כיכר השבת

מאבק בשכונה החרדית

שכן העיר לבחורה שסיכנה ילדים - השוטרים איימו במעצר

בחורה שהשתייכה למגזר החרדי, נסעה ברכבה בליל שבת ברחובות שכונת הר נוף בירושלים, תוך סיכון הילדים הרגילים כי השכונה סגורה לתנועה בשבת. הערת השכן, כמעט הביאה למעצרו (ארץ)

74
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ד' בחשוון | 02.11.19
קומפלקס בתי הכנסת ברחוב בראנד
קומפלקס בתי הכנסת ברחוב בראנד (צילום: באדיבות המצלם)

ילדי שכונת הר נוף, הרגילים כי הכבישים סגורים לתנועת כלי רכב בשבתות ולכן משתובבים בכבישים, היו נתונים לסכנת חיים בשל התנהלות אחת השכנות.

המדובר בבחורה, שהשתייכה בעבר למגזר החרדי המאכלס את השכונה, אך כיום היא נוסעת ברכבה בשבתות ובמועדי ישראל. אחד השכנים שהעיר לה, וכמעט נעצר על ידי השוטרים שהוזעקו למקום.

כותב השורות, שהיה עד למתרחש, העיר לשוטרים כי המעצר אינו חוקי וגרם לשוטרים שלא לממש את איומם, אך תוך כדי הבהרה לשכן כי במקרה ויעיר לה - ייעצר.

זה קרה ברחוב בראנד, רחוב צדדי ושקט עם קומפלקס של בתי כנסת למגוון העדות והחוגים המתגוררים בשכונה.

מי שכמעט ונעצר, הוא הרב מתי רבינוביץ' בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מספר: "בשנים האחרונות, יש שתי בחורות המתגוררות בצמידות לבתי הכנסת, עושות ככל העולה על רוחן, הן נוסעות בשבת בליווי מוזיקה רעשנית, מעשנות סיגריות בשבת ומגיעות בלבוש בלתי הולם לשכונה החרדית".

"הר-נוף היא שכונה ליברלית", מדגיש רבינוביץ', "ולכן מלבד הערות בודדות אף אחד לא אמר להם מילה על הפרה בוטה של הכללים הלא-כתובים בשכונה חרדית, והפרת השלווה בשבת - בשכונה".

"לפני כמה שבועות", מתאר רבינוביץ', "הלכתי עם משפחתי ברחוב וכנהוג בשכונות חרדיות - בשבת - הלכנו על הכביש, לפתע הבחורה הגיעה עם רכבה במהירות וכמעט והרגה את אחת מהילדות שלי".

יודגש, כי רבינוביץ', הוא אחראי מטעם ארגון החירום השכונתי - 'החובש הר-נוף', על הבטיחות. לכן מטבע הדברים הוא גם אמור לדאוג לביטחונם של התושבים.

מתי, מה קרה השבת?

"השבת, יצאתי בשעה 22:00 משיעורו של ראש ישיבת איתרי הגר"א עוזר ונתקלתי בבחורה יושבת ברכב עם המנוע דלוק וסיגריה דלוקה. כבר לא יכולתי להתאפק, עשרות אנשים חרדים יוצאים משיעור תורה - והיא יושבת ומתריסה בריש גלי".

"החלטתי לקיים את מצוות התוכחה ואמרתי לה כי לא ייתכן שהיא תיסע בשבת בשכונה חרדית תוך סכנת נפשות והפרעה לכלל השכנים, הרי מלבדה ומלבד אחותה אין עוד מישהו שנוסע בשבת ברחוב".

בשלב הזה, כאשר רבינוביץ' התרה בה על חילול השבת, יצאו עוד מספר שכנים שהצטרפו למחאה על כבודה של השבת, ובשלב זה - הרחוב המנומנם התחיל להתעורר לחיים.

אחד השכנים מתאר ל'כיכר השבת': "ישבתי בביתי ולפתע שמעתי את הדו שיח בין שני הצדדים. האמת, שגם לי זה נורא כואב החילול שבת אך אין לי ילדים קטנים שזו סכנת נפשות בעבורן, אך בכל מקרה לא ברחתי לגור ברחוב דיזנגוף בתל אביב אלא בשכונה חרדית בירושלים עיר הקודש".

"אני הגעתי למקום כאשר המשטרה הגיעה, לתומי הייתי בטוח מכיוון שזו מדינת חוק, ציפיתי מהשוטרים שיבהירו לבחורה כי אסור לה לנסוע בשבת בשכונה דתית ואף יבהירו לה כי פעם הבאה שזה יקרה יתנו לה דו"ח ואם זה יימשך אף יחרימו לה את הרכב - בדיוק כמו שנוהגים עם כאלה הפורעים חוק בכבישים".

"להפתעתי", אומר השכן, "המשטרה אמרה לרבינוביץ' כי הוא עובר על החוק, איזה חוק? חוק הגבלת תנועה. צחקתי וחשבתי שמדובר במשהו לא אמיתי ועוד רגע השוטרים יתעשתו על עצמם ויבינו מה בדיוק קרה פה".

"אך מחשבות לחד ומעשים לחוד", אומר השכן, "השוטרים להפתעתי המוחלטת, רצו לעצור את רבינוביץ על... "הטרדה", מה ההטרדה פה? שהוא אמר לשכנה שלו שלא תיסע בשבת בשכונה חרדית - ובמקום שחוץ ממנה אף אחד לא נוסע ולכן ילדים יורדים לכביש ומשחקים שם? כשאמרתי זאת לשוטר לא רק שהוא לא התעשת, הוא אף הוסיף כי הוא יזמין לשכונה את שירותי הרווחה - על הזנחה של ילדים".

כותב השורות, שהיה נוכח כמעט רוב הזמן, הבהיר לשוטר, כי מדובר פה בעבירה על החוק ואילו רבינוביץ' דיבר בנועם ואסור לו לעצור אותו בשום פנים ואופן, כלומר שלא בשבת.

השוטר כנראה התחיל להבין את טעותו ואת התייצבותו החד-צדדית לטובת זאת שהפרה את החוק ברגל גסה, ואמר לרבינוביץ' כי הפעם הוא לא עוצר אותו אך פעם הבאה שיעז לפנות לבחורה הוא יעצור אותו.

התושבים ההמומים שהתגודדו באזור, אמרו ל'כיכר השבת', "המדינה פה התחרפנה לגמרי. שכן שעניין הבטיחות קרוב לליבו מדבר עם השכנה שלו ברוגע. לא רק שהמשטרה מגיעה לשכונה בעיצומה של שבת בשביל שטויות כאלה היא אף רוצה לעצור אותו בעיצומה של השבת"..

תושבי השכונה, שישבו בשקט עד עכשיו כי לא רצו לעורר מהומות, החליטו בעצת רבני השכונה יותר לא לשתוק. בימים הקרובים התושבים מתכננים לפעול בכל המישורים כדי שכבודה של השבת לא תירמס באופן כה בוטה.

פנינו לדוברות המשטרה בבקשה לקבלת תגובה אך היא טרם נמסרה עד לשעת פרסום הידיעה.

תוכן שאסור לפספס
74 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
איני מכירה אותך אבל אתה לקחת את חוקי התורה לידך שלא כהלכה ועשית נזק עצום לאותה נערה, מה שצורם לך בעין תשב עם הרב ותבחנו ביחד איך מותר ואפשר לגשת ולהעיר. אל תמעיט במקרה, אני יודעת היטב איך ההתקהלות נעשית ברגע, מה שהביא אותה גם להזמין משטרה, מניחה שהיא הרגישה מפוחדת מכמות האנשים שהתקהלו סביבה והוספת ל
אורנה03.11.19
אם תמשיכי לגלגל עיניים כך כך חזק הן עוד עלולות להיתקע לך בתוך המצח
יונה18.11.19
46
תשאיר לי מספר אוטו שלה
אין לי מה להפסיד03.11.19
45
מענין מה העונש של מחלל שבת בפרסיה ??????
צבי02.11.19

הצגת כל התגובות

44
נתנו להם את הכוח אז שיתחילו לעבוד. אתם מבינים שהסגה הזו לא הולכת להיעלם מהעולם אלא להיפך היא תלך ותחריף לצערינו.
אנונימית02.11.19
43
להר נוף אין כניסה לרכבים בשבת. עצם זה שהיא נוסעת בשכונה היא עוברת בפרוש על חוק. ואמורה להיעצר. רק שהמשטרה באזור השכונה לא עושה כלום אף פעם. אני רואה את הרכב משוטט שעות על גבי שעות בכנפי נשרים קרית משה והר נוף וכשמזמינים אותם הם לא מגיעם או שלחילופין פוגעים במי שהזמין אותם כדי שבפעם הבאה לא יזמינו או
אבגי03.11.19
42
למספר 1, מתי אתה שריר ומתי אתה רבינו...
יואל03.11.19
41
צריך להזהיר אותה שאם תמשיך להתנהג כך ימררו לה את החיים עד שתעבור משם.
מישהי02.11.19
40
שימו מחסומים כל ערב שבת. תטיילו רק בכבישים ואל תפנו דרך למכוניות עוברות ושבות (פרט למכוניות בתפקיד) תעשו הכל עם כמה שפחות דיבורים. זה יעבוד
אור02.11.19
תיזהרו !!!! תתנהגו בחוכמה שימו מצלמות אם אין!
אנונימית03.11.19
39
אם השכונה היא חרדית ויש חוק עזר עירוני אז כמובן שהסחורה עברה על החוק והשוטר במקום לשמור על החוק עוזר להפר אותו מגוכך 2. למה אתם לא סוגרים את הרח' את הרח' עפ גדר ושערים.
יהונתן יוסף03.11.19
38
לא הייתי נוכח באירוע אבל מהיכרות של הדמויות המדוברות מדובר בבחורה פרובוקטיבית שמתנהגת בזלזול מוחלט משפחה שלא קשורה לשכונה ..לא חרדים בתחפושת של אנשים שומרי תורה ומצוות . כל הילדים חילונים . אז לתושבי המקום לא חדש ואף אחד לא מופתע מהרמה הבזוייה של ההתנהגות והתת רמה שלה ושל משפחתה. רק להתפלל שיחזרו
אריק 03.11.19
37
נאות יוסף
ירושלים02.11.19
הר נוף
ר03.11.19
36
המוני חריידים נוסעים במהירות מטורפת בכבישי הר - נוף אחר השקיעה, מה החידוש ?
חיים קלביאן02.11.19
אל תגזים , אחרי ״זמן הדלקת נרות״ של עשרים או ארבעים דקות לפני השקיעה , זה לא אחרי השקיעה
גאהר א היימישע03.11.19
35
עבירה גוררת עבירה. הפריצות החרדית מביאה עוד פריצות
אם תלכו בקרי אף אני בקרי02.11.19
34
למצוא לה שידוך ומהר... אין כמו תיקון היסוד לכל העבירות חחחח
אפרת03.11.19
33
מתי נזכה להפנים שהמשטרה (וגם המדינה) שונאת חרדים??
יהוד03.11.19
32
40 אחוז מתשובי ירושלים חרדים. המשטרה משתפת פעולה נגדם. הגיע הזמן שאנחו החרדים נקום, ונעשה סדר
דוד02.11.19
צודק בהחלט!
גד03.11.19
31
מכוניות לא יכולות לנסוע בלי אויר בגלגלים.
הגאון02.11.19
גם מכונית לא יכולה לנהוג כאשר היא שרופה.. ואני לא מעודד לכך.
אתה גאון03.11.19
30
חייבים לפטר כל הגויים של שבת. לא הגיוני להציק לבחורה שנוהגת בשבת, ולהתיר לעצמם לחלל שבת בפרהסיה עם גוי של שבת.
רבינו02.11.19
טיפש
מעיר... 02.11.19
יש פיתרון פשו וקל 100שח לשבבניק פחות מגיל 18 מינסיון זה עובד מצוין 500שח חודש שיקום בדוק ושקול
