כיכר השבת

המכתב, הדיונים וההסכמות

הסערה הליטאית: כך 'יתד נאמן' מדווח על הדרמה הפנימית

לאחר ההודעה המשותפת מבתיהם של מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, ב'יתד נאמן' מדווחים רק על מינוי הנציגים המיוחדים לפתיחת המוסדות • כל הפרטים מאחורי הקלעים של הדרמה (חרדים)

74
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ח בניסן | 22.04.20
מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין
מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין (צילום: נפתלי לרר | עזרא טרבלסי)

לאחר הסערה הליטאית שפרצה אמש (שלישי) בעקבות הדיווח על כך שמכתבו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ובו הוראה להחזיר את מוסדות החינוך ללימודים - לא פורסם ב'יתד נאמן', בהוראת ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, הבוקר ב'יתד נאמן' מתפרסמת ידיעה עקיפה בנושא.

בעוד מטעם הבתים של מרן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין יצאה אמש הודעה המפרטת את מה שהתרחש מאחורי הקלעים, ההסכמה המשותפת שלא לפרסם את מכתב הגר"ח והקמת הצוות שידון בנושא - תוך איום מפורש למנוע סחבת, ב'יתד נאמן' מדווחים רק על הקמת הוועדה.

בכותרת הידיעה נכתב כי "בהוראת ובהדרכתם של רשכבה"ג מרן שר התורה התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ורבינו מרןר ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א: מונו הנציגים המיוחדים לתיאום אפשרויות פתיחת מוסודת החינוך והיכלי התורה בדרך הבטוחה באופן הקרוב".

"לאור דעת תורתם, בהוראתם ובהדרכתם של רשכבה"ג מרן שר התורה התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ורבינו מרןר ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א, למצוא פתרונות לפתוח את הזמן בהקדם האפשרי בדרך הבטוחה בחינת חובת שמירת הבריאות, בכלל מוסדות החינוך ובהיכלי הישיבות והכוללים, נתמנו לפעילות זו ע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, נציגים מיוחדים, הרה"ג רבי חיים אהרון קאופמן שליט"א יו"ר ועד הישיבות, והרב שמואל ליטוב, מנכ"ל עיריית ב"ב, אשר ידם רב להם בחיזוק עולם הישיבות ובעמידה על זכויות ציבור בני התורה מול גורמי הממשל".

'יתד' מוסיף ומדווח כי "כידוע, מאז פרוץ משבר הבריאות החמור, הביעו גדולי הדור שליט"א פעמים רבות בדברים שאמרו ופורסמו בשמם, את דעתם דעת התורה כי לצד חובת התורה 'ונשמרתם' אשר היא גדולה מחובת השלטונות, חובתנו לעשות מאמץ אמיתי ומעשי כדי למנוע ביטול תורה דרבים בעיכוב פתיחת מוסודת הלימוד".

העיתון מדווח כי "הנציגים המיוחדים" קיבלו את ברכת הרבנים ואמש כבר נפגשו עם גורמים בכירים בממשלה, "אך לצערם לא זיהו הבנה מספיקה בצורך החיוני של פתיחה מהירה של כלל מוסדות החינוך לפי כללי הבריאות". עוד נכתב כי "גדולי הדור שליט"א הביעו אתמול מורת רוח מחוסר ההתקדמות המספיקה וביקשו מהנציגים המיוחדים ומחברי הכנסת לעדכן אותם בהקדם האם קיימת התקדמות מעשית שיש בה ממש".

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים של הידיעה קדמו שיג ושיח רבים בין הבתים, כאשר כל צד נאלץ להסכים לדרישות הצד השני עד אשר הגיעו להסכמה משותפת על נוסח הידיעה.

כך למשל בין היתר, עוד בשלב ההודעה המשותפת שיצאה אמש משני הבתים, הושמט שמו של אחד הרבנים, שהיה מבכירי רבני 'דגל התורה' בירושלים. יצוין כי לפי אחד הצדדים, הרב היה זה שביקש ששמו לא יוזכר והצעד לא נובע מווטו שהוטל על ידי אחד הבתים.

כמו כן, בידיעה ב'יתד נאמן' הושמט נוסח האיום, כפי שהופץ בהודעה לתקשורת, בה נאמר כי "על דעת גדולי הדור שליט"א הוחלט, כי אם לא יענו ותמשך גרירת הרגלים ולא תהיה התקדמות מעשית, גדולי הדור ישקלו צעדים חריפים מאוד". למעשה, בכל אחד מהמקרים צד אחר ויתר על עמדתו למען השלום.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי בשל הסערה שפרצה אמש הגיעו שני הצדדים להבנות כי עליהם לעבוד בשיתוף פעולה ולהוריד את גובה הלהבות, וכחלק מכך יצאה ההודעה המשותפת כמו הידיעה המוסכמת הבוקר ב'יתד נאמן', שהגיעה לאחר דין ודברים ארוך בין הצדדים, שכן בתחילה דובר על הכנסת ההודעה המשותפת שיצאה אך בסופו של דבר סוכם לשנות כיוון ולדווח על מינוי הנציגים.

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', הסערה פרצה לאחר שמכתב שכתב הגר"ח בו הוא מורה כי צורך המצב הוא לפתוח את המוסדות בכפוף לכללי הזהירות שכן 'תורה מגנא ומצלא'. המכתב נשלח אל הגר"ג אדלשטיין כדי שיצרף חתימתו, אך הגר"ג ביקש לעלות ולשוחח עם הגר"ח "וללבן נקודות צדדיות שהושפעו מהמכתב", כלשון ההודעה המשותפת.

בעוד יאיר שרקי דיווח ב'חדשות 12' כי הגר"ג היה זה שהורה שלא לפרסם את מכתב הגר"ח, בהודעה המשותפת של הבתים נאמר כי בשל רצונו של הגר"ג לעלות ולשוחח עם הגר"ח, "נעתר מרן הגר"ח וביקש שלא לפרסם לעת עתה את המכתב".

בהמשך ההודעה דווח על הקמת צוות הפעולה שיפעל בתיאום עם ח"כי 'דגל התורה' כדי לרכז את הדרכים לפתיחת כלל המוסדות בהקדם.

תוכן שאסור לפספס
74 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
54
להודעה 38 בעניין ועדת הרבנים לענייני תקשורת - אין לך מושג כמה אתה צודק, זה כבר בלתי אפשרי בעליל! כבר כמה פעמים רציתי לקנות פלאפון לא כשר בגלל החסימות המיותרות, הם עושים מלאכת קודש, אבל בהגזמה מופרזת ביותר, אני חושב שההפרזה הפולשת לכמויות ווצאפים רק גורמים לציבור להתקלקל, לא להשמר! מי שמסכים עם הדבר
רכסיםניק23.04.20
53
כצאן ללא רועה
ללי22.04.20
52
במכתב המשוטף לא מופיע מילה מגפה חולים מוות.רק יש גורמי ממשל והם האיום ולא הוירוס הקטלני. אולי בגלל זה כל כך מתים הם חרידים כאשר המערכת החיסונית לא מבחין מי הידיד ומי האויב ופוגם בעצמו.
רוחי22.04.20

הצגת כל התגובות

51
מה שמופיע במכתב הרבנים שיש רצון גורמי ממשל שזה מנוגד לרצון פתיחת ישיבות וכו'.המילים נגיפה,חולים,מוות לא מופיע. אז החליטו להתעלם מהוירוס. גורמי ממשל הם האיום ולא הוירוס הקטלני.
רוחי22.04.20
50
אני לא יודע על מה אתם מדברים ועל מה נזעקתם. קראתי את הכתבה ודווקא התרשמתי על כנות אמתית של 2 הצדדים ורצון להגיע להבנתו מוסכמות. זה שיש להם דעות שונות - טבעי לחלוטין, זה שהרב קנייבסקי שלח את המכתב לר"ג - מקסים. זה שר"ג עלה ללבן את הדברים אצל הגר"ח - מקסים. זה שבעיתון כתבו את הדברים בצורה נעימה ומכבד
ברסלבר22.04.20
על הכתבה של אתמול 'סערה ליטאית', יש לה קישור בתוך הכתבה הנוכחית.
רכסיםניק22.04.20
49
שימו לב ,שמי שמנסה לעשות סערה ומחלוקת זה דווקה התקשורת. פשוט בושה! תפתחו פרק א בפרקי אבות ותנסו להפנים
סערה בכוס המים22.04.20
48
עגום לקרוא איך "הבתים" מתלבטים ונחלקים בעניין שבעצם הוא שפיכות-דמים כפשוטו, ועל כך אומר הכתוב: "והיה הדם לכם לאות על הבתים"!!!
יהודי ישראלי פשוט22.04.20
47
תמיד היו כך .
יתד !!!no נאמן 22.04.20
46
רבותי שאלה: האם חיוב ציות לגדולי הדור עומד במקום פיקוח נפש? או שמא זה מן המצוות שיש חיוב ליהרג ואל יעבור? האם יש למישהו מקור כי זה נוגע עכשיו הלכה למעשה?
משה23.04.20
45
"הבתים" מאיימים בצעדים חריפים מאד. הכוונה כנראה לאיים על נתניהו משני כיוונים איסטרטגיים: 1) אנחנו נפתח את הישיבות, למרות שבד"כ אין בהן אפשרות לעמוד בכללי הזהירות, ואז נהפוך לך את ב"ב לאיטליה! 2) אנחנו נסרב לקבל את ראשות ועדת-הכספים! -- איומים נוראים... ובכן, אולי די כבר עם "הבתים", ושגדולי-התורה
יהודי ישראלי פשוט22.04.20
חובה!
רכסיםניק22.04.20
44
יש אדם קונה את עולמו בשעה אחת. לצערנו יש אחרים שחו"ח מפסידים את עולמם בשעה אחת.
יישר כוח הגר"ג על פיקוח הנפש22.04.20
43
רוני נומא סיים את תפקידו בעיר ומסר את המפתחות לשריף יענקוש
חרד לגורל הציבו22.04.20
42
הגמרא בבא בתרא מספרת על סוחר ערבי שהראה לרבא בר בר חנה את המקום שנבלעו קורח ועדתו באדמה ושמע שהם אומרים: "משה אמת ותורתו אמת והן בדאים" בדרך רמז אמר רבי ברוך שמעון שניאורסון שניתן לטעון משמעות בדברי חז"ל: שמתבשל דבר איסור בכלי - נאסר הכלי להשתמש בו גם אחרי שזרקו את האיסור מהכלי כי הכלי בולע בדפנות א
ישראל22.04.20
41
מזעזע. חרב איש באחיו. ואח"כ חושבים שנלך כצאן לטבח בעקבות הנכדים. כבר היה עדיף הרב אויערבאך. לא היו לו נכדים............
חושב22.04.20
40
אבי רבינא הזהר בגחלתן של תלמידי חכמים שעקיצתן עקיצת עקרב ונשיכתן נשיכת עקרב אם אין לך נושאים לכתוב עליהם אתה יכול לפנות אלי אני יתן לך כמה כדאי שתעזוב את הנושא הזה מהררררר תשמע לי כדאי לך!!!
השפוי23.04.20
39
אני לא מבין, מי לוקח על עצמו אחריות על מוות, יתומים ואלמנות ? ינקי מוכן לשלם מכיסו [לא מקופת העיר !!!] 10000 על כל נפטר ועל כל יתום שיצר ??? במחשבה שנייה, ה"בית" יקח אחריות, כמו שלקח אחריות על גל הנפטרים הקודם !!! סחורה ללא אחריות. אגב זה לא קשור ללימוד תורה, שניתן ללמוד בבית או עם חברותא בטלפון.
אין מילים22.04.20
בעניין ועדת הרבנים לענייני תקשורת - אין לך מושג כמה אתה צודק, זה כבר בלתי אפשרי בעליל! כבר כמה פעמים רציתי לקנות פלאפון לא כשר בגלל החסימות המיותרות, הם עושים מלאכת קודש, אבל בהגזמה מופרזת ביותר, אני חושב שההפרזה הפולשת לכמויות ווצאפים רק גורמים לציבור להתקלקל, לא להשמר! מי שמסכים עם הדברים שיביע כא
רכסיםניק22.04.20
38
הציבור הליטאי מונה 3 מנדטים מה הסיפור? והכל מחולק החלק הקיצוני עצניקים בריסקרים מודרנים גריינמנים בני ברקים ועוד כמה ספרדים שמצביעים להם עדיין... לא מעניין אף אחד מה קורה בין שני פלגים קטנים.
ליטאים מי הם?23.04.20
37
פשוט הזוי שאנשים חושבים שאפשר לפתוח ישיבות ר'חיים פשוט חי בסרט
ללא שם22.04.20
36
אני מכיר די מקרוב איזה שטויות כיכר יודעים להגזים כאילו זה שתי מפלגות ממש ליצנות פשוט יש שתי רבנים שלא מדברים בטלפון אז צריך לתאם שהכל יהיה מוסכם מה כזה הזוי צריך להביך שהגרח הוא לא דברן אז הוא רק עונה לשאלות אז הוא קשה לתאם דרך משברים כל ההוראות האמיתיות יוצאות לאחר שאחד הרבנים עולה לביתו ומדבר איתו
משה22.04.20
35
די לחפור ולערבב לנו עצמנו בתוך הקישקע'ס, דיייי!!!
נתי המטורף23.04.20
34
חברה תרגעו ומהר! חבל לכם לאבד את כל עולמכם בגלל היכנסות מיותרת לדבר על גדולי הדור, "הזהרו בחלתם, שנשיכתם נשיכ נחש ועקיצתם עקיצת עקרב", בן אם אנחנו מבינים אותם ובן אם לא! בזמנים האלא צריך להתחזק באהבת חינם ומלשון הרע ולא לגרום לאסונות כבדים יותר!
אחד העם22.04.20
33
רוני נומא סיים את תפקידו ומסר את המפתחות לשריף יענקוש
חרד לגורל הציבו22.04.20
32
אם חסים אתם על כלל ישראל כל יהודי ילמד בביתו. יתפלל בכוונה מילה במילה. ואנוס רחמנא פטר אותו. ואנא. אנא מכם. מספיק עם כל המילים. זו שנאת חינם. ולא הבעת דיעה.
אריאל22.04.20
31
הגיע הזמן לפגישת פיסגה ב 4 עיניים בין הרב קנייבסקי לרב אדלשטיין ! ללא הנכדים ! אני מציע לתת לנכדים סכום כסף גדול ולשלוח אותם לדרכם ! אני בטוח שהם יפנו את התפקיד כי מה שמעניין אותן זה אך ורק כסף ועוד כסף! הרבנים יקבלו החלטות לפי המצב האמיתי ולא לפי הצורך הכלכלי של הנכדים והילדים.
אלמוני22.04.20
30
הלוואי ויפתחו כברררררררררררררר
יונ22.04.20
29
עד מתי עד מתי תיהנו מפירסום מיותר מאי נפקא מינה מה מתנהל מאחורי הקלעים ועל מה בדיוק הגדולים חלוקים מה תועלת צומחת או תצמח מכך חוץ מביזוי תלמידי חכמים ושאר חרצובות לשון שנפתחים למי בדיוק כל הדיבורים המאד מאד מיותרים עוזרים. חבל חבל על הדרך שבה אתם הולכים
יהודי23.04.20
28
אין שני מלכים משמשים בכתר אחד. מבלי להתערב מי מהם צריך להנהיג, אני רק מזכיר שהרב שטינמן הזמין לכנס בחפץ חיים רק אחד מהם וסימן אותו כיורש.
אוביקטיבי22.04.20
למה, בני ברק זו נסיכות? אפשר לחשוב שאתה חי במונקו. כולה בסך הכל החלטה של עסקנים איזה רב הכי פחות יפריע להם! למה לדעתך לא לוקחים רב צעיר שכוחו במתניו ושינהיג באמת ולא יהיה מונהג ע״י נהג או... נכד?
מושקה22.04.20
אפרופו רבי אריה דרעי
מנהיג23.04.20
27
מזל שהרב אדלשטיין נחלץ
עושים צחוק מהרב קנייבסקי22.04.20
26
הציבור התמים מתי תתפקחו ? כחרדית ליטאית אני משתגעת איזה תמימות יש לאנשים. מאמינים בכלום ושום דבר
תמי22.04.20
25
לא ׳שר׳ ולא ׳גדול׳ אלא אמור מעתה ׳הבית׳! כן, ׳הבית׳ מחליט. נו איפה הסיסמאות הנדושות על ׳לאורם נלך׳ ( אורם של מי? הנכדים? העסקנים?), הזהרו בגחלתן (של מי?...)? מזל שלהמון העם אין אינטרנט (עדיין) ואפשר להאכילו קש וגבבה, ממש כמו הנוצרים הנבערים באירופה של ימי הביניים.
הרשל22.04.20
24
