כיכר השבת

סמים בישיבה היוקרתית

דרמה בחברון: בחורים עישנו סמים, נתפסו וסולקו מהישיבה

נגע הסמים שהגיע לבחורים ב'וועד רביעי' בישיבת חברון, נחשף לאחרונה ע"י צוות הישיבה, שסילק בעקבות כך ארבעה בחורים, לקראת ה'זמן' הבא. וגם: ראש הישיבה שייעץ לבחור לא להלשין (חרדים)

179
חזקי שטרן | כיכר השבת | עודכן ב-ח' באב תשע"ט | 09.08.19
הכתבה פורסמה ב-ז' באב תשע"ט | 08.08.19
ראשי ישיבת חברון הגר"ד כהן והגר"י חברוני
ראשי ישיבת חברון הגר"ד כהן והגר"י חברוני (צילום: אהרון קרון - פלאש 90, באדיבות המצלם, שאטרסטוק)

פרסום ראשון: ארבעה בחורים מישיבת חברון, שנתפסו מעשנים סמים (קנאביס), סולקו מהישיבה. 'כיכר השבת' עם הסיפור המלא, כולל טענותיהם של חלק מהבחורים כי מדובר ב'עלילת שווא', ומעורבותו המפתיעה של ראש ישיבת סלבודקה.

זה לא סוד, כי בעולם הישיבות קיימת מזה מספר שנים, באחוזים מזעריים, תופעה של עישון 'סמים קלים' - שלא פוסחת גם על הישיבות הנחשבות ביותר. כעת, כאמור, מתבררת השפעתה של תופעה זו, גם על הישיבה המפורסמת שב'גבעת מרדכי'.

וכך מתאר ל'כיכר השבת' אחד התלמידים ב'חברון': "צוות הישיבה שמע כבר מזמן כי ישנם בחורים שמעשנים סמים בישיבה. כמובן שבהתחלה הוא סירב להאמין בזה, מכיוון שהוא שייך לאסכולה הישנה, שלא מודעת לעניין, אך בהמשך החליטו הרבנים לבדוק את השמועה לעומק, והם אכן הגיעו לכמה בחורים מ'וועד רביעי', שבשעות הפנאי שלהם נהגו לשאוף קצת מהחומר הממכר".

"באותו הרגע, הנהלת הישיבה החליטה לטפל בסיפור באופן בהול", מוסיף הבחור. "אחד מצוות הישיבה, שידע על בחור אחד מתוך החבורה - שכבר נחשד בעבר בדברים אחרים - פנה אליו, וניסה לחלץ ממנו מידע מי הם שאר חבריו שמעשנים סמים".

תלמיד אחר בישיבה מוסיף ומספר, כי "הבחור המדובר לא נשבר וסיפר, אבל בדרך לא דרך 'איש הצוות' הצליח להגיע לעוד בחור שהיה קשור לחבורת מעשני הסמים. לפי איך שאני מכיר אותו, זהו בחור מעולה, שכנראה נגרר אחרי חברים. בשלב זה, 'איש הצוות' הבטיח לבחור, כי אם יגלה לו מי כל הבחורים שבחבורה הזו מ'וועד רביעי', הוא ייתן לו 'חנינה'; יפטור אותו מעונש".

וכאן באה התפנית המפתיעה: מתברר, כי התלמיד הזה, שהתחבט מאוד אם להלשין על חבריו כדי להציל את עורו, הלך להתייעץ עם ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי משה הלל הירש, וזה הכריע לו בבירור שאסור לו להלשין על יתר החבורה. וכך הוא אכן נהג".

הגרמ"ה הירש. הורה לא להלשין (צילום ארכיון: אלי קובין)

בחור אחר מישיבת 'חברון', שמצוי בנבכי הפרשה המסעירה, מספק ל'כיכר השבת' תיאור דומה: "הכל נחשף מיד אחרי חג השבועות, כשבהנהלת הישיבה החליטו להעיף ארבעה בחורים שעישנו קנאביס. אף אחד בישיבה כמעט לא ידע על כך, מכיוון שלהנהלה היה אינטרס ברור להסתיר את הפרשה מעיני הציבור, מטעמים מובנים של 'פגעיה ברישום'".

