כיכר השבת

המחלוקת על הקעמפ

הדרמה בגור - לשיא: זו טיוטת ההסכם בין הצדדים בחסידות

שעות לפני פתיחת דיון בביהמ"ש, הניסיון להגיע להבנות נתקל בקושי, כאשר בגור מתעקשים להסכם רק על הקעמפ, ולא להגיע להבנות גם באשר לאיומים בזריקת אנשי הגר"ש אלתר מהחסידות (חסידי)

42
שאול כהנא | כיכר השבת | י"ב בתמוז | 15.07.19
האזינו להודעה לחסידים
האזינו להודעה לחסידים (תמונה, אילוסטרציה: מענדי קורנט)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

פרסום ראשון: שעות ספורות לפני פתיחת הדיון בבית המשפט בארצות הברית בשאלת הבעלות על שטח 'קעמפ' גור המקומי - העילה הרשמית למתיחות המדוברת בחסידות הענק - נעשה ניסיון אחרון להגיע להבנות שיימנעו את ההליך הגורם לסערה ולתסיסה רבתי.

בתוך כך, חסידי גור קיבלו בדקות האחרונות הקלטה קולית מהרב יצחק ברוידא, המזכיר של הרבי, בנוגע לחתונת בן העסקן הערב, עם נכדת סגן השר יעקב ליצמן.

"בשם הרבנים שליט"א בנוגע לחתונה היום בערב, קרובים ידידים ומכרים, שכולם יבואו לשמוח ולשמח תוך הקפדה על קיום הוראת הרבנים בהודעה ואזהרה".

"אנשים אחרים, שלא יתקרבו כלל לאזור החתונה כי אסור ע"פ תורה וע"פ חסידות להפריע אפילו הפרעה קטנה לאידישע חתונה. כל טוב".

בנוגע לפרטי ההסכם: ל'כיכר השבת' נודע, כי מי שנכנס לעובי הקורה הוא הרב יהודה שפירא, המשב"ק של האדמו"ר בעל ה"פני מנחם" מגור זצוק"ל, ומי שנחשב לאיש אמונו של האדמו"ר מגור הנוכחי והאחראי על כספי החתונות בחצר.

לאורך שעות הלילה האחרון נערכו מצידו אין ספור דיונים מול הרב ישראל פנחס גוטסמן, אחד משלושת הממונים מטעם האדמו"ר מגור כחברים בוועדה העוסקת בנושא.

בשעות האחרונות קיבלו בוועדה הממונה מכתב עם הכותרת "הסכמת דברים", מכיוונו של העסקן דוד ברלינר, העומד במרכז הפרשה. היה מי שמיהר לתדרך כי הצדדים הגיעו להבנות, אך ל'כיכר השבת' נודע כי חברי הוועד מסרבים נכון לעכשיו לחתום על הסכמות אלו.

הנימוק לסירוב: חברי הוועד הגוראי דחו סעיפים שאינם קשורים לעניין הקעמפ, בהם הדרישה להתחייבות להפסיק כל פגיעה נגד הגר"ש אלתר, וכן סעיפים שחלקם עלולים לדבריהם התברר כניסיון לגרירת רגליים.

הגר"ש אלתר. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

ההסכמה יכולה שתהיה רק בנוגע לעתיד הקעמפ ולהסרת החרם מעל ברלינר, במידה ויציית ואף יתנצל על מעשיו - גורסים הגורמים הסרבנים בחסידות.

בוועדה של גור לא מוכנים לתנאים הנוספים, ביניהם חזרה מההצהרות בכינוס אתמול, כפי שנחשפו ב'כיכר השבת', בהן ההודעה כי כל מי שלא יקבל על עצמו לפעול על פי הוראות הרבי ייפלט מבתי החסידים ומהמוסדות.

בטיוטת ההסכם, שתוכנו הגיע ל'כיכר השבת', מופיע בסעיף הראשון כי ברלינר ואנשיו יבטלו את התביעה בבית משפט "תיכף ומיד ולעולם", כך שהם גם לא יתבעו בעתיד, וכי הם מוסרים את שטח הקעמפ כפי הוראות ר' שלמה חיים רוטנברג, שמונה על ידי האדמו"ר מגור לטפל בנושא.

חסידי גור על מדרגות בית המשפט בארה"ב, לפני שעה קלה (באדיבות המצלם)

בסעיף השני מופיע כי הם מסכימים להתדיין בפני בית דין על פי דין תורה כדרישת רבני גור, ובסעיף השלישי ישנה התחייבות להסכים לדיון לא יאוחר מחודש ימים אחרי חתימת ההסכם.

