כיכר השבת

צד שני לאלימות?

'נערי השוליים' מב"ב מדברים: "אנחנו ממש לא מתחרטים"

שניים מתוך קבוצת הנערים שתיעוד המכות שהחסידים ספגו מהם בחג השבועות הסעיר השבוע את הציבור החרדי, פורסים את גרסתם בשיחה ל'כיכר', וטוענים: הסרטונים לא מראים מי התחיל (חרדים)

166
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | י' בסיון | 13.06.19
מרדכי ויוסף חיים, הנערים העצורים
מרדכי ויוסף חיים, הנערים העצורים (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

אלימות נוער השוליים שהתרחשה בבני ברק בליל חג השבועות האחרון לא יורדת מסדר היום. כעת, כשהנערים נמצאים במעצר בית, שוחחו שניים מהם עם 'כיכר השבת', וסיפקו את הגרסה שלהם למה שהתחולל בבית הכנסת של חסידי דאראג בעיר.

חשוב להם, לנערים הללו, לשתף את הציבור ב'צד שלהם' בסיפור שהתיעוד שלו הסעיר השבוע את הרשת, אך הם לא מתחרטים או מתכוונים לבקש סליחה - והם גם מסבירים מדוע.

מרדכי דוד (21), בחור המתגורר אצל הוריו בשכונת רמת אלחנן הבני ברקית, הוא הראשון שמדבר.

תתאר לנו: מה קרה באותו הלילה?

"הסיפור התחיל בשעה 3-4 לפנות בוקר. חזרנו משיעור תורה של הרב ליאור גלזר, שנגמר בשעה 3, ואז יצאנו לרחובות, כי היה לנו קצת משעמם. התחלנו לשחק במשחק הפופולרי של 'מלחמת מים', ולא הייתה לנו כוונה להתגרות באותם חסידים".

"בהתחלה שיחקנו בינינו לבין עצמנו, ותוך כדי, בשלב מסוים, אחד מהחבר'ה שלנו השפריץ מים על אחד החסידי. בעקבות זה יצאה קבוצת חסידים והתחילה להרביץ לנו חזק. הם התחילו את המלחמה העיקרית, כי אנחנו לא רצינו להיגרר. רק אחרי שהם ירדו והתחילו לכסח אותנו, נגררנו אחריהם".

תיעוד הקטטה החמורה (צילום: מצלמות אבטחה)

איפה אתה אישית היית במהלך התגרה ההמונית?

"עלי קפצו איזה 5-6 חסידים ביחד והפילו אותי לרצפה. הצלחתי להשתחרר מהם, ואז התחלתי לתקוף אותם בחזרה. אחר כך עלינו למבנה שלהם, כי חלק מאלו שנתנו מכות ברחו לשם, אז נכנסנו - כדי להחזיר להם".

מתי עזבתם את הזירה?

"כשהגיעה משטרה, מיד ברחנו משם. אחרי החג, כשפרסמתם את הסרטון הייתי בים, וכשבאתי לחזור הביתה שמעתי ששני חברים שלי כבר נעצרו, אז לא חזרתי הביתה. הלכתי למקום שקט להתחבאות. חשבתי שאם אני איעלם לכמה ימים, אולי ישכחו ממני".

איך המשטרה הגיעה אליך?

"כשראיתי שמתחילים לחפש אותי בכל המקומות שאי פעם הסתובבתי, הבנתי שהעניין רציני מדי. אחרי שהגיעו לבית של ההורים שלי כמה פעמים, הלכתי לתחנת המשטרה בבני ברק כדי להסגיר את עצמי".

הנערים במשטרה, בעת מעצרם (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מרדכי עובר לתאר מה היה מרגע ההסגרה: "הייתי לילה במעצר, אחרי חקירות ממושכות. למחרת בבוקר לקחו אותי לבית המשפט, והשופט נתן לי הארכת מעצר ליומיים בבית, אבל במעצר הבית שוב עצרו אותי בגלל ההשפרצת מים.

אחרי יום שלם בחקירות שחררו אותנו למעצר בית של חמישה ימים. עכשיו אני נמצא במעצר בית, ואסרו עלי לדבר עם אף אחד שהיה מעורב בתקרית".

אתה מתחרט על מה שהיה?

"אני לא מתחרט על כלום. הייתי עושה גם היום אותו דבר בדיוק, כדי להגן על החברים שלי. תתאר לך שקופצים עליך 20 איש - לא תתגונן?".

"אני קורא לראשי העיר לטפל בנוער כמונו, ולבנות לנו מגרשי כדורגל ובריכות. שלא יבנו כל היום רק חסידויות וחסידויות,;גם אנחנו בני אדם ומגיע לנו יחס הוגן מהעירייה".

מרדכי דוד

המרואיין השני הוא יוסף חיים דן (18), שבדומה לחברו גם הוא גר אצל ההורים במערב בני ברק, בסמוך לבנין העירייה.

"היינו כ-15 חבר'ה, שעשינו מלחמת מים כמנהגנו הקבוע מדי חג השבועות", הוא פותח את דבריו, "היתה לידנו חסידות, ואחד מהחבר'ה שלנו זרק ספל מים על אחד מהם. לא התכוונו לעשות מהומה, אלא סתם בשביל האווירה. גם אני, שמסתובב בבני ברק, מקבל מדי פעם כוס מים - וממשיך הלאה. לא מחפש לעשות מהומות".