נקודה שולית אבל רצינית, לדעתי: עם כל האמור להלן, עם כל האינטרסים והתחמונים, עם כל מלחמות הכבוד והשליטה - קוראי יתד הנאמנים קוראים רק מה שמרשים להם לקרוא, יודעים רק מה שמרשים להם לדעת, ומבחינתם הרי "קדוש קדוש..." מה שכתוב בעיתון. בקלות בלתי נתפסת אפשר לתעתע בהם ולעשות להם שטיפת מוח. * טוב שיש איזושה
אפי22.04.20
צודק
בחור ישיבה 23.04.20
23
תלמידי חכמים גדולים ככל שיהיו בדורינו יודעים ולומדים תורה בעבר זו היתה ערובה להצלחה והנהגה היום כנראה שלא לכן ההבנה בענייני הנהגה נראית כפי שנראית. העסקנים הנכדים חושבים שהם מנהלים את העולם אך איש לא באמת סופר אותם.
יונית22.04.20
22
אל תדברו מהיום אצל פילוגים בעצניקים תתחילו לאפנים שאתם הבעיה הגדולה מתפלגים ואפילו לא יודעים מי לא שומע לגדולי ישראל ? הם או אתם!!!
fffff23.04.20
21
בספר ,על החזון איש,כתוב,שאמר על ר חיים קניבסקי שהוא זה ,שיוביל את הדור לגאולה, כניראה,שהיצר הרע עובד שעות נוספות לטרפד .
אסי22.04.20
כאליו החזון איש יודע מי יוביל את העולם לגאולה
אשר23.04.20
20
אל תיקרי "דעת תורה" אלא "דעת עסקן".
יוסי22.04.20
19
לא מבינה. אנשים רוצים למות? יש מגפה. אנשים נפטרים כרגע זה פיקוח נפש. מה זה האיום הזה של להחריף צעדים??
רחל22.04.20
18
בושה וחרפה לא להכניס את מכתבו של מרן רשכבה"ג שה"ת שליט"א
אחד שאכפת לו23.04.20
17
מי בחצר? וכו'.
יהודי22.04.20
16
הרי מדובר בחשש של ספק פק"נ ושפ"ד, וההלכה בעניין היא ברורה להפליא: צריך להחמיר. אז מדוע יש מריבה "בין הבתים"? האם שוב קמו עלינו גבאים, עסקנים, משב"קים, "נאמן ביתו", נכדים? ועל מי בעצם האיום "צעדים חריפים מאד"?
יהודי ישראלי22.04.20
15
יענקוש נחד הדור לא סופר אף אחד...
יענקוש22.04.20
אפילו מילה בת שלוש אותיות קשה בלי שגיאים? נכד ולא נחד! נחש ולא נכש...
שרה’לה22.04.20
אין להם כ״כ ברירה
דוד22.04.20
14
רוני נומא סיים את תפקידו בבני ברק ומסר את המפתחות לשריף יענקוש
חרד לגורלנו22.04.20
13
למה הוא לא פורסם בחוצות העיר
דוד22.04.20
12
ויקרא רבה, א, ט"ו "כל תלמיד-חכם שאין בו דעת, נבילה טובה הימנו"
ויקרא רבא, א, ט22.04.20
אם בתלמיד חכם כך, אז כל שכן כשזה לא תלמיד חכם אלא עם הארץ כמוך שאין בו דעת שנבילה טובה ממך פי 10...
א22.04.20
11
מה זה אומר להתחיל לימודים בכללי הזהירות???? שילמדו ברחוב תחת כיפת השמים? הרי זה בלתי אפשרי לשמור על כללי זהירות במוסדות הצפופים. אנשי החצר משחקים בחיים שלנו ואנו שותקים?!
איש יהודי22.04.20
10
למי נאמר הציווי ונשמרתם מאוד לנפשותיכם? לנוצרים למוסלמים? הרי נאמר ליהודים ואם כן אם תורא מגנא ומצלא אז מתי יש מצוות ונשמרתם. והרי אין הולכין בנפשות אחר הרוב אפילו בספק אחד ממאה
בני ברקי22.04.20
9
סוף סוף האמת יוצאת לאור... אז מסתבר שרב אורבך צדק?
רבקי22.04.20
אם יחברו השכל שלך לכנפיים של יונה היא תעוף לאחור 1000000000000000000 שנות אור
יודע22.04.20
1+1 אתה יודע לפתור?
יו22.04.20
8
הטענה על הרב אויירבך הייתה שיש מנהיג אחד לדור ולכן כאשר חיווה את דעתו בעניין הגיוס חוסל, כעת פתאום זה בסדר שמנהיג אחד מוביל אג/נדה אחרת מה"לאורו נלך"?
נחמן22.04.20
לקחת לי את המילים......חותם על כל מילה
איציק22.04.20
אין אגנדה אחרת ואין מחלוקת הכל פרי דמיון של כתבים צעירים שמחפשים לרצות את מעבידיהם/מפעיליהם וליצור כותרות יש מאין.
