כיכר השבת

"מסע של נקמנות"

קרע בפתח תקווה: הקצאות לחרדים הוגבלו - בתמיכת ש"ס

מועצת העיר פתח תקווה אישרה - בתמיכת ש"ס, הגבלת הקצאות שאושרו בעבר למוסדות המזוהים עם 'דגל התורה' • ביהדות התורה תוקפים, בש"ס משיבים אש ורמי גרינברג טוען שזו הסתה (בארץ)

50
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ו בתמוז | 29.07.19
ישיבת המועצה, אמש (צילום: מתוך השידור החי של עיריית פתח תקווה)

הקרע החרדי בפתח תקווה - מעמיק: לאחר החשש החרדי מפני סגירת 'סמינר הילדסהיימר' שסירב לאפשר התערבות של העירייה בקבלת תלמידות לא מתאימות, סערה חדשה מתרגשת על פתח תקווה. שורת הקצאות שניתנו בקדנציה הקודמת למוסדות חינוך חרדיים המזוהים עם 'דגל התורה', בוטלו והוגבלו לשנה אחת - בתמיכת תנועת ש"ס. הצעד הוביל לחילופי מהלומות ומתקפות בין יהדות התורה, לש"ס ולראש העיר רמי גרינברג, ונדמה כי הקרע החרדי בעיר שידעה שנים שקטות יותר - מעמיק והולך.

אמש (ראשון) נערכה ישיבת מועצה סוערת במיוחד, בשיאה הצביעו הנציגים, כאמור, על הגבלת השנים בהקצאות שניתנו לשלושה מוסדות חרדיים, למרות שההקצאות הללו כבר אושרו בקדנציה הקודמת במועצת העיר, כחוק.

ההקצאה הראשונה עסקה בגני ילדים עבור רשת הגנים של 'אגודת ישראל', כאשר עבור הרשת, הסובלת ממצוקה קשה בגני ילדים במרכז העיר פתח תקווה, לאור הגידול במספר התושבים החרדים בעיר, נבנה מבנה חדש, שיועד לשלושה גני ילדים ומרתף שישמש כמועדון עירוני עבור הציבור החרדי.

ראש העיר רמי גרינברג (צילום: Roy Alima/Flash90)

ב'יהדות התורה' טוענים כי ועדת ההקצאות מתאריך 24-6-18 החליטה להמליץ למועצה על הקצאה לתקופה של חמש שנים, אך ראש העיר רמי גרינברג הביא את הדיון למועצה עם החלטת הקצאה לתקופה של שנה אחת בלבד - בניגוד להחלטה של וועדת ההקצאות.

יצוין כי כחודש לתחילת שנת הלימודים ובעיר שורר בלגן עצום, כאשר מאות ילדים חרדים עדיין אינם משובצים בגנים בעקבות אי הוודאות של רשת הגנים באשר למבנים אשר ישמשו את הילדים בשנת הלימודים הקרובה.

הקצאה נוספת שעלתה לדיון הינה של תלמוד תורה "דרך ישרים" ובו מאות תלמידים, אשר קיבל בקדנציה הקודמת, בעת כהונת ראש העיר איציק ברוורמן הקצאה, בעקבותיה, בשנתיים האחרונות נבנה מבנה חדש לתלמוד תורה, שצפוי להכפיל את מספר התלמידים שבו, בתוך שנים ספורות.

במקרה זה, ועדת ההקצאות החליטה בתאריך 24-5-18 להקצות את המבנה לתקופה של עשר שנים. מועצת העיר קיבלה ואימצה את החלטת הוועדה ואישרה בתאריך 19-8-18 הקצאה לת"ת לתקופה של עשר שנים.

