כיכר השבת

שיחה נדירה במעונו

הגר"ב אלישיב ערך 'גורל הגר"א' על הבחירות: "זה מפחיד"

כיממה לבחירות נכנס כתב 'כיכר השבת' לשיחה נדירה ובלעדית במעונו של הגאון רבי בנימין אלישיב, בנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, על הבחירות, 'הפלג הירושלמי' ו'גורל הגר"א מפחיד', כלשונו (ארץ)

43
אבי רבינא | כיכר השבת | ה' באדר | 01.03.20
(צילום: כיכר השבת)

פחות מיממה לבחירות, זכינו ב'כיכר השבת' להיכנס לשיחה נדירה ובלעדית במעונו של הגאון רבי בנימין אלישיב, בנו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

בתוככי החדר, על שולחן עמוס ספרים לעייפה, אנחנו רואים את הגאון רבי בנימין אלישיב רוכן על ערימת ספרים. ענוות חן של אצילות התורה נסוכה על פניו ויצוקה על שפתותיו.

בתוך לוח זמנים עמוס לעייפה זכינו לזמן קצר עם רבי בנימין שביקש להבהיר את דעת אביו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל בנוגע לבחירות לאחר שמועות שהתרוצצו בשבוע האחרון, ובנוסף חשף בפנינו גורל הגר"א שערך בימים האחרונים לקראת הבחירות שיתקיימו מחר.

גורל הגר"א נעשה על ידי בודדים המוסמכים לעשות זאת. הוא נערך פעמים בודדות ורק במקרים נדירים. בפעם האחרונה בה עשה הגר"ב אלישיב גורל הגר"א, היה זה בעת חטיפת שלושת הנערים הי"ד.

כעת, חושף בפנינו הגאון שליט"א כי לקראת הבחירות ביצע באופן חריג גורל הגר"א שהיה לעיני הגר"ח והותיר אותו בהלם. כלשונו.

הגר"ב אלישיב: "מעשה שהיה כך היה. לפני כמה שבועות בא אלי יהודי מבוגר, אדם חשוב מאוד, אומר שיש לו כולל. הוא כל שנה נוסע לחו"ל בתקופה של שבט-אדר, יש לו שם תורמים, תכנן לנסוע גם השנה אבל יש בחירות מה הוא יעשה. אמרתי לו נעשה גורל הגר"א. בדרך כלל אני נמנע מלעשות את זה, לא פשוט איך שעושים את זה".

ר' בנימין מבקש להביא לו חומש 'במדבר' מארון הספרים. ומצביע על הפסוק שיצא בגורל הגר"א: "יֵאָסֵף אַהֲרֹן אֶל עַמָּיו כִּי לֹא יָבֹא אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל עַל אֲשֶׁר מְרִיתֶם אֶת פִּי לְמֵי מְרִיבָה".

הגר"ב מספר כי ראש הכולל שקיבל את תוצאות גורל הגר"א נסע לבית הגדול ברחוב רשב"ם. "הוא הראה את זה לר' חיים אמר לו שאני עשיתי את זה", ממשיך ר' בנימין בדבריו, "ר' חיים היה ממש בהלם ואמר בשום אופן לא לנסוע. ר' חיים התחשב רק בפסוק. אם הוא חוזר לפני הבחירות אז זה בסדר, רואים על פי גורל הגר"א, חייבים לצאת לבחירות".

באורח נדיר מתייחס הגר"ב לשמועות סביב עמדת אביו מרן הגרי"ש זצ"ל: "אמרו בשם הרב אלישיב, יצא שמועה, שנתן הוראה לר' שמואל לא לבחור. אף פעם הוא לא אמר לא לבחור. כל הגדולים הרב שטיינמן היה קודש קודשים אצלו".

מה מה הביא את הרב לעשות גורל הגר"א?

"אני רואה שיש כל מיני שמועות, המצב נורא ואיום, יש הרבה מסיתים. שמעתי שהרבי מסלאנים אמר לא להצביע, היום כל הגדולים ר' חיים ור' גרשון אומרים להצביע".

לסיום נשאל בנו של הגרי"ש אלישיב על אנשי 'הפלג הירושלמי' ואמר: "וודאי שהם צריכים לצאת ולהצביע, איזו שאלה, המצב של היום נורא ואיום, גורל הגר"א זה מפחיד, אולי זה יועיל משהו".

בסיום דבריו התבטא הגר"ב אלישיב: "שיהיה מפלה לליברמן ולפמליה שלו".

תוכן שאסור לפספס
43 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
אפשר לפרש את הפסוק למאה כיוונים... למשל יש הקפדה משמיים על כלל החרדים שהחינוך שלהם הוא מי מריבה כלומר בנוי ומושתת על חלוקה גזענית. וכי משמיים רומזים שצריך לבטל את המפלגות החרדיות.בבחינת ייאסף אהרן אל עמיו. מה זה שכל אחד מפרשן איך שמתאים לו...זה פשוט צחוק.
איתי02.03.20
38
ר' בנימין תמיד היה בצד הבני ברקי הוא הרי חתן של ר' מיכל יודא לפקוביץ... כידוע, אז מה הפלא שמדבר כך?? לכו תשאלו את אחיו הגדול ר' משה ואת גיסו הגדול ר' עזריאל אויערבך ותשמעו מהם בדיוק הפוך.... והם היו יותר מעורבים בעניני הציבור כידוע.
דני01.03.20
37
יאסף אהרן אל-עמיו כי לא יבא אל-הארץ.... מזה רואים שצריך ללכת לבחירות???? במחילה מכבודו, אבל יש גבול ל"קרומקייט"
תלמיד הבעש"ט01.03.20