בסעיף הרביעי מופיע כי מקבלי הקעמפ ישלישו סכום של 300,000 דולר, כ'ביטחון' שיקיימו את פסק בית הדין, וברלינר מצידו יביא אף הוא ערבות כספית שיקיים את הפסק.

בסעיף החמישי דורשים שולחי הטיוטה כי "יופסקו כל דרכי אלימות וטרור ופשקווילים וכו', הן בדיבור או במעשה לכל מאן דהו, הן בארץ והן בחו"ל".

סעיף ו: "יופסק תיכף ומיד כל סוגי טרור והצקה (כולל איומים על זריקת ילדים מהמוסדות, או זריקת אברכים משטיבלך) נגד מורנו ראש הישיבה שליט"א ואנשים שמסתובבים אצלו, הן בארץ והן בחו"ל, ויטפלו באנשים המציקים לאחרים בעניין".

העסקן ברלינר מחולץ מידי המון זועם (צילום: א. כהן)

סעיף ז: "הרבנים שליט"א שחתמו על 'הודעה ואזהרה' יוציאו מכתב שהכל מתבטל לגמרי, ושרד"מ ברלינר עשה ככל אשר נצטווה, ויצאו בקריאה מפורשת שהכל נעשה ע"ד השלום, ולבל יהין אף אחד להציק לאחרים בכל אופן שהוא ובכל מקום".

כאמור, בשל הסעיפים האחרונים מסרבים בחסידות לחתום על ההסכם, ומדגישים כי מדובר רק בהסכם על הקעמפ, ולא על ההחלטה 'להוציא את המקלל' מהחסידות שהוכרזה אמש.

במקביל, חסידי גור בארצות הברית נערכים לדיון האמור להיפתח כעת בבית המשפט במידה והצדדים לא יגיעו להבנות, ורבים מהם הגיעו להתייצב מול טיעוניו של העסקן דוד ברלינר, העותר.

תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
בבית משפט יש לו סיכוי מה שלא נכון בכלל בהסכם הדרקוני שרוצים שהוא יחתום, מזל שיש בתי משפט שמוציאים ברוב המקרים את האמת לאור ולא בתי דין רבניים שמקושרים היטב ובהפעלת לחצים קטנה אפשר להשפיע ואפילו לשנות פסק דין של דיין, מקווה שלא יכנע ללחצים מטעם אלתר הזה ואנשיו זה נשמע כמו מאפיה גדולה ומפחידה אבל בס
חי07.08.19
26
ברלינר יחתום שנותן כל מה שיש לו על פיצויים עבורו, ידונו בבי"ד לא מוכר, גור ידרשו שזה יהיה רבנים שלהם, וכך ינטרלו לגמרי את הדיון ולא יקבל כלום. הם נותנים ערבות של 300 אלף, וזה מה שיישאר לו, כאשר גם עבור זה יצטרך להוציא הוצאות בבית משפט כדי לקבל אותם, וכמובן אז ימחו נגדו שוב, כי הרי חטא שוב ללכת לבית
יוסי16.07.19
25
קח את מקל ההנהגה כי הגיעו מים עד נפש והחסידות שלנו נהפכה לסירחון ורפש !!! לא יודע מי היועצים של רבינו אבל נראה שהם רוצים בקיצינו .. החסידות שלנו נהפכה למאפיה והיום אני מתבייש לומר שאני חסיד גור ר שאול הגיע הזמן להפרד ... יש 2 ויזניץ יש 2 באבוב ויהיה 2 גור זה לא אסון נשאר חברים וידידים ולא נריב כמו
חסיד גור15.07.19
אחרי 120 של הרבי, אם לא יכתירו את ר' שאול, שלא מחפש שררה ובורח ממנה, יתגוששו שלושה או ארבעה מבני הרבי הנוכחי, שרודפים אחר השררה, על התפקיד והשררה תברח מהם, ומכל בית גור
יעקב16.07.19
אין מלכות נוגעת..... האדמור מגור עד ביאת המושיח אמן
שלמה16.07.19

