כיכר השבת

בעקבות הסרטון

כך השבתי ליאיר לפיד מנה אחת אפיים // שלהבת חסדיאל

העיתונאית הוותיקה שלהבת חסדיאל, לא יכלה לעמוד מנגד כשראתה את סרטון ההסתה של בכיר 'כחול לבן' יאיר לפיד, פרסמה נגדו פוסט פומבי - ונענתה על ידו בהודעה אישית (טור)

114
שלהבת חסדיאל | כיכר השבת | ד' באב | 05.08.19
חסדיאל VS לפיד
חסדיאל VS לפיד (צילום: Tomer Neuberg/Flash90 / באדיבות המצלם)

העובדה שאני עיתונאית וותיקה, הנמצאת בתוך המדמנה הפוליטית כבר יותר מדי שנים, לא גרמה לי לפריבילגיה מיוחדת כאשר ראיתי אמש (ראשון) את סרטון ההסתה החדש מבית היוצר של יאיר לפיד ואביו בע"מ.

אני אמנם כבר הרבה שנים בתחום, אך תחושת הגועל שפשטה בי כשראיתי את הסרטון, גרמה לי להגיב פומבית ליאיר לפיד. וכך כתבתי: 'יאיר העיד על עצמו שלא מבין כלום בכלכלה, הוא היה פרזנטור של בנק תמורת כסף, פתח מפלגה בשאילה איפה הכסף, שיחק בכסף שלנו כשר אוצר כושל - והחרדים הם אלו שרוצים רק כסף? בושה'.

לאחר שכיליתי את חמתי מעל הרשת החברתית, הרגשתי מעט יותר משוחררת, והתפניתי לאכול ארוחת ערב צמחונית כיאה לתשעת הימים. להפתעתי, כנראה לפיד הרגיש את האמת שיש בדברי, והוא לא יכל להתעלם; הוא הגיב לי בתיבת ההודעות הפרטיות בחשבון הפייסבוק שלי.

'היי שלהבת', הוא פתח בפאתוס האופייני לו - הרבה רעש וצלצולים, הרבה פחות תוכן - והמשיך: 'הרבה זמן לא דיברנו. לדעתי, בפעם האחרונה נפגשנו בשיח חילונים ודתיים אצלי בבית. קודם כל, בואי נתפלל יחד שלעולם לא נהיה במצב שבו אנחנו מגיבים בזעם חורך לבדיחות'.

הסרטון המסית (צילום: מתוך קמפיין הבחירות)

'הסרטון הזה הוא בדיחה. מי שלא רואה מיד שהוא בדיחה, כנראה ממש רצה להיעלב. הבדיחה אפילו לא על חשבון העסקנים החרדים (שאני מקפיד להבדיל בינם לבין הציבור החרדי), או על חשבון סמוטריץ' הסרוג ואיילת השקד החילונית, שגם הם הוזכרו, אלא על חשבון ביבי והצהרת הנאמנות המשונה שלו'.

לאחר שניסה להבהיר את דבריו, התייחס לפיד לדברי: 'סדרת העלבונות שהטחת בי אינה חדשה כמובן, אני שומע אותה פעם ביום - אולי חוץ מ'שר אוצר כושל', מזה ביבי ירד כשהוציאו לו את הראיון לעמית סגל שבו הוא מודה שהעברתי לו משק חזק ומשגשג אחרי שקיבלתי אותו לידי במשבר עמוק'.

'עכשיו בואי נחזור לעניין החרדי: כן, יש לנו ויכוח. אני מאמין - שב לפיד למשנה הסדורה והמעצבנת שלו - 'שכל ילד בארץ צריך ללמוד מתמטיקה ואנגלית, כל בן 18 צריך להתגייס ואני נגד חוקי כפיה כמו 'חוק המרכולים'. אני מאמין שאם מישהו לוקח כסף מהמדינה, מותר למדינה להגיד שהכסף הזה מגיע בתנאים מסוימים שתורמים לכלכלתה או לביטחונה'.

