כיכר השבת

מעקב 'כיכר השבת'

תחקיר: מהי הדרך ומהו ה'מחירון' כדי שתוכלו להיכנס לסמינר

בתחקיר המיוחד שערך 'כיכר השבת' מוצגות לפניכם כל האפשרויות העומדות בפניכם אם לא קיבלו את הבת לסמינר • 'כיכר' משרטט את 'מפת הדרכים' כל הדרכים להתקבל גם אם זה מסריח (חרדים)

302
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | י"ד באייר | 19.05.19
אילוסטרציה, בנות סמינר
אילוסטרציה, בנות סמינר (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

בשבוע שעבר 'כיכר השבת' פרסם בפרסום ראשון, על כך שלראשונה בבני ברק יש יותר מ-200 בנות שלא קיבלו תשובה מהסמינר אליו הן נרשמו, ולעת עתה נראה כי יאלצו לבלות את השנה הבאה בבית.

מאז הפרסום, הטלפון לא הפסיק לצלצל במערכת 'כיכר השבת', והמייל האדום לא פסק לפלוט מיילים ממשפחות כאובות ונרגשות, שסיפרו את סיפורם האישי וסוחט הדמעות על הבת שלהם.

מתברר שיש מצוקה בכל ערי הארץ, כשעיקר "הבעייתיות" הן הבנות הספרדיות - כשכמובן נושא התעודה המצוינת שלהן מעולם לא עלה על שולחן הדיונים של מנהלי הסמינרים.

'כיכר' יצא לבדוק מה עושה משפחה שלא קיבלו את הבת שלהם לסמינר, ואיזה דרך חתחתים היא צריכה לעבור כדי לשפר את הסיכוי להתקבל לסמינר.

מסלול הרבנים או הרבניות

בשיחות עם כמה הורים שמצבם הכלכלי לא שפר עליהם, התבררה לנו תמונה עגומה למדי, בה הם מספרים לנו על מסלול רבנים מיוחד אותו הם נאלצים לעבור:

אחת האימהות מספרת ל'כיכר': "אני תושבת העיר בני ברק אשר בתה אחת מן ה-200 (לפחות!) שלא קיבלו תשובות מהסמינרים, בתי ועוד ארבעה בנות כולן ספרדיות מתוך כיתה של כמעט ארבעים בנות, הבית ספר כולו יודע שהסיבה לאי מתן התשובה היא רק המוצא הספרדי, ואין כל סיבה אחרת".

"נאלצתי לעשות מה שכל אמא יהודיה רחומה הייתה עושה - והלכתי להמתין בתור אצל הרבנית קולדצקי שמכירה היטב את המשפחה, בבקשה שתחייג למנהל פלוני לבקש ממנו שיועיל לקבל את בתה לסמינר שבהנהלתו, הרבנית השיבה לי שהפתרון הכי הוא "ללחוץ ללחוץ וללחוץ" לדבריה עשרות פניות (!) של הורים מגיעות אליה דבר יום ביומו".

אביה של י' תלמידה בבית ספר מוכר וידוע בבני ברק מספר ל'כיכר השבת' כי הוא "נאלץ להרחיק לצפון למעונו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא כדי לבקשו שישפיע על מנהלי הסמינר הבני ברקי שיאותו לקבל את בתו לסמינר. רבי דוד אמר "חינוך הבנות צריך מסירות נפש" והבטיח לסייע, אך מתברר כי גם פניות של גדולי ישראל לא משכנעות את המנהלים הקשוחים כאשר מדובר בבנות עדות המזרח".

עוד הורה מוסיף: "בשנות בחורתי למדתי אצל אחד מראשי הישיבות הכי מפורסמים בארץ, והמשכתי לשמור איתו על קשר הכולל כתיבת חידושי התורה שלו, ביקור חג קבוע אצלו, הייתי מכיר לו את ילדיי שנולדו, ואף התייעצתי איתו על כל מהלך משמועתי שקרה לי בחיים".

"כשבתי הגיעה לגיל הסמינרים הייתי בטוח שאני 'כאחד האשכנזים', הרי למדתי במקומות אשכנזיים, חינכתי את ילדיי בחינוך שקיבלתי ואף שלחת אותן ללמוד רק במוסדות אשכנזים. הייתי בטוח שבתור אברך חשוב עם בת מצוינת לא תהיה לי כל בעיה".

ממשיך האב במונולוג מצמרר: "אחרי פסח חטפתי את הסטירה של חיי, מנהל הסמינר אפילו לא גרס אותי כאילו אני "עוד פרענק מהרחוב", כשביקשתי ממו"ר לפעול בעניין ולדבר עם אותו מנהל סמינר. המנהל דחה אותו בבוז ובשאט נפש, והבהיר לו שמכיוון שהוא לא מתערב לו בקבלת בחורים בישיבה, הוא מצפה ממנו שלא יתערב לו בקבלת בנות לסמינר שלו".

"לכן, אני מבהיר להורים ש'חיים בסרט' וחושבים כי אם הרב הזה והזה ידבר הכל יסתדר. להם אני אומר אל תבנו על זה יותר מדי, אני כבר נכוותי".

צינור הכסף

תמיד אומרים שכסף פותר את כל הבעיות, קשה להכחיש, שברוב המקרים זה קורה, רק השאלה המרכזית בכמה כסף מדובר, ומהי הצורת תשלום.

אחד ההורים מספר ל'כיכר': "תמיד היה לי תחושה בתת מודע, כשבתי תגיע לגיל הסמינרים אני אתקל בבעיות אינספור. ה' ירחם נולדתי לאב שגדל באלג'יר ואמא במצרים, כך שלמעשה אני ספרדי מושלם מכל הכיוונים, ללא שום "הלבנה" באמצע, ובנוסף לכל זה הייתי חייב לשלם את המשכנתא ונאלצתי לצאת לשוק העבודה, אך במקביל שמרתי על אורחות חיים כמו של אברך מן השורה".

"אכן, ההרגשה הזו לא הייתה בחינם. באמת אחרי פסח, כש-85% מהכיתה של ביתי קיבלו תשובות חיוביות בנוגע למקום לימודן בשנה הקרובה וביתי לא קיבלה תשובה - הבנתי שאני בבעיה".

"כשהתחלתי לברר מה "המחירון" של אותם מאכערים כדי להכניס בחורה לסמינר, התחלתי לקבל מבול טלפונים מכל מיני עסקני קצה למיניהם, והתחלתי לעשות 'סקר שוק', התברר שמי שיש לו קבלות ביד שהוא באמת מכניס דורש לא פחות מ-15,000 שקל לראש, מי שלא מתמקצע בנושא אפשר להוריד אותו גם ל-5,000 שקל, אך בלי התחייבות".

עוד הורה מחזק את דברי האב הקודם ואומר: "שוק המאכערים של הסמינרים הוא שוק פרוץ למדי, כל אחד עושה מה שהוא רוצה, אתה ממש מרגיש ב'מחנה יהודה' כאשר אתה מתווכח איתו על המחיר שהוא לוקח - והאם זה כולל גם אחריות".

"כשבאתי לשאול את אותם המאכערים מהי צורת העבודה שלהם ואיך הם מתכוונים לפעול, נתקלתי בחומה בצורה של שתיקה, כשהם אומרים אתה רוצה לחנך אותנו? או לדאוג לחינוך ביתך בסמינר?".

רק מאחד מהם הצלחתי "לחלוב" תשובה מעט כנה: "תראה יש לי דיל עם אחד הבתים של גדולי ישראל אני סוגר עם אחד המקורבים לבית סכום מסויים "על כל ראש", והוא בתמורה דואג לטלפון מ'הבית' למנהל הסמינר, ואומר לו כי הרב ביקש שתקבל את אותה תלמידה לאלתר".

משפחה ידועה ומוכרת שסבם נחשב לאחד מתומכי התורה הגדולים בארץ לא קיבלו את ביתם לסמינר, כי אולי לא ידעו על ייחוסם המשפחתי.

אמה של אותה בחורה - נכדה של הסב מספרת ל'כיכר': "אבא שלי הוא אדם ידוע, עשיר גדול שמחזיק הרבה מוסדות בארץ, פניתי אליו לאחר שביתי לא התקבלה לסמינר ושאלתי אותו לעצתו מה לעשות בכזה מקרה".

"אבא שלי שאל אותי "האם הם יודעים שאת הבת שלי, ולא קיבלו את הנכדה שלי לסמינר?", עניתי, "אני לא יודעת הרי אתה יודע שאנחנו לא עושים רעש מכך שאתה הסבא שלנו", והוא אמר לי את יודעת מה תני לי לטפל בזה".

"אבא שלי התקשר לאותו מנהל סמינר והזדהה בשמו ושאל אותו למה לא קיבלת את הנכדה שלי? אותו מנהל התחיל לגמגם ואמר לאבא שלי כנראה היה טעות, תן לי אני אבדוק את זה. אחרי פחות מחצי שעה, הבת שלי הייתה בתוך הרשימה של הסמינר. ומה אתה חושב, שאבא שלי נתן לו כסף? אבא שלי אמר על הפרינציפ אני לא אתן לכזה מנהל אגורה שחוקה. אך אתה רואה שמספיק שם בשביל להכניס לסמינר, ופתאום "אין בעיה של חוסר מקום", סיימה האם הכאובה.

להכניס דרך פוליטיקאים וחברי עירייה

עוד דרך מעניינת אותם ההורים יכולים לנסות להשפיע על מנהלי הסמינר זו דרך הרשות המקומית או הפוליטיקאים הארציים, שגם בידיהם יש כח לא מבוטל.

ע' הורה שמשמש כעסקן שכונתי בשכונה מסוימת, וגם ביתו לא התקבלה לסמינר, ככל הנראה בגלל צבע עורה שלא עשה טוב בעין למנהלי אותו סמינר.

ע' מספר ל'כיכר': "לא האמנתי שדבר כזה יקרה גם לי, אני דמות מוכרת מאוד בשכונה בה אני מתגורר כולם מכירים אותי ויודעים שאני הכתובת לכל בעיותיהן ומצוקותיהם, גם בנושאי הסמינרים טיפלתי לא פעם אחת, אך דווקא את ביתי החליט אותו מנהל שלא לקבל".

"מכיוון שאני קצת מקושר במקומות הנכונים, אותו מנהל קיבל ביום אחד עשרות טלפונים מבכירי העירייה שהבהירו לו כי הפעם המקרה שונה ואין עניין לשחק באש, במידה והוא רוצה להפעיל שרירים שיפעיל אותם על "ספרדים יותר פשוטים", אני הייתי עד לשיחות הללו, ושמחתי שביתי התקבלה לסמינר הייתה מהולה בעצב רב, כי מי שאין לו את הקשרים שיש לי ייתקל בחומה בצורה, ולא יהיה בשבילו אף אחד שיסכים להישכב על הגדר בעבורו".

בהמשך לשיחתנו עם אותו עסקן, דיברנו גם עם "ספרדי פשוט", וכך הוא תיאר לנו את סדר ההשתלשלות שלו כשניסה להיעזר באותם פוליטיקאים מקומיים או ארציים: "אני אדם פשוט לא מכיר, ולא מוכר, אך ב"ה הקב"ה זיכה אותי בילדה נפלאה ומיוחדת, שרציתי בשבילה את הטוב ביותר בדיוק כמו יתר חברותיה לכיתה".

