כיכר השבת

טור מ'תלמיד' כאוב

"ר' יגאל ידוע בלבו הענק והרחום; ההקלטה הוציאה דיבתו"

אחד מתלמידיו הרבים של הגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת 'אור ישראל', לא יכול היה להמשיך ולשתוק אחרי חשיפות 'כיכר השבת' על סערת סילוק הבחורים מהישיבה, והחליט לכתוב לנו, בדם לבו (חרדים)

199
אחד התלמידים | כיכר השבת | ו' באב | 07.08.19
הגר"י רוזן, ראש ישיבת אור ישראל
הגר"י רוזן, ראש ישיבת אור ישראל (צילום: מתוך wikimedia/Yossi)

בשבוע האחרון נחשפנו להתקפה חסרת תקדים על אחד מגדולי ראשי הישיבות מגדולי מוסרי התורה שבדור, הגאון הגדול רבי יגאל רוזן שליט"א, ראש ישיבת אור ישראל בפתח תקוה; מי שהעמיד לגיונות לגיונות של תלמידי חכמים, שכולם עמלי תורה ומרביצי תורה.

עוול נוראי נעשה לראש הישיבה שליט"א, שבמחי הקלטה ופרסומים שקריים הוציאו דיבתו רעה. צריכים לזכור דבר אחד: 'אור ישראל' היא ספינת הדגל בהעמדת ישיבה בצביון של 'צורת ישיבה', מאז הקמתה לפני 37 שנה. ראש הישיבה לא זז בקוצו של יו"ד מהעמדת הישיבה, בדפוס שנקבע לה מאז הוקמה!

מאז הקמתה, הישיבה מתפקדת ב-100%!!! יום יום שעה שעה, חורף וקיץ, שבעה ימים בשבוע, ללא יוצא מן הכלל. לא תמצא במקום שכזה רפיון ב'ליל שישי' או יום שישי; לא תמצא הבדל בין יום חול לימי השבת - תמיד ה'סדרים' מלאים, בית המדרש שוקק חיים וקול התורה מרקיע שחקים. היש דבר כזה או דומה לו??

בדור יתום כשלנו, כשה'רחוב' נכנס לדאבוננו לתוך הבית - ה'נגנים' והטלפונים מקשרים כל בחור צעיר בכל רגע נתון לכל מה שקורה - יש פנינת יקרת אחת ויחידה, בה בני ישיבה לא נחשפים לתוהו ובוהו החיצון ולא מורעלים בנייעס ובביזוי חכמים המופץ בכל רגע נתון. האם צריך להתנצל על כך? במקום לפרגן, ולראות את המגדלור הענק הזה שרבי יגאל שליט"א הקים בעשר אצבעותיו, תוך דם ויזע, מטילים רפש על מפעל קדוש זה?

כך סולקו התלמידים; ההקלטה המסעירה (תמונת הרב רוזן: ארכיון, באדיבות המצלם)

אין זה סוד שהורים רבים שולחים את בניהם דווקא למקום תורה זה, שיש בו אכן משטר קפדני - אולם התוצאות שלו בהתאם: בחור שלומד 5-6 שנים ב'אור ישראל', יוצא מחושל ומחונך בתורה, בתפילה וב'מידות'. כידוע, בוגרי הישיבה הם המפארים הגדולים של היכלי הכוללים החשובים די בכל אתר ואתר.

זאת ועוד; הגר"י רוזן ידוע בלבו הענק והרחום, בהתעניינותו בבני הישיבה ובוגריה, בהמשך דרכם, לדאוג לכל אברך שימצא את מקומו בהיכלי הכוללים, וכן לסדור ילדיהם במוסדות החינוך. כשל"ע ילד של אחד מהם חולה וכדומה, מיד נהיה הענין כדבר אישי של רבי יגאל, המתמסר לו בכל לבו ונפשו.

אכן, 37 שנים הוא מקפיד על תפילות וסדרים בזמן, וכן על צביונה הרוחני של הישיבה - ללא פלאפונים וללא עיתונות קלוקלת - ולא זז בקוצו של יו"ד. זה כל סוד ההצלחה. היום, כשמודדים ישיבה מסוימת, אומרים 'האם היא כאור ישראל או פחות'. זהו המפלס הגבוה והרם ביותר, ולכן כל כך מצליח.

בל נשכח שייחודיותו של הגר"י שליט"א היא במסירת התורה. לשיעוריו יצאו מוניטין בכל רחבי תבל, כחינוך בלימוד ובהעמדת הסוגיא. כושר הניתוח ודקות ההבנה שלו, מוצאים מסילות לאלפים ורבבות המתענגים על שיעוריו, בשמיעת הקלטות ובכל דרך אפשרית. מחזה מרנין הוא לראות בשיעורי הגר"י שליט"א ב'בין הזמנים' ובימי חול המועד, איך שממלא בתי מדרש עד אפס מקום, איך כולם באים לשתות בצמא את דברותיו וממש מלקקים את האצבעות מדבש ונופת צופים שנמסר בשיעוריו.

ישיבת אור ישראל היא אי של יציבות! עשרות שנים, ללא תזוזה לכאן או לכאן. לא תראה בישיבה רפיון בימי שישי, לא תראה בחורים שנוסעים בסופי שבוע ומקיימים את המשנה בשבת 'יציאות השבת שתיים שהם ארבע'... (מיום חמישי עד יום שני), ולא תראה חופשת חנוכה של 'בין הזמנים דרבנן' באמצע החורף. גם אין מושג של 'סוף זמן' כלל וכלל. כל מי שנכנס בסוף זמן לישיבת אור ישראל, מופתע לחלוטין: הישיבה עוברת ללימודי חזרות על כל המסכת, וזר הנכנס אליה חושב שהוא נמצא כעת בליל שבועות!!!

שלא לדבר על ההישגים של בני הישיבה: רוב מוחלט של בני הישיבה נבחנים על לימודיהם ועוברים את ה90% בידיעת החומר. היש לכך אח ורע?

כ'תיבת נח', השטה בין גלי הזמן הסוערים. ישיבת אור ישראל יציבה. רבי יגאל רוזן לא צריך להתנצל על כך שאינו מוותר ושאינו משנה. 'כל המשנה - ידו על התחתונה'. וכשיש ישיבה כזה, עדיין לא אבדה תקווה גם במקומות תורה אחרים, שמביטים בערגה על מקום זה, ומשתדלים אולי לחקות, או לפחות להתקרב, לצורת העמדת ישיבה כפי שמקיימים בוקר, צהרים וערב - 'יום ולילה לא ישבותו' - בישיבת אור ישראל.