"אלא שדברים כאלה אי אפשר להסתיר, והידיעה על הסמים רצה בישיבה כאש בשדה קוצים. וגם התברר שבחור אחד שהיה 'אחראי' על הסמים, מכר אותם גם לבני ה'וועדים' היותר צעירים, ככל הנראה בשיתוף עם בחור אחר שהנהלת הישיבה לא הצליחה לשים עליו את ידה, וככה הם הצליחו לפתות עוד בחורים".

לדבריו, "נכון לעכשיו, שניים מהבחורים בוודאי יישארו בישיבה, בגלל שרק לאחר מעשה הם הבינו את חומרת מעשיהם. בהתחלה הם לא היו מודעים לגודל האיסור - אולי בגלל שהם הגיעו ממשפחות יותר 'מודרניות'. הם גם מוכשרים בלימודים, ולכן ההנהלה תחזיר אותם".

"לגבי הבחורים האחרים", מפרט תלמיד 'חברון': "על אחד מהם אני יודע שטוען כי מדובר בעלילת שווא, והוא כלל לא היה קשור לעישון אלא רק היה 'חבר חדר' של אלו שעישנו, ולכן שמו נקשר לפרשה; גם אותו הנהלת הישיבה תחליט כנראה להשאיר ולא לגרום לו נזק מיותר בשידוכים".

תחקיר 'כיכר' על הסמים בישיבות. ארכיון (צילומים: shortcutmedia, אילוסטרציות: שאטרסטוק, באדיבות yes דוקו, ערוץ 10 וארכיון "כיכר השבת". עריכה: הני הרשלר - shortcutmedia. לחלק מהמצולמים אין קשר לכתבה)

כך או כך, התלמידים בישיבת חברון אומרים ל'כיכר השבת' כי כי בעקבות סילוק הבחורים, הנושא עלה לראש סדר היום בישיבה, שכעת רוחשת וגועשת. "אם באמת מדובר בתופעה בעייתית, לא צריך לשים זרקור רק על ישיבת חברון, אלא על על כל עולם הישיבות", טוענים ב'חברון'.

"כדאי לדבר ולעורר את הבחורים על בעייתיות העניין; שזה לא כמו סיגריה רגילה. פשוט יש הרבה בחורים שלא מודעים לזה, כי אף אחד מעולם לא דיבר איתם על כך"...", מסכמים הבחורים מישיבת חברון את דבריהם בשיחה ל'כיכר השבת'.

תוכן שאסור לפספס
179 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
86
מגיב יקר!!! מניין לך שהמידע הקשה, הכואב והמסעיר הזה הוא 'סתם' בגדר 'שטויות'??? סתם בגדר 'התעללות של התקשורת'??? האם בדקת לעומק??? האם ביררת היטב בתוככי ישיבת 'חברון' האם אין בכך בבחינת: "והנה, אמת הדבר, נעשתה התועבה הזאת' בקרב בני ישיבת חברון היקרים והחשובים??? מניין לך קביעתך זו???
מאיר - תגובה למגיב מס' 12727.08.19
85
נותנים לגיטימציה לסיגריות, רבנים ואבגכים מעשנים ואז מתפלאים שזה מגיע לסמים. סיגריות גם הורגות וחבל שהציבור החרדי לא מקיים ונשמרתם מאוד לנפשותיכם.
לא... כי סיגריות זה סבבה11.08.19
84
איזה ירידת הדורות איזה הדרדרות רוחנית בחורעם שאמורים ללמוד תורה ראשם מונח בשטיות והבלי העולם משיח דחוף.
שרי11.08.19

