כיכר השבת

אריה דרעי בראיון • צפו

פטירת הראש"ל, זיכרונות הילדות - ומגפת ה'קורונה' במגזר

הילדות לצד הגר"א בקשי דורון; הרגעים שאביו נשכב תחת גלגלי האוטובוס; המינוי לראשל"צ והרדיפה המשפטית • מגיפת הקורונה במגזר; חשבון הנפש ובתי הכנסת • השר אריה דרעי בראיון ל'כיכר' (ארץ)

51
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ו באייר | 09.05.20
תמונה: פלאש 90 (צילום: יוחנן בלייך)

'שלושים' לזקן הראשונים לציון: במלאות ה'שלושים' להסתלקותו של הראשון לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, 'כיכר השבת' בפרויקט ראיונות מיוחד, בהגשת ישי כהן, עם הרבנים והאנשים הקרובים ביותר לראש"ל.

במסגרת הפרויקט יתארחו הראשון לציון הגר"ש עמאר, הרב הראשי לשעבר ועמיתו של הגר"א לרבנות הגאון רבי ישראל מאיר לאו, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי - שגדל כילד בשכונתו של הרב ומאוחר יותר הביא לבחירתו לתפקיד הרב הראשי - והרב אבא יצחק שטרית, ראש לשכת הרב.

והערב: הפרק הראשון. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בראיון מיוחד על הילדות בעיר בת ים, הרגעים שהרב שכנע את אביו להכניס את בניו למוסדות תורניים, האהבה של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לרב בקשי, המשא ומתן עם ראש הממשלה המנוח יצחק רבין למינוי הרב לתפקיד הרב הראשי, וההתנכלות המשפטית בשנים האחרונות.

בהמשך הראיון (מדקה 14:30), מתייחס השר דרעי, האחראי על המגזר החרדי במשבר הקורונה, לנגיף שהתפשט בציבור וגבה קורבנות רבים, וקורא לחשבון נפש פנים-חרדי.

אריה דרעי בראיון לישי כהן

אני רוצה לחזור איתך אחורה בזמן, בהיותך ילד להורים שעלו ממרוקו והתגוררו בעיר בת ים, ושם אתה מכיר לראשונה את הרב בקשי דורון.

"הרב בקשי דורון היה הרב הראשון שהכרנו, והא היה אז בצעירותו, בסביבות גיל 30, כשהוא היה נקרא רב השכונות, לפני שהוא מונה לכהן בתפקיד רב עיר, ואני זוכר אותו מוסר שיעורים במסירות נפש, לאחר שהלך מרחק גדול. אני זוכר את הרב בקשי כשהוא מרומם את האנשים, ודואג להם לשעוני שבת, לפלטות ולעוד הרבה דברים שקשורים בהלכה, דברים שאנחנו כעולים חדשים בכלל לא ידענו.

"נכון שהוא לא לקח אותנו לפנימיה, אבל ברחנו ממנה אין ספור פעמים הביתה בגלל התנאים הקשים, והוא היה זה שחיזק את אבא שלי כשכולם צחקו עליו, וכשהוא ראה את אבא שלי הוא היה קם לכבודו ואומר שהוא מחזיק שני ספרי תורה".

"לאחר מכן, כשאבא חזר הביתה, הוא אמר לאימא שלי: 'שמעת? הרב בקשי אמר שיש לנו שני ספרי תורה', והיינו אז ילדים קטנים ממש...".

דרעי חוזר לימים של מינוי הרב בקשי דורון לתפקיד הרב הראשי והראשון לציון, בזמן ממשלת רבין: "10 שנים לפני כן, בשנת תשמ"ג, מרן הרב עובדיה זצ"ל העמיד את הרב בקשי למועמדות מול הרב מרדכי אליהו, ואני יחד עם הרב דוד יוסף היינו ראשי המטה שלו, הרבה לפני שהיתה בכלל מפלגת ש"ס. למרות שלא היה כל כך סיכוי, הישגנו הישגים לא רעים בכלל".

איך שכנעת את רבין לתמוך ברב בקשי דורון לתפקיד?

"זה התחיל בכך שאנחנו היינו המפלגה הדתית היחידה בקואליציה, ורבין אמר שנעשה חלוקה בנוגע לתפקיד הרב הראשי, ותוך כדי הוא הציע שאנחנו ניקח את הרב בקשי לתפקיד הרב הראשי הספרדי, והוא יקח את הרב שאר ישוב הכהן לתפקיד הרב הראשי האשכנזי".

הכתרת הראש"ל זצ"ל

"כידוע שמרן הרב עובדיה זצ"ל רצה מאד את הרב לאו לתפקיד, ובהוראתו הודעתי לרבין שהיות ואנחנו לא מתערבים לו בענייני הביטחון, אז שגם לא יתערב בעייני הרבנות, וכך זכינו גם ברב בקשי דורון וגם ברב לאו".

"לא אשכח את השמחה של אבי מורי, כשהוא ראה שאני בתפקיד שר הפנים מצליח למנות את הרב בקשי לתפקיד הרב הראשי. מי שהכיר את הרב זצ"ל ידע שהוא מטבעו היה קצת מופנם, ובכל זאת לא ראיתי אהבה של 'בעלי בתים' כפי שהיו אוהבים את הרב בקשי ז"ל, וזה אכן משהו שאני לא שכחתי עד יומו האחרון".

יש משהו שאתה לוקח איתך הלאה מהרב בקשי דורון זצ"ל?

"הרבה דברים. קודם כל את העשייה הגדולה שלו. אנשים לא יודעים מי היה הרב בקשי, ושהוא היה מפארי ישיבת חברון בתקופה שלא כל כך היו ישיבות ספרדיות. שמעתי מאנשים שלמדו איתו שהוא היה נחשב לאחד מתלמידי החכמים הגדולים ביותר בישיבה, וגם לאחר מכן בזמן שלמד בכולל שהקים הרב עדס, וכשהלך לכהן כרב בעיר שהיתה שממה של ממש מבחינה דתית. זה משהו אחד שאני לומד ממנו".

"משהו נוסף שאני לומד ממנו זה העניין של 'לא תגורו מפני איש'. הוא היה חד בדעתו, ומתעקש על כך ללא שהיה משנה את דעתו כדי שיימצא חן בעיני אנשים".

"הרב תמיד היה נוהג בעדינות, ולא זכור לי אפילו פעם אחת שהוא הרים את קולו. אנחנו רגילים לראות אנשים אחרי שהם מסיימים את תפקידם הבכיר, שהם מפסיקים את העשייה,. הרב בקשי זצ"ל, למחרת שסיים את תפקיד הראשון לציון כבר פעל והקים כוללים ומוסדות, מה שהביא אותנו למצב שתלמודי התורה שלו הם המפוארים ביותר שיש בציבור שלנו, והכול בצניעות ובפשטות".

מתי נודע לך שהרב חלה בקורונה?

"לצערי הרב נודע לי רק כשזה התפרסם, והכול עבד לצערנו בצורה מהירה מאוד. אני גם זוכר את היסורים הנפשיים והגופניים שהרב עבר, ותמיד צהלתו הייתה על פניו, ללא תלונות".

"הרב גם עבר רדיפות על ידי אנשים שהתנכלו לו בשל כך שהוא התעקש לנהוג ולבחון בעצמו אנשים, ולאחר כל זה אף פסקו נגדו בבית המשפט, ולמרות הכול הוא הורה לאנשיו שלא להגיב, אלא לנהוג באיפוק".

ראינו שחששת שהלוויה תתקיים ביום ולא בלילה, מחשש שאנשים רבים יבואו להשתתף.

"אמנם חששתי, אבל אני מעריך מאוד את הציבור שלנו שהוא ממושמע מאוד, ואמרתי את זה גם לראש הממשלה באותו יום שבו כונסה מסיבת עיתונאים. אף אחד לא חלם שציבור כל כך גדול יתאפק ולא יגיע".