"אחרי הספל מים, ירדו 30 בחורים חסידים והתחילו להכות את הבחור שלנו ששפך את המים. אנחנו רק ניסינו לגונן עליו. אחרי שהתחלנו להחזיר להם, ירדו פתאום עוד 60 בחורים, והתחילו להכות אותי, אפילו שלא עשיתי כלום. לקחו אותי ליד המדרגות, ונתנו לי בוקסים מכל כיוון, עד שבסוף - לא יודע איך - הצלחתי להשתחרר מהם".

ואיך הכל הסתיים?

"בסוף פחדנו מכל הכמויות של החסידים, וברחנו. אותי ספציפית המשטרה לא עצרה מיד בהתחלה, אלא התקשרה אלי הביתה וביקשה ממני לבוא לחקירה. אחר כך השאירו אותי יומיים במעצר קשה. עכשיו אני נמצא בחמישה ימים 'מעצר בית'".

"אין לי מושג איך מזה שבאתי להגן על חבר, אני נמצא במוקד פרשה שלא נראה שהולכת להיגמר".

יוסף חיים דן

יש לך בושות מצד המשפחה? אתה מתחרט?

"אין לי שום בושות מהמשפחה, ואין לי על מה להתחרט. הרב שלי רוצה שאני אלך לעשות 'סולחה' עם החסידים. אם יבטיחו לי שהתיק ייסגר אני גם מוכן ללכת לעשות סולחה. אבל סליחה אני לא אבקש מהם, כי אין לי על מה. אני לא צריך בשום פנים ואופן לבקש סליחה".

כזכור, וכפי שהובא בהרחבה בידיעות הקודמות ב'כיכר השבת' על אירוע זה, חסידי דאראג טוענים, כי האלימות היתה חד-סטרית: מהנערים שנעצרו כלפיהם, כפי שעולה מהתיעוד שפורסם.

תוכן שאסור לפספס
166 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
98
מה קשור בין לבנות להם מועדון ומכון כושר לבין המכות שהם נתנו. ובמקום לבקש סליחה מהחסיד על זה שהם זרקו עליו מים הם מרביצים. מגיע להם המעצר הזה.. אני מציע לרב שלהם שלפני שהוא מלמד אותם תורה שילמד אותם דרך ארץ.. כי דרך ארץ קדמה לתורה
יונתן03.07.19
97
החסידים אלימים ולא פראיירים זה ברור שהם התחילו כמו תמיד הם מתחילים ומתגרים וגם מרביצים רק שהם משחקים אותה תמימים מאחורי הפראק והשטריימל, והבחורים לא! כל בני ברקי יודע שהחסידים אוהבים לעורר מהומות ולהאשים את כל העולם בזה ולהוציא את עצמם נקיים!!! כל הכבוד לבחורים שהשיבו מלחמה נמאס לשתוק להם!!!! וככה י
בני ברקית19.06.19
96
רוצים לשחק מלחמת מים? חופשי! רוצים מגרשי כדורגל ובריכות? חופשי! אבל מה לעזאזל אשמים החסידים??? מה זה העיף כוס מים בשביל האווירה??? אז הבנאדם נתן מכות בשביל האווירה...
גדי14.06.19

