כיכר השבת

פולמוס העליה להר

אייכלר משיב לגפני: "מה לך ולמירון. אל תטיף מוסר!"

חילופי דברים קשים בין ח"כ אייכלר לעמיתו הליטאי משה גפני, אחרי שהאחרון מתח ביקורת נוקבת על כוונתו של אייכלר לעלות למירון גם השנה: "אתה לא חש געגועים לציון" (חרדים)

129
אבי רבינא | כיכר השבת | עודכן ב-י"ז באייר תש"פ | 11.05.20
הכתבה פורסמה ב-י"ז באייר תש"פ | 11.05.20
אייכלר נגד גפני
אייכלר נגד גפני (צילום: פלאש 90)

ח"כ ישראל אייכלר מאגודת ישראל משיב אש, ועונה לח"כ משה גפני, יו"ר דגל התורה, על הביקורת החריפה אותה מתח מוקדם יותר על חברי כנסת שיעלו למירון בל"ג בעומר ולא ישמשו דוגמה ראויה לציבור, ברקע סכנת הקורונה.

בהודעה ארוכה ומנומקת מסביר הח"כ החסידי מדוע מי שכן יכול לעלות למירון, עליו לעשות זאת - למרות שהציבור הרחב לא יוכל השנה לעלות להתפלל בשל הנחיות משרד הבריאות.

אחרי דברי אייכלר, יצא השר אריה דרעי 'פרוקטור הקורונה' במגזר, בעמדה מנוגדת - הקרובה יותר לזו של גפני.

"מה הקדוש ברוך הוא לכל אף רבי שמעון לכל", פתח אייכלר את דבריו בציטוט: "דווקא בשנה קשה זו, כשנגזרה גזירה שנבצר מרבבות יהודים להגיע אל ציון הרשב"י ביומא דהילולא ולבקש ישועות, מחובת כל מי שמורשה, להגיע ולהתפלל, ולהתחנן בעבורם לכל הישועות והנחמות".

בשלב זה עוקץ אייכלר את עמיתו לסיעה וכותב: "מי שאינו חש געגועים למירון ומעולם לא בא לשם בל"ג בעומר, לפחות לא יטיף מוסר לשלוחי דרבנן, שהורשו לעלות ולהתפלל והם מקבלים בשבוע האחרון בקשות להזכירם מהמוני יהודים בארץ ובעולם שליבם יוצא למירון והם מבקשים שיעמדו ויתפללו עבורם ועבור כלל ישראל".

"היה עם פיפיות שלוחי עמך בית ישראל העומדים לבקש תפילה ותחנונים לפניך על עמך בית ישראל שתיעצר המגיפה ויבטלו הגזירות ובזכות רשב"י יתמלא רחמים וחסדים ושפע טוב על כל היהודים המשתוקקים לעלות לציון הקדוש".

המחסומים בדרך להר, היום (צילום: דוברות המשטרה)

לסיום כתב אייכלר, בנימה אישית: "לכתחילה חשבתי לא לעלות השנה למירון. אבל היות ואבי הרב מנשה אייכלר ז"ל עלה שבעים וחמש שנה לציון הרשב"י, כולל בשנת תשכ"ז כשבוע לפני מלחמת ששת הימים כאשר המקום היה בסכנה ורק בודדים עלו לשם במסירות נפש והיה לשליח ציבור עבור רבבות יהודים שלא יכלו לעלות, אני חש גם השנה חובה לעלות ולהתפלל כשליח עבור כלל ישראל שנבצר ממנו לעלות".

מנגד, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פרסם הודעה בה נכתב: "לא אגיע הערב לחגוג את ל״ג בעומר במירון. אחגוג בבית. ביקשתי גם מכל חברי הכנסת של שס שלא להגיע למירון. למרות שהחגיגות בהר מירון חשובות לנו מאד, חשוב יותר להישמע להנחיות משרד הבריאות ולעשות הכל כדי למנוע את התפשטות הנגיף".

כזכור, בהודעתו מוקדם יותר כתב גפני: "בשעה קשה זו, שלא מאפשרים להמוני בית ישראל לעלות להר מירון בל"ג בעומר עקב החשש מהדבקה המונית של נגיף הקורונה, ישנם חברי כנסת ושרים שבכוונתם להגיע יחד עם עוזריהם, ואני קורא להם לשמש דוגמה כלפי כל הציבור ולהימנע מלעלות לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שבהר מירון".

כעת כאמור הוא מקבל תשובה הולמת מחבר הכנסת ישראל אייכלר, מאגודת ישראל.