אבי22.04.20
7
לקרוא ולא להאמין, שכך מתנהל דיון בנושא כל כך סבוך ומסוכן הגובל בפיקוח נפש בין גדולי הרבנים. האם טחו עיניהם מלראות איך מגפת הקורונה פוקדת ושוטפת את הציבור החרדי בארץ ובאמריקה. האם לא מספיקה ההוראה המוטעית הראשונה שגרמה למותם של רבנים ואברכים רבים.
משה שמיר23.04.20
6
הרב גרשון טועה במחילה צריך לשבור את רחוב רשב"ם כי זה עסק כלכלי וכבר לא ביתו של הגר"ח וכולם יודעים את זה רק שיש פחד להודות. לא הגר"ח קובע שם וזה החל עוד לפני המשבר במעורבות במינויים בעיירה, בהקצאות ומכירת כל הישועות תחת שם הפירמה. זה קורה הרבה פעמים לא רק בעסקים. בנו של החת"ם סופר היה הכתב סופר ונהוג
טעות סופר22.04.20
5
לא צריך להאמין לכל מה שאומרים לכם. מנסים לייצר דרמות מכלום. גדולי הדור שקועים בלימוד תורה ולא במאבקים. וגם אם ליצניהחצר רצים לייצר נייעס, וה'עיתונאים בשקל וחצי' מוסיפים תבלינים כדי לייצר כותרות - זה לא אומר שזה נכון. מהומה רבה על לא מאומה. עצת הייצר להחליש אמונת חכמים
לא בולע צפרדעים22.04.20
4
מזעזע לחשוב על "הבתים" "החצרות", האם אין לנו גדולי הדור! ככה התנהלו כל הענינים בשנים האחרונות? בצורה זו נידוי "הבתים" "החצרות" את אנשי הרב אויערבאך זצ"ל ונהגו בהם בשנאת אחים שאין כמוה? כך מחדירים עוד נושאים הפוגעים בציפור נפשה של היהדות הנאמנה? אני מזועזעת להבין שטענותיהם של אנשי הפלג שהיו נראים כמו
רוחי22.04.20
מילים גסות לא אומרים דבר כזה כנגד גדולי ישראל
אני22.04.20
3
כל הסיפור על המחלוקת כביכול בין הרב אדלשטיין לרב קניבסקי זו המצאה של הערוצים החילוניים שהמחלוקת והעקשן גם אם זה מדומה זה לחם חוקם, בין הרבנים לא היה ואין ולא יהיה מחלוקת בשום צורה שהיא כי הרב אדלשטיין מקבל באופן מוחלט את מרותו של ר' חיים קנייבסקי, בין הגבאים והיועצים יש מחלוקת ותמיד היה מאז ומתמיד ו
אבי22.04.20
לא הבנתי מה כתבת "הגריג קיבל את מרותו של מרן הרב קנייבסקי", מה הוא, רודן? מה זה 'מרותו'?
ישראל23.04.20
נראה לי יותר המצאה של הפלג הסיקריק הקיצוני
יו22.04.20
2
בוא נשים את הדברים על השולחן. מישהו ראה פעם את הגר"ח, תופס נושא וחוקר ובודק? הוא בכלל לא מעוניין בזה. רוב האנשים המשחרים לפתחו, לא מחפשים כלל את הוראותיו (פאות לפני האוזניים, מים כשרים לשבת, איסור להתגלח, ועוד הרבה), מצפים ממנו לברכות/קללות, ולמה שנראה להם מתאים לאותו רגע. כלומר, מנצלים אותו וא
נורמלי22.04.20
1
אנשים גדולים מתעסקים ברעיונות גדולים של אנשים גדולים אנשים בינונים מתעסקים במה אמר הרב הזה ומה אמר הרב הזה אנשים קטנים מתעסקים באיך אמר הרב הזה ומה הגיב לו השני ואיך כתבו את זה כל אחד
גג22.04.20
חזק
כל מילה כסלע22.04.20
כמה קלישאות הצלחת להעמיס במילים בודדת. ספק אם הבנת מה כתבת
אברהם22.04.20
אנשים גדולים מפעילים גם את השכל של עצמם וכבר נאמר במקום בו יש חילול השם אין חולקין וד"ל. טוב תעשה אם תפעל על דעת עצמך כאשר דעת תורה מתבזה וכל העם ראה כיצד זה עובד בסרטון והשם ישמור כמה גורלות נחתכו בצורה שנגשו לאיש חכם ומבוגר ותמרנו אותו בצורה הכי מכוערת. מאחורי ההשקפה הטהורה שהיא פוליטית עומד הטור
אנשים גדולים 22.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

להילחם בשדה הקרב הדיגיטלי

מהפכת הסייבר של המגזר החרדי

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם