כיכר השבת

תחקיר כיכר השבת

הורים זועמים: הגננות 'עובדות'? הילדים משתעממים בבית

בשל משבר הקורונה, גני הילדים מושבתים. אך בעוד הגננות ממשיכות לקבל את שכרן כרגיל - בגנים החרדים, אין כל פעילות לילדים המשתעממים בבית: "נדפקנו פעמיים. עכשיו ובחופש הגדול" (בארץ)

208
דוד הכהן | כיכר השבת | כ"ו בניסן | 20.04.20
הורים זועמים: הגננות 'עובדות'? הילדים משתעממים בבית
(צילום: ABIR SULTAN /FLASH90)

נגיף הקורונה המתפשט, הביא להשבתת מוסדות החינוך, בהם כמובן גם גני הילדים החרדים המושבתים כבר מעל לחודש. הגננות ממשיכות לקבל משכורת כרגיל בנימוק כי הן עובדות גם בימים אלו - אך תחקיר 'כיכר השבת' חושף את זעקת ההורים הטוענים: "הגננות לא יצרו איתנו קשר".

בעוד לילדים בציבור החילוני והדתי לאומי, מגילאי 3 ועד לכיתה א' יש סדר יום מתוכנן להפליא, הנותן להורים להתעסק בעבודה שלהם, הילדים החרדים מופלים לרעה.

בשיחה עם חני, גננת חרדית בגן ילדים חילוני בראש העין, היא מספרת: "על פי החוזר של משרד החינוך, אנחנו מחויבות כל יום להעסיק את הילדים לפחות ל-6 שעות, אנחנו מעירים אותם בפעילות ונפגשים איתם באמצעות ה'זום' מדי יום".

אם לא די בכך, 'כיכר השבת', שוחח גם עם גננות מהחינוך הדתי לאומי ומהחינוך הממלכתי חרדי, וגם שם הצטיירה תמונה זהה, לא רק שהגננות פוגשות מדי יום את הילדים - אלא הם גם מעסיקים אותם במשך לפחות 6 שעות.

יוסי גרז, מנהל חיידר בירושלים, מדבר באולפן 'כיכר' - לפני כחודש וחצי

למרות הביקורת של ההורים במגזר החילוני והדתי לאומי על יעילות הלימודים ב'זום', לפחות הדבר מעניק תעסוקה חלקית לילדים - בניגוד לילדים החרדים המשתעממים, ומפריעים להורים שחלקם עובדים מהבית.

אמא חרדית לילדה בת 4 משכונת נווה יעקב בירושלים מספרת ל'כיכר השבת': "אני עובדת בעבודה חופשית, וברוך השם עדיין לא פוטרתי ולא נשלחתי לחל"ת - אני עובדת מהבית, אך "הצרה" היא כי יש לי שתי בנות בגילאי 3 ו-5, הלומדות בגנים החרדיים - ואני נאלצת להעסיק אותן".

"מאז פורים, הגננות של הבנות התקשרו לבנות שלי פעם או פעמיים - כדי לדרוש בשלומן, ועוד פעם התקשרו שנבוא לקחת ערכת ליל הסדר, מלבד זאת, לא שמענו ולא ראינו אותם".

"המצב הזה", אומרות ל'כיכר השבת', עוד אימהות, "פשוט מתסכל בצורה שאי אפשר להבין. הציבור החרדי נדפק פעמיים, בשונה מהציבור הכללי, שזוכה לשיעורים ולכן לא תקוצר להם החופש הגדול, אנחנו סובלות מהילדים גם עכשיו - ובחופש הגדול, יבואו המורות ויגידו - אנחנו עבדנו, מגיע לנו חופש".

אמא משכונת גני הדר בפתח תקווה מספרת: "זה אבסורד מאין כמותו, אם לא מוציאים את הגננות לחל"ת וזה נחשב שהן עובדות עכשיו - אז איפה בדיוק זה מתבטא?".

עוד אמא מביתר עילית אומרת ל'כיכר השבת': "אנחנו לא מבינות, מה חושבים במשרד החינוך, למה הם לא עושים כלום, כדי למצוא תעסוקה לילדים. הילדות שלי פשוט משתגעות בבית, הן שכחו איך קוראים לחברות שלהן ובקושי זוכרות איך הגננות נראות".

'כיכר השבת', יצא ובדק מה באמת קורה עם הגננות, והאם באמת גם אין שום למידה עכשיו וגם החופש הגדול יתקיים כרגיל, כמו החינוך הכללי שם כן ביצעו למידה מרחוק.

בשיחה עם גננות המלמדות בחינוך החרדי הן אומרות, בשונה מהחינוך הכללי שם יש פיקוח על הזום, אצלנו, אף אחד לא יודע אם אנחנו מתקשרות לילדות האלה - אין שום אמצעי פיקוח. לכן, זה תלוי ברצון הטוב של הגננת. אך אם הגננת היא אמא בעצמה לשמונה ילדים שמתרוצצים סביבה בבית, איזה מוטיבציה תהיה לה להתקשר לילדות הגן שלה? שואלות בצדק אותן גננות.

תיעוד: כך פעלו שוטרים לסגור חיידר בפתח תקווה

אך יחד עם זאת, מסייגות הגננות ומסבירות, כי הבעיה היא בעיה של משרד החינוך, כל זמן שלא ימצאו פתרון אמיתי - כמו 'זום', שיאפשר ללמד את הבנות ולראות שהן מקשיבות, לא יהיה פתרון אמיתי. ולכן חבל שמשרד החינוך לא רואה את הציבור החרדי ולא מנסה למצוא פתרונות.

אך גם בסביבתו של סגן שר החינוך, מאיר פרוש, אומרים, כי קשה למצוא פתרונות אמיתיים לציבור החרדי - בגלל חוסר הנגישות למחשבים ולאינטרנט.

לעומת זאת, בשיחה עם 'כיכר השבת', טוענים כמה אנשי מקצוע, כי היום בהשקעה כספית קצת גבוהה, ניתן למצוא פתרונות המותאמים לציבור החרדי, כדוגמת השכרת טאבלטים בהם מותקן רק תוכנת זום.

'כיכר השבת', יצא לשמוע מה אומרים מנהלי רשתות הגנים הגדולים של הציבור החרדי, כפי שתגובתם תובא בהרחבה, אך גם לטענתם, למרות כל המאמצים שלהם, "טכנולוגית - אנחנו מוגבלים", ואף בשיחות אוף דה רקורד הם מציינים, כי כל גן שיהיו מעל עשרה הורים שירצו לעשות 'זום', הם ידאגו לכך.

אספנו את התגובות של מנהלי הגנים, אך הם בוחרים להציג תמונה שהכל בסדר. 'כיכר השבת', פונה אליכם, הורים יקרים, אם אתם חושבים שהתגובה לא נכונה, אנא תגיבו בצורה עניינית בתגובות.

תגובות מנהלי הגנים הגדולים של הציבור החרדי

אגודת ישראל

ברשת הגנים של 'אגודת ישראל' אומרים ל'כיכר השבת': "רשת הגנים של אגודת ישראל נערכה מיד עם פרוץ תקופת הקורונה והשיקה מערכת ללימוד מרחוק, יממה לאחר שהילדים נאלצו להישאר בביתם. רשת הגנים הובילה חדשנות בתחום הלימוד מרחוק והציגה מודל מנצח שהועתק בתוך ימים ספורים לשאר מוסדות החינוך ברחבי הארץ".

"הצלחה כבירה נרשמה במיוחד במרחב הלמידה מרחוק, הראשון שעלה לאוויר והאיכותי ביותר: מאות מרחבי למידה ייחודיים לכל גן וגן, מאות אלפי כניסות ייחודיות וכמעט שתי מיליון דקות האזנה לתכנים חינוכיים מרתקים."

"במקביל, חולקו עשרות אלפי חוברות עבודה מיוחדות לילדים במערך לוגיסטי מורכב ב-50 מוקדים ברחבי הארץ. חוברות מיוחדות ומושקעות המספקות שעות רבות של פעילות לילדי הגנים. תגובות חיוביות רבות התקבלו במשרדי הנהלת הרשת על היוזמה המבורכת"

לאחר שהם מסבירים כי הם עושים הכל, אומרים ראשי הגנים של אגודת ישראל כי הרב דוד רוזנברג, משנה למנכ"ל רשת הגנים, מונה לעמוד בראש מטה חירום מיוחד שהוקם במשרדי רשת הגנים מיד כאשר החלו הדיווחים על התפרצות הקורונה בישראל. יחד עם צוות עובדים מיומן, מטה החירום פעל מסביב לשעון כדי לספק פתרונות להתמודדות באתגרים והמורכבויות לשביעות רצון המשפחות, הילדים, הגננות ועובדי רשת הגנים.

מנכ"ל רשת הגנים, הרב ישראל גולומב: "אנחנו בוחנים את כל האפשרויות לחזרה לשגרה על פי ההנחיות של משרד הבריאות והחינוך, ולומדים על אודות ההשלכות לשנת תשפ"א בנושא השלמת החוסרים בלמידה הפרונטלית. בדיונים שאנחנו מקיימים מסביב לשעון מעורבים גם נציגי הציבור שלוחי דרבנן וגדולי הדור. אנחנו בוחנים את כל האפשרויות, כולל מודלים חדשניים, ראשוניים ופורצי דרך - כפי שהוכחנו עד כה".

הרב דוד רוזנברג, מנהל מטה חירום ברשת הגנים מסכם: "בחודשיים האחרונים הובלנו חדשנות באמצעות חשיבה יצירתית ופורצת דרך; בזכות הגננות והצוות הנהדר של רשת הגנים, הילדים הגיעו מוכנים לחג הפסח חרף החוסר בלמידה פרונטאלית. אנו בוחנים אפשרויות שונות להמשך הלימודים בימים הקרובים ובעזרת ה' נמשיך להוביל ולהביא בשורות נוספות לטובת הילדים".

בית יעקב

מרשת 'גני בית יעקב' נמסר: "אנו מפעילים מתחילת המשבר, קו תוכן 'גן פון' המכיל תכנים רבים ומותאמים לגיל הרך. הקו צבר כבר יותר מ-2 מיליון דקות של האזנה- מספר הטלפון- 0723322888".

"באשר ללמידה מרחוק, לעת עתה משרד החינוך לא מפעיל את פרויקט למידה מרחוק בגנים. יחד עם זאת אנו פועלים להפעיל חדרי ועידה טלפוניים שבהם תועבר מערכת למידה מרחוק".

"לגבי העתיד, כולם מגששים באפילה. העתיד של הגנים יהיה דומה לעתיד תלמודי תורה, ישיבות. כל הצעה שהיא, תובא להכרעה סופית של גדולי ישראל. יצוין, כי רשת 'גני בית יעקב' פועלת על פי הוראות גדולי ישראל המנחים את דרכה בשימוש בתקשורת כשרה בלבד".