"מאחרי פסח אני כמעט כל יום בעירייה, שלחתי מכתבים לחברי כנסת וכולם, כאילו אני אוויר שקוף שלא מעניין אף אחד, כשאני מגיע היום לעירייה רואים בי מטרד או מפגע שצריך לפנות, ומנסים את כל התירוצים להבהיר לי למה אני לא רצוי במסדרונות העירייה".

"שאלתי אחת היא, למה זה מגיע לי? בשביל מה אני משתייך לציבור החרדי, בשביל שלחץ הדם שלי יזנק ל-180 בימים אלו? כדי שבריאות הנפש שלי ושל משפחתי תתערער? במה אנחנו חרדים? הוא שואל בכאב. למה אנשים צריכים לעבור מסע אכזרי ומרושע כדי לדאוג לחינוך ילדיהם? אני מתחנן בפניכם שתעזרו לי, אני כבר לא יכול להתמודד עם כל הקשיים הללו".

דרך המנהלים או המורות

במסגרת הכנת הכתבה הורים רבים טענו כי מה שהכי עוזר, זה לא לעזוב את בתיהם של מנהלי או מנהלות הסמינרים. "בדיוק כמו שאין לאותם משפחות מנוחה, אותו הדין יהיה גם למנהלים", אומרות המשפחות.

אחת האימהות מספרת ל'כיכר': "אני ואחיותיי מאז שהבת שלי והאחיינית שלהן לא התקבלה לסמינר, אנו לא מפסיקות למצוא דרכים להגיע למנהלי הסמינרים, אחות אחת שלי למשל גילתה כי חברת כיתתה התחתנה עם אח של מנהלת הסמינר, מאז היא לא עוזבת אותה בבקשה כי תסייע לה".

"אני כל יום מחכה למנהל הסמינר מתחת לבית שלו כשהוא יוצא בבוקר לתפילה, וממש מתחננת אליו שלא יגרום למשפחה שלמה להיות שבורים ורצוצים. האמת, אותו מנהל בכלל לא סופר אותי, והקור רוח שנודף ממנו כשהוא רואה אותי כל בוקר הוא בלתי ניתן לתיאור - כנראה שאצלי השיטה לרדוף אותם לא עובדת. המנהל העביר לי מסר דרך מנהלת בית הספר, כי עכשיו וודאי אין סיכוי שביתי תתקבל לסמינר. הוא בכלל לא ראה את הקושי בו אני נמצאת ואת העובדה שאני קמה ב-5 בבוקר כדי להספיק אותו יוצא לתפילה. אלא הוא רק רואה את עצמו, איך הוא מתפטר ממני כל בוקר".

הורה אחר מספר ל'כיכר', כי "בתי שלפי הגדרת חברותיה היא "מצוינת", אך שם משפחתנו מעיד כי היא ספרדייה וזה ה"פגם" היחיד שנמצא בה. עשיתי מה שמוטל עלי והחלטתי לעלות שוב ושוב לבית המנהל, אך בכל פעם תירצו לי תירוץ אחר כדי למנוע ממני לפגוש במנהל".

"לכל הפחות 15 פעמים ביקרתי אצל המנהל ואצל אביו ובכל פעם נדחתי בבושת פנים ולא איפשרו לי אפילו להיפגש עמו". רק לאחר שפנה לבית אחד מגדולי ישראל הוא זכה למענה, אך שוב נתקל בהבטחה חסר תוחלת ותשובה חיובית לא קיבל.

אחד ההורים מספק ל'כיכר' אתנחתא מעט משעשעת בתוך ים הכאב הבלתי נתפס ואומר: "אני לא התייאשתי וקיבלתי על עצמי "40 יום אצל המנהל" מדין חובת ההשתדלות, באחד מהפעמים אליהם הגעתי למנהל, הוא סוף סוף עצר ואמר לי קח טלפון של אחת מן המזכירות והיא תעזור לך".

"אני כבר שמחתי וממש ראיתי ישועה בחוש, התקשרתי לאותה מזכירה, ולהפתעתי היא מספרת לי כמשיחה לפי תומה, כי למנהל כבר נמאס לראות אותו כל בוקר והוא החליט לסגור דיל עם מנהל סמינר אחר שיקבל את ביתו, והוא יהיה חייב לו תמורת בת אחרת".

"לשאלתי אז למה הוא כבר לא קיבל את ביתי לסמינר שלו, היא אמרה לי שהוא הבין בפעם העשרים וכמה שאני נודניק ואני לא אעזוב אותו עד שאקבל את ביתו, לכן החליט להיפטר ממני ע"י שליחת ביתי לסמינר אחר, וכך אנדנד למנהל אחר בעת שביתי תשהה בסמינר".

תוכן שאסור לפספס
302 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
183
בבית ספר מרכז בבני ברק צריך להעיף את הסגנית דחוף היא עושה קומבינות מול סמינרים ובוחשת יותר מדי יש הקלטות לא נעימות עליה תעשו תחקיר עליה ועל אחת בשם רחלי בעיריה שם מזעזע יש ראיות
ללא שם01.08.22
182
הסיבה שספרדיות הולכות לסמינרים אשכנזים זה כי בספרדיים (ברובם) מקבלים את כולם כולל כולם, ולכן הרמה הרוחנית לפעמים לא מתאימה. סמינרים ספרדים שמתחילים לסנן- לא גומרים ונהיים יותר גרועים מהאשכנזים. זו דעתי
אנונימית30.03.21
181
שם יש פחות אפליות ותפסיקו להטיף נגד אקדמיה כשאתם דוחקים אותנו לשם!!!!
רק אקדמיה!! 27.05.19
לא תמצא בחברי הסגל יותר 10-20% מזרחיים, תבדוק, שם לא מתביישים בזה ואל תתלה תקוות.
בני ברק10.06.19

