כיכר השבת

חתונה בשטיבל

'גור' הגדירו יעד: חיסכון של 50 אלף בחתונות

בנו של האדמו"ר וראש הישיבה מגור, החליטו להיכנס בעובי הקורה של הוצאות החתונה בחסידות וירדו עד לפרטים הכי קטנים, כגון; חלוקת הסוכריות • המחותנים יחסכו 50 אל"ש (ארץ)

27
שימי שפר | כיכר השבת | י' באייר | 04.05.20
'גור' הגדירו יעד: חיסכון של 50 אלף בחתונות
(צילום: פלאש 90)

לאחר ימי ספירת העומר ורגע לקראת חזרת עונת החתונות , יוזמים בחסידות גור, מתווה חתונות חדש דרכו יחסכו המחותנים כ-50.000 ש"ח כל אחד, בשמחת נישואי צאצאיהם. •

ל'כיכר השבת' נודע כי המטרה המרכזית של העסקנים בחסידות, היא קיצוץ משמעותי בהוצאות של ליל הנישואין, על מנת שהכסף יושקע בדיור עבור הזוג הצעיר.

בראש הוועדה המיוחדת שבחנה את הנושא לעומק היו; בנו של האדמו"ר - הרה"צ רבי ישראל מנחם אלתר והרב אביגדור רובינשטיין, ראש ישיבת 'מאור ישראל' בבני ברק שבחנו יחדיו כ-1,000 הצעות ורעיונות שהוצעו ע"י חסידי גור, כאשר השינוי המשמעותי ביותר הוא העברת מיקום השמחה מהאולמות אל בתי החסידים או ה'שטיבלאך' של החסידות ברחבי הארץ, וללא השתתפותם של בני דודים.

אחד העסקנים בחסידות אור בשיחה עם 'כיכר השבת', "בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, הציבור ראה ששייך בהחלט לערוך חתונות בצורה מצומצמת, ובמסגרת משפחתית בלבד, כאשר השמחה בארועים השונים לא היתה פחותה בכלל מאלו המתקיימים באולמות ארועים".

חתונה ב'גור' (צילום: חיים גולדברג)

צעדים משמעותיים נוספים עליהם תמליץ הוועדה הינם בנוגע להוצאות בסגירת השידוך, קניית מתנות, השכרת ביגוד, חגיגת ימי השבע ברכות, עריכת שבת חתן, ואפילו עניין הקידוש בשבת בבתי הכנסת.

בנושא של השכרת ביגוד, הוועדה ממליצה לאסור כליל את עניין השכרת הבגדים לבני המשפחה, כולל עשיית תסרוקות לכבוד השמחה, כאשר ההמלצה היא לקנות רק בגדים שניתן להשתמש בהם שוב בהמשך.

הוועדה המליצה לצמצם למינימום את מספר המשתתפים בסעודה, ללא חברים שיבואו רק לחופה ולריקודים, וללא מוזמנים נוספים שאינם קרובי המשפחה מדרגה ראשונה, ואפילו מחותנים, להם ממליצה הוועדה לערוך שבע ברכות מיוחד, כאשר כל יתר ימי השבע ברכות יתקיימו בבתים בלבד.

בנוגע לשבת שבע ברכות, הוועדה תמליץ להגביל את מספר המשתתפים ל-50 אנשים, לא כולל ילדים, והסעודה לאחר ה'אויפרוף' (שבת חתן) תתקיים בהשתתפות משפחת החתן בלבד, כאשר גם בקידוש הנערך בבית הכנסת ייערך ללא עריכת שולחנות בגברים וכן אצל הנשים.

עוד הוחלט לבטל את מנהג חלוקת הסוכריות אותם החתן מחלק לאחר סגירת השידוך, מנהג שלדברי אנשי הוועדה גורם לתחושה של בזבוז כספים מיותרים.

בחסידות מציינים כי המלצות הוועדה מיועדות בעיקר עבור החסידים שאינם נמנים על המשפחות העשירות, וכי בכל מקרה לא מדובר בהמלצות שיהוו כתנאי לקבלת הלוואה בגמ"ח של 'גור', או כמשהו שמחייב את כולם.

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
יש כאן לובי ענק של כל נותני השירותים, החל מבעלי האולמות, צלמים, בעלי תזמורות וכו' ועד המאפרות והמסרקות, ברור שכל בעלי העניין שחולבים את הציבור בסכומי עתק מעוניינים שהמצב הנוכחי ימשיך והסטנדרטים רק יעלו, הגיע הזמן שנגיד סטופ, נחזור לקונספט של החתונות של ההורים והסבים שלנו, חתונות אינטימיות עם המשפחה
אלף08.05.20
18
לכל הצייצנים המתוקים כאן. מה עדיף, צרות? או רוגע? וד"ל. יש הורים שלא סוגרים את החודש, ובשביל לחתן כמה ילדים.... אני מציע לכולם לקבל את זה בהבנה, ואין שום חיוב להיות חסיד גור, גם אני לא, אבל אני מחכה שגם בקהילה שלי, יעשו משהו אמיתי. הגיע הזמן. ועוד דבר, הצייצנים פה הם בעלי מקצוע שנותנים שירות לשמ
צייצן05.05.20
בדירות שעולות פי אלף מהוצאות החתונה כבר טיפלת? או אולי נוח יותר לטפל בתסרוקת ובצלם ובמסריט שאלו דברים שעושים טוב לאדם לא רק לשעת החתונה אלא לכל חייו! אתה שוכח שהדור של היום הוא לא הדור של הכפר עם הסוס ועגלה מלפני 200 שנה.
שמואל05.05.20
17
מוווווווווווווווזזזזזזזז
יאיר05.05.20

