כיכר השבת

טור דעה

המכות לנער האוטיסט: כתם שאפשר למחות

מנהל הוסטל, בטור מיוחד על התיעוד שהסעיר היום את המדינה - נער אוטיסט מדמם ממכות השוטרים הנחושים: "שוטרת עסוקה בללעוס מסטיק - ולומר 'הוא נגע בי'" (דעה)

90
ירון קדושים | כיכר השבת | י"ח באייר | 23.05.19
(צילום: ללא קרדיט. הסבר - בתחתית הטור)

כמו רבים אחרים, ראיתי את סרטון המעצר של הילד המיוחד, האוטיסט. ראיתי והלב נקרע. מתפלץ. לראות את בעל הנשמה המיוחדת הזו, מדמם וזועק "מאמי מאמי", גורם לך תחושות שאתה לא יכול להגדיר במילים. וכמי שמנהל הוסטל וקיבל את הזכות להיות איתם ולסייע להם, ההרגשה איומה. אתה נקשר אליהם, והם אליך. כמו אבא ובן ממש. והכאב בהתאם. גם אם אותו אתה לא מכיר.

הכי מרתיח, זה שגם אחרי שהוא נאזק וכבר לא "מסוכן" יותר, אף אחד לא ניגש להרגיע אותו. לנגב לו את הדם. לתת לו כוס מים. כלום. אפילו לא השוטרת שהוא "נגע בה". לא תקף. "נגע". כך היא אומרת בסרטון.

כאדם שמצד אחד מתנדב משטרה מזה שנים לא מעטות, ומנהל הוסטל לנשמות המיוחדות הנפלאות האלו, חשבתי לסיים את ההתנדבות במשטרה בה אני גאה, ובמסגרתה התאפשר לי לתת יד לביטחון השכונה והעיר שלי, וגם לסייע לאנשים רבים במפגשם הבלתי נעים מול המשטרה והאכיפה כאיש קשר בין המשטרה לבין הקהל החרדי . הייתי המום מראה עיניי, ומקולות השבר שבקעו מפיו של המסכן הזה. המיוחד הזה.

רגע אחרי שלקחתי אויר, אמרתי לעצמי הלא ברור שבפתח תקווה זה לא היה קורה. אני לא מצליח בראשי שם של שוטר אחד כאן שהיה מתנהג ככה. אבל זה קרה. במקום אחר. ההסתה היום יומית נגד חרדים גורמת לשוטרים בערים מסוימות לנהוג ככל העולה על רוחם. ומצד שני הפחד מ"ההמון השחור" שסביבם גורם להם לחרדה ולעוד יותר אלימות. ועובדה, שאף אחד מהצופים הרבים שם לא תקף , רק קרא בקול רם מאוד את מה שאותו מסכן החניק בגרונו. תעזבו אותו. הוא חולה. הוא מוגבל בשכלו.

הלוואי ומהסיפור הזה ייצא רק טוב. אין לי ספק שמדובר בכשל נקודתי שהמשטרה חייבת לטפל בו בכל העוצמה. בכל הכח. ואוי ואבוי אם לא כך יהיה. שוטר ושוטרת כאלו, אסור שיהיו במגע עם קהל. בטח לא עם אנשים שהראש צריך לעבוד. לא העצבים. המשטרה חייבת לקחת לתשומת ליבה את הנושא הכואב של האוכלוסייה המיוחדת בישראל. אנחנו, האנשים ה"רגילים", לא יודעים להבחין בין "חולה נפש" פסיכיאטרי, לבין"אוטיסט", "פיגור" וכדומה. אתה לא יכול לבוא ולהפעיל כח רב כזה, בעוצמה כזו, כנגד מי שהוא בסך הכל ילד קטן, אולי תינוק, בגוף גדול יותר. אנשים שלא פוגעים בזבוב. אדם שאלוקים בחר לתת לו מוגבלות שיכלית. נכות שמונעת ממנו לתפקד כמו אנשים אחרים. כמונו. פגיעה כזו באדם "רגיל" יכולה להתרפא עם הזמן. אך המסכן הזה עבר טראומה שהוא לא יוכל לבטא אותה במילים . שיהיה קשה לדובב אותו ולרפא אותו. ומן הסתם הוא פיתח חרדה קיומית מהעולם שבחוץ. כמה שזה כואב.