"בנוסף, ידוע שהרב בקשי ברח כל שנותיו מכבוד, ו'כל הבורח מהכבוד - הכבוד רודף אחריו'. ראינו שכל כלי התקשורת בארץ ובעולם דיברו באותו יום על הראשון לציון שנפטר מהקורונה, כולל שידורים חיים ממסע ההלוויה, למרות שכואב לראות הלוויה כזאת".

האמנת בחיים הפוליטיים שלך שתצטרך אי פעם לנהל ראיונות במרחקים ובמרפסת של הבית שלך?

"חסדי ה'. אנחנו לא יודעים חשבונות של הקב"ה, ואנחנו צריכים לקבל את הכל באהבה ולחשוב שככה הוא מדבר איתנו כשאנחנו לא מבינים את השפה שלו, ואני מקווה שנלמד מהדבר הזה כמה דברים לחיים שלנו, על ההתנהגות, על הריצה אחרי הישגים, ההמוניות והטירוף; כל זה השתנה".

אריה דרעי עם בנימין נתניהו במליאת הכנסת

"הקב"ה עשה איתנו חסד, עם כל מה שקורה במדינת ישראל ביחס למדינות אחרות. תראה את מספרי הנפטרים בניו יורק ובלונדון, ותבין את החסד שעשה איתנו הקב"ה".

"אני חושב שצריך לעשות בציבור שלנו חשבון נפש אמיתי, משום שלצערי 70% מהחולים במדינת ישראל הם חרדים, ולא רק בערים החרדיות אלא בכל המקומות במדינת ישראל. יש לנו הסברים להכל, אם זה פורים, אם זה חתונות שהתקיימו, אבל תראה את הנס הגדול שקרה כאן בישראל".

"אני מקווה שנצא מהמשבר הזה, וכמובן חייבים להמשיך ולשמור. אנשים שואלים אותי איך פותחים מכוני כושר ולא בתי כנסת, או את ההילולא במירון, ואני אומר להם 'מי כמוני רוצה שייפתחו את בתי הכנסת, אני הראשון שבעד לחגוג את ל"ג בעומר, אבל קחו בחשבון שלפי הסטטיסטיקה ברור לכולם שמתוך מאות האלפים שמגיעים למירון כמה עשרות מתוכם יכולים להיות חולי קורונה, ואז ביכולתם להדביק את הציבור".

"בנוגע לבתי הכנסת, ברוך ה' שאנו נמצאים כעת במצב שכולנו מתפללים בציבור. ישנם מניינים בשטחים פתוחים, ואנחנו כבר לא במצב שהיינו לפני חודש שבו התפללנו בבית, ולכן היות שההתייחסות לבתי הכנסת היא לא בצורה אחידה, משום שאי אפשר באמת להתחייב ולקחת אחריות על מה שקורה ב'שטיבלאך', או אפילו בבתי כנסת גדולים, לכן - לא מדובר כאן בהישגים פוליטיים, ותאמין לי שאם הייתי עומד על זה שייפתחו את בתי הכנסת, הייתי מצליח - מדובר כאן על הוראה של הרבנים, ובנושא שצריך לקחת עליו אחריות".

תוכן שאסור לפספס
51 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
פנייה ישירה ואחרונה לח"כים ועסקנים ורבנים ונכדים וכו' שלנו, ברגע האחרון: אתם משחקים באש. רבי שמעון לא יסלח לכם, כלל ישראל לא יסלח, הקב"ה גם לא יסלח לכם! *בימי ה‘בית יוסף‘ רבי שמעון התגלה בחלום למרן ואמר שאם יבטלו את ההילולא שלו, כפי שרצו מטעמי תערובת, תבוא מגיפה [כך מעיד החיד“א בקונטרס מעשי ניסים
משחקים באש11.05.20
32
והסאונד נשמע ברמה סבירה, ולא כמו עד לא מזמן, שזה היה נשמע כאילו המיקרופון במרחק 2 מטר מהדובר !
סוף סוף השתדרגתם10.05.20
31
האמירה שלך על 70% הייתה מיותרת ומזיקה. הופצה כבר בכל העולם וגרמה לזרם תגובות אנטישמי. לא מתאים לפוליטקאי ונציג ציבור ותיק ושקול כמוך ליפול בפח שכזה.
לדרעי10.05.20