הצגת כל התגובות

95
על סיפור כזה. לי אישית, זה היה נשמע כמו שהיוונים ה"מתורבתים" רצו להשמיד את עמ"י, והכריחו אותם לבנות גימנסיון ואולימפיאדה. אז הם טענו ושאלו "למה התורה 'הישנה'?" מה יש לכם מזה?,והיום- "שיבנו לנו גם בריכות וכדורגל (אולימפיאדה, ספורט, "תרבות")... ולא רק חסידויות חסידיות (תורה, תורה)... אני מרחמת מאוד על
תמרוש13.06.19
94
את מה שבמצלמות חצי שעה קודם
יניב13.06.19
93
צריך לעשות בדק בית...תסתכלו במראה...
אלמוני13.06.19
92
מעצר מיותר של הבחורים, שיעשו כווולם סולחה ובא לציון גואל אמן
הגאון13.06.19
91
ונתבונן היכן אנו שוגים? עד שלא נפסיק להאשים את החסידים כוכו' ואת כל המפלים וכו' במקום להאיר את אור הזרקורים פנימה, ולעשות חשבון הנפש אמיתי... נאכל הרבה קש. תראו איך כה רבים מגיבים בטפשות ומגינים על אותם בני בליעל מתוכנו רח"ל.
יוסף חיים13.06.19
90
רואים בסרטון כמה אתם האלימים בסיפור מי יסגור לכם את התיק יא מבולבלים תגידו לי. אמן גם יכניסו אותכם בפנים מה אתם באים על חסידים מסכנים מה עשו לכם אלה.
סתם אחד04.07.19
89
1. העפנו עליהם ספל מים, בשביל האוירה...??? 2. מלחמת מים כמנהגנו כל ערב שבועות?!?! 3. שיבנו לנו בריכות, מגרשי כדורגל?!?!?
שלמה20.06.19
בס"ד אני כבר סבתא ב"ה ולא גרה בבני ברק אבל, בשבועות מאז שהייתי ילדה זרקו עלינו שקיות מים, ואפילו ביצים, רק כשהיינו הולכים לזרוק את האשפה אז מה קרה? כן זכותם של אותם נערים שהוריהם משלמים את ה מיסים כמו כל משפחה אחרת בבני ברק או בכל עיר אחרת לבקש ולדרוש בדבר הזה שיויון זכויות בונים בתי כנסת בכבוד בוני
שלומית22.06.19
88
יהודי צריך להאמין שכל מה שעושה ה' הכל לטובה
אביטל14.06.19
87
גועל נפש של ערסים ופרחות, מקומכם בכלא.
להקיא14.06.19
86
כן זה מקומם לראות את ההתנהגות של הנערים האלה אבל במקום לכעוס צריך לרחם ולהתפלל והרבה כל אחד מהם זה יהלום שלא ידעו איך להתמודד איתו אייאייייי אבא תרחם ותחזיר את כל עם ישראל בתשובה את החילונים , את היוצאים בשאלה , את נוער השוליים וכן , גם את החרדים והדתיים ..
להלה05.07.19
85
הם יגדלו כמאפיונרים. חובה לשלוח אותם לכלא מייד. בן סורר ומורה
דוד26.06.19
84
הנערים האלה לא תמימים, ורואים איך הם משתוללים בפנים בצורה פרועה, אבל החסידים התחילו את המכות מולם, וכנראה שזה היה בקטע החתוך, החסידים חשבו שהם גיבורים גדולים והתחילו איתם, ולא הבינו שהחברה האלה יותר חזקים מהם פיזית, ואז כשהם הפסידו הם קראו למשטרה.. אז באמת איך שהם החזירו זה באמת ראוי לגינוי, אבל החס
למטבע יש שני צדדים18.06.19
83
רק תחשבו מה היה קורה אם היו באים מחבלים
איציק16.06.19
82
כולה כוס מים, למה להרביץ עם עשרות אנשים
הגנו על עצמם14.06.19
81
אם הייתם עוסקים קצת ב'קירוב' הייתם מבינים כמה אלפי בעלי תשובה נהיו בני תורה אמיתיים והכל התחיל מטרופיות מסטיקים או ארטיקים ועוגות שחולקו להם כילדים או נערים בבתי כנסת או 'תהילים ' וכדו'. במקום למנף את הרוגלך לשהייה נעימה בבית כנסת או בית מדרש אתם הופכים את הנערים לגנבים לא פחות.
גועל נפש14.06.19
80
אשכנזים קרי נפש . הילידים דפוקים ביגללכם אתם בעטם אותם מהקהילה . ילד ובמיוחד בחור ישיבה צריך טיפה מיגרש (ומי שאומר שכדור רגל זה תרבות יוון . מעניין איזה צדיק ? מעניין איזה טלפון אתה מחזיק ביד שלך ? אז שיפוצצו אותם עד הסוף .(נקודה )
שואף לדעת . אוווו זהו יודע ...14.06.19
זה תוצאה של משפחות ספרדיות לגטימיות -פשוט אספסוף יש מלא אשכנזים שלא מתקבלים לקהילה ולא נראים כך למה? כי הם בני אנוש והספרדים גועל נפש-חיות טרף שיכו באחיהם הספרדים הקלוקלים
אנונימי14.06.19
בפוניבז' ממש מתנהגים כמו אצילי בריטניה אחד לשני. שלא לדבר על הפגנות הפלג והעדה החרדית. ממש שיא התרבות
ד14.06.19
אתה יודע מכמה יהודים אתה צריך לבקש סליחה עכשיו? אתה לא מתבייש להוציא לעז על קהילות שלימות של ספרדים? אני מאחלת לך שתזכה לחזור בתשובה לפני שיהיה מאוחר........ נשמה טועה ויקרה שכמותך!!!!
חיהלע16.06.19
לחיות טרף... מספיק עם הקטנוניות והילדותיות הזו.
בוגר30.06.19