יו"ר 'יהדות התורה' בפתח תקווה אליהו ברוכי (באדיבות המצלם)

אלא שאמש, גרינברג החליט לשנות את ההחלטה והעלה להצבעה הצעה כי ההקצאה לתלמוד תורה תוגבל לשנה אחת בלבד. יצוין כי הת"ת אמנם מזוהה עם 'דגל התורה' אך לומדים בו לא מעט בני משפחות המזוהות עם ש"ס כחלק מהאידיליה המיוחדת ששררה בפתח תקווה - עד לשנה האחרונה, ולמרות זאת נציגי ש"ס הצביעו נגד החיידר ובעד הגבלת ההקצאה.

בנוסף, עלה לדיון מעון יום 'קהילה נרתמת', שקיבל מראש העיר הקודם איציק ברוורמן הקצאה של מבנה למשך 15 שנים. ההקצאה אושרה בעבר, פעמיים, במועצת העיר, אך אמש העירייה קיצצה את ההקצאה לשנה אחת בלבד.

כאמור, נציגי תנועת ש"ס, היושבים בקואליציה של גרינברג, הצביעו בעד הקיצוץ של ההקצאות, בעוד יהדות התורה ממקום מושבה באופוזיציה - הצביעה נגד, וזאת בתום דיון סוער במועצת העיר.

ל"כיכר השבת" נודע כי 'יהדות התורה' מתכוונת ללכת למאבק משפטי מול העירייה בעקבות ביטול ההקצאות. לשם כך נשכרו מיטב הפרקליטים המתמחים בתחום, בהם עו"ד עקיבא ברילנט ועו"ד שחר בן עמי שייצגו את 'קהילה נרתמת' ועו"ד מוטי קניאל שייצג את 'דרך ישרים', כאשר יתר המוסדות מנהלים גם התייעצויות משפטיות בסוגיה.

ב'יהדות התורה' יצאו למתקפה חריפה וטענו כי התהליך שהוביל גרינברג עם ש"ס נעשה "מתוך מסע של נקמנות בציבור שנשמע לרבותיו. חובה לציין שמעולם לא נעשו צעדים שכאלו בעיריית פתח תקווה, לא היו החלטות של מועצת העיר בניגוד להמלצות של וועדת ההקצאות, לא היו דיונים חוזרים במועצת העיר אחרי שכבר היו החלטות במועצות קודמות, הבושה והכלימה היא השותפות של סיעת ש"ס בהצבעות הנ"ל".

יו"ר ש"ס בפתח תקווה אוריאל בוסו (צילום: חיים טויטו )

בתגובה, יצא ראש העיר גרינברג במתקפה משלו נגד נציגי 'יהדות התורה' וטען כי הם מסיתים נגדו ללא הרף, בעוד שהוא, בסך הכל דואג לציבור החרדי בעיר שמקבל - הכל. כמו כן הוא שוב על טענתו הקבועה כי הסיבה למתקפות נגדו היא עסקנים שזועמים על כך שהוא פועל ישירות מול הציבור ולא דרכם.

"אני רוצה לשים סוף לכל ההסתה הנוראית שקורת פה מתחיל הקדנציה", פתח גרינברג את הודעתו, "נבחרתי לראשות העיר והתחייבתי לשרת את כל תושבי פתח תקווה בכל השכונות ואת כלל המגזרים, וככה עשיתי, בלי חשבון מי תמך ומי לא תמך בי בבחירות".

בהודעה הארוכה שהפיץ גרינברג, ושלוותה בסרטון, הוא עושה הפרדה בין ש"ס לציבור החרדי בעיר וטוען כי הציבור החרדי מקבל ממנו כל מה שהוא צריך, למרות שלא הצביע עבורו. כזכור, 'יהדות התורה' תמכה באיציק ברוורמן בעוד ש"ס תמכה בגרינברג.

