עובדה אשתי בהוראה חופשי מצאה עבודה בממלכתי דתי
חיים09.05.19
אני עובד בהייטק ומכניס לא פחות מכל חילוני ממוצע שעובד בהייטק... אז למה לשקר???
Y.F09.05.19
אנחנו לומדים תורה משום שכך ציוה ה' יתברך לא בגלל שום סיבה אחרת
חיו09.05.19
33
בגלל ריבוי בעלי התשובה התורה והדעת והאור והברכה בארץ הקודש---כי היא מקור כל הברכות והחיים בעולם כולו
ש08.05.19
32
הם אוהבים פלסטינים ושונאים את העם שלהם
חיים 08.05.19
31
בדבריו בנושא הגיוס הוא ממש ממש טועה וסותר את האידאולוגיה של עצמו-הוא אומר שחרדים חייבים לשרת ושיכפו זאת עליהם ע''י חיילים חמושים והשלכה לבתי הסוהר. נו, נניח שאתה צודק, וחרדים באמת צריכים להתנהג בשיוויון ולישא בנטל., מה לגבי הערבים הפלסטינים? הרי מרץ וחד'ש תע'ל נלחמים שגיוס לצה''ל יהיה נתון לבחירה -ש
יאיר09.05.19
30
להיות קרח ממצוות ולקבל תהילה בעולם הזה כדי שיהיה בשאול בעולם האמת. חבל היה יכול היות צדיק הוא בחר ברשע
בוריס גורנר08.05.19
29
לא צריך להתייחס
james08.05.19
28
אבל ברור שבתי הספר וקייטנות החמאס פת''ח וחלק מערביי ישראל שמחנכים את ילדיהם המתרבים להשמיד אותנו לא מפריע לו ולא מדאיג אותו ואין זה אסון עתידי מבחינתו, תתבוננו בזה שמה שמפריע לו במקום הערבים בתוכנו הרוצים להשמידנו זה החינוך היהודי הטהור ותראו את גודל הצביעות והעמדת הפנים שלו ושל חבירו לפיד [ויתכן שח
משה בן אברהם08.05.19
27
כל המרחם על אכזרים סופו מתאכזר על רחמנים ודרך אגב הוא שכח שאין מספיק מקום לחרדים לא בצבא ולא בכלא
אחד08.05.19
26
רק בן של מי אתה בדיוק?
מוטי19.05.19
25
נראה גם שטן לא קטן....
ש08.05.19
24
שהעלוב ! בן ! והוא מחלק מזון ) - : ]+
דניאל08.05.19
23
ואף יותר כיוון שרוב כספי התרומות שלהם הוא כסף שמגיע מחו"ל שמי שמבין בכלכלה יודע שכסף זה יקר מפז לתקציב המדינה... הדבר אינו נתון במחלוקת האם צריך להתגיס או לא אלא במחלוקת אם יש בורא לעולם שנתן תורה או לא... וכל מי שמאמין שיש בורא לעולם שנתן תורה ואנו מחויבים לה אנו יכול להביע דעה ולהגיד כדברים שציינ
עובדיה08.05.19
22
הלוואי שסוף סוף יבוא מישהו ויציל אותנו מהטירוף שאחז בנו בהערצת הבערות והעניות, דבר שלא היה כמוהו בכל תולדות עמינו. בעבר רק מיעוט שבמיעוט הלך לישיבה וכל השאר עבדו למחייתם. הבטלנים בלשון המשנה היו אלו הבטלים ממלאכתם והם ממש לא היו הרוב
הרשל08.05.19
נכון חייבים לעבוד למחיה. בין זה ללימודי תואר והתפקרות המרחק ענק. בעבר עבדו למחיה וזכרו את המטרה. היום המטרה היא לעשות כסף ולהנות. בדיוק אותה המטרה של אחינו החילונים.
