כיכר השבת

"פשע שנאה"

שריפה שלישית נגד בית חב"ד: 'אנו מפחדים'

אחרי פעמיים בביתו של שליח חב"ד בעיר ארלינגטון, ופעם נוספת בבית חב"ד בעיירה סמוכה, החליטה המשטרה להציב אבטחה מחוץ לבית הרב. "הקהילה היהודית מזועזעת" (עולם)

36
יוסי נכטיגל | כיכר השבת | י"ג באייר | 18.05.19
הרב ורעייתו במסיבת עיתונאים
הרב ורעייתו במסיבת עיתונאים (צילום: מתוך טוויטר)

"אנחנו מפחדים" - הצהיר במסיבת עיתונאים שקיים, שליח חב"ד בעיר ארלינגטון, הרב אבי בוקיאט, בעקבות רצף שריפות שכוונו נגדו ונגד בית חב"ד.

שתי שריפות פרצו בביתו של הרב, ושריפה נוספת בבית חב"ד בעיירה הסמוכה נידהם. בכל המקרים, האש כותבה במהירות ובחסדי שמיים לא נגרם נזק.

במשטרה המקומית מתייחסים אל שלושת המקרים כאל הצתות מכוונות ואמרים כי מדובר בפשע שנאה. לאור זאת, החליטו להציב אבטחה משטרתית בכניסה לביתו של הרב.

במסיבת עיתונאים שקיים אמר: "אנחנו פגועים. זה זעזע את הקהילה כולה. העובדה שהילדים שלי היו בבית - הופכת את זה למפחיד הרבה יותר".

בפוסט שעמוד הפייסבוק שלו כתב: "ביתי, בית חב"ד שלי, בית חב"ד ובית הכנסת והבית שלכם, הוצת במכוון הלילה. זה מטריד מאד. החוקרים יגיעו הנה הבוקר, עם העיתונאים.

"מישהו שם רוצה להזיק לנו, רק כי אנחנו קיימים, וזה מפחיד. תעשו מצווה היום, כדי להביא עוד אור אל העולם!".

בתוך כך, בבית ספר יהודי באזור העיר בוסטון, גם כן במדינת מסצ'וסטס, נמצא בערב שבת צלב קרס שרוסס על אחד הקירות.

יצויין שבמדינת מסצ'וסטס אין אוכלוסייה יהודית גדולה, וגם הבירה בוסטון מתרוקנת מקהילותיה היהודיות, אך בתי חב"ד שם משרתים בעיקר סטודנטים יהודים הלומדים באוניברסיטאות המקומיות.

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
יוכל לעזור להם....
כנראה שלא...19.05.19
מה הקשר?!
טודרוס נעוולער19.05.19
24
שהיה פעם
יואל 19.05.19
קשה, קשה לקבל את העובדה שהציונים צדקו והרבנים טעו. הציונים אמרו לעלות לארץ ישראל והרבנים הורו להישאר באירופה. מי שעלה לארץ ניצל, ומי שנשאר... זאת האמת ושום ססמאות מעופשות לא ישנו זאת.
ציוני19.05.19
הרבנים נשארו באירופה כדי להציל את קהילת היהודים משמד אך הם רצו בכל מאודם לעלות לאי ורק בגלל השליחות נשארו ומי שעלה היו אלה הציונים החילונים שראו אך ורק את טובת עצמם!!!! פשוט עיוות וסילוף נקודה.
עברתי תבגרות19.05.19
23
למה מזעזע? אם היית לומד תשובות והנהגות להגר"מ שטרנבוך למשל, היית רואה שפרנסה זה שיקול חשוב בשאלה אם לעלות לא"י ושפוסקים רבים אמרו שאם לאדם לא מובטחת פרנסה טובה - יכול להישאר מחוץ לא"י ואפילו הרמב"ם חי במצרים בגלל קשיים כלכליים. וכי אתה חושב שכל גדולי ישראל (הגר"מ פיינשטיין והרב קוטלר והרב קמנצקי והש
השמח בחלקו21.05.19