גוז03.11.19
29
אם אני לא טועה צריך להיות תמרור של 'אין כניסה בשבת' ואם כך אז הנהגת עברה על החוק בכניסתה למקום ואם אין תמרור השאלה מדוע אין תמרור כמו בעוד הרבה מקומות חרדיים שיש תמרור של אין כניסת בשבת והנכנס עובר על החוק בין אם השוטר רוצה ובין אם לא.
אבי03.11.19
אבי אתה טועה ובגדול. שום תמרור לא צריך להיות. זאת לא אקס-טריטוריה בשליטת החרדים. זו מדינת ישראל הריבונית והחוקתית, ומי שלא טוב לו שייקח את הרגליים מהר נוף ויטוס לבורו פארק באמריקה. אולי שם משרד התחבורה המקומי מציב תמרורים של אין כניסה בשבת נגד האפריקנים המקומיים או ההיספנים.
מה אתה סח.03.11.19
"מה אתה סח" - אתה הטועה! אם העיריה (ולא אדם פרטי) החליטה להשים גדרות + "אין כניסה בשבת", אז אסור (חוקית!) לנהוג ברחוב (בהסתמך על חוקי עזר עירוניים שחוקקו בירושלים). זה החוק, וזו מדינת חוק. ואם זה לא מוצא חן בעינך, אתה מוזמן לשנות את החוק.
חרדית הייטקסטית03.11.19
חוקי העזר העירוניים של עיריית ירושלים הם צחוק חלול ולעג לאינטליגנציה. רק הצירוף המטורלל "חרדית הייטקיסטית", היינו שפחה של ממסד שלומדת טכנולוגיה מודרנית לצורך מימון של חיים פטריארכליים כבתקופת האבן, יכול להאמין לעצמו שחוקי העזר המגוחכים של עיריית ירושלים - שזה לסגור בערך עשרה הרים שלמים לתנועה בשבתות
מה את סחה.03.11.19
ערים לא הרים..........
מ04.12.19
28
ומשטרת עולם שלישי. פרחחים עשו לחבר שלי בשבת נזק לא נורמאלי של אלפי שקלים ברכב ובגלל שהם קטינים המשטרה לא עשתה להם כלום וסגרה את התיק. .....
ליכץ03.11.19
27
הייתי שם השוטר אנטישמי שונא חרדים בושה למשטרה
ארי02.11.19
גם אני הייתי שםםםםםםםם
רחלי02.11.19
26
אם הוא רק התרה בה כמו שצריך איך השכן שמע את זה מהבית שלו?!
זה נראה לא ככ תמים02.11.19
25
התמרורים אוסרים כניסת רכבים בשבת
לכל המגיבים לגבי זכוית02.11.19
24
התאחדות ונחישות ועיקשות תעזור
הדסה03.11.19
23
נאות יוסף. תתחילו להתרגל לשם המכוער הזה.
הר נופי 02.11.19
22
שיהיה ברור וללא ספק. הטיפול בה חייב להיות בתבונה וללא עקבות, כבמטבע הלשון בנחישות ורגישות. אין מקום לדו קיום של פורק/ת עול בשכונה חרדית ללא התגמשות חד צדדית של הפושטק/ית. אין מה לעשות, כל המשנה ידו על התחתונה... לעיתים ומנסיון, הבהרה ידנית אינטנסיבית ורגישה, תעמיד אותה במקומה, כך שהשקט יושג ולתמ
ישראל02.11.19
21
זה מה יש
אתה באמת מצפה מהם להשכלה של ידעת החוק הר02.11.19
20
זבל של משטרה - אין מה להוסיף!
אוראור03.11.19
19
מנסיון (לפני הרבה שנים).בבית וגן רח' הרב פרנק הוא חד סיטרי.היה צעיר פורק עול שהיה נוסע כל שבת במהירות עם רדיו בקולי קולות. התושבים זעמו,צעקו וכלום.אחד התושבים שם לב שהבחור נוסע נגד כיוון התנועה,התאמץ לזכור את המספר וכמה פרטים ובמוצ"ש הגיש תלונה במשטרה.סיפר לכמה שכנים ומאז כמה שבתות דאגו להתלונן כמה