אני אשכנזי מכל הכיוונים, אוהב את העדה שלי וחושב שהם הכי, ובדיוק כמו שספרדי נורמלי חושב... אבל אתה במחילה לא בן אדם. נכון יש גם אשכנזים שלא מתקבלים למוסדות והספרדים מגיבים על כך אחרת אז מה?!... מאיפה הביטויים הגועליים האלו, אתה לא יכול להבין את ההבדל בין חילוקי דעות וכעסים שבתוך הבית לחילוקי דעות וכע
שלמה שלמה16.06.19
הכל בשקט בשקט העיקר שלא יהיה "חילול ה'" שלמדתי בסמינר הייתי עובדת בזמני הפנוי, נכנסתי לתוך בתים של אשכנזים חרדים נחשפתי לדברים שה' ירחם, היתה פעם אחת שממש ברחתי כי אם לא היה קורה חלילה הגרוע מכל, אז פגיעות בנפש זה הרבה יותר גרוע, והשפה שלך בכלל גם מראה בדיוק מי אתה, תתחיל לעשות תשובה אף פעם לא מאוחר
תשובה לתשובה14.06.19
79
תודה על פרסום התמונות המרתקות עם חדר הכושר והשרירים. איכס.
בועז11.07.19
78
חולים מאפיונרים
אלי26.06.19
77
אחלה גברים מי שמתחיל תפוצצו אותו מכות
יצהרניק04.07.19
76
להשקיף מלמעלה על כל המהומה, ונהנה מהנקודת תצפית..
יהודי26.06.19
75
בתור אחד מבתוך הקישקע אין לי מה לחדש שהציבור החסידי הכללי הוא ציבור מושחת חסר מידות אנוכיים ואגואיסטים שאין כמותם וכמובן שיש יוצאים מהכלל אך רובם עליהן נאמר וסופם יורש גיהנם.
בני18.06.19
74
העיקר שמשכורת שמנה מחכה להם סוף חוד שנים ברחוב השומר נערים משועממים והם לא אכפת להם תלמדו מעיריות אחרות איך מונעים מצבים כאלה אתם סתומים ומחללי שם שמים העיקר הגדיילי תיירא מצטלמים איתם וזהו עוד תתנו דין על מעשיכם. ה. לא יסלח לכם
ללא שם16.06.19
73
שיעטיר בתפילה שלא יקראו גם לילדים שלו "נוער שוליים"... מה זה השם המבזה הזה מי אמר שאתה יותר טוב יחתיכת גועל נפש איכס לירוק עליך צריך מי שזה לא יהיה...
שירוש14.06.19
72
אולי היה אפשר להתאפק ולא להחזיר להם על ספל אחד, אבל הם אלו שהתחילו... ואגב, מכאן תשובה לאלו שכתבו על "ילדים בני 14-16"...
יעקב, בית שמש14.06.19
אנחנו במדינת אנרכיה שבה מכות שוות לשפריץ מים...!
מישהו14.06.19
ערס ברחוב... מקווה שתשאר שלם ובריא לספר על החוויה.
יעקב, בית שמש17.06.19
71
קשה מאד להכניס למחשבה של הנערים וגם של המגיבים באתר. שאין מקום בבני ברק למגרשי כדורגל וכל שאר הבקשות. בני ברק היא עיר חרדית מי שרוצה לחיות כחילוני יתכבד בבקשה לעבור לתל אביב. אינך יכול לבוא לבני ברק ולהכתיב את סדר היום. רוצה להשפריץ מים? לך לבאר שבע וכדומה. שם תתקבל בברכה ובשמחה. ודרך אגב, בבאר שבע
יהודי פשוט13.06.19
ובזמן מסויים, התרחקו או הורחקו.ולא נמצאו מסגרות מתאימות. כי אף אחד לא רוצה לקבל בחורים בעיתיים. אז הם ברחובות...הכי קל זה לשלוח אותם לתל אביב לכל מקום אחר שלא תצטרך לראות אותם שלא יקלקלו לך את הנוף...
פלוני14.06.19
גם בעיר חרדית מותר שיהיה מגרשים ובריכות. לשחק כדורגל או כדורסל זה לא עבירה. ומותר לנערים ללכת לשחק וגם להנות ולשחרר לחצים. לא כל ילד נולד לשבת ללמוד כל היום ולא צריכים חעבור עיר. אולי אנשים כמוך צריכים להיות קצת פחות אנטיפטיים ולחשוב גם על האחר והשונה. מי שרוצה ויכול ישב וילמד בישיבה עד 23:00 ומי של
יניב13.06.19
70
אני רוצה לומר משהו גביי " נערי השוליים" אני לא מתבישית ללומר לי קצת קשה בגיל שלי אני בת 15. ומה שעד יותר קשה לי שזה ימקום לחבק אותנו/ אותם אתם משמיצים צוחקים אלינו אים עכשיו בחור / בחורה נושרים יראו שכך צוחקים אליהם למה הם ירצו לחזור לדרך אבותם למה?
אני17.01.21
69
הפרחח עם הגופיה הלבנה פנה אליו ואיים עליו "רוצה דלי מים",למזלנו בעלי התעלם וברח משם, וחברו שהיה עסוק בלאסוף מקלות ואבנים אמר לו עזוב אותו... כך שבוודאות של 100% הם חיפשו את זה!!! חובה לטפל בהם ולסגור איתם חשבון שיתפרעו מחוץ לבני ברק
אני27.06.19
68
בשמות הגנאי שכתובות בתגובות, אוי לנו לאן הגענו, תזהרו לכם המגיבים שלא יקום אחד מבני ביתכם ויקראו לו בשמות שאתם קוראים לאותם בחורים, יש בורא לעולם והם הילדים שלו וההורים הם רק פקדון בידיהם תתפללו עליהם ותורידו דמעות דם על אותם בחורים כדי שיחזרו בתשובה קרבו אותם אליכם במילה טובה בחיבוק זה מה שהם צריכי
אחת22.06.19
67
די ברור שכל המגיבים שתומכים בערסים הם ספרדים שמחפשים לסגור חשבון עם האשכנזים, ולא ממש אכפת להם מה היה שם באמת, תעשו טובה, מספיק לקרוא את הכתבה הזו כדי להבין במה מדובר, קבוצת בעייתיים הילדים, מול אנשים ממוסדים שלא מחפשים בלאגנים בחיים שלהם, מניסיון אישי שלי ערסים זה עם שאסור להתעסק איתו , חמום מוח, מ