הצגת כל התגובות

83
זה מה שקורה שמקבלים לישיבה 1200בחורים ודאי שיש פח זבל גדול יותר ואין כבר שליטה ולא רק בחברון גם בפונוביז אין שליטה וגם מיר וכל ישיבה עם למעלה מ 1000 בחורים אפילו יותר מ 700 בחורים
אנונימית11.08.19
82
ועליו נאמר ''רבי יוסי הגלילי'' ׁׁ [שמגלגל חומר ירוק]
חייל בית דוד11.08.19
81
קנאביס זה לא סמים שחררו את הצמח חנקתם
רייב יוסף10.08.19
80
אשראי שבני הצדיקים בישיבת רשי שאפילו אלכהול אסור לשתות שם והכל באישור ובפיקוח, ב"ה שזה חלקי ....
אנונימית10.08.19
79
איך ייתכן שדווקא בציבור שלנו לא הצלחנו לגדוע את נגע הסיגריות כמו שהדתיים לאומיים הצליחו? מי שמתחיל עם סיגריה ממשיך עם סמים
דתיים לאומיים09.08.19
78
אז מדוע לא יהיה לבן שלי לפחות מקצוע להתפרנס ממנו בכבוד?
רפאל09.08.19
77
בחורי ובנות ישראל אל תגעו בסמים מי שמתחיל אין דרך חזרה בבקשה אל תנסו אפילו
טובי09.08.19
76
אני גם חשבתי כמוכם, אפשר להאשים את הבחורים, להעיף אותם, הישיבה לא בסדר, משמיצים סתם, כל מיני תירוצים, זה הכל טוב לעצום עיניים. אבל!!!!! עד שהתחלתי להרגיש על בשרי, הבנתי, לא הבחורים, לא, לא צריך להרוג אותם. לא סוג הישיבה. עולם הישיבות לא דועך, יש מספיק בחורים, שלומדים ועוסקים. אלא מה?? התשובה היא!
ירושלמי09.08.19
75
הם ידעו בדיוק מה הם מעשנים
מיטל09.08.19
74
הבועלים הערביםעבדו במקום ושכחו את החומר הבחורים מצאו ומכאן יצא האש בשדה קוצים לא היה כלום כי אין כלום
מה הרעש הגדול הזה09.08.19
73
אני מכירה בחור שלמד שם לפני 7 שנים בערך והוא אמר שיש קבוצה קטנה לומדת ברצינות והשאר לומדים בינונו עד חלש לדעתי זו לא ישיבהמוערכת😩😩😩😩😩😩�
לאה09.08.19
יש את ההוא עם האף למעלה שבטוח שרק הוא והחברותא שלו לומדים והשאר מנייסים
איציק09.08.19
72
לא היו מודעים לגודל הבעיה?? בחיאת אנחנו ב2019 מי לא מודע??????? דייי!! וגם מה זה בחורים ממשפחות יותר מודרניות? למה שם מעשנים סמים חופשי?????? כמה צימצום!!!
שירה09.08.19
71
חושבת שיש דברים שהשתיקה שווה להם יש לטפל בעינין בשקט ובנחישות
מיכל08.08.19
70
שנים כבר שיש סמים בישיבה רק שעכשיו עלו עז
חברונר08.08.19
69
אין להשוות עישון קנאביס לסיגריות. הסכנה בעישון סיגריות היא קטנה, כי הוא רק גורם למחלות ריאות, לב וסרטן. זה כמובן, לא נחשב כאיבוד לדעת !
יצחק רפאל הכהן12.08.19
נכון בהחלט. סיגריות זה סיכון שמא ימות. רוב המעשנים עוברים את גיל 50 בתפקוד מירבי. סמים זה מיתה ודאית, תוך שנה שנתיים מיתה נפשית, ותוך 5 עד 10 שנים מיתה פיזית, מהתאבדות או מנת יתר או פשע.
מאיר02.09.19
יותר קל למות ממנת יתר של מים מאשר מקנאביס, אין מצב בעולם למנת יתר מקנאביס בגלל שהכמות הבעיתית היא ככ גדולה שאי אפשר לעשן אותה בבת אחת, הדרך היחידה למות מקנאביס זה מ200 קילו, וגם זה בהנחה שהם נופלים עליך מעזריאלי