אם כל זה לא הספיק, הוסיף יו"ר 'יש עתיד': 'אני אפילו מאמין - וזה כבר רדיקלי לגמרי - שהרמב"ם והבעש"ט היו אומרים לנו שתקציב חדרי המיון קודם לתקציבי הישיבות. אני יודע שאינך מסכימה איתי. זה ויכוח ישראלי חשוב, מהותי, שצריך לנהל אותו. אני מנהל אותו לעתים בתקיפות אבל מעולם לא מצאו אותי מטיח עלבונות בציבור החרדי (ושנינו יודעים שכל מילה שאמרתי נסרקה היטב-היטב). איני משתמש בביטויים מעליבים, איני יורד לרמה האישית".

'אז למה תמיד צועקים נגדי 'שנאה! הסתה!'? מפני שזה הרבה יותר נוח מלקיים את הדיון המהותי. כשצועקים, לא צריך להקשיב. אלא שפגשתי אותך, הקשבתי לך, אפילו למדתי. אני מאמין שיש לך הרבה יותר להביא לדיון הזה מאשר את סדרת העלבונות המשומשת שמפיצים העסקנים', סיים לפיד .

מכיוון שאני נימוסית, גם כלפי אלו שמשמיצים אותי ואת קהילתי, השבתי לו כך: מודה על תגובתך, אך היא לוקה בחסר, בפרט מהסיבות הבאות. מצטערת יאיר, אותי זה לא מצחיק. לכתוב משפט כמו "אני רוצה את כל הכסף במדינה", זו לא בדיחה. זה משפט אנטישמי פר-אקסלנס.

הקריקטורות האנטישמיות בעולם היו בסך הכל, מצחיקות... וזה לא הוריד מאווילותן. החיבור האולטימטיבי של חרדים וכסף, שאתה מנסה לעשות בבדיחות האלה, הוא מעשה מביש, מסית ומכוער. יאיר, זה נמוך מאוד. כחרדית, זה משפיל ופוגעני. לא מצחיק.

למגזר החרדי - הסברתי לו, בדרכי - יש דרך, ערכים, מסורת ותרבות. הניסיון לחבר אותו עם תקציבים וסחיטת משאבי המדינה, הוא הסתה של ממש. אלו שיטות ישנות, מוכרות ודוחות. הייתי בטוחה שעזבת אותן. 2019 - והשיח העלוב הזה עדיין כאן?.

באשר לעלבונות שהוא טען שהטחתי בו, השבתי: משום מה, קשה להשתחרר מהתחושה שכל הקריירה הפוליטית שלך מבוססת על הסתה נגד המגזר החרדי. היו לך כל כך הרבה הזדמנויות לשנות את התפיסה, ותמיד חזרת שוב למסרי אנטי, התנשאות והטפה כלפי החרדים. אתה מיתמם, כי אין לכם קואליציה בלי החרדים, וחטפת על הראש מגנץ שאתה שורף את הסיכוי שאולי יבוא פעם עם הסרטון המטופש הזה.

מכיוון שאנו נמצאים בתשעת הימים, זמן בו צריך יותר להקפיד על 'בין אדם לחברו', הוספתי וכתבתי לו: מבלי לפגוע... אבל השכנוע העצמי שלך להיותך שר אוצר מדהים ומוצלח, קצת מביך, האמת. זה לא רק החרדים וביבי אומרים, אלא נראה שזו גם המציאות. במקום להמשיך לשכנע את עצמך איזה שר אוצר מדהים היית, תקשיב רגע, תיזכר ב'מע"מ אפס' למשל ותקשיב לביקורת האמיתית על צעדיך הכלכליים. בכל אופן, תסכים שזה מגוחך למנות לתפקיד שר האוצר מישהו שאמר על עצמו שוב ושוב שהוא לא מבין בכלכלה.

גם לגבי הנימה האישית שהוא הכניס, כתבתי לו, לסיום: אכן נפגשנו ושוחחנו לא אחת, במסגרת מפגשי שיח בין-מגזריים. התאכזבתי מאוד שלא הפנמת ולא ממש למדת את מה שהוסבר לך באותם מפגשים. חבל.