"לגבי הציבור החרדי שאליו אני מכוון כעת את דבריי", אומר גרינברג, "אחרי הבחירות - למרות שהציבור הזה לא תמך בי, אישרתי את היחידה לחינוך חרדי שפועלת בהנהלתו של אבי פקטר שדואגת לכל נושא התרבות למגזר החרדי - לאירועים, לפעילות המתנ"סים, לפעילות של 'מלאכת מחשבת' שעושה חוגים לאלפי ילדים חרדים בגני הדר ובמרכז העיר, וכל חודש העירייה מעבירה להם 80,000 ש"ח לטובת החוגים. מלבד זאת, כל פעילויות התרבות לימי בין הזמנים, ל"ג בעומר ואחרים התקיימו כרגיל. העברנו את כספי התמיכות למוסדות החינוך החרדיים, העברנו ומסייעים להם גם מעבר לכך.

המבנה החדש של תלמוד תורה 'דרך ישרים'

"יתירה מזאת, אני ראש העיר היחיד פה בפתח תקווה שהספיק לסייר בכל מוסדות החינוך החרדי וגם פועל לקדם עבורם את כל מה שצריך: בבית יעקב לבנות בשכונת גני הדר, אנחנו מוסיפים להם עוד אגף לאור הצפיפות שיש שם. גם בבית יעקב לבנות ברחוב רוטשילד, אנחנו מוסיפים עוד אגף לאור הצפיפות. בת"ת שארית ישראל ברחוב סביון אנחנו מוסיפים עוד אגף בגלל הצפיפות. לת"ת 'ברכת אמת' ברחוב הרצל אנחנו מוסיפים מבנה נוסף.

"בנוסף, פתחנו לטובת המגזר החרדי חמישה גני ילדים חדשים ברחוב האורים, בהנהלת רשת הגנים של אגו"י. לת"ת 'שירת התורה' ברחוב מנחם בגין אנחנו מקדמים הקמת אגף נוסף לטובת גני ילדים חדשים ומעונות יום ופעילויות נוספות באזור. למוסדות הבעש"ט בשכונת הדר גנים, אנחנו בונים מעונות יום חדשים בשיתוף עם משרד התמ"ת".

גרינברג מתעלם מסערת ההקצאות אך אומר כי "אין מוסד גוף או קהילה שפנתה אליי שלא קיבלה את העזרה שהיא זקוקה לה. כך גם בתי כנסיות וכוללים, כל מי שפנה וצריך סיוע, אנחנו דואגים להם ונותנים להם את השירות ישירות".

בשלב זה הוא עובר להתקפה ואומר: "אבל יש אנשים שמתוסכלים מזה. הפוליטיקאים מתוסכלים מהעובדה שהכל ממשיך כרגיל והם יושבים בצד ולא רלוונטיים, וזאת מאחר שבחרתי לתת שירות ישירות לתושבים ולא דרך אותם עסקנים שלא באמת נותנים שירות לתושב, אלא דואגים לאינטרסים שמעניינים אותם בלבד.

"זה מתסכל אותם כי הציבור רואה שגם בלעדיהם הכל מתנהל כמו שצריך. מקבלים כספי תמיכות, הקצאות למוסדות ובתי כנסיות, כספים לפעילות תרבות, בינוי של מוסדות חינוך, ומקבלים ומקבלים ומקבלים. תראו לי משהו אחד שלא קיבלו, תצביעו לי על משהו שלא קרה, אין דבר כזה. ולכן הם מנהלים הסתה פרועה.

"ומה אני צריך לחשוב כראש עיר?! אני שלמרות הכל, למרות ההסתה הזאת, אני ממשיך לתת ולעזור ולהעניק ולפתח ולהיות בקשר עם ראשי מוסדות עם ראשי כוללים וראשי בתי כנסת ולסייע, ועדיין ממשיכים להסית, ולמה? כי מישהו הזיז להם את הגבינה. הזזנו לעסקנים שהיו רגילים שהכל עובר דרכם והם מפזרים פרוטות לתושבים, וזה נגמר. אני נותן ישר לתושבים, לכל מי שצריך, באופן ישיר ומלא בלי פוליטיקה, וזה מה שמתסכל אותם.