  • מגישים: אבי רבינא וחנני ברייטקופף
תוכן שאסור לפספס
199 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
113
אבל זה לא יכול להוות שום תרוץ לקללות להשפלות כלפי הבחורים.הרי אם התלמידים היו מדברים כך לתמידים אחרים הם היו עפים על טיל פלוס המלצה מבית ושם רע לישיבות אחרות. אז מה הדין בראש ישיבה עם זכויות שכך מקלל בפהרסיה?!?
מוישי09.08.19
112
בפרט הכעס !
דוד הופמן09.08.19
111
תזהרו מכבוד תלמידי חכמים
דוד09.08.19

הצגת כל התגובות

110
כיצד תלמיד מסור כזה לא מוכן לכתוב את שמו ? האם הפחד שהיה לו בישיבה, ממשיך ללוות אותו ?
בן09.08.19
109
כנפגע הטרדה אני מאמין לכל מתלונן. זהו מסוג הדברים שאנשים אינם משקרים בהם. זכרו אתם! "שומרי החומות"! "אמת" היא חותם השם! ועל טהרתה, יש לשמור מכל משמר! טיוח של תלונות, כדי לשמור על צביון פנים שמכסה על רקבון פושה, אסור מן התורה! "והיה מחנכם טהור"!
ללא שם08.12.21
108
זה באמת תיבת נח ויש שם גם חיות ובהמות ויש שם גם אשפה
מוריס09.08.19
107
איך הוא מסוגל להמשיך להגיע לישיבה ולהסתכל בעיני תלמידיו לאחר שבייש אותם, נבח עליהם, וקילל אותם???
מיקי09.08.19
כולכם פה הגזמתם!!! רק בגללכם בית המקדש חרב!! איך שאתם מדברים צועקים ומעבירים ביקרות על גדול תלמידי החכמים של הדור, תראו לי עוד ראש ישיבה אחד כזה שאוחז ש80 בחורים לא עשו דבר צודק ומגיע להם לעוף על זה והוא מעיף אותם!!!! אין עוד ראש ישיבה אחד שהיה מעז לעשות כדבר הזה והיה משאיר אותם בגלל טענה שזה יזיק ל
דוד11.08.19
הוא לא אדם נורמטיבי בן אדם מטורף שהכעס והגאווה הסרוחה עולים לו לראש עושה מעשים מטורפים בלי לחשוב יותר מידי לקח לו כמה ימים להירגע ולהבין שהוא הזיק לעצמו אז הוא פרסם איזה תירוץ מגוחך
יהודה13.08.19
106
רק לעדכן שכל שנה מחדש הוא מדיר באיסור קונם. פעם אחת על שבועונים ופעם אחת על.פלאפונים, פעם על ספרי קריאה ופעם על עישון סיגריות.. במצב כזה הוא גורם לזלזול הנורא בקונם. ו....כן זה ככ אופייני לו ההתפרצויות האלה.. רק מי שבתוך הנשור הפסיכולוגי הזה יכול לחשוב שזה גם נורמאלי...
בוגר טרי26.10.20
105
אבל למה הקללות? מרחמים? אני בשוק. שיעיף אבל מה העניין לקלל. לא עדיף שיתפלל שיעשו תשובה??? אין לי מילים. אני לא מתחברת לישיבות שמשמרות את הציביון הישן. יש שם הרבה חיצוניות. אבל זכותם.
בעלת תשובה12.08.19
104
כל מאות התגובות נגד ר' יגאל, באים מאנשים צבועים, איפה הייתם כאשר כביכול גדול בישראל דיבר סרה נגד רבן ולבם של ישראל מרנא רבינו שמואל אוירבאך זצוקללה"ה????!!!!! אז לא אמרתם, איך מדברים כך?! אתם כולכם פשוט 'צבועים'...!!!!!!!!!!!!!
גן החיות12.08.19
103
כולם יודעים, וזה שהוא לא רחום ניתן לראות על מבנה העיניים שלו
איתמר קסלר11.08.19
צודק לגמרי יש לו עיניים של נחש
יהודה12.08.19
102
מצטער אבל לי זה נשמע אדם לא נורמלי מקלל ומתעצבן ומאבד את שלוותו זה ראש ישיבה?? אתמול שמעתי דרשה על קמצא ובר קמצא זה בדיוק מה שהוא עשה. אדם לא נורמלי.ועוד ראש ישיבה.ה ישמור מכאלה ראשי ישיבה בגללו ועוד שכמותו אנחנו בגלות
Mos11.08.19
101
שיטת אור ישראל ובכלל לכפות בחורים לא רלונטית לימינו
איציק13.08.19
100
זה מה שקורה כשיש ביטחון עצמי מופרז
zalman11.08.19
99
הישיבה מדהימה . עולם התורה מדהים . לומדים היום ברמה שלא הייתה כדוגמתה . אבל ביחד עם הלימוד האדיר יש בוז לשונה. לחסיד , לספרדי זו לא נקמה בכם . זה פשוט תוצאה תורה לא לומדים מתוך יישות וגאווה ובוודאי שלא מתוך היפך אהבת ישראל
היום זה הפירות11.08.19
98
הוא עוד יכול לחזור בו
קשה לשמוע11.08.19
97
כבר היה לעולמים בשלושים ארבעים שנה האחרונות שהגדולים מעדו בלשונם ויש להחביא את הקלטות כמו שעשו אז מתי שיכלו ולא לפרסמם .
אלי11.08.19
96
זה באמת תיבת נח ויש שם גם חיות ובהמות ויש שם גם אשפה
מוריס09.08.19
95
אלה גדולי הדור שלנו בושה
שלום כהן09.08.19
94
לא ייתכן, שאדם יפעל בעולם הישיבות ויגדיר את פעולותיו כהנהגה של ישיבה ללא שהדבר יהיה נסמך על הנהגות של ראשי הישיבות בעבר או גדולי ישראל בהווה אחרת אין גם שום עילה שלא לפתוח ישיבות במסלולי הסדר ו/או אקדמאיות ולהכליל אותם במסגרת "עולם הישיבות". לא משנה מי צודק אבל חייבים שמסגרת קבועה תקבע מה לא עושים ת
ג'וזף09.08.19