ירון קדושים. כותב הטור (באדיבות המצלם)

בשנים האחרונות, המודעות לאוכלוסיה המיוחדת פרץ באופן מחמם לב . לזכותה של המדינה ייאמר שהיא שופכת מליארדים רבים למען אותם מסכנים שמזלם לא שפר עליהם. שמשפחותיהם התמודדו ומתמודדות עם סבל יום יומי והתמודדות בלתי רגילה. במקרים לא מעטים, לאותם מוגבלים שכלית אין משפחה. אין סביבה חמה. או שהוריהם לוקים גם הם במוגבלות. וכל מה שיש להם זה אותנו. אנחנו ה"רגילים". אלו שברחוב, בבית כנסת, בחנות ובכל מקום אחר. וכמובן, אנשי צוות ההוסטלים שעושים עבודת קודש יום יומית למענם ולמען שיקומם. "אוהל אשר". "שיח סוד" ורבים אחרים.

הקו השולט היום, הוא שילוב של בעלי מוגבלויות בקהילה. לא לנעול אותם באיזה מוסד בקצה העיר כמו שהיה פעם. וזה מבורך וחשוב מאוד. ומחמם את הלב לראות היום איך הקהילה בחוץ מקבלת אותם. מבינה אותם. מכילה אותם ומסייעת להם. אנשים מוכנים לאבד עוד כמה דקות בתור לסופר, מתוך הבנת המוגבלות של הקופאי/ת. זה נפלא וזו נקודת זכות עצומה לכל אחד. חוק הנגישות שיושם בעלויות אדירות בכל פינה. וזה כבוד למדינה ולעם כולו. אבל עדין מסתבר שהדרך ארוכה. ששוטר בשעת "מילוי תפקידו" יכול לאבד את זה. להתנהג בפראות ובאלימות. כשאף אחד מחבריו הרבים מסביב לא שם ברקס. לא מתעורר. כי אף אחד לא לימד אותו. לא הכשיר אותו לקראת המפגש עם המיוחדים האלו. המתוקים האלו.

האלימות, מזווית נוספת (באדיבות המצלם)

אתה מקשיב להקלטה ולא מאמין. "ראית איך הוא נגע בי?", אמרה השוטרת החמושה היטב. נגע. לא תקף. לא הרביץ. נגע. וזה הצדיק הכל. פרטי האירוע לא ידועים. וזה אולי ימעט מחומרת האירוע. אבל שוב. ברגע שהבחור המסכן הזה, הילד בגוף הגדול עליו, נאזק וכבר לא מהווה סכנה, מישהו היה צריך לגשת אליו. להרגיע. לתת מים. לנגב את הדם. לבדוק את הפציעה. וזה לא קרה.

מה שכן קרה, זה שהשוטרת היתה עסוקה בללעוס מסטיק ולהסביר "הוא נגע בי". השם ירחם. נגע בה.

המשטרה צריכה לקחת את האירוע הזה לתשומת ליבה. להכשיר את השוטרים בהבנת צרכים של בעלי מוגבלות. בדרך הדיבור איתם. בהתנהלות. מעצר שלהם לא תורם כלום. הם ממילא לא מבינים כלום ולא יבינו. זה רק פוגע בהם פגיעה אנושה. חרדות שיישארו איתם לנצח. נהלי המשטרה מגדירים במדויק מהלך מעצר של ילד. איך איפה מתי ולמה. ברגישות גדולה שהא נוהל משטרה.

חבל שאין נוהל כזה גם לגבי מעצר לוקה בשכלו או לוקה בנפשו.