האמת הצרופה08.05.19
21
ידוע שקללות והסתות וארס שיוצא מפי אדם זה בומרנג הכל חוזר אליו ובגדול, אתה מייחל שחיילים יבוא ויטפלו ב"משתמטים" דע לך, אתה לא גיבור , אתה עלוב נפש ויש מי שמגן על הילדים שלו על אלו שהולכים זה 4000 שנה בדרך התורה הקדושה ובדרכו של המלך שנתן אותה וזכינו שבחר בנו להיות לו לילדיו ולעמו, הוא החבל שלו ארוך
יהודיה21.05.19
20
מענין מאד לדעת עד מתי אנשים ללא לב ושכל הישר ימשיכו לזרוע ארס ושנאה על יהודים ישרים אוהבי ד׳ אנשים מלאים באהבת ישראל למי שלא נאה שהוא נולד יהודי יש לי בשבילו הצעה יכול ללכת ולחיות בעזה או בסוריה או בלבנון וכ״ו ולתת לארץ ישראל וליושבים בתוכה להנות מהבטחת הבורא של ארץ זבת חלב ודבש בלי שנאה תהומית לכל
אבי חי09.05.19
19
דיי לרצון העסקונה לגדל דור נבער וכך לשלוט עליו. איכס זה מגעיל ודוחה, זה עברייני.
צודק08.05.19
18
לגלוח ראש הבן הזה.
ראב"ד הסלבס08.05.19
17
אווי שטריכר ראה גידולים אשר גידלת הנה עוד אחד רק שלא יהיו תלמידך האלוף נושא הלפיד בבחינת תלמידים העולים על רבם אבל הם בדרך
אליהו ראש ברזל08.05.19
16
אים לא יהיו חרדים אין עם ישראל רק בזכותם עם ישראל חי כמו החילונים יש הרבה בעולם מיליארדים תמיד המעט הוא הכי טוב כמו הזהב היהלום כך החרדים ואת האלוף איפשר לזרוק לגרביש זה מקומו
פורסט08.05.19
15
אין ספק שהעיתונאי הלז צודק, ואין חולק שהחרדים לא באמת נגד ליבה וצבא אלא שבמצב הנוכחי שאנו מיעוט שחשוב מידי לאבדו (אפילו במחיר נבערות ועניות!) אנחנו מוותרים על ליבה וצבא, אבל אנחנו חייבים להתחיל לברר את הנהגתנו כשניהיה רוב וכבר לא בסכנת הכחדה, להתחיל ללמד את הערכים שיתפתחו בתקופה הזאת, הרי אנו ננהיג
חרדי דואג08.05.19
14
תל אביב מהחברים שלך כמו נחל שוטף ראה הוזהרת
הנייה מעזה תודה08.05.19
13
עם ישראל עבר הרבה אוייבים כמוך גויים ומתבוללים אנשי ההשכלה המלשינים וקומוניסטים מה שיהיה הוא מה שהיה שכל רודפי ישראל מאז לדורותם נפלו ויייפלו ועם ישראל חי ויחיה בתורתו וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ
עוד צר08.05.19
12
אלו ערב רב ! תפנימו !!!
יהודי של אמת08.05.19
11
חינוכי חילוני וחרדי לא יישאר חרדי שם, לא בגלל שכל ך דחוף להם ללמוד בדיוק בגיל 18 עד גיל 21, אלא בגלל שהצבא הוא מוסד מחנך, והוא מחנך לדרך שונה לגמרי מהדרך החרדית. כששואלים את החילוני המצוי: האם היית שולח את בנך לצבא שהיה כולו חרדי? שכל המפקדים היו רבנים עם זקן ארוך ורוב רוב החילים היו חרדים, היית שו
תמר08.05.19
10
למה להתייחס לכל מטומטם? הכלבים נובחים והשיירה עוברת...
דניס08.05.19
9
כאלו, איך אמרתי תמיד כאן יותר גרוע מהנאצים
שפוי08.05.19
8
שונאי ישראל שמזדהים עם אויבי ישראל .אותם לא מענינים החיילים. הארץ עמלקים ארורים ימשו.הם אויבי העם היהודי .