93
זה לא חכמה שישיבה כזאת מתפקדת
משה09.08.19
92
מקבל כל מילה על נאמנותו ומסירותו של הרב לישיבה ולתלמידיה. אבל... בטיפולו של הרב בעניין זה לצערי הרב הוא כשל. לצערי הרב הוא כשל באופן קיצוני. וגם לרב יש אפשרות להתנצל ולבקש סליחה על הדברים שאמר שוודאי נאמרו מתוך ריתחה עצומה. נאמרו דברים קשים שהרב וודאי מצטער על שאמר אותם. יבקש סליחה מתלמידיו שגם הם ו
נייטראלי09.08.19
בתור בחור שלמד באור ישראל אני לא מבין מה רוצים מר' יגאל רוזן על הההקלטה הזאת הדבר אינו חריג כלל וכלל ושמעתי התבטאויות כהנה ויותר רבות וכך כל בחור מישיבת אור ישראל יגיב בסה"כ עכשיו זה יצא החוצה אני מסכים עם זה שהרב אב רחום אבל עם זאת יש לו מזג סוער וכשכזה דבר קורה זה קופץ לו והוא משתולל וזה טבעי לא
שומר הגחלת09.08.19
91
מי שתלמידיו מלאי גאוה ומבקשים לעצמם בגלל מעמד שאולי קנו, לא יתפלא אחר כך שלא קונים יראת שמים במשטר איומים. מי ששקוע בתורה, לא רוצה להיות בעולם המודפע על ידי תקשורת ועולם שאינו ראוי. אבל מי שנכנס למסגרת בדרך של משטר המושפע מאיומים שלא מתאימים כם לילדים בגיל ההתגברות וההתבגרות, שלא יופתע מתוצאה שכזאת.
אליהו09.08.19
90
פשע שרב מדבר ככה ולא משנה באיזו סיטואציה.ברית כרותה לשפתיים.ולא חסרים עוד צרות בכלל ישראל .ועוד קללות כאלה.תלמיד חכם????זהו עוון בל יכופר.לרב???!
תרצה08.08.19
89
שעל שמו הישיבה קרויה. הגריס מתהפך בקברו לנוכח ניבול פה ודברי גסות שיוצאים מפיו של גברא-אלימא הקורא לעצמו ראש ישיבה. לא הגריס, לא הרב שך ולא אף אחד מגדולי ישראל נהגו לקלל ולגדף את תלמידיהם. משפחת רבינוביץ חייבת לעשות מעשה ולפטר את האיש. לא חסרים טובים וישרים שיכולים לעמוד בראש הישיבה
טוב שעזבתי07.08.19
88
עד שלא נשמע את ר״ חיים או מפיו או מהרב זילברשטיין ובמחילה מישהו יכול להסביר למה יש כאן איסור קונם גם על מי שהחזיק פלאפון כשר וגם מי שלא מסר את חבריו מה הגדר מה של איסור קונם האים מצד התורמים אזי כל ביטול תורה כל שהוא יחשב מעילה לא לא מצליח להבין למה מגיע למי שהחזיק בכשר כל הקללות בתורה עליו ועל ב
אליהו ראש ברזל07.08.19
ועוד מדבר על הראש ישיבה שלך. תתבייש!
נדב07.08.19
87
אם הרב רוזן בעצמו לא כתב את הטור הזה...
יואל07.08.19
בוש ונכלם, מבזה תלמידי חכמים בדרגה גבוהה ביותר!
אשת אמת והגונה07.08.19
86
ל-1 "אור ישראל"....( חושך ישראל )אתה בעצמך מלאך חבלה!! וצריך להתנצל על מה שכתבת!! לא היה דבר כזה בעם ישראל שאדם שקורא לעצמו רב יקום ויזעק בקול גדול שלא משתמע לשני פנים שאותם אברכים ימותו הם ובניהם... ח"ו....
ללא שם07.08.19
85
אמת שהוא אדם מיוחד ומסור לתלמידיו גם בציבור הדתי לאומי יש ישיבות מצויינות רק שהם לא ההשקפה שלנו ראש ישיבה שמדבר ככה לא בפעם הראשונה אינו ראוי בשום אופן להקרא ראש ישיבה חרדי
מענקי קניהבסקי08.08.19
איך אתה מדבר הזהר כבוד תלמידי חכמים!!! המבזה תלמידי חכמים נבלה סרוחה טובה טובה הימנו!!!!!
דוד11.08.19
המשפט הנכון הוא תלמיד חכם שאין בו דעת נבילה טובה הימנו
יהודה13.08.19
84
קורה שבן אדם מועד בלשונו... אבל שבן אדם שאחראי על חינוך תלמידים זה כמו מנתח ראש שיש לו אחריות כבדה מאוד ואסור לו ליפול אפילו פעם אחת.. המילים המסוכנות והמשפילות האלו פגעו והרסו את כל העמל שהושקע בהם במשך השנים. גם גדולי עולם לאורך כל הדורות שהוחיכו ידעו איך...כי התורה שהם למדו מצווה איך אין ספק שמד
ירושלמי 08.08.19
83
להיות שקוע בלימוד באמת זה בלי טלפון!! ובלי משחקים כולנו יודעים את זה, עד שיש מקום שאכפת לו ממש, ואין לו שום בעיה שמי שלאמתאים יעזוב את הישיבה, כל מי שנמצא שם זה מרצונו החופשי, ככה לרדוף ולהשמיץ?? בושה
שלמה08.08.19
82
100% צודק מי שלא מקיים תנאי הישיבה שיעוף אבל לא יתכן שמקללים אם ר יוסף היה חי היום הוא היה עושה את מה שעשה למשגיח כשאנחנו למדנו בישיבה לא מקללים נקודה הרב שך זצל בזמנו דאג שראש ישיבה יעזוב בגלל בתנהגות לוחצת על בחורים דומה למה שקרה שוב אני אומר חוק זה חוק לא מוצא חן בעיניך עזוב מיד בלי חוכמות אבל לק
צבי08.08.19
81
א) אם הכל אמת כמו שכתבת, למה אתה לא כותב בשמך המלא? למה אתה מסתתר מאחורי השם "אחד התלמידים"? ב) האם אתה מוכן להכחיש שהקלטת היא אמיתית? אם לא, לא מעניין אותי כמה תלמידים הוא העמיד וכמה באים לשמוע שיעוריו. זו בושה וחרפה לראש ישיבה להוציא מפיו קללות כאלו אשר אין להם אח ורע בהיסטוריה של ראשי ישיבה. אני