הצגת כל התגובות

36
דומני שהוא לא רק בנו של הגרי"ש כי אם גם חתנו של הגרמי"ל, אבל, שמתם לב שהפלג "מומחה" בלדבר בשם מי שאיננו יכול להכחיש.........
יהודי01.03.20
35
זה ניצחון גדול ל"סטרא אחרא"
זה ניצחון גדול 02.03.20
34
לא עשה גורל בכל התנ"ך. כנראה פיחד שיפול על הפסוק וְאֶל־עַמִּ֖י יַדּ֣וּ גוֹרָ֑ל וַיִּתְּנ֤וּ הַיֶּ֙לֶד֙ בַּזּוֹנָ֔ה וְהַיַּלְדָּ֛ה מָכְר֥וּ בַיַּ֖יִן וַיִּשְׁתּֽוּ (יואל, פרק ד, פסוק ג').
ספיר01.03.20
33
מי הוא ? שהוא לא לוחם נגד חילול שבת קודש!!!!!!!!!!!!!! ע"פ דעת גדולי התורה:::::... *מי שלא מתכנן להצביע: מקיים מצות עשה דאורייתא של; ***בָּרוּךְ אֲשֶׁר יָקִים אֶת דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת לַעֲשׂוֹת אוֹתָם........* איך שייך להצביע לחכי"ם שלא לוחמים נגד חילול שבת ברבים?????????????? ואני מדבר על חכ
דעת תורה01.03.20
מי שחושב שהחכים לא נלחמים הוא טועה פשוט עכשיו אי אפשר להליחם כי אין ממשלה והחילונים הלא טובים ניצלו זאת אך בודאי שיהיה ממשלת ימין דית זה יתוקן .
עעע01.03.20
בודאי. רק לשבת כל היום מול המחשב ולדפדף באינטרנט ה"קדוש" שהוא רק ובלבד ואך הותר בשעת הדחק למבינים בגדוילים ובחילוקיהם ובכיבודיהם. והרביית מחלוקות ביניהם. וכמובן, הכל "לשם שמים" בלבד!!!!!!
נקוה לטוב02.03.20
32
הקורונה בגיוס, הקורונה בשבת וכו', מדובר בקרירות נוראה שמקפיאה את כל מי שנדבק בנגיף המסוכן הזה.
יוני01.03.20
31
אמן
ללא שם01.03.20
30
שתהיה מפלה לליברמן, לפיד, גנץ וכל השמאל והחרדים יעלו בעוד מנדט או שתיים
אמן01.03.20
29
כנראה אף אחד לא מבין במה מדובר,כי אף אחד לא מסביר!
כנראה אף אחד לא מבין במה מדובר,כי אף אחד01.03.20
28
כל השאר בובקעס מיט נארישקייט של עסקנים
פשוט ללכת ולהצביע01.03.20
27
הציונים שחיים מיגיע כפם אינם זקוקים לגורל הגרא, חרדים שחיים מכספי הצדקה של הציונים, אכן זקוקים לגורל הגרא.
רבינו01.03.20
26
זילות של המושג גורל הגר"א. ידוע שרק יחידי סגולה היו מוחזקים לכאלו שראויים להשתמש בגורל זה, האם יש מי שהסמיך אותו לכך?
יוסי01.03.20
25
איך הוא מזכיר את הרב אלישיב מדהים
נתי02.03.20
24
למה לא מטפחת???????????????
.01.03.20
23
גם אם תוריד להם לעצניקים את הרב שך ואת הרב אלישיב ואת הרב אויערבאך מהשמים ויגידו להם שחייבים להצביע הרשעים האלו לא יצביעו! ועל זה אמרו חז"ל: "רשעים אפילו על פתחו של גיהנום לא חוזרים בתשובה"! רחמנא ליצלן.
ה' ירחם עליהם01.03.20
והראיה שלך שלא שומעים לר׳ בנימין שלא היה מעורב בעניני הציבור כל השנים נגד אחיו הגדול וגיסו הגדול שהיה מעורב בכל עניני הציבור ושליחו של חמיו ?
נכון01.03.20
22
שלא אומר כך? וגיסו הגר״ע אויערבך שהיה מעורב בכל עניני הציבור כשליחו של הגרי״ש אלישיב? הגאון ר׳ בנימין הוא גדול מאוד אבל לא היה מעורב בכל הענינים כל השנים מעניין שבדיוק אותו שואלים זה נכון שהגראי״ל שטיינמן היה קודש קודשים אצל הגרי״ש אבל גם הגר״ש אוירבאך היה כך אצלו ובחמש עשרה שנים האחרונים של חיי ה
מעניין01.03.20
אתה מסתיר את כך שר' שמואל התחנן לגרי"ש ביחד עם הגרמ"ש לצאת נגד הר' שטיימן בגלל חוק טל והוא סירב!!! וכל שאלה שנשאל בעניני כלל ישראל או שהוא הכריע או ששלח לר' שטניימן!מעולם לא שלח בעניינים ציבוריים לר' שמואל, ובעניין יתד מעולם לא שמע את ישראל פרידמן וחבריו משום שהנכד לא נתן להם להכנס...
ששון02.03.20
21
כאשר גדולי דור עורכים את גורל הגרא הם עושים זאת בשקט,לכל אלו שלא מבינים שארו בלא הבנה כי רק בודדים מבינם