"תעשו די להסתה הזאת, תדרשו להפסיק עם ההסתה הזאת כי זה לא מכבד אנשי תורה ויהודים, בטח בתקופה הזאת. אף ילד לא נזרק מאף מוסד, ואף ילד לא הוצא מאף מעון, הכל עורבא פרח. כך גם בנושא הסמינר של הרב הילדסהיימר - אף אחד לא דרש לסגור את המקום, אלא ביקשנו לשבץ מספר בנות ספרדיות שלדעת כולם הן מתאימות, הו פדגוגית והן רוחנית. לא ביקשנו לסגור ולא הולכים לסגור, ולא שום דבר בכיוון הזה, בדיוק הפוך. אני נלחם יום יום כדי לתת עוד מקומות וכדי לדאוג לעוד צרכים, לגני ילדים שחסר במרכז העיר ולמעונות יום שחסר לציבור במרכז העיר, ופועלים לשם כך בכל הכוח כמו שאף פעם לא פעלו.

"זאת האמת, ואני זמין לכל תושב בכל רגע נתון ובכל זמן. אני לשירותכם, אל תשמעו להסתה ואל תתנו לעסקנים להסית אותכם למקומות לא נכונים. יש עובדות ויש מציאות, אנחנו פה לשרת את כלל התושבים".

בסיעת ש"ס בעיר הגיבו ל"מתקפה הפרועה" של 'יהדות התורה' וטענו: "כשבמשך למעלה עשור, כמעט ולא עברו הקצאות לטובת הציבור הספרדי בעיר, אלא אך ורק לטובת הציבור האשכנזי והדתל"י, והמעט שעבר רק לאחר תחנונים ורק הקצאות למחצה - לא התבכיינו... כשבראשות אגף הנכסים עמד נציג יהדו"ת - לא הלכנו להכפיש את היהדות כולה.

"הגיע הזמן שתפנימו, ויפה שעה אחת קודם, שיש שלטון חדש. שיש דרך אחרת. הציבור כולו - האשכנזי והספרדי, מקבל ויקבל יותר ויותר - הרבה מעבר לתקופת שלטון העסקנים מיהדו"ת, אבל כנראה שזה לא יקרה דרך העסקנים שהיו רגילים לכך...".

בתגובה לטענות של ש"ס, נמסר מ'יהדות התורה': "מפתיע ועצוב לראות מצד אחד שרשרת מעשים חמורים על ידי נציגי סיעת ש"ס בעירייה, ומצד שני משרבבים קולות בכי ונהי של קוזק נגזל. בושה. להזכירכם, לסיעת ש"ס היה בקדנציה הקודמת נציג שכיהן כסגן וכמ"מ ראש העיר בשכר מלא ומכובד, הרי שכנראה התפקיד והנלווה לו היו שווים להם יותר מאשר דאגה להקצאות.

"נציגי ש"ס בשבוע האחרון הרימו יד ופגעו באופן חמור במוסדות של ציבור שלם, כמו הפעולה נגד הרב הילדסהיימר והתיכון שהקים ושמשרת את כולם, כולל בני ספרד ללא אפליה מעולם, ושבנותיהם של נציגי ש"ס למדו בעבר או לומדות שם כיום. מדובר במעשים חמורים שמעולם לא נעשו בעיר שלנו בעבר ובשום עיר אחרת".

ב'יהדות התורה' מציגים שורת הקצאות שניתנו לציבור הספרדי, ואומרים כי "סיעת ש"ס בקדנציה הקודמת זכתה לעדנה בבניית מבני ציבור, עדנה שלא זכורה להם תקופות ארוכות מאד, וכנראה גם לא תהיה בתקופה הקרובה.