חסיד שפוי08.08.19
בשיעור שלי מי שקיבל דירה היה הבחור הכי דפוק שעניין אותו רק דירה.
דדו08.08.19
א) אם אתה חושב שדיברת דברי טעם למה אתה לא מזדהה ב) אתה אולי לא יודע אבל זה ציטטא של גמ' על עוון קונם ובהחלט צריך להעמיד את הדברים על דיוקם ולהזהיר בכזאת צורה שתזעזע על איסור קונם ג)רואים שאתה טירון ב'דרך הלימוד וכו' ' .
הבורר09.08.19
ולמה אתה מסתתר תחת השם חסיד שפוי? תגלה את הפרצוף האמיתי שלך
אני08.08.19
הוא רק משבח אותו וכותב שהוא איש חם וטוב לב בנוסף לגדלות בתורה. אז אם זה אמת ואתה תלמידו, למה לא לפרסם את שמך כדי שכולם יאמינו שזה אמת, ולא סתם אחד מאנשי הראש ישיבה? אני כגולש לא מגלה את שמי, כמו שאף אחד לא מגלה. זה כל מטרת האתר, לתת לאנשים לדבר מה שעל ליבם. לא דיברתי שום לשון הרע. אמרתי דעתי על הקלט
חסיד שפוי08.08.19
רואים שאין לך מושג בלומדות, ולכן אתה משוה את שיעוריו של ר' יגאל ל..., פשוט כנראה לא הבנת. הצלחתה של אור ישראל, נקנתה בדם ויזע של אדם שלא מפספס תפילה, לא יוצא לחפשים, לא יוצא לשבתות, לא מחסיר סדר בשבת, ובימים אלו של הסערה סביבו, היה עסוק בהכנת השיעור המסורתי לזכרו של הגרש"ר. נחמד ללכלך תחת חשיבה שזה
יוסי08.08.19
התייחסתי לקלטת שפורסמה, אשר לענ"ד הם מלים שלא נתנים לשום ת"ח להוציא מפיו. וביחס לשיעוריו, לא אמרתי שהוא לא מוסר שיעור טוב, אך אני עומד בדברי שהם לא בדרגת השני ראשי ישיבה שהזכרתי. ולפי תגובתך נראה אחד משנים: או שלא שמעת שיעור מהם, או שאין לך מושג מה זה שיעור עמוק וישר שמבוסס על דברי הראשונים, ולא שיע
חסיד שפוי08.08.19
80
יוצאים מאולפים. המשטר הקשה במשך 5 -6 שנים מבריח את הבוגרים לישיבות אחרות, ובכלל, הרבה יוצאים משם ששרוטים. מה שמתאים בישיבה קטנה לא מתאים לבחור בועד ששי בשידוכים. חדש אסור מן התורה, שיטת החינוך בישיבות הייתה מאז ומעולם, יצירת אווירה של התמדה אך בשילוב של נתינת חופשיות. מה שר יגאל יודע ידע
בוגר07.08.19
79
זאת בדיוק הטעות שלך, זה לא לב רחום, זאת פטרונות, ושטלתנות!!! מי שלא מיישר איתו קו הוא בן מוות????????? השתגעת לגמרי!!! ידאג שאף ישיבה לא תקבל אותו???? מה הוא בעל הבית על התורה, ועל העתיד של נשמה יהודית יקרה? יכול להיות שהבחורים עשו משהו לא ראוי, אבל הוא לא התנהג כאדם גדול... אדם ניכר בכיסו, בכוסו
שי07.08.19
קצר וקולע
אוהב ישראל09.08.19
78
נערים -מנוערים מדעת ותורה, פני זקנים ילבינו. חוצפה של כל נבל -שלא- ברשות התורה לפתוח פיו. כמאמר הכתוב ויהיו מלעיבים במלאכי האלקים ודבריו בוזים. א. זכותו זו הישיבה שלו ויעשה בה כרצונו. ב. חצוף בחור שבא לישיבה שידועים כוונותיה ודרכיה ועושה מה שבא לו. כל המלגלגים ומלעיזים כנראה לא היו אף פעם מנהיגים,
אבנר07.08.19
אם החינוך היה כ"כ טוב בישיבה, הם לא היו מתנהגים כך, אבל עובדה שהחינוך לא משהו ואלו התוצאות, זבל מסריח. אז אוי למי שהתחנך מחינוך כזה.
ללי08.08.19
77
אין היום ברכת שמואל - ואבן האזל ראשי ישיבות.... זה מה יש ...!
פרי יעקב07.08.19
ה"ה הגאון ר' יגאל רוזן שליט"א ולא אלמן ישראל גם בדור הזה.
נח זונדל פשקס07.08.19
76
1 כל מסגרת ישיבה ביה"ס או כל מסגרת שהיא יש כללים צריך לעמוד בהם אם לא רוצים לעמוד בהם שיחליפו מסגרת 2 (קודם כל אציין שאני לא חרדי אז לא כל כך מכיר את הישיבות, ראשי ישיבות והכללים) אני בטוח שראש הישיבה הוא גאון וצדיק אבל בתור ראש ישיבה הוא איש חינוך וכאיש חינוך הוא לא יכול לומר "הילדים
אזרח07.08.19
75
בדיבורים כאלה מבאישים את הריח טוב של הנשמה רבי עקיבא אמר על דורו תמה אני אם יש בדור מי שראוי להוכיח.. ברוך השם זכת לא הישיבה היחידה בארץ לא חסרות ישיבות לבית הלל.. העיקר שהבחורים יהיו אצל רבנו על ראש השנה ויקבלו תיקון מהשדין יהודאין
יהודה07.08.19
74
אני לא מאמין בחינוך כזה שחונק את הכל לטובת מטרה אחת צריך ללמוד תורה ולהתחנך אבל גם לשחרר ולתת רווח הקלטת מדברת בעד עצמה וכנראה שמשמיים גלגלו שנשמע אותה
ron08.08.19
73
