כיכר השבת

ההקלטה שתטלטל את הציבור החרדי

בקללות ואיומים: כך הגר"י רוזן צעק על בחורים וסילק אותם

ראש ישיבת "אור ישראל", שסילק 80 מתלמידיו בעקבות פרשת החזקת הטלפונים הסלולריים - בניגוד לכללי הישיבה - איים עליהם כי סירובם להוראותיו ימיט עליהם קללה בהמשך חייהם • האזינו (חרדים)

561
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ט בתמוז | 01.08.19
ההקלטה המסעירה (תמונת הגר"י רוזן: ארכיון, באדיבות המצלם)

בלעדי: ישיבת 'אור ישראל' לא ידעה ימים סוערים מאלו. 'כיכר השבת', העוקב אחר הנעשה בישיבה, שעשרות מתלמידיה סולקו ביממה האחרונה, חושף הקלטה דרמטית מ'ועד' פנימי שנמסר על ידי ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן, בו הוא השמיע ביטויים קשים וחריפים לתלמידים, שלא צייתו לדבריו.

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם ב'כיכר השבת' כי כ-80 תלמידים הנמנים על בני 'שיעור ב'' בישיבה סולקו ממנה, לאחר שרבם הגר"י רוזן חשד שכמה מהם מחזיקים ברשותם טלפון סלולרי (כשר), בניגוד לכללי הישיבה. התלמידים מצידם התאגדו נגד ראש הישיבה, וסירבו להודות למי ישנו מכשיר טלפון.

גם דרישת הרב רוזן, מאלו שווידא כי מחזיקים בסלולרי, שימסרו לידיו את פירוט השיחות כדי לגלות את זהותם של חבריהם עמם שוחחו - נדחתה על ידם על הסף.

כאמור בכינוס שיזם ראש הישיבה לבני שיעור ב', הוא השמיע באוזניהם ביטויים חריפים - כמותם הם לא זוכרים מעולם. וכך הוא פתח את דבריו: "כולכם אחראים על מה שקרה. איבדתי את האמון בכולכם".

"אין לי אמון בכם, כולכם עוזבים את הישיבה. חוסר האמון הוא ברמה כזאת, שאני עושה משהו שמעולם לא עשיתי: אני הולך לבדוק אחד אחד", המשיך הגר"י רוזן, ובשלב זה החל להקריא את שמותיהם של התלמידים שסירבו לחשוף בפניו את הטלפון הנייד שלהם או את פירוט השיחות.

ראש הישיבה תקף את התלמידים הסרבנים וציטט מספר משלי: "'משיב רעה תחת טובה לא תמוש רעה מביתו'. נתתי לכם הזדמנות, לכל אחד, לבוא ולהודות... שניים הודו".

"כל אלו שהחזיקו פלאפונים בקיץ האחרון... איסור גזילה... כל מי שלקח פלאפון בקיץ, הוא באיסור 'קונם' (איסור ליהנות מנכסי ומממון הישיבה. א.ר.). אף אחד לא זז?", תהה הגר"י רוזן, ופנה לתלמיד אחר תלמיד בשמו: "היה לך פלאפון בישיבה או לא? היה. אז מה אתה יושב פה, אתה באיסור קונם. משוגע, קום וצא! אני צריך להמשיך הלאה עם השמות, או שתצאו לבד, אה? זה דבר מזיד".

ראש הישיבה, שנשמע נדהם מעקשנות תלמידיו, החריף את הטון: "תדעו לכם, הבנים שלכם ימותו! אתם משוגעים? אתם לא נורמלים? לכו. קומו מיד. הלאה, הלאה, הלאה".

"הרי בסופו של דבר, מי שיישאר פה, לא (רק) הבנים שלו ימותו; הוא בעצמו ימות". הגר"י רוזן אף הילך אימים על עשרות הבחורים, וצעק לעבר מי שלא קם ויצא מהחדר: "נדאג שהוא לא יוכל ללכת לשום מקום בארץ; אף ישיבה לא תקבל אותו. קומו, תצאו מפה מיד. אף אחד לא קם? לא אכפת לכם מאיסור קונם? אוקיי, יש פה לפחות עוד שבעה שיש להם פלאפון. קומו. מוכנים לקום, או לא? אתם באיסור קונם. אתם לא קמים - אין שיעור ג' בשנה הבאה. נגמר!".

היכל ישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה (צילום: EBA)

כידוע, המשטר החינוכי בישיבת 'אור ישראל' הינו קפדני ביותר, ואינו מתאים לכל בחור צעיר, כולל - לעתים - גם למי שכבר התקבל לישיבה הנחשבת.

מן המפורסמות בעולם הישיבות, הוא הסיבוב שעורך הגר"י רוזן בפנימיות הבחורים; כך גם העמידה עם השעון לספירת הדקות בתפילת שחרית בישיבה, והלחץ שלא להיתפס - ולהיזרק ממנה.

בהקשר זה ניתן לציין גם את העובדה, כי כל יציאה קצרה של תלמיד משטח הישיבה, זקוקה לאישור מיוחד מהרב רוזן - שאמנם מספק אותו בדרך כלל, בסופו של דבר, אך הדבר מקשה על הבחורים, החשים כבולים ברמה יומיומית.

כל אלו שוחקים לא מעט מהבחורים, בהם גם הטובים ביותר, הלומדים בישיבה. לפיכך, מחזה שכיח מדי שנה, הינו עזיבתם של עוד ועוד תלמידים - לטובת ישיבות אחרות, בעלות משטר נוקשה פחות.

השנה, כך נראה, עשרות מהבחורים ימצאו את מקומם בישיבה אחרת ב'זמן' הבא, כשדבריו הקשים של ראש הישיבה נגדם, בשל פרשת הטלפונים הסלולריים, יהדהדו עוד ימים רבים בראשם.

תוכן שאסור לפספס
561 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
347
אפשר ללמוד נורמלי בישיבה אחרת וטובה לא פחות ,, [אני חושב ,בתור בוגר של הישיבה ,,שזה מתאים לבחורים מאד מאד ספציפיים ,,ואני יודע שיש בחורים שעושים את זה מלחץ של ההורים ,וזה משיג תוצאה הפוכה ,,לא צריך להקריב את החיים בשביל שם של ישיבה ,אנחנו בדור אחר היום ,ושטלפון כשר שאין בו כלום חוץ משיחות יוצאות ,זה
אור ישראלניק לש01.08.19
הוא אמר שהוא ידאג ששום ישיבה לא תקבל אותם, זה מראה שלא מעניין אותו התמידים, מבחינתו שיפקרו עול וירדו לשאול תחתית, העיקר הכבוד שלו ושל הישיבה.... עצוב:(
חרדי02.08.19
346
אין מה להגיד
ללא שם01.08.19
345
פעם צעק לי איזה ראש ישיבה מגודל עם פראק(לא שלי) למה לחצתי על כמה כפתורים במעלית לקומות למעלה כי הייתה איזו ילדה נטורקרטית שהחליטה לצאת סתם מהמעלית וגרמה עיכוב אז החלטתי שתחכה עוד קצת למעלית.. כשיצאתי בקומה כניסה מהמעלית הוא ישר תקף אותי למה לחצת על הכפתורים. והוא לא יכול היה לדעת שזה דווקא אני, בקי
פצ02.08.19
לגמרי!!!
יוסף02.08.19