עץ הדעת

"רשת עץ הדעת כרשת של "בני התורה" הייתה החלוצה בפתיחת קוי תוכן יעודיים לילדות הגנים ומחולקות לפי רמות וגילאים. בקו ניתן להאזין לתפילה, ריכוז, סיפורים ריתמיקה, תוכניות יצירה. ושלל תוכניות עשירות, קו זה מופעל ע"י צוות מורחב מורכב מאנשי צוות רבים ועודכן מאחרי פורים במהלך חופשת הפסח וממשיך בפעילות מתוגברת בימים אלו עד החזרה לשגרה".

"הקו צבר מאות אלפי שעות האזנה והתודות והתגובות הרבות מההורים יוצאות מגדר הרגיל. כמו"כ ברוב הכיתות קיים קו נפרד ללמידה בשידור חי עם הגננת מאחרי פורים ועד חופשת הפסח וגם כעת מיד עם החזרה מהחופשה. יצויין כי הקו המרכזי מתחדש מידי יום בתוכן חדש ומגוון".

"צוות הגנים מונחה להתקשר לילדות הגן מידי יום לפי רשימה מסודרת ללמוד ולשוחח עם התלמידה וליהיות בקשר משמעותי עם האמהות".

"בסוף כל יום מקבלות הרכזות מהגננות את רשימת השיחות ומעבירות במרוכז למשרדי הרשת. כמו"כ נשלחו וישלחו מידי שבוע ערכות יצירה דרך מרכזי חלוקה. הרשת עושה ותעשה את המירב והמיטב לילדות בכל דרך אפשרית לפי הנחיות גדולי ישראל מורי דרכה".

המשפיע הרב יענקוש זילברמן על ימי הקורונה
תוכן שאסור לפספס
208 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
163
שקר וכזב. גם בממח וגם במשרד החינוך אין כלום מעבר לכמה דקות ביום
ש20.04.20
162
שקר וכזב!!!!! בעץ הדעת לא שלחו כלום!!!!!!!!!!! קו תוכן לא ברור שאי אפשר בכלל היה להאזין!!!!!!!!! לא דפי עבודה, לא משחקים, לא סיפורים ולא תעסוקה לילדים, ויש לי שלושה!!!!!!!
עץ הדעת20.04.20
161
אתם מקטרים על הילדים שלכם שנמצאים אתכם בבית ? ואם ישלחו דפי עבודה ומשימה לא תצטרכו אתם לשבת ולסייע לילדים שלכם? אתם פשוט קשה לכם להתמודד איתם נקודה. הבעיה היא בכם לא באף אחד אחר, הילדים שלי מחוברים לזום גם קטנים וגם גדולים מ10 בבוקר וזה מטורף , תפסיקו לקטר ותתפללו שהשגרה תחזור במהרה.
אא20.04.20
אין זום אצל חרדים בכלל. קח את הכדור שלך בחצי כוס מים ותירגע.
יהודי20.04.20
הבן שלי אמור ללמוד בזום אבל האינטרנט בביתר גרוע ביותר.
א20.04.20

