כיכר השבת

התשובה להסתה

'המודיע' מבהיר: אין לנו שאיפה ל"מדינת הלכה"

בצל מסע ההסתה של אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי, יוצא הבוקר (רביעי) עיתון 'המודיע' במאמר מערכת בו הוא מבהיר כי הטענות לשאיפה לכונן "מדינת הלכה" הן שקר מוחלט (בארץ)

24
כיכר השבת | כ"ד באייר | 29.05.19
ליברמן
ליברמן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בצל מסע ההסתה של אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי תוך שהוא רומס ברגל גסה את כל הקדוש והיקר לנו ומאשים את הציבור החרדי בשקר ברור כאילו ישנו ניסיון לכפות "מדינת הלכה", יוצא הבוקר (רביעי) עיתון 'המודיע' במאמר מערכת בו הוא מבהיר כי מדובר בשקר מוחלט.

בפתח המאמר, קובל עיתון 'המודיע', בטאונה של הסיעה המרכזית - חסידות גור, על כך שאנשי תקשורת - גם הגונים - מחזיקים אחרי ליברמן בדיבורים והאשמות על "כפיה דתית" של הסיעות החרדיות, ועל שאיפתן לכונן "מדינת הלכה".

"כאופיה של התקשורת בעידן הנוכחי, לא נערכים דיוני עומק", נכתב במאמר, "לא מתייחסים לעובדות; לא מנסים לבדוק את הנתונים והמספרים; אלא מפריחים דברים לחלל האוויר, ותחת הדיון המעמיק מגיע אחד מבין השניים: או שיחה בינם לבין עצמם של אנשי תקשורת המחזיקים באותה דעה; או התנצחות מתלהמת, במדה והם העלו לשידור מישהו בעל דעה שונה משלהם".

'המודיע' מבהיר בנחרצות כי "הדברים מופרכים מיסודם. במדינת ישראל אין 'כפיה דתית'. אם קיימת כפיה במישור האידיאולוגי, הרי זו 'כפיה חילונית'. כך למשל, ייאסר על יהודים שומרי תורה לקיים ארועים כדרכה של תורה במתחם ציבורי; כך למשל, יבקשו לחייב חיילים דתיים להאזין ל'שירת נשים'; כך למשל, יופרו בזה אחר זה מוסכמות והסכמות שהחזיקו מעמד מאז ראשית ימי המדינה; כך למשל, ייסגרו משרות ציבוריות בפני יהודים שומרי מצוות; כך למשל יהיו ראשי ערים שיעשו הכל כדי למנוע מיהודים חרדים להתגורר בעריהם, ועד כדי כך, למשל, שיהיו מי שיבקשו להכתיב להם באלו מוצרים להשתמש בביתם הפרטי".

העיתון מוסיף ומבהיר במאמר כי "איש לא התערב, ולא מתכוון להתערב, לאף אדם במדינת ישראל, במה שהוא עושה בד' אמותיו. לכאבנו ולבושתנו, יש הרבה מאד חילולי שבת במדינת ישראל; יש בה, לא מעט בתי ממכר שמוכרים נבילות וטרפות בראש כל חוצות. רשות הרבים, בה אוסרים לקיים ארועים נפרדים כדת תורה; פתוחים לכל ארוע שחץ הנוגד את תורתנו הק'. יהודים הערבים אלו לאלו, כואבים את המציאות הזו. הם מייחלים לרוח טהרה שתעורה ממרום. אולם, המפלגות החרדיות לא העלו דרישה חדשה לחוקק או להנהיג ענין או נושא דתי, מעבר לבקשתם לשמור על הסטטוס קוו [הרחוק מלייצג התנהלות של מדינה עפ"י ההלכה] שעליו הוסכם בקום המדינה, כדי להשאיר זכר ליהדות ברשות הרבים. וגם אותו מפרים שוב ושוב.