הצגת כל התגובות

344
לעולם יהיה אדם רך כקנה ולא קשה כארז
ירון02.08.19
343
אני מצפה שרמי גרינברג יטפל ב"אכפתיות" לפחות כמו שנכנס ברב הילדהסיימר בצורה לא עניינית , הגיע הזמן שיטפל בדברים הנכונים ולא יטפל בהגונים ובישרים...
טובי02.08.19
342
ממש חילול ה' ההתנהגות המבישה הזו, יש דרך לדבר על ערכים, יש דרך לדבר עם בחורים (הם גם בני אדם) , אני רואה בזה ממש את הגלות שלנו
אני02.08.19
341
מן הנראה שאינו יודע לשון הקודש שילך אצל מארי תימני וילמד אצלו לשון הקודש ובכך יוכל ללמד על טהרת הלשון
יעקב 02.08.19
340
אני בטוחה שתתקבלו לישיבה טובה אחרת. איפה שמקבלים אתכם באהבה וקירוב ולא בכפייה. היו חזקים.יש לכם השפעה טובה על עם ישראל אפילו עם הטלפונים....חזקו ואימצו. השם אוהב אתכם. הדור מלא בפיתויים...
ש02.08.19
339
חחחחח
יהודה02.08.19
338
לא משנה מה הבחור עשה, לא צועקים עליו משוגע מול כל השיבה, וודאי שלא מקללים שימות! בושה הדיבור הזה!!! מה הבחור רוצח????? מי ישמע מה הוא עשה????? לבוא ולומר שימות הוא וילדיו????? מה זה?????
משה 02.08.19
337
פָּג֬וֹשׁ דֹּ֣ב שַׁכּ֣וּל בְּאִ֑ישׁ וְאַל־כְּ֝סִ֗יל בְּאִוַּלְתּֽוֹ. לֹא־תְק חֵרֵ֔שׁ וְלִפְנֵ֣י עִוֵּ֔ר לֹ֥א תִתֵּ֖ן מִכְשֹׁ֑ל וְיָרֵ֥אתָ מֵּאֱלֹהֶ֖יךָ אֲנִ֥י ה'. אני אתן לכם להחליט מה הקשר בין לא תקלל חרש ללפני עור
משה02.08.19
336
עשה טריק, אסר בקונם את הישיבה למי שהחזיק את הטלפון, וממילא מתקיים בו בעוון נדרים בניו של אדם מתים. הבחורים לא ספרו את הקונם אולי לפי הדעה שהבחורים עצמם שותפים בישיבה והראש ישיבה לא בעלים.
משה ירושלים02.08.19
335
אם נוביק זה שם של מחלה, אז מה זה רוזן?
טוביה נוביק02.08.19
334
כך, ראש ישיבה לא אמור לדבר על בחורים, עם כל ההערכה, זה עבר את גבול הטעם הטוב ולא מייצר הערכה של ממש אליך
אמא 02.08.19
333
תותח
חחחח 02.08.19
332
מדובר בתלמיד חכם אז שכל אחד ישמור בבטן את מה שיש לו להגיד כי המבזה תלמידי חכמים אין רפואה למכתו ובדיוק עכשיו אלו ימי בין המצרים
שלומי01.08.19
תלמיד חכם שאין בו דעת נבילה טובה הימנו ובפרט פושע כזה שהחטיא כבר אלפי בחורים
יהודה06.08.19
331
ה ישלם לו בקרוב. איש רע מעללים!
מאיר 01.08.19
330
הוא אומר שהוא ידאג שלא תהיה להם אף ישיבה זמן הבא והם ישארו בלי ישיבה והכל בגלל פלאפון כשר והוא זה שאמור להיות אחראי על כך שכל בחור שנתקע עם הצבא ידאגו לו כששומעים את זה מבינים את הטענות על כך שלא דואגים להרבה בחורי ישיבות אם פלאפון כשר זה סיבה שלבחור לא תהיה ישיבה זה מראה כמה לא חשוב בחור ישיבה וממי
אליעזר01.08.19
329
הורה ששולח ילד לישיבה כזאת. יש לו דם על הידיים.
יכ02.08.19
328
אנחנו מוסרים את הילדים והצעירים בידי אנשים מדור אחר בזמן שהכל משתנה במהירות עצומה והם לא מסוגלים להבין את הדור הצעיר וחושבים רק להשליט את עצמם בכוח. הגיע הזמן שהרב יקח כוס מים וקצת מנוחה ואולי ייצא לפנסיה, אה, סליחה זה לא קיים, הוא ׳יחנך׳ עד 120...
שלוימה02.08.19
327
כש80 תלמידים יש את הבעיה הזו הרי אותו תלמיד יודע שהוא לא לבד והרבה עם דעתו. בשונה למיקרה אחר שזו בעיה ספציפית לתלמיד מסויים זו הלבנת פנים גדולה. בקיצור מי שלא נוח לו שיעזוב את הישיבה. ב"ה יש הרבה ישיבות טובות.
דניאל02.08.19
326
שילמד דרך ארץ. לקלל בוחרים ועוד על טל' כשר? רשע. גם מסכן שגיהנום פתוחה תחתיו והוא לא יודע...
פלוני02.08.19
325
לסלק מהישיבה בסדר . לקלל ולאיים?
המצפוני02.08.19
324
הישיבות הגדולות בקריסה ערכית וקריסה תעסוקתית בגדול קוראים לזה חוסר מימוש עצמי זה נחלק ל 1. ישיבות צולים שם זה עוד עובד העסק ... 2. ישיבות שמערבבים קפה בטלנים ולומדים איזה שעה ורבע ביום מקסימום 3 .. 3. ישיבות שבעיקרון אמורים ללמוד בהם גמרא אבל אחוז יש בהם אחוזים של בחורים שעובדים או
אהרון02.08.19
323
זה שאדם בעל אמביציה מטורפת להיות בראש מערכת. (ואולי לא תמיד בהכרח שלשם שמים).ולא מעט חברמהן, עדיין לא מחייב שהוא דמות חינוכית שרצוי שתשפיע על הדורות הבאים.(ובטוח שזה לא היה הסגנון והדרך של הרב שטיינמן.)
ללא שם02.08.19
322
היה לו ידיעות אחרונות והראש ישיבה עשה לו בושות וזרק אותו והיום הבחור חילוני
יוסי 02.08.19
321
מה אשמים רוב הבחורים בשיעור שלא הפרו את הכללים ולא החזיקו פלאפון? אלו שהפרו את הכללים - אני יכול להבין , הם התחייבו למרותו ויש לו זכות לקבוע בישיבה שלו את הכללים גם אם הם מאוד נוקשים. אבל הרוב המוחלט שכן הקפיד על ההוראות- למה ומדוע שייענש?
יהודה02.08.19
320
רואים שיש כאן כמה חבר'ה שלא מבינים שום דבר מהחיים שלהם..!! מרן הרב שך לא היה בגישה כזאת ולא היה מקלל כך כך גם הרב עובדיה זיע"א כמה היה דואג לבני הישיבות. 80 בחורים לזרוק מהיכי תיתי דבר כזה? שישאל את ר דוד או את ר חיים. הוא לוקח על עצמו אחריות של80 משפחות??ועוד מקלל אותם?מי התיר זאת? כבודו במקומו מו
מסכנים02.08.19
319
לא מבין את התגובות הטיפשיות ובלי רמה של רוב המגיבים כאן!! הרי זה הראש ישיבה זכותו המלאה לדרוש מהבחורים לא להחזיק טלפון והם יודעים את זה מצוין!! אלא מה ברוב חוצפתם חיכו שיעיפו אותם ועוד הקליטו את זה ושלחו לכיכר השבת!!!! וודאי שאין מקומם לא באור ישראל ולא בשום ישיבה מכובדת אחרת!!! האם הייתם רוצים שמיש
אברך פשוט02.08.19
318
העיסוק בעיצוב הישיבות נתון רק בידיהם של גדולי ישראל, וגדולי ראשי הישיבות. רק להם יש את הרשות לעסוק בעולם התורה והישיבות. חדלו מעיסוק זה לחלוטין. זה טאבו!!
רונן01.08.19
317
הגיע הזמן שראש העיר יתערב כמו בעניינים אחרים
פתח תקווה02.08.19
316
תת רמה
יהודה 02.08.19
315
גם אני רוצה לפשפש בהם ובטלפון שלהם ולהזמין אותם אלי לבירור מעמיק ככל שניתן
מוטי אלון02.08.19
314
אם כך נראה חינוך חרדי זוהי פשיטת רגל מהדהדת
ללא שם02.08.19
313
תיראו מי אילו הטוענים שגדולי בני תורה הם מדי קיצונים, ולא מתאימים להנהגת הדור.... נראה שלפי דעת תורא, קיצוניות הם רק ההפגנות נגד הממשלה החילונית, אבל לקלל את תלמידיו בחורי ישיבה שימותו הם ובניהם, ולהשתולל נגדם בחמם זעם חולנית, זה ממש דרכי נועם... תודה לא-ל שחשף את פרצופםערוותם של גדולי הפלג הנורבגי
בן תורה אמיתי02.08.19
312
ישיבת מסולקי אור ישראל...
ללא שם02.08.19
311
מה הבעיה בפלאפון כשר לבחורי ישיבה??!!,זה לא שהוא מוגן או לא כשר זה פלאפון כשר לחלוטין!!! שוועדת הרבנים אישרה אותו!!! אז אני באמת רוצה לדעת מה הבעיה?!?!
כיכר השבת02.08.19
פלאפון כשר - מוריד את האוירה של ההתמדה בישיבה... ראש ישיבה נורמלי - מעדיף שלא יהיו פלאפונים בישיבה
רב דן02.08.19
310
לימדו אותנו כאילו יש שתי מעמדות: מעמד הרבנים ומעמד פשוטי עם, כמונו. לימדו אותנו שאין לנו כל סיכוי להבין את עומק מעשיהם של הרבנים, ובודאי שלא לדבר עליהם פן ניכווה בגחלתם. אין לך שקר מתועב מזה. כולנו בני אב אחד אנחנו ותורה אחת לכולנו ומוסר אחד לכולנו וכל מי שעובר על דברי התורה או על דברי המוסר, אפילו
רפאל02.08.19
309
האזנתי ודמעות זלגו מעיני. לא, הבחורים שלי לא לומדים שם. אבל אני דואגת...מי בעולם הישיבות דואג באמת! לתלמידים שלו? איך אפשר לפגוע כך בבחורים? מי התיר לו? "דרכיה דרכי נועם"... אין דרך אחרת להעביר מסרים? הוא לוקח את האחריות מה יקרה לבחור התמים שמאמין לקללות הנמרצות? עכשיו גם ברור לי איך יש כ"כ הרבה נ
אביבה02.08.19
308
נא כל הורה שרשם את בנו לשנה הבאה לשקול ולשאול אדם גדול האם בנו מתאים ומסוגל לכזו הנהגה ודוגמא אישית יש בחורים שזו סכנת נפשות רוחנית וגשמית בשבילם . לצערי אני כותב מנסיון.וברוך ה שזה מתברר עכשיו כשיש עוד אפשרות לשקול מחדש .הכותב בכאב עצום
אוהב ישראל 02.08.19
307
הישיבה שלו לא נועדה לכל בחור וזו זכותו. המשטר שם ידוע לכל
משה02.08.19
306
הגמור והמחריד שאתם מדברים פה עם כל הכבוד הוא רב , כמה שזה לא מתאים לכם ולא נראה לכם!!! חוץ מזה שתאמינו לי ששמעו את זה אנשים גדולים ממכם ואני מאמינה שהם מטפלים בזה באופן הראוי לו ואף אחד לא צריך את העזרה (לשוה"ר) שלכם. אז רדו מזה בדחיפות!!!
נועה הראל01.08.19
305
בושה וחרפה שאלו אחראים להעביר את התורה בושה ליהדות
יוסף01.08.19
304
שיסגור את הישיבה וילך הביתה, הבחורים שאצלו כולם בזים לו זקן אשמאי
יעקב 01.08.19
303
לימוד ברמה גבוהה. הכל בשמחה בנחת
אמא 01.08.19
302
מה גורם לבחור ללכת למקום כזה? ולא רק בגלל הקושי של המשטר אלא גם בגלל התינוקיות וחוסר הרמה
מיקי01.08.19
301
קשה לאזנה!!! הוא לוקח אחריות לעתידם הרוחני של אותם נערים???חמד של בחורים מעריצה אותם שלא נכנעו ללחצים!והעיקר לא לפחד כלל בורא עולם מנהל את העולם לא יגאל רוזן
לאה01.08.19
300
הולך לכלא אור ישראל
חלנחי01.08.19
299
חוץ מזה למה אמר קונם ולא מודר, קונם חל רק במקומות שקוראים לנדר קונם. בקיצור....
מוזר שראש ישיבה לא יודע02.08.19
298
שפל חינוכי על גבול הטרוף
מנדל02.08.19
297
זו דרכה של תורה, לא בהלבנת פנים ובקללה
בן ציון06.08.19
296
תלמדו מהרבי מלובביטש הצדיק. לא אמר מילה רעה על יהודי מעולם
מנדי05.08.19
295
מברכת את כל תלמידי הישיבות להקים בתים וכשרים בישראל ולא יאונה להם כל רע אמן יהיו להם ילדים צדיקים לדורי דורות את הרב רוזן לאהבת תלמידיו ולתת להם ליהיות עם טלפונים כשרים לא יקרה להם כלום ם הוא יסרב הם יקנו בכל מקרה והוא יפסיד
א.מ05.08.19
294
בזעזוע ושאט נפש שמעתי על הפרסום בכתבה זו, ראשית החוצפה ועזות המצח של הבחור שהוציא ועד שנאמר לתלמידי חכמים צעירים לרשות הרבים מקום שבו מצויים אנשים נשים וטף תמימים שאינם מבינים כוונת הגאון הצדיק הנ"ל וזאת בידיעה ברורה שהדברים יעוותו כאילו הוא קילל, פשוט לייצר חילול ה' נוראי, וכאן המקום גם להזדעזע ממנ
תלמיד04.08.19
הוא גם לא איים שהוא ימנע מהם להתקבל לישיבות אחרות... סתם מעלילים עליו!...
יהודי05.08.19
293
דחוף
יוסי04.08.19
292
מאבדים שליטה על פתח תקוה אז מנסים שליטה קיצונית אחרת ונשארים בלי כלום.
איציק04.08.19
291
של אף מורה לקלל את תלמידיו. כדי למנוע תופעות מבישות שכאלה, כל מערת חינוך צריכה מפקחים. אצלינו אין פיקוח פנימי וגם פיקוח של משרד החינוך מסרבים להכניס. נוצר מצב שבנינו מופקרים בידיהם של ראשי ישיבות שרובם הגונים, אבל לא חסרים גם כאלה שהרגל השליטה בלי מצרים הוציא אותם מדעתם.
רפאל04.08.19
290
אם באמת יש פה איסור קונם אז הוא צודק
א03.08.19
289