שבסך הכל הביאו פלפון כשר ,ואתה הופך אותם להכי רשעים [שבסך הכל בבחור ישיבה הכי טובים וצדיקים והכי מחמירים] ליותר רשעים מחילונים שעשו את כל העבירות ,,יוצא מיזה שדין בחור שלמד בישיבה יום שלם והקפיד על כל החומרות ,,שווה לחילוני שלא יודע מה צורת דף גמרא ,ועשה את כל העבירות ,,שהרי בשניהם דינם למות חס ושלו
עומר08.08.19
72
על שיטות חינוך אפשר להתווכח, על הפרת הכללים הבסיסים של בן אדם ועוד ראש ישיבה זה לא מובן אני לא מאמין שמי שמשלח באדמורים ובבחורי ישיבה עם קללות כאלו יכול ליהיות איש חינוך.
שלום08.08.19
71
רק בישיבה שלו הוא לפעמים צועק (שהוא צריך) כיסה השיטה שלו ומי שלא טוב לו שלא ילך לישיבה הזאת
בחור ישיבה 07.08.19
70
מה שמתואר במאמר כ"יציבות" אינו אלא מפעל ייצור מכני ללא טיפת נשמה. מצוות אנשים מלומדה היראים מרבם יותר מאשר מהקב"ה. לא בכדי נתנה תורת המוסר חשיבות לימי שנאה, לירידה לצורך עליה, לדינמיות, לתורה שיש בה חסד ואוויר לנשימה. לא תורה של פחד. לא תלמידי חכמים שנכנעו לרגילות ולא יודעים חיפוש מהו. המלצתי לרב
חיים07.08.19
69
זה לא עונה על הדרך שבה הוא מתנהג
יואב07.08.19
68
אולי בעבר היה בסדר, אך אחרי דברים כאלו, חייב להתפטר ואסור לו לעמוד בראשות ישיבה. בוש והכלם
מרדכי07.08.19
67
ע״י מישהוא מסויים שמעת פעם ראש ישיבה מקלל תלמיד שימות,תענה לי על זה
יואל07.08.19
הוא מציין עובדה! אם הם עוברים על קונם כמו שהוא אומר - אז זה מה שיקרה. ומותר לו להגיד את זה!
א07.08.19
66
אף א חד לוקח ממנו את גדלותו ואת תרומתו לעולם התורה. א בל תלמידי חכמים בנעימ דבריהם בנעימים ונוח נשמעים!!!!!!!!!!!!!?????
אלי08.08.19
65
אשתי חלתה בסרטן והתאלמנתי עם 9 ילדים הרב תמך ועזר מאוד. אשת הרב הייתה שולחת עוגות כל שישי לבן שלי, לא בגלל העוגות אבל הוא ממש אבא של כל בחורים בישיבה! אני אוהב את הרב בכל ליבי, הוא בנה את ילדי משפחה אחרת בפתח תקוה, האב נפטר והותיר אלמנה עם 14 ילדים, וכמה עזרה ורחמים הרב השפיע
א.ב08.08.19
64
אפשר להיות ת"ח גדול גם מבלי לעסוק בחינוך. מי שהחליט לעסוק בחינוך, צריך להתאים לתפקיד זה.
חנן. ב.08.08.19
63
כנראה שאחרי 37 שנה הישתנו דברים והראיה היא מהקלטות
יעל08.08.19
62
אילו היה בחור שהיה נשבר ומלשין על חבריו היה מאבד צורת אנוש. יש שיטות אחרות, יותר מתוחכמות להשיג מודיעין. עיין ערך, צורת עבודה של משגיחים אחרים. אכן, בוגרי "אור ישראל" נשארים עם צלקת בנשמה בגלל התנהגות רודנית
מישהו07.08.19
61
אי של יציבות? מעיפים בחורים שלא מצביעים למפלגה הנכונה, מנסים להעיף בחורים שמחזיקים טלפונים. זהו אי של יציבות??? מדוע אינו מצליח להשפיע מרוחו הטובה והגדולה במקום לאיים ולהעיף?? מילא אם נאמר שזו דרכו. אבל לקרוא לזה אי של יציבות? אתמהא
ראובן07.08.19
60
תגובה זו לא ענינית אמנם היא נכונה ללא קשר לסערה אבל זה סה"כ אוטוביוגרפיה על ר' יגאל וזה מעניין לכשעצמו ולא יותר!!!!!!!!
דודו07.08.19
59
אבל לא דרוש הרבה כדי להבין בראשי ישיבות, במובן הזה שככה לא מדברים!!!! לא מקללים, בוודאי לא את התלמידים
דבורה07.08.19
58
אין כמו אור ישראל וחבל לכולם על הזמן. יראת שמים, תורה ברמה הגבוהה ביותר, וראש ישיבה, שגם אם יצאו לו כמה משפטים לא לענין, עדין הוא מסור בכל לבו ונפשו לכל בחור ולכל בוגר לכל החיים. וכל המלכלכים, אין לכם יראת שמים, אין לכם מושגים בלדון תלמיד חכם לכף זכות, אין לכם טיפת הבנה מה זו ישיבת אור ישראל.
תלמיד07.08.19
אמר מי שגולש באינטרנט..
ללי07.08.19
57
חבל על הזמן של כולם זה ליגה של ישיבה!!! החברה שם מעולים אחד אחד!!! ובצדק החברה שם נחטפים!! עם מציאות לא מתווכחים
אזור ירושלים וה07.08.19
56
ברחו כבר מן האורווה... בהצלחה שיהיה...
קובי רוזיין07.08.19
55
רודנות זה לא חינוך. מעטים הבחורים שיוצאים משם חלקים ללא שריטות.
יכ08.08.19
54
מהפתיל הקצר של ראשה. תשאלו פסיכולוג מומחה מה קורה לבחורים שעוברים את התהליך הזה. איזה מיני בעלים ואבות הם יהיו?! נשמע לי מוזר ובמחילה סוטה.
חיים08.08.19
53
שמעתי את ההקלטה מספר פעמים כדי להיות בטוחה ששמעתי נכון. כל פעם ששמעתי את הקללות שניתכו על ראשי הילדים בכיתי. ככה מדבר ראש ישיבה? חיפשתי את החמלה ומצאתי רק מחנך זועם ומאבד שליטה. כואב הלב לראות שזה החינוך בישיבה שנקראת "פאר הישיבות".אוי לנו!!!
מכסי08.08.19
52