לפיד הגיב לי שוב, וכתב: 'שלהבת, אותי לא הצחיק כשמנהיגים חרדים אמרו (ברצינות) שאני רשע ועמלק ואנטישמי. לא ראיתי שהיית מזועזעת אז, למרות של מי שפתח תנ"ך יודע שצריך להשמיד את עמלק וזרעו - שזה הילדים שלי. לא הצחיק אותי כשאמרו שהשמאל הוא משת"פ של דאעש ולא ראיתי שהיית מזועזעת. לא הצחיק אותי כשאמרו על הרפורמים והקונסרבטיבים 'שואה שניה'. אז כן, עשינו בדיחה על ליצמן ותקציבים. כנראה שתעמדי בזה'.

וזו תשובתי לו: בוא תבין משהו, יאיר. אתה בטוח שהחרדים הספיקו לשכוח שבכניסתך לממשלה הצבת תנאי שלא יהיו שם חרדים עם זקן ופיאות? הם לא שכחו לך את זה. כעת עם ה"בדיחה" של החרדים והכסף, איכשהו זה מעלה להם אסוציאציות לא משהו.

מכאן נתקדם לשנתיים שלך כשר האוצר, בהן עשית הכל כדי שהחרדים לא ישכחו בחיים מי הכאיב להם, פגע בהם והתנשא עליהם ("הפסקתי לקבל מכם הוראות"). לכן, אם מישהו (לא מכירה כזה) קרא לך עמלק, זה לא מאפשר לך אוטומטית להפוך את כולנו למשתלטים על הקופה הציבורית.

מה שקרה, אחרי שלמדת קצת (באיחור קל) איך הפוליטיקה מתנהלת, קלטת שקשה עד בלתי אפשרי לשלוט כאן ללא תמיכה חרדית. מכאן, הדרך להסוואת עמדותיך כלפיהם, פלוס תחפושת נחמדה בכיפה בכותל ואמירות ממלכתיות בראיונות רדיו - היתה קצרה. אך בכל עת של מבחן אמיתי, חזרת לסורך, ללפיד האמיתי, האליטיסט, המחנך, המשקם, המציל את בני המגזר מדי שוביו הרבנים והעסקנים כביכול.

לכן סרטון "החרדים והכסף" אינו עומד לבד; הוא נתמך בעבר המפוקפק והמעורער שבנית עם המגזר החרדי.

ועוד משהו, יאיר: לחזור לימים בהם חיברו יהודים/חרדים לכסף כדי לגרוף אהדה - זה עוול. לומר שזו בדיחה - זהו עוול כפול.

תוכן שאסור לפספס
114 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
80
מה שיפה זה שבאמת הרבצתם זה לזו ודומני שלפיד והחרדים מהוים עונש זה לזה
james27.08.19
79
בס"ד מה אפשר לעשות כיוון ששליטי המדינה יצרו מציאות כזו שללא הקצאות מיוחדות, לאזרח החרדי לא יקבלו את המינימום שמגיע לכל אזרח אחר במדינה בחינוך ובכל הזכויות
מאנדהו ל-8320.08.19
78
החרדים לא מבינים בדיחות בסגנון כזה, כפי שלפיד לא יבין בדיחות של חרדים. נראה לי שיש לחייך לנוכח הסרטון שלו, ולדבר איתו בצורה עניינית על הדברים החשובים באמת. מה גם שהוא קצת צודק- אם לנו מותר לקרוא לו עמלק מותר לו לעשות בדיחות עלינו.
ע.b.08.08.19