בדור שלנו עולם הישיבות והכוללים גדל כך שבכל אלפיים שנות גלות לא היו כל כך הרבה אברכים כמו בדורינו . כשהביקוש גדול יכולים ראשי הישיבות להרשות לעצמם לסלק בחורים שאינם בהתאם להקפדות שלהם. למעשה לא כולם בנויים ללמוד גמרא מהבוקר עד הערב כך שלא יקרה אסון אם חלק מאותם הבחורים ילכו לשוק העבודה . לצערינו חס
משה02.08.19
288
יצא לי להיות שם כמה פעמים. בכל דקה אתה שומע "ר' יגאל", מי שהיה שם יוכל להעיד על כך. הוא הצליח ליצור כמין תלות כפייתית, הנובעת מתסכול של תלמידים והורים גם יחד! הייתי קורא לזה תסמונת שטוקהולם.
רוטוויילר02.08.19
287
בחור שנכנס לישיבה, יודע מה הכללים ובחור שיש לו עזות ועובר עליהם ומוסיף חטא על פשע כשלא מודה בפני הרב ששואל אותו אם יש לו מכשיר , מה הפלא שיקבל יחס כזה מראש הישיבה? ולכל המלעיגים והמזלזלים , אני מוחה על כבוד תלמידי חכמים ! מי אתם שתצאו נגדו ? מי אתם שתדברו מילה אחת נגדו ?
להלה02.08.19
ולא האם מגיע עונש למי שעובר על הכללים.
בני04.08.19
286
מכיון שאני כגולם.... נתחיל מהסוף... במידה וחל איסור קונם על התלמידים (מחלוקת פוסקים מי נחשב הבעלים של הישיבה - אבל לכולם יש סמכויות למנהל-ראש הישיבה) נאמר בגמרא בעוון נדרים בנים מתים וכו'... - אין פה קללה - יש עובדה! בכל ישיבה יש דרך חינוך משלה... כאשר כולם יודעים שהחזקת פלאפונים (- אפילו כשרים)
דן02.08.19
כך ראש ישיבה צריך לדבר?
בני04.08.19
285
חינוך ליטאי מפגר . רבלההההההה נגמרוי ימי החיידר , אתה בא לשחק בגן ילדים . אתה בא לאיים שלא יקבלו אותם באף ישיבה חחחחחחחחחחחחהההההההההההה יש לך את האומץ ?????? אוי אוייי הגהנום שלך גדול מאודדדדדדדדדדד
בני02.08.19
284
שמישהו יעזור לו. נשמע במצוקה גדולה וצריך לתמוך בו.
בת שבע02.08.19
283
איך איש חינוך יעז לקלל ולגדף את תלמידיו.לצערי הרב ראש הישיבה .צריך ללכת הביתה.על אלה אני בוכיה .בושה וחרפה! כסדום היינו ולעמורה דמינו
בתיה02.08.19
282
עוול נורא עשו לגאון ר' יגאל רוזן, הוא כלל לא קילל כלל וכלל מבואר בגמרא שהעובר על נדר, בניו מתים, וזה בדיוק מה שאמר הגאון ר' יגאל לאחר שאסר באיסור קונם, הוא שאל האם אתם לא מפחדים מזה שבניכם ימותו? תפסיקו עם זה הזהרו על נפשכם!!!!!!!!!!!!!!!!
מוישי09.08.19
281
הרב רוזן לא קילל אף אחד , ומי שניכנס לישיבה שידע שהוא נימצא בתוך מסגרת שמי ששובר אותה אין מקומו בישיבה. ואגב הוא חווה את שיטת החינוך הנוקשה הזו בישוב .
אבי05.08.19
280
לא ככה מחנכים, בואו לא נשכח למה נוסדה הישיבה ולמה מינו את הרב רוזן לעמוד בראשה - לחנך את הנערים היקרים האלו האם כך מחנכים להטיל איסורים חמורים על בחורי החמד בידיעה שמחמת הבושה הם כנראה יעברו עליהם??? בקלות ובגידופים, בהשפלות של בודדים מול כולם ובעיקר בלשון בזויה של אחרון אחרון הירקנים האם בשביל זה ש
איש05.08.19
279
ראה הערה 381.
אדיר04.08.19
278
מפקד בצה"ל שיקלל את החיילים שתחת פיקודו ישפט ויועבר מתפקידו. רק ראש ישיבה יכול להרשות לעצמו לקלל את התלמידים שלו.
רפאל04.08.19
277
רבי יגאל המשך כך למניעת החזקת המכשירים מעטים יודעים עד כמה הסיפור באמת חשוב לכבוד הרב
חסיד של רעב יגא03.08.19
בתנאים כ"כ נוקשים וטפשיים, קטנוניים וכו' הוא הורס לעצמו את הישיבה בידיים, אם אתה חסיד של רעב יגאל איך יש לך אינטרנט????
י.ו.04.08.19
276
פשוט הזוי שיש פה כבר למעלה מ300 תגובות וכולם כ"כ בהלם מזה שהרב צעק, אנשים בגיל הזה חוטפים כאלו צרחות כל בוקר בערך שש שעות לפני שבחורי הישיבה המנומנמים מתעוררים למשך שלוש שנים, ביג דיל, רב צעק, אנשים פה כותבים שהם בהלם מזה שדורשים מבחורים להגיע בזמן לסדר, לא הזוי?? חייל שלא יקום למסדר בוקר יקבל קצת י
איתמר פראנק02.08.19
מצפים למשהו אחר הוא לא עוד חילוני קצין או מה שלא יהיה ברגעים אלו הייתי רוצה לדעת מה הרב שטיינמן היה אומר
קרר04.08.19
275
אז אפשר לסחור בסמים בלי נקיפות מצפון. מסרבים כאן להבין שהאוסר את המותר סופו להתיר את האסור. לא לוקחים מוסר ממעשה שחוה אמרה לנחש שאסור לגעת בעץ הדעת ומה עלה בסופה.
רפאל02.08.19
274
אני למדתי בבית מתתיהו אחד הישיבות הטובות של הדור אני בהיותי בחור ישיבה שלחו אותי ועוד כמה מחבריי לשיעור לחיזוק באור ישראל בהתחלה התלהבתי מהישיבה מבחינת חוץ ומהאוכל שיש בישיבה שזה ברמה של בית מלון אבל מבחינת פנים לא התלהבתי יש לחץ מבחינת הצוות אסור סולררי כשר אסור סיגריות אסור לאחר לסדרים מזה בושה וח
אברך שלמד שם02.08.19
כל הסגנון המתנשא הזה הישיבה הכי חזקה הלימוד בעיו הכי חזק מכל עולם הישיבות מאיםפה לקחת את זה? אתה יודע איזה לימוד חזק יש בעשרות ישיבות אחרות מי אתה ומה אתה? . כאילו חוץ מביס מת'ס לא קיים לימוד אחר רציני בשום מקום. גאוותנים.
האנשים החטאים02.08.19
כאילו שני שילך לשם יקבלו אותו מיד .... אתה קצת שוכח שיש בניהם ספרדים..... אותם לא יקבלו כל כך מהר אז לפני שאתה מציע עצות תחשוב עליהם.....
אפרת02.08.19
273
קפץ לו הגי'נג'י
יוסי02.08.19
272
איזה דבריי הבל של וקשקוש לא להאמין
בנצי02.08.19
271
הראש ישיבה בגאונותו אמר קינעם ולא קונם כדי שחס ושלום לא תחול הקללה .אז רק להבא עמדו בכללי הישיבה.תלמיד מובהק
יהודה02.08.19
בהלכןת נדרים כל כינוי נדר שנשמע כנדר (וכנראה שרוב הציבור ככה הבין עיין נדרים פ"א מ"ב) חל כנדר. השאלה אם ועד העמותה הסמיכה אותו לבעלות מליאה עד כדי שכך שיכול להדיר. וכל זה מעבר לספק פיקוח נפש שהרב יצר במצב כזה שאפשר לדעת בודאות שגרם לטראומה נפשית לפחות לכמה בחורים. אני מעיד שכל עשרות הבחורים והבחורות
לומד קצת04.08.19
270
עוד מעט כל השקר הזה שנקרא עוילום התורה יתפוצץ לכול הציבור החראדי בפנים שקר שהקימו כדיי לגרוף הון פוליטי כספי כבודי וכו'..... וזה התוצאה עיין ערך פוניבז ומשם תמשיך לצערנו אין מקום בלי פגע הגיע הזמן שתתחילו להפנים שהקדוש ברוך הוא לא צריך את כל זה קצת מקווה קצת תהילים התבודדות קצת לימוד והעיקר לשמוע הר
יניב07.08.19
269
הדברים נאמרו בדלתיים סגורות בהתאם לקוד דיבור המקובל במוסד הנ"ל. מי שבחר בו שיתמודד. כלומר הר' יגאל התכוון לקוינום ועוון נדרים וגם יצא מהכלים אך לא חשב 2 צעדים קדימה. הבחורים שלו מבריקים יותר ממנו. שישמח. אין אדם מתקנא בתלמידיו
אוליבר טוויסט04.08.19
268
ולא הקפדן מלמד אמרו רבותינו.
מירי04.08.19
267
אין לו חלק לעולם הבא, חבל שתהליך הנשירה בציבור שלנו יתחזק ו/או בית חם יטפל בבחורי חמד, אפשר לפתור דילמות כאלה בדרכים אחרות.
אשת חינוך04.08.19
266
תקנה וחוק זו תקנה וחוק לא מוצא חן בעיניך עזוב את הישיבה אבל היכן שמענו שראש ישיבה או כל יהודי באשר הוא שככה יקלל מה זה הקללות האלו אני בטוח שאם מרן הרב שך זצל היה חי היה מורה לראש הישיבה לצאת לחופשה ולפייס את הבחורים אין שום זכות לאף יהודי ובמיוחד ראש ישיבה לקלל אני כל הזמן טוען רואים שראש הישיבה לא
צבי02.08.19
265
בנבירה בארכיון מלפני 9 שנים מצאתי הקלטה שבה הגר"י רוזן שליט"א אמר לתלמידיו "אני לא קדאפי" (למי שלא יודע הוא היה שליט רודן בלוב...). האם זה אותו אדם?
הסטוריון02.08.19
264
היגיע לכלל כעס -היגיע לכלל טעות. ותלמיד חכם וודאי עשה תשובה
אלי02.08.19
263
לא הבנתי את רוח הכתבה. אם אלו הכללים בישיבה, ובחור שמגיע מודע להם, מדוע מתרעמים על הרב רוזן? ידוע שהוא קיצוני בדרכו, אך זוהי זכותו, והחשיבה שלו! בחור שנכנס פנימה ובועט בכללים, צריך לשאת בתוצאה. מה כ"כ מסובך פה?
ברוך02.08.19
מסכים
יעקב02.08.19
זכותו לאסור מה שהוא רוצה..., זכותו לסלק את התלמידים. אבל מפה ועד להוציא קללות כאלו...??? בושה וחרפה!!
ITZIK03.08.19
המסובר שמקללים גם את זרעם שימות. המסובך שזורקים בחור לפני 80 בחורים משפילים אותו וקוראים לו משוגע. המסובך שהאיש מדבר על קונם, והוא מלבין פני חבירו ברבים.
תפרחניק02.08.19
כן אבל יש הבדל בין לבעוט בכללים ולעוף מהישיבה לבין איומים במוות וקללות על המשפחה כולה פלאפון לאן הגענו???? ועוד כשר...
יוסי02.08.19
262
מזעזע כל בן אנוש
yy02.08.19
261
לצערנו ... בלי לשון הרע
עטרסניק02.08.19
260
אם זה מי שעומד בראשה עדיף שתיסגר
יעקב02.08.19
259
אדישותו לשפיכות דמים היא כפירה גלויה במהותו האלוקית של האדם והיא מכריזה על הטומאה כעל עקרון חיי האדם והעם. ולפיכך אומרת התורה לכלל ישראל בארצו: ולא תטמא את - הארץ אשר אתם ישבים בה; אל תכריז באדישותך לדם האדם שעקרון הטומאה שולט בארץ; אל תשליט את הטומאה בארץ "אשר אתם ישבים בה אשר אני שכן בתוכה" הרב רו
המברך02.08.19
258
בדור כזה קשה מה אתה חושב שאתה עושה? מספיק בחור אחד שיצא לרחוב מהמשבר הזה אתה לוקח את זה עליך? ומי אתה שאתה ממית ומחיה
יהודי כואב02.08.19
257
"והוי נזהר בגחלתן של תלמידי חכמים" (אבות). מגיבים יקרים, שימו לב למה שאתם כותבים שלא תיכוו!
אחד פשוט02.08.19
256
יש מח' ראשונים אם מי שאוסר על השני בקונם והשני עובר על האיסור של מי האיסור ושיטת הר"ן (ועוד ראשונים) שמי שעובר על האיסור זה מי שמדיר את השני וא"כ הוא עצמו עבר על האיסור
חיים06.08.19
255
לידיעת כולם יש ישיבה באמריקה שהיא במקרה גם הישיבה הכי טובה באמריקה ובה אסור טלפונים כשרים. ויש רק טלפונים ציבוריים. ולפני זמן מה תפסו בחור אחד עם טלפון ועברו לו על כל השיחות ואנשי כשר וקראו לכל בחור בישיבה אחד אחד ושאלו אותם האם יש להם טלפון כשר. מי שענה חיובית עף מהישיבה מידית . ולא מתוך כעס אלא ב
אלי05.08.19
ולא קבל עם ועדה. זה כל ההבדל.
אני06.08.19
254
תלמידי הישיבות נושאים את דגל אהבת ישראל בעוז ותעצומות .
ללא שם05.08.19
253
כמעט כל הישיבה שם שומעת שירים חילונים כדוגמת עומר אדם וחבריו
הורה מהישיבה 04.08.19
252
פשוט מזעזע לשמוע שרב ידבר כך לתלמידיו הוא צריך לבקש מחילה 3פעמים מכל בחור אחרת הוא צריך מאד לחשוב מה אומרים צדקי הדור על דבר כזה אם אחד יצא לתרבות רעה הוא מאבד 2עולמות בבת אחת מבקש ממך תוריד מעצמים ובפומבי תבקש סליחה אולי הם יסלחו
בדואייעקוב 04.08.19
251
שיגיד להם מה עונשם ומי הוא שיתחיל לחלק עונשים במקום ה לא שמעתי על המינוי החדש אני בהלם שככה הוא מתיחס לבחורים בושה וכלימה ליהדות הוא צריך לעשות חשבון נפש דחוף בחבד לא קיים מציאות שעלה מחשבה כך להתייחס לבחור
אייל03.08.19
250
המפקחות על עניינים שאינם נחוצים כל כך ויקימו ועדת רבנים חזקה אחת אשר תפקח על הנעשה בתוככי הישיבות. ואם אינם מסוגלים, אז אין מנוס מלבקש עזרה ממשרד החינוך לעשות את הפיקוח. זה צעד מרחיק לכת, אבל זה עדיף מאשר להשאיר את הישיבות ללא פיקוח.
רפאל02.08.19
249
כששקועים בכל פתח תקווה ולא בישיבה
דוד02.08.19
248
אל תקחו ללב.
ליצן העיר02.08.19
247
א. לא על כל אי- צייות לכללים מסלקים תלמיד. ב. להלבין פנים ולקלל מי התיר לכבוד הרב?
רפאל02.08.19
246
בפשטות רחמנות אבל ''הזהרו בגחלתן'' חז''ל אומרים לנו שהוא יותר חכם מאיתנו
בחור שחושב פשוט02.08.19
245
נתפסו עד עשרה בחורים שהחזיקו יונות דואר
חנוך02.08.19
244
כל אחד ייכנס לשם וידבר בפרטיות עם המשפחה וההורים...
דוד 02.08.19
243
אני למדתי בחיים כמה נקודות. לא את הישיבה ואת הרב . דברי חכמים בנחת נשמעים. אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו. קשוט עצמך תחילה. לא להלבין פני חברו ברבים. כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם. היה עניו ושפל רוח. כל אחד מישראל מלא מצוות כרימון. חנוך לנער על פי דרכו. מה המטרה של הישיבה ? האם בצורת חינוך זו
מישי02.08.19
242
חינוך ספרטני היום אינו מסייע אלא ההיפך מרחיק כבר אמרו חכמינו חנוך לנער על פי דרכו.....
משה02.08.19
241
אם לא המשוגעים האלה לא היית ראש ישיבה
אבא של...02.08.19
240
איזה יחס מגעיל לבחורי ישיבה היכן הנעימות שהייתה לרב אלישיב והרב עובדיה??? אך חבל על דאבדין על זה נאמר אנשי אמונה אבדו... היום באים בכוח מעשיהם...
לזר02.08.19
239
קונם עיני שלא אישן ג' ימים מלקין אותו וישן לאלתר ! חז"ל לימדונו שמי שמקבל עליו נדרים שבועות וחרמות שלא יכולה להיות להם אחיזה במציאות הרי הוא מטורף שצריך להלקות אותו... ואולי זה הפתח שימצא להתיר לו לרדת מהעץ. בסך הכל הוא אדם יקר...
בן תורה02.08.19
ואני לא הולך לתקן אותך פה במבואות המטונפים
חכם02.08.19
238
הוא לא קילל כולם באמת ימותו בגיל 120...
יצחק02.08.19
237
ב״ ה שאתה לא ממית ולא מחייה
משה02.08.19
236
אם הוא ראש ישיבה אוי זה מה שקורה שלא לומדים חסידות הגהבה שלהם מעבירה אותם על שיכלם
אריקחחח02.08.19
235
דבר כזה לא היה קורה בישיבה ספרדית. איבד את הצפון
שרה02.08.19
234
לספרדי לכן בישיבות שלכם צריך ללכת עים פייגמות אסירים כך שומרים עליכם
יהודא02.08.19
233
בתחילה נטיתי להסכים עם דבריו של רטש הישיבה למרות שהדברים שנאמרו מפיו קשים מאוד, אך לאחר שאמר שידאג שלא יקבלו אותם לאף מקום אחר, כאן כבר נכנס שיקולי אגו וגאוה אשכנזית אליטיסטית ולכן גם קללותיו אינם לעניין ואינם מקובלים ומוטב לו לא היו נאמרים. גם הוא עם כל הכבוד חייב ללכת לקורס קצר לעניין שמירת הלשון
אלעד02.08.19
232
או לצבא או לכלא. חלאס כבר עם השטויות האלה.
ללא שם02.08.19
231
אני למדתי שמי שיכול לקלל למוות אנשים,חסר לו הרבה מידות...יש לו הרבה מה לתקן זה לא רב, אלא מתמודד שיש לו דרך ארוכה להגיע לשלמות המידות..לביטול הכעס והטינה המכוסים בתוכו אני האדם הפשוט הייתי מרחם עליהם מברך אותם יזכו להחלים.. הוא פשוט כעס... ספרי המוסר.. זה ספר קריאה ולא עבודה אצלו..תורה גם גוים לומדי
ישראל02.08.19
230
זה תקנון מפורש בישיבה ועל דעת כן הוא קיבל את הבחורים האלא לישיבה (אם אני פותח ישיבה ואני אומר מי שרוצה להגיע לישיבה של בתנאי שלא ילבש חולצה זו זכותי וכול מי שבא חייב לצית לזה) וד"ק
אלי02.08.19
229
האיום שהוא יהרוס לבחורים את האפשרות להתקבל לישיבות אחרות. מראות שהוא נפגע אישית מהבחורים שלא צייתו לו. וזה הנקמה. לא לשם שמים
ישראל02.08.19
228
התאגדו למרוד בראש הישיבה שלהם מפרים בפרהסיה את הוראותיו ומבזים אותו ברבים מי שלא מתאים לו המשטר הקפדני בישיבה שלא ילך לשם מלכתחילה אם הלכתם לשם תכבדו את הכללים
שירה01.08.19
227
כך מקללים בחורי ישיבה?????. גם קורח היה גדול בתורה...
ספרדי טהור01.08.19
226
הלוואי שהיינו מתקרבים קצת לדרגתו וללמדנתו אם הוא חושב שכך צריך לנהל ישיבה לא להחזיק פלאפון אלא ליהות מחובר "לישיבה" ולא לכולם בחוץ... לא משנה אם זה נכון ,עד כמה שאתה לומד שם "אל תביא פלאפון" ואם הבהת זה "משיב רעה תחת טובה" הרב רוזן סה"כ הסביר את הפסוק ושיהיה ברור שזכותו של הרה"י לדרוש שלא יביאו פלא
מרדכי01.08.19
הכל טוב ויפה וצודק אבל העיקר חסר מן הספר והוא " לא מקללים" תסלק אין שום בעיה פעם חבר סיפר לי שעבד בחברת הסעות גדולה והיה לו סכסוך עם ההנהלה שלא שילמו לו על משהו והוא מתוך כעס כתב מכתב מזלזל נגדם ופירסם אותו בין כל הנהגים ומה עשתה ההנהלה????? קראה אותו לשימוע ודיברה איתו בצורה מתורבתת!!!! ו
ברוך01.08.19
225
הם הורסים לו את הישיבה ואת עולם התורה
חי01.08.19
224
פעם...בישיבות דאז בליטא וכו' למדו גם בלי טלכרטים (מישהו זוכר כיום מה זה?) ואפילו בלי בזקכרטים.
ללא שם02.08.19
223
מזעזע!! הקללות של "הרב" וההתנהגות שלו מזעזעים! לקלל ולהשפיל ברבים זה הרבה יותר חמור מפלאפון "לא כשר"
טלי02.08.19
222
פירות הישוב מעידים על השרשים הרקובים....
גד02.08.19
221
וכל שאין רוח הבריות נוחה הימנו אין רוח המקום נוחה הימנו!!! כך אמרו חז"ל הקדושים
דוד דהן02.08.19
220
גאווה גאווה . מסכנים
רם02.08.19
219
אמר שלא נפלה שערה משערות ראשו של אף בחור ישיבה. הבנתם ...........
שלום02.08.19
218
למה צריך להיות במקום שלא מתאים? מי שרוצה להיות עם סלולרי כשר שילך לישיבה שמסכימים את זה. בעיקרון הראש ישיבה צודק הוא רוצה שיהיו מחוברים לתורה ולא לטלפון. חבל שלא עזבו מרצונם החופשי לפני ההשפלה הפומבית.
ללא שם02.08.19
217
לא לקחת צ'אנס. מכיון שאזר באיסור קונם, שכל אחד ישלם את עלות אחזקתו בישיבה לאותם חדשים שהפכו עבורו לקונם. מן הסתם אפשר מכספי מעשר . לא כדאי להסתבך.
ש.02.08.19
216
זו עבירה כל כל גדולה ? שמותר להלבין פנים ולקלל תלמיד ?
אליהו02.08.19
215
ככה נראה היום עולם הישיבות את מי אנחנו מרמים כמה באמת לומדים ולמה הרבנים מתפרנסים מתורה ועושים קרדום לחפור בה.
אליהו 01.08.19
214
אסור !
קללת חכם01.08.19
למה אתה לא אומר כלום על הקללות ...אתה מכיר איזה אבא שיאמר לבן שלו על איזה מעשה לא הגון שהוא ובניו ימותו ????
משה02.08.19
213
שבבניקים עונה 2 חשיבה מחדש- מי ראוי להיות איש חינוך, ומי ממש לא........
ירושלים01.08.19
212
הקשר בין הצעקות ששמענו פה ובין דרכו החינוכית של הרב שטיינמן רחוק הרבה יותר מהקשר של הר' שטיינמן עם סאטמר
משה01.08.19
211
האם יש אמא שרוצה שזו תהיה הדמות ממנה הבן שלה אמור לקבל את הרוחניות שלו ולראות אותו כרבו?
חיה01.08.19
210
ששום ישיבה לא תקבל אותם כי הוא יהרוס להם בכל הישיבות שהם ינסו לבוא אליהם? האם יש בזה הגיון חינוכי שאב גורם לבחור להישאר בלי ישיבה רק בגלל שהיה לו פלאפון כשר? ואם זה סתם איום האם אדם שפוי עומד ומאיים איומים בלי קשר למציאות?
רובי01.08.19
209
יש ישיבות שאסור פלאפונים ויודעים להתמודד עם זה לא בקללות וגידופים זה לא מחנך זה הקפדן מלמד וזה סכנת נפשות
מוטי01.08.19
208
כבר אמרתי לפני מספר חודשים שאני ממליץ לו להיזהר בלשונו. חבל!
ליצמן01.08.19
207
מה זה הקללות האלו? הוא יודע מי ימות ומי לא?? זאת קנאות ואיבוד עשתונות שבא ממקום לא טוב. רחוק מתורה ומהתנהגות של גדול אמיתי...
יוסי01.08.19
206
כולם, גם מי שלא החזיק פלאפון. י. ק. כבר חשף לפני שנה
ט02.08.19
205
ישיבה קטנה היא מוסד חינוכי ! כך לא מדבר ראש ישיבה בכלל. כמובן שאפשר לסלק את כל השיעור מהישיבה במידה רבה של צדק יש כללים ידועים ולא עמדת או שאינך יכול לעמוד- תלך. אבל לאיים עליהם ולקלל אותם? הרי גם ידוע שהבחורים עשו זאת בגלל ההורים שרוצים יותר קשר עם הילד. ועוד מדובר במכשיר שאין בו אלא שיחות. ב
רפי02.08.19
204
בואו ניצא מיתוך נקודת הנחה שאתם צודקים והראש ישיבה מיתנהג כמו שליט של צפון קוריאה אבל מה קורה בישיבות שאין משטר הרי הבחורים מיסתובבים ב פיצוציות ברחובות צופים בכדור רגל מחזיקים אייפונים לא מיתפללים שחרית וסדר ג ביכלל לא קיים וכו וכו וכו זה עדיף
נועם יעקובי02.08.19
203
למה כלפי הכיוס הוא כ"כ פשרן ונגד החורי ישיבות עם טלפונים כשרים הוא כ"כ אלים? משהו מסובב לו לגמרי במוח.
מוישה גפני02.08.19
חזק!!!
יהודה06.08.19
202
והטרור שבדרך כלל פעל - הפעם לא פעל. הוא לא יודע מי השבעה, כי ההלשנה לא כללה שמות, אז עברנו לשיטות ההפחדה. זה מתחיל בגזל. לא מפחיד אתכם? קונם. לא מפחיד אתכם? בניכם ימותו. לא מפחיד אתכם? אתם תמותו. פה נגמר המלאי. אין עוד כדורים בקנה. אז סוגרים את השיעור. וגם זה לא עזר לו, כי כולם יודעים שר' יגאל לא יס
גוי צדיק02.08.19
201
נוראי לעלות כזה הקלטה, הזהרו בגחלתןןןןןןןן בעצם מה ההבדל, אתם כותבים ביטויים יותר נוראיים, זה שזה בכתב זה יותר טוב???????????
חיה02.08.19
200
בסוף מוכח באופן ודאי אחרי שהיינו בחרטא הזאת. שרק חבד היא היהדות בתפארתה והכל בנשיאותו של הרבי מהמ
מייק02.08.19
199
אני מדמיין את עצמי שם, והוא כזה "לא אכפת לך מאיסור קונם, אתה משוגע". ואני עונה לו "לא, לא אכפת לי מהקונם שלך. הכסאות פה והמבנה שייכים לשמיים (דהיינו, הקדש לשמיים) והרב יכול לצעוק עד מחר". וכדו'.
אבי01.08.19
198
ההתנהגות משנה! לא משנה מי האדם! משנה איך הוא מתנהג! אדרבה, ראש ישיבה שמתנהג שלא כראוי יש חובה כפולה ומכופלת לגנות פן ילמדו צעירי הצאן לנהוג כמוהו.
רפאל01.08.19
197
תשתפכנה אבני קודש בראש כל חוצוץ.
רפאל01.08.19
196
מלאכים לא מתפרצים ככה עובדה שאפילו אנשים שפויים לא מתפרצים ככה
אור01.08.19
195
ה׳ ישמור, בדור הזה צריך מאוד להזהר עם הנוער היקר שלנו שח״ו לא יתיאש ויעזוב ״דרכיה דרכי נועם״ בזמן הזה יותר מתמיד!
Ayala 11.08.19
194
אפילו שאני אישית לא רואה בעיה בפאלפונים לבחורים
יוסי05.08.19
193
מה עובר על הרבנים בעולם הזה בסופ התוצאה של החנק הזה תהיה הרבה יותר הרסנית מאשר התועלת.......קצת שפיות.......מסכן הרב שיש לו כאלו תלמידים...ץומסכנים התלמידים שיש להם כזה רב
מוחשי05.08.19
192
אני בצד של ר' יגאל בעניין הזה. לא כי אני מסכימה עם המדיניות הכללית שלו - אני לא. ולכן גם ניסיתי לשכנע את אחי לא ללכת לשם. אבל מי שבוחר ללכת לישיבה שלו, יודע למה הוא הולך. זה מה שאמרתי לאחי שנזרק מהישיבה כמה פעמים ומצא אצלי מפלט בכל פעם. הגם שב'אור ישראל' אין שום בושה בלהיזרק, כשאתה הולך לישיבה הזו א
אחות ואחיינית04.08.19
191
התלמיד עולה על רבו (בוגר ה"יישוב")
שוש03.08.19
190
מה זה הנהגה הזו? כך נוהג ראש ישיבה? אוי לדור שזה מנהיגיו
אמיתי02.08.19
189
מה נזכרתם??? הם ככה כבר עשרות שנים וזה זכותם הדמוקרטית המלאה ומי שלא מתאים לו (כמוני) שלא יגיע לשם.
ליטבק02.08.19
188
שיגזגז ושיתחבר למציאות של הדור
שרוליק02.08.19
ההווה ינהל את הדור הקודם.
אא02.08.19
187
תסתמו כולכם את הפה!! איך אתם מדברים על אדם גדול??? תתביישו!! מותר לחלוק עליו, אבל ככה לאבד רסן?? ועוד בתשעת הימים?!
בחור02.08.19
אדם ניכר בכיסו . כוסו. וכעסו..ודי לחכימה ברמיזה. הגוט שבעס. אדם גדול וואווווווו
וועלול רונברג02.08.19
הביא את זה על עצמו. לא בקונם, זה נורמלי למבינים. באיומים הבוטים שיזיק לבחורים בעתידם. כך ראש ישיבה לא מדבר. והוא עוד מתיימר לנווט את הציבור החרדי... בדיחה.
מישהו04.08.19
186
מרגע לרגע הוא מאבד שליטה, זורק בודדים ואז זורק את כל השיעור בהיסטריה. הוא כשלון חינוכי.
נתי02.08.19
185
קשה לשמוע דברים כאלה אך עם כל הכבוד לראש הישיבה שליט"א צריך לזכור את המשנה האבות ולא הקפדן מלמד, כנראה שלא מתאים לו להיות ראש ישיבה אלא ראש כולל וכד'
יוסף כהן02.08.19
184
ניקה את הישיבה מ 80? ינוכו ממנו 80 קצבאות ומייד.
אשר יגורתי02.08.19
183
הרי אחרי שהמתקרא ראש ישיבה הזה ימות וזה יקרה הרבה לפני שהמקוללים שלו ימותו כי כל המתפלל על חברו נענה תחילה הרי יהיה מגזין שלם ביתד נאמן על גדלותו ופועלו למען עולם התורה ושם יהללו ויפארו את היחס האישי והמיוחד שנתן לכל תלמיד ואת עדינות הדיבור שלו שהיא למייסה מודל לחיקוי והמוסריות שנפוצה מכל צעד ושעל ש
יהודה02.08.19
182
לא פעם ראשונה ולא אחרונה. כל אלו שמסתגרים עליו והולכים ללמוד שם עליכם נאמר ״ מי שנדפק פעם אחת כבר לא יכול להיגמל מזה״
למדתי שם וחבל 02.08.19
181
מי שלומד באור ישראל יודע כמה קשה להתקבל וכמה הוא רוצה להיות שם ואת הכללים הנוקשים הם חלק מזה.
דינה א02.08.19
אתה מאשים בחור בן 16 שהוא היה צריך לשקול את כל הצדדים לפני שהחליט לאיזו ישיבה ללכת... סך הכל רצה ללמוד טוב בישיבה טובה. לעולם אל תאשים את הקורבן!
מישהו04.08.19
180
עד שבחסדי שמיים מצאתי מקור מים חיים פנימיות התורה והליכה בדרך לכבוד ה' ולא לכבוד האדם . ודי למבין . אוי על זה ראוי לבכות בט' באב .
גילעד02.08.19
179
כנראה שאינו יודע מה זה לשון הקודש שילך למארי תימני וילמד לפניו לשון קודש ובכך יזכה ללמד בטהרת הלשון
יעקב 02.08.19
178
ראשית כל לא היה כאן איבוד שליטה. מי שיודע מה זה איבוד שליטה ה"י. לי היה מחנך שאיבד שליטה זה היה צרחות משונות דפיקות עוצמתית וגם תפס בחורים בידיים פיזי והעיף והרביץ. מה עשה כאן???? הוא הרים את קולו. זה לא איבוד שליטה!!!! לגוף הדברים. *שבניו ימותו* זה דין שבעוון של ציבור גם טף נענשים. וכאן זה עוון
מי אתה שתדבר בפני גדול בישראל 02.08.19
177
ממש דוגמא אישית של ראש ישיבה! ממשיכים בקו הקלוקל של ביזוי תלמידים גידופם והלבנת פניהם. אחרי זה מתפלאים מדוע יש נשירה כל כך גדולה! עצוב ממש.
שמעון02.08.19
176
מזיק, בבקשה הימנעו מזה.
רכסיםניק14.08.19
175
הרב עובדיה!!
יצחק מואייל06.08.19
174
בחורים מעולים
zaq1705.08.19
173
הרב רוזן השתמש בטכניקה שנקראת "קונם" )נדר(, ובעצם הפך את השהות בישיבה למחזיקי הטלפון לאיסור, כמו חזיר לדוגמא, בהנחה שהתלמידים לא ירהיבו לעבור על איסור נדר וייאלצו להודות. הוא נדהם כשהדבר לא אירע, בפרט מאחר שהגמרא אומרת ש"בעוון נדרים - בנים מתים". הוא לא קילל אותם שבניהם ימותו. )להעמדת דברים על דיוקם
ראובן05.08.19
אין לו שום סמכות על פי ההלכה לאסור נכס שאינו שלו גם אם יש לו דין גזבר על הקדש לגזבר אין סמכויות לאסור
אנגלו סכסי05.08.19
172
ראש ישיבה שהגיע למעמד מבזה שכזה מטעם תלמידיו שומעי ליקחו מעמיד אותו בסימן שאלה גדול ומוכיח בוודאות שחינוכו הניב פרות באושים אי לכך רק על עצמו יש לו ללין יום וליל ולבכות בדמעות שליש שלא הצליחה דרכו האינקוויזציונרית להעלות טובה שהרי כבר אמרו חכמינו ובמיוחד נאה הדבר לדור זה דברי חכמים בנחת נשמעים מקוו
אושר04.08.19
בא נזכור שתמיד על השאלה "למה אתה לא הולך לצבא" אתה עונה פחות או יותר אני בצא של ה' ואם נעשה השוואה פשוטה יוצא כך : בצבא יש כל מיני יחידות ובראשם יחידות מובחרות שלא קל להתקבל, ובהם תנאים קשים ומצבים מסוכנים שבסוף מי שמצליח בהם יוצא קצין גדול וחשוב, ולפעמים נופלים על הקשיים הרבים שיש בהם, ובעיקר תוצאו
phil05.08.19
171
"הילדים שלכם ימותו" זו לא קללה, זו אזהרה מפני גמרא מפורשת "בעוון נדרים בנים מתים". זה הכל,הוא ניסה להסביר להם שהם במעשיהם גורמים לכך, הוא ממש לא רוצה בכך אבל זה מה שהם עושים אז הוא ניסה להזהיר אותם. טיפת כבוד וכף זכות לראש ישיבה גדול!
קורא המום04.08.19
170
הרב עובדיה!!
יצחק מואיל03.08.19
מרן הרב עובדיה קלל אנשים שהם חוטאים ומחטיאים את הרבים דוגמת יוסי שריד שולמית אלוני ודומיהם הרב עובדיה לעולם לא היה מקלל תלמידי ישיבה
איציק 04.08.19
169
שהרי הם לא יחיו ולא ילדיהם
זיליג הגביר 03.08.19
168
לכל המגיבים החכמים בעיניהם, שמגיבים:זה לא קללות אלא איסור קונם, זה הרבה יותר גרוע!! כאשר אדם מקלל בפרט אדם כזה שיודע את פחיתותו הקללה לא שווה כלום. אבל פה הוא עשה דבר שלדעתו על פי תורה יכול לגרום לעונשים הכי חמורים לתלמידים שלו!! איפה אהבת ישראל בסיסית?? ועוד רב לתלמיד??
יהודי טוב02.08.19
אם זה עלול לגרום לנזקים כה חמורים, מדוע הוא עשה את זה? וכמובן תמיד נוח להתעלם מהאיום הגלוי שימנע מהם להתקבל למקומות אחרים...
בוגר04.08.19
167
לא יתכן שראש ישיבה ידבר ככה.
יששכר דב בער02.08.19
אין זה פשוט בדיחה אצל החרדים - שיטת ההסתרות
יששכר 05.08.19
166
הסיפור הוא שונה.
יחפץ02.08.19
165
וגם אם נוגד לכללי הישיבה. אתה רואה שזה משהו ככ נפוץ שכבר אא להילחם בו. מה זה הדיבור והקללות האלה?? במי אתה נלחם?
אבל מדובר בטלפון כשר ??02.08.19
164
בוגר גולני....
בחור02.08.19
163
מי שלא מתאים לו שלא ילמד שם. כשנכנסים למוסד ויודעים מראש את הכללים לא ניתן את הכללים אין שום זכות להתלונן אח"כ. אף אחד לא הכריח אותם להירשם לישיבה . יש ישיבות שמתירות פלאפונים שילמדו שם.
אלמונית02.08.19
הייתה פעם בשידוכים אתה יודע מה זה שיש לישיבה שאתה לומד בה שם טוב זה לבד כמו לזכות בפייס כי יכול להיות שיש בחור שאף אחד לא ירצה להשתדך איתו אבל הוא למד בישיבה פלונית שיש לה שם מצוין אז גם החזיר כשר
אא02.08.19
אמירה מגוחכת. לא כל בחור בן 16 יכול לצפות בצורה בוגרת את ההשלכות הנפשיות שיטביע בו שלטון הטרור של אור ישראל. אני כותב את זה כבוגר הישיבה לפני עשר שנים שמרגיש עד היום את השריטות שספגתי שם.
מישהו04.08.19
162
ככה זה כאשר "עולם התורה" זה רק חיפוש אחר כבוד, מי יאמר "חבורה יותר מפולפלת וכו', לא לומדים לשם "אסוקי שמעתא אליבא דהילכתא... הכול רק "גאווה וגאווה...שוכחים מנותן התורה ולומדים תורה כמו ח"ו ורח"ל עוד מקצוע כמו באוניברסיטה... ובקיצור לומדים גמרא בתור "ספרות בבלית עתיקה" אשר מחכימה את לומדיה ותו לא. או
נחמן11.08.19
161
תקלטו, זה לא משנה מה הבחורים האלה עשו. גם אם עשו את הדבר הכי חמור שיש אין לו רשות להשפילם וקל וחומר לקללם!!! נכון. הם עברו על חוקי הישיבה וע"כ צריכים להענש אבל מכאן ועד דבורים שכאלה הדרך ארוכה!!!!
ישראל מאיר ש.06.08.19
160
ואפילו כפי שנכתבו הדברים, נורא ואיום שבחורים נלחמים במוסכמות הישיבה ובתלמידים חכמים. זמנים קשים. מעשה נוראי לחבור עם כלי התקשורת נגד התורה. כרגיל התקשורת מוציאה דברים מהקשרם ומעוותת את המציאות. כל מי שהיה שם יודע זאת. כך זה התחיל בימיה הראשונים של התקושרת, עם הופעת העתונים, ותנועת ההשכלה הארורה. כ
באילום שם05.08.19
המעשה של התלמידים הצעירים לא מצדיק קללות כאלה.
טול קורה05.08.19
159
אתה צודק ב-100% הרב רוזן לא קילל אף אחד ומי ששובר את הכללים של הישיבה אין מקומו בישיבה זו. ואגב הוא חווה את הנוקשות הזו בישוב.
אבי04.08.19
158
כעולה כשלמים
המתקה 04.08.19
157
פשוט אמת!!!
אבי04.08.19
156
מי שמדבר כך אינו מתאים להיות ראש ישיבה, נשמע יוצא מהכלים, ונעשה חוכא ואיטלולא בעיני הבחורים, אם זו הדרך שבחר איך לתקן את הישיבה, על ידי חרמות וקונמות וקללות וגידופים כנראה שאיבד את הכח של ראש ישיבה שמעלתו בגדלות וברוממות, מעולם לא נשמע נוסח כזה מבזה להלבין פני בחור ברבים וכ"ש קבוצה שלימה, זה לא
יוסף03.08.19
155
בחור צריך לדעת את מקומו ולהתנהג על פי מנהג המקום. במיוחד כשהכללים ידועים לו מראש!! אבל מי כאן ועד להתבטאויות קשות של ראש ישיבה חשוב, מפתיע ומאיים!! לא ברור!! למרות הכל, ימים קשים לישראל וצריך לדון אותו לכף זכות.
שושי02.08.19
154
ברוך ה שהבחורים לא יהיו שם שנה הבאה . הקב"ה הציל אותם מאנשים מטומטמים שחושבים שהם מחנכים אוי להם ולחינוך שלהם
אשריהם ישראל02.08.19
153
על כך חרב הבית. כי אמרו לחבר לא נורמלי, משוגע, ימותו בניך, וגם אתה.
נועם02.08.19
152
אני יודע שיתכן שתגובה זו תעורר כמה מתלהמים. בסדר. תתפלאו אבל זה ממש לא משנה את דעתי.... שיהיה ברור. כל הורה ששולח בן לאור ישראל יודע בצורה מוחלטת מה זה אומר. וכל מילה מיותרת לחלוטין. יש משהו לא ברור????? לא הגר"י רוזן ולא אנחנו כהורים שאלנו את דעת הטוקבקיסטים שהגיבו פה, לא מה דעתם על דרך החינוך של
הורה לבחור שהועף02.08.19
אם זה הסגנון? תוכל לתת גיבוי לכללים והנהגות. לא על סגנון דיבור וחוסר שליטה בעצבים. ולכן אור ישראל לא ראויה להוביל כלום. ואדם נורמלי אכן יחפש מסגרת ראויה ששם ראשי הישיבה ואנשי חינוך מתבטאים בגדלות.
יצמח פורקנה04.08.19
שהם ימותו ויהיה להם חיים רעים והקללה תרדוף אותם על מה שהם לא רוצים לשתף פעולה עם הישיבה אחרי שסילקו אותם זה כבר עובר כל גבול
מויז02.08.19
זו רודנות והמשטרה צריכה להתערב
אתה הורה אסון !05.08.19
נכון מאד!! הקינאה מביאה לשינאת חינם ובגללה חבר ה ירושלים!! למרות שראש הישיבה טעה בלשונו וכו'
חסידה של יושר והגינות!!03.08.19
בין הרצוי למצוי יש מרחק! הגיע הזמן שתבין שלא בגלל ששלחת אותו לשם ואתה מגבה את ההחלטה שזה בהכרח מתאים לבן שלך. אז תתעורר מהר ויפה שעה אחת קודם
שלוימה02.08.19
ואתה לא יודע להסתיר זאת טוב והאמת רק דעתו של ר״ חיים היא הרלונטית וקובעת אם הקללות והשמטות ואיחולי מות לתלמידים ולצצאיהם הם מצווה או להפך ועד שלא נשמע את דעתו של ר חיים שכולם יסתמו את הפה ואפשר שנשמע בימים הקרובים
אליהו ראש ברזל03.08.19
אפשר לאסור הכנסת פלאפון כשר, אבל לא צריך לקלל. ואגב, כולנו מאמינים לך שאתה הורה לבחור שסולק...
חיים03.08.19
אור ישראל לא הייתה ולא תשאר ישיבה טובה עם ראש ישיבה כל כך .......................
אתה נאיבי וטיפש02.08.19
זה נורמלי ולגיטימי שקשה לאדם להודות בטעות. כאשר אדם נמצא בתוך מסגרת צרה ואינו חשוף להשלכות העתידיות של מעשיו, הוא עלול לשגות באשליה שהוא נוהג כראוי, גם כאשר העננים מתקדרים מעליו ומתחילים לשגר אותות אזהרה על האסון המתקרב. אני כותב זאת כבוגר הישיבה. נכון, כשלמדתי בישיבה קטנה הסבירו לו שזה מקום רצינ
בוגר04.08.19
151
יש עוד הרבה אנשי צוות בישיבות שמאבדים שליטה צורחים ומקללים כאחרוני הפוחזים ואחרי זה ימצצו את הכבוד.
צ׳יקעבר 02.08.19
150
ראש ישיבה שמדבר כך לתלמידיו ראוי שיחפש מקצוע אחר בדיוק היום פטירת אהרון הכהן אוהב שלום ורודף שלום צריך להראות דוגמא אישית
משה02.08.19
149
כולם לגדול בדרך ה'.
עמך בית ישראל.02.08.19
148
אין שום בחור נורמלי שילמד בשיבה שמקללים אותו בצורה כזו
יוני02.08.19
147
מיילא היה אומר את זה הרב רבינוביץ. בייחוד לאחר שהפסיד בבי"ד כאשר הם עברו לגני הדר. בקיצור הרה"ג יגאל רוזן רק רצה להפחיד אותם ולהחזיר את השליטה על הבחורים, סתם העבירו את זה לרשת ועשו חילו השם.
יעקב07.08.19
146
עם השנים עברתי לישיבה שהיה שם רם אחד שמירר לי רת החיים פשוט כך לא נתן לי יום עד שיתחלתי חיים חדשים בקיצור לא כל אחד חייב להיות בישיבות הדפוקות האלה לא כל משגיח יודע לחנך ואני לא מקנה באותו משגיך או באוטו( רואש ישבה ) עם אחד מהבחורים האלה יחזור בשאלה ממש קל היום וממליץ לאותם רבנים שיסגרו את הישיבה
יניב 05.08.19
145
כולם יודעים ומעריכים את כשרונך , את הישיבה המפארת שהקמת אבל הגע בעצמך האם כבוד התורה מצדיק השמצת ציבורים אחרים הלבנת פנים של תלמידיך היקרים שכל חטאם זה טלפון כשר ? מאיפה למדת להתנהג ככה ? האם זו דרכה של תורה ? בוודאי ששכחת את הנעם והעדינות של הציונות הדתית ממנה הגעת ? מי לימד אותך ככה לדבר וה
חבדניק05.08.19
144
בערך בשנת 1960 ( תש"ך ) בישיבת היישוב החדש אחד התלמידים כיבה את החשמל. ראש הישיבה הרב יהודה קולודצקי ז"ל אחל לו ש"יתיבשו לו הידיים" התלמיד התנצל ושאל באמת טעיתי אבל למה הרב עושה מזה פיל? ענה לו הרב "כי אני רואה את הפיל". אחרי 40 שנה בשנת תשס"ג התלמיד קבל שתוק והתייבשה ידו הימנית.
מאיר הגר04.08.19
143
קונם בניו מתים
אביתר יעקב מיכל04.08.19
איך אפשר לסנגר עליות אדם בלי רגש ונשמה , הבחורים ילדי חמד "יהודים", יש להם הורים משפחה, מה זה צפון קוריאה ?
איציק04.08.19
142
מי אתם ומי שמכם לדבר על מוהר"ר רב יגאל אם כך הרב דיבר כך היה צריך לדבר מי אתם בלעבתים פשוטים שתגידו למו"ר הרב שליט"א איך ומה לדבר
תלמיד של מו"ר הרב04.08.19
בעל גאווה מושחת . כך רב אמיתי עם אהבה לתלמידיו לא מדבר
יצחק 05.08.19
141
לעולם לא צריך אף רב או ראש ישיבה שתהיה בו מדת הכעס. חזל מספרים לנו על משה רבנו שקצף על לוחמי מדין ועל זה נאמר מי שכועס .אם הוא חכם חכמתו מסתלקת ממנו ואם נביא הוא ניטלת ממנו כח הנבואה ממשה נאמר שאחרי שקצף אומרת התורה מיד אחר כך ויאמר אלעזר הכהן אל אנשי הצבא וכו זאת קוקת התורה אשר צוה ה. את משה
פ.רבינוביץ03.08.19
140
כל בחור שהולך יודע שזה לא ישיבה סטנדרטית לחיוב ולשלילה. השטייגן גדול הצוות מצויין האוכל ותנאי הפנימיה מצויינים. כל בעייה קטנה (כגון חלון נשבר וכדומה) מטופל במיידי.אין כמעט לחץ חברתי לא טוב.יחסי החברה בין המעולים ביותר בישיבות.תבדקו. כמעט כל מי שעזב או הועזב עדיין אוהב את ר יגאל ולרוב גם ר יגאל דוא
אבא של בחור בישיבה02.08.19
139
לחזור לישיבה.
בני ברק02.08.19
138
צריך להגיש תלונה במשטרה???
א02.08.19
137
זה מה שקורה כשלא לומדים את תורת מרן אור שבעת הימים הבעל שם טוב הקדוש שכה מפליג באהבת ואחדות ישראל והימנעות מגאווה שקרית במסווה של 'כבוד התוירה'. זה מה שקורה כשמדברים בזלזול נוראי על גדולי החסידות בדורנו נושאי דגל תורת הבעש"ט. זה מה שקורה כשקובעים שחסידות חב"ד - המפיצה הגדולה של תורת הבעל שם טוב- אינ
המום02.08.19
אני לתומי חשבתי, שחסרה, ידיעה מעמיקה במניין זה או אחר של תרי"ג מצוות. כתב החסיד בחוה"ל "מי שאין לו תוספת, אין לו חובה. אך אין התוספת מתקבלת עד שתיפרע החובה". כמה ראשי ישיבות יוכלו להסיק ממקרה מסויים, אם יש בו מיתה, או מלקות, או, לאו, או עשה? ואיני מדבר על בחורי ישיבות. תכליס,
palmoni77702.08.19
כידוע וכמפורסם חסידות לא (רק) מחדשת חידושים אלא (גם) מבהירה ומוסיפה חיות בדברים הישנים והמוכרים!
ההמום מ31304.08.19
בתור בוגר ישיבות ליטאיות.. שנחשף לתורת החסידות..
יוסף03.08.19
136
יש דברים כאלה במציאות?
אברהם02.08.19
135
מאיר אתה הטיפש שחושב שלא צריך לפרסם את הדברים
שושנה02.08.19
134
מי יודע עוד כמה פעמים קילל במשך כל השנים ? אלא שפשוט לא היתה הקלטה ראויה לשמה והדברים לא התפרסמו.
ללא שם02.08.19
הוא לא קילל, הוא אמר שמי שנשאר יש לו איסור קונם והגמרא אומרת שמי שעובר על איסור קונם בניו ימותו
יוסי02.08.19
133
הלא הוא אומר בפירוש נדאג שהוא לא יוכל ללכת לשום מקום בארץ וגם אם אחרי מאמץ ימצא מקום (ומה עם אלה שאין להם קשרים) לא מחייב שהמקום יתאים לו (הלא אין לו הרבה ברירות) ובשידוכים יש כאלה שיגידו הוא הועף מישיבה (ולא בהכרח מעניין למה) בו בזמן שכל פשעו שהחזיק דבר כשר ורצה להיות לויאלי לחבריו ולא למסור את פיר
ללא שם02.08.19
132
אחינו החרדים ההולכים כסומא אחרי מפלגת דגל התורה בעניין חוק הגיוס. חשוב לכם לדעת, האדם הזה ששמעתם עכשיו מחרף ומגדף ומקלל, הוא זה שמנהיג ומנהל ומנווט של כל נושא חוק הגיוס מטעם דגל התורה. כל חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה מפנים אל הרב רוזן בכל נושאי חוק הגיוס. האם על הבן אדם הזה אתם סומכים? האם
חיים02.08.19
131
חבד לעולם לא היו עושים את זה רק חבד
דניאל מאיר12.05.20
130
עצוב לי
ללא שם05.08.19
129
חילול השם של הפלג, שנאת ישראל שלהם, ביזוי תלמידי חכמים וגדולי ישראל שלא כ"דרכם", הסתירות הרבות שבתוכם ועקירת התמימות מקרב הצאן קשה להגזים בנזק שזה גורם וכבר מתחילים לצערנו לראות תוצאות.
ל05.08.19
128
תתיחס לגוף הטענה ולא למעמד של הטוען. כבר היו דברים מעולם שהצדק היה עם הבעלעבתים ולא עם הרבנים.
רפאל04.08.19
127
מעניין איך הקליטו אותו בשעה שאמר את דבריו. האם זה מפלאפון רחמנא ליצלן חחחחחחח
תמר03.08.19
שאלה של טיפשה
לתמר 05.08.19
126
הוא למד בישוב ולקח את דרך החינוך שלו משם ולענ"ד זו דרך חינוך מצוינת .
א.כ02.08.19
125
אז מה רוצים מהכיפה סרוגה רוזן
כ"ס עמלק02.08.19
124
בתור אחד שלמד שם לפני יותר מעשרים שנה.. יכול לומר כעת שההשלכות של הטראומה (ה 7 ו 7 דקות.. שכולם עפים מכל מיני סיבות קטנטנות, משטר האימים והפחד התמידי) נשארות לנצח. ולא, בחור בן 16 לא תמיד חוזה מראש את ההשלכות הנפשיות, הוא בסך הכל בא לעשות שטייגען, ואף פעם אל תאשימו את הקורבנות (כשהייתי חלק מזה הצדקת
בני ברקי02.08.19
123
לכל האלה המזוזעים אני רק רוצה להגיד שכאשר אתה נכנס למוסד מסוים אתה נכנס על דעת זה שאתה מצית לכללים ואם אתה לא מצית אז באמת מגיע לך לעוף מהמוסד המדובר
ללא שם02.08.19
אני מבין שאתה מצדיק את צורת ההתבטאות ואת האיומים הבוטים - "נדאג שאף ישיבה לא תקבל אתכם". ולגופו של ענין, בחור בן 16 לפעמים חושב שהוא יכול לציית לכללים, ולא מבין את כל ההשלכות של משטר טרור מחריד. למדתי באור ישראל במשך 3 שנים, והנושא המרכזי שמדברים עליו בישיבה כל היום זה ר' יגאל. ר' יגאל אמר, ר' יגאל
מישהו04.08.19
122
ישששששש צורת החינוך ב 2019 השתנה לחלוטין אם המחנכים לא מבינים זאת התלמידים יסבירו להם!
יוסי02.08.19
121
של ביוב, מדבר כמו אחר הגנגסטרים בתל אביב נשאר לו הרבה מהסביבה המזרחיסטית ממנה הוא הגיע
משה02.08.19
למה צריך תמיד לשון הרע על צבור, אין מספיק מקללים מהצבור החרדי? אגב, מעולם לא שמעתי רב מהציבור דתי לאומי מדבר בגסות.
עקיבא02.08.19
120
ימותו אחרי 120
שלומי02.08.19
119
אני לא מבינה איך אנשים כאלה מחנכים את הדור הזה הרב הזה אולי מתאים ללפני כמה דורות לדורינו כאלה משפטים זה פשוט לא מתאים כל האנשים שחזרו בשאלה היו רק בגלל דברים כאלה אני יעיד על כך ששישה מקרובי חזרו בשאלה בגלל רבנים כאלה באמת תתאימו את עצמכם לדור בלי איומים רק חיבוקים ....
ישראל02.08.19
מהדרך ולא להפך. אנחנו בדור שמוותרים לילדים ובעצם מוותרים על הילדים. לצערינו הרב ב"ה אני רואה גם בודרינו כשההורים נותנים גיבוי מלא למחנכים הילדים הראשונים שמרוויחים וכמובן גם ההורים, שם הם יוצאים בני אדם.
דוד04.08.19
118
אייי יואומים על ימי מיילך תןייסיף שנואויסו כימויס דויר ודויר חא ים חיים חיים ושולוים חא יים ושולויים ייוסיפו לוך חא ים חיים חיים ושולוים חא יים ושולויים ייוסיפו לוך ככה שרים לאדם הזה בחתונות והוא משמין מעונג של כבוד מדומה אי אי אי איזה עולם שקר והורים מטומטמים דוחפים את הילדים שלהם בכח למוסד שלו שכד
טוביה02.08.19
117
ישראל מביאים ברכה לעולם ומפיצים אור. עצוב מאד לקרוא.
דינה02.08.19
116
איזו גישה, איזה תוכן! ודווקא בדור כל כך קשה, אולי אף בדור הכי קשה! למה להלחם ולהיכנס לעימותים. הרי מדובר בפלאפון כשר, מה כבר יכול להיות בו? במקום לקרב, להאהיב.. ספרדים אף פעם לא יתנהגו כך. וכשחושבים על זה-כל החילול ה' שמתרחש כאן, הן בחסימות כבישים, בהפגנות, הן בכל דבר-הכל זה האשכנזים. בגללם שו
ברוך שעשני מזרחית02.08.19
יצאתי לרחוב רק בזכות משגיח ספרדי. על נטייתי לדרך חסידית.  היו בחורים שהיו שורקים לבננות, ואף קוראים בעיתונים חילוניים. ודבר זה עבר בקול דממה דקה מן הדקה מהמשגיח. אולם, לי אישית, על כי היעזתי לילך למקוה לפני התפילה, או כי נשרו מחיקי ספרי חסידות שהייתי מעיין בהם בינות לסדרים, שומו שמים על זאת. את
palmoni77702.08.19
הספרדים למדו מהליטאים. אוי מתי יבינו יושבי הארץ שדרכה של מתינות,ואמת היא דרכה של תורה
ע02.08.19
אולי גם תתאבד ותאשים אותו?אם אתה באמת מאמין אז לא היה לך להתדרדר בגלל טיפש כזה או אחר. תאשים רק את עצמך ותחזור בתשובה
א02.08.19
115
מקוה שראש העיר של פתח תקוה יסגור לו את הישיבה בגלל איסור קונם
שלומי02.08.19
114
לא ברור לי איך "גאון" מדבר כך, ואל תגידו הזהר בגחלתן יש גבול , הוא זה שהיה צריך להיזהר במילותיו