הצגת כל התגובות

24
מישו יכול להסביר לי למה השוטר שאוחז בעסקן מרסס גז מדמיע על הילד שעומד בצד?
איש יהודי15.07.19
23
אני לא יודע למה שמעתי אותם לצחוק על חסידי ר' מנדלי מויז'ניץ אני חושב שהם נדרשים להיות שוואנצונעס הרבה יותר רק שבגור זה לא מרצון של החסידים, אלא ע"י כפייה של העסקנים, שגם הם שוואנצונעס של העסקנים שמעליהם.
יענקי16.07.19
22
אבל לפי סעיפי ההסכם האמורים כאן נראה שאפשר לנסח את זה ככה: תמסור את כל השטח והכסף שלך לגור, יכול להיות שנפצה אותך על זה בהמשך, אבל בלי הבטחה.......... והחרם? והנידוי? על זה אין שום הבטוחה.......
מישהו28.07.19
21
אתם מקשקשים שוימרברית וקדישאו דברים שאי אפשר לאמת. אבל עד היכן שאור היום מגיע אתם ארגון פשע בראשון אדם בעייתי.. מה זה רוצינקוידש בענייני ממונות?! נפלתם על השכל?!
יוסקה17.07.19
20
ר' שאול הוא 18 שנים יותר צעיר מהרבי. אף פעם לא היה הוה אמינא שיתמנה לאדמו"ר עם פטירת אביו הפני מנחם זי"ע. הרבי הנוכחי היה מועמד בעת פטירת הבית ישראל וגם הלב שמחה כתב בצוואתו שהוא יהיה הממשיך.
שאול יצחק השובב17.07.19
מיסטר גערער מטומטם אל תאכל את כל השטויות שמאכילים אתכם המדריכים הרבי הנוכחי היה מועמד בזמן פטירת הבית ישראל? הוא בן של ר' שמחה בונים, אתה חושב שמישהו חשב לדלג על האב ולמנות את בנו שעוד לא היה בן ארבעים? ככה זה כשמחפשים להאדיר מישהו יותר ממה שהוא, יש מדריכים שאומרים שחשבו לדלג על אבא שלו ולשים אותו ל
מרגיע17.07.19
19
גנובים
אליהו ראש ברזל15.07.19
18
במחילה ממע"כ הגאון הגדול הרב שאול אלתר שליט"א הינו גאון הגאונים, אך גם סובל מאימפולסיביות והתפרצויות. זכור אני את הצעקות שהרים על יודא שפירא בחדר ההמתנה לעיני רבים, שבאשמתו התור ברשב"ם (בית האדמו"ר מגור הנוכחי) מתארך מיום ליום.
שאול מרחובות16.07.19
17
אין סיכוי שגור יקיימו את ההסכם. הוא לא טיפש, בבית משפט יש יותר מתשעים אחוז שהוא יזכה
אהרן מאיר16.07.19
16
הרבה מעבר לעומד בראש
אסון15.07.19
15
איזה בושה!!!! בית מישפת ... מה דין תורה זה לא מספיק יהודים הולכים להישפט אצל גוים😤
מלכה15.07.19
14
עם כל הכבוד לרב גוטסמן או כל אחד אחר אם הוא גר בארץ ישראל שירד מהנושא יש אנשים שקולים חכמים ומורמים בעיקר חסידים הם צריכים לטפל בחו"ל ולא מהארץ כל האנשים שבאים נסיעה באים לרבי גם אנשים שאוהדים את בני הפני מנחם וכבר ראינו אנשים כוו בגחלתם
מוטי15.07.19
13
אני בשוק שדוקא בבורו פארק יש לו ציבור תומכים כזה גדול.
פלא15.07.19
12
לקחו את כל החסידים המבוגרים התמימים מהקהילה של גור מבורו פארק, ואמרו להם להגיע לבית משפט להראות שגם האנשים הבוגרים ועם שכל מגיעם לבית משפט, אבל את האמת הם מסתירים שאחרי הטרור 80 אחוז מהציבור בארה"ב לא איתם רק עם ברלינר!!!
חסיד גור מארה"ב15.07.19
30 בתוך האולם ביהמ"ש 20 בחוץ
vb16.07.19
11
הרב ברלינר מכינים מלכודת של דבש תיזהר מהם הם נקמנים לא יעזובו אותך לך עם האמת שלך עד הסוף
גרערער אמיתי 15.07.19
10
משום מה נדמה לי שיש כאלו שרוממות השלום בגרונם אך בעצם מעדיפים את המשך המחלוקת, אני מצפה לתגובות חריפות מכל החברים שאני טועה ואני סתם מוציא לעז על......
חיים15.07.19