הצגת כל התגובות

77
גם יפה וגם חכמה. ענית לענין.
חני כהן 06.08.19
76
רואים את "כחול לבן" זה סרון של בני גנץ.. למה זורקים רק על לפיד?
נחום05.08.19
הוא לא יצא מטעם קמפיין כחול לבן אלא רק בעמודים של לפיד ללא אישור כחולבן
.06.08.19
75
עם כל הכבוד לגב' שלהבת חסדיאל, היא חסרת השפעה במערכת הפוליטית. אף אחד לא סופר אותה ואת תגובותיה. היא לא עמית סגל. אבל הירי של גנץ לעבר לפיד בתוך הנגמ"ש שלהם, יש בו אמירה, תהודה, והשפעה על המערכת הפוליטית.
דוד05.08.19
74
שלא התבלבלת והחזרת לו(10) מנה אחת אפיים כראוי לאחד שנפלט לו בטעות יעני מילים גזעניות ואנטישמיות
יוסי05.08.19
ומוטבים גזענים,של לפיד
חגית05.08.19
73
מבריקה! חדה כתער בגובתך, מיצית את כל גוש השמאל, האליטיסטי המתנשא הכולל כמובן גם את מפלגת המחנה הדמוקרטי הכוללת את יאיר גולן וכמובן אהוד ברק. כמה דוחה ומחריד שעדיין בשנות האלפיים לא מקבלים בחברה, במדינה כול אדם ובטח כול איש שבאמונתו יחייה. הוא לא שונה מאביו כהוא זה. עצוב בכלל שאחד שכמותו חושב שהוא מת
אנו01.09.19
72
עות לא נלחמים ברשעות כופרים כלפיד וחבריו רק בכחות קדושה נלחמים
רק בקדושה08.08.19
71
האם מותר לפרסם תכתובת מייל שנשלח אלי באופן פרטי ללא רשותו של השולח? כל הדיון הוא לגיטימי בהחלט רק שאני לא בטוחה שאין כאן טעם לפגם. אשמח לתשובה
נלי06.08.19
70
ה' ישמור אותך את מיוחדת במינה 😍😍 כל מילה בסלע יישר כח גדול 😊
יעל05.08.19
69
אכן בספרו של הצדיק הרב יצחק זילבר זצוק"ל נאמר להבנתי משמם של הרב אלחנן וסרמן זצוק"ל והחפץ חיים שגם יהודי המפריע ליהודי לחיות כיהודי הוא עמלק. אמנם מדבר שם על היבסקציה אבל לפיד צריך לברר עם עצמו כמו גם ליברמן אם אינם גלגול של היבסקים .... טעות לחשוב כי אם אתה שר התקווה ותורם לצרכי הכלל די
nb0101981@gmail.com05.08.19
68
אתה מתיימר להיות ממנהיגי העם אוי לעם שאתה רוצה להיות מנהיגו יא- דייביל
דוד05.08.19
67
נתניהו ישאר ראש הממשלה , בזכות גנץ אם גנץ היה מוותר על הרוטציה והולך בלי שותפים , כנראה והוא היה עומד בראש. איזה מזל יש לביבי
ל05.08.19
66
וככה צריך להתייחס אליו....
יהוד05.08.19
65
פשוט מדהימה חריפה ה' שם חכמה בפייה
עדי26.08.19
64
אז לחשוב טוב אם כדאי כחול לבן אתם חוזרים כמה שנים אחורה שנים של גלות שנים של צער שבידכם עשיתם זאת רק השתדלות קטנה והקדוש ברוך הוא יעשה את השאר
גדעון24.08.19
63
הוא ימשיך בשלו ואת בשלך, למשל ליחצן את מוסדות סולם הגנבים.
אבי06.08.19
62
רשע מרושע התפוח לא נופל רחוק מהעץ סתם יצור רודף תורה שם רשעים ירקב
ללא שם05.08.19
61
.
האיש הוא אסון. 05.08.19
60
אחד לטובת תעסוקת חרדים וכו
חגית05.08.19
59
לא הוא רשם את התגובה....
. 05.08.19
58
לא מבין איך לא נמאס ללפיד מעצמו . רדוד ומשעמם . לפחות בשביל אשתו שינסה לחדש משהו . אני בטוח שנמאס לה לשמוע אותו
בן29.08.19
57
פשש.סליחה על הבורות,אבל פעם ראשונה שאני שומע את השם הזה שלהבת חסדיאל,לא שאני כזה חזק בתקשורת.אבל נפעמתי מהרמה האינטלקטואלית שלה.הכניסה לו במילים יפות,בלי להתלכלך,בלי לרדת לרפש ולכל הסירחון שסוחף בתקופות כאלו..ממש מילים שנכתבו..כתאווה לעיניים.ממש גאים בך שלהבת.תודה שאת כאן!
יהודי26.08.19
56
אתה. שונא אדם אתה. איש רע
שמוליק08.08.19
55
אז למה הוא כועס שקראו לו עמלק אולי זה גם בדיחה
דוד07.08.19
54
לכי בכוחך זה
אני06.08.19
53
וכבר מאמר במקורותינו :"מהרסיך ומחריביך ממך יצאו"
M.M06.08.19
52
מה אני יגיד לך בטח עכשיו כולו רועד ונרגש מהתגובה שלך..בטח לא מוצא את עצמו
אור05.08.19
51
ואל תפסיק ללכלך, ככה מובטח לנו ירידה במנדטים של מפלגתך, והרווח כולו שלנו. וחוץ מזה אתה עצמך בדיחה אומללה, שבקרוב תיהפך ללפיד בוער ונבער, מגעיל ומבייש בנוכחותך את המורשת היהודית של עם ישראל.
משה05.08.19
50
האדיוט הזה. את כל התסכול שהוא קיבל מאבא שלו הוא מוציא עלינו? לתבוע אותו אזרחית, תביעה ייצוגית. הוא "נגד חוקי כפיה-כמו חוק המרכולים" אבל.... "כל ילד צריך ללמוד ולהתנהג כמו שהבריון הזה חושב" נראה כמו דוגמן עם שכל של דוגמנית
יויו05.08.19
49
היה עוזר מאוד אם היית מתקנת גם את המבולבל בעניין אם בארזים נפלה שלכת את יודעת סתם מצווה
אבי31.08.19
48
תותחית על
תותחית על25.08.19
47
א. ללפיד אין תעודת בגרות, ולכן אולי גם הוא צריך במקום להטיף לנו מוסר לחזור לספסל הלימודים ולהשלים את החוסרים שלו לפחות בתחומים אלו. ב. לפיד היה שר אוצר מהכושלים ביותר שהיו פה. זה שאולי ביבי לא השכיל להוכיח זאת עד הסוף אינו מוכיח דבר. ג. לפיד הנו נוכל גדול - ניסה לקנות תואר דוקטור בכסף במקום לעבור את
אבי06.08.19
46
לענ"ד למרות שהתשובות למר יהיר לפיד הינן נכונות, אולם, למרות ההתנשאות שלו וצורת הדיבור הפוגענית שלו בנו, הכותבת הנכבדת בגלל היותה חרדית לא כתבה לו מספיק, לא הזכירה לו את אביו לאחר אסון המסוקים שהטיח ברב אייכלר ושאל (בטלוויזיה) איזו משפחה מבני ברק או ממאה שערים חששה שבאותו ערב ידפקו על דלת הבית שלה וי
מוטי06.08.19
45
טוב מאוד, שלפיד ימשיך להסית זה מחזק גם את כחול לבן וגם את החרדים שרואים מולם אויב, זה יגרום בסוף גם יפרדות בינו לבין גנץ שאינו נגוע באנתישמיות נגד החרדים, ובעיקר זה טוב כי זה יחליש את ליברמן שידשדש באחוז החסימה, ואז ביבי יוכל להקים ממשלה יציבה אם גנץ.
חיים י.05.08.19
44
החכים החרדים התמודדו בכנסת האחרונה עם 75 !!!! גזירות שמוחו הקודח של לפיד המציא נגד כלל המגזר החרדי. בשנתיים שהיה בקואליצייה הוא ניסה לעקור את הכל מהשורש. תשאלו את כלל מנהלי המוסדות תתים ישיבות מעונות כוללים וכו אין קבוצה שהוא לא הזיק לה ילדים נערים בחורים אברכים עקרות בית וקשישים. האיש הזה מטורף על
מיתמם05.08.19
43
בסך הכל סרטון מצחיק לטעמי שמראה אמנם בהגזמה איך כל אחד רוצה כסף לדברים שלו. תכלס אבל זה באמת עובד ככה וזה לא קשור לזה שהחרדים גם משלמים ארנונה אנשים נהיו מפגרים ומחפשים להעלב מכל שטות
משה05.08.19
42
מישהו מהמגיבים בהתלהבות התפלל על לפיד יאיר בן יוסף? לא יודע את שם אמו? הוא מסית כי קיבל חינוך כזה .מה אתם רוצים ממנו. מישהו מכם יכול לומר בבטחה שהיה מזמר אחרת ממנו אם היה בא מבית כמו שלו? את אבא שלו קראו "עמלק" וכולנו יודעים מי הוציא את האמירה . בא לקלל יצא מברך... אני לא צריך את לפיד כדי להתחבר
ישראל05.08.19
41
הוא עובר את האבא שלו, האבא שלו היה באמת טיפש גדוש בשנאה בנוסח שנשב באירופה בשנות השלושים, זה השפריץ לו כל העת מהפה הגדול שלו. הוא, יהיר, כאילו שונא מתוחכם, חס ומרחם עלינו האומללים מידי עסקני הציבור, מכירים אותך יא עמלק, צורר היהודים.
כל הכבוד05.08.19
40
יאיר לפיד מסית נגד החרדים ועוטף את מילותיו בנייר כסף שהופכים במהרה לתפוח לוהט. כעת הוא גם אתם את חברו בני גנץ לאותה אג'נדה כדי לשתות מנדטים מליברמן שהרי המטרה מקדשת את האמצעים. אחי לנו מעסקנים כאלה שמתיימרים להנהיג את המדינה. אני מתגעגע לבוז'י הרצוג.
גגג04.09.19
39
אם ישתילו את מוחו העכברוש ימות מחוסר מוח שיהיה כפרה על היהודים החרדים איזה תועלת הנבז הזה הביא לעולם משתמט משירות צבאי משמעותי עתונאי שילך לגמור עממי
ע17.08.19
38
וכן, יהודים, בעיקר במזרח אירופה, עשויהרבה שטיקים ופיילשטיקים עם כסף או איך לומר בעדינות, מוסר עסקי ממש לא היה הצד החזק שלהם, וזו בהחלט הייתה אחת הסיבות לאנטישמיות. תראו אדם כמו גולדקנוף שעושק נשות אברכים, תראו את התופעה של רשימות תלמדים פקטיביות ועבודה על המפקחים של משרד החינוך, תראו את ההתנהלות של
יוסף08.08.19
לתגובה 75 אל תתבייש לומר שאתה חרדי עם דעה כמו לפיד יש גם יהודים עם דעות אנטשמיות תתבייש לך על אמירות ההזיות שלך.
משה 29.08.19
37
ציטוט של הבור: 'אני אפילו מאמין - וזה כבר רדיקלי לגמרי - שהרמב"ם והבעש"ט היו אומרים לנו שתקציב חדרי המיון קודם לתקציבי הישיבות. עליו אמרו חז"ל דעת חסרת מה קנית. איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת - אם היינו מקיימים רצון ה' ועוסקים בתורה ובמצוות ושבים בתשובה - הרי שלא היינו נזקקים חדרי מיון. - אך ש
מרדכי היהודי06.08.19
36
שלהבת הביאה זרנוק לכבות את הלפיד אבל אלף כבאים לא יצליחו לכבות אותו
סמי הכבאי05.08.19
בשלב זה, הסקרים מנבאים ניצחון לביב על אפו ועל חצתו של החלאה יאיר לפיד.
אבי06.08.19
35
העובדהש הציבור החרדי לא לומד מתמטיקה ואנגלית אבל דורש בדיוק ויותר מכולם תביא לחיסול המדינה. מציע לכם לקרוא דוחות למס אודות משלמי מיסי ההכנסה רובם מ -3 העשירונים הראשונים (90אחוז) שכמות החרדים בה אפסית. בעוד 20 שנה שתהיה כאן אוכלוסיה של 25 אחוז חרדית המדינה תקרוס כלכלית. אז יכולים לספר לנו הרבה סיפור
סתםאחד05.08.19
34
לפיד חושב שהוא חככם מכל אדם, וכנראה לא הפנים שהשפה והביטויים שהוא משתמש שישאל את אלוף גולן באם הוא מזהה מגמות בשפתו, ויבין שגם בתור בדיחה זה מסריח.