מסיתי הארץ 08.05.19
7
עם זה? הכלבים ינבחו והשיירה תעבור.
יהודי08.05.19
6
"הארץ" מרשימת העיתונים המחולקים חינם לבעלי משרות ממשלתיות, במימון הציבור כמובן. זאת תהיה תשובה הולמת למסיתים המרושעים הללו, שאוהבים את שונאיהם ושונאים את אחיהם.
דבש, ירושלים08.05.19
5
להעיז להשתלח על ציבור שלהם שרבים מהם עושים צבא ולימודי ליבה. שחיילים יעמדו חמושים בשביל ללמוד ליבה??? הזוי ואנטישמי. צריך להעמיד אותו לדין ודחוף. אם היה עורך עיתון חרדי שהיה אומר שיחייבו לימוד תורה במוסדות חרדיים ויעמדו עליהם חיילים חמושים הסערה הזאת לא הייתה נשכחת לנצח. אבל שעורך עיתון חיל
חייל חרדי08.05.19
4
כל הפסלים והאמונות הטפלות ולחבק את שונאי ורוצחי היהודים אבל הס מלהזכיר את השם.. 'ונתתי פגריכם על פגרי גלוליכם..' רח"ל
אבא 08.05.19
6 מליון יהודים. שהכל נהיה בדברו.
קתינקה09.05.19
הרב יחזקאל סופר באר שבע, הרב זלמן גופין כפר חב''ד, הרב דוברובסקין מגדל העמק, תשובות על פי עומק תורת החסידות. [עדיף שתפנה אישית בטלפון או ישירות, ולפחות תצפה בהם ביטיוב]
משה בן אברהם09.05.19
3
ולא נהיה כולנו עניים מרודים חיים על גמחים חלוקות וכספים שנזרקים אלינו מידי החכים. חבל שא"א לדעת כמה הורים חרדיים מעונינים בלימודי ליבה אם היה שאלון אנונימי להורים.... ללא איומים והפחדות וללא הנחיה מלמעלה כל הזמן כאילו שזו עברה חמורה ללמוד ליבה . מעניין למה בישיבות אורטודקסיות בחול באמריקה לדוג
חיה08.05.19
2
שישימו אותך בכלא הלוואי על כל המליונים שיש לך ולחברים שלך במגדלים בתל אביב . חתיחת שמאלני שפל ורדוד. לא נאה לך מותק אז תעזוב את הארץ היפה שלנו אנחנו לא מחייבים אף אחד להישאר פה בארץ. חרדי שמגן על כבודו.....
א08.05.19
1
שיגידו מה שבא להם, אנחנו צריכים להיות חזקים ולא להתפשר על מכסות, לא להתייצב בלשכת הגיוס, ולא לתת להם להתערב בחינוך הילדים והילדות שלנו.
יוני08.05.19
תעסוקה לעולם ועד.
אבא 08.05.19
קודם כל תחליט או טומבק או וועד הורים ואח"כ תטיף מוסר לאחרים....
שלום עליכם, עליכם שלום08.05.19
כל גדולי ישראל מסיקים מסקנות אחרות, כידוע. לא רשעים הנ"ל יכתיבו את סדר היום, כי אם גדולי ומאורי האור.
קנאי באמת08.05.19
ע' סנה' צח: ורש''י ש1) כל בית מדרש האמינו שרבם הוא המשיח, 2)בגמ' שם שמשיח יכול לבוא גם מן המתים. אתה תינוק שנשבה לבין הליטאים האמת אינה שם וכדברי הגר''א בפירושו למשלי (ב,ט. ד,כב. ה,יח. ז,יב.) שמי שלא לומד נסתר לא יכול לפסוק בנגלה והרי הליטאים דהיום אין להם עסק בנסתרות,
משה בן אברהם08.05.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 19:15

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 18:10
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 11:40
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 10:12

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם