כיכר השבת

אחי הרב - נגד העסקן

כשנה וחצי אחרי פטירת הגר"ש - 'מעלות' בפני סכנת סגירה

ישיבת מעלות התורה, אותה הקים הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, עשויה להיסגר בימים הקרובים, זאת בעקבות סכסוך מר שהתגלע בין תלמידו לבין הנגידים לבית רייכמן וחברי העמותה • כל הפרטים (ארץ)

48
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ה בתשרי | 24.10.19
הגר"ש אוירבך זצ"ל. עם המנהל הרב ויסלובסקי
הגר"ש אוירבך זצ"ל. עם המנהל הרב ויסלובסקי (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

איום ממשי על המשך קיומה של ישיבת 'מעלות התורה', בראשה עמד ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל במשך כ-40 שנה, בעקבות תביעה משפטית מצד בעלי הבניינים בהם היא שוכנת, כשברקע - סכסוך בהנהלת העמותה שהביא לניסיון הדחתו של מייסד הישיבה.

הסיקור המלא ב'כיכר השבת', סביב פרשיית 'מעלות התורה'>>>

תחילה, מעט היסטוריה: בית המדרש של הישיבה שוכן בבית המדרש המיתולוגי של בית הכנסת 'הגר"א', בשכונת שערי חסד בירושלים, בו קבעו את תפילתם זקני שכונת שערי חסד לדורותיה, דוגמת מרן הגרש"ז אוירבך זצ"ל, הגר"ש שבדרון זצ"ל ועוד. הפנימיה וחדר האוכל, לעומת זאת, ממוקמים בבניין מגורים פרטי, ברחוב אפן שפרוט 3, הידוע לכל כמעונו של הגר"ש אוירבך זצ"ל, שהסתלק לעולמו לפני כשנה וחצי.

תיעוד מימיה הראשונים של הישיבה (באדיבות ישיבת 'מעלות התורה')

במשך 35 שנים היו מבני הישיבה מבוטחים לטובת הנגיד אליהו רייכמן (שנפטר לפני שבע שנים), אחיו ויורשיהם, כחלק מהסכם הלוואה עליו הם החתימו את עמותת 'מעלות התורה' ואת הגר"ש אוירבך.

מדובר בהסכם הלוואה עם תנאים מיוחדים לשטר משכנתא, שנערך ונחתם בשנת 1984, ובו סוכם כי הרייכמנים נותנים את פיסות הנדל"ן הללו כהלוואה, "הואיל ובשעתו רכישת המגרשים ובניית הבנין מומנו בלעדית על ידי הלוואה, שניתנה לעמותה לצרכים אלה על ידי רייכמן, בהתאם ובכפוף לתנאים ובטחונות", לשון ההסכם.

באשר למועד פירעון ההלוואה, מפורט בהסכם כדלהלן: "כל עוד הגאון ר' שמואל אויערבאך שליט"א מכהן כיו"ר העמותה וכראש הישיבה גם יחד, לא חלה חובת פירעון ההלוואה על העמותה. היה והגאון ר' שמואל אויערבאך שליט"א פסק מסיבה כלשהי לכהן באחת משתי המשרות הנ"ל או בשתיהן גם יחד, כי אז - 90 יום לאחר הפסקת הכהונה כאמור, יחול מועד חובת הפירעון של כל סכום ההלוואה, כמפורט וכנקוב לעיל".

הגר"ש אוירבך המשיך והתחייב בהסכם (סעיף 11): "העמותה, על הישיבה וכל הבא במקומה או מכוחה, יהיו חייבים לפנות את הנכס הממושכן, לסלק את ידם ממנו ולמסור אותו לרייכמן, מיד עם דרישה ראשונה, בהתאם לאמור בהסכם זה, כשהנכס הממושכן פנוי וריק לחלוטין מכל אדם וחפץ, מבלי שתהיה מוטלת חובה כלשהי על רייכמן למתן סידור חלוף כלשהו לעמותה".

ההסכם שנחתם בין הגר"ש לרייכמן

לפי הסכם זה, הנחשף כעת ב'כיכר השבת', הרי שעמותת 'מעלות התורה' המנהלת את הישיבה חייבת לכאורה לפרוע את ההלוואה האמורה למשפחת רייכמן או לפנות את הנכס, בעקבות פטירת הרב.

אלא שהתשלום המדובר לא הועבר, ובגין כך תובעת כעת משפחת רייכמן את הנכס. תביעה זו תתייתר כמובן, אם ההלוואה תיפרע - בתשלומים של 200 אלף דולר בחודש.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי כבר בימים שלאחר הסתלקות ראש הישיבה הגר"ש אוירבך תבע הנגיד הרב יוסף רייכמן (בנו של אליהו המנוח) לממש את ההסכם שנחתם בזמנו, ולקבל את המבנה השייך לו בחזרה, אלא שלבקשת מנהלי הישיבה הוא נאות לאפשר לה להמשיך במקום, תמורת הבטחה שידאגו למצוא מקום חילופי בהקדם האפשרי.

אך לאחרונה התברר לרייכמן, כך לטענתו, כי גורמים בכירים בישיבה החליטו להתנער מההסכם עליו חתום הגר"ש, ואף החלו בניסיונות שונים על מנת להשתלט על העמותה, תוך הדחתו של מנהל הישיבה הרב משה ויסלובסקי, משום שהעז להתייצב לטובת רייכמן והודיע כי בכוונתו להעתיק את מיקום הישיבה משכונת שערי חסד.

אברכים בישיבה, המזוהים עם הרב רייכמן, טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת': "היחידי מבין אלו הנמצאים בענין שהיה קשור עם ראש הישיבה ובקי בפרטי ההסכם - הוא המנהל ויסלובסקי; הוא זה שיודע מה היה שם. אז איך יתכן שאלו שהגיעו למקום שנים אחריו, יביעו עמדה שונה על הסכם זה?".

מכתב הרבנים אוירבך (צילום מסך)

במקביל, כמה מאחיו של הגר"ש אוירבך זצ"ל החליטו להתערב, ולהביע את דעתם הנחרצת. במכתב, שהופקד בידי הרב רייכמן, הם קוראים: "אנו מורים ומבקשים בזאת, מכל מי שהדבר בידו, לקיים את ביצוע ההתחייבות שנתן מיידית בדיוק כפי שהתחייב ככתבו וכלשונו, ואין שום היתר להמשיך ולהחזיק במקום, וחס ושלום למנוע את קיום ההתחייבות הנ"ל בכל דרך ואופן שהוא".

על מכתב זה חתמו האחים לבית אוירבך, בראשות הגאון רבי עזריאל, מבכירי רבני 'הפלג', בעוד אחיו רבי אברהם דב, מטבריה, לא חתם - ככל הנראה מחמת סירובו להצטרף לדעתם במחלוקת זו.

תלמיד בישיבה, המקורב לר' יוסף פטרוב - מבכירי עסקני 'הפלג' והדמות הדומיננטית כיום בישיבה - טוען ל'כיכר השבת' מנגד: "כל בר דעת מבין, שאם ראש הישיבה זצ"ל היה יודע שהישיבה תמשיך אחרי פטירתו תחת הנהגת תלמידו הקרוב, בוודאי שלא היה מסכים לחתום על הסכם הזוי שכזה. וכי יעלה על הדעת שלא היה אכפת לו לסגור את הישיבה?".

יוסף פטרוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יצוין, כי כי החזקת והנהלת הבניינים המדוברים נמצאות בידי נאמנו זה של הגר"ש אוירבך, הנהלת הישיבה שפעלה תחת הרב משה ויסלובסקי כבר הודחה, ומי ששולט כיום בעמותה הוא פטרוב בלבד. כמו כן, חפציו האישיים של הגר"ש זצ"ל נמצאים אף הם בחזקתו של הרב פטרוב וטרם חולקו ליורשי הגר"ש: אחיו הגאונים רבי עזריאל, רבי אברהם דוב, רבי מרדכי, רבי יעקב ורבי מאיר שמחה.

בשלב זה, בעקבות הסאגה המשפטית והניסיון לפיטורי הרב משה ויסלובסקי מהנהלת הישיבה, טרם ברור האם 'זמן חורף' יפתח כסדרו בישיבת מעלות התורה, בה רשומים כיום 45 בחורים בלבד.

'כיכר השבת' פנה ליוסף פטרוב ולהרב משה ויסלובסקי, בבקשה לתגובה אך זו טרם הגיעה.

ההסכם שנחתם בין הגר"ש לרייכמן (עמוד 2)
ההסכם שנחתם בין הגר"ש לרייכמן (עמוד 3)
ההסכם שנחתם בין הגר"ש לרייכמן (עמוד 4)
תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
כי הוא לא מרגיש כל-כך טוב כידוע. ולא בגלל שהוא תומך בגניבה ..
האח מטבריה לא חתם26.10.19
39
ר' שמואל ידע ברוח קדשו שאחריו הישיבה תיסגר ותתייתר.....
ספרדי גאה25.10.19
38
"אך לטענת מנהלי הישיבה לא היה כוונת הגר"ש אויערבאך זצ"ל לחתום ולהסכים" הדורשים הם אל המתים? אולי ילכו גם לשאול אותו האם יש גזירת גיוס בנות? אולי ישאלו אותו איך קיבלו את מרן הרב שטיינמן בשמים? הפלג ההזוי הגזים לחלוטין. מפרשים את כוונתו ואת דבריו כביכול הוא לא ידע על מה הוא חותם ומה הוא כותב. הרי הו
יעקב25.10.19

הצגת כל התגובות

37
תראו מה זה אין יום שבו לא פורצת שם מריבה חדשה, יד איש באחיו, כל אחד רק משמיץ שם את השני, בקיצור ככה זה נראה כשמורדים בגדולי ישראל, ושימשיכו לגדף את ה"ד"ת ניקים" ה"מזרחניקים", ככה זה כשהאמת כואבת......
ליטאי25.10.19
צא וראה את המחלוקות ההזויות שיש בין חצר רשב"ם לחצר ראב"ד, ובין רשב"ם לפלג סלבודקא, הסכסוך בתוך וועדת הרבנים של דגל התורה בירושלים, וכו' וכו'. הסכסוך הזה אינו קשור ישירות לפלג הירושלמי, אלא סכסוך פנימי בתוך ישיבה מסוימת. האם אתה רוצה שנפרט את הסכסוכים שיש בתוך הישיבות המזוהות עם דגל התורה?
חיים25.10.19
36
אין כמו משה ויסלובסקי הצדיק! ברור לכולם שהאמת איתו
חלי25.10.19
35
ר' משה ויסלובסקי מסר את כל חייו למען הישיבה הזאת והחזיק אותה שנים רבות מהונו האישי בושה וחרפה שכך נוהגים ומזלזלים בצוואתו היחידה! של רבם - ר' שמואל האם לזה יקרא ממשיכי דרך??
בני ברקי קלאסי24.10.19
ויסלובסקי עשה את הונו בזכות הפרויקט בבית שמש שר' שמואל נתן לו... על איזה זילזול אתה מדבר. יש נכסים מטורפים לעמותה להחזיר תחוב. וויסלובסקי רוצה את זה לעצמו. אוהב כסף לא ישבע כסף...
חי בסרט24.10.19
כמו שהגר"ש במחכ"ת חידש שיטה חדשה שהיתה בניגוד לכל שיטת רבו הרב שך זצ"ל ועאכ"ו בשיטת אביו מרן הגרש"ז שהיה איש מתון ששנא הפגנות וקיצוניות ומחלוקת, כך תלמידיו מזלזלים בחתימתו ובהבטחותיו.
אריה25.10.19
34
שישכרו חדרון באחת מרשת הישיבות של אורחות תורה
פצנרוב24.10.19
33
פטרוף חולה בשיגעון גדלות שנים... הוא בטוח שהוא ממשיך דרכו של ר' שמואל
רואה את הנולד27.10.19
32
אני לא חושב שזה המקום שבו דין תורה צריך להתנהל אך מכיון שהנושא עלה אני חושב שצריך להגיב ישיבת מעלות התורה מאז ומעולם מנתה כ 50 בחורים. הישיבה בדרכה ובדרך שהתווה לה רבינו מרן זיע"א היא מתאימה למספר כזה של הישיבה. דרכה של הישיבה היא לתת לכל בחור ובחור את מקומו ודרכו בלימוד התורה ולקבל גישמעק וטעם יחו
תלמיד25.10.19
31
התנהגות של עץניק!!!!!!!!!!!!!!!! שימו לב גם ר שמואל חתם שאם יהיה ירצה ריכמן את המבנה, יש להחזיר לו ופטרוף הפרחח לאחר שסילק את קודמו בעמותה בתאוות ממון .וריר לעבר המזומנים עומד למצוא עצמו בתחילת הזמן הזה ממשיך לעמוד בראשות העמותה אחרי שזו לא תכיל אפילו מאה שקל !!!היה שווה להשתלט על "חסדי שלום" שם יש
מוטי ברקו25.10.19
30
הסכסוך יגיע קרוב לוודאי לערכאות, שזה דרכם של סכסוכים בישיבות. כלומר: מתפלפלים בהוויות דאביי ורבא ויודעים בעל פה סדר נזיקין ומחדשים חידושים בקצות החושן, ומבזים את הערכאות של המדינה, אבל כשנזקקים לדין בעצמם, דין תורה לא מסתדר ופונים לערכאות. מישהו יכול להסביר למה?
מוישי25.10.19
בגלל שלצערינו הרב אנו חיים בדורו של עיקבתא דמשיחא, אשר ניבאו חז"ל שחכמת סופרים תסרח ונערים פני זקנים ילבינו והאמת תהא נעדרת וכו', ואין כמעט בית דין אחד אשר כולם יסכימו ויסמכו עליו שהוא יפסוק הדין כמו שהוא ע"פ התורה והאמת בלי שום נגיעות לקשרי משפחה וחוגים ומספר החיילים של כל צד ובבטיחות של "לא תגורו
חסיד שפוי25.10.19
29
זלזלתם בגראי''ל שטיינמן ובגר''ע יוסף ת ת פ ו צ צ ו
יאיר24.10.19
28
לעמותה יש כמה וכמה נכסים שכמכסים תחוב. ורייכמן עצמו (שהוא חבר עמותה) לא נותן למכור ולהחזיר לו. דבר שני כל אחר ר' שמואל כתבו מכתב נגד רייכמן לאחר שזה הלך לערכאות .ולא בא לדין תורה
דבר אחד חשוב!!!24.10.19
רייכמן אשם....יתד נאמן אשם.... הרב שטינמן אשם..... דגל התורה אשמה .... המועצת אשמה ..כל הרבנים אשמים .. ועד הישיבות אשמים... החילונים אשמים... ראשי המפעלים אשמים ... ראש העיר אשם... המדינה אשמה...הציונים...אשמים.. אשם..... כל היהודים באשר הם אשמים .... ורק אנחנו כת השטנה והפילוג המאוסה,
שערי רשע24.10.19
27
פטרוף עד מתי ??????? תפארת יעקב? שילוני? ומה הבא בתור?
חיים כץ27.10.19
26
נורא, פשוט בושה שאלו הם לומדי התורה, תמיד ימציאו פלפולי הבל על מנת לגנוב לגזול ולהתיר (או לאסור, לפי העניין) כל דבר, על חשבון בין אדם לחברו. עצוב שזו תורה ואלו לומדיה
מנחם25.10.19
25
יש אפשרות להוריד את הסרטון?
רות28.10.19
24
חרדים כמו פעם ... אז גם אפשר לשנות הסכמים של פעם? אני כל פעם מתפעל מהסברות של החברה האלה!
דוד25.10.19
23
הכל רקוב... כשאין רבנים ושכל אף פעם לא היה כשהכבוד במקום יושר וכשאין לך אלוקים .... הכל כשר "לעשות רצון אביך שבשמיים"
דוד25.10.19
22
נכון שיום פטירת הרב שטיימן לא רשום בלוח,אבל יירשם יום אבל של סגירת הישיבה,ואולי זה עוד יצא ביום פטירתו? על כל פנים,חזינן שיש דין וייש דיין,
יוסף זזות25.10.19
21
45בחורים ?
חיה25.10.19
20
פטרוב וחבורתו רוצחים ובושה לפלג, מוישה ויסלובסקי יהודי צדיק שהחזיק מהונו האישי את הישיבה שנים ועכשיו הם מנסים לנשל אותו ואת רייכמן מנכסיהם, הם תמיד בכו שהפלג המרכזי גונב עמותות וישיבות, כעת זה בדיוק מה שהם מנסים לעשות.
בוגר מעלות התורה24.10.19
אולי אתה עדיין לא מוכן להכיר בזה, אבל כאשר בונים שיטה שבנויה על שקר ומחלוקת, שקרעה את כל הציבור הליטאי לשנים על סמך "שיטה חדשה" שגם הופעה בלשכת הגיוס היא ביהרג ואל יעבור בנוסף לג' עבירות של ע"ז ג"ע ושפ"ד, ובגלל תורה חדשה זו מבזים את כל גדולי הדור ועושים חה"ש נורא ומבטלים מאות שעות של לימוד התורה לאל
חסיד שפוי25.10.19
19
הגיון "ישר" של פטרוב! ואחריו יתר הפלג. לו לא היה חותם על המסמך גם לא היה מקבל את ההלוואה, חשבת על זה?
מחפש שפיות 24.10.19
כמו שהכתבה שקרית כך גם התגובה מטעמו...
כתבה לא מדויקת 25.10.19
18
ר' שמואל זצק"ל לא השאיר אחריו צוואה! ולכל אלו שתמהו על כך שהשאיר את הדור ללא ידיעה מי ינהיג ויהיה רב החובל- פה תמונה התשובה. ר שמואל לא סמך על אף איש, גם לא על החברותא שלו שאולי יודע טוב טוב איך לפתוח דף גמרא אבל לעולם לא יוכל להיכנס לנעליו ולהמשיך את דרכו גם בעניין הישיבה. מספיק להסתכל מהצד ולראות
בוגר מעיילס25.10.19
17
מגיע לכם אחרי שסילפתם את דעתו של רבינו הגר"ש אויערבאך זצ"ל וכל מה שעניין אתכם זה רק כסף וכבוד ולא בוער לכם באמת לשמור על לך השמן הטהור הגיע הקץ לעיוות ולסילוף בצער רב
מחבל לשעבר25.10.19
16
משה ויסלובסקי איש צדיק וירא שמים
חלי25.10.19
15
נקמה מתוקה של ויסלובסקי
חאחאחא24.10.19
14
איך יתכן שתלמיד כמו פטרוב המתיימר להיות ממשיך דרכו מפר את הצוואה היחידה שהותיר אחריו רבו?? הכל תאוות כבוד ובצע. נקודה. ר' משה ויסלובסקי איש עניו נחבא על הכלים החזיק את הישיבה שנים מהונו האישי ויתר תקופות ארוכות על שהות בבית ועשה עושה ויעשה הכל לשם שמים ולא למען כבוד או כסף. סופו של הצדק לצאת לאור!
בני ברקי קלאסי24.10.19
13
מניסיון אישי מרגע יריית הפתיחה במאבק משפטי עד הסוף יכולים לעבור כמה דורות... גם לי היו מסמכים מצויינים עד שהצד השני השיג גם הוא מסמכים מפתיעים כל פעם לסיכום הישיבה לא נסגרת אלא הולכת לפרנס הרבה משפטנים לכמה דורות פתיחת זמן מוצלח!
לייזר כהנמן24.10.19
12
מגיע להם, שיקבלו את העונש שלהם משמים, הם לא צריכים ישיבה. לא שכחנו ולא נשכח לעולם, ולא נסלח להם לעולם על כל ההפגנות סרק שהם עשו, סגרו כבישים ןחצי מדינה על שטויות ועל עלילות דם שונות ,בגלל בחורות אן בחורים שירדו מהדרך ןנתפסו במעודנים ונעצרו על ידי במשורה כעריקים לא נשכח את כל הסבל שהם גרמו לנו ,נזק כ
משה מירושלים24.10.19
11
נו באמת מה אתם מצפים מהם ומהמונם חתמו על הסכם??? אז חתמו בטח לא חתמו לקיים גזל??? מה זה ??? גזירה חדשה ??? אולי סאטמר יממנו מלחמה בגזירה הזאת בואו נראה איך עושים מזה כסף הרי בכל החיידרים סאטמר מימנו את כל הגניבות אולי גם כאן זה יעבוד מה יש להם בישיבה 45 בחורים? עם הצל שלהם הם לא מניין אז על מה מדובר
ירושלמי בנשמה25.10.19
10
נורא !!!! שמרן ר' שמואל לקח הלואה וכתב דברים ברורים בשטר ההלוואה ומצווה את הרב רייכמן לפנות לכונס נכסים לאחר תשעים יום וכידוע יש לנשמה צער גדול על עסקי ממון !!! ותלמידיו הגדולים גורמים לו זאת נורא!!!!
אנונימי25.10.19
9
45 בחורים בלבד?? חייבים לסגור! מי שהביא לקרע ופילוג וגרם לחילול השם נוראי בשנים האחרונות... סופו להתפורר. בדיוק כפי שרואים עכשיו
וד"ל25.10.19
8
רשעים ויסלוסקי צדיק
חזקיהו24.10.19
7
מתי פעם אחרונה הפלג קיימו הסכמים???
חלנחי25.10.19
6
באופן תמוה התייצב הרב ויסלובסקי לצידו של רייכמן כשבאופן ברור רואים שכוונתו ומטרתו היא להביא לסגירת הישיבה. וכמו שבפועל לא הביא הנ"ל אופציה אחרת לתלמידי הישיבה. הדיון המשפטי מול הנ"ל מתנהל בכמה מישורים ואין המקום להאריך. אי האפשרות העכשווית להחזיר את החוב לרייכמן הינה אך ורק מחמת שני האנשים הנל אשר
תלמיד. המשך 25.10.19
5
לא הבנתי וכי הישיבה של הרב פטרוף שליט"א חייב להיות בשערי חסד גם אם החוב יפרע (כמו שהיה ידוע לכל תלמידין שהבנין חוזר למשפחת רייכמן)הרב פטרוף שליט"א יכול להקים את ישיבתו בכל מקום אחר!!!!!
יעקב25.10.19
4
תרצו או לא הפלג ממשיכים את דרכו של מרן ראש הישיבה הרב שך ,שכל ימיו ברח מן המחלוקת ,עם פא"י עם חב"ד ,עם גור עם הרב עובדיה ,עם הרב גריינימן ועוד ועוד
אליהו25.10.19
3
כל הכבוד למשפחת רייכמן שהשאילה לישיבה את הבניין אני מקווה שיש להם הכרת הטוב למשפחת רייכמן
יוסף25.10.19
2
לפי כמות הבחורים הנוכחית בישיבה זה נראה שהיא הולכת להסגר בן כה וכה. אם ישקיעו את האנרגיות בוויכוחים נדלניים כספיים ולא בהישרדות של הישיבה הסוף יהיה ברור ועצוב. חבל.
קונקורד25.10.19
1
מעניין לראות ששונאי הפלג אוהבי ויסלובסקי
בוגר הישיבה25.10.19
נהפוך הוא! אוהבי הפלג הם אוהבי ויסלובסקי.... ויסלובסקי הוא הפלג והם קומץ אנשים ובראשם פטרוף שאיבדו את הדרך !!!!
אחד העם25.10.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24