דב03.11.19
18
מרביצים לאוטיסטים מגנים על פורעי חוק תוקפים אזרחים שומרי חוק חבל תפוח רקוב אחד מסריח את כל הארגז
שימי02.11.19
אולי אתה מתכוון ארגז רקוב מרקיב תפוח אחד
לייבל'ה 03.11.19
17
יאיר נתניהו צודק. יש כאן מדינת משטרה. צריך להיפרד מהחילונים. להקים פה 2 מדינות: אחת דתית מסורתית. ואחת חילונית. פשוט בואו ניפרד יפה.
שירה02.11.19
16
מי שיש לו יותר מ65 אייקיו לא מתקבל למשטרה
ריאלי03.11.19
15
אף פעם לא שמעתי שיעצרו תל אביבי שצועק לבחורה כינויי גנאי, וכל אחד מבין מה אני מתכוון
צבי03.11.19
14
משטרה זבלההההההההההההההההההההה
שוטר02.11.19
13
אני שומר שבת אבל גם מי שלא שומר עם הצער והכאב יכול לנסוע זה לא השכונה של אבא שלו וגם לא של סבתא שלו ולה מותר לנסוע לשם וללכת איך שהיא רוצה ודי כל החרדים האלה שרוצים להפוך את העולם לחרדי די להיות כן יש חרדים יש מסורתיים ויש חילונים ותגובה מס 5 תתביש לך היא לא חייבת לך כלום
יניב 02.11.19
מה הקשר שכונה של אבא שלו? הילדים שלו והשבת שלו. ותפסיקו להיות יפי נפש במקומות לא קשורים. תשמור את השבת ושיהיה לך אכפת מכבודה. השכונה חרדית ותושביה ולכן צריך לכבד את כללי המקום
נ03.11.19
היא נוסעת במהירות תוך כדי סיכון חיי ילדים המשחקים בכביש. במשך שנים שהיא מחללת שבת פה ליד בית כנסת עם מאות אנשים זה פעם ראשונה שמשהו מעיז להגיד לה משהו גם אני נגד אלימות אבל לא שזה בא על חשבון סיכון ילדים ופריצות נוראה.. הר נוף זו שכונה מאוד מאוד יקרה רק בגלל שיש פה סטטוס קוו של חרדיות ליברלית אף אחד
יהודי פשוט02.11.19
יש חוקי עזר עירוניים, שמאשרים לסגור רחובות מסויימים, מי שלא מתאים לו - שישנה את החוק, ולא שיתלונן שאנחנו כועסים על שהמשטרה לא אוכפת את החוק אלא להפך
חרדית הייטקסטית03.11.19
12
זה השפה שהם מבינים
משה02.11.19
אבנים = מוקצה אבן על אדם = אולי רצח, ואין לנו סנהדרין כך שאסור לזרוק אבן ולרצוח משהו, אפילו לא מחלל שבת.
אחד03.11.19
11
צריך להעלות בדרגה את השוטר ולתת לו צל"ש, אני מזהה כאן פוטנציאל למפכ"ל! סוף סוף מישהו מעמיד אתכם במקום!
יישר כוח!03.11.19
עד שקראתי את התגובה שלך לא ידעתי מהו תפקידה של המשטרע. עכשיו אני מבין... דרך אגב, בין פריצה לבית אחד לפריצה לבית שני, יש לך זמן להגיב פה?
אלמוני03.11.19
היי פושע ישראל, מוציא שם רע ומדבר דיבה שכמוך, תיקנת כבר את ענייניו של האסיר המשוחרר, העבריין הפלילי המורשע, שיותר חרדים הצביעו למפלגה בראשותו (על אף שהוא אפילו לא מסתיר את מה שהוא חושב על המצביעים, דהיינו שהם שקופים, רק שהם לא קלטו שהם קודם כל שקופים מבחינתו...) מאשר לכל שאר הסיעות החרדיות, כפתאים א
שאלה טובה באמת!03.11.19