סטיגמה מן10.07.20
68
מדובר בתופעה זניחה מאוד בכלל הישיבות ואין משהו מיוחד בחברון וטוב יעשו כולם אם יורידו את חברון מהכותרות הישיבה היחידה שהחליטה לטפל בענין בלי לפחד מהפגיעה בתדמית כמו מקומות אחרים
יהודי פשוט09.08.19
67
עיין בספר שושן דוד שכתב שגם בזמנם בישיבות בגליציה ופפדם שהיו מעשנים קענעבעס ולא היה שום בעיה עם זה ואדרבה עודדו את זה שהרי עין תורה אלא מתןך שמחה
גאליציאנר גאה09.08.19
66
כל אברך עם קצת יראת שמים אסור לו לשלוח את בנו לישבה הזו. צריכים להבין חברון של היום זה לו חברון של פעם,
ה' ישמור09.08.19
65
ואז אחרי החתונה אני מדפדף לי בסידור ורואה שחסר לי פיטום הקטורת נוסח חברון ... טענתי למקח טעות ורציתי להתגרש ואז הבנתי שיש פה בעיה לכובעד התיירה כי הלא אם היא תנישא לאחר מכן למישהו שאינו חברונר יצא שכלי שנתשמש בו קודש ישתמש בו חול ?! אז נשארתי נשוי למען כבוד התורה ולומדיה ...
חברונר סטלן08.08.19
64
"באחוזים מזעריים" נו באמת על מי אנחנו עובדים זה כבר בכל ישיבה היום
ללא שם08.08.19
63
דעתי ודעת רבים, לא הכל צריך ומותר להעלות על ה"כיכר". לגופו של דבר אינני מאמין בשום פנים שיש בחורים שמעשנים קאנביס, יש כן מורדים וכדומה, שנוח להם ונעים להם שכאילו כל עולם הישיבות נגוע בנגע החמור הזה. אין זה נכון אפילו לא באחוזים קטנים ביותר כפי שהציג אותו רכיל. אבל אנא מכם לא לכתוב כל דבר ב"ככר".
יואל08.08.19
אני מצטער לבשר לך אבל הינך כנראה אדם שמנותק לחלוטין מן המציאות אדם שרוצה לראות הכל וורוד אבל לא!!! לא הכל וורוד זה נגע חמור בכל עולם הישיבות בכלל ובחברון בפרט ואני עצמי עד שכשהייתי באחת החתונות של ישיבת חברון היו שם בערך שישים בחורים אולי יותר והעובדה היא שלפחות 15 ראיתי מעשנים ובעוד הרבה ישיבו
דודו09.08.19
62
סתאם, התקשורת מנסה כל הזמן להוציא את הציבור החרדי מגעיל
...13.08.19
61
זה היום עשה ה" נרגילה ונשמחה בו שעכשיו לא ידרשו דירות .וכך יהיה.אם הבחור ידרוש דירה .האבא ישאל תגיד לי את על קנביס מה קורה לך.
גאב"ד הסלבס.09.08.19
60
תופעה בכל הישיבות. האם רק בישיבות ליטאיות או גם חסידיות
אני09.08.19
59
וגוררס'עוון אי אי
קרית ספרי09.08.19
58
שיעיפו על עישון מכל סוג שהוא! חמירא סכנתא מאיסורא - וכאן יש גם וגם!!
בת-שבע טובה09.08.19
57
שאבא שלה נותן פנטאוז על התעלה פלוס רכב פלוס סירה פלוס קופי שופ
נתי החברונאי09.08.19
56
שאגות באירוויזיון. ראיונות בטלויזיה. הפגנות נגד הרב חברוני. ועכשיו סמים. לאן זה ידרדר עוד? מי מוכן להסתכן ולשלוח את הבן שלו למקום כזה?
אברהם09.08.19
לא היה לא סיכוי להתקבללללל חחחח
יניב09.08.19
האם מישהו יכול להסביר לי מצב שהראש ישיבה כבר לא בעה"ב על תכנים שבישיבה? כמו מה שקרה בחברון לא מזמן שהיתה מרידה ? או בעטרת ?. מה, לראש ישיבה שדואג להכל כסף, בנין, אוכל, שיעורים ועוד, אין לו אפשרות בלעדית לומר לבחור/בחורים צאו מכאן ??? !!! אתמהה ! כל הכבוד ל"אור ישראל", כך צריל להיות ראש ישיבה.