המגיבים16.06.19
66
תראו איזה שרירים יש לו ותבינו למה הם המעטים התגברו על הרבים
מאיר הגר14.06.19
ו התחילו!!!!!!!!!!
דודו216.06.19
65
אנשי דמים ןמרמה לא יחצו ימיהם ואני אבטח בך שיחזרו בתשובה אבל זה הפסוק שנאמר על יושבי קרנות בתפלת מודה אני ששמת חלקי וכולי אנשי דמים ומרמה אנשי דמים רוצחים ומרמה רמאים הם בחזקת שקרנים מספיק לראות את התמונות
אריאל 14.06.19
64
אחרי שיעור תורה חזרו בשלש לפנות בוקר והיות שהיה משעמם שיחקו במשחקי מים, ורק שפכו מים על חסיד ואז תקפו אותם, והם רק החזירו... ממש מסכנים, כבר לא נותנים לשחק במים בשלש לפנות בוקר, ומה יעשה מי שמשעמם לו בשעה כזאת?..
צבי13.06.19
63
סתם"... די עם הסיפורים שלכם חתיכת ערסים שקרנים. לפני המכות שנתתם לחסידי דראג אתם גנבתם רוגלכים ממכנובקא - בעלזא אז אתם ממש לא נערים "תמימים וצדיקים". או.. שכנראה שמה הרוגלכים והבורקסים הם אלה שהתחילו איתכם...
דוד מהפיצוחים13.06.19
62
קשה לעבור שם בחג כל הרחוב של החסידים. מלא בילדים מגיל 2 עד 15רבים ומרביצים וזורקים זבל על ילדים קטנים ספרדיים.. תמיד אני פוחדת לשלוח את הילדים שלי לגינה הצמודה לבית הכנסת כי גם שם הילדים החסידים משתלטים ועושים באלגן לילדים שלא חסידיים.... אני מאמינה לנערים שהחסידים התחילו איתם.. גם אני בתור אמא מ
מ13.06.19
למה נראה לך שמישהו ירצה להתחיל איתך מפגרת...
מישהי17.06.19
מי?
מנחם13.06.19
עוד אחת שמחפשת במה את מי את מעניינת ???? אחת מאלה שנולדו לשקר בדיוק כמו הנערים הללו
אנונימי14.06.19
61
אם הם לא מתנצלים ולא מתביישים למה הפנים מטושטשטות???????? כי הם חיות שמטילים אימה זמן רב על כולם!!!!!!! שירקבו בכלא אמן!!!!!!!!!!!
ןן13.06.19
60
הסרטונים מדברים בעד עצמם. כל מה שאומרים הנערים זה לא נראה כך בשטח. להבא שיחפשו מקום אחר לבלות בו ולעשות שטויות.
ש10.07.19
59
זה נוער שצריך לרחם עליהם חלקם עברו חיים קשים נפשית ופיזית אך מאידך יש להם מידות רעות ונוראות וכשהם עוברים על הגבול צריך לטפל בהם
מוטי18.06.19
58
רד גיוס מחנך
יןע14.06.19
57
מכירה את אחד הילדים עבר סיפור חיים קשה עם בית ללא תיפקוד משפחה קשה לא מאמינה שלילד עדין יש כוח ככה לעלות ולהגיב תמיד שאלתי למה אין אף אחד שדואג לו לפחות הם חזרו מהשיעור ואז היה תמעשה המזעזע בעיני אבל אני מבינה ומאמינה הייתם צריכים להמשיך הלאה החסידים זה לא לרמה חבל אני אישית בוכה
שרה גולד14.06.19
56
אני מכיר אישית טוב מאד את שתי החברה האלה וזה לא חברה שחיפשו את זה זה חברה שנקלעו לסיטואציה והגנו על עצמם
יונתן גולן14.06.19
55
ששפכו עליו היה מחזיר לו בעיטה קטנה-זה היה מגיע לזה, אז ניראלי שהם כן רצו לעשות מהומה. ואם הם באו רק ''להגן'' מה זו ההתפרעות הברברית שבסרטון? להעיף אופניים על אדם????? ומה היה קטע של המטף כיבוי? ובסרטון רואים את החסידים בורחים לא את הנערים?
יאיר13.06.19
54
ערסים חרדים, הגנה עצמית ? מי מאמין להם...חבל שלא התחלתם עם גור, הייתם כבר בבתי חולים
ירושלמי13.06.19
53
הייתי יוצא מבולבל אתה רואה מה אומרים החסידים אתה רואה מה אומרים הבחורים כל אדם הוא כשר עד שהוכח אחרת אבל מה יגידו אותם בחורים לגבי ישיבת בעלזא מכנובקא לגביי ישיבת מודזיץ באנטניא לא היה שם אף אחד ועשו פוגרום לשם פוגרום חבל שבחורים שירדו מהדרך לא מוצאים מנוח בדרכם בשלווה
יאיר13.06.19
52
מעניין מה יגיבו נוער השוליים, על הפוגרום שעשו במכנובקה ובאנטינייה וזריקת עגלות של "יש" על עוברי אורח תמימים,תפסיקו להיתמם מדובר כאן בעבריינים שחושבים שבטיעונים השקריים האלו יוכלו לחמוק מעונש,זה לא יועיל להם יש סרטונים שמוכיחים כאן מי התוקף ומי הנתקף, הגיע הזמן לתת להם עונשים קשים ביותר,ואולי כך יפסי
שמעון חכם 13.06.19
51
ניצולי שואה גרי צדק ל"ו צדיקים גמורים
יהודי13.06.19
50
להטיל אימה, ולגנוב עוגיות ולהרוס.... סליחה, רק לראות את דמותו הבריונית, שהוא מתגאה בה, מספיק עבורי...
מזרחי13.06.19
49
מכל הצדדים שחושבים שבאלימות אפשר לפתור
YAEL BRONS19.06.19
48