משה02.08.19
113
מי אתם שתדברו על ראש הישיבה לפחות ישיבה אחת נותרה לנו בלי להחזיק שום דבר גם את זה רוצים להרוס מי שלא טוב לו שיילך פתחתם ספר בחודש האחרון שככה אתם מדברים עליו???
ייי02.08.19
112
כי הקללות יגיעו גם לך וזרעך.
הפך לשטן המקטרג09.08.19
111
מקלל? משמיץ? זו דוגמא אישית נכונה? שיסגור כבר את הישיבה הקיצונית הזו!
חיה05.08.19
110
את האמת, היה לי ממש קשה לצפות בזה.. זה הזכיר לי אקציה בשואה. מה לעזאזל זה אמור להיות? קללות? איומים? כחרדיה אני מתביישת שיש התנהגות כזאת הרי הבחורים האלה לא ייתחזקו מזה. ההיפך. ואז זה יהיה על הראש שלו. והם באמת מתו כבר. מבושה!
מיכל לוי05.08.19
109
צודק בכל מילה כל מי שלמד בישיבה ומכי את עולם הישיבותמפנים יודע שיש פה עיות המציאות בצורה חזקה בושה וחרפה
צודק 05.08.19
108
וולפסון ובית מתתיהו לא רואים את אור ישראל ממטר תאמינו לי שכבר הבחורים הטובים מהישיבות הקטנות בירושלים לא רוצות להתקרב לאור ישראל אור ישראל בירידה וכולם יודעים את זה רק מי שלומד שם מגן עליה תשאלו כל בחור ישיבה קטנה מירושלים או מבני ברק שמבין בישיבות והוא יגיד לכם שחברון קפלן בית מתתיהו וולפסון ומירפל
אחד שמבין04.08.19
107
ככה הכלל בתלמוד
RAFI04.08.19
106
זכיתי לגדול אצל גדולים אמיתיים הגאון הרח"פ שיינברג והמגיח הגאון ר' זיידל אפשטיין זצ"ל אוי לנו שילדינו גדלים אצל מאבדי שליטה במקום מורה דרך
אבנר04.08.19
105
הכבוד הבצע והתאווה עולים למוח וזה מה זה יוצר
אייל03.08.19
104
בזכות "רבנים" כאלה הציבור החרדי מתעורר ומבין שמשהו בדרך הזאת לא שפוי ולא נורמלי. לאט לאט הציבור החרדי מבין שכמה רבנים שרלטנים מנסים לשלוט בו ולהכווין לדרך קיצונית ביותר שהיא לא נורמלית לימיינו ומי שעיינו בראשו מבין שזה לא הדרך ולא הגישה ולא מה שאלוהים מחפש זה לא מה שאלוהים ציווה.. הקיצוניות הזאת רק
בחור ישיבה לשעבר03.08.19
103
זה חינוך ? ככה מדבר ראש ישיבה ? פשוט מגעיל , דוחה אותי , בא לי לזרוק את הכיפה כשאני רואה ושומע דברים כאלה , ראש ישיבה צריך להוות דוגמא ולא לחפש לומד'ס מתחת לאדמה , איפה דברי חכמים בנחת נשמעים ? מה הוא יעשה אם רק אחד מכל הבחורים האלה יצא לרחוב ? זה יהיה על גבו בלבד
משה 02.08.19
102
אשר איפשר לבעלי זרוע ובעלי לשון לתפוס עמדות מפתח ואין מוחה בידם ואין מי ששומע את דמעת העשוקים אשר אין להם מנחם.
רפאל02.08.19
101
כל עוד לא נודע לך שביקש מחילה מכל בחור ובחור שהזיק או בייש, יש לך להעמיד את כבוד הרב בחזקתו של מלבין פני רבים ברבים.
רפאל02.08.19
100
לענ"ד כמובן...
דן02.08.19
99
בושה ןחרפה גינוים קללות איכולים למוות עתידי כך מדבר ראש ישיבה שאיבד את ראשו אם זה המצב הכישלון אך ורק שלו שבת שלום
שלמה02.08.19
98
גם אם נצא מתוך נקודת הנחה שזה פעם ראשונה שהוא מדבר כך...................... לא ראוי לשמש בתפקיד ב"צומת" כ"כ רגישה בחיים.אני ישבתי בבית ושמעתי וכמעט קיבלתי התקף לב,מה הרגישו הבחורים שישבו שם,הוא גרם להם ל"הלם" מוחי. צריך להגיש תלונה במשטרה על איומים ואלימות. ובעיקר הגיע הזמן להחליף לאדם יותר מאו
יעקב02.08.19
97
אם הרב מדבר ונוהג כך. עדיף שהוא יפנה מקומו
יוסי02.08.19
96
או אוי הכבוד הליטאי ושוב ושבו כבוד כבוד כבוד ... אדוני לא מבין כלום בחינוך . בחורים בגיל הזה חייבים איש חינוך מקצועי , ולא כל היום איומים , צעקות וקשקושי סכל . אדוני נכשל בחינוך פעם אחרי פעםםםםםםםםםם
דודי02.08.19
95
חולק על כשרות הטלפון שיפנה לוועד הרבנים לענייני כשרות מה התלמידים אשמים....
אור02.08.19
94
בו''ה
ברכה02.08.19
93
לא משנה, בחור מעד,,,לקרוא לו משוגע???? ככה מדבר ראש ישיבה לתלמיד?? בעידן של ימינו צריך להודות לה' על בחורים שנשארים בישיבה ולחזק אותם ולאהוב אותם. הבעיה שאנשי הצוות בישיבות- משגיחים וראשי ישיבות, הם לא אנשי חינוך בכללללל!!! הם יודעים ללמוד טוב ובינם לבין סבלנות, אהבת הזולת, חינוך אין שום קשר והם הור
אמא02.08.19
92
ה' ירחם.
דליה02.08.19
91
אם הבחורים לא מכבדים אותך לא יעזרו איומים כאלה, תקום ותתפטר אתה לא שייך לדור הזה וזה לא יועיל לעתיד של הבחורים האלו, לעיתים הגאווה מעבירה אדם על דעתו..
חוצניק02.08.19
90
היה צריך להמשיך: מגיע לכם שיתלו אתכם בכיכר העיר. הלוואי והיטלר היה הורג אתכם. שכל המשפחה שלכם תמות. האם יתכן שמערכת שמקדשת רק כוחניות ו״למדנות״ תביא לידי כך שאוטיסט ינהל מוסד חינוכי? האם יתכן כי מערכת שמאמינה שניתן להשתמש בלימוד תורה כדי לכפות על עניים לממן דירה לבחור צעיר שלא יודע אפילו ללמוד כר
לא יאומן02.08.19
89
חבורת עמרצים שכמוכם
ללא שם02.08.19
88
לטייסים הוא גם היה מדבר ככה
חיים02.08.19
87
פלאפון זה שם חברה
רוחי02.08.19
ובכל זאת זה הפך לשם כללי של המכשיר הזה. כמו כן דלת רב-בריח, ויש עוד הרבה דוגמאות.
שלמה02.08.19
86
רה"י לא קילל חלילה זו אינה דרכו. ההסבר הוא שהרי כתוב בגמ' נדרים בעוון נדרים בנים מתים רח"ל. והוא הרי אסר בקונם את הבחורים. ומה שאמר להם שגם הם ימותו רח"ל התכוון למיתה רוחנית שהרי מיד אמר שלא יקבלו אותם בשום ישיבה וזו הרי מיתה רוחנית. חלילה מלומר על רה"י שליט"א שהוא קילל את תלמידיו זו פגיעה חמורה בכב
יונה02.08.19
ומה עם הבנים שימותו גם רוחנית.?בקיצור לא יעזור כאן ראש עקום ללמד זכות ועד שלא נשמע את ר חיים לא נדע מה לחשוב
אליהו ראש ברזל03.08.19
ישיבה! גם את זה יש לך איך להסביר?
אני02.08.19
85
בזכותו קם עץ
משה02.08.19
84
הוא גם היה מסלקו בקללות וגידופים????
אבי02.08.19
83
הוא התיר את דמם של כל בחורי עולם החסידי להיזרק לרחוב ולצבא, ככופר בשביל תלמידיו, עכשיו הוא במו ידיו מתיר את דמם של תלמידיו להיזרק לרחוב ולצבא... האלוקים גדול....
פשוט מאוד02.08.19
82
ר' משה פיינשטיין כותב בספרו האגרות משה שאסור לרב להוציא מידע מבחור אחד על בחור שני..... אני מקווה שהגר''י רוזן יודע מה הוא עושה (כמובן בלי לזלזל בוא חס ושלום פשוט צריך להבין מאיפה זה בא לו...)
בחור ישיבה02.08.19
81
והרי הם אלופי חילול השם והדיבור בסגנון בוטה והם מומחי ההרחקה של אלפי נערים שלא מתאימים להם והם או חבריהם הקנואים זורקים אבן אחרי הנופלים בקריאות שונות ומגונות.
טול קורה מבין עיניך02.08.19
אף פעם לא שמענו אחד מרבניהם מקלל בצורה כזו
חיים02.08.19
80
משוגע מי ששולח לשם...הורס את הבן שלו....
משה02.08.19
79
לפני שמונה שנים בזמן קיץ ר' יגאל העיף את כל שיעור א' על כל שהם עשו שוק חברותות באמצע הלילה והתקשרו לעדכן על כל בחורים חולים ששהו בבתיהם. זה לא פעם ראשונה וכנראה לא אחרונה. המטרה שלו היא שיתחננו אליו לחזור ואז הוא יוכל לא להחזיר את כל הבחורים שלא היה לו תירוץ מספיק כדי להעיף אותם. זה הבנאדם
בן כספית02.08.19
78
שהאתר נותן במה לכל גולש דרדק להביע דעתו כאן בתגובות. ודאי לי שהוא אדם גדול מאוד בתורה, שאוי למי שידבר עליו, גם אם השיטה שלו לא מקובלת בעיני מאן דהו. בושה וחרפה.
אני02.08.19
77
פשוט מסכנים. מרחמת על מי שלומד שם .ובעיקר על מי שעושה זאת בגלל רצון הוריו .גם אני במקומם לא הייתי קמה. איזו עריצות .אסור לעבור לסדרהיום.יש לפרסם את ההקלטה ולעודד אותם
גילה02.08.19
76
מהקללה משמע שהם יתחתנו ויהיו להם ילדים
חרגולי02.08.19
75
משוגע ככה לא מחנכים
שרית01.08.19
74
כך מקללים בחורי ישיבה?????. גם קורח היה גדול בתורה..
ספרדי טהור01.08.19
73
דרך ארץ קדמה לתורה
מני01.08.19
72
זה לא חינוך. זה אילוף ורמאות בחסות התורה.... שקר
יאיר01.08.19
71
זה טוב דווקא להיות בכמה ישיבות ולהכיר כמה סגנונות, ולאמיצים שביניהם מרכז הרב זו ישיבה מצויינת עם שידוכים ברמה גבוהה. ו
תלמיד חכם01.08.19
70
אל תבואו, וממילא לא יהיה שיעור ג' - לא יהיה את מי לזרוק...
משוגעים01.08.19
69
אורן מתגובה 10 חנקת
למל"מ01.08.19
68
כתלמיד מובהק .הראש ישיבה גאון ובצורותו הלמדנית דאג שחלילה לא תחול הקללה באמירתו קינם קינעם הוא נזהר לא לומר קונם שזה לא יחול.אז תיהיו רגועים בטל מכאן ולהבא למפרע. ותקבלו לקיים כללי הישיבה הקדושה.
יהודה02.08.19
חחחחחחחחחחחחח
יהודה06.08.19
67
איפה הדביל שיטען שזה בגלל שרמי גרינברג הוא ראש העיר?????????????????
אביטל02.08.19
66
אחד שקורא לעצמו איש חינוך וראש ישיבה .שמסוגל לזרוק בחורים אל תוך הרחוב הקיצי המלולכך.ועוד מקלל כאחרון הבסטיונרים בשוק . אוי לנו השם ישמרנו מאנשים כאלה .עדיך שיוריד תכיפה וילך להיות בסטיונר ויעזוב את הבחורי ישיבה שעליהם עומד העולם .אני מתבייש באחד כזה שנקרא ראש ישיבה .בושה וחרפה
יהודי חרדי02.08.19
65
ובושה לכם שאתם נותנים במה לפרחים שנבלו שמציקים למשמעת..
אלי02.08.19
64
בחפץ חיים למדנו לדון כל אדם לכף זכות ובמיוחד באדם שמוחזק ככשר חובה לדון לזכות אפילו בדבר שנוטה לחובה. ואנא שימו לב כי בין המילים ניתן לשמוע את הבכי שלו... אולי הגזמנו קצת... זה ימי בין המצרים.... שיבנה בית המקדש במהרה אמן!
אנונימי02.08.19
איזה מוחזק כשר הבן אדם פושע בסדר גודל היסטורי
יהודה06.08.19
63
את כל האמת ורק האמת לרבי חיים ומיפיו אנו חיים
אליהו ראש ברזל02.08.19
62
שימותו? שהבנים שלכם ימותו??? מזה הדבר הזה??? ש י ג ע ו ן - ג ד ל ו ת
גדי. 01.08.19
61
הרי בחור שהגיע לישיבה יודע את הכללים ואם הוא עובר אז הוא חצוף הדלת של הישיבה תמיד פתוחה. מוזר שהם לא ברחו אם רע להם? והיזהרו בדיברכם על תלמיד חכם אפילו אם לא הבנו את דבריו כי אם הרב כבן אדם אנחנו כחמורים, ומה חמור מבין?
היזהרו בגחלתן01.08.19
מה הרוע הזה? כמה נשמות נפלו לבאר שחת בגלל ראשי ישיבות ומשגיחים פוחזים. הם יתנו את הדין, גדול עוונם מנשוא.
מה???02.08.19
הוא לא אלוקים
צפת02.08.19
60
נו, אז מה אם יש הקלטות נו אז מה איך הן נשמעות אבל מי נתן למי שדיבר פה שלילי את האופציה לפתוח פה על מישהו בכלל, ועל ראש ישיבה מכהן בפרט. ולא משנה ההתנהגות שלו- יש דרכים מכובדות יותר לשנות דברים. ההתבטאויות פה לא פחות קשות...
א01.08.19
מעניין אותי מאוד מה יגיד מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א על הקללות הללו??????? אוי לו לדור שככה מקללים!!!!! ועוד רוצים ומחכים למשיח??..
ברוך01.08.19
בנאדם דפוק שמשניא תיהדות על דור צעיר יש דרך לחנך לא בצורה הזו
מושון02.08.19
59
עוד פעם חוזרים ומבינים מאיזה לב טהור הם יצאו
יוסי 01.08.19
58