יואל09.08.19
ההוא שהתאבד מהפנימיה. תקופה לא פשוטה עוברת על הישיבה.. כהורה לבחור בישיבה קטנה, אני חושב שעדיף לשלוח אותו לאור ישראל שם העבירה הכי גדולה היא החזקת פלאפון כשר...
אברהם09.08.19
הכי נחשבת בעולם כולו! ללא הגזמה
מוישי09.08.19
55
ישיבת חברון משום מה זוכה ליוקרה מזה שנים שלא בצדק, מישהו שם צריך להתעורר ומהר ,עניין גדלות האדם מזמן פסה. אם אלו הפרסומים כפי הנראה המצב לאמיתו הרבה יותר גדול ומפחיד כנראה שגדלות האדם תורגמה שם למושגים אחרים לגמרי
שלמה 11.08.19
54
מטורף ואחר כך החברה האלה גורשים דירות פשוט לתפארת מדינת ישראל
חקרן09.08.19
שיתנו קצת לשווער, ככה הוא יחשוב פחות איך להחזיר תמיליון שהוא לקח עבור הבת שלו
שמעון09.08.19
53
לא כל אירוע צדדי וחד פעמי צריך להגיע לתקשורת. זה לא פייר מה שזה מתפרסם . הנזק של הפירסום והליגיטימציה שזה גורם זה מאוד גרוע. וזכות הציבור לדעת לא מצדיק את הנזק האדיר הזה שזה גורם לעולם הישיבות. מותר עדיין בדורנו להשאיר כמה דברים מתחת השולחן ולא לעורר רעידות אדמה מיותרות.
מוטי09.08.19
52
זה היה מזמן ופורסם אחרי סגירת הרישום
חברונר09.08.19
51
היה קבוצה שרצו קצת להרגיש גדולים ועשנו פעם אחת פעמים ודיברו על זה כמו ילדים קטנים וכו' לא שכר ולא נעלים!!!!
שיפופו08.08.19
50
ה ירחם
א08.08.19
49
טוב עשו ראשי הישיבה שטיפלו בנושא לא צריך כעת לנפח את הענין אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מהעין
מימי11.08.19
48
בחורים מישיבת חברון מתאבדים ומעשנים סמים ל"ע ומה שמענין את הישיבה שזה לא יצא ויזיק לרישום
אברך כאוב09.08.19
47
כי יכול להיות שנוסף לגדלותו בתורה אולי הוא גם צורך סמים, או מבריח סמים. ולכן טוב יעשו כל הורי הבנות לחייב כל בן בתורה בבדיקת פוליגרף.
משיח09.08.19
46
חשבתי שוולפסון וחברון זה הישיבות היחידות בלי סמים, עכשיו מתברר שגם בחברון מעשנים?? חרמנא לישזן.
אברך פשוט09.08.19
45
אבל אבא שלה עובד בקנאביס רפואי
שדכן 08.08.19
44
אני דווקא חושב שזה חשוב מאד להעלות את זה אני מבין שאתה לא יכול לעכל את זה שיש משתמשים בתוכנו אבל לצערי זה תופעה שדי נפוצה ועם לא מדובר במעשנים ממש כולם יודעים מה זה ועם לא נתחיל לטפל בזה עכשיו מי יודע איפה נהיה עוד כמה שנים
בחור כואב08.08.19
43
מספר 3 צודק בהחלט
ב08.08.19
42
במקום לקחת אחריות ולחנך את הבחורים ולדאוג להם למסגרת חילופית - זורקים אותם. לאיפה? לרחוב!!!! ש שמים ומה יעשה הנער - ולא יחטא. טפלו בהם, במקום להעיף אותם. אם זה היה הילדים שלכם גם הייתם רוצים שכך יתנהגו אליהם??
הורים כואבים11.08.19
41
אבל לא נורא הרישום נסגר כבר...
חלנחי09.08.19
40
