כיכר השבת

צפו בראיון

מרדכי בן דוד תוקף: "זה הזוי, שלטון יהודי שרודף את הדת"

גדול הזמר החסידי בראיון באולפן 'כיכר השבת' מסביר למה ההופעה בחיפה היתה לגברים, ומה הוא יעשה עם הכסף מההופעה מחר, "הופעתי בכל העולם, ורק במדינת היהודים ביטלו לי הופעה" (ארץ)

45
נתנאל לייפר | כיכר השבת | כ"ז באב | 28.08.19
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד הגיע לישראל כדי להופיע בקומזיץ של בחורי הישיבות בחיפה, בראיון מיוחד שהוא מעניק ל'כיכר השבת' הוא מספר על קורות השבוע האחרון ואיך במקום להיות באולם ההופעות הוא מצא את עצמו באתרי החדשות ובמסדרונות בית המשפט וכמובן גם על הופעת ה"מלחמה" שהוא מקיים בתגובה במוצאי שבת.

"זה הזוי, הזוי מאוד. קשה לי להבין את זה, אני באתי לארץ כדי לשמח בני ישיבה בבין הזמנים, הרי אין להם עוד הזדמנות במהלך השנה, גם אם יש הופעה נפרדת זה לא מקום שמתאים לבחורי ישיבה, ולכן רציתי לבוא ולשמח אותם. ובצפון הזמינו אותי לשיר".

"קמו כמה נשים שכביכול דואגות לנשות עם ישראל ואמרו איך אפשר להדיר נשים. הן לא מבינות שאישה דתית לא מעונינת להשתתף בהופעה של הבחורים", תקף מרדכי בן דוד.

הזמר התייחס לתחושותיו בנוגע לבית המשפט, "בחיים לא הייתי בבית משפט, זו הפעם הראשונה שאני בבית משפט. מעכשיו אני אתחיל לכוון יותר ב"והשיבה שופטינו כבראשונה", אנחנו הגענו לארץ ישראל אחרי 200 שנות גלות ויהודים קפצו משמחה שהגיעו לארץ ישראל ופתאום יש לך שלטון יהודי שרודף את הדת, זה עצוב".

"כתוב "ולא תקיא הארץ אתכם" אם הם לא יקבלו את המסר מהר מדי גם הם יצטרכו ללכת הביתה", מזהיר הזמר.

הוא סיפר כיצד חש כשהבין שההופעה שלו מבוטלת, "אני לא מבין את זה, זה הזוי, אני הייתי בשוק. אני לא האמנתי ששופט יהיה מסוגל לבטל לי את ההופעה. בחיים לא קרה לי כזה דבר שביטלו לי הופעה, אני מופיע כמעט חמישים שנה כן ירבו ואני מופיע בכל העולם בחיים לא היה בעיה רק בארץ הקודש אומרים שאסור להופיע בנפרד? העיקר לערבים מותר יש להם כניסות נפרדות מהכסף של המדינה אבל לנו אסור".

למרות הצהרות המלחמה של מפיקי המופע שמתוכנן בבנייני האומה בירושלים במוצאי שבת הקרובה בן דוד מפויס יותר, "אני לא חושב שזה מופע נגד, אנחנו רוצים לעודד את הבחורים שממש נפגעו מזה שהמופע בוטל, מכרו שם בחיפה הרי אלף שלוש מאות כרטיסים והבחורים נשארו עם טעם מר".

"המופע הזה במימון פרטי ואני בא כנראה בהתנדבות, כדי להביע עמדה שזה ארץ הקודש ואנחנו מתנהגים על פי דין תורה, לא יעזור להם כלום אנחנו נקיים הופעות על פי רוח התורה".

"השופט אמר שאי אפשר לעשות הופעות נפרדות בכסף ציבורי, אם אנחנו רוצים שנעשה את זה בכסף פרטי, למחרת בבוקר העורך דין שלנו הגיש בקשה לעשות את זה פרטי והשופט אמר אני כבר נתתי את הפסק שלי ואי אפשר לחזור אחורה, זו התנכלות".

בן דוד מצהיר כי ההכנסות מהמופע ישמשו לקידום הופעות נוספות, "אנחנו מקווים לקדם כל מיני פרויקטים לטובת הציבור החרדי וההכנסות מההופעה ישמשו לצורך הזה של עוד הופעות על פי רוח התורה".

הוא מצהיר כי המופע בבנייני האומה צפוי להיות מלא הפתעות "המופע יהיה העתקה ממה שאמור היה להיות בחיפה אבל פלוס פלוס. מי שיגיע יראה אני לא עושה לזה ספוילרים".

מרדכי בן דוד מתייחס לנושא ההימנעות שלו ממופעים מעורבים ואומר, "ויתרתי על הרבה כסף ותמיד ראיתי שהקדוש ברוך הוא מחזיר לי את זה ממקום אחר. אספר לך סיפור מעניין ב'האסק' הראשון הלכנו לבקש ברכה מהרבי מחב"ד וכשהגענו למועד ראינו שהמכירות צולעות אז כתבנו מכתב לרבי ושאלנו אותו האם אפשר לעשות איזור אחד עם ישיבה מעורבת כדי להגביר את מכירת הכרטיסים שנועדו לתרומות עבור נזקקים, והרבי השיב לנו כל הנ"ל אינו משנה פסיק ממה שכתוב בשולחן ערוך. כמובן שכל הכרטיסים נגמרו ולא היה מקום".

הוא התייחס לכך שישנם הופעות בהן הוא מופיע שלא בנפרד ומסביר, "אני כבר הרבה שנים מופיע רק בנפרד ופעם אחת שאלתי על זה רב והוא אמר לי שאם זה במקום חרדי זה חייב להיות נפרד, אך אם אתה הולך למקום שלא מבינים כלום - אין בעיה וכך אכן נהגתי באחד המקומות הנידחים ברוסיה שם הופעתי במעורב".

"סיפור דומה היה לי עם רבה של מגדל העמק הגרי"ד גרוסמן, הוא הגיע לאולפן שהיינו זה היה בשלושת השבועות והוא ביקש ממני לנסוע למקומות נידחים ברוסיה אמרתי לו אבל זה שלושת השבועות, הלכתי לשאול את ר' שלמה זלמן והוא אמר לי שאם זה לצורך חיזוק יהודים מותר לי לנסוע ולהופיע".

צפו בראיון המלא:

המופע בבנייני האומה יתקיים במוצאי שבת בשעה 21:30

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
הזוי שזמר שלא גר פה מביא ביקורת ..
james01.09.19
33
אבחר להתעלם מכל הפוליטקה מפסיקות ביתי המשפט. אעיף זרקור של אור על גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד שלא לחינם נקרא 'גדול' הוא באמת יהודי ענק ניתן ללמוד ממנו רבות על מוסיקה אך ובעיקר על יראת שמיים, ציות מוחלט לגדולי ישראל, ואמונה צרופה בבורא העולם. מרדכי שכוייח.
אבי שמואלי03.09.19
32
הוא סיפר על הופעה אחת שהופיע שלא בנפרד למה אתם קוראים לזה שהוא מספר שיש הופעות שהוא מופיע שלא בנפרד.
רר29.08.19