ישנם כאלו שהתורה שלהם נעשית להם לסם המוות..... בדרך כלל אלו שלומדים תורה שלא לשמה.... חילול שם שמיים כפשוטו, עצוב, עצוב, עצוב... לפעמים אנחנו צריכים תזכורת איך לא להיות...
שי01.08.19
57
רוצח נפשות! הורים חוסכים את פת לחמם שבניהם ילמדו בישיבות והוא סוחר בהם כבהמות.
שאול מ01.08.19
56
אים יש לבחור ישיבה טלפון כשר הרי הוא מספיק אחראי לעצמו נכון שעבר על התקנון אבל לא זו הדרך שתריך להיתנהג כמו דיקטטור.
מ.א02.08.19
55
יש לך יורש שעולה עליך פשוט בושה .
יוצא כלא הישוב החדש02.08.19
54
מה שאני פגשתי בהקלטה הזאת זה אדם שאיבד את העשתונות בגלל שאיבד את השליטה. משמעת לא מתחילה ונגמרת בטרור. יש סמכות, יש יראה, יש דרך ארץ. ואם הוא מזהה שההשתוללות שלו מפרקת מהבחורים את הערכים שעליהם נשען הטרור שלו - הוא נלחץ. התוצאה: ההקלטה המצ"ב.
גוי צדיק02.08.19
53
זה נשמע בדיחה טובה ;)
נחמי02.08.19
52
זו הישיבה עם הביקוש הכי גבוה לא רק בארץ אלא בעולם כולו זה החלום של כל אבא שבנו יתקבל לעילית שבעילית כן הוא קובע את הכללים של הישיבה הטובה בעולם מי שלא מקבל את הכללים שילך שלא יהרוס את המקום היפה ביותר בעולם כל המגיבים על פי רוב היו מתים להכניס את הבן שלהם לישיבה, אבל הוא לא התקבל או שיודעים שלא ית
אורי02.08.19
מממשששש
אאאאאא02.08.19
51
יש בחורים שמגיעים לישיבה לתושבים שהם ישרדו את החוקים ואז לאט לאט נפתח להם העיינים וזה מובן למה לפעמים בחור ירצה לעבור את הקווים אבל בכל זאת אתה רואה שהחוקים לא מתאים לך קח את הדברים שלך ותעבור למקום אחר יש מקומות לא פחות טובים עם פחות משמעת אל תלך למקום בשביל לשבור את החוקים
דדדד02.08.19
50
זו לא דרך התורה. דרכיה דרכי נועם ולא קללות ואיומים במוות. טוב ועדיף לבחורים שיעזבו את המקום הזה לפני שישתבשו סופית...
ללא שם02.08.19
49
כבר היו דברים מעולם..... תרגעו..... הכל יחזור למקומו בשלום... הרב שליט"א ינוח מזעפו והבחורים ישובו לתלמודם בהתמדה שכמותה יש רק במקום הזה!!!!!
אור ישראלניק02.08.19
48
הכלל ראשון של המחנך הוא שיאהיב עצמו על התלמידים(מרן הרב שך זצל)
מנור01.08.19
47
הוא מבזה את התורה ולומדיה
נתי01.08.19
46
אין קשר בין מה שמסופר בכתבה לבין הנהגותיו של הרב קולודצקי ז"ל. הגאון ר' יגאל רוזן אינו מתנהג באותה אחריות שהר' יוד'ל התנהג לתלמידיו. ר' יוד'ל קולודצקי, שבעצמו היה פליט, לא היה מקלל את תלמידיו. ולא היה מכריז "קונם" כנגד תלמידיו. הגאון ר' יגאל רוזן הוא כמו אלישע לאליהו הנביא: "פי שניים ברוחו".
יישובניק01.08.19
45
Legend
שוקי01.08.19
44
לעולם הבא נכתב בזעם רב...
חלנחי01.08.19
43
עפר אני תחת כפות רגלי הרב... מסופקני אם זה חינוכי ומועיל לדרוש מתלמיד "להסגיר את חבריו". לא חושב שבניו של מי שהתנהג כך ימותו - ה' ית' כפי שהוא בדמיוני לא חשוד ח"ו על כך...
חרדלי אחד01.08.19
42
רופא שלמה
מאיר01.08.19
41
אם דומה הוא למלאך ה צבאות לימדו תורה מפיהו ! מלאך ה לא מקלל כאחרון העבריינים, כביכול בשם התורה. ברור שכעס על זה שהמרו את פיו הוא המדבר מתוך גרונו ! היכן התורה המעדנת את האדם ??? אתמהה
אברך01.08.19
40
כאן אין ועד הורים ואין מפקח איזורי ובכל זאת עשרות אלפים רוצים ללמוד שם אצל הקשוח הזה.
גבי01.08.19
39
אין לו שום זכות לעשות קונם על ישיבה זה לא רכוש פרטי
חיים01.08.19
38
כל המערכת הפוליטית של יהדות התורה סומכת על האדם הזה והוא זה שמחליט והחליט בשנים האחרונות על כל הפשרות כשמי שמתנגד לכך חוטף על הראש מי שחושב שהוא היה סומך עליו בדברים הכי קטנים יכול להתחיל לדון אם לקבל את דעותיו בנושאים קריטיים אך אני שרחוק מלחשוב עליו כך אחרי הקלטה כזאת ושאר ההקלטות אין לי כל אמון ב
יוסי01.08.19
37
מצטרפת לכל ההקלטות המביכות
חיים01.08.19
36
כל המתפלל על חבירו, הוא נענה תחילה. ראש ישיבה המאחל לתלמידיו שימותו, לא ראוי כלל להמשיך בתפקידו. נראה בעליל שהוא איבד את יכולתו להמשיך בתפקידו.
יהושע01.08.19
גם אני מתפלל מקרב הלב שהתפילה שלו תיענה תחילה ויפה שעה אחת קודם
יהודה06.08.19
35
זה לא קללה זו ברכה
אני01.08.19
34
וכי זה ממון שהוא עבד עליו שהוא יכול לאסור אותו? לוקח כסף של תורמים וכסף תמיכה ממשלת ישראל ומתהג בו כבשלו.
רפאל01.08.19
33
לקטרג על ר' יגאל שליט''א-שאני עפר לרגליו אבל לקלל בצורה כזאת בחורים?
יאיר01.08.19
32
ישנה מחלה שנקראת תסמונת שטוקהולם, בה אנשים אוהבים את השובה שלהם גם אם הוא מכאיב להם או סדיסט כלפיהם...
חוקר01.08.19
31
אסר בהנאה את ישיבתו להם....זה גמרא, מה לעשות?
שמעתי הקלטה01.08.19
30
פשוט בושה אין מילים ככה לקלל ועוד כאלה קללות בשביל טלפון ועוד כשר? לאיפה הגענו ועדיין לא דיברתי על הלבנת פנים ככה מול כולם ה' ירחם עלינו
שרולקה01.08.19
29
למה לקלל בני אברהם יצחק ויעקב?! האם זו דרכה של תורה? יתכן שאותו המקלל (ר״ל) יש לו גם ימין מקרבת באהבה אמיתית לתלמידיו (והיתה לו רק פליטת פה בשגגה) ואז הכתבה הזו תהי׳ מיותרת... יברך ה׳ את עמו בית ישראל בכל מילי דטבא וירחם עלינו וישלח לנו את משיחו בקרוב ממש.
כהן01.08.19
28
אפשר ללמוד נורמלי בישיבה אחרת וטובה לא פחות ,, [אני חושב ,בתור בוגר של הישיבה ,,שזה מתאים לבחורים מאד מאד ספציפיים ,,ואני יודע שיש בחורים שעושים את זה מלחץ של ההורים ,וזה משיג תוצאה הפוכה ,,לא צריך להקריב את החיים בשביל שם של ישיבה ,אנחנו בדור אחר היום ,ושטלפון כשר שאין בו כלום חוץ משיחות יוצאות ,זה
אור ישראלניק לש01.08.19
27
חבל....במקום לקרב את הצעירים רק מרחיקים אותם....הקיצוניות לא תוביל שום חיזוק ביראת שמים או אמונה
חן01.08.19
26
תכל'ס הבן אדם הצליח להרים אחל'ה ישיבה ולא מדובר במשהו מובן מאליו!! לפני שמעבירים ביקורת. תחשבו האם אתם יכולים להרים מוסד שכזה?!
פרקטיק01.08.19
25
ואח"כ יטענו שבדגל התורה יש דע"ת בזמן שאלו הם הרבנים שם
אלעזר01.08.19
24
עוד לא נמצא האדם שלא מת בסוף...
אנונימי01.08.19
23
''אם הכל אסור אז הכל מותר'' 2) הרבי ענה מדוע אינו אוסר סיגריות באחד הטעמים ''אם יאסרו סיגריות מוחלט זה יהיה כמו סמים ואז הם יהיו באותה חומרה ויקלו בסמים'' 3) לפי זה איסור פלאפון כשר יגרום להיתר אייפונים.
משה בן אברהם01.08.19
22
אין לאף אדם גם אם הוא למד אצל הרב קולודצקי בעלות על התורה וליזרוק 80 בחורים זה דבר שמראה את קישלון הישיבה בחינוך התלמידים. צריך ליסגור את ישיבה ולשים ראש ישיבה אחר
גידעון01.08.19
21
האם הוא יכול לטפל בגזירת הגיוס? הרי הוא לא שולט בעצמו.
גרינברג01.08.19
צודק לגמרי
יהודה06.08.19
20
אומרים שיש מקום מיוחד לראשי ישיבות בגיהנום....יש ראשי ישיבות שהם חיים בסרט שהם עדיין בליטא או בקלם...צאו מהסרט ותתחילו להכיל את הדור הנפלא הזה...לא אתפלא אם כמה בחורים מהישיבה הנל יהפכו לחילונים ושונאי דת...
יעקב01.08.19
19
הבן אדם איבד את זה לגמרי. מוציא את כל התסכול על הכישלונות הפוליטיים שלו על התלמידים שלו?!!! מקלל אותם?! ירדוף אותם?! אדם כזה לא יכול להנהיג גן ילדים. אז ישיבה הוא יכול???
יהודה01.08.19
18
וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיּוֹצִיאוּ אֶת הַמְקַלֵּל אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה וַיִּרְגְּמוּ אֹתוֹ אָבֶן וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל עָשׂוּ כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה אֶת מֹשֶׁה. 
דוד01.08.19
זה כתוב על מקלל את ה׳ לא על כל מי שמקלל בן אדם אבל הראש ישיבה עשה עוול גדול שקילל ככה
Chaim 04.08.19
17
אפשר הסבר מה זה איסור קונם?
יהודי פשוט01.08.19
16
עוד שעה לא יפה של אחד מהרבנים שאיבדו את הדרך הכיוון והסגנון. סאת השעה שאני מתבייש בה
ללא שם01.08.19
15
מזעזע אני למדתי בישיבה לפני 2 עשורים.כל הבוגרים של הישבה מודים שהוא פשוט השתגע עבר עלו הקלח עם הוא מקלל תלמידים ישבוחרים שיושבים ולומדים יום ולילה במיוחד שאוצר לו התלמיד אין לי מכשיר והוא מקלל כמו עמלק ממש בושה וחרפה אוי לנו אוי לנו שיש כזה ראש ישיבה והציבור לא זועק להדיח אותי מהישיבה הוא הורס את ה
אחד שאכפת לו01.08.19
14
זה לא אור ישראל אלא חושך מצרים!
laibel01.08.19
13
שיקומו כולם ויעזבו את הישיבה הזו. כל הכבוד לבחורים שלא נכנעו!!! הגיע זמן שיפנימו שהדיקטטורה מתה ועברה מן העולם.
נתן01.08.19
12
שילווה את הלימוד כי שפת וסגנון התלמוד בבלי קשה, היום שיש גמרות מבוארות בהמון סגנונות ושיעורים מבוארים בקול הלשון ועוד אפשר ללמוד בכל מקום, ואין צריך דווקא ישיבה מסוימת, אלא אפשר ללמוד בבית מדרש סמוך לבית, ופעם בחודש יהיה מבחן על מספר דפים מסוים כמו מפעל הש''ס, וזה יהיה הוכחה שהבחור לומד. ויקבל דיחוי
רוצה בעילום שמו01.08.19
11
ה' אלוקך
יהוגי01.08.19
10
אם באמת היה מאמין באלקים היה יודע שלא משנה מה יעשה הרי בסופו של דבר גם אם לא יהיה להם מקום שנה הבאה, הרי הכל מה'! הוא אפילו לא אבק בסיפור
מאמין באלוקים01.08.19
9
איך הוא היה מגיב........
ללי01.08.19
הרי כבר נאמר המברך את חבירו נענה תחילה ומה ההפך????? ואידך זיל גמור ומה עם דברי חכמים בנחת נשמעים ודרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום אוי ריבונו של עולם לאן הגענו!!!!!!!!!!
ברוך01.08.19
8
איך בחור צעיר אמור להתמודד עם לחץ כזה? סופרים את הדקות??? הורים, אתם הייתם מצליחים להתנהל בצורה כזאת במקום העבודה?
יעל01.08.19
7
מרחם על הבחורים.
דודי01.08.19
6
נקרעתי מצחוק ענק
גדול01.08.19
5
תמיד שמעתי שיש שם 'משטר' אבל לא העליתי בדעתי שזה עד כדי כך, ועוד עם קללות.
ללא שם01.08.19
לבחורים. כנראה הכל דיבורים בעלמא
כדור01.08.19
4
יאללה תתחילו לחפש ישיבה
בב01.08.19
3
אפילו לקלל לא יודעים... היה צועק עליהם כמו שצריך, "יחרים אבוק!! יחרב ביתק!!"...
רועי01.08.19
2
כשר לקלל שימותו הם ובניהם???? מהכן הדע'ס תיירה הזה נלקח? מהעולם התחתון?? מרן הרב שטיינמן זצ"ל היה מתיר דבר כזה??
מאיר01.08.19
1
הכל הצגה
אבי01.08.19
השיר לקוח מצללי המוזיקה רב רוזן צריך לבקש מחילה 3פעמים מכל תלמיד שפגע בו לא יתכן בעולם התורה שכך ידבר רב לתלמידיו שרק ידע שאיסור חמור לזרוק כול בחור אם הבחור ירד לדרך רעה הכל על ראשון והרב ישלם על זה בשני העולמות כול צדיקי הדור מזהרים לו לעשות כדבר הזה
בדואי04.08.19
בודאי שהבחורים חצופים אבל הראש ישיבה עבד עבודה זרה וכידוע בארי הקדוש
שלומי 02.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24