אזרח ותיק05.08.19
33
חזק ביותר!
דוד06.09.19
32
תוכן הוא שדה חובה
שונטל לייזרוביץ21.08.19
31
יפה.
אבי08.08.19
30
כל הכבוד לך כתבת בטוב טעם ובאינטליגנציה גבוהה משתי הבחינות EQ ו ןQ כל הכבוד לך!!!!
מעריצה06.08.19
29
הם יכלו לתת לגנץ את ה-61 ולקבל הכל הכל. אבל הם העדיפו להישאר נאמנים לביבי למרות שלא בטוח שהם בכלל ישבו בממשלה. דרעי אפילו לא ענה לטלפונים של גנץ.
לפיד השקרן מסית06.08.19
28
בציבור החדי הגיעה הזמן שאחת כזאת תקבל תוכנית בפריים טיים אמרה בצורה הטובה ביותר את מה שיש לי ולעוד הרבה אנשים בבטן. הלוואי ונזכה לראות אותה בערוץ 12 יחד עם סיון רהב מאיר.ככה נוכל לעשות את המהפיכה החרדית לאט אבל בטוח
סימו06.08.19
27
כחילוני למה שיסכים עם מה שקורה פה???
אור05.08.19
דמוקרטיה זה שכל אזרח בוחר נציג בכנסת, שהוא זה שאחראי לדאוג לאינטרסים שלו, במקרה זה אינטרסים ערכיים וקיומיים בסיסיים במדינת היהודים. אבל טעיתי פה בכתובת, אכן, יש דיקטטורים בירושלים!!!!!! וגם בפוליטיקה כנראה.....
יהודיה06.08.19
26
א. לפיד דורש אנגלית מתמטיקה כאשר הוא 0 מוחלט ב. קראו לו עמלק כתגובה להסתה הפרועה שלו.
בני05.08.19
25
אין עליך של הבת '. שהכינה דיברה מגרוניך
עידן05.08.19
זו הרמה של שלהבת שמתכתבת עם עצמה ומפנטזת שניצחה מישהו בזמן שהנ"ל לא שם עליה בכלל וכך גם אנחנו אשה חסרת צניעות שמחפשת לחזור לחברה החרדית
שרית06.08.19
24
יאיר, כתבת בתוגבתך כי 'שכל ילד בארץ צריך ללמוד מתמטיקה ואנגלית, כל בן 18 צריך להתגייס.... אני מאמין שאם מישהו לוקח כסף מהמדינה, מותר למדינה להגיד שהכסף הזה מגיע בתנאים מסוימים שתורמים לכלכלתה או לביטחונה'. הנה, בציטוט הזה אתה אומר כנגד מי? רק לחרדים. לא לערבים ! לא לחילוניים המשתמטים, באחוזים גבוהי
דובי05.08.19
23
השיבה לו מנה אחת אפיים
בת מלך27.08.19
22
למה זו אמירה אנטישמית אם זו עובדה קיימת? החרדים מתנים תמיד את תמיכתם רק במי שמעביר להם סכומי עתק מקופת המדינה. זו הסחטנות בהתגלמותה.
זו עובדה שאין עליה עוררין17.08.19
איכס כמה שאתה מגעיל
איכס18.08.19
מאוד פשוט. המגזר החרדי מעביר כסף למדינה - בעבודה, במיסים, מע"מ (כוח קנייה גדול). טבעי שנרצה חלק מזה חזרה, כמו כל אזרח.
שירה20.08.19
21
גדולי ישראל אמרו שבכל יהודי יש קצת עמלקיות שאותה צריך למחות כך שאל תפגע יש בך קצת יותר מתכונה זו ובידך למחות אותה . אף אחד לא התכוין שיחסלו אותך. אלא שתמחה את השנאה ותעבור לשיח מכיל מבין ומגשר. וגם תכיר לעומק את התרבות החרדית עם מעלותיה.
למחות את זכר עמלק11.08.19
20
לדעתי התחלת לא טוב כיוון שאם היה במדינה הזאת פעם שר אוצר טוב זה יאיר לפיד שר האוצר הטוב ביותר שהיה כאן ואם באמת היה כאן שר אוצר כושל זה משה כחלון הנוכל האמיתי
מכלוף06.08.19
19
החרדים מעדיפים להמשיך לבכות במקום להגיע להידברות להיפגע מאשר להתקדם
מוטי05.08.19
18
