כיכר השבת

פרסום ראשון

מכריזים מלחמה: ח"כי 'דגל' יגיעו לשכונת המאבק בבית שמש

הקרב החרדי בעיר בית שמש נגד ראש העיר עליזה בלוך - בעקבות המחסור בגני ילדים חרדים, מתלהט. מחר יגיע לעיר יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני כחלק מהמאבק (אקטואליה)

55
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ו באב | 27.08.19
(צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: הקרב החרדי בעיר בית שמש נגד ראש העיר עליזה בלוך - מתלהט. אם עד כה היה נראה כי מדובר במאבק נקודתי על מחסור בהקצאות למגזר הליטאי, כעת נראה כי במפלגת 'דגל התורה' נחושים להכריז מאבק נגד ראש העיר.

ל'כיכר השבת' נודע כי מחר (רביעי) צפויים יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני וח"כ יצחק פינדרוס להגיע לעיר בית שמש שם ייתנו הצהרה נגד מדיניות העירייה בסוגיות הבוערות.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', קבוצת אברכים, תושבי שכונת בר אילן בעיר, החלו במאבק נגד עיריית בית שמש והעומדת בראשה זאת בשל מחסור חמור במבנים לגני ילדים בשכונה.

בשכונה הוותיקה מתגוררים כ-200 משפחות מהמגזר הליטאי, משפחות צעירות ברובן. בשנים האחרונות למדו ילדי השכונה בגנים בדירות שכורות, זאת לצד ניסיונות חוזרים ונשנים לקבל מבני - עוד בתקופתו של ראש העירייה משה אבוטבול, אך ללא הצלחה.

לקראת שנת הלימודים הקרובה נותרו החרדים עם דירה אחת, כאשר עשרות ילדים מצאו את עצמם ללא מבנה לקראת שנת הלימודים הבאה.

המאבק שהחל בקול ענות חלושה, הפך למאבק גדול אותו מובילה המפלגה הליטאית. ביטאון המפלגה הקדיש עד כה כתבות נרחבות לצד כותרות שער נגד ראש העיר. הנציגים החרדים מ'דגל התורה' נזהרים, ובשלב זה תוקפים את מדיניות העירייה ולא את ראש העיר עצמה.

אך נראה כי מה שהיה עד כה, לא עוד. כאמור, מחר צפוי להגיע לעיר ח"כ משה גפני שייפגש עם רב הקהילה ונציגי המפלגה בעיר. בכיר בתנועה אמר ל'כיכר השבת' כי עליזה בלוך תצטייר מעתה על ידי 'דגל התורה' כ"אויבת החרדים" בעיר.

'דגל התורה' עלולה להיתקל בבעיה דומה למלחמה שניהלה בחיפה מול יונה יהב, זאת בשל העמידה האיתנה של 'אגודת ישראל' לצידה של עליזה בלוך.

במאבק הזה, נראה כי ב'דגל התורה' אימצו אויבים נוספים מלבד עליזה בלוך. סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך (נציג גור) הפך לאחת המטרות להתקפה מצג אנשי השכונה הליטאיים.

הבוקר, בעת כינוס מנהלים הותקף ארנרייך על ידי קבוצת אברכים בצעקות. האברכים זעקו לעברו: "עוד חודש יום הדין תתבייש לך". גם ראש העיר בלוך הותקפה על ידי האברכים בצעקות.

ל'כיכר השבת' נודע עוד כי ביום חמישי צפויה להיערך עצרת ענק ברחובה של עיר נגד ראש העיר בהשתתפות רבני השכונה ונציגי 'דגל התורה', לצד ח"כ אורי מקלב. העצרת תיערך בשילוב תפילת יום כיפור קטן.

הערב, במהלך ביקורו של שר החינוך הר ברפי רפץ בעיר, הפגינו התושבים עם שלטים.

תגובת עיריית בית שמש: "ילדי שכונת בר אילן הינם בהחלט שווי זכויות כמו כל ילדי העיר. מייד עם כניסתה לתפקיד ראש העיר לפני כ-8 חודשים כינסה דר' עליזה בלוך יחד עם ממנה אגף החינוך סגן ראש העיר הרב ארנרייך את הצוות המקצועי כהערכות ראשונית לפתיחת שנת הלימודים.

"לצערנו הרב התגלה לנו מצב אבסורדי אלפי כיתות לימוד חסרות, קצב בניה איטי והרשאות לא מקודמות. כידוע תושבי בית שמש הורגלו במשך למעלה מעשור ללמוד בדירות ומחסנים, קראוונים ומקומות מאולתרים כחלופות לכיתות לימוד.

"הנהלת העירייה שמה לה כמשימה ראשונה במעלה להסדרת כיתות לימוד לכלל תושבי העיר, אולם התהליך לוקח זמן וחוסרים של עשור לא מתוקנים בשנה אחת.

"בתקופה האחרונה השיגה ראש העיר יחד עם הרב ארנרייך הרשאות בנייה ל-140 כיתות חדשות ובתקופה הקרובה אנו אמורים לקבל הרשאות נוספות. מדובר בהיקפים שאין להם אח ורע בשום רשות מקומית בארץ.

"עיריית בית שמש רכשה עשרות מנ״דים והשקיעה מיליוני שקלים בשיפוצים ותשתיות למבני חינוך במגזר החרדי על כל גווניו, ספרדים, ליטאים וחסידים לקראת שנת הלימודים הקרובה.

"גם לתושבי בר אילן הוצעו מספר חלופות אולם עסקנים מקומיים מנסים לגרור למחלוקת מיותרת בעיר, דבר שרק יקשה להעניק פתרונות יצירתיים בעתיד. מי שמשמיץ, עושה רעשים תקשורתיים וכותב גרפיטי לא הופך את הטענה שלו לצודקת יותר או לנכונה. בית שמש היא עיר של דיאלוג ושל כבודו היא סיימה להיות סמל של קונפליקטים ומאבק ויעידו על כך עשרות מנהלי המוסדות והעמותות שיודעים וידעו לנהל שיח מכבד. נעשה הכל כדי לבנות את בית שמש כעיר מכבדת בה יש מקום לכולם".

(צילום: נפתלי נ.)
(צילום: נפתלי נ.)
(צילום: נפתלי נ.)
(צילום: נפתלי נ.)
תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
איזה הצלחה מסחררת להרוס את כל הארוע!!!!!!!! בסוף גם הלטיאים יודעים לעשות משהו
תומך עליזה27.08.19
נראה אותך מה היית עושה אם עליזה הייתה מתנכלת אליך
אין מילים28.08.19
28
הליטאים בבית שמש צריכים לעבור קורס מגור בערד איך לעבוד
ליטאי27.08.19
27
אם גני ילדים לא משחקים זה חוק!!! עליזה לוקחת את העיר למקום רחוק מאוד!!! אני מזהיר כבר מעכשיו !!!!!
תושב רמה ה להבא28.08.19
איזה כיף שסוף סוף יקחו את העיר רחוק וידאגו לתושבים...
א.28.08.19

הצגת כל התגובות

26
אבל כשזה מאבק על כמה שקל אז פיטאום מותר להפגין ולחלל שם שמים ברבים!!? בושה וחרפה!!!!!
על גזירות הגיוס אסור להפגין27.08.19
25
לפתוח כיתות גן באוהלים ליד בנין העיריה ולצלם ולתלות על כל לוחות המודעות בעיר
פנחס27.08.19
לא מפחיד אותנו תושבי העיר החרדים שבחרו עליזה, נמשיך להצביע לעליזה כי רק כך ידאגו לנו. אבוטבול לא דאג לתושבי רמה ג' ש-100% מהם חרדים ועכשיו מתלוננים שעליזה לא דואגת לתושבי בר אילן שמיעוט מהם חרדים??? עולם הפוך ראיתי...
א.28.08.19
בזכות אבוטבול רמה ג' היא לחרדים ולא לחילונים!!! דניאל ועקנין הראש עיר הקודם לפני 15-17 שנה לא רצה לבנות בשטח של רמה ג' כי ידע שיבואו לשם חרדים!! עליזה בלוך דברה על ניקיון בפארקים ובינתיים אני לא רואה שפארק ירמות הוא יותר נקי מהפארק בג'...
אפרת גלבוע28.08.19
24
מה הבעיה? אפשר לפתור הכול בדרכי שלום. פשוט מאוד זה לארוז את התושבים הבעייתיים מבית שמש ומאה שערים ולהעבירם לסדום בים המלח.
מיקו27.08.19
תגובה אנטישמית!! זה שיש קבוצה קטנה בבי"ש שמפגינה לא קשור לזה שאנשים רוצים שילדיהם ילמדו במוסדות חרדיים ולא נותנים להם!!
אפרת גלבוע28.08.19
23
שילכו ללמוד בגן של עליז לי בעליזה או בגן נעים לי בנעימי
מנהל גנים28.08.19
22
סוף סוף הציבור יקלוט את פרצופה האמיתי של עליזה והחסידים הארורים שתומכים בה
דניאל וינברג27.08.19
חוצפה היא קיבלה הזנחה מהקודמים ומטפלת בה
עולם הפוך28.08.19
עזוב, הם לא גרים שם ולא רואים את השינוי שעליזה עשתה... איך אומר ביבי, שידברו, אנחנו נראה להם בקלפי...
א.28.08.19
21
היו מנסים להשיג אותם בדרך של הדברות. מה שהם צריכים זה מאבקים כדי להצדיק את קיומם, ואם כתוצאה מהמאבקים הציבור רק יפסיד זה לא ממש מעניין אותם.
רפאל27.08.19
הבעיה שאי אפשר להידבר עם מגלומנית אטומה...
תושב בית שמש28.08.19
הדיוט! תבין לא סתם מעל 20 אחוז(!!!) מתושבי רמה ג' שכולם חרדים בחרו עליזה!!! לא דאגו לתושבים 10 שנים ועכשיו מתלוננים, כשתושבי רמה ג' בכו לאבוטבול שאין גנים ות"ת מה הוא עשה??? כלום!!! רק אחרי שאיימו להפגין שבועיים לפני הבחירות הנחיתו קראוונים על שטח ציבורי... גם בחירות הבאות נצביע עליזה! נ.ב. אני ליטא
א.28.08.19
ל-א. שתדע לך שזה לא נכון חד וחלק!! ביום חמישי הזה הולכת להיות הופעה באולם הספורט- ברמה א'-של ישי ריבו. כ"כ רציתי ללכת זה גם מוזל לתושבי בי"ש- אבל עליזה אפילו לא דאגה לפרסם את זה אצל החרדים. רק החילונים יודעים מזה וזה גם מעורב... זה נקרא להבטיח שידאגו לחרדים??
אפרת גלבוע28.08.19
לחרדים אין 11 חברי מועצה??? מי האחראי על אירועי תרבות לחרדים??? תאשימו אותו לא את עליזה!!! נ.ב. לגופו של עניין לפי מה שהבנתי החברי מועצה של החרדים התנגדו לפרסם לחרדים ההופעה של ישי ריבו...
א.28.08.19
מי אמר לך שהם לא ניסו????
מיקי28.08.19
20
בסוף עליזה תיהיה יונה יהב מספר 2 ןהעיקר בזה איך שהנפילה שלה תיהיה כזאת מתוקה שבבחירות הקרובות גם החסידים וגם העצינקים יתמכו בה בכל רעש גדול והלטאים יתנו לה את הבעיטה בפרצוף
מיכי אלפר 28.08.19
הדיוט! לא מתמצא בפרטים ומלכלך אני ליטאי שתומך בדגל ובכ"ז אני ימשיך להצביע עליזה... לא הכל פוליטיקה... תבוא תראה איך היא שינתה את העיר!
א.28.08.19
19
דגל צריכה מהקואליציה כמו שש''ס פרשה היום במעלה אדומים.
עדיאל27.08.19
18
תראו את המרפסות הסגורות מאחורי עליזה.. ותבינו בדיוק למה היא נבחרה.. גם זבולון המר היה מונע את זה, רק מונטג מאשר דברים כאלו..
יוסף27.08.19
17
העיקר שעליזה המושחתת נותנת כסף לפרוש וגור !!!
תושב בית שמש28.08.19
מושחתות זה לא לדאוג 10 שנה לתושבים ולבוא לבקש שנקשיב לרבנים... בלי רבנים עליזה הייתה מנצחת עם 85% מקולות העיר...
א.28.08.19
16
בושה וחרפה 😭😭😭 הילדים שלנו סובלים. דם יהודי לא הפקר ‼️‼️‼️‼️🎤🎤🎤🎤🎤
פ 27.08.19
סבלנו 10 שנים, לא תשכנע אותי שאני 'סובל' כרגע...