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את הצלם לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל.
תוכן שאסור לפספס
90 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
53
זה מראה הפרצוף האמיתי של המשטרה אפילו יש שוטר עם כיפה ונותן להם לעשות את הזוועה הזאת בושה וחרפה
פלוני26.05.19
52
מגיע לאשכנזים.אתם גרמתם לשינאה הזו
שיפי24.05.19
כמה שנאה ורוע יש בך. קשוט עצמך תחילה וכו'
יהודי26.05.19
51
היא תשלם על הצער והכאב של הנער המוגבל הזה. העולם אינו הפקר. יש דין ויש דיין.
דני24.05.19

הצגת כל התגובות

50
פשוט חלאות מרושעים לא אנושים
משה 24.05.19
49
את השוטרים האלה בחרו בגלל מי שהם, אולי צריך גם כאלה , אבל לאוכלוסיה רגילה בסיטואציה של הדלקת מדורות צריך לשלוח כאלה שוטרים ? ! מי שלח? ומי היא בהם כשוטרים?
סבלנות24.05.19
48
כל ״לוחמי כוחות הביטחון״ ששותפים בזה הקב״ה ישלם להם על זה ביוקר עלק ״המגבניקי״ת המהוללת״ שהולכת שם בגאוה עוד איזה ילדת כאפות מסכנה
יוסי23.05.19
47
דם חרדי נהיה הפקר .כמו בימים האפלים של השואה רק בצבע ובוידיאו
תל אביבית23.05.19
46
אם הנער המוכה לא היה אוטיסט, זה היה מצדיק ברוטליות כזאת של המשטרע? גם מי שלא לוקה בשכלו, זכאי לקבל במדינת ישראל יחס אנושי, ולא כמו בג'ונגל.
אמא לילד אוטיסט23.05.19
מתה למצוא חן בעיני הפרטנרים שלה.. מה עפה על עצמה? מכוערת ושקרנית עם רמת משכל של חמור.
פפפפ24.05.19
45
היא תקפה אותו ולא הוא אותה
עורך דין24.05.19
44
אכזריות שאין כדוגמתה!!!!לתפארת מדינת ישראל....פחחחחחחח
אריק24.05.19
חבל על ההתלהמות. לא יקרה להם דבר ואדם אלים (שוטר ממוצע) ישאר כזה בכל מקרה. אין טעם להוציא אנרגיה על דבר שלא ניתן לשינוי
לא להתלהם24.05.19
אנשים אחרים,קל וחומר לא לשוטרים שבסך הכל רוצים לעשות סדר ולחזור הביתה למשפחה שלהם.הנערים שבמקום ללמוד תורה מתנהגים כמו בהמות.... המיץ של העדה.. עצניקים!
ככ24.05.19
43
למה למה החרדים לא יושבים ללמוד תורה למה תמיד עסוקים בחיכוך עם שןטרים זה מתסכל
דוד23.05.19
כי רק את החרדים האלה מראים לך בתקשורת! אתה לא מכיר את 99.9% מהחרדים. יש את החרדים, ויש את החרדים שרואים בתקשורת, זה ההבדל!
דוד וי24.05.19
מרכזית - על הרצפה - ועושים 'צחוקים' ומעשנים....
אבי23.05.19
בין חילים מעשנים לצוחקים אין קשר בין אחד לשני
ישראל23.05.19
42
את הקורס של השוטרים לומדים בגן חיות משם מקבלים את תעודת השוטר?
ט..23.05.19
להוציא את המשטרה מחוץ לחוק!!
SAF24.05.19
41
לא באמת אכפת להם מימה שקרה לבחור הם רק רוצים פרסומת ולנסות להרויח עוד כסף
א26.05.19
40
ועוד כאלה של חרדים מוסתים מופרעים וחמומי מוח שלא יעביר ביקורת. אם הייתם עובדים והייתם עסוקים בפעילות פרודוקטיבית לא הייתם מכלים את חייכם בהפגנות מטומטמות. תחנכו את הילדים שלכם ואת עצמכם לנהוג בנימוס, אצלכם זה לא הפגנות אלא התפרעויות. לפעמים מתרחשים תקלות כמו כאן. המשטרה והרשויות עוד מפגינות איפוק י
אבירם24.05.19
39
ככר השבת למה לא פרסמתם את התגובה שלי על המשטרה היא לא משתלחת סה"כ אמיתית שמשטרת ישראל עושים הפוך איפה שצריך להתערב הם לא מתערבים אבל להיות גיבורים על חלשים זה כן? הם לא רואים שהנער מסכן וסובל?? או שאולי המשטרה בכלל מסננת פה את התגובות אז רפואה שלמה לכם משטרת ישראל ותפסיקו להתעלל באזרחים. אזרחית שלא
מירי24.05.19
38
לא הגיבו, גם אם הוא היה בחור רגיל זה לא מצדיק את רמת האלימות שהופעלה, הלב שלי נקרע לראות ולחשוב עליו, ומתוך המקום שהוא נמצא, איך הוא יתמודד. הילד הזה היום קרע לנו את השמים, לא רק את הלב.
יפה24.05.19
37
אני בחורה חרדית, שניסלדת מהפגנות והתפרעויות למיניהם. אבל פתאום מהדהד לי בראש הצעקות מהפגנות במאה שערים-"נ-א-צ-ים" אני מתחילה לחשוב שאולי במשהו אחד הם צדקו. ממש נאצים, מתנהגים כמו מחבלים. הם לא בני אדם בכלל. הם צריכים לתת על זה את הדין, כדי שדבר כזה לא יחזור על עצמו בשום אופן!!!!! ועוד דבר 'נגע בה'-
אחת24.05.19
36
השמועה אומרת שהאוטיסת עלים והתנהג בצורה עלימה, וזו לא הפעם הראשונה שלו. נראה שמפיצי הסירטון מגמתיים ולא הראו כיצד העניין התחיל.
יהודי23.05.19
יש סירטון חדש ומלא ששכנה צילמה מההתחלה הילד המיוחד והמקסים לא עשה כלום ממש כלום לא תקיפה ולא נעליים
ללא שם24.05.19
ומה אתה אומר עכשיו אחרי שיש תיעוד שהוא חף מפשע ??? והשוטרת לבד אמרה "שהוא נגע בי" אז לכן זה מגיע לו???
BEMZION24.05.19
יש סרטון כיצד הכל התחיל. מכלום אחד גדול.
איש יהודי26.05.19
35
טענה מוכרת של שוטרים הישראלים החדשים "הוא נגע בי כזה כאילו"
דניאל 23.05.19
המילים פשוט נתקעים כשרואים את זה אחד על אחד שצורה איטית איך כל זה התגלגל, ועוד לא מתביישת שכאילו הוא רצה לעשות איתה משהו רע כשלפני זה הכל היה רגוע ואז דחפו אותו עעלק שוטרת
עורך דין24.05.19
34
מזעזע! אסור לעבור בשתיקה על המקרה הנורא הזה! חייבים לתבוע את השוטרים שהשתתפו בלינץ' בילד אוטיסט חסר ישע. להגיש תלונה במח"ש לא מספיק. צריך להגיש תביעה מסודרת בבית משפט ולדרוש פיצוי גבוה במיוחד עבור הילד המסכן והוריו. אני ממליץ לקחת עורך דין מנוסה בתחום. עו"ד איתמר בן גביר הוא מצויין, או עו"ד טוב אחר
מחריד24.05.19
רצחו להם נער אובדני, רצחו! זה לא פחות מזה
אבי24.05.19
33
בושה וחרפה עומדים 10 שוטרים ומתעללים בו בלי טיפת רגש הכול כי הוא חרדי התעללות חסרת מעצורים
משה24.05.19
32
הבחור מדבר עם שוטר ואז בא שוטר אחר ומעיף אותו
David24.05.19
31
ככה זה בחברה החילונית המתועבת,הוא רצה להראות לשוטרת שהוא "גיבור" ולכן הוא תקף באכזריות.
ישראל24.05.19
30
פושעים,עברינים!!!!בושה למדינת ישראל שאלו הם שוטריה,אבל אין ספק שמשטרת ישראל תעלים את המקרה .אין להם מחילה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא.
חרדית23.05.19
29
פשוט התנהג בהתנשאות, בשחצנות ובזלזול, ממש הרגשנו כולנו שם את מה שהתקשורת החילונית מנסה להכניס כל הזמן להמון החילוני המוסת. גלות
ללא שם23.05.19
קבלו על עצמכם שיוויון חובות, צאו לעבוד, תפסיקו לדחוף לנו יהדות בכל ולנסות להכתיב לנו מה לעשות, ואז אף אחד לא ירדוף אתכם. מבטיח לך שלא יכול להיות לי פחות אכפת איך אתה חי את חייך כל עוד זה לא משפיע עלי.
אמיר24.05.19
28
בטח לשוטרים האלה יש כלבים רק מעניין אותי אם ככה יבעטו בפנים של הכלבים שלהם וקשה לי להאמין שכן
ט..23.05.19
27
אני מתבייש במשטרע שלנו ומחנך את ילדי שלא לסמוך עליהם כמו שלא סומכים על מחבלים אתם אנשים קטנים ואפסים, אין טיפה של אנושיות או מקצועיות במעשיכם מקווה שיום אחד תראו את ילדכם במצב הזה ולא תכלו לעשות כלום נבלות
המשטרע בגדולותי27.05.19
26
מצמרררר
רחל24.05.19
25
אתם צריכים להבין גם מי אלה מג"ב?עם כל הכבוד. אוסף של ערסים וערסיות מתחתית החברה הישראלית בד"כ אוהדי ביתר ירושלים ובני יהודה וגדו' . אם לא היו במסוה משטרתי אכיפתי, היו עברייני רכוש עברייני רחוב וכו'. לפיכך הם בקו חזית בכל עימות עם ערבים עבריינים וכו' כי בכדי לגבור על שוליים א
ייי24.05.19
24
הצדיקים במוסדות שיאמרו תהילים ופסוקים ותפילות ויזעקו כפי שהנער זעק מקירות ליבו להשם יתברך שיצילינו ויאמר לצרותינו די - והקדוש ברוך הוא מייד שומע ומקיים
YAEL BRONS23.05.19
23
ופעלו מתוך שנאה. פצעו נער סתם לשם לפצוע. מי בועט בבן אדם בפנים???!!! אפילו לבהמות אסור לנהוג כך. אם אלה האנשים שאמורים להגן עלינו אנחנו בבעיה קשה.
ח23.05.19
מעבר למה שאנו לא יודעים מה ארע שם בדיוק המכות , העוצמה, מספר המטפלים ב"פוגע" ומסכימה - השוטרת עם המסטיק ?.....
אפרת23.05.19
22
מסכנות... ועוד רוצות להיות קרביות....
המרחם23.05.19
21
הוא נגע בי ? צדיקה גדולה , מאפה שאפת את השנאה למי שנברא בצלם אנוש?????? ולא משנה אם הוא אוטיסט
שלמה אדטו23.05.19
20
ירון קדושים המכונה בפי כל "כח קדושים" אדם עם לב זהב ענק שרק עושה כל חייו טוב לשני אפילו עם השני שונאו !!!!!! ירון אמשך כך במעשיך הכבירים והקב"ה ישלם שכרך
גני הדר26.05.19
19
תזעקו כולם על המעצרים והעינויים של הילדים מרחילם וכד . חוק הגנת הילד וחסר הישע . מופקר. עובדת סוציאלית לנוער בסיכון .בפנ ס י ה
שרה רבקה 24.05.19
18
רק הפעם תפסו וידיאו רוצים לדעת למה יש צרות כאלו מהערבים? זה יותר גרוע זה מזכיר את 1939 באירופה רק שם היו בלונדינים
הפעם מצולם24.05.19
17
כולם המומים מהמראות הכואבות. וזו לא הפעם הראשונה. ולא אחרונה. המשטרה מנסה לפרסם את עצמה בכל מיני דרכים. גם כיום בסדרה שיצאה לאוויר לפני כמה ימים. ובו מראים את פעילות המשטרה מול כפרים ערבים הקרובים לירושלים. ופעילות מניעת עבריינות שונה. אבל כל עוד אנחנו נחשפים יום יום. שעה שעה. לחדשות של מראות זוועה
שלומי דדון. בני ברק. 24.05.19
16
אכזרים נגד יהודים סופכם לרחם על מחבלים אם הייתם עושים את זה בכפר ערבי לא הייתם יוצאים חיים משם גם כך אין לכם את האומץ לעשות את זה בישוב כפר או עיר עם ערבים אתם בושה למדינה
דוד24.05.19
15
אנחנו ראינו את זה בשידור חי.... נוראאאאאאאאאא
דוד23.05.19
14
על השואה למה יהודים לא התקוממו . איך אפשר להתקומם אם כזה רוע שדולף מהשוטרים??? המשטרה בישראל פועלת לפי האכזריות כך הם מתקדמים והנה התוצאה
שיקו ח23.05.19
13
לשוטר שהוא נאצי זה לא מזכיר את הנאצים???? השנאה שלהם בעניים תראו לבד כ'כ רואים זאת
יוני23.05.19
12
אין לי עוד מה להוסיף חוץ מ...שה' יעזור לשוטרים האלה
אנונימית23.05.19
11
שנוהגת בדיוק כמו מאפיה
יוסי26.05.19
10
המשטרה תמיד תעמוד מאחורי טיעון של ״הוא נגע הוא התחיל...״, השוטרים המאולפים צריכים לדעת בכל מקרה עם איזו אוכלוסיה הם מתעסקים , באזור של מדורות ...חרדים...זו לא אוכלוסיה עבריינית שצריך להגיב בפראות ובאלימות, שוטר שמגיע למצב בו הוא מגיב מחוסר שליטה איני ראוי להיות שוטר ״שומר חוק״ אם הוכ לא יכול לשמור ע
יהודיה24.05.19
9
השוטרת ללא מדים. לועסת מסטיק בצורה בזויה.אם היא שוטרת היתי היום שולח אותה לקורס מזורז של. איך מתנהלים מול ציבור. לגופו של ענין הגיע הזמן שבני נוער לא יגיעו להפגנות השוטרים בעיקר המגבניקים מגיעים מפלטפורמה אחרת.לא כולם אבל הרבה מהם מנבלים את הפה בקללות שהם מקללים ערבים. במקומות שהם משרתים.לצערינו משי
מנחם23.05.19
8
אפשר רק לאחל לשוטרת לועסת המסטיק ילדים אוטיסטים. שוטרת שמרגישה גיבורה על נכה... איכס! אם יהיו לה בעצמה כמה ילדים אוטיסטים אולי תבין מה היא עשתה.
אבי23.05.19
לא מאחל לילדים כאלה כזו אמא
מומו23.05.19
7
ואי מסכן הבחור!!!😢😢😢😢
עובדיה ממן24.05.19
6
מזעזע איזו רמת אכזריות
חגי23.05.19
5
עכשיו תשוו בין המקרים...
אלי23.05.19
4
לקרוא לחייליםשוטרים נאצים, שיקצע וכל קריאות הגנאי, לזרוק חפצים. אחר כך שידרשו מנציגי החוק להתנהג באיפוק
חיים23.05.19
נציגי החוק מתנהגים בחוסר איפוק לא בגלל שקוראים להם 'נאצים', אלא בגלל שאנשים חוטפים מכות בלי פרופורציה ובלי צדק מ"נציגי החוק" אז הם קוראים להם 'נאצים'
דוד וי24.05.19
לל
אז שוטר שצריך לתת דוגמה יורד רמה למה לער24.05.19
מי שרואה את הסרטון מבין מה זה ציונים....
אני23.05.19
שום דבר לא מצדיק התנהגות כזו לבעלי מוגבלויות!!!!! אם זה היה הבן שלך היתה מדבר אחרת...
אליהו23.05.19
3
שוטרים רעים! רואים בהסרטה שהוא עומד בצד, רואים שאנשים מתחננים לשוטרים שיעזבו אותו לנפשו שהוא לא בריא בנפשו.. והשוטרים אטומים!! רוע לב, בושות למדינת ישראל, זה לא רק השוטרת זה כל השוטרים שהיו סביבו... 'חזקים על חלשים'...
חי26.05.19
2
זה ממש אחזריות על מי אתם גיבורים על נער חרדי אוטיסט יש לכם מזל שהקדוש ברוך הוא מלא רחמיים טבל על תדאגו את העונש שלכם אתם תקבלו בעולם הבא ואולי גם בעולם הזה ובמיוחד השוטרת היהדות בישבילכם היא סתם מזכרת ישנה ,בישבלנו זה לא מזכרת זו מסורת מאת אבותנו שקיבלו את התורה מאת בורא עולם ולא משנה מה אנחנו לא נו
יוסי בר23.05.19
1
שולחים ילדים קטנים להתגרות ואחר כך מפיקים תמונות של הסבל שנגרם לילדים על יד "הכובש הציוני". מי שבהתמדה מסית נגד משטרת ישראל הוא האחראי לסבל של חסר ישע זה!
רפאל24.05.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 20:39

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24