רק הודיע את עונשו של העובר על קונם (אגב, הישיבה היא מוסד ציבורי המנוהל על יד כבוד הרב ולא ממונו הפרטי, והרי אין אדם אוסר את שאינו שלו): אילו היה בא אדם ומקריא לפני כבוד הרב במעמד בני הישיבה את הכתוב בשערי תשובה פרק שלישי סימן קס"ב עג קס"ז על עונשם של הנותנים חתיתם בארץ חיים, איך הייתם מרגישיפ? גם
רפאל 07.08.19
ואני יסביר ; מרגע שהתורמים הביאו את הכסף אז מבחינתם זה שייך לרבי יגאל שיעשה בזה צרכי הישיבה לא משנה אם בשביל לקנות ספרים לאוייצר או בשביל שקיות אשפה [אלא אם כן ציינו אחרת] לכן זה נחשב לשלו
בני08.08.19
51
אלו שלא התאימו כבר הופכים למוקצים מחמת מיאוס כי הם מאיימים על שמה של הישיבה... שלא לדבר על מה שיהיה איתם, בלי להעיף בעדינות ובהתנצלות אלא בהאשמה וצלקת שהם ישמרו לכל החיים מהאצבע המאשימה ש''האחראי הבלעדי'' על התורה מפנה כלפיהם... ונדבר לרגע על פליטת הפה שלו שיגייסו את החב"דניקים כדי שהחבר'ה שלו בישי
עוד חרדי07.08.19
50
לא דורש מתלמידו מה שלא דורש מעצמו דוגמת מופת של ראש ישיבה לא תגור מפני איש תמשיך בדרך האמת עפר אני לכפות רגלך בהערצה שלמה
שלמה07.08.19
מעריץ אמיתי לא גולש כי אין לא זמן לגלוש כי הוא לא מבטל תורה ואתה כן
אליהו ראש ברזל07.08.19
49
מקלל שהבחורים ימותו ואחרי זה רוצה שיבואו לישיבה שלו הוא נראה איזה רישום שנה הבאה יהיה לו...... ולכן הוא גם עצבני כי עצם היציאה לתקשורת דפקה לו את הרישום .....
שלומי07.08.19
היום,2024 והרישום מצוין איך אנשים יכולים ללכלך על מערכת שהם לא מכירים מבפנים????
תלמיד הישיבה03.01.24
48
היה ברור שהדברים יצאו מהקשרם, סתם לשון הרע וחרחורי ריב
שלום07.08.19
זה הכל תורה וגאוה
אלי08.08.19
47
הבן אדם באמת משיכמו ומעלה.אבל ההקלטה לא ערוכה או מפוברקת
יוסי08.08.19
46
הוא התפרץ כי הוא חי את זה! בניגוד לרפיון שהולך היום ,לפי עניות דעתו פלאפון לבחור זה כמו צלם בהיכל! אז אם הוא תפס את זה ,זכותו לצעוק ולכעוס כי מבחינתו זה דבר הכי גרוע שיש. זה מתמצית ליבו!. וטוב שלא עלה ב"ה בבריאותו, ומי שהוציאו את ההקלטה, צריכים לדאוג! גדול עוונם שמתכבדים בקלון חברו ורבו!
יפית08.08.19
טלפון להתקשר להורים זה צלם בהיכל. ואם מחר יחליט שחביתה בבוקר זה צלם בהיכל? מה הקשר בכלל?
מוישי08.08.19
כן !אם זה הנוהל והבחורים וההורים חתמו אז כן, מותר למנהיג הישיבה לדרוש משמעת,לבצע את הנהלים של הישיבה. ולא להתחכם כמו בגן ילדים."אני צריך",, "הייתי צריך" .לא לפני הרבה שנים הבן שלי עמד בתור שעה לדבר בטלפון הציבורי. היום כל הפינוק ,הריצוי וההתרפסות של ההורים, עומד לרועץ ולכשל חינוכי אדיר!
יפית08.08.19
45
רק אם ינהג כך אשתכנע שהוא ראוי להמשיך להמשיך ולעמוד בראש הישיבה ולחנך תלמידים.
דוד08.08.19
מבחינתו הישיבה יכולה להישרף, להיסגר, להתנדף. הוא בחיים לא יתנצל בפני אף אחד. אתה כנראה לא מכיר אותו.
מוטי08.08.19
44
כשאף אחד לא מרגיז אותי גם אני רחום וחנון. אדם נבחן בשעה שמישהו מרגיז אותו. האדם הבינוני מצליח בד"כ להמשיך לדבר באופן סביר גם בשעה שקצת קשה לו. אך לא כן הרב בעל הלב הרחום והחנון. אצלו הכל מתפרץ כשקשה לו.
זאב08.08.19
43
גם אם הוא בחר בדרך של משטר זה לא מתיר את השפה את האיומים ואת הקללות וודאי שזה לא מתאים להודיע שהוא יהרוס להם בכל ישיבה שהם ינסו ללמוד בה
שרון07.08.19
42
הטלת פחד נורא. אל תנסו לייפות. אנשים לא הופתעו ממה שקרה שם הן מצד התלמידים והן מהצד השני
אני07.08.19
41
הצבועים שיבואו עכשיו להתנצל בפני הרב שליטא, שהם סתם חשדו בו. צדיק יסוד עולם זה
נהוראי07.08.19
40
איך יש לך אינטרנט?....אולי אתה אברך? א"כ זה התוצר של "אור ישרוייל"? לך חפש ת'חברים ש'ך!
מאיר07.08.19
39
יוצא מן הכלל כתב הכותב. סוף סוף קול שפוי. צריכים כל מלאכי החבלה שביזו וקלקלו להתקרב על ארבע לבקש מחילה, ואולי ואולי ירפא להם. אחרת אין לקנא בעתידם. וזה לא אמירה בעלמא, זה אמת פשוטה וברורה.
ברברה07.08.19
הינה עוד אחת, שמבינה אם אולי רק אולי ירפא להם או לא, אני אישית לא זוכרת כאלו שקיללו, מה שכן רובם מחו על הצורה הבוטה, והבטח לא מקרבת ליראת ה', ככה לא מחנכים בחורים עם צעקות וקללות, זו גם אמת פשוטה וברורה. ואת שגולשת באינטרנט, אולי ירפא לך ואין לקנא בעתידך, נשמע לך בסדר?
ללי07.08.19