א.28.08.19
15
דגל לא מפספסים שום הזדמנות לריב. אלעד פתח תקווה בית שמש ועוד.
יעקב27.08.19
14
הזוי שמפנים את האשמה איליה!!! היא רק כשנה ראש עיר והגרעון קיים שנים. היא טיפלה בבעיה ונתנה היתרי בניה. א"א לבנות תוך יום. סתם פוליטיקה מפגרת
זלמן28.08.19
הם לא גרים שם אז קל לדבר, נראה להם שוב בקלפי...
א.28.08.19
13
מה החרדים מייצרים חוץ ממחלוקות ומריבות? תנו לה לנהל את העיר, היא לפחות לא מובלת ע״י מריבות וכוחניות. ואל תשכחו לעשות לנו דרשות יפות על סינאס חינום ועל בין אודום לחביירו... צביעות
מוטלה27.08.19
היא לא מנהלת כלום, רק נאומים מלאי פאתוס על עצמה.
תושב בית שמש28.08.19
לפי דבריך כנראה אתה לא מבין בניהול... אני רק יספר לך שמתחת לבית שלי היה גן בבנייה כמה שנים טובות כאילו בנו את מגדלי התאומים ושטח ריק שסוף סוף עליזה בונה עליו ת"ת שא היה בשכונה שמאוכלסת כבר שנים!!!
א.28.08.19
אתה עיוור צבעים...
שלומילה28.08.19
12
אל תבנו על נציגי דגל גם את שכונת קרית יובל הם מכרו וממשיכים לדפוק את התושבים
קרית יובל27.08.19
11
בוז למשפחת פרוש שמכרו את כל הציבור החרדי בבית שמש בתמורה לג'ובים נתחשבן בבחירות המונציפאליות הבאות !!!!!!!!
יוסי28.08.19
10
ג יודעים לדאוג לציבור שלהם.... אבל ש"ס??????
אבי27.08.19
ש"ס באופוזיציה ודגל בקואליציה- כי דגל צבועים והולכים אחרי מי שנבחר גם אם הרבנים בהתחלה אמרו לא לבחור בו ולש"ס יש עקרונות... ובגלל זה לש"ס אין הרבה מה לעשות...
אפרת גלבוע28.08.19
9
או, סופסוף התעוררו שם בדגל, מה קרה? נזכרו שיש אוטוטו בחירות???? מדובר בקהילה של אברכים,אם יש קבוצה בבית שמש שדגל אמורה לייצג מלכתחילה זה אברכי בר אילן, חכ"י דגל איפה הייתם עד עכשיו?????לאן נאלם קולכם?
ליטאי27.08.19
8
התבלבלתם בכתובת. אתם אמורים להפגין נגד אבוטבול שהזניח אתכם שנים...רק שאין ךכם את האומץ... סוף סוף יש מישהי שמנסה לעזור...
אבי28.08.19
7
היכן היו כשבוטבול היה ראש עיר, לראש עיר חרדי מותר לא לדאוג למבנים?, כעת התחלף ראש העיר אז מפגינים נגדו, זאת הרי הזנחה של שנים
אבי27.08.19
ראש העיר הקודם השיג אישור ממשרד החינוך לבניית גנים
פלוני28.08.19
אתה לא מכיר . אז אל תדבר. אבוטבול כבר ארגן הכל. אלא שבגלל החילונים החדשים הכל נעצר.
תושב בית שמש28.08.19
ארגן הכל לתושבי בר אילן אבל לא לתושבי שאר השכונות כגון רמה ג' ורק כשאיימו בהפגנה שבועיים לפני הבחירות התחילו לעשות משהו... ואל תגיד לי לא מכיר, אני גר שם!
א.28.08.19
6
למגיב של עליזה, שמשפריץ כאן תגובות [שקריות, כרגיל]. האנשים לא מפגרים, הם יודעים את האמת מי קידם את העיר 10 שני, ומי הוריד תוך שנה את העיר. ומתהדרת בהישגים של אבוטבול תוך כדי האשמתו בכל דבר שזז. זה שאתה ושולחתך עושים יח"צ בכל האתרים והעיתונים של החסידים, כבר לא משפיע. ורק אתה ושולחתך, עדיין רואים
תושב בית שמש28.08.19
5
ארנרייך=בלוך
כ.ע27.08.19
גולדברג = בלוך, טעית.....
אני28.08.19
4
יש כבר מקום שאושרי "י משרד החינוך, רק עליזה וארנרייך תוקעים את זה כדי לדפוק את החרדים [עליזה] ואת הלטאים [ארנרייך]. בושה שחסיד לוחם בחרדים יחד עם הלאומיים [המזרחניק'ס]. כמו שיש להם דרך ומטרה אחת.
מישהו27.08.19
זה לא ארנרייך, פרוש העלה לנו פה בבית שמש את עליזה....
אני28.08.19
3
אתם רק יודעים לקטר יש הרבה מקומות שאנשים עושים בכוחות עצמם וגם הצביעות קיימת אם היה מצב שראש העיר היה משלכם הייתם מדברים אחרת אין לכם גם הכרת הטוב איפה עדות המזרח הספרדים ואתם הליטאים כמו עלוקות הב הב רוצים הכול על מגש הכסף
אליק28.08.19
2
הצבעתם בלוך תאכלו אותה
ש27.08.19
הצבעתי בלוך ולא רק שאני אוכל אותה אני מבקש עוד, סוף סוף דואגים לעיר... לא כל מה שהעסקנים מספרים לך זה אמיתי.
א.28.08.19
1
נציגי דגל בכנסת רק מדברים ולא עושים כלום
אבי27.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24