אריה02.03.20
20
גורל הגרא לא היה על הבחירות, לאיזה רמה הדרדרתם?
איציק01.03.20
19
אולי יהיה "גדול" סוף סוף על ידי הטלת גורלות השכם והערב בתוספת קמיעות ומעטפות.... זה תופס חזק בימינו....
נו שוין...קמע..01.03.20
18
שהוא עשה גורל הגר"א בזמן ששלושת הנערים נחטפו ויצא לו שהם חיים. אחרי זה התברר שהם נרצחו מיד אחרי שהם נחטפו. היו הרבה "מגידי נסתרות" שהתבדו בפרשת שלשת הנערים. אבל את מי זה מעניין? כולם ממשיכים להאמין בהם.
אני עדיין זוכר01.03.20
17
מה, בשביל שטות כזו הגר"ב אליישיב עשה את גורל הגר"א?! זה הרי גורל נורא שגם על פי דבריו נעשה בו שימוש פעמים בודדות ורק במקרים נדירים.
אברהם הלוי01.03.20
16
הכל שטויות לא גורל ולא נעליים......הבל הבלים.
קובי02.03.20
15
משמעות הגורל לא מובנת בכלל מה הקשר לבחירות???
ציפורה01.03.20
14
מה הגורל אומר? נא להסביר לנו לפשוטי העם שקוראים ככא השבת. ומשום מה גם מאמינים למה שאנחנו קוראים...
לא הבנתי כלום01.03.20
13
או שתהיה מפלה? אפילו עברית הוא לא יודע?
שיהיה מפלה01.03.20
12
לא הבנתי, זה עוד מאן דאמר? מה עם אחיו הגדול הגאון ר' משה? לדעתי, הוא לא אוחז כך.
יוסי01.03.20
11
למה שלא יעשה גורלות הגר"א לגבי המטרות שמטוסי חיל האויר צריכים למחוק. לגבי גילוי המרגלים ששתלו לנו בצ"ל ובמקומות רגישים?
מאיר גרדיש01.03.20
10
ברוך ד’, בשנים האחרונות רואים כי שנתרבה הציבור שמוסר את נפשם כדי לא ליהנות משולחן איזבל, ומקימים מוסדות על טהרת הקודש. זו מסירות נפש ממש ראויה להערכה והתפעלות. הם מוותרים על תקציבים גדולים במסירות נפש שאין לשער, גם כאשר הם אינם יודעים איך ימשיכו מחר. זו דרכנו, בפרט לא להצביע לשמד, וכך לימדו אותנו חז
אשרי מפחד תמיד01.03.20
9
.
מקרים נדירים לא עושים. ופתאום על כזה שט01.03.20
8
בגורל הגר"א על הנערים טען הרב הנ"ל שהנערים בחיים אחר כך נודע שנהרגו מייד לאחר החטיפה כעת משווקים אותו כראוי להכתיב לפלג על פי הגורל.. מעניין..
מפוכח01.03.20
7
סתם שאלה. איך כזה פרצוף-עם הארץ היה מתקבל אצל אביו הגרי"ש זצ"ל?
אבי01.03.20
6
אדרבה בפסוק כתוב שלא יבוא אל ארץ ישראל ,משמע שעדיף לאסוף כסף בחו"ל ולא להישאר בארץ ישראל .
ישראל01.03.20
5
לצערי לא ממש הבנתי, אודה להסבר מפורט ובבקשה בלי ליצנות
דניאל01.03.20
4
א. רבי בנימין תמך בצד בפוניבז' כנגד דעת אביו זצ"ל, אותו צד של הרב אדלשטיין צפצפו על דין התורה ופסק דינו של הגרי"ש אלישיב. כך שמצחיק לשאול אותו על דעת אביו בה בשעה שהוא עצמו לא הלך עם אביו. ב. הגורל הגר"א המפוקפק שהוא עשה בזמן חטיפת הנערים הנעדרים, [לטענת הרב בנימין אלישיב נאמר לו בגורל הגר"א שהנערים
חיים02.03.20
3
לבקשת קרובי משפחה של החטוף נפתלי פרנקל, ערך הרב בנימין אלישיב 'גורל הגר"א' - שלפי המסורת מאפשר לקבל תשובות על שאלות בעלות חשיבות - והעלה כי הנערים החטופים עדיין בחיים. בשיחה בלעדית עם "כיכר השבת" הוא מסביר: "זה בעיקר מראה שהם חיים, יודעים היכן הם נמצאים - באזור חברון. צריך להתפלל שהם יחזרו". ( כיכר
ירושלים01.03.20
2
כפשוטו מי שהולך נגד התורה דרכו לא תצלח ואין זה משנה מי הסיעה או המפלגה ולמפלגות אנ"ש עשו חושבין כיצד להטיב עם בני תורה הכוללים הישיבות וארגוני החסד
יאנוש01.03.20
1
אפשר להסביר?
יהודי01.03.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 07:42

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24