אייכלר סמוך לציון הרשב"י (באדיבות המצלם)
תוכן שאסור לפספס
129 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
96
מאות המתפרעים כעת במירון זה על ראשו של אייכלר, הוא גרם לחילול הקודש והשם, ולהסתה ושנאת חרדים שמביאים מחלות
חכמוב12.05.20
95
מאד פשוט, זה סימפטום של ההבדל בין הליטאים לחסידים. לליטאים שלוחי דרבנן הוא בעצם השרת של הציבור ובראשם גדולי ישראל. החסידים שלחו את מקורבי ומיוחסי החסידות החל מאיצ'ה מאיר לוין. אייכלר רואה את עצמו שליח להתפלל על הציון (בזכות היחוס העצום, שזכה להיות סדין אדום של טומי לפיד בפופוליטיקה...) וגפני רואה את
פרופסור מקגונגל11.05.20
94
תמשיך לדבר נגד החסידים כמו המתנגדים מלפני 200 שנה ויותר. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. ובכלל מה אתה מכניס לפה את הנודע ביהודה? הרי היום ידוע שהנוב"י טעה ביחסו לחסידים. אם הוא היה חי היום בודאי שהיה מודה בכך שהחסידים יר"ש ות"ח. ולסיום, בעל התניא השפת אמת והאבני נזר והדברי חיים והמנחת חינוך היו חסידים
לגפרי הכופר11.05.20

הצגת כל התגובות

93
מדבריך משתמע זלזול ברשב"י כאילו עושים חלילה ע"ז מהצדיק. זה שקר מוחלט. אתה בעצמך כתבת שפונים להקב"ה שיעזור לנו בזכות רשב"י ואתה יודע שאף אחד לא מתפלל לרשב"י עצמו אלא להקב"ה שיעזור לנו בזכות הצדיק. גם דבריך שיש ביטול תורה בלג בעומר מראים על זלזול ברשב"י. אפשר לחשוב שאתה יושב ולומד כל היממה.. אם יום אח
לנאמנים בודדים11.05.20
92
ההצעה שלי שכל יהודי ידליק בביתו נר לכבוד התנא רבי שמעון בר יוחאי וירקוד בשמחה לכבוד ה' יתברך שנתן לנו תנא כזה שהאיר את כל העולם בקדושתו וזכותו ממגינה לנו עד ימינו ובוודאי לא להתעסק אם שטויות מה הוא אמר ומה הוא אמר כי אין זה לכבוד התנא ואני כותב את זה למרות שאני שייך לכיפות הסרוגות אהבת השם יש בכל יה
יעקב11.05.20
91
ידוע שמי שעמד בראש ישיבת פוניבז' והקים את מפלגת דגל השנאה זלזל מאד בציון רשב"י וביקר שם רק פעם אחת בחייו וגם זה רק בגלל בקשת הגרי"ז
גפני הולך בעקבות רבו...11.05.20
הזלזול הוא כולו שלך, ומרן זצ"ל הוא עצמו היה כבוד התורה , וכשאתה פוער פיך לזלזל בו בבוטות, אתה מסתכן בנפשך, הזהר בגחלתו
בני ברק12.05.20
חוששני שדוקא בדיבור הפך הרע על המדובר מעוררים דינים רח"ל. יהודי שירד לשפל המדריגה, ועורר והגביר שנאה ופירוד לבבות ברמה שאף אחד לא הצליח לעשות קודם
נו נו12.05.20
90
זה בדיוק סוג השיח שלא גורם לחילונים להתקרב ליהדות. חבל.
אריה פינטו11.05.20
89
סופסוף אייכלר הקשקשן מגוון. בלי ״יודנראט״ ובלי ״יבסקציה״ בליְ ״גטו״ ובלי ״אנחנו נבלה אתכם״ מה הוא בכלל מחפש בכנסת? שיכתוב ב״מרווה לצמא״
לאחר העיון11.05.20
88
ראה איזה פלא שתי פוליטיקאים מתקוטטים כמו ילדים, וכמות התגובות גבוהה מכמות התגובות שיהיו כנראה לכל נושא מהותי אחר, אבל אי אפשר שלא להתייחס לעובדה שמירון הפך ממנהג יפה, לאחד מיסודות הדת שבלעדיהם לא ייחשב האדם בר ישראל וכמעט שיצא מן הכלל ר"ל שנית שימו לב למעמד ההולך ומשתדרג של חברי הכנסת היקרים שלנו,
דודו שוורץ11.05.20
סתם שתדע דכתוב בגמרא מאי שלוש פעמים יראה כל זכורך וכ"ו ואומרת הג"מ ההוא רשב"י זיע"א וזה מבהיל מאד ברעיון אבל שמדברים על ציון רשב"י והילולה יש צורך בזהירות מוגדלת בלשוננו וזה חוץ מדברי השפת אמת זיע"א שזהו כבחית יו"כ פשוט מבהיל רק ישועןת ובשורת טובות לכל עם ישראל אמן
ינון12.05.20
87
תגובת 52 פשששש מדהים
52 צודק מדהים11.05.20
86
אז אדון אייכלר תן למישהו אחר לעלות במקומך, מה זה קיבלו אישור? אחמים? תתבייש.
מ11.05.20
85
גפני מדבר עם השכל, אייכלר עם הרגש והכלל הוא שהשכל תמיד צודק!
יוסף12.05.20
84
אותי זה לא מעניין ...
אייל11.05.20
83
המילים אל תטיף מוסר שייכות לאנשים עם ליקויי התפתחות חמורים, אדם שמילי גרם של שכל בקודקודו שמח על הטפת מוסר ובעיקר מכבד את זולתו. השיח האומלל הזה מעליב ופוגע בעיקר בציבור המצביעים שהלך לקלפי כדי לקיים ועשית ככ וכו' ומקבל תזכורת על רמתם הירודה של חלק מהם. חשבתי שאולי הקורונה תזכה אותנו במשב רוח רענן
חיים קליין11.05.20
82
סליחה שאני מתערב ישראל האם אתה לא יודע שכן שלי מוישה מובטל בימים האלה עוד כמה ימים הוא הוא עומד לחזור לתעסוקה שלו אז הוא יהיה יותר רגוע הוא גם יפסיק עם המריבות בבית
נתן השכן של גפני11.05.20
81
אייכלר צודק , שגפני לא יטיף מוסר . ואם הוא צורך קצת תשומת לב שידבר פוליטיקה . אין הצדקה להתסיס את השטח
ברוך11.05.20
80
הלוואי וגם לבתי כנסיות היה כזאת תשוקה להיכנס ויריבו על זה עצוב שרק על ר שמעון רבים
אחח11.05.20
79
בושה וחרפה שזה הדוגמא שאייכלר נותן לציבור
יוסי11.05.20
78
זה באמת אפליה שרק להם נותנים לעלות חשבתי שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית ...
טבריינית11.05.20
77