הצגת כל התגובות

31
מה הפליאה בבית שני היה אותו דבר
יוסף29.08.19
קשקשן בבית שני לא היה מליוני חילונים, כולם שמרו מצוות רק היו נכשלים במזיד או בשוגג חלק מהיהודים בעבירות חמורות
אבא 29.08.19
30
יש דרגות בעם ישראל אסור לכפות מי שבדרגה גבוהה יותר לרדת ממדריגתו.
עשר קדושות הם29.08.19
29
הוא לא עבר לארץ?
בעל מנגן28.08.19
28
יהודי זה שלטון עמלקי ערב רב
זה לא שלטון 28.08.19
27
ארץ ישראל היא קדושה ומצווה לגור בה, אבל מדינת ישראל היא פסולה, וצריך להתרחק מהרוח שלה, ומהמוסדות שלה כגון הצבא, והאוניברסיטאות, וממעגל העבודה, ולהתבצר בתוך היכלי התורה והיראה.
רונן28.08.19
אכן, מעגל העבודה הארור, חללים רבים הפיל.
מבקר29.08.19
כמו שאומרים באידיש: א הייליגע לאנד א צודרייטע מדינע
יוסי28.08.19
26
אף אחד לא רודף את הדת,רודפים את הדתיים החרדים,או יותר מדוייק את העסקנים החרדים,שהרבה שנים שולטים על ראשות ועדת הכספים,ומוצצים את כספי הציבור למען המטרות של החרדים,הדבר הנורא הוא שכספים אלה נמנעים מחולים שזכוכים לתרופות,זקוקים לבתי חולים,והכספים הולכים לישיבות למשכורות לאברכים,שבמקום שיילכו לעבוד ולפ
אבי מהגליל01.09.19
25
רק עכשיו נודע למ.ב.ד. שהציונים מתנכלים ליהודים? הרי זאת היתה הסיבה להקמת המדינה: להעביר יהודים על דתם, להפוך את עם ישראל ככל הגוים! איפה הוא היה עד עכשיו? אלא, כי ב'אגודת ישראל' חשבו שאם החרדים יהיו חלק מהמדינה, עצם מעצמה ובשר מבשרה של מדינת ה'כוחי ועוצם ידי', של מדינת הכפירה שהכריזו "אין לנו חלק
בוקר טוב אליהו!29.08.19
'משוגע קשקשן' [בלי גוזמה] שאתה כותב ע ל מבד בסדר, אבל ילד שמשוטט בכיכר שלא יכתוב אגודה דגל..
אבא 29.08.19
השאלה המעניינת היא כזאת: מדוע אתה שואב את ידיעותיך על מטרת הקמת המדינה, מאלו שדווקא התנגדו להקמתה? מדוע אינך מחפש, בפשטות, לקרוא את מטרות הציונות כפי שחשבו מקימיה?
חנן. ב.01.09.19
24
היא אפשר לשקר את כולם כמו גלסנר ובלוי ואייכלר ועוד
מש29.08.19
אתה לא קיצוני לפעמים רוצח לפעמים לא... הבנת טיפש או לא
אבא 29.08.19
23
לתגובה 9, אנחנו בארץ ישראל ארץ הקודש , לא בגרמניה ! היה יהודי בצאתך !...
יהודי גאה 29.08.19
22
זה שלטון של ערב רב זה לא שלטון יהודי
ינין29.08.19
21
דחוף וחשוב מאד!!! לכל המעוניינים לרכוש כרטיסים למופע החשוב והקדוש של מרדכי בן דוד יחד עם מוטי שטיינמץ, במוצאי שבת קודש הקרובה, בשעה 21:30 בבנייני האומה בירושלים - התקשרו אל 'טיקצ'אק' מהרו - לפני שכל הכרטיסים ייחטפו!
מאיר, קרית ארבע חברון29.08.19
20
נפעמתי מהיידישקייט שלו, אח, איזה זמר ענק, ע-נ-ק!!! גם באישיות ובעיקר ביראת שמים, מב"ד הוא דוגמא לזמר שבאמת המטרה שלו היא לקדש שם שמים, והוא ממש משתדל לקחת את המוזיקה למקום יהודי וטהור, אח, אלו הזמרים של פעם, בימינו זה נדיר...
חרדי29.08.19