בקרוב יעקב ליצמן בכלא ומה גםני הזקן הביתה
ספרדי גאה04.11.19
10
אני תושב הר נוף, (נאות יוסף בקרוב...) אמנם לא נתקלתי במקרה הנ"ל אבל אני חושב שזו בושה למשטה!!! כמה שאני רחוק מה"נטורי חרטה" בכל זאת אני לא יכול לסבולללל(!!!) את המשטרה!! כל פעם הם נעשים יותר ויותר אנטישמיים ושונאי חרדים!! אני חושב שאנשים כאלה שעושים בכוונה כדי להתריס חייבים להתנהג אית
סתם אחד03.11.19
9
שכונת נאות יוסף לא הר נוף
ירושלים02.11.19
הר נוף או נאות אריה לייב
י03.11.19
8
הבחורה הזאת רומסת באופן קבוע את רגשות התושבים. היא מפעילה מוזיקה עם שירי נשים בפול ווליום ליד בית הכנסת בזמן תפילה. והכי מזעזע היא התגפפה עם בחור ערבי ברחוב לפנות בוקר.
יעקב02.11.19
7
בחורה מגעילה
ללא שם02.11.19
6
טוב לדעת אגיד לילדים להיזהר . אגב אפשר בקלות להתלנן עליה על דריסת ילדים חהילדים שלי ואני הולכים בשבת. ואגב שכונת הר נוף היא שכונה מכילה ויש בה המון מגזרים. אבל מהיכרות קרובה עם הציבור החרדי יתכן שהם עושים לבחורות דווקא ויש לברר את זה היטב אבל בשום פנים ואופן לא להרשות לה לנסוע בשבת בשכונה .
הי24.11.19
5
עם כל הכבוד אין שום חוק שאוסר עליה לנסוע בשבת ב"שכונה דתית". מה שכן, אסור לה לנסוע שם במהירות העולה על חמישים קמ"ש, ועל זה בהחלט אפשר לבוא אליה בטענות, וכדאי לערב בזה גורמים בכירים יותר מהשוטר הזוטר ובדרך כלל גם הלא חכם במיוחד.
זונדל פעטשגעבער02.11.19
4
נהיגה פראית שבו מרשים לעצמם נהגים כאילו רק הם בכביש ועוד בשבת שבו רגילים ילדים קטנים לשחק לנסוע במהירות וכמעט להרוג לא יכול לעבור בשתיקה
סיכון חיי ילדים לא קשור לפולמוס02.11.19
3
הנערה היא נערה מתמודדת , התופעה לצערנו ידועה אין טעם להעיר לה כי זה רק יגרור תגובה הפוכה , במצב כזה יש לדבר איתה ביום חול ולא ליד אנשים ולהגיד לה שאם בכל זאת החליטה לא לשמור שבת זה ענין שלה ,אך בבקשה אם תוכל לא לסכן את הילדים ולכבד את השכונה , אין עצה אחרת כל שיטה אחרת לא הוכיחה את עצמה ,אלה נערים ו
שלמה 02.11.19
היא לא נערה אלא בחורה בוגרת...
אם היא נוהגת אז03.11.19
2
חברה כאלו הם הכי מסכנים, בגלל העבר שלהם אז יש להם שנאה וקנאה על חרדים ובכל הזדמנות הם מחפשים להתריס, הם חיים בכזה חושך שהם יצליחו בחיים רק אם הם יראו לחרדים מה זה, במקום לבנות את חייהם האומללים ולעבוד ולהתקדם בחיים הם עסוקים בעבר לנקום בחרדים, עקבתי אחר כמה כאלו והם ממש מסכנים הם לא מצליחים בעולם
ישראל02.11.19
צודק ב100 אחוז גם לי לצערי יש אחות חוזרת בשאלה וממש התחברתי למה שרשום כל מילה נכונה!!!!!
יהודיה 02.11.19
1
חוצפה שהן מסכנות חיים של ילדים,,,ואסור להעיר להן,,, גם בסדום שפכו דם ואמרו שישלם בשביל הקזת דם....
חוצפה02.11.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24