"במסגרת זו הם דורשים, למשל, שרכבת ישראל לא תהפוך את יום השבת ליום שיפוצים לאומי, במסגרת זו, הם מבקשים, למשל, שגשר שניתן לבנות אותו בימות החול [כמו שנבנה, למשל, 'גשר המיתרים' בירושלים] לא ייבנה דווקא ביום שבת קודש. במסגרת זו הם גם מבקשים להבטיח שהסדר 'תורתו אומנותו' שנשמר מאז קום המדינה, יוסיף לאפשר לכל מי שחפץ בלימוד התורה לעשות כן. אלא שכאן, קפץ עליהם בג"צ עם השקפת עולמו, והוא מסכל כל פעולה שהם מצליחים להעביר בכנסת, ובעצם מונע מהם להשתמש בכלים הדמוקרטיים העומדים לרשות כל אחד ואחד זולתם".

המאמר מתייחס לסערת המפעל 'פיניציה' המחלל שבת וכותב כי "הציבור החרדי לא ביקש ולא דרש ולא הכתיב למפעל ייצור בקבוקים 'פיניציה', מתי בדיוק לעבוד. לא הוגשה כל דרישה לרשויות שיורו למפעל הזה שיהודים שומרי שבת, מתוך רצון לרכוש בקבוקים תוצרת הארץ, ביקשו מבעלי המפעל שלא לחלל את השבת, כדי שניתן יהיה לרכוש מתוצרתו.

"הסבירו לו, שלא יעטרו את שולחן השבת שלהם בבקבוקים ממפעל מחלל שבת. באים בעלי המפעל ומנהליו ואומרים בהתרסה: אנחנו נמשיך לחלל שבת - ואתם תרכשו את תוצרתנו לשולחן שבת שלכם, על אפכם ועל חמתכם ובניגוד למצופנכם! ואם תוסיפו לעמוד בסירובכם לרכוש מתוצרתנו, נסית נגדכם. נעמיד עליכם את ליברמן".

'המודיע' מבהיר גם כי" אין לנו כל עניין במאבק נגד בג"צ. אין לנו כוונות לשלול לגיטימיות של המוסד הזה עבור המימד", ומוסיף כי "טועים גם מי שסבורים, שיש לנו ציפיות או שאיפות לכונן 'מדינת הלכה' במסגרת מדינת ישראל".

העיתון מבהיר לסיום כי מעולם הציבור החרדי לא מרד באומות ולא יצא נגד מוסדותיהם, חוקיהם ומשפטיהם - וכך נהגנו מאז קמה מדינת ישראל. "יש לנו רק ציפייה אחת", נכתב, "שלא יהיו מי שיפריעו לנו לקיים אורחותינו על פי התורה; שלא יהיו מי שיאלצו אותנו לעבור על דברי תורה; שיניחו לנו לנפשנו לקיים את אורח חיינו ללא כחל ושרק".

תוכן שאסור לפספס
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
גוי
שרון29.05.19
12
כל יהודי בכל מצב צריך להאמין בביאת המשיח שאז בוודאי החיים פה יהיו ע"פ ההלכה. לכתוב ש"אין לנו שאיפה ל'מדינת הלכה' " זה ממש נגד העיקר הי"ב מ-י"ג עיקרי האמונה- אמונה בגאולה והצפייה אליה בכל יום.
חיה29.05.19
11
אהה, כמה מסכן הציבור החרדי! הרי הוא לא מבקש דבר, אלא רק שיתנו לו לשמור את חייו ואמונתו שלו בשלווה. אם כן, למה מתערבים החרדים בעניינים פנים חילוניים מובהקים - מה אכפת לחרדים מתי ייבנה גשר יהודית (צפון ת"א)? אין שם אף חרדי בטווח קילומטרים. ומה אכפת לחרדים שהאירוייזיון מתקיים בשבת במתחם ת"א? ומדוע מצעד
חנן. ב.29.05.19
לחרדים מותר וחובה להילחם על הפרהסיה,הם חלק ממנה,כדיוק כמוך. אם אתה שואף לפרהסיה חילונית,מה החשש שלך ממלחמת אחים ? אנחנו כבר לא. אילו הציונות הייתה תוחמת עצמה לדאוג ולפתור בעיות לוגיסטיות כמו הגלות וכל הרע והנורא שהגלות המיטה על העם היהודי,זה היה בסדר,והייתה זוכה לתמיכת החרדים מקיר לקיר,אלא שהיא התיי
פינחס04.08.19