19
מי שמדבר בכבוד מובטחים לו הישגים.
רפאל28.08.19
18
בוקר טוב קוקוריקו -סוף סוף הבנת שהמדינה נגד הדת-
יוסף29.08.19
17
בג"צ והשמאלנים נפלו על כל השכל! במקום לטפל בנושאים בוערים בין אדם לחברו ויש כ"כ הרבה צרות, בג"צ מנסה להקים דת חדשה כמו מגדל בבל. אין לנו ברירה אלא לקרוא פרקי תהילים... ללא ספק שתקום פה דיקטטורה כי בג"צ שוכח שאנו מתפרנסים מכסף אמריקאי ולאמריקה נמאס מכל מה שקורה בישראל - הפקרות כספית של השמאל הרבה יות
בגצ השתגע לגמרי29.08.19
16
רדיפת יהודים על ידי יהודים מבורות באה הרשעות
שרה רבקה 29.08.19
15
נשים חרדיןת דעתן קלה, לכן הגברים החרדים מחליטים לאן הנשים באות ולאן לא. ואכן דעת התורה חרדית שנשים יושבות בבית והגברים מפרנסים
רבינו28.08.19
כל כך לא מפתיע שאתה נתת כינוי לעצמך "רבינו" מי שמבין את עומק התגובה שלי מבין ומחייך עכשיו "הגברים מחליטים...." אוי רבינו רבינו וד"ל......
ליפא29.08.19
14
כל הכבוד לצדיק הזה. לפי דעתי אתה צריך.לתבוע את המדינה על עוגמת הנפש והפסדים וכ'ו וכ'ו. רק ככה יבינו
יפה28.08.19
הבג"ץ יתבע את עצמו... זה רעיון
אבא 29.08.19
13
ר' מרדכי, יראתו קודמת לחכמתו, יראת ה' היא אוצרו
זכינו28.08.19
12
אין עליו צדיק
יוסף28.08.19
11
רק עוצמה יהודית מסוגלת לעשות סדר במערכת המשפט. גפני ודרעי לא יכולים ,ולכן לא עשו זאת עד עכשיו. אפילו איילת שקד ניסתה ולא הצליחה. ולכן אני אצביע לעוצמה יהודית.
אהרון30.08.19
''הם ציונים דתיים''
יצי ש30.08.19
10
ומתי אנחנו הנשים נזכה להופעה שלו?? גם לנו מגיע
נעמי29.08.19
אם הוא לא מעוניין להופיע בפני נשים זו זכותו. וגם אם את מאד רוצה, והוא לא מעוניין אין לך כח לכפות עליו לעשות דברים שהוא לא מעוניין בהם.
משה29.08.19
9
יכלו לעשות את זה פשוט היו עושים את זה בישיבה שזה מקום דתי ואז לא היתה שום בעיה כל כך טיפשי
james28.08.19
8
ולהצהיר ש 200 שנה נטבחו בשביל להגיע לארץ הקודש
שימשיך לגור בניו יורק28.08.19
7
מלך מלך מלך
מנחם28.08.19
6
בוקר טוב. איך אתה רוצה את הקפה שלך???? הציונים חרטו על דגלם הכחדת היהדות.
אבי29.08.19
5
טוב מאד ככה צריך
כפייה דתית29.08.19
4
די להיות דו פרצופי
אלון30.08.19
3
שקמו כופרים נגד עם ישראל להעבירו על הדת. רק שלדאבוננו גנבו את השם ישראל ואת ארץ ישראל
מבד גר באמריקה אבל נראה שרק עכשיו גילה א29.08.19
2
טילים רק טילים יעזרו !
ללא שם29.08.19
1
דוגמא קטנה להטבלת הציונים לציונות כפייתית. או שתהיה עם חופשי "בארצם" ותיהנה מהחופש והכסף ששילמת לשלטונם, או שתהיה יהודי שומר תורה ומצוות בארצו של ה' יתברך ויעני לך תחפש אחריו למימון. מלכתחילה היה ראוי שלא לעשות שימוש בכספים ממחלקת התרבות בעירייה, מחלקת התרבות הפשע והרשע הציונים הממירים דת ישראל.
בועז30.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24