כשמך את יפה כתבת שלהבת על הלפיד
חיה05.08.19
17
ל 75 יש משהו בדבריך....
אבי27.08.19
16
ההסתה חוגגת והחרדים ודאי לא נהנים מהמדינה כמו השאר . אבל כיהודים מאמינים כדאי לערוך חשבון נפש פנימי אולי משמים תובעים מאיתנו פחות לשים את התקציבים בראש מעיייננו יותר להילחם על עקרונות בגאווה בלי ללכת סחור סחור.
חיים 23.08.19
15
תותחית על כל מילה בסלע
חיים07.08.19
14
איזו מקצועיות! את מלאה בערכים, כי לא חסר חרדיות שנפגשו עם לפיד וראו את השנאה ו"לא היה נעים להן למחות"... כמו חברתנו מ"כחול לבן"..חברת הכנסת (לשעבר..) שנפגשה איתו לא פעם ולא העזה לומר מה שאת חושבת ומה שכולנו חושבים, אשריך שעמדת בבחינה האמיתית!
חיותה06.08.19
13
תותחית!!!!! שלהבת,את אלופה!!!! תמשיכי....בהצל רבה!!!
רעות06.08.19
12
תותחית כל מילה זהב
מיכל06.08.19
11
שלהבת שורפת את הרע, ומחממת את ליבות החרדים
חרדי חרד05.08.19
10
הגיע הזמן שהתקשורת החרדית תבדיל בין ביקורת גם אם היא נוקבת להסתה. האמירות נגד לפיד כל השנים בגידופים וקללות היא הסתה!!!! הביקורת של לפיד גם אם חולקים עליה היא ביקורת. ההבדל בין התייחסות לדעה או לתופעה ובין ההתייחסות לאיש גופו. פתאום חרדים נעלבים סליחה? אתם הייתם מתאפקים אל מול גודש בכמות ועצמה של ב
חרדי 05.08.19
9
גם אנחנו נותנים אז שיסתום!
מאיר05.08.19
8
ענה כסיל כאיולתו
יעל05.08.19
אל תען כסיל באולתו פן תשווה לו גם אתה אל תענה לכסיל כי אם תענה שווה לו
ישי ברגר05.08.19
7
מלכה אמיתית ביותר!
Shai27.08.19
6
יאיר היקר אני מאמין וזה רדיקלי שבטוח שהרמב"ם והבעש"ט ולהבדיל הרצל ורבין גם היו מסכימים שתקציב למיון בבתי חולים עדיף על תקציב המוסדות של המגזר הערבי שמשטמטים ורוצים את הכסף של המדינה , אופס טעות גם את חדרי המיון שלנו הם ממלאים אז אני כבר לא יודע מה עדיף לאיפה לתת תקציב קודם מה שבטוח שלמשטמטים הנ"ל א
שלמה 24.08.19
5
אשרייך שלהבת כן יאבדו כל עוכרי ישראל ומבקשי רעתם
מירי06.08.19
4
נחמד מצידך להביא לנו את הוויכוח ההדדי ביניכם, אבל למה צריך את "הוא פתח בפאתוס האופייני לו - הרבה רעש וצלצולים, הרבה פחות תוכן", "לאחר שניסה להבהיר את דבריו", "עלבונות שהוא טען שהטחתי בו" וכדומה. למה את מזלזלת בנו? אנחנו ילדים גדולים, גברת חסדיאל, ואנחנו לא צריכים שתגידי לנו מה לחשוב ואיך להרגיש. תכ
חנן. ב.06.08.19
זה לא אתר "ויקיפדיה", שמביא לך את העובדות בלי שום מגמתיות ואתה צריך להתמודד ולפרש אותן לבד. זה אתר חרדי, עם כיוון ברור וחד-צדיי, ולשם זה חותר. גם אם אתה ילד גדול, כלשונך, ויכול להבין לבד - זה לא סותר שהאתר יבהיר בצורה נחרצת את התייחסותו לעובדות המופיעות בו.
לוי11.08.19
3
השבת לו מנה אחת אפיים
אשה משכילה05.08.19
2
לא לשתוק. כל הכבוד לך. ה' יתברך ישלח לנו את משיח צדקנו ברחמים במהרה בימינו אמן
א. מ.05.08.19
1
אתה נראה רע מאוד👹👹👹👹
לאה05.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24