המשגיח החדש הנכנס ירד אל העם ידבר עם התלמידים בגובה העינים יעודד אותם ויתן להם על מנת שלא ירעו ויראו בשדות זרים
תבינו אותנו09.08.19
39
וזה לא לא משנה איזו ישיבה (רק אומר שהיא משלושת הישיבות הכי טובות) אומר שגם אצלינו בישיבה קיימת התופעה. על אלה אנכי בוכיה.
בחור כאוב09.08.19
תכלס קול תורה ממזמן לא אחת משלוש הישיבות הטובות ונכון יש את התופעה הזאת הכל מקום
דוד09.08.19
קול תורה היא לא אחת משלושת הישיבות הטובות.
פ09.08.19
38
בעוד המדינה לוטשת עין לצוד נפשות צעירינו לכור ההיתוך הצה"לי, הרי שהחילונים וצוררי התורה עטים על כל ידיעה שכזאת כמוצא שלל רב, כשאנו בעצמנו עוד מאכילים ומציידים אותם בנשק כנגד עולם הישיבות הגיע הזמן להפסיק עם ההרס העצמי. אין שום טעם להכניס פומבית רעיונות כאלו בלב הצעירים הנמצאים בתקופת הטיפש עשרה. ד
בן תורה09.08.19
להסתיר ולהסתיר... אף מגזר לא חסין.
חילוני09.08.19
להסתיר? לקבור? להגיע למצב של 'טאבו' (כלומר, שאף אחד לא מעז לפתוח את הנושא למרות שכולם יודעים היטב במה מדובר)? האם כך מתנהגים אנשים בוגרים? האם זו הדרך הנכונה לתיקון? לא ולא! צריך לפתוח את הדברים במתינות וביישוב הדעת, גם בתקשורת; להסביר שרק מעט מן המעט נגעו בזה, ולמרות זאת, אין בדבר כדי לפטור את הצי
חנן. ב.09.08.19
37
שלושה בחורים ב עישנו כל ערב, בישיבה וברוחובות בית וגן, בוקר טוב תתעוררו!!
בוגר קול תורה08.08.19
36
מחכים ולא מחקים!!
אחד08.08.19
35
שיש בה ניגוני שמחה ודביקות, לימוד על גדלות ה' מצווה המצוות וכו' ולספרדים את החיד''א בא''ח ואביר יעקב ועוד כי בדורנו המחפש להבין כל דבר לא מספיק דיון איך לקיים מצוות וחייבים חיבור חי לרוחניות, וכאשר מונעים זאת מהבחורים הם מחפשים ריגושים בדמות הפגנות או סמים או נייעס ואתם יודעים מה עוד.
משה בן אברהם08.08.19
34
אנשים להרגע אין שום הבדל בין מה שהם עישנו להלכהול יש אנשים שהלכהול עושה להם רע ומעדיפים לעשן ורק אנשים בלי ידע יגידו בושה לגיטימי לגמרי ומקובל
אלי09.08.19
33
אם לישיבה לא איכפת שמעשנים סיגריות ואפילו הרבנים מראים דוגמה אישית לכך, אז כמה כבר הדרך רחוקה לעישון סמים? אם ילד מתחיל לעשן בישיבה כי זה "בסדר", כך עושים הרבה, אז מה מצפים ממנו כשהרמה עולה שלב? הייתי בסוכות בישיבה וכמות אדירה של בחורים עישנו סיגריות אפילו בתוך האולם כשרקדו, ברוב חוצפתם, והייתי חיי
יהושע09.08.19
32
תופעת עישון סמים כאלו ואחרים ,שתית אלכאול לשוכרה וכו' שמענו גם שמענו השאלה מה עושים ? אכן יש להעיף את בחורים לכל הרוחות מי שלא יודע להתנהג כבן תורה מקומו לא בישיבה ולא בעולם החרדי שיילך להתפקר בושה
יאנוש09.08.19
31
מהה? בשביל מה מפרסמים??
אשר09.08.19
30
הבחור אומר.. אנחנו תמימים אף אחד לא אמר לנו... כמה עליבות אפשר במשפט אחד
דניאל פרץ 09.08.19
29
ככה ישמע הדור הבא כשיעלו זכרונות מהישיבה