החסידים הוציאו מההסרטות את מה שהיה להם נח להוציא חבל שלא מראים את כל הסיפור הנערים האלה נשמות טובות במקום לתת להם יחס טוב ומסגרות מתאימות משאירים אותם ברחוב ובונים עוד חסידיות. אם רק היו נותנים להם מסגרת מתאימה הם היו פורחים. ראש העיר עוד יישב בכלא וישלם בגיהנום
ידוע שהחסידים מטומטמים16.06.19
47
החסידים התחילו עם האלימות הנערים צודקים
יעקב14.06.19
46
והחסידים כיסחו לכם את הצורה בשביל האווירה שלהם. למה, רק לכם מותר ולהם אסור? אל תהיו כבדים. תזרמו. חומר אנושי מגעיל.
יעקב14.06.19
עם לחסידים היה כזה אומץ להרביץ להם, אז למה החסידים 'ברחו' מהם וחטפו? למה החסידים הבריונים לא החזירו להם? בסרטו רואים שהחסידים עדינים והמומים ולא יודעים איך להתגונן. הם לא נראים אנשים שמרביצים.....
החסידים התחילו?14.06.19
45
במקום להבין שיש נערים שיש להם קושי לפתוח ספר. במקום לזרוק אותם ואפילו בדיעבד לא לקבל אותם. להבין שיש להם הרבה כוחות לאהוב אותם להאדיר אותם אם הם מתנדבים בהצלה וכו. לפתוח חדרי כושר ומגרשים בשבילם. אם הם לא מאלו שיכולים ללמוד בליל שבועות אז משדרים להם שהם סוג ב???הם יכולים להיות לוחמים גדולים בצבא ועם
אלימות אף פעם לא מוצדקת אבל..13.06.19
44
"היתה לידנו חסידות, ואחד מהחבר'ה שלנו זרק ספל מים על אחד מהם. לא התכוונו לעשות מהומה, אלא סתם בשביל האווירה". אז בשביל האווירה הוא רק רצה להחזיר. לא לעשות מהומה! או. קי?
אבנר13.06.19
43
ממש עצוב, ציבור כ״כ גדול שרואה את כל העולם במשקפי שחור לבן, בלי שום ניואנסים. כל מי ששונה אחת דתו להיזרק החוצה. במקום שתהא ימין מקרבת רק מרחיקים כל מי שלא בדיוק כמונו. הזוהי היהדות האמיתית?...
מוישי13.06.19
42
אם הצדק עם הנערים הם יכולים לדרוש מהמשטרה את המצלמות לפני עריכה. תנו לי לנחש שהם לא יבקשו כי הם משקרים..
פיני13.06.19
41
אין עשן בלי אש , קורא לאשכנזים שהשמיצו את יהדות מרוקו המפוארת וטענו שכול המריקאים ברברים בעקבות הסרטון לעלות לקברם של החידא והאור החיים הקדוש ולבקש סליחה. כמובן שאיח שום הצדקה למעשה של הנעאים הפוחזים אבל להכליל זה חמור וגזעני. כמו שהספרדים לא מכלילים שכל הפדופילים אשכנזים.
מרן13.06.19
קטנוני וילדותי...
יהודי אמיתי30.06.19
כמה אפשר לערוך סרטון? תראה איזה מציאות. יש שם יותר נערי שוליים כפול מכל החסידים שם. כנראה בגלל החליפה הם חשבו שהם יותר או בגלל מה ששתו לפני. בכל מקרה, העניין של הביצים והמים זה חמור בפני עצמו. מציקים לעוברי אורח בלי סיבה, חבל שלא הייתי שם הייתי מכסח להם את הצורה למרות שאני דתי לאומי. חבורה של אפסים!
לירן13.06.19
לא הבנת שהמסורת לעשות השפרצות? זה לא סתם כי שיעמם להם בשבילם ועוד הרבה זה ממש חג של מים כי תורה נמשלה למים הם לא חשבו כל כך שזה יעצבן להם זה רגיל אורח חיים נורמלי והם צודקים
אביטל14.06.19
40
אבל הורי הסבירו לי שהציבור המסורתי יותר משתמש לשבועות בשם 'חג המים' מאשר בשמות האחרים מתן תורה או חג ביכורים.. ולעצם העניין מה לעשות אני נוטה במקרה הזה להאמין ל'נוער שוליים' כי רואים בתחילת ההסרטה שעברו לידם כמה חסידים והם לא עשו להם כלום. הם רק רבו עם אלו שהרביצו להם קודם. אדרבה שדארג יוציאו הסרט
פריפריה 14.06.19
39
רוצים רק לחיות נורמאלי. תנו להם. מה יש?
א14.06.19
38
לפי דעתי אם נקרא לקראת סוף הכתבהאת אחד מדברי הנערים שמדבר על היחס של הרשויות כלפיהם אז נבין שמי אשם כאן בכל הספור פהבאמת זה עיריית ב"ב והרשויות... ולמה? כי הנערים האלה בסופו של דבר מסכנים אף אחד לא דאג להם מאז שנפלטו מהישיבה אני מאמין שהם דידו ממוסד אחר למשנהו שבאו "כאילו" לתת מענה..עד שהגיעו לאן
עמי משה13.06.19
37
למה נוער מבתים טובים,(וגם אם לא בני תורה, אין שם הורים עבריינים חו"ח) למה הופכים להיות אלימים, ומזיקים? אין שום הצדקה לאלימות, אבל, אם חונקים ילדים כבר מגיל צעיר. בונים ישיבות ובתי כנסת על חשבון שטח צבורי של גינות. גם בת"ת, אין חצרות גדולים שילדים יכולים לשחק ולפרוק את מרצם. הכל צפוף, והכל אסור...מת
פלוני13.06.19
36
ניגמר ❗
לא רוצה לדעת 13.06.19
35
אולי יטענו שרק שיחקו בתמימות כמנהגם בהצתה, בפריצה ובפריצות?
בצלאל13.06.19
34
משה
POPOPO13.06.19
33
ראיתי אותם בליל שבת לפני זה והם ניסו להתחיל עם החסידים, אותו אחד שהשפריץ עם המטף (רואים בהסרטה..) היה עם כלב ענק לילה לפני זה אסור להאמין להם פתאום הם נהיו צדיקים.. מםילים את חיתת על כל האיזור שבת שבת חובה למצות איתם את הדין!!!
יהודי13.06.19
אתה לא תחליט דיני שמיים
אביטל14.06.19
32
החרדי). משום מה אני נוטה להאמין ל"נוער השוליים" מל"חסידים התמימים".
אבישי13.06.19
למה זה מזכיר לי את העולם שמשום מה נוטה להאמין ל"פלסטינים המסכנים"מל"ישראלי הבריון"....
יהודיה פשוטה13.06.19
31
אז החסידים והצעירים הם הכדור רגל שלהם, הכל מגיע מקנאה של עמי הארצות לתלמידי החכמים , כפי שהגמרא מביאה אָמַר ר' עֲקִיבָא: כְּשֶׁהָיִיתִי עַם הָאָרֶץ אָמַרְתִּי: מִי יִתֵּן לִי תַּלְמִיד חָכָם וַאֲנַשְׁכֶנּוּ כַּחֲמוֹר
חג'בי13.06.19
ידוע גם דברי הגמרא גדולה שנאה ששונאים עמי הארץ לתלמיד חכם, יותר משנאה ששונאין אומות העולם את ישראל וכאן רואים בחוש את דברי אברהם אבינו "רק אֵין יִרְאַת אֱלֹהִים בַּמָּקוֹם הַזֶּה וַ... ", אני מתפלא על החסידים שלא קראו מיד למשטרה למה הם חיכו עד שהיה פצועים, לפי הסרטונים זה היה ממש פיקוח נפש
יונה שרעבי13.06.19
ובכלל יש להם בכללי מעלה מאוד גדולה-הם לא צבועים, ומעניין אם היית עוברת חיים כמו שלהם מה היה צומח ממך, מעניין.
ללי14.06.19
30
חזקו ואמצו לבבכם! אתם נערים קדושים שלא מסתגלים למסגרת החיצוניות של החסידיות השונות. אתם מאוהבים בהרבה מקומות כמו למשל במגדל העמק של הצדיק ועוד מקומות שמבינים לטוהר לבבכם וה"חסידים" השוטים השונצנים במקום לקרב אתם דוחקים רגלי השכינה
אלי13.06.19
29
לא ידעו מי באמת אשם ואין צורך לראיין. למה מלכתחילה לא מביאים את הכל? הזויים
דניאל13.06.19
28
שיבדקו הסרט מדקות לפני תחילת המהומות ואז יתברר מדארג עשו
מ13.06.19
27
להבא תתרחקו מאנשים שלא מעוניינים במשחקים שלכם...
פשוט וקל30.06.19
26
אבל שבבים כאלה זה חולני
לטפל בשבבים ביש הכי קשה13.06.19
25
קצת לא אמין בעייני כול הסיפור הזה כל אחד אומר משהו אחר
חיים13.06.19
24
מכים בהם ברוע שאי אפשר לתאר, ובבית מדרש שלהם, ובלי בושה עוד אומרים שהם התחילו. אני מזועזע מלראות את הרוע שיוצא מהם, פשוט בושה
עמי02.07.19
23
בריונים שכמוכם מקומכם מאחורי סורג ובריח, איך העזתם להרים יד על אברכים צדיקים שלמדו כל הלילה, אלוקים אדירים ! אני שכנה של החסידים הצדיקים אלו, אני לא הופתעתי שהם לא הכו את הבריונים בחזרה , הם פשוט לא מסוגלים להרים עליהם יד הם פשוט מחונכים בניגוד לנוער הנושר חסר כל טאקט וחינוך,למרות שאני ספרדייה אני
חיה דרעי13.06.19
22
זה יקל על כולם. לא יכול להיות שנוער שוליים עלקק שוליים. שנוער טוב! נוער בריא! עם שמחת חיים יידחק פעם אחר פעם לפינה בגלל שאף אחד לא מוכן לקחת אחריות ולתת להם מענה. הם נוער מדהים! תנו להם הזדמנות.
תבנו מבנים תנו להם אפשרות 13.06.19
21
אולי לפיד יטפל וישקיע בהם.
חיים13.06.19
20
אני לא צריך יותר מזה. הצדיקים לובשים חולצות של צדיקים, נראים כמו צדיקים, הלכו בליל שבועות ללמוד, גנבו בכל העיר בגלל שהרביצו להם, נכון, מאד, זו הדרך וזו השיטה, כך צריך להתנהג, כשאני רואה את השנאה, שנכתבה פה נגד החסידים, אני מבין למה יוצא כאלו ילדים מהפרענקים.
איציק13.06.19
19
בריונים
דב13.06.19
18
לא מצדיק אבל...
אבא 13.06.19
17
1. מה זאת אומרת היה לנו קצת משעמם ב4 לפנות בוקר? משעמם - לך לישון! 2. איך משפריצים "בלי כוונה" (על החסיד) בשביל האווירה?
אבי13.06.19
16
העירייה צריכה להתחשב גם בהם
חלנחי13.06.19
15
לטענת אחד הנערים, החסידים תקפו אותם עד שהמשטרה הגיעה. אבל כשראיתי את הסרטון זה ממש לא נראה כך. רואים את החסידים כולל ילדים קטנים נמלטים מהבריונים, והם אלו שתוקפים ומכים, אז בבקשה להיצמד לאמת, אי אפשר להתכחש למציאות...
אני13.06.19
14
את זה שכחו????..
אחד13.06.19
13
כשרואים את השרירים שלו יודעים כבר לבד מי שהחטיף ומי שחטף, אין מקום לכאלה שבבניקים בבני ברק. "הם חזרו משיעור תורה"...
צבי13.06.19
נכון שאתה לא ספרדי? איך ידעתי?! יש המון סגנונות של יהודים . לך תלמד. כולם חשובים ויקרים ו...כן. הולכים לשמוע שיעורי תורה..למרות איך שהם נראים.
חני13.06.19
נראה לך שעדיף שיעור תורה עם דברים כאלה? ה ישמור. מה קשור ספרדי ואשכנזי פה? לא כולם חייבים להיות אברכים ואפילו לא לומדים כל חצי יום, אבל מינימום התנהגות. זו בעיה במגזר החרדי, שמי שלא יודע ללמוד/ לא רוצה ללמוד, סיכוי גדול שיהיה נוער שוליים. במקום למצוא מסגרות מתאימות, אווירה טובה, אנשים טובים אך לא למ
אחד ספרדי13.06.19
12
לא עשו כלום תדמיין לעצמך שאתה יושב על ספסל ואיזה נער מעיף לך ספל מים לפרצוף
ע13.06.19
שבגלל כוס מים באים 30 בחורים וממפוצצים אותך מכות.
ללי13.06.19
11
שלא יגידו, לא התחלנו, כי מי שזורק מים שלא יקטין את המעשה שלו כאילו לא עשה דבר. לבקש משאבים לספורט במסגרות חרדיות זה רק בפיקוח אנשי חינוך ולא סתם כמו חילונים משועממים !!!!!!!!!!!!!!!
חרדי חרד13.06.19
10
אם לטענתם הם רצו רק "להגן" אז למה רואים אותם בסרטון תוקפים חסיד מאחורה מפילים לו את הכובע (השטריימל) ואת הכיפה ונותנים לו מכות, כדי להגן..??? אם לטענתם הם רצו רק "להגן" אז למה רואים אותם מגיעים ל"שטיבלאך" ומשפריצים אבקת כיבוי, כדי להגן...???!!! לפי איך שאני רואה את זה,
סתם אחד13.06.19
1. אל תשווה אף יהודי לנצאי בחיים שלך!!! היהודים הם עם קדוש ובחיים שלך אל תדבר ככה על יהודי!!! תתבייש!!! 2. הם אמרו בחקירה שהם החזירו להם מכות כי זה עצבן אותם שהחסידים הרביצו להם. ציטוט: "ואז התחלתי לתקוף אותם בחזרה". הם לא אמרו שהם רק הגנו על עצמם....
לולי13.06.19
9
אני לא מאמין מילה אחת זה פפרנקים שמחפשים לעשות בעיות כבר היה לי אתם לפני 20 שנה ברח השומר. אז אני ממש מרחם
שמוליק13.06.19
8
משה..
POPOPO13.06.19
7
מכירים את העם הזה שנקרא חסידות
בן תיירה 13.06.19
6
ידעתי לפי הסרטון שהם כנראה קיבלו מכות לפני כי הם היו מידי דבקים במטרה של להחזיר. לא נראה כמו התקפה קצרה סתם וזהו. החסידים ידועים כמתנהגים בביריונות כל זמן שהם יכולים הרי אם הם באמת היו יכולים הם היו שוברים לספרדים את הראש אחד אחד. אז שיהיו לכל הפחות קצת ממה שהם נוהגים לצעוק כמו עדר .. מויייסר . פה ה
יוסי13.06.19
המתקפה המילולית של הבריונים לא תעזור להם ביום הדין, אתם פורעי חוק וסדר, תפסיקו להטיל אימה על האזרחים חסידים ליטאים וספרדים ,דיי נמאסתם , וכאברך ספרדי אני מתבייש בכם, תלכו לצבא ותתחנכו שם
משה דוד הכהן13.06.19
5
ולמה שהנוער הזה לא יתגייס?
יצחק13.06.19
הם אלופים בלשקר וזה שאין להם מגרש כדורגל זה באמת חבל אבל ממש לא מצדיק אלימות. אם הם לא יתנו את הדין זה ימשיך יותר גרוע ובאור שחייב לרסן אותם. ודחוף להתגייס... אבל גם הצבא לא רוצה כאלה
שרה13.06.19
אדם! הם קשוחים שם!
דניאל13.06.19
4
זה היה ידוע לא סתם מגיעים אנשים ומרביצים כול מה שאמרו נכון
משה13.06.19
3
ובמקומו. דת. מה עם אנשים מעט יותר מודרניים שרוצים לשחק כדורגל. מה עם מקומות פנאי. מה עם תושבי פרדס כץ. מה עם השקעה על קייטנות שהעיריה דחתה סבסוד של משרד המדע . בושה וחרפה עיריה פח. אז כמה חסידים קיבלו מכות מאלה שהעיריה דאגה שיטיילו ברחובות חסרי מעש!!! משטרה בושה עיריה בושה ואני כותב את זה כחרדי!
אני13.06.19
לא בבני ברק - כולל אתה טיפש
מזועזע13.06.19
יהודים לא בגרמניה מצא את ההבדלים בהצלחה
אני14.06.19
"מה עם אנשים מעט יותר מודרניים "🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 מודרנים עם בלוטוס😂😂😂
יהודי13.06.19
עירייה פח אשפה
בני13.06.19
א. כמה שזה מעצבן... אין מקום!! פשוט אין.!! ב. אם היה אפשרות להכניס מועמד לראשות העירייה עם סיכויים גבוהים לנצח, (כמובן שיהיה מקובל על גדולי הדור..) זה היה מביא יותר עשייה לעיר, אבל כאשר יש ראש עיר שזוכה טכנית, אז כן הוא לא עושה כלום. נ.ב. אינני תושב העיר, אין לי מידע על העירייה, אני כותב זאת רק מהת
סתם אחד13.06.19
2
הם הורסים לנו את השכונה, כמו בחודש שבט ו2 אדרים מידי לילה הפריעו וזרקו זיקוקים ובכלל בפורים עצמו מה הם עשו לילדים... אז תחליט בעצמך למי להאמין
תושב רמת אלחנן13.06.19
1
מי צריך את תל אביב שיש את בני ברק. הם משכימים לדברים בטלים ואנחנו משכימים לדברי תורה!
בריכות הם רוצים02.07.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24