הצגת כל התגובות

22
המצב של יהודי גרמניה לא היה כמו מצבם של יהודי ארה"ב כלל וכלל. מצבם של יהודי ארה"ב הרבה יותר טוב ממצב היהודים בכל מקום בעולם אי פעם. הסטודנטים היהודיים בארה"ב אינם מתביישים כלל ביהדותם ואינם מפחדים להציג עצמם כיהודים. כל ההפחדות והאיומים על שואה שנייה הם שקר וכזב ודמיונות של אנשים חולי רוח שברוב דמי
אפכא מסתברא19.05.19
21
מה יש להם לעשות שם? מאות אלפי יהודים חרדים חיים בארה"ב, לומדים תורה ומתפללים ותורמים סכומים עצומים לצדקה (לעניי ארץ ישראל!.) רבי משה פיינשטיין והרב אהרן קוטלר והרב יעקב קמנצקי והרבי מליובאוויטש והרבי מבאבוב והרבי מסקווירא חיו בארה"ב והם ידעו הלכה יותר ממך.
המנונא סבא19.05.19
וד"ל
יהודי19.05.19
20
גם באירופה היו יהודים שסירבו לראות המתרחש. תשמח את הקבה, ותחזור אל ארץ ישראל
עם ישראל18.05.19
כל עוד יש סטודנטים יהודיים שם (וגם ישראלים, אגב) הוא לא יעזוב, ינסה לקרב אותם ולתת להם בית יהודי חם. כל הכבוד לחב"ד על מסירות הנפש והלב החם שלהם לעם ישראל באשר הוא, אפילו על חשבונם הפרטי
יעל18.05.19
19
כתב המהרי"ט צהלון (שו"ת סימן פה): "שלא מצינו שום פוסק שאוסר לדור בחו"ל אלא דוקא לצאת לחו"ל אסור, אבל אם מעולם היו דרים אבותיו בחו"ל אינו אסור". (וראה שם אריכות בנושא זה. וראה ברמב"ם שמותר לצאת מא"י ללמוד תורה ולישא אשה וכן לסחורה וחוזר אח"כ).
בתורתו יהגה21.05.19
18
לדעת רבי משה פיינשטיין אין חובה בימינו על מי שגר מחוץ לא"י לעלות אליה (עיין אג"מ אה"ע ח"א סימן קב) והוא עצמו לא עלה וכן הגרי"ד סולובייציק (שהיה ציוני) לא עלה וכן רבים מאד מגדולי ישראל(הרב אהרן קוטלר, הרבי מלובביץ, הרב יעקב קמנצקי, הרבי מבובוב, וכו') שלכל אחד מהם היו רבבות תלמידים נשארו לחיות עם ק
תורה מציון21.05.19
17
השיטה להתחבא, להוריד זקן, להכניס את הציציות, להוריד את הכיפה...אינה צניעות אלא חולשה רוחנית ופחד מהגוי אשר בקרבך.תבדוק תפילין!!!
תשובה למגיב 219.05.19
16
באיזו קלות ראש אתה אומר: " אז מה אם יש משפחה ועבודה".. בוא נראה אותך עוזב את משפחתך ואת עבודתך, מהגר כעת למדינה אחרת, מנסה לדבר בשפה שאינה שפת האם שלך, מנסה למצוא פרנסה וכו'. אל תדין מיליוני יהודים החיים בעולם עד שתגיע למקומם ובפרט שיש הרבה גדולי ישראל (רבי משפה פיינשטיין היה ביניהם) שפסקו להם שמותר
לא חושך שבטו21.05.19
15
מוסיפים באור והחושך מתפוגג לו מאליו... בשורות טובות ומשיח עכשיו.
מצטמק וטוב לו19.05.19
14
ארץ ישראל מחכה לעם ישראל אין מה לחפש בחו"ל
אבא18.05.19
יהודים!! זה חשוב מאד!!!!!!!!!!!
שחר23.05.19
13
אין לנו מה לחפש שם. בכלל. אף פעם. במקום להקים בתי חב"ד תגורו במקום אשר בחר ה' לשכן שמו שם. קידוש החיים בגולה הוא יריקה בפני בורא עולם, לא פחות מכך. לנגד עינינו אנחנו רואים את התגשמות הנבואות על קיבוץ גלויות, ועדיין יש מי שמתעקש להישאר בגולה.
יהודי19.05.19
12
קראתי דבריך והזדעזעתי. מה קרה לך? משפחה זה כלום? פרנסה זה כלום? העיקר לחיות תחת שלטון המדינה הציונית ולהצביע כל 4 שנים לכנסת? בוא נראה אותך מהגר למדינה אחרת ומשאיר אחריך את העבודה והמשפחה ומנסה להתחיל חיים חדשים. כל כך קל להציע הצעות לאחרים! אתה כנראה קורא הרבה עלוני שבת דתיים לאומיים..
יפיח מזרחי21.05.19
11
לובביץ בצרות לעשות חשבון נפש ולעשות תשוב למנות רבה מנהיג נגמר הסיפורים
צדוק19.05.19
10
איך אינך מתבייש להשוות את גדולי ישראל(הגר"מ פיינשטיין הגר"י קמנצקי, הגר"א קוטלר הרבי מלובביץ וכו' ) למרגלים שעליהם נאמר הפסוק שציטטת? הצדיקים שחיו בארה"ב (ויש גם היום בארה"ב צדיקים ויר"ש פי מיליון ממך) היו אוהבי ארץ ישראל הרבה יותר ממך ואל תטיף מוסר ליהודים איפה לגור ומה לעשות ואל תאיים בשואה שנייה
השור הזועם19.05.19
9
שליח של הרבי שעושה רצון המשלח עם 10 כוחות הנפש הוא כמותו ממש??!! אתם בטוחים שמדובר על שליח חב"ד??!!וודאי אם כן כתבתם באגרות קודש למשלח ותדעו מה לעשות
אסתר שושנה סוסל19.05.19
8
התחילו הגוים להתנכל.. עדיף לחבד שהליטאים יחלקו עליהם כדי להציל את עם ישראל מטעויותיהם, ולא גוים שעושים זאת בדרך פחות נעימה
שמואל 19.05.19
מסופר על הרבי הראשון של חב"ד, אדמור הזקן, שישב 53 ימים במאסר בזמן הצאר, ובעת שחרורו, בטעות נכנס לבית של 'מתנגד'. והוא התבטא על כך, שהזמן הקצר שיצא לו לשהות בבית המתנגד והדברים ששמע שם אוזנו היו קשים יותר מכל ימי המאסר. מי שמבין קצת מהי חסידות ומהו רבי - מבין שזו לא מליצה. שה' יעזור שלא תהי' התנגדות,
אחדשיודע19.05.19
7
קראתי והזדעזעתי. מה קרה לכם? אז מה אם יש משפחה ועבודה?? הקב"ה ומטרותיו הרבה יותר חשובים!! להיות בארץ ישראל זה לא עוד מצווה זהו ייעוד כל התורה כולה! שבתי בבית ה' כל ימי חיי לראות בנועם ה' ולחזות בהיכלו!!
י.א.ש.21.05.19
פחות חשובה!! נראה אותך אורז הכל ועובר לגור במקום אחר עם אנטישמים ומקרב שם יהודים וסובל. אבל אתה לא יכול להזיז את התחת שלך. אז תמשיך לשבת במזגן עם המחשב.
יונתן א.23.05.19
6
אתה חי בעולם מאד מצומצם, בעיניך ישראל היא המקום היחיד שקיים בגלובוס. אבל יש מיליוני יהודים שחיים בארה"ב, ועוד מיליונים שחיים באירוםה ואוסטרליה ודרום אמריקה ויש להם שם עבודה משפחה וחברים. כמו שאתה לא תעזוב את ישראל, כך גם הם לא יעזבו את ארצותיהם. כשמשיח יבוא הם יגיעו לירושלים עם ענני שמיא.
חכם חנוכה19.05.19
5
הרבי שלח שלוחים לכל העולם והם יישארו בשליחות עד ביאת משיח. ההשוואה המופרכת בין ארה"ב (בכלל ושל טראמפ אוהב ישראל בפרט) לאירופה לפני 80 שנה מראה על חוסר הבנה ובורות בהיסטוריה. שבוע טוב
איש חשוב מאד18.05.19
יהודי גרמניה היו בשר מבשרה של האומה. הם הקריבו את בניהם למען הקייזר וראו בגרמניה את המולדת האחת והיחידה. מצבם היה טוב לאין שיעור מזה של יהודי אמריקה. ככה לפחות הם חשבו. עד שכולנו יודעים מה קרה. נכדיהם הנוצרים האדוקים של יהודים מתבוללים מצאו את עצמם מושלכים ממקומות העובדה ומנושלים מרכושם כי הם יהודים
יהודי19.05.19
4
חרדים קיצונים משניאים את כול העולם על החרדים כולם. גם באמריקה הם חסמו כבישים והפגינו נגד הגיוס ושכחו שהגויים נקמנים ולא ישתקו. ביום שיתפטרו מהקיצונים נזכה לאהבת חינם בכול העולם.
משכיל19.05.19
3
ולהמשיך לומר עם ישראל חי ועם הנצח לא מפחד והשם הטוב ריחם על שומרי השבת והשבת שמרה עליכם וגם השמיטה שומרת חזקו ואמצו
YAEL BRONS19.05.19
2
ושלא ישכחו לרגע שהעולם לא שלהם ושהם בגלות בין הגויים
ללא שם18.05.19
1
אתה לא תחליט ליהודים איפה לחיות. לך אין מה לחפש בארה"ב, אבל למליוני יהודים יש עבודה ופרנסה בארה"ב ומשפחות בלעה"ר והם יישארו לחיות בה. אתה יותר חכם מרבי משה פיינשטיין שחי בארה"ב? מהרב קוטלר? מכל הצדיקים שחיו וחיים בתפוצות? (כולל רש"י והרמב"ם)?
אימא19.05.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24