בעל שאיפעס 09.08.19
28
דירה כדי שיהיה איפה לגור . רכב כדי שיהיה איך ליסוע לכולל ולא לבטל זמן בתחבורה ציבורית . מקצוע מכובד כדי שיהיה מי שיפרנס ... אנחנו הרי לא בעליבתים . קילו קנאביס לחודש כדי שיהיה מה לעשן ועוד משהו .... אה כן ... אישה ... איך שכחתי צריך גם אישה פה כי הרי מי יבשל לנו יכבס וכו
ועד רביעי09.08.19
27
צאו מהסרט קנאביס זה לא הבעיה .צריכים לפתוח ישיבות קטנות יותר עם יחס אישי . קנאביס זה פיתרון של בעיית הישיבות הגדולות.ובעיות קשות יותר קימות קנאביס מידי פעם זה לא נורא אם כי לא מומלץ לצעירים..אבל במקום רעות חולות אחרות בהחלט כן
קנאביס בריא11.08.19
26
יכלו לקבל סידור מלא + שטעלע. עכשיו הם יצטרכו לחפש עבודה כאחד האדם.
שדכן09.08.19
25
כולה ירוק מה עשו סיפור
שלום כהן09.08.19
24
לא כמו סיגריה רגילה במובן שסיגריה רגילה רק הורגת?
מרי ג'יין09.08.19
23
חברון היום כבר לא אם הישיבות מה לעשות האמא לקחה שאכטה
יעקב צבי09.08.19
22
ני מכיר מלפני כמה שנים בחורים שסולקו על סמים בחברון הכל קשקוש המצב חמור הסוחרים הם מלא בחורים אם לא יטפלו בזה המצב יהיה שכולם ידבקו כמו שמעשנים סיגריות רגילות צריכים לא לאפשר סיגריות רגילות ממילא לא ימכרו לזה גם
לוי09.08.19
21
אין על ישיבת אור ישראל, שם לא תמצא בחור שמעשן סמים, ברוב שאר הישיבות הפתוחות (חברון,עטרת,שערי שמועות,מיר) ודאי תמצא בחורים שמעשנים סמים, בישיבות הצוליות אף אם אין משטר לא תמצא מסוממים (אורחות, תפרח,) מסקנא: כל אחד צריך לבדוק לגופו של ענין לאיפה לשלוח את הבן.
משה09.08.19
בשערי שמועות אין אף אחד שמעשן סמים.
פ09.08.19
הקדוש ברוך הוא נתן לנו את התורה לקיימה .והפשט לקיים זה לא להיות רובוט אנחנו לא כלבים שמאלפים אותנו. אלא הפשט לקיים זה שכל בחור ובחור יחקור ויבין מה הוא עושה ויהיה לו מישמעת עצמית זה גישה שהסבא מסלבודקא הנחיל ומדרכו יצאו גדולים כידוע.
משה גלזמן09.08.19
אתה נראה לי לא כלכך מבין לאיפך בישיבות הצוליות יש הרבה סמים כמובן לא מהבחורים הצולים אלא מהפתוחים שם שמתמרמרים על המקום
נחום09.08.19
20
זה קורה ברב הישיבות מה נפלו דווקא על חברון.
בוגר חברון09.08.19
19
מעתה ישיבות יעדיפו לא להעניש בוחרים שעושים את הדברים האלו מחשש שהעניין יתפרסם באתרים ויזיק לישיבה. לא כל הישיבות חזקות ואיתנות כחברון שפרשייה כזו או אחרת לא מורידה אפילו במקצת מהיוקרה
מודאג08.08.19
18
אמנם יתכן שהתופעה פושה בעוד ישיבות אך התגובה המתבקשת היא לקחת אחריות על עצמכם
ללא שם08.08.19
17
יפה שכיכר השבת מדווחים אונליין בכל מה שקורה בחברון.
יהודי פשוט08.08.19
16
שלשלוח את בנו לישיבה יש תנאי שבנו מתאים לחירות מוחלטת בהחלטותיו! וביום שבחורי ישיבת חברון יהיו רק אלה שהוריהם מאלו שהבינו זאת, אז לכל תלמיד הישיבה יזכה לתואר "חברונער" .. ועד שזה יקרה נשאיר את הישיבה כשכל קצוות הדת פתוחים וקיימים בה, למען יבינו ההורים ויתכוננו הנערים!
