כיכר השבת

בעקבות 'כיכר השבת'

בית החולים מודיע: 'הפרדת החרדים תיפסק'

בעקבות הפרסום ב'כיכר השבת' של העדות המקוממת של האישה החרדית שנאלצה לשהות בהפרדה בעת המתנה לטיפול רפואי בתל השומר - מפרסם בית החולים התנצלות והבהרה (חרדים)

53
אלי רוטמן | כיכר השבת | כ' באייר | 14.05.20
חדר נפרד לחרדים, מימין
חדר נפרד לחרדים, מימין (צילום: אסתי רובינשטיין)

אחרי חשיפת 'כיכר השבת' את השפלת הציבור החרדי ב'תל השומר', מפרסם הערב (חמישי) בית החולים התנצלות ברורה ואף מבהיר: נאסור לנהוג כך בעתיד.

כזכור, בתיעוד שהתפרסם מוקדם יותר היום עלה, כי נשים חרדיות שהגיעו למרפאות החוץ של בית החולים שיבא אולצו להמתין בחדר נפרד משאר האוכלוסייה.

הכל החל כאשר הוטל סגר על העיר בני ברק, בפסח, ובעקבות כך החלה במספר בתי חולים תופעה של הפרדה בין תושבי ותושבות העיר החרדית לבין שאר האוכלוסייה, כאשר ההתייחסות לכל החרדים מבני ברק היתה כאל נשאי נגיף הקורונה.

אלא שמאז כידוע המצב השתנה, ולטובה, ולמרות זאת אסתי רובינשטיין, מעצבת פנים והנדסאית וותיקה, נאלצה לחוות השפלה בעת שהגיע לבדיקה אישית במרפאות החוץ של 'שיבא', בהן ישנם רבים מן הציבור החרדי המשתמש בשירותים אלה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' תיארה רובינשטיין טראומה מבזה של הפרדה שהיא וחברותיה החרדיות נאלצו לעבור: "אני מרגישה שזו פגיעה אישית בי. תמיד נתתי בבית החולים אמון מלא, בחרתי ללדת שם את כל ילדיי, כל התיקים הרפואיים שלי שם - ובסוף מה אני מקבלת מבית החולים? יריקה בפרצוף".

"למה הם צריכים לעשות סלקציה כנגד העיר שלי, שרוב מוחלט של תושביה שמרו על כל הכללים?", זעמה, והוסיפה: "האבסורד פה, שלא יצאתי מהבית מפורים ולא ביקרתי את ההורים שלי, אלא לבדיקה ב'תל השומר', ולאחר מכן קיבלתי הודעה לנייד, כי שם היה חולה קורונה... ולכן אני צריכה להיכנס לבידוד. ואדגיש: חוץ ממני לא היו שם חרדים באותו הזמן".

התיעוד שהסגיר (צילום: אסתי רובינשטיין)

רובינשטיין הוסיפה ואמרה :"אין בבני ברק אחד בלי מסכה, כל החג והתקופה האחרונה הצטופפו כולם בבתים ולא ניצלו את הזכות למאה המטרים המותרים, והרחובות היו שוממים. גם אם יש קבוצות קיצוניות שחורגות מהנהלים, הן לא על דעתנו. כפרטיים וכציבור, אנחנו מגנים ומוקיעים אותן, ויודעים שהציווי של 'ונשמרתם לנפשותיכם' נאמר בדיוק על הימים האלו".

"החשש הגדול שלי", אמרה רובינשטיין לסיום, "הוא מהשלב הבא: האם יפרידו לנו שעות ב'סופר'? נצטרך לעמוד בבנק בתורות נפרדים? מטוסים ייעודיים לחרדים? מסע ההסתה הזה חייב להיעצר עכשיו!".

כאמור בעקבות פרסום המקרה ב'כיכר השבת', מפרסם הערב המרכז הרפואי שיבא את הדברים הבאים: "אנו מתנצלים על המקרה, ומדגישים שוב כי חל איסור לקיים כל הפרדה בין המטופלים המגיעים אלינו לקבלת טיפול רפואי. המקרה טופל באופן מיידי".

"נמשיך לפעול על פי סטנדרטים גבוהים לבטיחות המטופלים, תוך שמירה על בריאות הצוותים הרפואיים, ציבור המטופלים והקהל הרחב", הוסיפו ב'תל השומר'.