הצגת כל התגובות

180
שרפות בשביל שינאת חינם
למה יש 24.05.19
179
הנכד שלי בחור מצטיין נבחן לישיבה אשכנזית. הודיעו להורים שהמבחן היה מצויין ותמורת 40.000 ש"ח ניתן יהיה לקבל אותו עמדתי ישר והפוך ולא נתתי להם לשלם את הסכום למרות שיש באפשרותינו והתשקעתי שילך לישיבה ספרדית מצויינת ולא חסר היום הוא שמח ומודה לי. אל תפחדו לשלוח למקומות ספרדיים. ואחמיי על כל המשתכנזים ש
סבתא כאובה23.05.19
זה באמת נהיה בסוף כסף? לא הייתי מאמינה אבל זה נשמע ממש אמין.
אשכנזיה תמימה 27.05.19
178
על זה נאמר וירעו אותנו המצריים עשו אותנו רעים מה שהאשכנזים סבלו רדיפות על ידי הגויים נטמע בחלק מהם ונעשו רשעים עוכרי ישראל כמוהם להזכירכם אסור עתל פי ההלכה לתרום למקומות כאלה כסף ומודעה רבתי אני מוסר עליהם את הדין לשמיים ואם תבררו יש מקרים שמותר וצריך למסור את הדין לשמיים
אסף זריהן23.05.19
177
ספרדים תפסיקולהיות נחיתים לא חסר לנו כלום מלכתחילה תרשמו לסמינר ספרדי לא חסר לנו כלום למה להתבייש ככלוכל הספרדיות הטובות יתאגדו הסמנרים הספרדים יעלו עשרות מונים על סמנרים יוצאי אשכנז
אפליה מתקנת 23.05.19
176
רוצים סמינר אשכנזי? גם המנהל רוצה. אם יקבל את כולם יהיה לו סמינר ספרדי
הרב עובדיה יוסף22.05.19
175
חבל בימים האלה להגיע לשיח רדוד כזה, שבוודאי לא מוסיף לאף אחד זכויות, וסיעתא דשמיא שזה העיקר! לכולם יש מקום בגן עדן וגהינום לא לדאוג! תחשבו רק על משל הכלב והמקל, האם לא חבל לכעוס על המקל?? והאם לא חבל לשמש בתפקיד "הכלב"?? הכל מלמעלה, ומי שנגזר עליו צער גדול יותר, יכול להיות שממירים לו את זה בעוגמת נפ
sara22.05.19
174
נס שהם רוצים רק כסף...
ggg20.05.19
173
פתאום כל הורה שמעיד על עצמו: אנחנו משפחה טובה, עדותו מתקבלת ללא עוררין. אולי תעבירו את הטכניקה גם לבית המשפט? מתי תבינו שהמנטליות הספרדית שונה? זה לא טוב או רע, זו מציאות. למשל הספרדים שומרים על קשר עם המשפחה החילונית, ואשכנזים לא. זו רק דוגמונת קטנה, אבל השוני הוא מהותי ובלתי ניתן לגישור. כל אחד צר
אוהבת ספרדים27.05.19
אם כל הכבוד חמודה הספרדים לא יותר פחותים מהאשכנזים זה סתם משהו שנכנס וכבר הוא חלק מהשיח היומי שאשכנזי יותר חזק מספרדי מכל הבחינות למשל אשכנזי שחוזר בשאלה נהייה אטיאסט בעוד שחרדי עוד קשוב למסורת
ספרדיה גאה24.09.21
וווואווווווווווו נכון ברמות!
/-------------17.12.23
אני מתחילה להבין שאתם באמת מסכנים
אאא12.06.19
לא נכון בעליל ונגיד שזה נכון .... בכזו השפלה צריך להתנהג לספרדים??? יחס מכפיר! בושה שככה יהודים - אחים מתנהגים ומדברים אני קוראת פה את התגובות ומזדעזעת איך יהודים יכולים לדבר בכזה זלזול אחד לשני רק בגלל זה אנחנו עדיין בגלות-בגלל שנאת חינם! זה מה שזה- שנאת חינם! תתביישו לכם חתיכת גיזענים
123 12317.12.23
172
אוקיי תקראו טוב טוב אני עובד המון עם מורות ומנהלות אשכנזיות, אני לא יכול להזדהות בשום פנים ואופן. שיהיה לכן ברור בנות ספרדיות יקרות יקרות אין לאשכנזיות שום שום דבר להועיל לכן,או לתת לכן, בבנית האישיות או ביראת שמים או ביידישקייט.נקודה. חבל לכן על כל המאמצים ושריפת הלב. מדובר במנהלות ומורות,סינטטיו
מודיעין עילית23.05.19
171
בתור סבתא של נכדים מכל הסמינרים - יש לי גם כאלו שהלכו לבעלז ולויזניץ, אני מודה שעיקר הבעיה היא עם הליטאים. הצרה היא שהמייצגים של הספרדים, דוגמת עו"ד ללום לא נראים חרדים, ולא מתנהגים כך, ולכן הם אלו שגרמו את הרעה הגדולה ביותר לצבור שלנו. לי לא מתאים הסמינר החדש, יותר נראה לי מורשת, לאחרת לא מתאי
ס"ט23.05.19
170
הקב"ה ידאג לך לשידוך שמתאים לך עפ"י צניעותך, מידותייך ויראת השמיים שלך -גם אם תלכי לסמינר שנחשב בעיניך לפחות טוב, הרי זו הבחירה שלך איך תתנהגי, מה תלבשי ואיך תדברי בלי קשר לסמינר שתלמדי בו, כל מי שקורא את הכתבה צריך להתחזק באהבת חינם, בכבוד לאחר ושמירת הלשון רק ככה באמת נמגר את אש הפילוג וההתנשאות.
מבררת22.05.19
169
האם ניסיתם להכנס גם לסמינר גור או לסמינר ויזניץ? אולי לבעלז? למה רק לליטאים??
איציק20.05.19
168
מכירה מקרוב בת של חברים שבמקרה הם אשכנזים:) ולא קיבלו את ביתם מכיון שמנהל הסמינר בא בטענה שלא עברה את מבחני הכניסה והיא 0( מצוטט) ולא תצליח כמה שההורים לא ישקיעו. משפחה מעולה, ילדה טהורה..פשוט עוול זה הדור של היום מחנכים רק לציונים ומידות טובות ויראת שמים לא מדבר אליהם.
בתיה20.05.19
167
בניינים תפנו לשס שמורחים אותכם ולא הקימו אפילו סמינר אחד למה כי כל הילדים של חברי הכנסת משס לומדים אצל האשכנזים תמורת בקשיש על חשבון המדינה הבנתם את זה ספרדים דפוקים
אני 19.06.19
166
יהי רצון שתפסיקו להתחנן ותעשו מעשה ותקימו לכם מוסדות לתפארת ותבינו אשכנזים אתם לא אין להם דם כחול והם לא טובים יותר הגיע הזמן שבשס יתעוררו ויתחילו לפעול לסגירת מוסדות כאלו
ציון23.05.19
165
תפסיקו לרוץ אחריהם לא חסר לנו הספרדים כלום
דוד22.05.19
164
לכיכר השבת ישר כח על כתיבה זו נאמן בעלהגמול לשלם שכרכם ושכר הכותב אם אבוא לספר מה עברתי יכלה הזמן
אמיתי20.05.19
163
בסך הכל מראה עד כמה העיתונות החרדית היא עיתונות מגויסת שלא מוכנה לטפל בבעיות הכואבות באמת. וכדי להסיח את הדעת מהבעיות הפנימיות והכואבות באמת, הם מלקקים לעצמם ולחברה החרדית בלי סוף תוך שהם מייצרים מלחמות סרק עם החילונים ומאשימים אותם בכל הבעיות של עם ישראל.
מדהים20.05.19
162
על כל הנוער הנושר, חרדים מודרנים, יוצאים בשאלה. קשה כל כך להישאר במסלול כשרואים, ובעיקר כשנכווים, מדברים בזויים כאלה. אותו הדבר לגבי ראשי כוללים גאוותנים ומתנשאים שרודים באברכים שלהם כעבדים נרצעים, עושקים אותם מפת לחמם על כל שטות, משפילים אותם ומתעשרים על גביהם, וידם קלה על ההדק להעיף החוצה בלי נקיפ
כואב הלב...20.05.19
161
עצמכם??? הורונו חז"ל ש"דרך ארץ קדמה לתורה" מה שווה כל התורה של החרדים האשכנזים, אם כך נראית ה"דרך ארץ" שלהם??? בשום פנים לא הייתי מוכנה שבנותי ילמדו במקום שאלו ערכיו!!! פשוט גועל נפש!!! והייתי מצפה שהרב הראשי כבוד הרב יוסף, יתערב בעניין וידאג לציבור הספרדי החרדי וכמובן שמכעיס ביותר שנציגכם בכנסת שות
תמימה20.05.19
160
הלוואי שזה הייה רק אצל האשכנזים אני עכשו מנסה לרשום את הבת שלי רק לסמינר ספרדי וזה בכלל לא הולך וביהס הייסודי בכלל לא לוקח אחריות וזה קורה בירושלים
בעילום שם23.11.20
159
מה עם "ואהבת לרעך כמוך"?! כמוך- גם שזה לא בדיוק כמוך!!! זה גם, ואפילו רק שהם לא כמוך!! אני בטוחה שלא לזה התכוון ר' עקיבא הקדוש! קצת אנושיות!! קצת!!!
אחת שמבינה 23.05.19
158
הוא ושכמותו שעל ידי קולותינו ניהיו אנשי ציבור מכובדים אין בעיה יטיפו לנו על מהפכה ספרדית בגרונם ובמעשיהם מתנהגים כעושי דברם לא סתם כל בנותיהם וכלותיהם של דרעי וחבר מרעיו לומדים במוסדות אשכנזים בניו וחתניו בישיבות אשכנזיות מהפכה אמיתית עושים אצל המנהיגים שיהוו דוגמא ולאחר מכן אצל שאר האנשים זה פשוט א
יוסי21.05.19
157
נביא מאכערים שישדלו בנות ספרדיות טובות להגיע לסמינר ספרדי מצויין וכמובן נשלם להם על כל ראש, ונמלא את ה30% אצלנו.. וכך הסמינרים יעלו רמה ונפסיק להתחננויות הללו!!!!!!!!!! דייייי!! רוצים ספרדי טוב!!! לא רוצים משהו אחר!!
כואבת20.05.19
156
להתקבל לסמינר שמקבל לפי מכסות, בה המורות מתקבלות על פי קשרים, וכולן כפופות להנהלה שמתנהלת כפי קיסרות, מה המציאה הגדולה? הבת שלך עלולה ליפול קרבן להתעללות של הצוות או של ההנהלה על כל דבר קל, או למצוא עצמה קרבן לחרם חברתי מאורגן, או להשתבץ לכתה שלא על פי כישוריה בגלל מוצאה. ובשעת מצוקה בסמינר - אין למ
מוישי20.05.19
155
היינו בסרט השחור הזה לספרדיות ה"טובות" יותר קל... האשכנזיות הבכורות אם הן לא 100% בכל המקצועות יותר קשה, זה העיקר בחיים......
שלדג20.05.19
אני אחות, ובגלל זה לא התקבלתי!!!! תחליטו מה עדיף......
אשכנזיה20.05.19
154
אבל נראה לי שיש יותר מדי גורמים שיש להם מה להרוויח מהמצוקה הזאת ועל כן עושים כל מאמץ כדי להנציח אותה.
רפאל20.05.19
153
שמה ביום אחד או שניים של לימודים במשך השבוע הבת מקבלת תעודה מוסמכת ממשלתית ואו במרכז החרדי להכשרה מקצועית זה מקומות לימודים כשרים ונשאר זמן לבת לעבוד ולממן לעצמה את הלימודים ואחר כך להתפרנס בכבוד - יש מאה חמישים מקצועות בבית המורה בבני ברק שרנסקי !!!!!! וחבל לשפוך כספים למנהלי הסמינרים המושחתים כי