הצגת כל התגובות

30
כמה שטויות בן אדם עם תואר שר בכיר יכול לדבר ?
ש09.05.20
29
ב"ה שזכינו שמרן הרב אליהו זצוק"ל היה ראשון לציון!
לוי09.05.20
אמת ויציב. אשרינו ואשרי הדור שזכה!
שוקי10.05.20
28
האם מחנכים לציות להוראות???
חשבון נפש11.05.20
27
נותן אוכל לרעבים.....מה העניין שלו להמשיך את ההסתה במקום לעזור או מוסיף.נראה אותו אומר משהו על מה שהיה בשבת בים לא מקנא אם היה משהו כזה אצל החרידים
הפעם הגזמתם!!10.05.20
26
אשרינו שזכינו שיש לנו אריה כזה
אלי09.05.20
25
רבי שמעון בר יוחאי "כל אותן אלפים שנפלו במגפה בימי דוד, לא נפלו אלא על שלא תבעו בנין בית המקדש"!... (מדרש תהילים מזמור יז').
יוסף09.05.20
יש"כ! הלואי ונזכה שיתחילו לדאוג גם על ביטול העליה לרגל למקדש, ולא רק למירון!!
עברי אנכי10.05.20
מדובר בסיכון כרת שרק כהניסטים הולכים לשם כידוע שאסור ללכת לשם.
עעע10.05.20
24
אא לידיעתך מכלוף שלך השליח הכי גרוע גרם אסון אוסלו ועד היום הוא מנקה עצמו ומצהיר ביצעתי מה שפקדו עלי. מזכיר לך משהו?
הלו אא 29 אולי תלמד קצת עובדות. אחר כך ת10.05.20
23
ההגיון כמה שטחי בנאדם יכול להיות ? מה תוכן הכתבה ? להלל את דרעי כראיס , להלל את הפוליטיקה הזולה ?מה קורה פה ?????
איפה 10.05.20
22
חשבון נפש מעמיק= זניחת פירוש "אמונת חכמים" במתכונתו הנוכחית
חחח09.05.20
21
חזרה בתשובה בלי טיוחים נדרשת גם מחרדים...
זמן תשובה10.05.20
20
הגרוע פה זה שהאדון דרעי מוליך שולל את העדר .. להספיד את גאון עולם לא צריך את דרעי וכו' יש מספיק רבים וטובים ממנו לעשות זאת . אלא שהפוליטיקה גוברת על כל הנאמר ..... כל עוד יש רווח פוליטי מהמהלך אזיי דרעי נמצא הקדמת הבמה . הבעיה הגדולה שדרעי ושס מייצרים עוד דור דור ועם הארץ . עוד דור של חוטבי עצים
מני10.05.20
תתבייש אחד כמוהו שמציל נפשות רבות בזכות רשת החינוך שהוא מחזיק אחד שחכם שלום אמר שהוא מקנא בזכויות שלו מי אתה שתדבר עליו אני לא ילך לנשק את ידיו ואני לא מעריץ שלו אבל אני בטוח שהוא שליח חכמים נאמן משא"כ אצלכם
אא10.05.20
19
לא רק האתון של בלעם מדברת אני רואה שיש עוד למה בתי כנסת סגורים וקניונים וחדרי כושר פתוחים למה קבר רשבי סגור ושווקים פתוחים אתה נותן יד לרדיפת הדת תתפטר בושה לך הבית נמאסתה אתה לא מיצג אותי יותר
דוד09.05.20
תחשוב לפני שאתה מוציא משהו מהפה
דוד10.05.20
איי איי איי אייי כמה אנשים קנאים יש הבן אדם עושה עבודה אש בכל הנוגע לציבור החרדי במשבר הנוכחי ומה מעניין אותך שקבר הרשבי סגור צריך פשוט לקלוט שאולי לא יפה ולא נכון לומר ששבעים אחוז מהחרדים הם חולי קורונה אבל זה נכון ואנחנו פשוט לא מבינים רק בדרך הקשה ולכן הכל סגור כי אנחנו בתחילת המשבר עשינו את כל