בתור חסיד בעלזא, הפעם גפני צודק אין שום מטרה לעלות למירון בעת סכנה זו, כשבד בבד מזהירים את כולם לא לעלות, קצת אכפתיות לא תזיק....
גפני צודק11.05.20
ממתי אתה בכלל חסיד
יעקב11.05.20
גם אני חסיד בעלזא , נו אז מה הקשר כלל ישראל במצב הנוכחי לא יכול לעלות בהמוניו (מאות אלפים) למירון בגלל המצב ואת זה כל אחד מבין וזה אינו דומה בכלל לקניונים וחוף הים ,מאידך אם ישנם בודדים שיכולים לנצל הזדמנות לעלות ובוודאי אם הוא איש ציבור ולאו דוקא רב או אדמו"ר (הרי אדמו"ר לא בא לבדו) מדוע לא לנצל את
מנחם 11.05.20
76
ככה צריך להתנהג נבחר ציבור. לפרסם את המייל שלו ולהתפלל על מי שלא יכול להיות השנה במירון.👍🏻
יצחק11.05.20
הוא לא נבחר ציבור ולא מייצג אותי אולי את הרעבע שלו. תלמידי חכמים וצדיקים שיקבלו אישור להגיע ויהיו נציגים שלנו והעסקנים - שיתכבדו וישבו בבית ויראו דוגמא אישית!!!
לא ולא11.05.20
75
אייכלר הינו שליח ציבור אמיתי שבכל השנה עושה רבות למען כל הציבור יישר כוח גדול!
בני11.05.20
גם אם זה נכון - אין קשר להגעה למירון. כשנגזר על כולם לא להגיע, הם האחרונים שצריכים להידחף לשם!! בדיוק להיפך. צריכים לשדר הזדהות עם הציבור, ולשמש דוגמא. לא אופורטוניסטים של זכויות יתר!
מה הקשר11.05.20
74
מעניין איכלר היכן אתה כל השנה קולך נדם .פתאום אתה נציג הציבור בזכות היותך חבר כנסת. משכורת הא .בוש והיכלם.טפל קודם בקורונות בבעלז ים.
יצחק11.05.20
73
באמת כל הכבוד לישראל אייכלר ששומר על מסורת אביו ר' מנשה שהיה מסור למירון בכל רמ"ח ושס"א אבל להזכירך הרב אייכלר כשהאדמו"ר שלך טס ללונדון לל"ג בעומר או לקנדה איפה היית אז תספר לנו מה הכי חשוב אצליך מה היה קורה אם האדמו"ר שלך היה עכשיו בניו יורק איפה היית ????
חסיד בעלז 12.05.20
72
למה אייכלר יכול ואני לא? תתכבדו ושבו בבית כמו כולנו
חסיד11.05.20
71
איך יסתדר משיח עמכם.בושה.
ברייתו.11.05.20
70
דת חדשה שכת החסידים בדו מליבם אין שום הלכה בשלחן ערוך לנסיעה למירון החסידים מקפידים על המצוות שהם חיברו יותר מהתורה שהקדוש ברוך הוא נתן לנו בהר סיני לא במקרה אייכלר דיבר את השטויות האלו היום היאר צייט של הנודע ביהודה שזיהה כבר את את כת החסידים שאמר צדיקים ילכו בם וחסידים יכשלו בם
ג'פרי11.05.20
69
אייכלר הוא פופוליסט שמנסה להוציא את ה"שד" הליטאי-חסידי, זה נמוך ועלוב, גפני צודק בכל מילה, אסרו לעלות על כל עם ישראל למירון מחמת הסכנה, אז אם רוצים לשלוח כמה שלוחי דרבנן אז שישלחו את האדמו"רים, ואת המקובלים, ר' מיילך וכו' אבל מה הקשר ח"כ???? מה עדיף אייכלר מכל חסיד אחר?? (אגב, הספרדים היו הראשונים
אריה11.05.20
68
שמעתי שבבחירות הבאות עץ ירוצו יחד עם בעלזא
אודי11.05.20
אני שמעתי שגור ירצו עם אלי ישי
שירי11.05.20
בלבול שכל אחד גדול
יונתן11.05.20
67
לא אכוין את דברי לאדם מסוים רק לאוירה שנוצרה, שלא צריך קריאת התורה ובקלות נפסק מה פיקוח נפש , מי מדבר על תפלה במנין . ובשכונתי בעוד אנשי גפני לא נראו מוסרים נפשם לתפילה, ואולי דוקא להתקשר למשטרה על שתקיים מנין, באותו עת אנשי אייכלר התפללו בדבקות ,לא פלא לי שאייכלר חם ליבו לדברים שבקדושה
חיין11.05.20
ש"אנשי אייכלר" גם חטפו קורונה, כולל מקרי מוות רח"ל, בהיקפים מבהילים בשכונתם, גם חטפו סגר על השכונה, וגם ממשיכים ככל הנראה לזלזל - ולחלות. אבל מה כל זה שייך לתפילה בדבקות או לשאלה אם "חם לבו" לדבר שבקדושה? ובכלל, הביטוי "חם לבו" נזכר בתורה רק בהקשר של גואל דם. נו, זה המודל בעיניך?
רק מזכיר לכם11.05.20
66
זה בסדר, תמיד הוא היה בחור חכם....
שלומי11.05.20
65
בקריית בעלזא זלזלו בהוראות הבריאות, ורבים חלו בקורונה, ונציג בעלזא עדיין ממשיך לשחק בחיים ומוות, ומתעלם מהסכנה לא מכיר "ונשמרתם מאד לנפשותיכם"? ואיפה הרגישות למאות האלפים שאסרו עליהם להגיע?