"לדוגמה: תלמוד תורה נטיעים - שכן מזה שנים רבות בקראוונים וזכה לבנין חדש במגרש בשכונת הדר גנים ע"י ראש העיר מר יצחק ברוורמן; בניית מתנ"ס מאור יהודה - בניית המבנה כולו, כולל הרחבה של בית המדרש בקומת הקרקע, כולל שינויים לקומת מעון יום, גם זה ע"י ראש העיר מר יצחק ברוורמן; בית הספר מרחביה - פינוי ממבנה ישן ומעבר למגרש רחב ידיים ברחוב טבצ'ניק; בית יהודה - פינוי בית ספר לילדים מיוחדים ממגרש זרוע מבנים ניידים לבנין חדש בשכונת שיפר, גם זה ע"י ראש העיר מר יצחק ברורמן.

"גני ילדים - ברחוב כצנלסון, בשכונת מחנה יהודה, ברחוב שמואל הנגיד, רחוב הנביאים, רחוב יד' הבנים, יהודה הנשיא, ועוד ועוד; בית כנסת חזון יוסף - מזה שנים רבות עמד פיל לבן וראש העיר מר יצחק ברוורמן סיים אותו לתפארת".

ב'יהדות התורה' מוסיפים לסיום ואומרים: "רק לחשוב שאחרי כל הבנייה הזאת, היה להם האומץ ללכת ולתמוך בראש עיר אחר, תוך השמצה פרועה וזולה נגד ראש העיר מר יצחק ברוורמן, שכל כך הרבה נתן ושמר על מערכת יחסים מכובדת עם כלל רבני העיר והציבורים השונים".

אוריאל בוסו סירב להגיב עניינית וטען כי הכתבה מצדדת מראשיתה בעמדת יהדות התורה ומסמנת את ש"ס כילד הרע בסיפור.

תוכן שאסור לפספס
50 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
מגיב 18 תגובה מצוינת
תגובה 1828.08.19
40
כל ראשי שס בפתח תקוה שולחים את ילדיהם ללמוד במוסדות האשכנזיים ואותנו משאירים ללמוד במוסדות הספרדיים. שקרנים ורמאים....דואגים רק לעצמם.ולמצביעיהם אינם דואגים כלל האמת אני לא מבינה למה שאצביע להם??? אחכ יבואו לי עם מרן וכו'....נבוא חשבון.....
גנדרית29.07.19
39
הוא משחק באש, ענין של זמן עד ש...
יוסי29.07.19