אם יש קצת שכל בקדקדך, אומר בקצרה והמבין יבין צר לי מאד, נפלה נא ביד ה' כי רבים רחמיו וביד אדם אל אפולה. וד"ל
ברברה08.08.19
38
שומעים בהקלטה את הפחד, שמא יעלו עליו שהרי הוא בכלל במקור מהחוגים הסרוגים, לכן הוא מתאמץ בכל כוחו להוכיח שהוא חרדי וחניוק שחור משחור "ליטאי", ומגדף ומשתלח במבטא מלאכותי שזה בכלל לא המבטא האמיתי שלו
כמו משגיח מתחיל08.08.19
37
יש קונה עולמו בשעה אחת ויש מפסיד עולמו בשעה אחת
ישראל08.08.19
ויש 'קונם' עולמו
ציני08.08.19
36
אולי הוא ענק ורחום כאשר הוא שולט בעצמו ועוטה את המסכה הנדרשת לתפקידו. אבל יותר מדי מהר, ויותר מדי פעמים, השד מתפרץ לו מבפנים, הוא מאבד שליטה על עצמו, ומהווה דוגמא למאמר חז''ל, כל הכועס כל מיני גיהנום שולטים בו. ואז נפלטות לו המלים של הפנימיות האמיתית שלו. הפעם זה מאביזרייהו דשפיכות דמים. והרבה פעמי
מראשוני תלמידיו08.08.19
35
א. מי שלא נמצא בתוך הישיבה לא יכול לעולם לדון מי צודק! ב. גם מי שכן מכיר מה הולך בתוך הישיבה זה לא תפקיד של אנשים רגילים/עיתונאים לדון האם הראש ישיבה צודק בדבריו/מילותיו או לא, וכל מי שתוקף את ראש הישיבה מסתכן בביזוי תלמידי חכמים שפעם אנשים פשוטים לא העזו להעלות על דעתם לפגוע בת"ח.
יוסי08.08.19
34
את ישיבת אור ישראל הכרנו כולל את המשטר שבה אבל בהקלטות המתפרסמות פעם אחר פעם אנו נחשפים יותר ויותר לאופי של מי שעומד בראשה וזה לא מוסיף לו כבוד
חנוך07.08.19
33
אם הרב דומה למלאך יבקשו תורה מפיהו אין הרבה בדורנו שאפשר לומר עליהם את זה אבל ההקלטות ממש לא מזכירות מלאך
אורי מאשדוד07.08.19
32
לבי על העלובים שרואים בדיסציפלינות ברוטליות ערך רוחני. אגב. גם בצבאות זנחו את קשיחות המשמעת לטובת טיפוח האינדיוונדואליזים והיצירתיות
יוסקה07.08.19
31
גם לדאוג שאף ישיבה לא תקבל אותם, במילים אחרות יש כאן נקמנות, ומישהו חושב שעדיף שהבחורים ירדו לרחוב ויתפקרו בגלל שהחזיקו טלפון כשר. ואם כולם כל כך מעריצים את הרב איך זה שלא שמעו לו, ועוד קמו נגדו, אולי מישהו הגדיש את הסאה?
אליהו07.08.19
30
אור ישראל זצ"ל....שכולו היה אהבה אצילות ורכות ללא גבול ....לעולם לא יקבל את סגנון החינוך הנוקשה והאכזרי הזה הנושא את שם 'אור ישראל 'לשווא....
הרב רוזובסקי07.08.19
מרחק שנות אור מהמחנכים היום...... בכל אופן תודה שהזכרת אותו...!
א,ק -בוגר07.08.19
29
הם ובניהם זה לב רחום??!! הדברים מןקלטים
משה07.08.19
הוא מציין עובדה שבעוונות כאלה יכולים לקרות כאלה דברים, וזה חז"ל אומרים את זה.
א07.08.19
28
כי הרב ילוד אישה בדיק כמוני וכמוך ומחוייב למשפטי התורה בדיוק כמוני וכמוך. כאשר רואים תלמיד חכם עובר עבירה יש חובה כפולה ומכופלת ללמד עליו זכות, אבל אחרי שמוצו כל שערי זכות ודאי שצריך לגנות התנהגויות לא ראויות פן ילמדו מהן.
רפאל08.08.19
27
הנה דוגמה, מקליטים את המנהיג משתולל כשלא שומעים לו.. זה מערער את המשטר נוסח קים הנהוג בציבור החרדי. לכן אין פלא שיש התנגדות כל כך גדולה לפלאפונים. כנראה שהישועה של הציבור החרדי תבוא מהפלאפונים (כמובן מסונן... אבל לא נשלט בידי וועדות...)
נפתלי08.08.19
26
לא צריך לדבר להוסיף להכפיש וכו
מני08.08.19
25
נניח שהוא הצליח להקים ישיבה טובה אבל הוא עוה זאת בצורה שדוחה כל בר דעת עם איומים ואין כל תירוץ לזה
לייזער07.08.19
24
נמאס שמפחידים ילדים מחנכים אותם מפחד לא באמת מערכים
פחדן07.08.19
23
הבחור מסנגר על רב שהתנהג בדרך לא דרך בשום צורה
חיים07.08.19
22
כל מי שחושב שהוא קילל. הוא הזדעזע מכך שלבחורים לא אכפת מאיסור קונם. חז"ל כבר אמרו שבעוון הזה בנים מתים. ומי שדיבר נגדו, שיזהר בגחלתן של תלמידי חכמים. לא מקנא בו ובאחריתו.
דוד07.08.19
קללותיו הם לא שמא אלא ודאי! לא לגונן במקום של כשל מובהק.
יוני08.08.19
21
מעז לקלל בחורים שימותו תסביר בבקשה
יוסי07.08.19
20
כל בחורה סטנדרטית חפצה בבחור מישיבה זו!!!!!!! היא מקבלת חתן נקי מהבלי הרחוב וממושמע!
אמא07.08.19
היא בטח מקבלת רובוט שלמד בישיבה עם שם "מפוצץ" ובציבור החרדי לצערנו זה מספיק כדי להרגיש טוב בחברה. ה' תודה לך שלא קיבלתי חינוך כזה, פחד פחדים.
ללי07.08.19
אני בחורה סטנדרטית ולא חפצה בבחור מישיבה זו.
אאא07.08.19
גם אני בחורה סטנדרטית ולא מחפשת בחור שהוא רובוט מטומטם שלא אכפת לו לחיות כמו בכלא ולחיות עם פחדים רק כדי שכאילו יהיה לו שם טוב שגם זה לא בטוח
רותי13.08.19
19
שוב את ההקלטה, ומציתים שוב את האש. אני כלל לא ליטאית, אולם בצורה כזו וודאי שהסערה לא תשכח.....
אני08.08.19
18
אוי לנו על אשר נעשה בישיבתו של הרב רוזן שליט"א כדאי לתקן את העוול , שנעשתה . זו עשיית חורבן בית המקדש , אני מחזק את ידיו של הראש ישיבה , בריאות גופא ונהורא מעליא, בעזרת השם.
יוסף יעקב שמעוני 08.08.19
זה רק מוכיח כמה שזה חינוך כושל
רואי08.08.19
17
המחלל שם שמים בסתר נפרעים ממנו בגלוי. אחד מזיד ואחד שוגג בחילול ה'.
רפאל08.08.19
16
הוא לא היה נשמע ראש ישיבה
אילה07.08.19
15
גם אם הבריות אומרות שיש לעושה העוולה לב רחום.
רפאל07.08.19
14
זה אומנם נחשבת ישיבה מצוינת אבל ממש לא בזכות עצמה, אלא בגלל שהוא מקבל את העילית של עולם הישיבות בחורים שבכל מקרה בחורים מצוינים ובכל מקום שהם היו הולכים אליו הם היו לומדים ובונים את עצמם. ומתוך כל אותם בחורים מצוינים כל מי שלא עומד בסטנדרטים שלו עף מהישיבה באותו רגע אפ' אם מדובר על בחור מצוין, זה לא
יוסי07.08.19
שטויות, זה הישיבה היחידה (מהמוצלחות) שמקבלת בחורים שהם לא מהשורה הראשונה והופכת אותם לטובים.
מישהו מהישיבה03.01.24
13
אם זה אי של יציבות איך זה שכל כך הרבה בחורים החזיקו טלפונים בניגוד להוראות. גדולי ישראל נבחנו לא בזכות ידיעות אלא גם ובעיקר בזכות המידות שלהם. במקום שאתה מוצא גדולתו אתה מוצא ענוונתו.
משה07.08.19
12
ירידת הדורות
ראש הישיבה?07.08.19
11
תראה לי ראש ישיבה אחד שמקלל
אלי07.08.19
10
לא אחת להתעצבן מראה על אכפתיות
ללא שם07.08.19
9
גם למשה רבינו היה "חי את זה", אבל הוא הוכיח את ישראל רק סמוך למיתתו וגפ אז ברמז. היום נפרצו כל הגדרות. ראשי ישיבות מרשים לעצמם לוכיח, לצעוק ולקלל איך שבא להם על הלשון ואינם נותנים כלל את דעתם לאן דבריהם עלולים להוביל.
רפאל08.08.19
8
לא הייתי מצפה לאתר כביכול חרדי ומסונן שיוציא חרפת ראש ישיבה בצורה כזו , לכל המתיפיפים שימו עפר בפה שלכם לפני שאתם מדברים על גדול תודה "הזהרו מגחלתם שנשיכתם נשיכת נחש ועקיצתם כעקיצת עקרב" , אני הייתי מפחדת לדבר סרה על גדול תורה זה ועל להוציא דיבה על ישיבתו. ובטוחני שאף אחד שקרא את הכתבה ושמע את ההקלט
חיה08.08.19
האם הם שמועות נכונות?
תמים08.08.19
ממה נפשך. אם הוא היה מוצדק לקלל, אז הם לא גילו שום עולה, ואם זה איום ונורא להוציא מהפה מילים כאלה (וגם אני חושב ככה), אז הוא הוציא חרפתו בעצמו. אתה לא יכול לקלל מאה בחורים ולצפות שהעולם לא ידע מזה. העוולה שנעשתה היתה מהבחור שהקליט, בגלל שזה מגעיל להקליט בסוד את הראש ישיבה שלך. אבל אינני רואה שום עול
אריה08.08.19
7
לא מכיר את הרב רוזן אישית אבל עדיין זוכר אני את ההקלטה בה אמר שלא אכפת לו שחבד תתגייס לצבא ושחבד לא חרדים
נו נו08.08.19
.
לילי!08.08.19
6
הייתי מלמד זכות שזה עצבים חד פעמיים אבל כשזה אחרי כל ההקלטות מהעבר אין לי הרבה אפשרויות ללמד זכות על צורת הדיבור הזאת
חנני07.08.19
5
באור ישראל השליטה על הגוף ובתפרח על הנפש לכן בתפרח זה יותר נחמד אבל מאור ישראל כשיוצאים נשארים עם המעלות ובתפרח עלולים להיות מסורסי מח להמשך החיים
יצחק07.08.19
4
מי שדיבר כך. לא מי שהפיץ את זה
יוחנן07.08.19
3
לצטט דרכיה דרכי נועם לא מתאים וכו כו' ולמעשה ללמוד הם לא לומדים ובבית צועקים... הוא ראש ישיבה גדול כן צודק לא צודק זה חוצפה וטפשות לדבר בזה..
אבא 07.08.19
2
להיפך הוא התריע בפניהם שיעזבו מיד כדי שלא יענשו כמו שהתורה קובעת ח"ו על מי שעובר על איסור קונם האמת, אינני מצפה מחמורי מקלדת רדודי חשיבה שיבינו בכלל שכך אכן נאמר אולי אם יאזינו מאה פעם.
ללא שם07.08.19
הוא התחיל במקורות ואז הוסיף שהם ימותו בעצבים וזה לא דבר שכתוב
המתקן09.08.19
אין לו שום סמכות לאסור כניסה לישיבה משום קונם את המקורות כתבתי כבר
אנגלו סכסי07.08.19
איפה הבאת את המקורות שבהן כתוב שאסור לו לאסור כניסה לישיבה????
לא גלו סכסי08.08.19
1
חינוך זה לא רק משטר . ובשולי אדרתו רק נזכיר שגם נגד גדולי ישראל שחושבים אחרת יצא בשפה לא הכי נאותה . (שהיום רואים שעיניהם צפתה למרחוק) . ושוב סליחה ומחילה
אהרן07.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24