חברונאי קדמון12.08.19
15
לאן זה עוד יכול להדרדר? נשאר מקום טהור בעולם ? משיח חייב לבוא
להלה09.08.19
14
רק אצל האשכנזים ......
ספרדי טהור09.08.19
13
הם מוכשרים בלימוד אז ישאירו אותם, למה כשרון שלא מתבטא במעשים מותר?
ללא שם09.08.19
12
אנחנו לא רוצים את הבחורים האלה בישיבה שלנו והם עשו טרור כדי להשאר, אז היינו חייבים להפציץ בידיעה הזו כדי שיעופו........ ומה יותר מהר!!
משפחת חברוני 09.08.19
יבוא יום ותבקשו אוכל ברחובות
בני20.05.20
11
לא ברור כל כך למה נלחמים בסמים עד כמה שידוע לי חלק מרעיון החינוך בישיבות זה לכבות את הבחורים, בחור עירני ופעיל אמנם לומד יותר טוב אבל זה גם גורם לו לפקוח קצת יותר את העיניים ולחפש דברים ולפעמים גם לשאול שאלות מיותרות לחלוטין, בכל אופן סמים דווקא יכולים לתרום טוב מאוד להשארת עולם הישיבות במתכונת הנוכ
איציק08.08.19
האמירה שלך מראה שלא הבנת כלום במהותו של עולם הישיבות, אתה פשוט נגרר אחרי אמירות של לפיד וחבריו אולי בלי להרגיש, וכבר אמר הרמב"ם טבע האדם להיות נמשך בדעותיו ומעשיו אחר רעיו וחבריו..
חיש גז09.08.19
10
בשבתות חתן ומשתכרים? ה' ירחם לאן אפשר להתדרדר
מאיר08.08.19
זה קו השידוכים החדש של חברון
הי09.08.19
9
אזי הוא צורך סמים ואם הפסיק לבקש ומבזבז בלי אבחנה הוא כבר סוחר סמים ובמוקדם או במאוחר יגיע לכלא ולצערי זה בכל הישיבות ואפי בחורים צולים הפיתרון להבין את מה שלומדים ואז יש סיפוק רוחני ואפשר להתגבר
יוס הדוס13.08.19
8
אני בחור ישיבה וזה ממש לא נכון שיש את זה בכל הישיבות נכון שיש בהמון אבל לא בכולם
דוד09.08.19
7
טוב שהדבר מתפרסם. מקומות הנחשבים יוקרתיים ונחשבים, אינם בהכרח מושלמים ובכל שק תפוחי אדמה....
גד09.08.19
6
כשאין חינוך ליראת שמים, ותפילת שחרית על המדרכה שעל יד השטיבלאך, בזמן לא זמן, וזה במקרה הטוב, ועיתונים עדכניים מכל מיני, נפוצים בישיבה ובשירותים, מובן מאליו שאלה רק הסימנים על מה שהולך בראשו ובלבו של הבחור, א"כ מה יש להתפלא שמגיעים לסמים, ולא לטעות כי היצר עובד שעות נוספות, ולא להתפלא מה עוד יש שם,
יוסף09.08.19
5
אני בחור מחברון זה לא מהיום יש בכל מקום רק פה זה משפיע יותר על הבחורים
אבי09.08.19
מחברון ועם אינטרנט בטלפון.... נו נו....
ירושלמי09.08.19
4
בטח הם גם הצביעו לפייק-גלין.......
דודי09.08.19
עשו בשכל
הפיל המשוגע09.08.19
3
רק משעשע להיזכר בחברונר שהתגאה שכדי להתחתן איתו הוא שוה דירה
יעקב09.08.19
2
איזה תמימות להאמין שמתוך 1200 רק 5 עישנו נו באמת.
חיים08.08.19
אח יקר אוהבים אותך
בני20.05.20
1
איך הם משחקים אותה תמימים שהם לא היו מודעים לבעיתיות שבדבר חחחח
Slomo19.02.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24