ספרדי גאה20.05.19
שהתארסה לחוצניק
שצ'רנסקי20.05.19
אם לא קיבלו רווקה לבית המורה אפשר להתלונן למשרד החינוך באתר משרד החינוך והוא יחייבם לקבלה ובכלל שליש מבית התורה בבני ברק שרנסקי - רווקות
ספרדי גאה20.05.19
152
לאיזה שפל עוד אפשר להידרדר שהחילונים מטיפים לנו מוסר והחמור מכל הוא שהם צודקים! למה מהם אנו צריכים ללמוד ניהול תקין, מוסר ויושר?!! החברה החרדית מתנהלת כמו מאפיה אחת גדולה, המקושרים והמקומבנים זוכים לכל טוב והשאר נזרקים לכלבים והכל על חשבון משלם המיסים. לאשכנזים החרדים אין באמת אלוקים, הכל משחקים
חילול ה'20.05.19
151
כאשת חינוך אני מציעה להתרחק ממקומות הללו . יש מספיק סמינרים שיקבלו בנות איכותיות כמותכן. מה לנו ולסמינר אשכנזי??? יש לנו תורה ותרבות ספרד מפוארת. ייקרו את עצמכן וראו ברכה. במילא הקב"ה הוא מזווג סיווגים
מירב20.05.19
150
ציבור חרדי כושל מיום ליום . אפס אחד גדול בעשיה , בעבודה וכו' . בואו לסרוגים , שם יש חרדים אמתיים , לא צבועים עם כובע חליפה ושאר תחפושת שמחזיקה מעמעד בדויק שנה אחרי חתונה . מה שמעניין בחור זה רק שאישה תלך לעבוד , תיקרע את עצמה , והוא יילך לעשן וללגום קפה עם החברים שלו , וכך מייצרים עוד דור טיפש מט
בני20.05.19
149
ספרדים בכיינים
ואז יבוא מישהו ויגיד לכם19.02.20
אני בשוקקק כאילו למה מי אתה????????? חכה תראה מה יעשו לך בשמים רק תחכה לזה!!!!!!!!!!!!!!!!!
שירה24.01.21
148
אחים ואחיות יקרים, אני וכל חברותי צריכות רק תפילות. זה מה שיעזור. להתפלל.
אחת שמבינה23.05.19
147
על שנאת חינם ולמה המשיח לא מגיע. גם האשכנזים שבבחינת "נאה דורש ולא מקיים" וגם הספרדיים שמחזרים אחרי המוסדות שלהם במקום לחתור להקמת מוסדות תורניים ספרדיים וחיזוק אלה הקיימים.
ספרדי22.05.19
146
מה אתם צריכים לשים את הבנות שלכם אצל שונאי ישראל. הרי אלה ילכו לגיהנום. אצל כאלה אתם רוצים שהבנות שלכם יתחנכו?
בנימין22.05.19
145
הבעיה היא שכל הספרדית הטובות הולכות לאשכנזי ובגלל זה הספרדי נראה כמו שהוא נראה
ללא שם21.05.19
144
אריה דרעי צריך להחרים את הגזענים מג'. להפסיק לשתף איתם פעולה בגיוס ותקציבים למוסדות מפלים וגזעניים. זו אשמתו של אריה דרעי שממשיך את שיתוף הפעולה עם ג'.
עסקן20.05.19
143
רק כך יווצר סוף סוף שינוי אמיתי ויהיו סמינרים וגם ישיבות לפי איכות ורמה ולא לפי שטויות. וסתם, אני בחיים לא אכניס את הילדה שלי לבית יעקב, מספיק לראות את הצניעות שלהן בשביל להבין לאן זה הולך… במקום שהתקנון הרשמי מקל בחצאית שחושפת שוק (למשל) שזה פחות מלאכול רבנות מצד ההלכה (גם לשיטת המשנ"ב) אין פלא
דן20.05.19
142
אשר אסרו רישום איזורי.
לאברהם20.05.19
141
קראתי את הכתבה בצער רב גם אני בני ברקית ספרדית ומתמודדת עם ביתי תלמידת כיתה ח שלא התקבלה לסמינר אשכנזי בטענה "עברנו את מכסת הספרדיות שצריך לקבל" עברה את המבחן בהצטיינות,תלמידה מצוינת משפחה מעולה ילדה עם צניעות ואישיות . כמובן שעוברים עלינו ימים קשים. ימים של חוסר אונים מתי המאבק יגמר. הפעלנו את כל
א.כ.20.05.19
עברתי את זה .לא קיבלו את ביתי השלישית לסמינר שבו למדו שתי אחיותיה נאבקנו שנה שלימה והיא ישבה בבית לא חשבנו שנגיע לכך ואז שלחנו אותה לסמינר ספרדי היא היתה מאושרת ואנחנו גם ומאז אנו לכתחילה שולחים לספרדי ומרוצים מאד גם מהחינוך ובמיוחד מהיחס הלבבי .אין את זה אצל האשכנזים הקרים
דוד20.05.19
אני אשכנזיה, לומדת בסמינר אשכנזי בבני ברק, ואני ממש מסכימה איתך, שהבנות הכי טובות הן הספרדיות דווקא!!!! אל תתנו להם להשפיל אותכם ואל תשפילו את עצמכם בשבילם!!!! פשוט תעשו בשכל ותשלחו את הילדה לסמינר ספרדי, היא תהנה שם הרבה יותר. אגב, אני גם לא התקבלתי בהתחלה, ועברתי מסכת יסורים שאני לא מאחלת לאף אחד,
אשכנזיה20.05.19
140
לרשמי הסמינרים ומבטיחה לכם שלא תופתעו... וד"ל.
יעלי20.05.19
139
יהודים יקרים כל משפחה יודעת בגדול את סיגנון החינוך שלה אין שום בעיה ללכת לזרם שבו ההורים בוחרים כל הסיפור של הסמינרים זה לכבודם של כמה מנהלים בודדים שנמצאים בכל עיר חרדית רק לכבודם מלאי גאוה שנוח להם המצב הזה שהם יוצרים אותו לכתחילה אני ועד שהעסק לא יהיה לשם שמים זה לא יגמר ומי יחליט מה זה לשם שמים
שלמה20.05.19
138
לא מבינה למה הספרדים כל הזמן מתבכיינים.תפתחו סמינרים שלכם שיהיו מוצלחים ואז לא תהיה בעיה. אני חוששת שאתם לא מצליחים להקים סמינרים יוקרתיים לעדות המזרח וכאן מתחילה הבעייה. תרימו את עצמכם ותגידו סופסוף ביי ביי לסמינרים האשכנזים
מימי18.06.19
137
רבת שנים. למה לכם להדחף? לכו למוסדות חרד"לים, הפ לא פחות חרדיים.
נילה20.05.19
136
פנייה לעולם תחתון, הם שולחים נציג שסוגר עם המנהל איזה ספרים הילדה צריכה להביא ליום הראשון של הלימודים.
רם20.05.19
135
תקימו לכם סמינרים לבד. אתם לא ברמה שלנו. ואם לדעתכם אתם ברמה יותר גבוה, למה אתם רוצים ללמוד איתנו?...
ש20.05.19
134
ממה הם יתפרנסו??
חני20.05.19
133
נשמע כמו מוסדות לימוד בגרמניה של '33
..20.05.19
132
עדיף להשאר בחיים חולרות. איפה אהבת אחים ואהבת לרעך כמוך זו תורה.
חילוני20.05.19
131
יש לך שיפוד מוכן בגהינום ... שם ישפדו אותך בגריל כי רק את החלאות אדם כמותך זוכים לטיפול VIP .. סמינר חייב לקבל כל אדם באשר הוא אדם ! הבנת זאת חתיכת גופה מטונפת . יש לכם תירוץ חדש ! אי התאמה רק כי צריך לשמור מקומות בסמינר למקושרים , ומקומות לנסחטים ולעם שבשדות שאותו אפשר לסחוט ללא הפסקה ... בושה
חיים20.05.19
130
איפה שס שרק לפני חודשיים עסקניה צעקו שהם החומה של הציבור הספרדי.ובכן שס שאמורה לעשות סדר ולהלחם למען רישום איזורי שרק זה ימגר את האפליה הגזענית אותה שס לא יושה כלום הם דואגים וטורחים לפתוח מוסדות לספרדים אבל בניהם ובנותיהם נכדיהם ונכדותיהם וגם של מקורביהם לא ילמדו שם הם רק דואגים שלנו יהיה היכן ללמו
רפאל20.05.19
129
ניתן לראות כמה מקבל מנהל סמינר ברשם העמותות הלוואי על כולנו מה הפלא שכך נוהגים
דוד20.05.19
על המנהל סמינר לרשות המסים
ספרדי גאה20.05.19
128
השיטה הכי פשוטה שעובדת אלא אם הסמינר צודק ויש לו סיבות הגיוניות... ובכלל יש פתרון פשוט. הציבור צריך להפסיק להתבכיין אלא לקום ולעשות מעשים, להקים סמינר ועוד סמינר ועוד עד שזה ייראה כמו הישיבות הקטנות שראשי הישיבה המכובדים במרדף לקבלת ילדי החיידרים...
למה לא כתבתם?20.05.19
127
או רק בבני ברק. תגובתכם בבקשה למי שיודע. תודה
צביקי20.05.19
126
למה כשגור לא ירצו חקהל ליטאית לסמינר שלהם כולם מבינים ואת זה לא?
רחל19.05.19
125
זה תשע"ט ולא תעש"ט ואין הבדל בשביל הנורמלים אם אתה ספרדי טהור או אשכנזי טהור?!??
Poul12.06.19
124
כל כך נכון. עדיף באמת משהו יותר פשרני מאשר סוג ב. כמה עצוב שככה מתנהגים ומנצלים את ההורים המסכנים ודואגים לטרטרט אותם. צריך להתחנן כדי לקבל חינוך!!?? מה זה?!
ענת28.05.19
123
אם אח"כ הבנות האלה יכנסו לדכאון זה לא רחוק הם אפילו לא יודעים כמה הם מתעללים !!!
אני20.05.19
122
גם לי עשו אותו הדבר לכן תמיד אומרים שלאשכנזים יש לב קר תמיד הם אומרים צריך משיח אבל במצבם שהם לא מקבלים תלמידות ותלמידים למוסדות שלהם בגלל שהם יוצאי עדות המיזרח ולכן הם יוצאים לרחובות (חבל שמנהלי המוסדות לא יודעים זאת שלפחות יהיה להם מצפון)
מיכל כהן20.05.19
121
אברך יקר ש''כותב חידושי תורה'' ו''דבוק במורו ורבו האשכנזי''. אם סגנון הדיבור הוא כמו שאתה מתבטא כאן בכתבה, באמת אין מקום לך ולבתך בסמינר אליטסטי. כי מה לעשות, הסגנון שלהם שונה 180 מעלות משלך. ומה שאתה ושכמותך לא מבינים, זה, שהדבר שהכי מגעיל את האשכנזים זה הדיבור הזה והסגנון הזה. 'הוא חי בסרט', 'הו
מתי20.05.19
אתה מגעיל!!!!!!!! ולכן רוב המחלות הם לאשכנזים וכמו שרואים בבדיקות דור ישרים והספרדים יותר חזקים ובריאים
ספרדי גאה20.05.19
120
אצל האשכנזים עם ישראל זה רק השבט המצומצם שלהם, כלל ישראל לחלוטין לא מעניין אותם. מצדם שכולם יתחתנו עם גויות, גם ככה מבחינתם רק בהם תלוי המשך הקיום היהודי. הנשירה לא מציקה להם, הבושות למשפחה כן אבל התופעה כשלעצמה של פחות יהודים שמקיימים תורה ומצוות לא מטרידה אותם. רוב מוחלט של החילונים והאתאיסטים ה
תבינו20.05.19