הצגת כל התגובות

38
אני קורא את כל התגובות ואני מופתע מדבר אחר שמתי לב שאותם אלו שכותבים נגד, מתלוננים על דברים ספצפים צרכניה, הקצאות, סגירת חוגים, שלילת רשיונות, ביזוי ת"ח, וכו' וכו' לעומתם אלו שכותבים בעד, הקו היחיד שמוצג זה איך לדפוק את האשכנזים יותר, זה חוזר על עצמו במגוון צורות זה מפליא בעיני, וזאת כפי שציינו
מייק 29.07.19
37
ובכל זאת כל ספרדי רוצה שילדיו ילמדו אצל האשכנזים
שמעון אמסלם29.07.19
36
שלום וברכה אני שומעת מכאן ומכאן ומנסה להבין מה זאת אומרת כבוד ראש העיר שאתה דואג לציבור החרדי אם בכל יום אנחנו קמים לגזרות חדשות והכל במעטה של דאגה? סגרת את הצרכניה כי המבנה לא תקין כי מוכרים שם מוצרים שפג תוקפם וכו בדרך אגב מאוד מעניין באיזו צרכניה נוספת בעיר ביקרת? אין כזאת אני יודעת... הצרכניה נ
הפוחדת מנקמה29.07.19
35
על אותו כפרי שמכר ליהודים שקי תבואה וכשספרו את השקים, הניחו בצד מטבע לכל שק במגמה לספור את המטבעות ולדעת בוודאות כמה שקים יש. הלך הכפרי וגנב חלק מהמטבעות... כך הם ש"ס, הטפשות שלהם שנובעת מגאווה גורמת להם לפעול נגד כל מה שמנוהל ע"י האשכנזים. טיפשים, הילדים שלכם לומדים בפ"ת במוסדות האלו, אתם מונעים הכ
אני29.07.19
34
לא היה ראש עיר טוב לחרדים כמו גרינברג הכל שקרים והסתה כך זה נראה....
גרינברג טוב לחרדים29.07.19
33
על מה בוסו מתלונן יש לו אתר אחר ששם שופרו נשמע בריש גלי בלי שום ביקורת
אלי29.07.19
32
ההסבר של גרינברג לכל המהלכים שלו שופך אור על כל הפרשה. כדאי שתציגו את הדברים בצורה אובייקטיבית כמו האמת שהיא לטובת הציבור החרדי, הנאנק תחת עוןל עסקניו, ולא להציג את זה באופן חד צדדדי כמו שאתם עושים.
גרינברג מלך28.08.19
31
מי שרוצה יכול לראות בחוש מה זה שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים!!!!! שרואים אנשים חרדים מבית ש"ס ששומעים דברי הסתה וזלזול בלתמיד חכם גדול כמו הגאון ר' יגאל רוזן ושותקים!!! זה שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים!!!!!!
א29.07.19
30
כששומעים כזה זלזול ברבים על אחד מתלמידי חכמים הגדולים שבדור הגאון הגדול ר' יגאל רוזן שליט"א ורואים ארבעה נציגים חרדים של אנשי ש"ס יושבים ושותקים חילול ה' שאין לו כפרה!!!!!!
א29.07.19
29
שהוא חרדי. את ירושלים הורסים מבחינה דתית בראשות לליאון ששס העלו בשביל ידיד נפש של דרעי וליברמן שמו. שימו לב מי מככב בידיד שס ליברמן ליאון גרינברג ו... הספרדים הדתיים יגמרו הפעם לתמיד את הקשר לשס. ומעניין שבנו של הרב כהן לא מעדכן את אביו במה שהולך בשס. מעניין למה
אני29.07.19
28
והספרדים לא ליכלכו כמו שעושים עכשיו אשכנזים פשוט בושה דגל התורה רשעים גזענים
דני29.07.19
27
כל הכתבה הזאת מצדדת רק בצד אחד וזה הצד של דגל התורה לצערנו ...מה זה מלחמה בהלדסיימר שלא רוצה לקבל בנות לא מתאימות במה הן לא מתאימות כי הן ספרדיות ..בתי למדה שם ויש שם גזענות ואל תנסו לטייח את הסיפור ודי להתנשאות הזאת זה כבר נמאס אני מכיר סיפורים מקרוב של בנות ספרדיות מבתים מןשלמים עם יראת שמיים טהור
אייל31.07.19
26
וזה נקרא 6-3 ניצחתם בירושלים במקומות חוטפים מכות מליאון ופ"ת למרות שיהדו:ת באופוזיציה מ"מ דגל חוטפת על ימין ועל שמאל לעומת אגודת ישראל אז תמשיכו לשיר 6 -3 ותחטפו
ע29.07.19
25
סוף סוף ראש עיר שנכנס באשכנזים הגזעניםםםם נמאסתם עם הצביעות שלכםםם!!!!!! ואם יש לכם טענות בואו ותסבירו למה בצפת אין הקצאות למוסדות ספרדים, למה בחיפה אין שום כספים שמחולקים לשס וכו...
אביטל29.07.19
24
משך אתכם לכיוונו של דרעי, העדפתם חברות עם דרעי והעיקר לפגוע בחסידים שהם סדין אדום לכם בתורה במידות ובחסד. הנה תאכלו אותה עם כפית .( ולא נשכח שהיו כמה דגלאים שהתעלו בשנאה שלהם לאגודת ישראל) אני לא אצביע ולא הצבעתי ליהדות התורה רק כי ג הטיפשים הלכו ויילכו עם דגל. כשם שדגל מקבלים מקלחות קרות משס כך (א
תמי29.07.19
23
אני ספרדי ויש לי ילדה בבית יעקב בעיר שנים שהיה הסעות ופתאום אין!! בזה יהדות התורה צודקת! למי שיש בנות בסמינר נחכה ונראה איך הסתיים הסיפור אותי מעניין עובדות לא השמצות!!!
אחד29.07.19
22
לבוסו שומרים עוד חסד נעורים אך גם זה לא ימשך הרבה זמן
יעקב29.07.19
21
מכיר את רמי גרינברג מיום כניסתו לעיריה, בעיניי הוא תמיד היה כוחני ולכן היה לי קשה להצביע לו. יחד עם זאת כוחנות יכולה להיות מנותבת לשני הכיוונים ואם היא באמת מנותבת לטובת התושבים אז היא ברוכה וככה זה נראה. ניתן לחלוק על עמדותיו המקצועיות בהרבה יוזמות, החילונים לא אוהבים שהוא תומך במוסדות תורה והחרדים
חיים29.07.19
חיים כל הכבוד , תגובה מצוינת ונכונה .
תגובה מצוינת28.08.19
20
יש אנשים שהזזת להם את הגבינה והורדת אותם מכבודו של עולם. באסה להם וטוב לנו. בסופו של דבר רואים שיש ראש עיר שמנסה בכל כוחו, זמין לכל פנייה ומלא רצון טוב. גם אדם עם מידות טובות שמקבל כל יום יריקות בפרצוף מחבורת דגל הנרגנת, הופך להיות אדם פחות נעים ורמי לא שונה בדבר הזה מכל אדם אחר. מטרת העל של עסקני
רוני29.07.19
19
אוח!!! דגל כמה קשה הוא ההפסד אחרי תקופה ארוכה שתפסתם אצ ברוורמן במכנסיים הגיע הזמן לשנות הרעב הצביעות שלכם צןעקת כי בדיוק לפני כמה שבועות התקיימה ההצבעה על על תקצוב תלמוד התורה שארית ישראל שמוגדר כליטאי ובואו ננחש מי התנגד?אותם אלה שעכשיו מטיפים על חורבן בית המקדש . במשך כמה קדנציות רצופות המקום הי
דודי02.08.19
18
בבחירות הלכו עם ברוורמן "רק בגלל" ששס הלכו עם גרינברג . ומאז הם לא מוכנים לשים את האגו בצד , ומנסים להילחם בכל דרך אפשרית. אפילו הרב יגאל רוזן עזב את הנציגים של דגל לנפשם.
בני29.07.19
17
הגיע הזמן שבוסו ישלח את הילדים לחיידר נטיעים ולא למוסדות אשכנזיים !!!
י29.07.19
16
יאלה! להעיף את כל הספרדים תומכי ש"ס מהמוסדות הליטאים ושייסתדרו לבד!!!
אנונימי01.08.19
15
בוסו גרינברג וחבר מרעיו עושים היום בדיוק מה שלפיד ובנט עשו לחרדים בממשלה, הגיע הזמן לא לאפשר לקבל תלמידים להורים שבוחרים שס למוסדות יהדות התורה, לא יתכן שנקבל ילדים שתומכים באלו שנלחמים במוסדות הן ברוחניות והן בגשמיות ומנסים להכניס בכח תלמידות ותלמידים שאינם ברוח הסמינר ולשנות את תוכני הלימוד הגיע ה
אבא ספרדי29.07.19
14
למגיב 9 מורגש שאתה גזען חולה תחזור לארופה שאתה אוהב הם מאווווד אוהבים אותך
huיוסי29.07.19
13
נצטרך להתאחד בבחירות הבאות כדי שצרה כזו לא תישנה
פתח תקוואי דואג29.07.19
12
לאגודת ישראל אז העסקנים לא הימרו נכון על המנצח ראז לא צריכים אותם ומה גם לכל העסקנים במדינה ונציגי הציבור אם תשימו לפניכם את שויתי השם לנגדי תמיד אז לא תהיה לכם כל בעיה לקבל שהכל מאת השם כי ככה צריכים לנהוג מי שמאמין באמת ובתמים בשם יתברך ולאתר שלא מפרסם תגובות אלא רק מה נוח לו לא לדאוג יש דין ויש ד
המצליף 29.07.19
11
די עם ההתבכיינות הזאת.אתם רוב כמעט מוחלט בארץ ישראל,יש רק 17% אשכנזים בארץ וזה כל האשכנזים חילונים וכ״ו. יצא לי להכיר מלא חב״דניקית ודתיות לאומיות ספרדיות שגאות במוצא שלהם.תחזקו את המוסדות שלכם ותפסיקו להתגודד סביב המוסדות האשכנזים.גם לחב״ד יש חוזרים בתשובה וגרי צדק-ובכל זאת יש לנו גם חזקים ושמורים
אורחת31.07.19
10
למה להעלות כאלו כתבות בשלושת השבועות ה' ישמור. אלו ימים לא פשוטים. ודי לשנאה הזו ולמריבות השטוטיות האלו. תבינו ששום דבר לא השתנה לרעה מאז שרמי נכנס. ההפך רק לטובה.
אחד שכואב לו29.07.19
9
כל הכבוד לבוסו אם היה אחד כזה בבני ברק המצב היה טוב
בני ברק29.07.19
8
מראש לא אמור להיות ספרדים או אשכנזים , מבנה מיועד לכולם , וזה שאתה מנסה לרשום שרוצים ללמוד אצלם ? מי הם בכלל ? מי קבע שזה שלהם בכלל ? זה מיועד לכולם ! כולם !!!!!!!!!!!!!! תתחילו להפנים גזעניים !
לכולם30.07.19
7
....אשריך אריאל בוסו..חבל חבל שאין בעוד מקומות נציג ספרדי.שיודע להשיב ..לליטאים החצופים כגמולם..עח כל שנות הגזענות והנצלנות שלהם..דיי דיי..כשהם בקואליציה..הכל בסדר..חיפה וכו..לא שבת וחא כלום מעניין אותם...רק כסף כסף וכסף... אבל אם הם באופוזיציה..אויי אויי אויי שומו שמים.רדיפת הדת וכו וכו..נוסח העיתו
חצקל29.07.19
6
ומספיק לשליטה של האשכנזים בכל עיר ועיר. קודם שיתמכו בספרדים ויכבדו אותם- ואז הכל יהיה בסדר. מספיק לרמוס את הציבור החרדי בארץ!! הוא לא פחות מיכם.
תל אביבית29.07.19
5
תבינו בחיי "והחמישי שיאמין כי התועלת והנזק אינם ביד נברא ולא ביכולתו, מבלתי רשות הבורא"
אני29.07.19
4
הרב יצחק יוסף אמר שתפסיקו להיות נחיתיים ...
בוגדנים 29.07.19
3
במקום לפתוח דף חדש, מתחיל בנקמות למי שלא תמך בו
אליהו 31.07.19
2
מילא רמי כולם ידעו מי הוא, אבל בוסו שוקר תתביישו לכם,מה ההבדל בינכם לרון כץ,העיקר הבנות שלכם בהילדסהיימר והילדים של בוסו באור ישראל דרך ישרים וכו',עד כמה השנאה שלכם לדגל יכולה להגיע? בוגדים תתביישו.
יעקב29.07.19
1
האם זכור לכם נאומו של גפני בסעודת הוללות שהתקיימה אחרי הבחירות?! איך ניסה להחניף לו, אם יהיו לך טרוניות על הציבור הליטאי אז "תוציא את זה על עץ", על ה"קיצונים" שומרי הגחלת... כמה כואב !!
רוטוויילר29.07.19
ב"ה שאין לכם נציגות בעיר הקודש פ"ת. כנופיית עוקרי התורה מחללי השם!
טיפשים כמו פעם29.07.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 20:39

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24