הצגת כל התגובות

16
מה שאני הבנתי שבעיקר מקצצים אצל הנשים, תסרוקת ובגדים, השאלה מי מחליט על זה? הגברים שבין כך לא מבינים את הסיבה למה נשים מרגישים טוב בזה שהם נראים יפה! תשאל את נשות החסידות בלי לחץ מלמעלה שזה מגיע מהרבי, ואחרי זה אולי תקצץ!
שואל בתמימות04.05.20
כאדם בגור עם משפחה ענקית, המכילה בליעה''ר אחיות ואחייניות רבות. הדרישה לקיצוץ בהוצאות מגיעה דווקא מציבור הנשים ! תתפקח !
אדם05.05.20
לא הבנת אותי! ודאי שיש נשים שלא איכפת להם! אבל אני חשוב שכשעשו את התקנות לא לקחו בחשבון שיש הרבה נשים שזה כן איכפת להם, (אני יקח הימור שזה יותר מרוב), בגלל שמי שמחליטים על התקנות הם גברים שלא מבינים בכלל את הנפש של האשה!
שואל בתמימות05.05.20
15
לא נדבר על הגיחוך בעשיית חתונות כאלה, הזוי כיצד יורדים להם לחיים בפרטים כל כך קטנים!! כאילו לאנשים הקטנים בגור אין רצונות, אין יחודיות. פשוט עדר שוטה ואומלל
הזויים!04.05.20
גילית פיקחות מדהימה !
א05.05.20
14
שרק המחותנים יגיעו ובבית ויאכלו פיתה עם חביתה וזהו...טוב ניתן להם גם מלפפון חמוץ....בקיצור זה אזכרה או חתונה????
קובי04.05.20
תקשיב טוב אם אנחנו לא רוצים שהמחותנים אחרי שיחתנו אפילו פיתות לא יהיה להם אז צריך להתעורר השאלה היא עד כמה אבל אין ספק שצריך שינוי
שלומי04.05.20
13
כמה כסף יחסכו אדמו"רים שיחתנו את נכדיהם עם 50 חסידים. במקום 3000 חסידים?
רבינו04.05.20
העלית פה רעיון נפלא לחיסכון. האדמורים יודיעו שמהיום והלאה את החתונות שלהם הם עושים במעגל מצומצם של 200 איש, מה שנקרא 'כאחד האדם', ואת כל הכסף הנותר הם תורמים לחסידים שיוכלו גם הם לעשות חתונה כזו. נפלאאאאאאאאאאאאאאאא.
יוסי05.05.20
12
לצערי לציבור הליטאי חסר "גדולים" שידאגו לכיס המרוקן שלנו. אני צופה שאחרי הקורונה נמשיך לנהוג באותה מתכונת בלי שום שינוי (בעלי האולמות הכינו את הארנקים). הלוואי ואתבדה.
אשריהם04.05.20
כן נכון לליטאים יש הרבה גדויילים
הנורמלי האחרון05.05.20
11
סוף סוף
104.05.20
10
נו באמת ברגע שזה לא על כולם זה לא שוה כלום מי יהיה מוגדר עשיר שיכול לבזבז הרבה ומי אחד שאין לו כסף הרי דבר פשוט שעכשיו כל מי שיעשה את זה יוגדר כ''פשוט'' בלי כסף
אחד04.05.20
9
כמו סעודה מפסקת
מה זה05.05.20
8
אשרי חלקם שאפו לכל קהילה שגם תעשה תקנות ושינויים דרמטיים כאלו
מהם יראו וכן יעשו06.05.20
7
בעיקר עבור החסידים שאינם נמנים על המשפחות העשירות. לדעתי בתנאי כזה אין לה סיכוי כי כל אחד רוצה להראות שיש לו אלא אני חושב שגם העשירים צריכים להתנהג כך ורק מי שהוא איש עסקים שיוכיח שחייב להתנהג כך בגלל הביזנס כי חלילה עלול להיפגע כי יחשבו שהוא עני ולא ירצו לשתף עימו בעסקים יקבלו אישור מהוועדה
טעות ב והסבר05.05.20
6
רבותי תפסיקו כל אחד יעשה מה שרבותיו אומרים לו ואם האדמור הקדוש אמר. אז זהו זה. ולא לשכוח מה שהכי חשוב זה............ אהבת חינם ולא להפף חס וחלילה
מתוך החסידות...05.05.20
5
כל אדם נולד עם רוע מסויים כמו שכתוב יצר לב האדם רע מנעוריו ולכן צריך להזהר שהאדם לא יוציא את הרוע שבו על אנשים קרובים שנשלטים על ידו כגון בניו ובנותיו, מדוע שבנך או בתך יתחתנו בשטיבל? גם אתה התחתנת בשטיבל? מה שהיה עכשיו בתקופת הקורונה נערות כלות ובנים חתנים מילאו כריות עם בכי על זה לא שמעו בתקשורת.
אבי05.05.20
4
כן ציפיתי לדוגמא אישית של הגערער רעבע ולא לדחות חתונה, אז הוא לא יכול????????????? רק לשלוט?????
דוגמא אישית05.05.20
כן, הוא שולט ביד רמה, כראוי למנהיג, יא מסכן, עני מרוד שכמוך, נעבעך, לפי התגובה שלך, אתה במאה אחוז לא גומר את החודש, וחפש את החברים שלך, ושלא תעיז יותר להיכנס לגערע בית מדרש לאסוף כסף, תנו לנו להתפלל ברוגע ואל תבלבלו לנו ת'מוח בתפילה,
אמת05.05.20
3
בלי לפתוח תגובה חדשה
איך מגיבים לתגובה05.05.20
2
יענו יום זיכרון
דכאון05.05.20
1
כל הכבוד לגור הלוואי לכולנו
שמר05.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24