הצגת כל התגובות

10
תעבירו את זה לכל חבר כנסת עוד היום.
ע29.05.19
9
המדינה שאליה אנו שואפים כל כך רחוקה שאי אפשר לדמיין אותה לפני קץ הימים. במובנים רבים גלות בקרב גויים קלה יותר מאשר בקרב יהודים (ואיני מכנה אותם ערב רב בנוסח הרב אלחנן וסרמן ז"ל). מדינת ישראל עסק מורכב עבור יהודי חרדי ובסופו של דבר גדולי ישראל מובילים אותנו בזהירות רבה ובהצלחה יחסית זה 70 שנה. ענווה
השקופניק29.05.19
8
אגודת ישראל היא המזוזה של המדינה והם רוצים שכולם ינשקו להם ויעשו מה שהם רוצים
שש שלש03.06.19
7
למה אז אתם מתנגדים לפעילות של עובדים חילונים בשבת בעבודות רכבת בתל אביב או התנגדות לארוויזיון בשבת? מזה קשור לקיום המצוות הפרטי שלכם בבני ברק? זה ממש לא קשור! אתם פשוט רוצים שכל היהודים בישראל יהיו כפופים להלכה, לפחות ברובד הלאומי. וזאת מדינת הלכה של ממש אז אל תחרטטו אותנו, ליברמן צודק שהוא לא מאמ
חארטה29.05.19
6
יש איזו מצווה שהגויים ישלטו עלינו ונחיה לפי הקפריזות שלהם?
לא מבין29.05.19
5
עלאק יתד נאמן. מלקקים לפריץ!
מ.קנאים ת"א29.05.19
4
כפי שהיה בזמן הבית וכו'. זו השאיפה שצריכה להיות כמובן שבמצב הגלותי לא הכל מתאפשר לצערנו. אבל השאיפה צריכה להשאר כפי שהיא כי לאף יהודי אסור לחלל שבת ולאכול טרפה גם אם הוא מגדער עצמו 'חילוני'
ללא שם29.05.19
3
בינתיים כופים תערובת אנשים ונשים על דתיים, מצעדי תועבה בירושלים, והם מדברים ממדינת הלכה...
צבי29.05.19
2
סוף סוף קם מישהו שפוי במדינה הזאות שפותח קלפים ושם אותם על השולחן ואומר את האמת בלי לפחד מרוסי מושחט ולפיד וכן עלה על דאגה עוצו עצה ותופר ושום דבר ממה שהם רוצים לא יעשה לא יזכו ליום הזה פשוט גזען שונא מגזר ואחר כך מתיפפה בעיני התקשורת זורק פצצה ואומר לא זרקתי זה הסוף של ערב רב עוקרי ישראל
אנונמית29.05.19
1
אנחנו שואפים ומצפים בכל יום לביאת משיח צדקנו ולבנין בית המקדש השלישי ולביטול המדינה הציונית והסתלקות הכופרים מאדמת ארץ הקודש.
יוני29.05.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מאות תלמידי ישיבות הפגינו בבני ברק: "חוק הגיוס מסוכן; מסכנים את עתידנו הרוחני"

חזקי שטרן | 22:58

"עליה במקרי הכוויות"

פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה באלעד | מצבה בינוני

קובי רוזן | 20:52

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 18:48
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

בשיא מלחמת הקרדיטים

כאב ראש לעסקנים: אין אישור ל'פארנצעס' בהדלקת ר' מיילך 

שאול כהנא | 16:28
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24