הצגת כל התגובות

160
הבת שלי בת 4 , קיבלה ערכה אחת עם גביע , הגדה וכמה דפי צביעה. הגננת לא התקשרה אפילו פעם אחת. ממש חבל, הילדות באמת שוכחות מהגן, מהאוירה יש להם בגן גננת, גננת משלימה ו2 סייעות אפשר עשות תורנויות וכל כמה ימים ילדה תזכה לטלפון זה גם תזכורת וגם חויה. וכמובן לשלוח עבודות קצת יותר אטרקטיביות..
ל20.04.20
159
כלוםםםם בערב פסח קבלנו כתובת ללקיחת ערכה וזהוו שום שיחה אישית מהגננת מאז תחילת הקורונה בעד זום! ** אגב גם בבית הספר המצב זהה לגמרי
גני מורשה20.04.20
158
הבן שלי בגן עץ הדעת, השאירו שם כמה שירים וסיפורים, הספיק ליום אחד. מעבר לזה לא היה כלום, לא שמענו מהם יותר. הבת שלי בבית יעקב- אין לה שום דבר, הודעה אחת קיבלה מהמורה מתחילת המשבר בה הוזמנו הבנות להתקשר למורה,שום דבר לא מעבר לזה. מציינת שלרוב התלמידות יש זום, וגם אם מתעקשים לא להשתמש בזום, למה לא משק
חיה20.04.20
157
זה חוצפה ושקר וכזב ועושק גמור וישלמו על זה. יש קו טלפון עם תפילה וסיפור וחצי שבקושי שומעים. הילדים כולם עד גיל 6 כי זה גן. ילד לא יכול להחזיק מעמד יותר מדקה בלהאזין לתוכן. אין שום שידור חי ושום דבר. רק משכורת של גננות דופקת. הכל יתחשבן.
יהודי20.04.20
156
כמורה שעובדת במשרד החינוך אני יכולה לומר שאין מה להשוות בין העבודה של המורים והגננות במשרד החינוך לבין העבודה בחינוך העצמאי. המורים והגננות בפרט לא עושים כמעט כלום כדי לספק תעסוקה לימודית כלשהיא לילדים שלי בחינוך העצמאי . לעומת זאת אני שמלמדת במשרד החינוך עובדת מהבוקר עד הלילה כדי להעביר שיעורים ב
שרה20.04.20
155
הילדים שלי, אני אוהבת אותם, ובדיוק לכן רוצה לעזור להם להתקדם. מעונינת לשבת אתם, אני לא גננת ולא מורה בסה"כ רוצה שישלחו לי את דפי הלמידה של האותיות והיצירות שמותאמות לתקופה- ר עקיבא, ר שמעון, אספר להם הכלללל. אבל קצת עזרה בחומר! אל תשכחו שהדמי שכלול ממשיכים להיגבות כרגיל למרות שלא קבלנו מהמוסדות לימו
ביתר עילית20.04.20
154
הת"ת דווקא יש שעה וחצי למידה בכל יום תוכן אחר. לדעתי המורות +הגננות שלא נותנות כלום, שיצאו כולןןןןן לחל"ת, וישלימו ע"ח החופש, גם אם לא נאה להן, גם הלמידה הזו בעצם הופכת את האמא למורה/גננת, כשהיא עובדת לפרנסתה מהבית. קצת יושר...
בני ברקית20.04.20
153
אכן ככה פשוט לא עושות כלום וממשיכות לקבל כסף רגיל.... מקסימום טלפון פעם אחת בחודש עצובבבב
הורה לילדות20.04.20
152
התוכן של הגנים גם לא מעודכן בכלל מתחילת החופשה יש את אותו סיפור שחוזר על עצמו,התפילה לא מעודכנת והילדים ממשיכים לומר משיב הרוח.מצד אחד צריך להבין גם את הגננות בזה שאין לציבור החרדי את כל האפשרויות לתקשורת ומצד שני יש גן 35 ילדות וליצור עם כולם קשר כל יום גם לא נשמע הגיוני. ישנו רעיון פשוט להחזיר את
אני20.04.20
151
לבת שלי שלחו פעם אחת בלבד ערכה לפסח ומלבד זאת לא היו שום טלפונים אפילו לא עדכנו על הקו של בית יעקב. מציעה שישלחו בתחילת כל שבוע לילדות חוברת עבודה ולימוד והגננות ילמדו אותן במשך השבוע בקו טלפון לפי החוברת שנשלחה. צריך רק לחפש פתרונות ולא לחשוב שהגננות בחופש הגדול!!! ההורים עובדים וצריכים גם להעסיק א
ר.פ.ביתר עילית20.04.20
150
אכן ברשת גני אגודת ישראל היה קו לפני חג הפסח הילדות אכן שמעו והקשיבו ....ומאז הוא לא מתעדכן ונופל הרבה פעמים הגננות אכן לא מתקשרות כאשר בגן יש גננת ו2 סייעות ניתן לחלק בקלות את הטלפונים בינהם לילדות. אין שום פעילות מרכזית בימים אלו וחבל מאוד
נריה20.04.20
149
אשתי גננת באגודת ישראל ויש לי שם גם בנות אשתי עובדת קשה מול הילדות עם בשליחת ערכות ואם בשיחות אישיות עם הילדות והוריהן. מטבע הדברים זה לא למידה פרונטלית אלא שיחות אישיות הגוזלות המון המון זמן. היא עושה זאת בשמחה אך בל נשכח שגם הילדים שלנו מסתובבים בבית ודורשים את שלהם. בקיצור, גננת על 37+ 9 בלע"ה בנ
מוטי20.04.20
148
צריך לשלוח את הרווחה לאמהות האלה מה זה "אנחנו סובלות מהילדים גם עכשיו - ובחופש הגדול" את הבאת אותם לעלום תתמודדי גם לגננת יש ילדים בבית שהיא צריכה להתמודד איתן ואיך בדיוק אפשר להעסיק את הילדות שלך להתקשר אליהן כל יום??????
שילה20.04.20
הגננת מקבלת משכורת בזמן שהיא לא עושה כלום. זה הענין. האנרגיות מעולת . תרוצי לכנסת או משהו.
יהודי20.04.20
147
אני בכלל לא מבינה את צורת ההתבטאות של הורים: "נאלצים לסבול איתם???", "נדפקנו עם הילדים בבית??" זה ילדים שלכם!! יש לכם הזדמנות להיות אתם יותר מאשר בשגרה השוחקת, ואימהות מעזות להרגיש שהן נדפקות מעצם השהות הממושכת אתם בבית!! פשוט הזיה! נכון, זה לא תמיד קל להעסיק אותם לכ"כ הרבה שעות. אבל במקום לקטר תלמ
ריקה20.04.20
146
אצלינו זה נחלק ל- 2 : 1. הגננות התקשרו עד פעמיים לילדות, למעלה מחודש, שלחו במייל יצירות שההורים יחפשו דרך להדפיס, שלחו ערכת פסח, ותוכניות בטלפון? כן, היו 2 ימים בלבד!!!!!! הילדות מתפסות על הקירות ושומעים מכלל הבתים שהמצב זהה. 2. המורות התחילו במרץ להכין שיעורים (כנראה שלא יקוזז החופש :)) הבעיה, שהבי
בני ברקית20.04.20
145
למערכת כיכר- למעשה יש בירושלים גם את רשת קרית הילד שלא שמענו ממנו מאומה. יש לי בת אחת בגן חרדי והגננת מקסימה מכולן אך כנראה שמעבר לשעות בגן היא נעלמת....היא *רווקה* ולא היה *שום* קשר!! הבת שלי התקשרה אליה והיא דיברה איתה כמה דקות אבל ממש לא היו שום טלפונים ממנה וגם את הערכות האלה לפסח היא שמה אצל ב
שרה 20.04.20
144
כל הלמידה מרחוק גם בציבור הכללי. ובטח בציבור החרדי. זה כדי לא לפגוע בחופש הגדול. אין כזה דבר שגננת תעסיק ילדים בתוכנת זום. צריך להפסיק את הלמיד. מרחוק. ןלהחזיר את הימים בחופש הגדול.
חיה20.04.20
143
הבן שלי בעץ הדעת והבת בבית יעקב. לבן הגיעה חוברת עם כמה "שיכפולים" עלובים לצביעה. פעם אחת התקשרה ללא שוב. הגננת בבית יעקב הכינה דפים יותר מושקעים ההפתעות אבל גם התקשרה פעם אחת וגם אמרה לי- אנחנו חייבות לדווח שהתקשרנו, וגם נצטרך להתקשר שוב לפני פסח אבל זה כבר קשה לי להאמין שיקרה. אם יהיה צורך- תתקשר
ללא שם20.04.20
142
חשוב להבין, שאי אפשר לצפות מגננת להפעיל ילדים דרך הטלפון יותר משעה. לשמוע מהורים שהם "סובלים" מהילדים פעמיים, קשה נורא. גם אני וגם אשתי ב"ה לא נשלחו לחל"ת ועובדים כל הזמן. אז משתמשים כל אחד עם ימי החופש ונהנים עם הילדים לא "סובלים"! האם זה קל??? ממש לא. אבל זה המצב. אנחנו מוותרים על המון בימים אלו ו
יודה-אני מתחנן 20.04.20
141
לא יודעת על מה מדובר, הגננות לא יצרו קשר עם אף אחת מהבנות שלי, יש קו שבו הגננת דיברה מס' פעמים בודדות של כ 6-10 דקות בלבד... וזה לא תעסוקה אפילו לא לחצי שעה...
ביתר עילית20.04.20
140
השתבש לאנשים משו בשכל?? יש קרונה!! מה לא הבנתם ?? מזה נדפקנו עכשיו ובחופש הגדול? מה נסגר איתכם אנשים? לא אשמה של אפפחד .. ומי יודע מה יהיה בחופש בכלל
ש20.04.20
139
אצלנו בגן (אגודת ישראל) יש קו יפה מאד, הגננות משאירות תוכן כל יום. והקו עצמו יפה ומגוון
ט20.04.20
138
מה נסגר עם המשפט " אנחנו סובלות מהילדים גם עכשיו" את סובלת מהילדים שלך? מרחמת עליהם בלי קשר לכך שהמערכת החינוכית העצמאית לא פחות מפושעת לעניות דעתי. אם את "סובלת" מילדייך כדאי שתדאגי לעזרה מקצועית ויפה שעה אחת קודם!
ללא שם21.04.20
לגמרי.גם לי צרם המשפט הזה מאוד מאוד."סובלת מהילדים"אם היא סובלת מהילדים בטוח הילדים שלה סובלים מהאמא....
יעל21.04.20
137
להסתדר עם הילדים בבית אפילו לא חצי שבוע.... תתחילו להעריך את עובדי ההוראה!
הורים לא יודעים21.04.20
136
אצלינו התחילו להתעורר אחרי פסח ממש לא 6 שעות וגם לא שעה. אבל באמת הגיע הזמן שישלחו משהו.. שיתיחסו. או שיצאו עכשיו לחופש הגדול ובחופש יעבדו. אין הגיון
גנים20.04.20
135
אליך הגננת מתגובה 103 לשאלתך איך תעבדי- איך אני אעבוד? בדיוק כמו שאני מנסה לעבוד מהבית כשעדת זאטוטים מסביבי או בשעות הלילה שהן כבר טרום בוקר אבל את כנראה מקפידה על שנת ליל רצופה ואיכותית משכורת רעב? בדקת את חשבונות הבנק וגובה המשכורות של כל הורה? ולשאלתך האם לא מגיע לך משכורת בגלל שהפסקת לעבוד ולא מ
ירושלים20.04.20
134
אנחנו במצב בעייתי שום פתרון לא יעזור ואני לא מצפה מהגננות שיעשו משהו בתקופה כזו כי גם להם יש ילדים בבית וכל הקווי תוכן האלה בדיחה אחת גדולה ואין פתרון שיאפשר גם לראות הגננת וזה המצב שאנחנו הציבור החרדי יצרנו לעצמנו וזה המחיר שאנחנו משלמים אז לא הבנתי על מה מתלוננים. רק לא הבנתי למה הגננות לא הוצאו ל
אלי20.04.20
133