יש גבול11.05.20
צודק בכל מילה אייכלר תפסיק לשחק לנו בעיניים
חיים11.05.20
מה קשר? בשבילו זה לא סכנה ולגבי הדבר השני בשבת זו נקרא בפרקי אבות פרק ה' ותמצא שם את עצמך { לא אני ולא הוא מידת סד..}
יצחק לוי11.05.20
64
זה מה שאתה אייכלר
אפס!11.05.20
כל הכבוד לאייכלר ענה דברים אמיתיים
משה11.05.20
מה דברים אמיתיים דברים רקים מתוכן במקום להיות דוגמא לכולם הוא רק עושה את הפוליטיקה הצרה שלו ראה ערך בלז עם ההדבקה הגדולה ועם הסגר שהביאו על הכלל אח"כ הוא בוכה למה מחשיבים את הציבור שלנו כמפירים חוק ומזלזלים בכללי בריאות של עצמם ושל אחרים רק שיטה של אנ"ש ואני את נפשי הצלתי בושה וחרפה של עסקן
אפי11.05.20
63
עיינתי בתגובות כאן.. באלה שמצדיקים את אייכלר כתוב "אייכלר צודק וזהו" (משהוא דומה ל"שחררו פלסתין" וכאלה). באלה שמצדיקים את גפני רואים הודעה ארוכה ומנומקת. אני לא שופט או פרשן רק כותב סיכום למי שלא רוצה לקרוא הכל.
דודי12.05.20
62
כמה חסדים יש לגפני באינטרנט כי כנראה ה"אמת" באמת נעדרת בגלות חשוכה זאת וד"ל
עלמא דשיקרא11.05.20
61
מוזס רק עזב וסגרו את מירון)-: לגבי אייכלר צריך שמישהו יצעק נאצים על השוטרים במקום הקנאים..
dqvid11.05.20
אהבתי
צ'למער12.05.20
60
השנה למען אתר הרשב''י מן הראוי שהוא יהיה שם וישמש שליח ציבור להמוני בית ישראל שלא יוכלו לעלות בגלל ההסכמה שבשתיקה של גפני ודרעי
אייכלר עובד כל 11.05.20
59
כל הליטוואקס יצאו מהחורים שלהם. רב אייכלר שליט.א כל הכבוד לו. אז מה הוא לא דואג לעצמו כמו מכלוף וגפני המושחתים אכפת לו מהכלל. לפחות תסתמו רקובים
הרב אייכלר תברך אותנו חוץ מחבורת מכלוף ו11.05.20
58
חוץ מהקאוליציה של ביבי הקרונה לא מעניין.... אנשים, וגם צעירים מתו לפני חודש אדר משפעת ודלקת ראות אז אנא ממכם להפסיק......
מני11.05.20
57
אייכלר חצוף!! אתה חלק מהממשלה שאסרה עליה לציון ובגלל שאתה קרוב לצלחת נתת לעצמך אישור במקום לתת דוגמא. אאנשים יותר צדיקים ממך ושמבינים מה הערך של תפילה אצל ר שמעון וויתרו בשביל בריאות העם. או שלא קיבלו אישור החכים הפיינשמקרים עסוקים להטיף לנו מוסר ולא נותנים דדןגמא כלל (ע"ע ביבי וריבלין בליל הסדר) מ
אניייייי11.05.20
אני רואה שאתה לא כ"כ בקטע של פוליטיקה אז לידיעתך יש כזה גבר כנסת ויש ממשלה וזה שני דברים לא קשורים. אייכלר רק בכנסת ואין לו שום קשר לשום החלטת הממשלה
שלמה וובר11.05.20
56
קשקוש היה צריך לכתוב על הגעגוע וכו' והאפשרות שלו האישית לעלות והסיבה שאינו עולה בכדי להראות דוגמא לאחרים . הרי כל אחד יכול לומר אני יכול להתפלל במנין בבית כנסת נסתר שאף אחד לא ידע בלי הרבה מתפללים ... ספק פיקוח נפש דוחה את כל התורה ולגבי חילול שבת כתוב בהלכה אין עושים דברים הללו לא על ידי נכרים ולא
שפוי11.05.20
55
צודק בכל מילה
שלמה וובר11.05.20
תשמעו מה אמר מרן הרב עובדיה על העלייה למירון בימינו. תשמעו מה גדולי ישראל האמיתיים אומרים ביחס לעלייה ההמונית בימינו למירון. ראש ישיבת עץ חיים בעל הדרכי דוד זלה"ה היה אומר לתלמידיו. תחשבו שההמונים ממלאים את כל המרחב ממירון עד ירושלים ואתם עומדים כאן ומתפללים.
כדאי הוא רשב"י לסמוך עליו בשעת הדחק11.05.20
54
חברה מספיק כבר קצת קישוש ש"ש כל המריבות החילוקי דעות מ ג י ע ל כן מגעילצריך לניות איש אחד בלב אחד תפסיקו עם זה מעל גבי האתר ממסספפייקקק!!!! בכאב גדול יהודה כהן ירושלים
יהודה12.05.20
53
הנה זו פנייה ישירה ואחרונה מהשמים לח"כים ועסקנים ורבנים ונכדים וכו' שלנו, ברגע האחרון: אתם משחקים באש. רבי שמעון לא יסלח לכם, כלל ישראל לא יסלח, הקב"ה גם לא יסלח לכם! *בימי ה‘בית יוסף‘ רבי שמעון התגלה בחלום למרן ואמר שאם יבטלו את ההילולא שלו, כפי שרצו מטעמי תערובת, תבוא מגיפה [כך מעיד החיד“א בקונט