ישראל כי הם בעד התבוללות כך שכל האשכנזים אותה חרתא
ספרדי גאה20.05.19
119
פחחחח איזה דפוקים הספרדים שבחרו ג'.. נתנו לג' והנציגים של ג' לא נותנים שום דבר למענם!!!!!!!!
יפית20.05.19
118
,חדרים ,מערכת חדש ממש, ומה כל הרעש עצליכם?
כח הספרדי?20.05.19
117
ספרדים יקרים מתי כבר תלמדו לקח אתם מטומטמים או מה נסגר איתכם?????!!!! מה חסר לכם??!! עש לנו סמינרים ישיבות הכלללל לכל. .. תפסיקו ללכת כמו עניים לאשכנזים
אבי20.05.19
מה לעשות שהחינוך שלנו הספרדים שווה לכפרות??? ספרדים לא יודעים לחנך נקודה!!!
אחת20.05.19
שהחינוך האשכנזי שווה לכפרות? אשכנזים מחנכים לשנאת ישראל
ספרדי גאה20.05.19
הבעיה היא שספרדים לא רוצים להיות בסמינרים שמנוהלים על ידי ספרדים. כמו שספרדים לא רוצים להיות בישיבות של ספרדים. ובחיידרים של ספרדים. די בצדק יש לומר
מכנש26.05.19
116
הוא אשר אמרתי רק לפיד גנץ יכולים לעצור את העסקנים החולירות האלה .
ויאל20.05.19
115
לכל המתחננים להתקבל למוסדות "האשכנזים" יש לי כמה שאלות שיעזרו לכם להחליט האם הייתם רוצים שביתכם תסבול מרגשי נחיתות או הפרעות נפשיות או אתם ההורים עקב המירוץ להתקבל? האם הייתם רוצים שביתכם תתבייש במה שהיא ? האם הייתם רוצים שביתכם תחזור ממורמרת הביתה ? האם הייתם רוצים לגדל דור ששונא את התורה? אני מני
MOSHE10.06.19
114
למה להידחף למי שלא רוצה רחמנות על הבת שתתקבל לשם ... כבר ישנם סמינרים ספרדים! "נחשבים" שלמדו את השיטה ולא מקבלים בנות קצת פחות מצטיינות בלימודים ושאינם ממשפחות מקושרות ... כן, זה המצב. ואולי צריך להקים סמינרים פשטניים שעיקר מטרתם לגדל אמהות כשרות שיקימו בתים נאמנים בישראל.
חושב 22.05.19
113
מקום'' , כשיגיע ל120 עם כול התיירה שלמד-יגידו לו-''מצטערים, התקבלת אך אין מקום'' (מכירים את התירוץ הזה של ''הצלחת במבחן אבל...''?)
יאיר20.05.19
112
שמגבירה את השנאה
ggg20.05.19
111
רואים את התגובות של אפעם
אהלן20.05.19
110
האמנתי לכל הסיפורים שספרו לי שהחברה החרדית מוסרית יותר וטובה יותר ורגישה הרבה יותר מהחברה הכללית. הייתי תמים, בלעתי בשקיקה את הלוקשים. היום נשאר לי רק הקב"ה, אין לי כבר אמונה בחברה החרדית ואני לא יכול לשקר לילדיי ולהעביר להם אמונה בחברה החרדית כשהיא למעשה מושחתת, גזענית ורקובה. הפחד שלי הוא על היל
רובי20.05.19
109
צריך להחרים את הסמינרים האלה ולפתוח סמינרים רק שלנו!
..20.05.19
של הסמינר להלשין עליו לרשות המסים
ספרדי גאה20.05.19
108
אין לכם מוסדות ספרדיים לשלוח אליהם??? אם אתם רוצים רק אשכנזים גם אנחנו רוצים רק...
דוד20.05.19
107
לא יתכן שכל מרנן ורבנן האשכנזים יקבלו מליונים, ויגידו יש מכסות ללכת לבית משפט ולפרק אותם חוקית עד הסוף, נראה אוץם יחיזקו מעמד ללא תיקצוב מהמדינה. ב. לא חייב ללכת לשם. יש לנו מוסדות מצוינים אלא שמחריביך ממך יצאו והם רובתינו הספרדים ששלוחים לאחינו האשכנזים.....
משה דנינו20.05.19
106
שיכולים לבנות סימינרים ספרדים לרוב. .ולתת להורים הספרדים שמתעקשים לשלוח למוסדות אשכנזים.. 500 דולר בחודש. שיסכימו לשלוח למוסדות ספרדיים.
Zelig AmZaleg20.05.19
105
שכל הדפוקים יפסיקו לשחק אותה משתאכנזים...ויתחננו לנבלות האלה ..וירימו להם תאף..לכו לסמינרים ספרדים בגאווה לא חסר..אנחנו לא צריכים להתדפק על דלתות..
פשוט פיגור20.05.19
104
אני אשכנזיה ולא התקבלתי בלי סיבה ואני עם אחיות בסמינר וגם שהתהליך הזה מלווה ברוע לב ובצורה שכולם יראו מי לא התקבלה וזה המון בנות גם אשכנזיות!!
אני20.05.19
103
בתור ילדה ביכתה ח שלא התקבלב כמו כמה בנות מכיתתה לא יעזור כל הקלללות והעצות חסרות תועלת במקום זה תלכו תגידו עלינו פרק תהילים שהם התחרטו ויבינו איזו טעות הם עשו אני ישבתי לקרוא תגובות ואני יכולה לאמר לכם שאני מבינה את הכעס שלכם ומודה מאוד מאוד לכולם אבל בכל זאת לא מבינה איך אפשר לקרוא כזה דבר ולהמשיך
אחי היקרים20.05.19
102
אם המנהל סמינר לא קיבל את ביתכם שרצתה חינוך חרדי והמנהל פושעכי הוא ממומן מהממשלה שזה כספי ציבור ולכן הוא מחוייב לציבור אתם ההורים תלשינו עליו לרשות המסים על המיליונים (אולי פחות)שהוא גורף לכיסו ללא תשלום מס כחוק וזה הנקמה המתוקה על ההתעללות בבנותיכם ויש קו הצדק באתר של רשות המסים. הורים לעבודה:
ספרדי גאה20.05.19
כי הוא רוצה להפסיק את שוד הקופה הציבורית?
דוד20.05.19
101
לצערנו גם הסמינרים הספרדים הרימו ראש לדוגמא העירייה ביקשה שאלקיים תפתח כיתה נוספת לאלו שלא התקבלו בכדי שיהיה להם מקום.היא סרבה בטענה שאין סחורה טובה .הבנות לא מתאימות לה אז אם היא אומרת כך מה ישלצפות מאשכנזים
דוד20.05.19
את המנהל סמינר לרשות המסים
ספרדי גאה20.05.19
100
זה מראה שהם עצמם לא רוצים סמינר ספרדי אז למה שיקבלו אותם לסמינר אשכנזי גם האשכנזים לא רוצים סמינר ספרדי???!!!
משה20.05.19
99
כמו סדום ועמורה משניאי התורה משניאי היהדות מלביני פנים ושופכי דמים מגיע לכם שכל ילדיכם יחזרו בשאלה רשעים ארורים אין לכם כפרה
שממי20.05.19
98
מהיכרות אישית עם אחד ממנהלי הסמינרים, אני יודע שאצלו ההגבלה היא פשוט טכנית .אין לו אפשרות לקבל יותר ממה שהוא מקבל. פשוט כי אי אפשר להכניס בכיתה 200 בנות. המקסימום הוא 40 ומשהו גם בגלל גודל הכיתה וגם בגלל דרישות והגבלות של משרדי הממשלה. וכשהוא חייב להשיב פנים ריקם זה מיד נהפך למשהו גזעני. ואני יכול ל
חיים20.05.19
97
בציבור הדת"ל עם מגרעותיו, אין אפליות מכוערות כאלה! אם יש מוסד אחד מני אלף נפוח מעט, יש אחרים לא פחות טובים ממנו שניתן ללמוד בהם. המאעכריות האשכנזית דוחה כל תורה וחינוך, ואטימותה מעוררת שאלות אם היא מזרע ישראל... למה ללמוד אצל אשכנזים? כדי לנהוג כמותם?! ובמה יודע איפוא ספרדיותך? אתמהה
דוד20.05.19
96
כדאי לכם מאוד מאוד לשלוח את ביתכם לסמינר ספרדי ולא לאשכנזי כי בהרבה מאוד מקומות עבודה קריטי!!! קריטי!!! בגרות שהבת צריכה לעשות (כדאי בים לספרדיות ובין לאשכנזיות)
ספרדי גאה20.05.19
95
בתוך כל החושך הזה. ההסתכלות שלו על הדברים היתה מדהימה. ב"ה שבחב"ד אין כל הבעיות המכוערות והמזעזעות האלה. החסידות מחנכת להתעסק בנפשו האלוקית של היהודי, צבע עורו והמנטליות שלו זה הדבר הזניח והשולי ביותר ביהודי. אבל כשמחנכים להתבונן בתורה באופן חיצוני שטחי ולשם תועלת - מגיעים במהרה למציאות האיומה הזאת
מזעזע20.05.19
קצת חלש.. יש כאלו שם שמתלבשות לא כל כך בצניעות בסמירים של חבד. וזה ודאי לא לפי דעת הרבי, וגם הרב אשכנזי זצל העיר להן על זה למנהלות ולא עזר. אולי שיתעוררו בענין הצניעות באמת, וגם חלק מהבנות בחבד עם סמרטפונים...
לא צנועות מספיק20.05.19
הצניעות שם מאוד חריפה אולי לא שאלים ;) אבל עדיין לא חולצות קצרות וכו
ח"ו28.05.19
94
הכתבה מספרת את סיבלם של 200 בנות בבני ברק, בירושלים הנתונים הינם 520 בנות לא התקבלו לסמינר, יש 200 מקומות הווה אומר שבסוף השנה יהיה כאוס בירושלים עם כ"כ הרבה בנות שלא התקבלו. לכל אותם החכמים שאומרים שילכו לסמינרים ספרדיים שידעו שכל הבנות הספרדיות שלומדות בסמינרים האשכנזיים הם אלו שעושות את השם טוב ש
חנה20.05.19
93
הסיבה שבנות ספרדיות רוצות ללכת לסמינר אשכנזי או הורים מתעקשים לשלוח ילד בן 3 לחיידר אשכנזי (אם אין ספרדי טוב בנמצא. -אצל בנים המצב קצת שונה) היא בגלל ההבדל במנטליות ובסגנון. היום אחרי שנים רבות בארץ לא הייתי מקטלגת את הציבור לפי צבע אלא לפי אורח חיים וסגנון הבית. התערבנו אחד בשני ובינינו דחיית ספרדי
חני כהן20.05.19
כי האשכנזים לוקחים את כל הטובות,המוצלחות, הבהירות דווקא-[שזה מראה על גזענות טהורה ואין מה לתרץ על זה כגון ''סגנון'' או ''מנטליות'']
יאיר20.05.19
הרי טענתם שהם לוקחים את כל האשכנזיות, לא הבנתי... עד כדי כך אתה נחיתי לעשות כזו משוואה פשוטה. זה לא האשכנזים אמרו, זה אתה אומר...
א27.05.19
92
לכל ההורים "המסורים" תפסיקו להשפיל את עצמיכם תשלחו מיחוץ לעיר למה דוקא למקום שלא רוצים אתכם?? למה לשלוח במקום שאתם לא רצויים מלכתחילה?? או שתתאגדו ותפתחו עוד סמינר עד כדי כך להשפיל את עצמיכם??
מיכל 20.05.19
91
ויפסיקו להתחנן לאשכנזים יש לנו הרבה מה למכור בבית שלנו לא צריכים אותם
ספרדיה גאה20.05.19
90
בכל מאודי לתת חומר מוקלט לתקשורת החילונית עמ' שיבינו כל המדינה במי מדובר והנה מדובר ! ראש עיר מתחייב לעסקנים לתת להם מבני סמינרים וכך פוצר עצמו ממחוייבות לבני עירו . רק כך נמגר את תופעת הפושעים האלה ,
רבקי20.05.19
89
למה לא פותחים סמינרים לספרדים????
שרגא20.05.19
כשהאשכנזים לוקלים את הספרדיות הטובות אז אתה מבין שמראש זה לא יהיה סמינר מוצלח כי 30 אחוז הטובות לא שם
דייב20.05.19
88
לא חייבים לכם כלום!!!! זכותו של כ"א לקבל מי שרוצה, ולעשות מה שרוצה. אולי זה לא יפה, לא מכבד. נכון. אבל לא חייבים כלום.
שרה20.05.19
כולם למה זה כסף של אבא שלהם סליחה אם אין משהו אמיתי למה לא לקבל את הילדה למה אנחנו צריכים לחשוב על סמינר ספרדי או אשכנזי אם כולנו לא שווים אז גם הכסף שלנו לא שווה שלא יקחו כסף מהמדינה.
יניב20.05.19
87
עד מתי!! רוצים משיח..
ללא שם20.05.19
86
2 הבנות שלי סיימו תיכון חרדי מהצויינים בארץ. עם בגרויות של 5 יחידות באנגלית מחשבים ומתמטיקה. בהתייצות עם בעלי ועם הבנות החלטנו בלב שלם ובוטח בקב"ה שאנחנו לא מושפלים ומתבזים. שלחנו את 2 הבנות ללמוד מקצועות של מהנדסות במכון טל וב"ה נשואות לאברכים יראי שמים ומצויינים (אחד מהם מסיים דיינות ביחווה דעת)
אמא חרדית ספרדי20.05.19
85
אם לא תשלח את הבת שלך לסמינר לכיתות ה'ו' , זא"מ תשלח לאקדמי, לא יקבלו את הבת לכיתה ט' גם אם תשלמו ע"כ 10.000 ש'.. כל הכיתות ה' ו' הם למעשה "שוק שחור", כי אם לא תשלח את הבת לחמם את הכיסא של הסמינר נזיק לה בשידוכים...כך בנות יושבות בטלות בסמינר, לומדות מקצועות שיודעים שאין בזה פרנסה...
חי20.05.19
84
שמיחסים לסמינר, אין לך הטעיה גדולה מזו. הסמינרים מתקיימים מכספי משלמי המיסים ואסור להם להפלות בין דם לדם. בעוולה הם דחו בנות מזרחיות, אבל אין בכוח עוולה מתמשכת זו לשנות את הגדרתם.
רפאל20.05.19
83
בושה וחרםה...עוד שואלים למה יש נוער נושר? טוב החרדים כנראה טיפשים בכזאת רמה שהם הופכים לסמרטוטים.... פשוט מזמינים את התקשורת החילונית ומראים לאותם מנהלים למינהם מה שהם יראו בהמשך..... כשהספרדים יתחילו להעריך את עצמם ויפסיקו ללקק לאשכנזים האלו אז יעריכו גם אותנו אבל אנחנו אשמים.....אתם לא מקבלים את ה
מיטל20.05.19
82
הפיתרון הוא לאסור על מנהלי הסמינרים ללמד את תורת הראשונים והאחרונים הספרדים וכשלא יישאר להם כמעט מה ללמד ירדפו אחר הבנות. בנוסף, בשולחן שבת נבקש מהם בשם תורת הגזע להפסיק לאלתר לשיר שלום עליכם, לכה דודי , יה ריבון עולם, ידיד נפש ולהפסיק להתפלל בנוסח ספרד מאחר וכל הנ"ל לקוחים מהספרדים הפשוטים. ואז נזכ
משכיל20.05.19
81
בימים קדושים כאלה של ספירת העומר הלוואי והקב"ה יזכה לפתוח סמינר לבנות הספרדיות הקדושות שיעלה על כל הסמינרים הקיימים וכך כל הבעיות האלה ייפתרו אחת ולתמיד. שנזכה להיות מאוחדים ומי שמחפשים הפרדה - שישארו עם ההפרדות שלהם
דוד20.05.19
80
השם שלח לספרדים את מרן הרב עובדיה זצ"ל שהרים את קרן הספרדים, היום האשכנזים מקנאים ביראת שמיים בידע ההלכה והפוסקים מהבחורים הספרדים, והבנות האשכנזיות בלי לקבל שיעורי עזר מהספרדיות לא היו מיתקדמות לכלום. תפסיקו לירדוף אחרי הזנב של עצמכם עם כל הכבוד היום הספרדים ידם על העליונה בתורה הלכה ביראת שמיים וד
אברהם20.05.19
שאם הוא תפרן מסכן, אז אם הבת שלו תלמד בסמינר אשכנזי, יענו אוקספורד 5 יחידות אז היא תמצא את תום קרוז החרדי עם הברוסיליני היפה וזה שקראו לו מגיל גן "עילוי" (בסוף היא הולכת להיות משרתת בגן לדים)
שחר20.05.19
79
ולא את שכנו הספרדי. אחרת איך הסמינר יהיה אשכנזי??.....
מוטי20.05.19
78
למה בכל פעם זועקים רק את זעקת הספרדיות מה עם אשכנזיות שלא קבלו מכירה אישית משהי ממשפחה מצוינת שהאחיות הגדולות לומדות בסמינר בבני ברק ואותה לא קבלו כיון שהיא חלשה בלימודים
משהי20.05.19
77
לא מצליחה להחליט למי אני בזה יותר?? לעלובי החיים שמתחננים על נפשם מתלקקים עד עפר מעריצים ומחקים את סמינרי "המופת" הללו ואך כך מיללים כתינוקות כשבועטים להם בפרצוץ. ביקשתם את זה וקיבלתם. או לחבורת המנהלים והעסקנים שמנהלים את הנונר הזה כשוק עבדים ואחר מקימים עצרות למען חינוך ילדנו. שום אייפון לא מעוות
ביזיון כפול:(20.05.19
76
גם לאשכנזים עושים בעיות וזה ממש לא רק בעיה ספרדית.הם ייתנו דין וחשבון על זה המנהלים בעולם הסה ובעולם הבא
רחל20.05.19
הבעיה אצל האשכנזים זה בעיית השכלה אצל הספרדים זה רק צבע עור
שמואל20.05.19
75
השיטה הקדושה פך השמן הטהור ע"פ ההשקפה הצרופה אנו גדולי ומאורי הדור יודעים בידיוק מה טוב לכם אנשים קטנים וחצופים איך אתם מעיזים לחשוב לבד? תראו לאן הגעתם אתם מזלזלים בהוד רוממיתינו תתבישו לכם
תמי20.05.19
74
להמשיך להצביע לו ולהתחנן להם אוי לנו מיום הדין 24 אלף מתו רק בגלל זה ואנחנו נוהגים מנהגי אבלות ותוך כדי לא לומדים כלום וממשיכיך בדרך הזאת .אני לא באמת מבין למה לא להקים עוד 4 סמינרים שיפטרו את הכל .ואם לא שישעו רישום איזורי שיכלול מורות ומנהלי סמינרים ספרדים וזהו אם משבש תשתבש .אין לי פשוט מושג איך
שקוף ולא ממים19.05.19
ולהתחנן שיקבלו. גם האפליה בישיבות תמה רק אחרי שקמו ישיבות איכותיות משלנו. וזה מה שרבי אריה עושה דואג למימון המוסדות הספרדיים ולהקמת מוסדות ספרדיים.
אני19.05.19
73
בשביל מה מנהל כזה הולך להתפלל בכלל? איפה הפוליטיקאים? ובמיוחד הספרדים? איך ייתכן? עולם השקר!
אוי ואבוי19.05.19
72
גם כן חרדים לדבר ה' כשאהבת לרעך כמוך פשוט הם לא מקיימים. העיקר לקום לנץ כל יום אבל לספור אמא שמתחננת על עתיד ביתה זה לא בא בחשבון. הקב"ה מתעב גאווה ייזכרו זאת כל המנהלים שחושבים שהשמש זורחת להם
מזועזע19.05.19
71
אני בתוכה שלמעלה בשמיים כבר לא קוראים לזה בית יעקב אלה "בית שינאת חינם"
תהילה19.05.19
70
של משרד החינוך שמשלמים להם מילונים שהם יתמודדו זאת בעיה שלהם אם אין סיבה לא לקבל את הילדה הם חייבים להתמודד מול המנהל ומי מהמפקחים שלא יתמודד להתלונן עליו. שיפסיד את משכורתו הגדולה.
יניב20.05.19
69
ולא רק שצריך אותו, אלא יש לדאוג שיהיה חזק ועצמאי ועם יכולת הטלת סנקציות ושלילת מימון.
שלמה20.05.19
68
מדוע אתם לא נלחמים משלמים תורמים נלחמים במסירות נפש לבנות סמינרים שמנוהלים ונלמדים ע"י ספרדים עבור ספרדים??? למה אתם הולכים לקבץ נדבות ולחזר על הפתחים כאחרוני הכלבלבים שמחכים שבעל הבית האשכנזי ילטף אותם..איפה הגאווה הספרדית?? היכן החזרת עטרה ליושנה?? האליטה הכלכלית רבנית ספרדית כנראה גם שולחת את בנו
שלומי20.05.19
67
אני חוויתי את זה כבר לפני 20 שנה בערך. באה מבית אבא ספרדי אמא אשכנזיה והרעילו אותי כל החיים נגד הרב עובדיה ונגד ש"ס. לא הולכים בהלכות לפי הרב עובדיה ואגב, אוכלים אפילו דג יחד עם החמאה ...שומו שמיים!(אגב, הרב יצחק יוסף מתיר ) ללכת לסמינר ספרדי לא היה בא בחשבון, הרבה זמן התנדנדתי על הקצה. לא בקלות המש
איילה20.05.19
66
שלהם ולא יזדקקו לטובות של האשכנזים. והגיע הזמן שהסמינרים האזכנזים יפסיקו לגנוב את כל הספרדיות הטובות שיותר טובות גם מהאשכנזיות שלהם.
אבי20.05.19
65
.... כל מה שקשור לציבור החרדי עובד ככה
יוסי 20.05.19
64
כל הרוחניות שתדרדר של התלמידים והתלמידות שלא קיבלו - על הראש שלהם.
שירה19.05.19
63
מי שהכיר את חיים זילבר מירושלים יודע איזה חיים קשים הוא עשה למנהלים שלא קיבלו בנות ספרדיות . זה התחיל בלשלוח ילדים להביא למנהלים האלה אוכל ומצרכים לבית בשמו כי אולי אין להם המשיך בזה שהיה יושב להם במשרד מהבוקר עד הערב בלי לומר מילה רודף אחריהם לוועדות ותוקע להם תקציבים וכהנה וכהנה אולי זה סגולה ללכת
יהודי כנסו19.05.19
62
בושה וחרפה בדיוק כמו בישיבות היתפרסם בכאן 11 לפני שנה . חלס אין צורך להיתחנף אתם הרבה יותר טובות מהן .דאגו לעצמכן .
קובי19.05.19
61
אז יעלה לכו למסדות ספרדים והכל יבא בשלום למקמו
יהודה19.05.19
האשכנזים מנציחים את האפליה. כי הם שוקדים על ה30% גזענות טהורה ממבואות וורשא
דוד19.05.19
60
מגעילים אותי כמו הנאצים
ש19.05.19
59
למערכת כיכר השבת שמחתי לראות איך נגעתם בכאבם של הספרדים אומנם אני ברוך ה. אין לי את הבעיה אצלנו במנשסטאר אין בתי ספר ספרדים וההפך הרבה פעמים לא מקבלים אשכנזים וספרדים מתקבלים ממש הפוך אמר לי פעם אשכנזי לכם יותר טוב כי אם לא מקבלים אותכם אתם אומרים זה בגלל גזענות אבל אנחנו אם לא מקבלים את בנינו זה כ
אלי שושנה 20.05.19
58
אני חוזר בתשובה ואבן הדברים נכונים בכתבה פשוט גורם לי לחזור לדרך הקודמת אבל אל דאגה הקדוש ברוך הוא יביא הכל במשפט רוצחים נשמות יהודיות בושה ולפי הכתבה זה בעיקר סמינרים אשכנזים שיתכן לעזאזל
חיים19.05.19
57
לא יעזור לכם
אברמי19.05.19
56
לדעתי יש היום הרבה תלמודי תורה וגם סמינרים מוצלחים ומיוחדים לספרדים. חשוב לציין דבר מאד פשוט. אם נלחמת שהילד שלך יילך למוסד אשכנזי, עשית לו עוולה. למה? - כי הילדים שלו ירצו גם ללכת לאשכנזים, ומבחינה מציאותית לא שייך שבעוד דור אחד כולם יילכו לאשכנזים. יהיה כל כך הרבה ילדים אצל הספרדים - נכדים שלך
דוד19.05.19
דבריך אמיתיים ונכוחים.צר וכואב לשמוע בכל פעם את הנושא הזה עולה חוץ מחדש.
שלמה19.05.19
55
ומנהל שמסנן בלי סיבה רצינית הוא לא איש חינוך חד משמעית! הכל כסף! בא להקיא מגועל!
אני19.05.19
54
באמצע הפסקתי...... אבל רק אומר וְלֹא-יָכֹל יוֹסֵף לְהִתְאַפֵּק לְכֹל הַנִּצָּבִים עָלָיו ... וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל-אֶחָיו: אֲנִי יוֹסֵף הַעוֹד אָבִי חָי וְלֹא-יָכְלוּ אֶחָיו לַעֲנוֹת אֹתוֹ כִּי נִבְהֲלוּ מִפָּנָיו " מקרא זה נוקב עד התהום ידעו כל מנהלי הסמינרים למינהם וכל המאכערים ומוכרים את גדולי יש
אזרח19.05.19
53
במקום להשפיל את עצמכם ולקושש צומי על קיפוח, פשוט תלכו למוסדות שלכם, אם כולכם תלמדו במוסדות שלכם הם יהיו טובים לא פחות מהמוסדות האשכנזיות. תאשימו רק את עצמכם
אלי19.05.19
מהמוסדות האשכנזים, אז למה יצטרכו להאשים עצמם? במה? בעצם זה ברור שתכניסו תמיד גם משפטים שלילים
יעל19.05.19
52
הרי זה ברור שאם מנהל סמינר ישעה לטרדן שעומד לו כל בוקר ב5 ליד הבית או מפציץ אותו טלפונים מכל השכנים והקרבים רחוקים יטרידו אותו שנה הבאה פי שתים לכן ברור שהוא מתנהג באדישות לטרדנים ובאמת צריך למצוא פתרון לקונפליקט שהספרדים בעצמם יצרו שהם אינם רוצים ללמוד אצל ספרדים ועם ספרדים
רוני19.05.19
51
בשביל שהעסקנים יעשו סיבוב?
חרדי19.05.19
50
ספרדים תמימים טיפשים. תמשיכו לסגור עינים ולהאמין לעסקנים האשכנזים.
מצביעי ג הספרדים20.05.19
49
האשכנזים לא רוצים להתעורר ממות ילדיהם וממחלות שפוקדות אותם ומתאונות דרכים. כוונתי רק לגזענים שבניהם ואני לא מכליל. אני כן אשמח שיבואו עליהם צרות צרורות עד בלי די. נמאס מגזענות ואפליה וקיטלוג בין יהודים. לא מתאים לעם ישראל. די לנו המלחמות מערבים ומספיק עם השנאה.
יהודי אמיתי20.05.19
48
מה הטעם הרי זה יקרה גם לנכדים שלכם. אולי תלכו למוסדות עם ערכים נכונים. מה נהיה מאתנו איפה הקבה בתמונה. זה איבוד ערכים טוטאלי. הגיע הזמן לחשיהה מחודשת למה באנו לעולם הזה
העם מטומטם העם ישלם19.05.19
47
אין למנהלים ולראשי ישיבות שלא מקבלים תלמידים טובים מקום בגן עדן.והם ישלמו על כל ראש שיצא לתרבות רעה.או נשאר בבית ללא מסגרת.פשוט בושה .יקבלו עונשם עוד בעולם הזה.
מירי19.05.19
46
מכספי המיסים מנהלי הסמינרים חוגגים מושחתים...סמינרים איזוריים דחוף ! €
הצילו אותנו מהשחיתות19.05.19
45
שם באירופה החרדים שפכו דם האחד של השני, ביזו, לעגו,נלחמו האחד בשני (את האדמו"ר הזקן בעל התניא הם שמו בבית הסוהר הרוסי לאחר שהעלילו עליו!!!). השואה לא עזרה להם, לא יודע מה כן יעזור. דבר אחד צריך להיות ברור - התורה שלהם מקורה בטומאה, לא יכול להיות שהיא ממקום טהור. לספרדים אני מציע לא להתלהב מהחיצוני
משה19.05.19
תגיד אתה רציני? אתה כאילו מערב את השואה? רצחו ילדים והספרדים לא הרגישו בכלל ואז שספרדי אומר לא סתם היה שואה לכם יותר גרוע! להתחבר עם הערבים מימונות תיהיו ערבים וזהו! מדברים ערבית מספיק לא ושאתה אומר שהשואה לא עזרה בבקשה שבגיהנום ילמדו אותך מה עזור כי השואה הבאה תיהיה לכם ואז תבינו מה זה ספרדי מגעיל
דוד20.05.19
44
אח"כ לא מבינים למה הילדים נשברים כתוב יתום ואלמנה לא תענון הקב"ה שומע נאקת של אנשים כאובים אני מכיר כאלה שהיו מעורבים בהחלטה קבלה ואח"כ הקב"ה נתן להם מכות כאובות על כל הצער שצערו .......
שמעון19.05.19
43
צריך ללכת לצעוק ולצרוח על אותם מנהלים שיתביישו להם מקום אחד יש להם למעלה רק בגיהנום שימו לב שלכל המנהלים יש ילד חינוך מיוחד לא סתם ידוע גם בחיידרים שהמנהלים חיים ברמת חיים בעננים על חשבון הגננות שמקבלות מינימום תתרחקו מבני ברק בגוג ומגוג המנהלים של וולף. כהנא ומאיר יישרפו שם ראשונים ביחד עם אהרונוב
הזיה19.05.19
באתר ואו בפקס על עושק הגננות הוא מטפל בזה ביד קשה והכל - באנונימיות ולפנות לכמה מהגורמים במשרד החינוך וכמו שתראו הרבה אפשרויות באתר משרד החינוך
ספרדי גאה19.05.19
42
לפני 20 שנה קיבלו את חברתי " העצלנית" שאבא שלה עשיר לסמינר מכובד תמורת כיתת חדר מחשבים
חרדית 19.05.19
41
בושה שהבנות הספרדיות צריכות ככה להתחנן בושה שההורים שלהם ככה צריכים להתחנן בושה של מנהלי ומנהלות הסמינרים אני חשבתי שזה היה פעם לא מאמין למה שאני קורא אני מתבייש בזה לקרוא לעצמי חרדי אחרי הסיפור הזה חבר'ה יש פה נשמות לא הכל זה כסף בחיים
משה -19.05.19
40
אני בן אדם בשנות 40 גדלתי בירושלים שהייתי בחור צעיר ראיתי שלא מקבלים "אשכנזיות" וזה אחרי שגדולי הדור כמו הרב אלישיב זצ"ל דיברו אישית עם מנהליי הסמינרים ועדיין לא הסכימו לקבל אחרי שראיתי את השקר של הציבור שמנהל אותנו החלטתי שאני לא קשור לציבור הקורא לעצמו חרידי וברוך השם בחיים שלי לא הצבעתי לא
ירושלמי 20.05.19
התרומות... אתה שפוי? בגלל שנפגעת מהמדיניות בעולם החרדי ובצדק-לכן תפספס את מצוות הצדקה? ואל תענה לי שהם לוקחים את התרומות לכיסם כי זה פשוט ל א נכון, הכסף הולך למשפחות נזקקות ולאברכים טהורים שיושבים והוגים בתורה.
יאיר20.05.19
וגם באול]נות יש גזענות הסרוגים הכי גזעניים.
דייב20.05.19
אצלם אין זכר לכל זה.
מי שמבין14.06.19
הסרוגים מתחתנים אחד עם השני ואצלם כבר מטשטש האשכנזי וספרדי. חזור בך ידידי!!!
דייב20.05.19
39
שהקב"ה ישלם לאותם אנשים רעים ומרושעים!! אני עברתי את אותו סרט בסמינר מוכר מאוד בירושלים, היינו צריכים להתחמן ולרדת על הריצפה בגלל שם משפחתינו הספרדי.. שיתביישו להם, והם יקבלו את ענשם, אני בטוחה!!!!
שירה20.05.19
כואב הלב גועל נפש תהי ספרדיה גאה !!! שילכו כפרה עלייך
ניר20.05.19
38
נכדה של רב חשוב שעדיין מכהן לא התקבלה לסמינר ותיק מאוד . מנהל הסמינר האב שהיה עדיין מנהל את העניינים הבין את הפוטנציאל סירב לקבל את בת הרב המקורב למשפחת מלוכה חרדית בנישואין. הרשע דרש כי בתמורה לקבלת הנערה תשיג לו מפלגה כלשהי שיש לה סגן שר רלבנטי תקציב מיוחד לסמינר. עוזר השר, אז עו"ד צעיר והיום דמות
עקיבא19.05.19
37
הוא שהמוסדות ההזויים האלו שכנראה למדו טוב טוב מהנאצים מזה סלקציה, בכלל מקבלים ספרדיות, זה החוצפה הנוראה שלהם!! כן כן! תחשבו שאם לא היו מקבלים בכלל ספרדיות וכולן היו הולכות למוסדות ספרדיים, אז המוסדות הספרדיים היו לשם ולתפארת מה הבעיה? שלוקחים ברב חוצפתם את רב הבנות הספרדיות המעולות והטובות ואז שממלא
העוול הגדול19.05.19
צודק במאה אחוז... צריך לטפח בבנות טובות את המוסדות הספרדים.
כהן19.05.19
36
רבותי תעשו סקר ותראו כמה ראשי ישיבות או מנהלים שמתעללים במשפחות כמההם סובלים מהאשה או מהילדים ועוד אך לצערינו עדיין לא למדו לקח
אברהם19.05.19
35
הרי הבנות של ראשי ומקושרי שס מסודרות במקומות הכי טובים אבל הבנות של הבוחרים שלהם זרוקות כי הכושי עשה את שלו...
ספרדי19.05.19
34
כל החרדיות הזו??? שחררו לחץ ויש ציבור ניפלא ואוהב את כולם הציבור החרדלי. אנשים יראי שמים ות"ח ואים ילדך ידעו שעשית זאת מישקולי חינוך הם רק יעריכו זאת. תעברו לישובים תקבלו דירות בזול וקהילה תומכת ועוד קצת קירבת אל
האדמור19.05.19
33
מגמות של מחשבים ללא תואר אקדמי שרק עשירית מתקבלות להייטק, הצפה של אדריכליות בשכר מינימום, מורות לאנגלית שישתכרו במקרה הטוב 3 ש"ש בהוראה, הוראה מתקנת וחינוך מיוחד שאין בו משרות בכלל. . לו ישכילו הסימנרים הספרדים, יכניסו אקדמיה ומקצועות מבוקשים, ואז אשכנזיות להוראה מתקנת, ספרדיות , למרפאות בעיסוק
ספרדיה גאה20.05.19
32
ולפי הרישום הרוב נהיה ספרדי.והליטאי מיעוט.אתה יודע עם מה הוא מתמודד?כל היוקרה של הסמינר יורדת. ולכן זו לא הבעיה של המנהל. זו בעיא של הסטיגמות שחלק מהציבור הספרדי משדר. כואב אבל זו האמת.
שלומי20.05.19
מה יקרה לכל ספרי הפוסקים הספרדים?
Zelig AmZaleg20.05.19
31
לסגור את כל התלמודי תורה והישיבות והסמינרים ולפתוח מחדש כממלכתיים. לשים קץ לשלטון הגרמנים.
שמעון19.05.19
30
אותם מנהלים, את כל מה שהם קיימו ומקיימים ואת כל התורה שלמדו ושלומדים-אפשר לזרוק לפח הזבל ולשרוף, היא לא שווה עם מעשים כאלו.
יאיר19.05.19
29
אף ספרדיה גאה לא רוצה ללכת לוולף זה רק בגלל שכל הכיתה שלה הולכת והיא היחידה שלא אז היא רוצה להיות עם כל הכיתה אני בכיתה ח וכל הכיתה שלי לוולף בגלל זה
חני19.05.19
תפסי אומץ ותלכי לסמינר ספרדי ששמה לומדים בגרות !! שזה קריטי בהרבה מקומות עבודה !!! ושלא תתחרטי כל חייך על הלימודים בזבל האשכנזי.
ספרדי גאה20.05.19
28
הבעיה לא רק לילדות ספרדיות אלא לילדות / ילדים להורים גרושים ששם העסקונה החרדית גם לא נלחמת עליהם ומרוב דחיה וכאב יוצאים לתרבות רעה לא בגלל שהם רכים אלא דחיה מהציבור ונטישה שלא מקבלים אותם ולא מנסים לעזור להם ואין לאימותיהן כסף מינימלי לחיי היום יום ובוודאי לא לשוחד ראש ערימו את הכפפה והסתכלו ב
אשכנזיה19.05.19
יש בזה משהו... אם אין לילדה אשכנזיה תעודה חלקה, המורה ממש תכריח אותה להיכנס לסמינר שלא מתאים לה!
גיטי20.05.19
27
אחד הפתרונות האמיתים למצב הזה הוא פשוט לפרק את הריכוזים החרדים! שום דבר טוב לא יוצא מזה חוץ מזה שכל אחד רוצה להראות כמה הוא דתי! לגור בערים מעורבות עם סמינר או תיכון אחד ונגמר הסיפור. לספרים הפשוטים יש את הסמינר הספרדים די כבר עם כל השטויות האלו. רוצים ללמוד אצל האשכזנים שלמו או תחלו...
מי19.05.19
26
כנראה שגורלו נגזר, והוא פשוט יהודי שפל כל כך, שלא מגיע לילדים שלו יהדות. עולם הפוך ראיתי, עליונים למטה, תחתונים למעלה!
שסניק19.05.19
25
למה לשלוח את הבת שלכם למקום שזה המנהלים שלו אם זה הרמה של המנהל מה עובר לתלמידות??
מנדי19.05.19
24
אני מתגוררת בעיר נתניה, ולמדתי בתיכון ספרדי בעיר. ישנו סמינר מיוחד מאוד של חסידות צאנז, שמקבל בזרועות פתוחות ממש גם את הבנות הספרדיות! כשלמדתי שם- היינו בכיתה כ- 50% ספרדיות! קיבלו אותנו בצורה מאוד חמימה ואוהבת, בלי שום אפליות כאלו ואחרות. פרט לזאת- דאגו לנו לצרכינו היחודיים בצורה מדהימה!, כמו: חלוק
ספרדיה20.05.19
אבל עצוב תוך כדי, כי למה אנחנו אמורים להתרגש מדברים שאמורים להיות ברורים.
ללי20.05.19
23
זה היה משפט הבחירות לראש עיריית ירושלים. אז מה קרה עכשיו? מדוע סמינר רוצים אשכנזי? ספרדיה בוחרת סמינר ספרדי
ירושלמי20.05.19
והוא רוצה רק את הספרדיה המוצלחת והכשרונית ביותר.. וזה גורם לבמינר הספרדיים להיות רמה מתחת שהאשכנזים לא יקחו אף בת ספרדיה...ואז נראה אותם
דייב20.05.19
22
למה אין מוסדות ספרדים איכותיים???
יהודי שפוי19.05.19
הבעיה שאלו שהכתבה עוסקת בהן- מעדיפים מוסדות אשכנזים, וחבל.
סימה קדמון19.05.19
21
לבנות לא תהיה יר''ש.
ו19.05.19
20
מאחר והסימנים אצל האשכנזים הם הפוכים לגמרי - אכזריים, חצופים ועזי פנים, וגומלי חסדים רק עם אנשי שלומם - הרי שהשייכות שלהם לעם היהודי מפוקפקת וטעונה בדיקה....
אבי19.05.19
19
הרשויות יקימו עוד סמינרים, ויהיה מקום לכולן. למה בתי ספר יסודיים אפשר להקים עוד ועוד, ואילו סמינרים לא פותחים עוד... הרי ברור שאין אפילו כסאות לכל הבנות? יש לכן, להקים עוד שלושה סמינרים בכל עיר ולדלל את הסמינרים הקיימים. בכל סמינר חדש, יכניסו מנהלות ומורות מהשורה הראשונה ויבוא העניין על מקומו. מי מו
פנחס19.05.19
18
כל אלה שדורשים אמונה בטוב וברע ויוצאים מגדרם שלא מקבלים את בנותיהם סותרים את עצמם .מי קבע שהשם רוצה שהבת תלמד דוקא שם איפה התמימות עם השם? והאפליות של חוזרים בתשובה לא זוכה לסיקור וגוועלד כזה.מעניין אם זה לא המידה כנגד מידה
אבי20.05.19
17
אין מחילה וכפרה על ההלבנת פנים!! בא יבוא יומם יש אלוקים בשמים!
צדיקה19.05.19
16
אתם האנשים הכי צבועים עלי אדמות.חילונים עדיפים עליכם..הם לא יודעים את התורה וטובים מכם שכן יודעים.תמשיכו כך ותתפלאו למה אתם חוטפים מכות כמו תינוקות שמתים ללא סיבה.
David19.05.19
רחמי עליכם החילונים שעוברים על כל העברות שבעולם. מה יהיה סופכם?
ללא שם20.05.19
חרדים שיודעים ואף על פי כן ממשיכים לעבור בשאט נפש על איסורי דאורייתא של בן אדם לחברו, איסורים שבגללם חרב ביהמ"ק ובגללם יצאנו לגלות של 2000 שנה - הם בגדר "מכיר רבונו ומתכוון למרוד בו". אז תגידי את עכשיו - מה יותר חמור?!
תשובה20.05.19
כולם יודעים מי זה אלוקים
תגובה20.05.19
נחמד לדעת שאת חולקת עליו...
פששש...20.05.19
15
להכשרה מקצועית ותנו למנהלי הסמינרים להירקב עם הגאווה המסריחה שלהם והעיקר אל תתנו להם כססססף הרבה יותר זול בית המורה ומבחר או המרכז החרדי להכשרה מקצועית
ספרדי גאה19.05.19
14
מעדיף לשתוק ולתת לכאב של הבנות לתבוע את עלבונן.... כאחד שעשו לו לאחותי בעיות.... בשל סיבות של אגו ופגיעה אישית בכבוד המנהל שליט"א.... ראיתי את התנהגותו הניבזית, אמרתי לעצמי עדיף להיות בצד של אח של בת שלא מתקבלת, מאשר בצד של מנכ"ל שלא מקבל מסיבות.... ואסיים בסיפור: יגיעו מנהלי סמינרים שליח
מוש19.05.19
בכך שאתה אומר רציתי לקלל זה אומר שאתה פראנק. מה זה הצורה של הדיבור הזו???????? אחר כך אתה מתפלא שלא מקבלים את הבת שלך לסמינר
חיים19.05.19
אתה לא עברת את זה אז אל תדבר
דבורה20.05.19
הם עשו את עבודתם ביעילות, בעניניות ולעיתים גם לקול צלילי סימפוניה של מוסיקה קלאסית. את הצביעות המזוהמת שירשתם מעשיו תשמרו לעצמכם!
שלמה20.05.19
בגלל שאתה רואה כיכר השבת, נראה אותך מתחיל לפתוח ת'פה שלך...
יהודי20.05.19
13
אשמתכן שאתן מנסות להיכנס למיטה חולה
נפתלי19.05.19
12
אין כבר בושה, אין ואהבת, אין דין ואין דיין, רק לראות כתבה כזו ומה אנו נענה לחילונים ולשונאי חרדים??? במה גאוותינו? הכותב מודה גם אם זה מסריח!? כסף ומי שאין לו לשפוך כסף? מה הוא אשם. אין לי אלא להבין שהריקבון עמוק, אבל אשמים אנחנו...
ש"ס וחלילה19.05.19
11
אלה בטוח לא יביאו גאולה לעם ישראל רק חורבן וכפי שהביאו באירופה את השואה אוי ואי כמה טיפשים ולא למדו לקח ממה שקרא להם רק לפני כ 70-80 שנה. זיכרון קצר ומלא שנאה וגזענות גרמנית . והיום אפילו גרמנים פחות גזענים מהם
RAFI19.05.19
10
וגם בסמינרים הספרדים עושים סלקציות, ואז הם מתעללים בחוזרים בתשובה. או משפחות כאלה שאין להם שום גב. הפתרון...לעזוב את בני ברק...ולשלוח את הבנות מחוץ לעיר. הסמינרים מחוץ לעיר הרבה יותר טובים. ולא סובלים שם מגזענות...
א19.05.19
9
אבל הוריי שיחיו סרבו בכל תוקף והרב שלנן אמר לי שאני חייב רק אשכנזייה
האברך דוד19.05.19
8
בגלל שנאת חינם נחרב בית המקדש
אנונימי03.01.22
7
מי רוצה שבתו תתחנך אצל כאלה אנשים?? עם כל כך הרבה בנות שלא התקבלו, אפשר לפתוח עוד 2 סמינרים, בסגנונות שונים, ע"מ שכל אחת תמצא את המקום המתאים לה. הבעיה היא הביקוש הרב, שמאפשר להם לדחות בנות, וכך יוצרים ביקוש רב ותחושה שזה מוסד 'איכותי', שלא כל אחת יכולה להתקבל אליו. אני מניחה שהבעיה היא כללית במגזר
שירה24.05.19
6
אני תלמיד ישיבה ועדיין בהווה אני לא מסוגל שלא להתעצבן על ההתנהגות המגעילה של המנהלות סמינרים כיאלו באמת הגזמתן ההתנהגות שלכם שווה זבל אנחנו כבר בתעש"ט(אם אני יגיד 2019 זה נשמע פראענק נכון) ואני יגיד בפה מלא שאני בעתיד יהיה הורה אני יעדיף שהבת שלי תלמד בחינוך דתי לאומי מאשר שתרגיש סוג ב בסמינר אשכנז
ספרדי טהור24.05.19
5
למה צריך להתחנן לזוהמה האלה.
משפחות מטומטמות 22.05.19
4
אוי שתדעו גם לאשכנזיות יש בעיות כיום יש יותר סמינרים לספרדיות מאשר לאשכנזיות אגב יש מספי ק פוליטיקה בין הסמינרים לבתי הספר
אורי20.05.19
3
מה רע בסמינר ספרדי???
קצת לחשוב20.05.19
2
בס"ד כאחד שעובד גם מול סימינרים חרדים ואולפנות. ממליץ לכם לכו לאולפנות תוכלו להתפתח רוחנית ופיזית. רבים מגדולי הדור של החרדים היו נשואים למי שלמדו באולפנות שם מקבלים את כולם ומקדמים כל אחד לפי יכולתו.
דניאל 19.05.19
1
מוזר גם הספרדיות לא ירצו שיקבלו את כולן אחרת הם יהיו בסמינר ספרדי השם ישמור ויציל...
פרענק גאה19.05.19
גם ספרדיות שואלות כמה ספרדיות יש שם הספרדים מאבדים את הזאות שלהם מסכנות
דוד20.05.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24