מי שמרגיש שילדים זה נדפקנו פעמיים כנראה לא שייך לגני הילדים של החינוך החרדי המסכן שאין בו אינטרנט ולגופם של דברים גם אני וגם אשתי עצמאיים עובדים גם עכשיו ואני שמח שאין זום אבל מצד שני הגננת עושה מאמץ גדול לעדכן כל יום חומר חדש בקו שהוא פעיל מאוד בכל מקרה גם בחינוך הכללי אין הפעלה של שש שעות וכל גו
יהודה20.04.20
132
עץ הדעת... חחחחחחחחחחחח אול הגננות גם מגיעות פיזית לבתים ומכינות צהריים?
מנחם20.04.20
131
אתם חיים בסרט גנים לא חרדים לא עובדים כלום תרגיעו
דתי20.04.20
ממש מממש לא אתה טועה לגמרי שולחים להם דברים הביתה והגננת כל יום בזמן שאמור להיות גן מדברת עם הילדים מספרת סיפורים .... דרך הזום
אני20.04.20
130
הבעיה הכי גדולה זה שלא מצאו עדיין פתרונות נורמלים לאינטרנט כמו שמצאו לטלפונים הכשרים לא מבין למה מחכים עם זה? כבר מלא מלא אנשים מהציבור משתמשים בטלפונים לא כשרים הציבור לא יכול לעמוד בתקנה הזאת של לחיות בלי אינטרנט, לא מבינים שהעולם הולך ונהיה עוד יותר טכנולוגי....
ישראל20.04.20
129
הילד שלי בגן חיידר גיל 4 של עץ הדעת הגננת מתחילת הקורונה השאירה 5 הודעות קצרצרות קיבלנו ערכה עלובה אחת לפסח עם כמה יצירות של מדבקות הגננת לא התקשרה אפילו פעם אחת לכיתות הגבוהות יותר יש שיעורים וסדר יום, לגיל 4 אין כלווום שום הכנה על פסח שום שיחה. וההזיה היא שהגננת מקבלת משכורת, על שום מה?? שישלחו דפ
אמא מברכפלד20.04.20
128
קיבלנו טלפון אחד לפני פסח על ערכה קטנה....שום טלפון או ערכה מאחרי פסח.אפילו הבית ספר בית יעקב היה יותר מאורגן מבינה לימודית וגם זה היה רק ספר אחד שחילקו שיעשו לבד..
דינה א20.04.20
127
השתגעתם לגמרי!! זה הילדים שלכם..ה' נתן לכם מתנה תהנו מהם!
"נדפקנו"?השתגעת20.04.20
תגובה מטופשת. כנראה שאת או גננת או מהצד של המוסדות. אין שום קשר למתנת הילדים. לא ראוי לתגובה.
פחחחח20.04.20
126
הילדות שלי שלומדות בבית יעקב מנסות שעות רבות להיכנס לטלמסר ולא מצליחות להתחבר מפני העומס...בפועל אין כמעט למידה! ובנוסף 5 ילדי רוצים להקשיב , כל אחד למורה שלו/ה ועם מכשיר אחד בבית זה לא מעשי וממש מתסכל. חייב לחשוב על מענה מיטבי ומעשי יותר לציבור שלנו.
בתיה20.04.20
125
אני גננת צהרון חרדית בגן חילוני ואני יכולה להגיד לכן שגם אצלנו בממלכתידתי ובחילוני לא באמת מעסיקים את הילדים כמו שזה נקרא בכתבה ממש מופרך.... בנוסף הבת שלי בגן חרדי שנכנס שנה שעברה תחת פיקוח של משרד החינוך !!! והגננת שולחתפעם ב.... משהו קטן והתקשרה פעם אחת אז הגזימו שבחילוני יש עשייה כי זה רחוקקק !
גננת ואמא 20.04.20
124
הילדים שלי לא בגנים חרדים ואין שום פעילות או סדר יום מהגננת. לילדים בבית הספר ששולחים להם מערכת שעות לא נותן שום שקט להורה מלבד הפיכתו למורה בעצמו!!
אמא20.04.20
123
הבת שלי בגן חרדי רק פעם אחת התקשרה הגננת לבוא לקחת ערכה וכמובן אף אחד לא דאג להודיע שיש קו של בית יעקב שאפשר להתקשר פשוט בושה לאומת זאת הבן שלי בת"ת ושם הודיעו שיש קו טלפוני ואפשר להתקשר ולשמוע הכל כל נושא שהילד צריך ללמוד בגיל הזה כמובן שזה לא כמו השגרה אבל לפחות יש משהו פשוט חבל שבית יעקב ל
אמא שלא מבינה למה לא עושים כלום בגנים של20.04.20
122
אין לי מושג עם איזה גננות דיברתן? הילדים שלי בגנים לא חרדיים ואין שום זום ושום דבר
איש אמת20.04.20
בושה בושה בושה לגננות ולרשתות שום קשר עם הילדים בגן אנחנו צריכים ההורים ליהות יצרתים ואחר כך יהיה להם תלונות שהם לא קיבלו משכורת על הימים האלו והם קיבלו חל''ת. אני מלמד בתלמוד תורה כיתה מכינה בגילי 6-7 יש לנו קו ואני משאיר להם כל יום חומרי למידה והודעות במגוון נושאים וכן לפני פסח שלחתי להם חומרים וכ
.20.04.20
121
שלום רב, הבת שלי בבית יעקב ומלבד ערכה לפסח לא קבלה שום טלפון או יחס. מציעה לגננות לשלוח בכל תחילת שבוע חוברת לימוד ועבודות ובכל יום להפעיל וללמד בקו על החוברת. לא ייתכן שהורים עובדים וגם צריכים לספק תעסוקה ולימוד לבנות כאשר הגננות מקבלות שכר מלא ונמצאות בתוכנית למידה מרחוק -ולא חופש הגדול!!!
ר.פ.ב20.04.20
120
בת אחת שלי לומדת בגן בית יעקב והשניה בקרית הילד הם לא עושים כלום !!!!!!!!!!!!!!!!!!! בדיוק כפי שמצויין בכתבה. אתמול הגננת התקשרה שהיום יעשו תפילה משותפת אבל כמובן שזה לא עבד פשוט עוול
הורה לילדות 20.04.20
119
ומה עם היסודי? הבת שלי בבי''ס בירושלים ללא כל הפעלה והתייחסות מצד בית הספר
יעקב20.04.20
118
למה סתם לקטר? בתלמוד תורה של נכדי יש חוברות יפיפיות לכל ילד, מלווה בממתק. סדר יום הגדולים חצי שעה מתפללים בלי הרבה, הקטנים ביחד עם קו פעיל - עם הרבה. הפסקות, שעורים מוקלטים לצד פעילים. יש נקודות חלוקה אזוריות לחומר כתוב (בלי מיילים). גם אני מנהלת בית ספר - יש חומרים מדהימים שמורות הכניסו. כולל תוכני
שולה20.04.20
117
תמיד החרדים מרגישים מקופחים! מזכיר קצת את הבכיינות הספרדית בקום המדינה... גם בסגר ועכשיו בלימודים... אני ממש לא מבינה מה הם רוצים? בשגרה שהיתה לא רצו שמשרד החינוך יתערב בתכנים וכו' עכשיו לא מתביישים לבוא בטענות? כאילו חייבים להם משהו כל הזמן דוגלים בהתבדלות ועכשיו רוצים שיוויון? מה נסגר אתכם? להיות
מקופחים?21.04.20
116
בס"ד ממש לא נכון. הילדה שלי לומדת בחינוך ממלכתי דתי ואין שם זום ושום כלום מחר קבעו לה זום לחמש דקות. סתם צחוק... אולי במקומות אחרים כן פעיל. אצלנו לא.
אלישבע21.04.20
115
זה היה ככ מצחיק לקבל הודעה היום מהמנהלת מעון ומהגננת ו זמנית. כאילו קראו את הכתבה שלכן והחליטו להתעורר... הילד בכיתת בודרים. חודש וחצי ושום יחס. נכון. המטפלות יצאו לחלת. אבל מנהלת מעון... מה איתך? את צריה אותנו חזרה אז החלטת ליצור קשר פתאום??
מעון20.04.20
114
גם בבתי ספר של בית יעקב המצב לא מלבב... הבנות שלי לומדות בבית יעקב בת"א ובמקרה הטוב- המורה מדברת בקו הטלפוני כ-10 דקות ביום וזהו!! ויש מורות שגם את זה לא עושות. משאירות הודעה פעם בכמה ימים וגם לכמה דקות בודדות. התקשרו פעם אחת או פעמיים לפני החג. דיברו עם הילדות 2 דקות ושלום. שום למידה ושום תעסוקה. ג
תל אביבית חרדית20.04.20
113
תגידו השתגעתם??? מה רציתם שאעשה ??? איך אעבוד??? הקורונה משמיים . המציאות לא פשוטה . גם אני עם הילדים המתוקים שלי בבית אם לא הייתי מקבלת משכורת זה היה מרגיע אתכם??? קשה לכם שאני מקבלת משכורת רעב מביטוח לאומי ?? לא מגיע לי בתור אדם שהפסיק לעבוד לאאאא מבחירה ? ה רציתם שאעשה ? איך אפשר להעסיק ילדי
גננת 20.04.20
גם אני גננת וגם אני אמא לילדה בגנים הפרטיים וזה מקומם לא יעזור!!!! לא הגיוני שמפקירים את הילדים שלנו בבית משיעמום כי אין מדיה יש היום וואצאפ פון אפשר להשאיר כל יום מטלה ושהילדים ישתפו ואפשר גם לחשוב על עוד דרכים מגוונות כמו דואר די מספיק עם הבריחה הזו!!!
חמדת 20.04.20
לרעיון קוראים "זום". אילו היינו מחוברים לאינטרנט כדרך כל הארץ אז בזמן שמעסיקים את הילדים שלך דרך ה"זום" אז היית גם את פנויה להעסיק את ילדי הגן דרך ה"זום".
רפאל 20.04.20
112
הבת שלי בעץ הדעת. תגובה הזויה של עץ הדעת. או שההנחיות שקריות, או שהגננות באופן גורף מתעלמות מהן. הגננת התקשרה לביתי פעם אחת, דיברה איתה שיחה חטופה של כמה שניות כדי לסמן וי. דבר ערכת ליל הסדר המפוארת, מעשה ידי הכל בשקל, הועבר על ידי הילדה הקטנה של הגננת, אפילו לא הגננת עצמה התקשרה. קו המידה הוא משהו
עץ הדעת20.04.20
111
סתם מוציאים לעז!!! דווקא בחיידר של בני יש קו וכל יום הגננת משאירה שם שיעורים קצרים, תבינו, כמה ילד בן חמש יכול להקשיב לטלפון? המקסימום זה רבע שעה, אז מה אתם רוצים מהחיים של הגננות? הן עושות מה שהן יכולות, ולא הם המציאו את קווי הטלפון המטופשים האלו כפיתרון אבסורדי למצב, אז נכון, המוסדות החרדיים בדילמ
מישהי22.04.20
110
גם בבתי הספר החרדים לתלמידי תורה זה המצב לא שונה מנגנים. המורות מקבלות כסף חינם אפילו צלצול לא זכיתי לקבל מאז שיצאו לחופש
חגית20.04.20
109
שלום לכולן גם אני גננת וגם אני אמא לחבורת ילדים וכולם בגן. אני חייבת את תשומת ליבכן אמהות יקרות! אני מאד מאד רציתי לספר לילדים וללמד אותם על חג הפסח על ספירת העומר ועל רבי עקיבא, אבל הקב"ה מלך העולם רצה אחרת. הוא לא התייעץ איתי ואני שמחה בכך. אתם יודעות איזה ערב פסח היה לי? אתן יודעות איך הבית שלי ה
שירי20.04.20
אם את לא עובדת אין שום סיבה שתקבלי משכורת!!!
michal21.04.20
יש אמהות בחל"ד, אבל יש מלא אמהות שהוצאו לחל"ת, בעוד הגננת מקבלת משכורת רגילה!!! איפה ההתחשבות? על מה מגיע לה? זה לא צרות עין, זה אי יושר! את עובדת? תקבלי, לא עבדת תצאי בדיוק כמו כולם לחל"ת
אלמונית21.04.20
108
תתביישו לכם לצאת ככה על גננות וסייעות???? מרויחות פרוטות ממש...תיתלוננו אולי על דרעי וגפני וילצמן המרוויחים 50,000 שקל לחודש + הטבות בשווי 50,000 שקל נוספים....אחזקת רכב,,,מלונות,טיסות,,,קשר עם הבוחר ועוד....