חיים10.05.20
זה הכי קל להטיל את האשמה על הציבור, להזכירך שבתחילת המשבר המסרים לא הגיעו לציבור החרדי שלא רואה סרטונים ולא רואה חדשות ברשת האינטרנט, רק כשהבינו את זה, העבירו את המסר כמו שצריך בפשקוולים וברמקולים ובאמצעות הטלפונים הכשרים.
אמיתי10.05.20
18
יפה מאוד אני נהנה מהרעיונות של ישי כהן, וביוחד רעיונות מעין אלו.
מוישי ליפשיץ09.05.20
תילמד עבריס אשכנזי מטומטם
חיים10.05.20
17
התרגשתי כל הכבוד רבי אריה אני רק מתפלל שהמשפחה של הרב תזכה ותמשיך את המפעלים הענקים של הרב. ישיבות. ישיבת בנין אב רמת שלמה. ישיבת דבי אליהו בית וגן. כוללים. עזרה לחתנים וכלות. ועוד ועוד זה המעט שאני מכיר כל יום אני שומע על עוד מוסד של הרב.. ת.נ.צ.ב.א. שיתפלל עלינו
זינדמן משה10.05.20
16
חשבון נפש של פוליטיקאי שייך רק בשדה הפוליטי, ושם השאלה הגדולה איך 2 שרים חרדים, דרעי וליצמן, במרכז העשייה של המגיפה, ומאשימים את הציבור במה שהיה מוטל עליהם יותר מכל אחד אחר - להסביר לציבור שלהם את חומר הסכנה. הדוגמא הכי טובה היא מה שדרעי מעדיף להסתיר תחת השם "מרכז רוממה", והוא הכי מקורב אליהם יותר מ
אינטלגנט10.05.20
15
ממשה ועד אריה, לא קם כמשה. והאיש דרעי גדול מאד מכל האדם אשר בכנסת ובממשלה. פה אל פה מדבר ה' בו ומראה ולא בחידות, ותמונת ה' יביט. ובניגוד למשה שפרש מאשתו ובניו לא הלכו בדרכו. דרעי דבק באשתו ובניו ינהיגו אחריו.
רבינו09.05.20
קצת שכל לא יזיק אל תעז לדמות את משה רבינו לאן הגענו???? איפה התורה שלך "לא יקום ולא קם כמשה.." הקורונה לגמרי שיבשה....
תחשוב10.05.20
14
הכי חשוב - שתעשה שלום ואחדות בתוך הציבור הספרדי
יוסף10.05.20
13
הגאוה המרוקאית יוצאת מכל חור. אני אני ואני.
ה. משפיל גאים עדי ארץ10.05.20
12
יהי זכרו ברוך מצער מאוד זצו''קל זכותו תגן עלינו אמן
Bin09.05.20
11
תתקן את מה שאמרת... מלא חרידים לא יכולים לשוב לעבודה בכבוד ההסתה חוגגת
חרידי כאוב10.05.20
10
אריה תמיד אתה מדבר לענין. אשריך.
מרן09.05.20
9
יפה. כמובן שב"ה שזכינו לכהונתו של מרן פוסק הדור רבנו מרדכי אליהו זצוק"ל כראשון לציון
מ09.05.20
חשבון נפש חשוב שצריך לעשות שר הפנים מדוע מעלימם עין מהבניה ללא אישורים,כל אחד בונה כאות נפשו, בבני ברק בירושלים בביתר, בונים מאות חדרים,להשכרה זה קיבל שם,יחידת תיור . בנינים שנבנו עם 8 דירות היום הם נהפכו ל12 דירות ללא תשתית ללא חדרי ביטחון . תחשבו לבד איזה עוד בעיות נוצרו בעקבות ההפקרות הזו.
בן דוד10.05.20
כמובן וכמובן!!
מ. ד.10.05.20
8