נ ב י א11.05.20
מה זה השטות הזאת בזכות רשב''י בטלה המגיפה של 24 אלף תלמידי ר''ע זה היה לפני שר''ע פגש את ר''ש המגיפה לא פסקה פשוט כולם מתו כאן לא מנסים סתם לעצור את ההגעה לרשב''י אלא בגלל מגיפה
בחור11.05.20
קו זכות....
מ11.05.20
אז אתה מאמין בשיתוף של רשב"י עם אלוקים או שרשבי לבד?
חיים11.05.20
52
אייכלר יקר אל תהיה שליח שלנו בלי שביקשו ממך. רבנים הם השליחים של עם ישראל ולא אתה
א.ו11.05.20
51
שטוען שהערבים היו פה לפנינו הוא מוזמן ללכת לעזה אם יזמינו אותו
גפני איש שמאל ק11.05.20
50
מה לך ומירון? כשם שהקב"ה לכל כך רשב"י לכל אפילו לפחותים!!
מירונער11.05.20
49
של חסיד מנותק
חילול השם 11.05.20
48
אבל היות ואבי ר' מנשה. אבל גם היות אביך ר' מנשה היה רחוק כמטחוי קשת מכל הקיצוניות שלך ובגלל שזכה להיות לוחם בצה"ל ופעל למען מדינת היהודים קיבל שם חדר, זה שכחת?
ביי ביי11.05.20
47
אייכלר תלוש מהעם
רובי11.05.20
סליחה הוא תלוש מהעם, הוא מקושש קולות על חשבון העם ודי למבין פשוט ישנו סקטור חסידי משוגע על מירון והוא שלוחם לבכות עמם ולהראות להם שהוא שלוחם שימו לב אפילו הרבי שלו לא הולך לשם היום אבל זה חלק מעבודת העסקנים על הציבור שלהם שהם כואבים את כאבם והם בוכים עליהם, והוא עוד יוכיח לעיני כולם שהוא ממשיך את
אפי11.05.20
46
כלל לא משנה מי צודק, להתפלל בגעגוע ודביקות ואז ל'עקוץ' ול'החזיר' לאחר במילים??? אתמהה
בר יוחאי12.05.20
45
בבקשה מישהו יכול להגיד לגפני לשיתוק כבר הוא ממילא אף פעם לא נוסע למירון ממתי שנהיה לודבק ודרעי שגם ישתוק מירון מספיק גדול
שמוליק11.05.20
44
מסכן,גפני הורס לו את החינגה
מייק11.05.20
43
..לדוד מגיב 18..האם יש לך ספק.המזיק הכי גדול לציבור החרדי..זה גפני החצוף והיהיר..יותר מלםיד הטיפש...מי שהכניס את המחלוקות והשנאה בישיבות ובין גדולי התורה..זה משה גפני..כל הזמן היה עסוק בשנאה וסיכסוכים..כי זה שירת אותו..הנה אנו רואים את החרבן והפילוגים שהוא הביא על הציבור החרדי..הוא ממש ארבעה אבות נז
מוטקע בלוי11.05.20
42
אם פתחת יתד נאמן אתה בטוח שמחר העולם נעלם חברי יש עוד עתונים יש אנשים שעדיין שפויים ומתפללים במנין הולכים למקוה חברי תהיו מאוזנים ולא רק לפי רוח העתון שקרת באותו בוקר
חיים11.05.20
41
אייכלר את שד"ר ?אתה רודף!! יש עוד כמה אנשים שהקשר שלהם למירון הוא לא פחות מאבא שלך ומסבא שלך כמו אנשי יד עזרה תלמידי ר' אשר פריינד זצ."ל שלא עולים השנה כי קיימת סכנת הדבקות עצמית והדבקה של אחרים אבל אתה חייב!! להגיע לשם, כי אתה הרי ח"כ,אז זהו אתה לא שד"ר אתה בעל גאווה.
שלמה11.05.20
40
אני לא יודע מי יותר גרוע לנו גפני או לפיד
דוד11.05.20
כנראה שהמשקפיים והשכל שלך
נאמנים בודדים11.05.20
גפני יגבר מעולה איחוד בין שס לדגל להשאיר את אגודה בחוץ
מישהו שפוי 11.05.20
39
ממש תשובה מטומטמת של אייכלר
ללא שם11.05.20
38
אייכלר חש געגוע כ"כ גדול, יותר מכל האנשים שהשאירו את הוריהם לבד בליל הסדר? א"א כבר להתגבר על געגוע- כדי להציל חיים? הרי יש לו השפעה כאיש ציבור!
שושי11.05.20
37
אני מוחה במחאה גמורה על אלו שמגיעים באמצעות תגובות טפשיות על שני ילדים שלא יכולים להפסיק לדבר לפחות בשביל המשחק הזאת כאילו הם שליחי דרבנן בלי שום פשרות ולהגיע דרך תגובות האלה ולפסוק פסקים שלא מתחיל וגם לאסוף כמה חרמות שראינו שכל כל כל הגדולים לא הקפידו על זה ולהטיף מוסר על חלק גדול יראי השם ולמה רק
נתן12.05.20
36
במקום ויכוחים עדיף דו קרב . המנצח נשאר ......
רונן11.05.20
35
איכלר כנראה השתבש מהקורונה
ברור שגפני צודק11.05.20
34
עם ישראל מצא את מי שיתפלל עבורו...אייכלר. צדיק הדור ...... אם הוא יעלה יחד עם יענקי קנייבסקי שהוא פוסק הדור האמיתי....כל צרות עם ישראל יעלמו ,ואפילו המן יחזור לרדת כל בוקר...
David11.05.20
33
אחרי הכל כולם בלי מסכות זה הדגמא לכלל ישראל לעשות רק מה שבא לך הרב אייכלר אם אתה שליחא דרבנן בבקשה !!!!!!מסכה!!!!! !!!!!!מ ס כ ה !!!!!
ישראל11.05.20
32
כל הכבוד לשלוחי דרבנן שלנו שגמרו לטפל בכל הבעיות של המגזר והם פנויים למריבות האגו שלהם
כל הכבוד11.05.20
31
סוף סוף השנה ל"ג בעומר בנוסח ה"חתם סופר"!!
מתנגד11.05.20
30
אייכלר צודק
יוסף11.05.20
29
גפני ודרעי לא חיים מלג בעומר הם חיים ממגדלי הגדולים וממלכי מלכים שכיביכול רק הם גדולי ישראל ורק להם התורה והעבודה כל השאר הם זנבות לאריות כל מילה שלהם זה דוברות מלעמלה
בנימין12.05.20
28
ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה
עקיבא12.05.20
27
אולי יפסיקו כבר לריב כמו ילדים קטנים. לפחות בימים אלו. דוגמה כבר אף אחד לא חושב לקחת מהם
יוסי11.05.20
26
מה ההתנשאות הזאת? ואחר כך יתלונן למה מכפישים את החרדים בתקשורת
איכלר חצוף11.05.20
25
כנראה הכל טוב. אם הנושא היחיד לריב עליו בימים של הסכם קואלציוני הוא האם לעלות למירון בימים שכאלו.
ציקו11.05.20
24
כל אחד מנסה להיות יותר צדיק מהשני. מה נהיה מאיתנו?
א11.05.20
23
אייכלר. לא ביקשתי שתהיה שליח שלי ותתפלל עבורי. אם אני צריך דבר כזה, אני לא פונה לאחד מ ה120 המסואבים בכנסת. כן גם אם הוא חרדי והוא בכנסת - מסואב. אני פונה לאדמו"ר או לרב. וכן, אני חרדי.
יוסי11.05.20
22
ידוע 'פועלו הרב' של אייכלר שבכל שנות כהונתו כח''כ הצליח להטמיע את נבוכדנאצר ואנטיוכס כנשק תקשורתי, אהה ושכחתי הוא הצליח בניגוד לכל היגיון לאלץ את כל נוסעי התחבורה הציבורית במקום לנסוע כמו בני אדם, להתעכב כמה דקות בקרית בעלזא כדי להראות לכולם את רוב עושרה וגדולתה של חסידותו. ועכשיו חסד ה' עלינו, יש
צ'למער11.05.20
21
הפעם גפני צודק למה להם מותר ולנו לא
איציק12.05.20
20
‏בתמונה אין שני מטר, אין מסכות. אייכלר והעסקנים מילא. אבל מה עם השוטר?!
קלמן11.05.20
19
אקשןןןןן
"נזר הבריאה"11.05.20
18
יכה יוסי את יוסי ולה' הישועה.
יעקב11.05.20
17
חה"כ הרב אייכלר קצת צניעות לא תזיק כנראה שהידבקות בבעלז והמאמצים בהסתרת העניין לא לימדו אותך דבר מיום היותך בכנסת מלבד דיבורים לא עשית דבר !!!
יוסי11.05.20
16
איכלר לא מזלזל הוא קיבל אישור צריכים להבין להמוני אנשים היום זה לא יום קל בכלל לא בויאן לא תןלדות אהרון תלמדו להבין את הצרכים של השני בכפוף להוראות
אבי11.05.20
15
מוזר שפתאום אייכלר נזכר שהוא שליח הציבור אחרי שבמשך כל זמן הקורונה לא יצא אפילו פעם אחד לעזרת הציבור החרדי תאמין לי אף אחד לא רוצה שתתפלל עליו תישאר בבית
חיים11.05.20
14
מעניין, בעשרת הדיברות לא כתוב שצריך לעלות למירון. אבל כתוב שלא לחלל שבת, כמה אנשים חיללו שבת כשל"ג בעומר חל במוצאי שבת כדי שתוכל לעלות ולא שמענו ממך ציוץ! מספיק עם ה"שואו", התפילה לקב"ה ישירות לא פחותה מתפילה דרך ר' שמעון שהוא ממש לא שייך רק לחסידים, שחלקם מעולם לא למדו פרק אחד מכתביו. כ"כ הכבוד לגפ
אני11.05.20
אני מוכן להתערב שבחיים לא היית בלג בעומר במירון אז תהיה גם אתה בשקט
יצחק לוי11.05.20
13
אני מדגיש מראש.... כתוב פה בכלליות אבל ודאי שיש רבים יוצאים מהכלל, אבל עדיין הרוב בזה אינו יוצא מהכלל לאכיילר היקר והטיפש.... לא נעים לדבר חריף, אבל לא די שהפכתם אתם החסידים את התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי - לאלהים אחרים, לא די בזה שאתם מחטיאים רבבות אנשים בדבר הזה [גם הליטאים והספרדים חוטאים ביום
נאמנים בודדים11.05.20
התגובה החכמה ביותר שראיתי, אתה צודק במאה אחוז.
שומר נפשו12.05.20
12
לא יפה ולא מכבד
111.05.20
11
החסידים לוקים בנטייה לחשוב שהם קשורים לרש"בי שכידוע למד במסירות במערה תורה פעולה שנקראת לימוד תורה לא קיימת אצל אלה רק אוכל ושירה
שמעון11.05.20
לא יודע מה אתה חושב, אבל עדיף לאכול ולשתות ולברך לפני האכילה מאשר ללמוד תורה בלי לברך קודם- "על מה אבדה הארץ על שלא בירכו בתורה תחילה" ומוסבר שהכוונה שלמדו תורה בלי לכוון לשמו של הקב"ה והליטאים רק מחריבים את העולם ע"י לימוד התורה שלהם!! עדיף שלא ילמדו מאשר שילמדו ככה ויחריבו את מה שנשאר מעם ישראל-כל
אברהם11.05.20
הצדק עם שמעון מה אתה מקשקש אנחנו כן מברכים ברכות התורה (אגב גם מברכים ברכות השחר בתוך זמן תפילה אהמ אהמ) אז אני לא רואה שום פסול בללמוד.
שומר נפשו12.05.20
10
ביהדות יש הלכה ולא כל אחד יכול להמציא לפי "ההרגשות" שלו אין עושים דברים הללו לא על ידי נכרים ולא על ידי קטנים, אלא על ידי גדולי ישראל" (יומא פד, ב; שו"ע שכח, יב). כלומר, גם כאשר נמצא שם גוי או קטן, אין לבקש ממנו לעשות את המלאכה,. משום שיש לחשוש שהרואים יטעו לחשוב, שאין ראוי להציל חולה מסוכן בשבת על
שפוי11.05.20
9
אצל הליטאים עם ישראל החל מחפץ חיים וחזון איש. דומים לציונים אצלם זה מהרצל וטשרניחובסקי. מירון אצלם זה רחוב רשבם
אנו עם ישראל ממשה רבנו דרך התנאים וכל צד11.05.20
8
מי שמכיר קצת את הקשר ההיסטורי של אייכלר למירון, מברך ויותר מכך גם מרוצה מזה שלפחות צאצא אחד שיש בידו את היכולת יהיה שם ויתפלל עבור כולנו. חבל שקנאה גוברת על השיקול דעת. במקביל ברור שגם תפילות עם ישראל בכל אתר ואתר יתקבלו לרצון לא פחות ואולי יותר. העיקר שר' שמעון ישפיע עלינו ישועות ואחדות. אמן.
מאיר11.05.20
7
רבינא - מאי נפקא מינה ? למה לפרסם דבר ללא תועלת ?
TOM11.05.20
6
תקנו מכונת כביסה יותר גדולה, יש המון כאלה היום בשוק, ותכבסו את הליכלוך בבית
ללא שם11.05.20
5
בוש לך הייכלר אתה רוצה לנצל את האישור תעלה אבל בלי טררם ומה שאמרת שכבר 60 שנה אתה עולה. אך לפני שנתיים נסעת עם הרוב לקנדה בלג בעומר ופספסת אז את רבי שמעון. אז אל תבלבל. חצוףף
בלזר11.05.20
4
החכים החרדים צריכים להתבייש מלהראות את פרצופם לרשב"י! הם אלו אשר השביתו את שמתחו ה' ירחם. אם פתחו כבר את חופי הים, הקניונים ועוד ועוד, עם הגבלות למניעת הדבקה חס ושלום, אם להבדיל אלף אלפי הבדלות פתחו גם אץ הכותל המערבי וקבר רחל. - למה לא היה אפשר להתארגן ולאפשר את הילולת הרשב"י בשטחים הנרחבים סביבות
משה11.05.20
בא אני אפקח את עינך, תבין אין רשימה כזאת חוף ים קניונים ורשב"י והחליטו שפותחים רק חלק ובחרו קניונים וחוף ים אלה בדקו במה יש הכי פחות סכנה בחוף ים שמותר עד שש אנשים בחוף במרחק שתי מטר יש פחות סכנה ממאות אלפים של אנשים דחוסים בתוך 10 דונם. למה אי אפשר לארגן הילולה מסודרת שאלת אולי התשובה היא בגלל אנשי
שומר נפשו12.05.20
אוי כמה שאתה צודק בכל מילה ומילה
רותי11.05.20
3
נסכם ברור: מי שעלה כל שנה יעלה גם השנה. כל אלו שהצהירו שלא יעלו השנה , שנה שעברה גם לא עלו...
דוד11.05.20
2
גפני הגזמת כבר.... יאלללה....
יהודה11.05.20
מה הגזים שלא ימותו?
החרדי השפוי11.05.20
מה אתה רוצה מליטאי קר וקפוא.... וכנ"ל הספרדים - שלפני כמה שנים לא ידעו בדיוק איפה נמצא מירון על המפה.....
מיליטנטי11.05.20
1
את מפלגת השטיבל הזאת מכניסים לקואליציית נתניהו גנץ ה"טכנוקראטית" שעניינה ללחום בקורונה ולנהל כיאות את המדינה בגאות המשבר. ואת "ימינה", מפלגה שכולה אידיאולוגיה מוצקה ודרך וחזון ועשייה מצאת החמה עד צאת הנשמה, זורקים ומשליכים לתעלה בצד הכביש.
עולם הפוך.11.05.20
על איזה אידאולוגיה בדיוק אתה מדבר זה נראה שאתה מגיע מגלקסיה אחרת....
יצחק לוי11.05.20
תן לימינה 4 תיקים והם מחליקים ישירות ....לאידילוגיה
מנחם 11.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24