דודו20.04.20
107
אהבתי את הבדיחה לשכור טבלטים עם ZOOM עוד מעט בכל בית חרדי יהיה ספריה של טבלטים טבלט וויז, טבלט מייל, טבלט שו"ת.... צאו מהקופסא עובדים על כולכם בעיניים
אלי20.04.20
זה לא בדיחה. זה צורך קייומי!
רפאל 20.04.20
106
עכשיו הקשבנו לקו תוכן של עץ הדעת, הרבה יותר טוב מלפני פסח. אבל ממש לא משהו שאפשר להושיב את הילדים איתו לבד, צריך לפעול איתם.
עץ הדעת20.04.20
נחמד שאפילו לא עדכנו אותנו במספר הטלפון
רייש20.04.20
מה המספר של עץ הדעת
חיים20.04.20
105
התקשרתי לגן פון לראשונה עכשיו ... למה שיר הפתיחה הוא. בהברה חסידית ? חסר שירים בעברית או מקסימום הברה ליטאית???
שוה ירושלמית20.04.20
תגידי נפלת על הראש מדברים כאן על שיעמום של ילדים בבית שהולכים להשתגע מרוב שיעמום,ומה שמעניין אותך זה איזה שיר שמו בטלפון ,תגידי תודה שיש לכם קו טלפון לילדים,אצלינו גם את זה אין ,וצריך להתמודד לבד עם 3 ילדים ותינוק אחרי לידה שאין אף אחד שישמור לך על הילדים וכולם קופצים לך על הראש!!!!!וברוך השם אני לא
א20.04.20
אולי באמת הגיעה הזמן שמעיין החינוך התורני יקח את הגנים אליו... אחרי הכל שם ,הגננות זזות טוב יותר - כי גם יש להם יותר תנאים... חוצמזה הפיקוח שם עושה את העבודה שלו, ולא מרפה מהצוות - ורואים את זה
בני ברקית20.04.20
104
קודם שיתנו אותו שכר לגננת חרדית ולגננת חילונית לפני שבאים באותם דרישות..
אביגיל20.04.20
103
בגני החיידרים המצב גרוע יותר, והעיקר את שכר הלימוד כמה מאות שח הם ממשיכים לגבות
דוד20.04.20
102
אין זכר לשום סממן של גן או תעסוקה לילדים . ( בנות גילאי 4 ו 6 )
אילה -תל אביב20.04.20
101
הבנות שלי לומדות בבית ספר בבית שמש ויש שיעורים והמנהלת התקשרה בהתרגשות שמהיום לומדים לפי המערכת. ראשית כל, הקוים עמוסים מאודדד, איטיים ומתנתקים. שנית, בנות בכיתה א' ב' אינן יודעות לתפעל את המערכת של קול הלשון. גם אם אשב לידה כל היום {ואחכה בסבלנות} זה לא לענין כי לא באמת אפשר להקשיב בצורה כזו שיש ני
חנה20.04.20
100
אני עוברת טיפולי פוריות מפרכים, יש כאן משהו שסובל מהילדים שלו????? יצאתם מכל פרופורציה ! הלאוי והיתה לי שיירה צרחנית לטפל בה עכשיו.... האם הבאתם ילדים בשביל שמערכת החינוך תעזור לכם לגדל אותם?
תתעוררו!!!21.04.20
99
שלא ילמדו ולא יקחו כסף, שישלימו את זה בחופש הגדול זה מה שאנחנו רוצים. אחרי חודשים שאנחנו מעסיקים את הילדים בבית, הגננות לא עובדות ומקבלות משכורת מלאה (לשלוח חוברת יצירה לפני פסח זה לא עבודה, עם כל הכבוד) אנחנו צריכים בחופש הגדול לשלם על קייטנות ושוב הגננות יקבלו משכורת על חופשה? לא מובן לי המצב וקחו
יעל21.04.20
98
אז מה אתם רוצים????????? נגיד שבאמת הגננות לא עושות את תפקידן... (כאילו הן יודעות מהו?) אז שלא תקבלנה כסף שגם לא יהיה להם אוכל??? בינינו אתם יודעים מה המצב הסוציואקונומי של הגננות.. ואני אומר לכם משיחה עם הורים "חילוניים" נמאס להם מהלמידה מרחוק וזה "פייק" אף אחד כמעט לא מקשיב.. עשו טובה יש לכם פתרון
סטודנט21.04.20
97
צרות עין לשמה אף אחד לא דואג לתעסוקה ואל תאמינו שבחוגים אחרים יש תעסוקה יש להם סרטים.... רק דואגים לשלשה דברים כסף כסף כסף!!!!!!!!
אבא21.04.20
96
מבינה מאוד את הקושי של האם מהכתבה אך צורם לי מאוד הדרך שבחרה להתבטאות. ״אנחנו סובלות מהילדים פעמיים...״ תשאלי את האמהות המשוועות לזרע בר קיימא מהו סבל...... מקווה שיימצא פתרון הולם לרווחת כולם.
צורם מאוד21.04.20
95
מה אתם רוצים. באמת??? אי אפשר לעשות למידה מרחוק דרך הטלפון, זה פשוט לא הולך!!!! אז כל מי שמתלונן, בבקשה, שישלח לממלכתי חרדי/דתי, מוסדות החינוך החרדים לא מוכנים להשתמש באינטרנט, תקראו לזה פרימיטיביות, התעלמות מהמציאות, או מה שתרצו, אבל זכותם וחובתם להתוות את החינוך לפי הוראת גדולי ישראל. מי שלא מתאים
חרדי20.04.20
פתאום אכפת להם מהוראת גדולי ישראל! במשך שנים דוחים תלמידים בניגוד גמור להוראת גדולי ישראל. רק ברגע שדורשים מהם לעשות את המוטל עליהם וללמד, אז הם פתאום נתלים בהוראת גדולי ישראל שאסרו את השימוש באינטרנט.
רפאל21.04.20
כשרוצים אפשר למצוא פתרונות ולחשוב מחוץ לקופסא, העלו מספר רעיונות שהם ממש ישימים אבל נח לכולם לא לעבוד ולקבל כסף.
michal21.04.20
94
בעץ הדעת- קיבלנו חוברת לפסח, הגננת לא התקשרה אפילו פעם אחת, הקו טלפון רוב הזמן לא עובד וגם מסורבל מאוד, ולא מגוון, היה שם 2 סיפורים במשך שבוע לפחות בלי חידוש נוסף. בגן חיידר, הרבה מקליט עצמו ל9 דקות אחת לכמה ימים, ומאז פסח אנחנו לא מצליחים בכלל להתקשר, הקו נופל, וממשיכים כמובן לגבות שכר לימוד כרגיל.
אמא לילדים בגן חיידר ובגני עץ הדעת20.04.20
93
אצלינו בבית שמש אין כמעט כלום לילדים. יש קו לחיידר שלעיתים נמסרים בו שיעורים של 8 דקות. ולבנות, פעם אחת התקשרה הגננת! פשוט בושה! קשר של שתיקה כי זה מאנ"ש!...
אמא מתוסכלת20.04.20
92
אצלנו משיכים לגבות כרגיל 250₪ לחודש, הגננת לא התקשרה אפילו פעם אחת!!
אצלנו ממשכים לגבות20.04.20
91
ועוד דבר - למה שלא ישלחו לנו חוברות תוכן, שישלחו דפי קשר ויצירות ונעשה את זה עם הילדים. גם ככה אנחנו מנסים לייצר להם סדר יום ויצירות. אז למה שהגננות שמקבלות תשלום לא יביאו לנו את החומר שהן היו מלמדות את הילדות? מצידי אפילו שפעם בשבוע-שבועיים יגידו לנו לבוא לקחת את החומר מהגן. אין בזה שום בעית כשרות
עץ הדעת20.04.20
90
ככה זה שיש הסכם קיבוצי שמגן על הגננות. והן לא שבויות בידי בעלי בתי הספר.
יהודי20.04.20
89
המצב מאוד לא פשוט, כולם יודעים. מה שדרוש זה קצת הבנה: אני כן הכנתי חוברות של דפי משימה לפני פסח, ואח"כ שלחתי ערכה עם כל מה שצריך לפסח כולל מבצע, הכנתי סרטונים עם סיפורים לפסח, סדר ליל הסדר עם המחשות- כי בלי זה לא מעניין צעירות- אתם יודעים כמה קשה למצוא פינה פיזית ופניות מנטלית מקצועית להעביר תוכן וע
גננת20.04.20
איזה נחמד, את מקבלת משכורת כדי שלנו יהיה זמן להכיר את הילדים ולעבוד תוך כדי.
הורה20.04.20
88
איזה תגובות!!!! נראה ששכחתם מי שומרת על ילדיכם מבוקר ועד ערב! אני גננת בגן חרדי ולא משנה באיזה רשת, אבל אני יכולה להגיד שהתגובות שלכם מכוערות! אתם משתלחים בנו הגננות. ואני לא מבינה מה אתם רוצים שנעשה? מה ? אני מתקשרת לילדות, 35 במספר, מדברת עם כל אמא 7 דקות ועם כל ילדה עוד 5 דקות, מנסה לדלות ממנה כמ
לאה21.04.20
אנחנו לא באים בטענות, אבל מה לעשות, אין אפשרות שיקחו כסף על מה שלא עשיתם.-על פי דין תורה מצב כזה אינו מזכה בתשלום.!!!! (עי' חו"מ סי' שכא ברמ"א ובסמ"ע ובנה"מ שם) אם רוצים לקחת צדקה- זה משהו אחר ובהתאם לשיקולים אחרים.
יוסי21.04.20
וכששילמו מהמדינה לכל ילד 500 שח לא אמרתם מילה... נכון???? למה זה מגיע לכם??? זה החוק במדינה....
לאה22.04.20
87
הילדים שלי במסגרות "דתי לאומי" וכתוב שלכאורה המצב הוא מצויין אבל זה ממש לא נכון. מחשב אחד בבית שמקרטע ולא מותאם לדרישות משרד הגיחוך עם 4 ילדים ברוך השם שרק גורם לעוד יותר בלאגן בבית בגלל חוסר התאמה בשעות של השיעורים השונים. באיזהשהוא מקום הפתרון הוא ממש גרוע ועדיף שלא היה.
האמת21.04.20
86
ת'אמת? אחרי שאני יושבת שעות עם ביתי, ומלמדת, ומפעילה, ויוצרת, שרה משחקת ומתחרפנת - אני באמת לומדת להעריך את הגננות - שעושות את עבודת הקודש הזו - כל השנה!!!! תראו איך אחרי חודש אחד בבית - קשה לנו, ואין לנו רעיונות וכוח לתעסוקה. נכון - גם לי אין למידה מרחוק, וגם לביתי יש קו עם קול חלש ומקוטע - שכל הזמ
אמא במשרה מלאה20.04.20
מלא בהשראה!!!👌
י21.04.20
כל מילה זהב!
אמא21.04.20
הכל טוב, רק אל תשכחי שאת בבית, וללא משכורת, והיא לוקחת משכורת על כך שעוזרת לך בטיפול הבנות, יחי ההבדל הדק!
אלמונית21.04.20
כל הכבוד!!!
רבקה21.04.20
85
בתי הספר והחיידרים גובים מחיר מלא- על קרוב לאפס עשייה
שלמה זלמן21.04.20
84
כולם באותו סירה כרגע.. אבל קצת הגזימו פה עם התגובות... לא האינטרנט או הפלאפונים הלא כשרים יצילו אתכם מלהעסיק את הילדים .. כן יש לי אינטרנט .. אבל אני לא חושבת שלתת לילד לצפות שעות ארוכות זה בריא ונכון לילד.. כן ..זה יתן לי שקט ותעסוקה לילד לכמה שעות אבל בסופו של תהליך אני הורסת את הילד.. [תגגלו קצת
bat21.04.20
אני בהחלט מפרגנת לגננת פרנסה עד השמיים, אין לי שום בעיה עם זה. רק אם היא בגדר עובדת קרי: לא הוצאה לחלת, וגם לא יבוטל החופש הגדול, כי עכשיו היא עובדת וצריכה חופש מושלם. אז....... שתעסיק את הילדה החמודה שלי בת 4.5 לא ביקשתי 5 שעות . גם 3 שעות זה טוב. איפה בדיוק זה קורה בחינוך העצמאי???? הקלטה של 20 דק
אלמונית21.04.20
83
לכל אלה שחולמים על למידה מרחוק.... דיברתי עכשיו עם חברה בגרה במיאמי שם מופעלת תוכנית מלאה ללמידה מרחוק. היא מספרת שהיא משתגעת מהלמידה הזו, יש לה 7 ילדים בכל מיני גילאים והיא רצה מילד לילד לעזור להם. היא מספרת שהיא עובדת כמו חמור כל הבוקר לעזור לילדים ללמוד עם המחשב ומרגישה כמו תרנגול ללא ראש. היא הי
אמא21.04.20
82
אין דבר כזה, לא קיים ולא אפשרי. ילד בגן לא מסוגל לשבת יום שלם מול מחשב ולהיות מופעל על ידי גננת. גננות מנהלות מפגשים וירטואליים מדי פעם, שולחות סרטונים עם יצירות, לא מפעילות ילדים ימים שלמים זה פשוט הבל.
ללא שם25.04.20
81
לא באגודה ולא בב"יע המורות והגננות לא עובדות. פעמיים התקשרו לילדות וזהו. אין שיחות אין לימודים אין כלום. מבחינתי לשלוח חוברת עבודה לילדה לא נקרא למידה מרחוק. די עם השטויות האלו.
גילי20.04.20
80
מאכזב לגמרי!!!! צריך להקים צעקה הזנחה של אלפי ילדי ישראל שזקוקים לעזרה בתקופה קשה זו בתור אמא ניסיתי להרים את הכפפה אבל לא צלח לי הגננת התקשרה אבל בפועל מה זה עוזר??? איפה חוברות עבודה אפילו ווצאפ פון לא חסר דרכים היום!
חמדת 20.04.20
לא נראה לי שלמנהלי הרשתות זה מפריע יותר מדי. אילו טובתם של ילדי ישראל הייתה עומדת נגד עיניהם, אז הם היו כבר מזמן נכנסים לגדולי ישראל, מסבירים להם את חומרת המצב ומקבלים מהם היתר לשימוש באינטרנט.
רפאל21.04.20
79
אשתי גננת בממד כל היום היא עסוקה בזה ואילו הבת שלי שלומדת בגן חרדי זכתה לטלפון אחד מהגננת לפני פסח ותו לא
ללא שם20.04.20
78
אני ביטלתי את האשראי על תחילת המשבר. מצפה שהגנים ירדפו אחרי ההורים ולא להיפך. הקוים האלה הם פשוט בושה, כמה טלפונים פנוים חושבים שיש בבית, ובנוסף כמה זמן ניתן להחזיק ילדים ליד הטלפון. ברור שחובה על ההורים להתאגד ולדרוש קיצוץ תשלום מסיבי. גם אם אין לרשתות מה לעשות-כסף לא מגיע להם על מה שלא עשו. ברגע ש
יוסי21.04.20
77
התגובה של גני אגודת ישראל שקר מוחלט!!! הילדה שלי בת 3 בגן של אגודת ישראל לא קיבלה שום תוכנית ושום קו טלפון!!! הגננת התקשרה פעם אחת בלבד שבועיים אחרי שיצאו לחופש וביקשה לבוא לקחת שקית של פסח.....לא חוברות עבודה ולא תוכנית עבודה!!!! כיכר השבת הייתי שמחה שתראו את תגובתי לאגודת ישראל......
ללא21.04.20
שימו לב לתגובה של גני אגודת ישראל. כתבו הכי הרבה מילים ושום תכל'ס לא עומד מאחריהם, מילים מכובסות , "טכנולגיה פורצת דרך" עשירה , מגווונת מדהימה צוותות מסורים... בקיצור, מליון מילים , ושום כלום.
מילים מכובסות21.04.20
76
הי, הי, הי, כמה תגובות...... תגידו, מה עניינים? כ"כ קשה לכם לראות שלמשו טוב כשלכם רע? תעבדו קצת על מידת עין טובה.
איציק20.04.20
75
ואז אפשר יהיה ללמד את הילדים דרך הזום. הילדים יהנו וילמדו הרבה יותר טוב מכל מדיה אחרת. מציאות שזה כך
יש כזה דבר ושמו אינטרנט כשר21.04.20
74
למען הסר ספק א. אני נהנית מאוד עם ילדיי בבית. ב. אין לי בעיה עם משכורת מלאה שמקבלת הגננת. לבריאות. היא לא לוקחת ממני. אבל! הייתי מצפה! במיוחד מהמורות והגננות החרדיות שידוע שהולכות לעבודה הזו בראש ובראשונה בגלל השליחות.. להיות יותר פעילות עם כל הרצון הטוב שלי ללמד את ילדיי לפסח, לגננת יש ניסיון רב
תגובתי21.04.20
73
עובדי הוראה במהלך השנה עובדים מעבר לשעות פעילות הגן ובית הספר. גם ביום החופשי... בכל אופן אצלנו בממד! משכורת החופש היא לא משכורת אלה הפרשות חודשיות לפ אחוזי עבודה. אז אנא... לא לקנא. תתחילו להשקיע בילדים כי אחרי 120 שנה הם יזכרו מי היתה אמא... הגננת או אמא!
קודם כל..... 21.04.20
72
מה אתם רוצים???? אין שום פיתרון כי אי אפשר להכניס טכנולוגיה, אז מה רוצים מהגננות המסכנות? שכל ההורים שמתלוננים ישלחו למוסדות חינוך עם הסכמה לאינטרנט. זה הכל.
מישהו20.04.20
הילדים כבר רשומים בגן והגן מחוייב לתת מענה לצרכים שלהם. אם יש לגן בעיה עם ההוראה של גדולי ישראל, אז הגן מחוייב למצוא פתרון! לא לתת מענה זה לא פתרון!
רפאל21.04.20
71
הבת שלי במעון והמטפלת שלה לא התקשרה אפילו לא פעם אחת...עצוב מאוד..אני שוקלת לא להחזיר אותה בכלל לגן הזה
אמא כואבת 20.04.20
בדיחה
חחחח אל תחזירי21.04.20
70
הבת שלי בגן של קרית הילד וזו שערוריה! כל השנה זו הפקרות מה שהולך שם! וכעת- על אחת כמה וכמה! הגננת התקשרה פעמיים- דיברה עם הילדה חצי דקה- היה ניכר שהיא רוצה לסמן וי על המטלה שנכפתה עליה כנראה לא שלחה שום דבר לפסח ולא דיברה עם הילדה על פסח כל השנים שבנותי שם אני מאוכזבת קשות מהניהול הכושל של הרשת הזו
ירושלים20.04.20
69
הבת שלי לומדת בבית יעקב צפון, אין תוכניות ולא קיבלה אפילו טלפון אחד פשוט בושה וחרפה,
משה20.04.20
68
אין שום בקרה על הגננות יש לי שני ילדים ברשת הגנים. לאחד כל יום יש הקלטה של הגננת. ולשניה היה אולי פעמיים. וצר לי גם קווי בית הספר לא עומדים בעומס. ואני צריכה להיות מורה וגננת
אני20.04.20
67
אם החרדים רוצים גם למידה מרחוק באמצעות זום הם יותר ממוזמנים... גם אוסרים על עצמם וגם מתלוננים...
מישהי20.04.20
אנחנו לא אסרנו על עצמנו. אוסרים עלינו בכוח הזרוע. כדי שיקבלו את הילד שלי למוסד חינוכי חרדי נאלצתי לשקר כאילו אין לי גישה לאינטרנט.
רפאל20.04.20
66
הגננות מקבלות שכר כי הם עובדות ציבוריות ותמשיכו לקנא!!
יאיר20.04.20
65
הילדה שלי בגן של אגודת ישראל הגננת התקשרה פעם אחת ופעם נוספת הודיעו שיש ערכה לפסח חוץ מזה כלום.כמה זמן ילדה בת 4 יכולה להקשיב לפעילות בטלפון צריך לזכור שאלו ילדות קטנות והן חייבות למידה פרונטלית או חזותית אני כמובן לא יכולה לעבוד מהבית עם הילדים ורק בלילה לנסות ולהשלים קצת עבודה
מוריה20.04.20
64
יש לי שתי בנות בשתי רשתות שונות ואין שום פעילות משמעותית, הגננות לא מתקשרות וגם אם יתקשרו וידברו שתי דקות עם הילדות זה לא יעזור ולא מה שיעסיק אותם. ברשת של אגודת ישראל אכן הקימו קו יפה שאפשר ע"פ תעודת זהות להתחבר לגננת, הבעיה שהגננות העסוקות לא מעדכנות ולא משאירות הודעות! אין שום פיקוח על הנושא! זו
אמא 20.04.20
63
הבן שלי בגן חרדי של גילאי 4 ולא קיבל אפילו טלפון אחד מתעניין מהגננת!!!! לפני פסח היא הודיעה שניגש לקחת מאיזה מקום חוברת עם כמה עמודים ואפילו לא ביקשה לדבר עם הילד ומאז גורנישט!!! אפילו התקשרתי אני כמה פעמים כשהילד קינא שאחיו בכיתה כן מקבל שיחות מהרב, אבל הגברת לא טרחה לענות.....היא הרי בחעמ" -חופשה
מירי20.04.20
62
ההורים נאלצים לשלם לבזק הון תועפות,זה על חשבוננו!! לגבי הגננות ומורות-צודקות!, הן פועלות לפי הנאמר,מסורות וחרוצות.אם הן בחל"ת הן לא עובדות,אם לא יש לפנות להנהלה
יהודית20.04.20
המורות והגננות ממש לא בחל"ת - הלוואי! הן מקבלות משכורת מלאה!!!! כן, כן מה שאת שומעת, ולא עובדות כלום !!!! על מה? על כך שיש אמהות עובדות מהבית וגם מורות/גננות? על מה ? על זה שהורים יצאו לחל"ת כי אינם עובדים, והן לא יוצאות ומקבלות מלא??? איפה ההגינות???
אלמונית21.04.20
61
הבן שלי לומד באחד החיידרים הטובים בבני ברק בכיתה ב, רק אתמול נזכרו לעשות קו, עד עכשיו אף אחד לא התקשר לשאול בשלומו בשום ענין ולא שלחו כלום לפני פסח וגם השיעור שעשו להם בקו לא תאמינו 12 דקות על השעון בשביל לצאת ידי חובה אין לי מילים פשוט מכפיר, אנא כל מי שקרוב לרבנים צריך שינהלו את זה בצורה מאורגנת
יוסף20.04.20
60
נו באמת, תעמולה שקופה של השבאב להכניס זום לבית ולהחריב את נפשות הילדים. וזה קשקוש. כי גם אצל החילונים זה לא עובד, אין דבר כזה לימוד מרחוק לגיל הרך וכיתות נמוכות וכולם מודים בזה. אלא שהסתדרות המורים רוצים חופש על גבי חופש עם משכורת מלאה ולשם כך מחריבים את עולמם של ההורים האומללים.
דגנט20.04.20
ממש לא נכון! כל ההורים מאוד מרוצים מהלמידה מרחוק התלמידים לומדים ויש להם תעסוקה שלמה מהבוקר עד השעה אחת. כל הכבוד למורים מאוד מעריכים את ההשקעה והמסירות. המגזר החרדי צריך ללמוד מהם הרבה!
רבקי21.04.20
"להחריב נפשות של ילדים". תפסיק עם הפחדה הזולה הזאת! יהודים חרדים בכל העולם משמשים כבר שנים באינטרנט ומשם מה זה לא החריב את נפש ילדיהם.
רפאל20.04.20
59
מזל שלא שילמתי דמי שכלול סתם מתוך שכחה עכשו שהגננת "תחפש" אותי אני אשלם לה בדיוק כמו שהיא התקשרה לבת שלי.... :-) חחחח ועל הערכה לפסח שלא נשלחה בודאי אשלם לה. נכון? קרית הילד......
יהודי עם לב20.04.20
מסכנה הגננת של הבת שלך.........
ירושלמית אחת20.04.20
58
הגננות והסייעות החרדיות מרשת הגנים ומהעמותות השונות מקבלות סכומים זעומים ותנאים פחותים לעומת הגננות האחרות
גילי20.04.20
57
איזו צרות עין! מה כואב לכם שהגננות מקבלות שכר? לא קל להעסיק ילדים דרך זום או טלפון, ולגננות עצמן יש ילדים בבית, זה לא סוג עבודה שאפשר לעבוד מהבית עם רעשי רקע כאלו... גם חברי כנסת מקבלים משכורת ולא הוצאו לחל"ת, ובכלל בזמן משבר יש כאלה שמפסידים הרבה ויש שמפסידים פחות. אם קשה לכם זו לא סיבה להתלונן על
לא גננת20.04.20
56
מובן הגננות לא יכולות לעבוד מהבית זה מובן-***אבל***חופש גדול גם אין לנו?כרגע לכל הדעות הגננות בחופש- ואולי ישנן כמה גננות שמטלפנות פו ושם אך אי אפשר לקרוא לזה יותר מרק שיחת טלפון פעם במיספר שבועות לדקות קצרות-זה חמוד אבל ממש לא תחליף לגן!
אסתר20.04.20
55
צודקות הגננות ממש פושעות בכך שעושות מה שהרכזות שלהן אומרות להן לעשות יש לי רעיון בשבילכם לאחר הקורונה כמחאה - תישארו עם הילדים בבית! אני לא הייתי מכניסה תילד שלי לגן בו הגננת לא מתפקדת! ממילא כל גננת שתקרא את התגובות פה לא תעשה את מלאכתה נאמנה.... ובצדק.... רק מעניין אותי עם כל האמהות התובעניות פה ,
רחלי20.04.20
54
הבת שלי כבר שכחה איך קוראים לגננת.... כל השנה הגננת הזו כמעט לא מתפקדת ועכשו לגמרי לא! אה- כמובן זו הרשת ה"מוצלחת" של קרית הילד
ירושלים20.04.20
53
הבת שלי בעץ הדעת. יומיים אחרי שהתחיל החופש הגננת התקשרה לשאול בשלום ביתי ודיברה איתה כמה דקות, יומיים אח"כ היא התקשרה שנבוא לקחת ערכת ליל הסדר מהגן. בערכה היה מספר טלפון שניתן להתקשר אליו, אבל בנסיונות שלנו להתקשר לזה - ההקלטה היתה באיכות שואפת לאפס וזה שיגע עוד יותר את הילדה שלי. מאז לא שמענו כלום
עץ הדעת20.04.20
לא הזוי כלום ככה זה אצל כולם כרגע תירגעו ואל תישאפו להרוג מורים וגננות בגלל הקורונה הם לא אשמים ולא מעוניינים להידבק כי אתם בטח לא תירצו להיות אחראים לחייהם אם יקרה להם משהו, אז אנא להירגע הורים נכבדים ותבינו שהכל מאת ה' ואל תחפשו אשמים.רק תפילות לבורא עולםולומר בתפילה ''אבל אשמים אנחנו''...
איציק ישראל20.04.20
בדיוק הזוי! אין לי בעיה בזה שאנחנו צריכים לטפל בילדים שלנו. הבעיה שיש לי היא בזה שהרשתות מציירות ציור אחר ממה שקורה בפועל. למה הם כותבים שהגננות מתקשרות כל יום אם זה לא נכון? למה שיקבלו משכורות? שיוציאו אותם לחל"ת כמו כל מי שלא עובד עכשיו.
תגובה20.04.20
52
הגננת של הבן שלי (גיל 3, גן ספרדי של מעיין החינוך התורני) לא יצרה קשר ולו פעם אחת! קיבלתי הודעה דרך חברה שהבן שלה בגן 5, שיש חוברות עבודה וערכת פסח ממתינות במזכירות.. זהו. מאז שקט מוחלט. מרתיחה אותי הטענה של הגננת בכתבה. מה זאת אומרת "איזו מוטיבציה תהיה לגננת שיש לה 8 קטנים בבית". סליחה??? את מקבל
חרדית, אלעד20.04.20
51
שקר וכזב הכל לא בסדר המערכות הטלפוניות של הילדים קרסו וקשה מאוד להתחבר וגם כשאפשר יש מלא תקלות ובכלל איך אני ישיג עוד 4 פלאפונים לילדי???? מישהו חשב על זה?
אבא ממודיעין עי20.04.20
50
הבת שלי בגן בית יעקב- גיל 3 ועד עכשיו קבלנו טלפון 1 מהגננת ל2 דקות! ולצערינו הבת שלי לא קיבלה שום ערכה לליל הסדר כמו ששמענו שילדות מגנים אחרים כן קבלו
אמא ע.20.04.20
49
ורק תסבירו לי איך אמא לכמה ילדים שגם משתגעת אתם עכשיו בבית יכולה לדאוג לתעסוקה לילדים אחרים,ולא אני לא גננת, אבל בגלל שאני עובדת מהבית אני מבינה שזה פשוט בלתי אפשרי! ק'צת התחשבות ותדונו לכף זכות בתקופה הזאת לא יזיק לכם,
מישהי20.04.20
את צודקת אבל הם מקבלות משכורת על התקופה הזו. ממתי מישהו שלא עובד מקבל משכורת?
מנחם20.04.20
48
יש לי 2 ילדים, בגילאי שנה וחצי ושלוש, מפורים הם איתי בבית אשתי בעבודה באופן מלא, מהגן לא שמענו כלל וכלל למעט כשהתקשרו לומר שע"פ ההוראות אין מסגרת כרגע בגן... ופעם אחת טלפון מגננת של אחד הילדים, שבדיעבד כשלא הספקנו לענות - ראינו, ותו לא!! איזה 6 שעות? ואיזה ערכה לליל הסדר, הכל לימדנו אותם בבית ו
חיים20.04.20
47
הגננת התקשרה פעם אחת לפני פסח רק שניקח את הערכה לפסח שיחה של חצי דקה ועל הקו תוכן זה פעם ראשונה שאני שומע על זה גן של עץ הדעת
משה20.04.20
46
הבת שלי בכיתה א' בבי"ס רמת שלמה ירושלים, כל יום המורה מתפללת עם הילדות בטלפון, מוסרת שעור אקטואלי, לפני פסח כל יום ממש כל יום היא שאלה שאלה על עמוד מהחוברת שנשלחה אלינו, וכל ילדה התקשרה לקו לענות את התשובה, כל הילדות הוקלטו והושמעו בקו לשמחתן. כיום היא מוסרת כל יום שיעור בנושא ספירת העומר וכד' הרת
רמת שלמה21.04.20
45
גן פון זה מילה יפה וכרגיל הכל ברשת הזו מיוחצן ומעוצב אבל הפעם האחרונה ששודר משהו בקו הזה לילדות היה בערב ר"ח ניסן. תעשו חשבון לבד. וכמו כן יש קו אחד לבנים ולבנות מגיל 3 עד גיל 5-6 . איפה ההגיון? הבת שלי בת 3 לא יכולה להבין חומר של גן חובה...
גני ילדים? שוק!21.04.20
44
הרבה של הבן מתקשר פעם בשבוע מקליט שיחות יפות בלי סוף הגננת - כלום , נהנת מהחופש לא מתקשרת ולא מתענינת ואני צרכה להסביר לבת - כן היא אוהבת אותך וגם מתגעגעת אליך...
רות20.04.20
43
אין לי צרות עין ומבחינתי שלא יעבדו עכשיו בכלל, אבל שבמקום זה יעבדו בחופש, כדי שנוכל לפחות אז לעבוד ולא לשלם באופן פרטי לקייטנות
ביטול החופש הגדול20.04.20
42
מי עבד עליכם כיכר השבת ?! הגננת מקליטה 20 דקות בלבד!!!! וגם זה התחיל רק לפני יומיים..... לפני פסח חילקו ערכות שמחלקים כרגיל בכל שנה.
אלמונית21.04.20
41
מנסיון בציבור הממלכתי והדתי. הזום לא יעיל כלל. הרבה הורים לא נכנסים. ואחר כך צריך להרגיל את הילדים ללמידה אחרת. כשהתרגלו לבהות במסכים, דבר גרוע ביותר
אל תעברו לזום21.04.20
40
מכעיס עוד יותר לראות את תגובות הרשתות!!!! שקר גס!!! 2 ילדים במוסדות עץ הדעת- כל אחד קיבל שיחה אחת! מהגננת מאז פורים, בנוסף חולק ערכה אחת של פסח עם מספר דפי עבודה. איפה מה שהם מתארים פה???? מכוער ביותר!
מלי21.04.20
39
אנחנו קבוצת עובדות הוראה שעזבו את ההוראה למקצוע אחר קוראות לכן עובדות הוראה יקרות-עזבו את המקצוע הזה! אף אחד לא מעריך את העבודה שלכן כל השנה,וגם שקשה לכן עכשיו רק באים בטענות ומתלוננים על המשכורת העלובה שלכן ועל החופש שבלעדיו לא הייתן מוכנות להיות עובדות הוראה כי זה בלתי אפשרי, הקורונה באה לפקוח לכ
מישהי20.04.20
38
ואין שום קול מהגננת ואפילו לא ציוץ לא טלפון לא דפי עבודה ולא ערכה לפסח מאכזב
אמא20.04.20
37
מהזו ההתשלחות הזו בגננות? קשה לכם? תפנו לכל הנציגים החרדיים שיושבים בכנסת על חשבון הציבור ומרויחים 50,000 שח בחודש לא כולל הטבות בסכום כפול. צרות עין לשמה.
ל 76 תגובה נבונה20.04.20
כי הגננו ת מיד מתבכיינות על התנאים שלהן ועכשו הן יושבות בבית ומקבלות משכורות אין כדבר הזה בכל המשק
יהודי עם לב20.04.20
36
הדבר הכי מצער מהכתבה הוא האמא שאמרה שהיא "סובלת" מהילדים פעמיים!! זאת אמא חרדית??? בתור אמא שחיכתה שנים לזרע של קיימא, היה מאוד קשה לי לקרוא. עצוב מאוד ...
אמא20.04.20
35
חצי מהטלפונים חסומים בגלל וועדת הרבנים לענייני תקשורת ככה שגם למידה מרחוק היא אפשר לעשות
ארי20.04.20
34
הבנו את המצב, אף אחד לא מתלונן שהילדים איתו, אוהבים אותם ומאד, ומעריכים את מאמץ המורות הוגננות במהלך השנה, אבל לבוא ולומר שלא יעבדו בחופש - כי היתה כאן למידה???? לא היתה, ולא תיתכן! במקומות שיש למידה ההורים מלמדים את החומר, בעוד הם עובדים, ובמקומות ללא למידה- הם יוצרים תעסוקה לילדים. אי אפשר לקבל
לסיכום20.04.20
33
הציבור החרדי צריך להתאים את עצמו ללמידה מרחוק באם הוא בוחר להשאר פרימיטיבי שילמד את ילדיו בעצמו...
תתקדמו20.04.20
32
ההורים כל היום מתלוננים כשיש גן הגננת לא עושה מספיק וכשאין גן הגננת לא עושה מספיק חלאס יש עכשיו זמן שהוא לא רגיל לאף אחד תאמינו לי גם הגננות רוצות לחזור לעבודה חוצמיזה עשר דקות אתם לא מסוגלים לטפל בתכשיט שלכם תתחילו להעריך את הגננות שצריכות לטפל בהם גם בהכי קשים ומאתגרים שבהם כל יום כל השנה בשביל מש
אנייי20.04.20
עשר דקות? לידעיתך כבר עבר חודש.... ולא, אין לנו בעיה לטפל בילדים שלנו ב"ה, אבל עם כל הכבוד - מותר שהרשתות יעבירו לנו חומר לימודי. תחשבו גם על הילדים שתקועים בבית למעלה מחודש, בלי חברים, בלי גננות שרגילים אליהם, ולא ברור עד מתי זה יהיה.
תגובה20.04.20
יש במשק הרבה עבודות: שוחקות דורושת המון כוחות שכר לא מתגמל אף אחד לא חופש כמו המורות והגננות
הורה20.04.20
31
הבת שלי בעץ הדעת ופשוט מתחילת התקופה לא קיבלנו אפי טלפון אחד ...... לא קיבלנו שום ערכה לפסח וזה פשוט מעליב שאין שום התיחסות..... הבת שלי נורא מתגעגעת לגננות ולחברות ..... גם הקו שהם הפעילו אף אחד לא טרח להודיע עליו פשוט בושההההההה אני מחנך וכל יום עושה כמה שעות שיעורים בזום ושיעורי בית כל יום...
משה20.04.20
30
הבנים בחידר יש להם קו טלפוני שכל שעה קורס ואי אפשר להתקשר ועוד שאפשר כבר להתקשר הילדים צריכים הסבר מההורים כי איך בדיוק אפשר להבין חשבון וכדומה דרך הטלפון אצל הבנות ישנם איזה כמה שיעורים אבל באורך של עשר דקות רבע שעה בלי שום דפי עבודה בלי חזרה בלי תרגול איפה היעילות בזה שישלחו דפי עבודה ותרגול על ה
אחת 20.04.20
29
כל הכבוד!!! אל תרפו!!! הגננת שלנו מעץ הדעת התקשרה השבוע לראשונה!!! ובגדול לדבר עם אשתי, פחות עם הילדה. חוברות עבודה מהכל בשקל וכנ''ל גביע לפסח. זהו!!! אין מה לעשות, אינטרנט...אז קחו חופש ותחזירו ביולי אוגוסט, חם?? למיטב זכרוני יש מזגן!!! בבית ספר, קצת יותר טוב, אבל כנראה יש מישהו שגוזר קופון על הק
צ'למער20.04.20
28
אל תשכחו!!!!! השכר של הגננות החרדיות הוא הרבה פחות מחל"ת של גננות במשרד החינוך. הגננות היו שמחות מאד לעבוד כמו כולם ולקבל משכורת המגיעה להם. הגננות עושות כל שביכולתם בתנאים האפשריים. וביננו, איזה ילד יקשיב לריכוז דרך הטלפון ללא אמצעי המחשה ועניין כל שהוא. אז בואו... כולם נדפקו מהחופש. גם לגננות לא נ
רבקה20.04.20
לכולם לא נחמד בבית, והם בכל זאת עובדים במאמצי על, או לא מקבלים משכורת. ויש במשק הרבה שמוציאים את הנשמה ומקבלים משכורת נמוכה, ואף אחד מהם לא חופש חצי מהשנה.
הורה20.04.20
27
ואם לדבר בכנות.. אחיות שלי, אמהות בעצמן ל4-5 ילדים, שוברות שיניים עם הלמידה מרחוק. מה עם ילדים עם בעיות קשב וריכוז? נכון, מגיע לנו לקבל חומרים מסודרים שיכללו יצירות, דפי צביעה וכו' אבל בבקשה בלי התיאורים הקשים האלו על הילדים שלכם.
אמא20.04.20
26
אשתי גננת בלינוך ממלכתי, ואתם מבלבלים את המוח. כל הצוות של הגן ומדריכות המתיא שוברים את הראש איך להעסיק את הילדים. ההנחיות זה להעסיק את הילדים 5 שעות אבל זה חסר סיכוי להחזיק ילדים בזום 5 שעות. מה שנראה יפה במצגות לא קרוב למציאות בכלל... קשקשת אח ת גדולה כל הלמידה מרחוק אין שום חשיבה מערכתית מאחורי ז
שנאה עצמית20.04.20
25
תגידו תודה שכולכם בריאים
די להיתלונן20.04.20
אומרים תודה אבל לא רוצים לשלם למי שלא עובד סתם
מנחם20.04.20
24
הגננות לא בחופש עכשיו!!! הם סגורות בבית כמו כולם!!! למה שיקחו להם את החופש???
ללי20.04.20
וואו מסכנות רק שכולם או עובדים מהבית, או לא מקבלים משכורת
הורה20.04.20
23
עץ הדעת משקרים המצח נחושה שזה פשוט מתסכל שום דבר כמעט ממה שכתבו לא נכון היה קו שלא פורסם והגיע אלינו איכשהו המידע יש שם רק תפילה בנוסח שהבת שלי לא הכירה וסיפור וחצי בהקלטה גרוע במשך 3 דקות קיבלנו ערכה בזויה למדי לפני החג והגננת לא יצרה קשר מעצמה אפילו פעם אחת. אנחנו התקשרנו אליה והיא שוחחה כמה דקות
יהודי20.04.20
22
כתבה של בלבול שכל. המצב הוא שלכל גננת יש בין 6-10 ילדים בבית. הם כמובן במסגרת הבית מטורללים ללא מעש. בכל בית חרדי יש גם אותו מספר ילדים . צריך לכל אחד מחשב עם מצלמה בנפרד וחדר נפרד שקט. לסיכום גם מצד הגננות וגם מצד המורות אין את האפשרויות לעשות למידה מרחוק. מי שמתעצבן שיחליף אורח חיים וחברה ויעב
תושב המרכז20.04.20
21
הגדולה בבית יעקב גבעת שאול כיתה ח': 0 פעילות מלבד שיחת חולין מתעניינת של המחנכת. הבנים בתלמוד תורה: נסיון מייגע בכל יום לנהל את הלימוד במערכת הטלפונית. אבל לפחות הם מנסים ועובדים. בת בגן חובה של רשת קרית הילד: 0 פעילות. רק הודעה לקחת ערכת ליל הסדר...לא טרחנו לקחת.
אבא ל520.04.20
20
הבת שלי בגן עץ הדעת ואין לי מושג על איזה קו טלפון הם מדברים! אולי ישנו קו כזה אבל אני לא קיבלתי שום מידע על הקו הזה! מתחילת התקופה של הקורונה אני צריכה לחפש חומר ודפי עבודה לבת שלי כדי להעשיר אותה בידע ולהפיג את השיעמום שלה, לא קיבלתי כלום מהגן!!
אנונימי20.04.20
19
ביתי בת ה5 בגן בית יעקב בשכונת בית וגן... הגננת התקשרה פעם אחת בלבד כדי לקחת את החוברת של פסח!! לא נתנה מעולם מספר טלפון שהילדה יכולה להקשיב לחומר לימודי!! הילדה כמהה שהגננות יתקשרו והתעניינו לפחות פעם בשבוע!! יש 5 גננות בגן ( כולל בצהרון)!! רק גננת אחת התקשרה פעם אחת מתחילת הקורונה! הילדה מתקשרת בו
ירושלמית20.04.20
18
אני מבין שכל הבעיה היא במוסדות של הבנות. כי במוסדות של הבנים (רובם ) לומדים עד תשעה באב שזה סוף יולי א"כ מדוע שגם הבנות השנה ילמדו עד תשעה באב????
משה20.04.20
17
התגובה של בית יעקב היתה לעניין וגולומב עם כל הקורסים במעוז והפעולות כמו המודרניים אתה פחדן. התגובה של רשת בית יעקב המחישה את ההבנה כי יהיה צורך בשינוי טכנולוגי ובאופי השירות לאחר אישור גדולי ישראל ואילו התגובות האחרות חסרות משמעות. תפנים אדון גולומב אנחנו מצפים ממך ומאנשי חינוך לגלות מנהיגות ולהוביל
מפקחת גנים20.04.20
16
לא יודעת על איזה למידה מרחוק מדברים פה. בבתי הספר של הבנות יש קו תוכן שממלא בקושי שעה (מלפני פסח...) עושה רושם שהמורות די נהנות מהחופש הזה ומהמלחמה שנלחמים בשבילן לא לעבוד גם בחופש הגדול וגם עכשיו. יצרו קשר פעם אחת, חוברת מסכנה אחת לפני פסח וזהו. מבינה את הקושי של הלמידה הזו בלי אמצעים טכנולוגיים,
גיטי (ביתר עילית) 20.04.20
15
אני מבינה את הזעם ואת האבסורד אבל יש פה תיאורים שלא מתקבלים על הדעת! "אנחנו סובלות"? "צרה"? יש לכם בבית חיות או תינוקות של בית רבן?? גם אנחנו באותה הסירה אבל בואו נירגע עם התיאורים בכתבה הזאת. ממש נגעלתי.
מזועזעת מהתיאורים בכתבה20.04.20
14
שלום וברכה, המשרד שלי פועל כרגיל, כל היום רק נותן לענה ללקוחות בעקבות הקורונה, כמובן, שכל הלקוחות כולל הגגנות רוצות לשמוע למה הם זכאיות וכו' וכמובן שמנהלות חשבונות צריכות לעבוד כל הזמן - כדי שמשהו ידווח על כל העובדים שיצאו לחל"ת... ואני עם הילדים, הגננת התקשרה פעם אחת ודיברה עם הילד קדה בדיוק! והגננ
עצמאית מנווה יע20.04.20
13
אמא לא מירושלים אין תעסוקה לילדים הגננת התקשרה פעם אחת. הקו של הבית ספר לא חזר לפעול אחרי פסח וגם שפ על לא היה אטרקטיבי.
רחל20.04.20
12
כמות התוכן שיש לילדים לא חרדים אינסופית ברשת וזה לפני משרד החינוך וזום של גננות. לפעמים נראה שלא בדיוק באו להגן על החינוך הטהור אלא יותר על גני אגודת ישראל, בית יעקב, בני יוסף, האיגודים, הארגונים שכל מנהלים שלהם חיים יפה מאוד ומחתנים ילדים כמו שצריך. לנו אין חלופה והם לא חייבים לתת לנו שירות טוב.
אחות של לאה 20.04.20
אחות של לאה נשמע יותר כמו אח של יעקב
בחור20.04.20
11
על הרבנים לחייב כל בית חרדי שיהיה בו מחשב עם איטרנט. וטלפונים חכמים להורים ולילדים..
רבינו20.04.20
10
משרד החינוך משרד החינוך, ביבי, הממשלה...די עם הקוטריות הזאת. השם סגר אותנו. יש לכם פתרונות תנו הצעות. גם קשה וגם לשמוע קיטורים כל היום וגם רק האשמות. תנו פתרונות. זה לא חכמה כל היום לתת ביקורות. מה אתם רוצים זום לילדים החרדים? תנו פתרונות!!!!!גם לי אין פתרון....עיצבנתי משהו? אני שמחה. כמו שאתם מעצבנ
שרה20.04.20
9
את הזעם יש להפנות כלפי אותם רבנים אשר מונעים מאתנו להתחבר לאינטרנט, דבר אשר בימים של מגפה פוגע קשה מאד בתיפקוד היום יומי של רבים.
רפאל20.04.20
8
סוף סוף מישהו מעלה את הנושא הזה!!הבת שלי מפורים בבית ולא קיבלה שום חומר גם לא לפסח וכשדיברתי עם הגננת היא טוענת שלא קיבלה שום הוראה להעביר חומר!העיקר היא יושבת בבית מקבלת משכורת ולא עושה כלום!היום דיברתי עם המפקחת וגם היא טוענת שלא קיבלו שום הוראה!! ומנכ"ל בית יעקב עוד מעז לומר שהגננות עובדות ונשלחי
אמא ירושלמי20.04.20
7
אני גננת בגן חרדי, ההורים התארגנו וביקשו שאעשה זום לילדות. הסכמתי בחפץ לב. אני עושה זום כל יום (כולל הימים לפני פסח שהיו רשמית ימי חופש וכולל היום חופשי שלי). מנסיון, כל מי שחושב שלום זה פתרון, טועה בגדול! מתוך גן של 30+ ילדות, מתחברות כ 20 ילדות כל יום שחלקן ילדות משנה שעברה. גם אלה שאין להם אינטרנ
גננת20.04.20
6
הילדה שלי לומדת ברשת הגנים של אגודת ישראל ברחובות הקו עובד יפה מאוד הילדה שלי כל הזמן בפאלפון
הורה20.04.20
5
הגננת לא יצרה קשר אפילו לא פעם אחת. בערב פסח התקשרה אחת הסייעות להודיע שיש ערכה בכניסה לגן הערכה כללה הגדה , גביע וקצת עבודות וזהו זה!! שום טלפוםן, עבודות, משהו.. כלום!! ממש הזויייי
לאה20.04.20
4
אני מורה בצהרון ואין לנו שום תוכנית לילדים
איציק20.04.20
3
מה השכר של גננות בראש העין לעומת רשתות חרדיות???
בני ברק20.04.20
2
לא חרדים, וגם אצלנו אין שעות לימוד... רק דפי עבודה שנשלחים
עע20.04.20
1
טוב אז אם אתם חושבים שבציבור הכללי הלמידה מרחוק עובדת אז תחשבו שוב. ראשית אין מספיק מחשבים לכולם ונודה על האמת כמה ילד יכול לשבת מול הגננת במשך היום בגן וגם מול המחשב כמה אדם יכול לשבת גם מול סרטים הילדים משתעמים אחרי שעתיים. אז נא לא לצעוק זו המציאות וזה מה יש
ג'קי20.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24