אוטובוסים התפוצצו בלב ערים. ת.א. י.ם. חיפה. מראות הרס ודם. כלה ערב חופתה נהרגה. כן. יהודים בשובם מהכותל. ה. ישמור. רבבות הרוגים פצועים בגופם ובנפשם. לעולם לא אשכח זוועות אוסלו זה חרוט בנפש. הסמול קרא לקרבנות ה. יקום דמם: מחיר השלום. משל היו חס ושלום פאטאטות. לא יהודים לא בני אדם. בעצם הממשלה היתה כ
זוועות אוסלו. לא ללב חלש. במה תמך דרעי ע11.05.20
7
ידידי הרב אריה דרעי. אתה בודאי יודע מה הסיבה לכך שכמות הנדבקים בקורונה בקהילה החרדית גבוה כל כך. ❗️ צפיפות המגורים בקהילות החרדיות. ידידי הרב דרעי למה יש צפיפות??? האם מפלגת ש״ס עשתה משהוא לפתרון מצוקת הדיור והצפיפות❗️? אנחנו מחתנים הילדים שלנו ושולחים אותם לגור בתוך קאפסולות. כי אנחנו יושבים במ
יצחק09.05.20
אתה מסכים אם זה שבחו"ל הדירות גדולות ומרווחות יותר וכן הכיתות וגני הילדים אם כך איך גם שם נדבקו ונפטרו חרדים יותר מגודלם באוכלוסיה מה שמראה שלא קשור פה הגודל אלא חיי הקהילההה!!!!!!!! שמתאפיינים בבתי הכנסיות, הישיבות וכו... לגבי זה שצריך לעשות הרבה יותר בענין הדיור אני מסכימה לחלוטין!!!
אביטל10.05.20
6
מחנכים לשמירת חוקי תנועה ופקוח נפש? תינוקות שנישבו בחינוך החרדי...
תינוקות שנישבו10.05.20
5
דרעי עושה חילול ה' גדול חבל
משה10.05.20
4
למה דרעי מקטלג ואומר שרוב חולי הקורונה הם חרדים ??? למה הוא נתן חרב ביד שונאינו ???
טפשות10.05.20
ליחצני"ם פתרונים, לא הבנתי את זה .... כאילו הציבור הוא איזה גוף עוין וחוצני שצריך לשלוט בו, שוכחים שזה הציבור שבחר להם ושם אותם איפה שהם נמצאים היום.
אמיתי10.05.20
3
תתבייש !!! תתבייש !!! קניונים, טיסות עבודה הכל פתוח ולהדליק גפרור לר' שמעון בר יוחאי אסור ..... מי שיכול לעזור ולעצור את המגיפה , זה ר' שמעון בר יוחאי ואתם שותפים לכך. חבל ...
אמיתי09.05.20
את הגפרור אתה יכול להדליק בבית אני בטוח ש בעת זאת ר שמעון היה מעדיף לא להגיע אליו ודרך אגב לא נראה לי שלדרעי יש משהו נגד ר שמעון אלא לשמור שלא נידבק
אברהם10.05.20
אתה מדבר שטויות, כי אם אפשר לצאת ולבלות ולקנות תחת הנחיות והגבלות של משרד הבריאות, אפשר גם לעשות הדלקה תחת הנחיות והגבלות ואפילו עם אישור מיוחד. אבל להטיל איסור גורף בלי שום פרופורציה, זה מוגזם !!!
אמיתי10.05.20
ואולי ר' שמעון בר יוחאי יוכל לעצור את המגיפה כפי שקרה בעבר, זה היום שלו והזכות שלו וחבל ....
אמיתי10.05.20
ואולי לא???????????
קאופמן11.05.20
2
לך תראה איזה חגיגות יש אצל החילונים ממה שאמרתה על החרדים
בשביל מה?10.05.20
1
ישר כוח תודה רבה,סוף סוף איש מעניין ואיש חכם וירא שמיים.
רויטל09.05.20
למה דרעי משמיץ ומכפיש את החרדים...(70 אחוז) ????
למה למה למה למה10.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24