אם עושים שלום אחרי טרור, זה לא שלום אמיתי וזה לא מכסה את הפעים רק אם מודים שטעו בדרך של הטרור ואף פעפ הם לא ישתמשו בזה ויש להם חרטה על זה והם עושים תשובה, שק ואפר יוצע לרבים, אחרי זה נהיה שמח עם השלום, אבל אם לא עושים את זה אז אנחנו רוצים שלום אבל זה לא יהיה עם לב שמח!!!!
חסיד גור מארה"ב15.07.19
9
מי שמסתכל על הסרטון הזה רואה שיש בחור שעומד בסקרנות ועובר השוטר לידו ומשפריץ עליו גז מדמיע ללא שום הצדקה צריך לעשות מזה רעש אנחנו שוב פעם רואים אלימות לא מוצדקת
יוני15.07.19
8
ואני רואה המגיבים פה מישהו שהיה פעם חסיד גור, והיום ? נשאר יהודי? למה לא רואים תגובות של הגרור? מסתמא עוד נשאר כמה חסידים שמה וכפי שאני מכיר כמה מהם הם בכלל לא אנשים אלימים להיפך עושים חסד עם כל בנאדם ויש שמה גם אנשים בני עליה. למשל מישהו הגיב פה שהוא מתבייש לומר שהוא חסיד גור. אני חושב ש"חסיד" אף
יהודי16.07.19
7
חסידי גור פחדו לדבר עד כה כי...האלימות משתוללת ויש מסע טיהורים רחב שמגיע הישר מכבוד האדמו"ר, (הוא כביכול "לא" מעורה). איומים וכד' דבר שבשיגרה.היום ב"ה יש מידע שרץ לכל ברשתות.סוף עידן
אלישע25.07.19
6
שלטון פיאודולי הסיפורים על מושק'ה והפריץ תפסו תפנית מעניינת.... די לשטות הזו ממתי מורה רוחני שייך לענינים ממוניים. ומעבר לזה כולנו הרי יודעים שאין זה אלא מאבקי כח והמלקק הקרוב ביותר הוא הזוכה לקומבינה היותר טובה.... אין צדק.. מת.. קאפוט לדעתי זה זילזול ב'רבה' עצמו כשמכניסים אותו למצבים כאלה (הבעיה
אדם מהצד16.07.19
5
זה יום שמח שאנשים שחשבו שמושלים על העולם. והעולם גולם...עכשיו הם עומדים למשפט ומחכים כמו כולם לגזר הדין!! חסל התקופה שאמרו הרבי לא אמר לנצח, עכשיו מתפללים חרישית שהרבי לא יצא בבזיונות
שש שלש 15.07.19
4
עם אלפי חסידים. הוא רק צריך להחליט על כך ובן לילה חסידות גור מתפצלת לשניים.
אברהם15.07.19
3
לצערינו הכריחו את "ה"פני מנחם" להסכים שהאדמורות לא תעבור אליו לאחר פטירת ה"לב שמחה" אא"כ ה"פני מנחם" יחתום על הסכם שאחרי פטירתו האדמורות תחזור לאחיינו האדמו"ר הנוכחי, ולא לבנו הגר"ש. ואחרי פטירת ה"פני מנחם", כדי לא לאפשר לתומכי הגר"ש לעודד אותו לאדמורות, הוציאו לציבור את ההסכם החתום עוד בתחילת השבעה
צבי15.07.19
שאתה מזכיר את הפני מנחם זיעא בנושא. יעקב אבינו ביקש שלא יוזכר שמו על מחלוקתו של קרח, מי אתה הקטן והנבזה שתזכיר את שמו תוך סילוף עובדות?! לא היה ולא נברא כזה מסמך!! זו היתה צוואתו הקדושה. והשקר הזה מגיע תוך הורדת רוחניות ההנהגה לדיוטא תחתונה משל היה זה חלילה איזה תפקיד בממשלה שמתקבל בכוחניות. תתבייש
אכפת לי!16.07.19
2
אם לאלה שהיו מוצאים את המכתב עם התנאים היו קוראים אל קפונה/רוזנשטיין/אברג’ל /אלפרון לא היה על המכתב הזה כתבה בעיתון אלא כל רשימת התנאים הייתה סעיפים בכתב אישום בגין סחיטה ואיומים אבל לגור ולקיצונים הכל מותר
יהודי 15.07.19
חסידות כוחנית הפועלת בשיטות מאפיוזיות
יוני15.07.19
1
הם לא מוכנים לחתום שיפסיקו לרדוף את אנשי הגרש. לא מדובר בכאלו שידברו נגד - מדובר באנשים שיזמינו אותו לשמחות. זה מטורף. וזה יחזור אליהם כבומרנג.
איכפתי15.07.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24