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
לצערי, אחת מבנות משפחתי מאושפזת שם תקופה ארוכה והזוועה שעברנו שם עם ההתעללות בתושבי בני ברק חא תתואר. עד היום בכל פעם שהיא מגיעה לשם לטיפול היא צריכה להגיע יום קודם, לעשות בדיקת קורונה, ורק אחרי שמתקבלת התשבובה שכמובן שלילית, היא מורשית להגיע לקהלת הטיפול הרפואי. אני לא בטוח שהמילה 'אנטישמיו' היא הנ
כואב מאוד15.05.20
אז כעת אולי תבינו את הזוועות שעושים הסמינרים לבנות הספרדיות...פשוט שמו לכם מראה מול הפנים....
יצחק15.05.20
צודק צודק צודק
אהבתי15.05.20
32
החילונים, מדברים גבוהה גבוהה על כבוד לשני, קבלת השונה וכו וכו. אבל בשטח- כלום!!
א15.05.20
והחרדים יותר טובים??? כל החינוך החרדי מושתת על חלוקה אתנית גזענית נאצית.....
קובי15.05.20
31
אם זה אסור אז ניתן להזמין משטרה שיטפלו
דדון 14.05.20
אבל גם המשטרה הם נגד החרדים
ירושלים14.05.20

הצגת כל התגובות

30
יפה שמתנצלים. זה דבר חשוב ולא שכיח.
יהודי14.05.20
29
הפרדת הדת מהמדינה / הדתיים לא קשורים למדינה / הטומאה מדבקת לכן הרחקה מומלצת / זהירות מונעת אסון: הטומאה מפיצה מחלות, תודה
משה15.05.20
28
על כיכר לא להרפות לדרוש פירוט הבהרה אם זה לא היו ההנחיות מי ביצע את זה ומה נעשה איתו מעבר חנזיפה מעושה כמו ההתנצלות המעושה, דמינו וכבודינו אינם הפקר ולא מסתפקים בהתנצלות תמשיכו את המאבק תתבעו אותם על איסור אפליה על רקע דת ורק ככה אולי ילמדו שאנו לא פריארים
נמאס15.05.20
27
אנו מתנצלים על "המקרה"? זה היה המדיניות לא נראה אחד! זה לא התנצלות זה טיוח ושקר!
קובי14.05.20
לפחות הפסיקו זאת....אבל אצל החרדים עצמם הפרדה ואפליה בין ילדים ספרדים ואשכנזים זה דבר שבשיגרה למה הם לא מפסיקים ומתנצלים????
קובי14.05.20
26
כל מהות החינוך החרדי זה הפרדה מהחילונית, ועתה מתלוננים מדוע מפרידים בבתי חולים בין החרדים לחילונים. עולם הפוך ומבולבל אני רואה.
רבינו15.05.20
25
מתי יודיעו האשכנזים החרדים שהאפליות כלפי בנות ספרדיות בסמינרים תיפסק??????
קובי14.05.20
אם היו מתקבלות כל הספרדיות לסמינרים לא היית מעונין לשלוח את בתך לסמינר הזה
מוטי ברקו15.05.20
אשכרה
@@15.05.20
24
איכילוב - הבאים בתור בושה שזה קורה במדינת ישראל אני חרדי מבית שמש (לא משכונה שהיתה סגורה) ולא הסכימו לקבל אותי במחלקה אלא בחדר צדדי בקומת מינוס ... בושה בושה בושה תפנו גם אליהם
נתן14.05.20
גם אני חרדי מבית שמש משכונה שכן הייתה סגורה. והיו כאלו מהשכונות שלא נסגרו, שתמכו בסגר בשכונות שכן נסגרו. בלי שהבינו שבכך הם חותמים גם את גורלם, כי כל חרדי בית שמש באותה הכללה פןגענית.
יוסי14.05.20
הבת של פלוני חרדית מבית שמש ולא הסכימו לקבלה לסמינר כי היא ספרדיה.... בושה בושה בושה
קובי14.05.20
23
שימו לב! שזה יוצא החוצה ומגיע לכסף מייד מטפלים. מה עם כל ההשפלה שנעשתה עד כה עבור עשרות ואולי מאות חרדים אני מכיר ממקור ראשון עוד כמה וכמה מקרים כאלו שהיו בשבועות ובחודשיים האחרונים. אחד מתוכם היה של חולת סרטן מבוגרת ל"ע שבגלל ההשפלה וההמתנה הארוכה חזרה הביתה בלי לקבל את הטיפול. בושה!!!!! אסור להתקר
עד הכסףףףף14.05.20
ומה עם ההפרדה שעשו בעימנואל בתלמוד תורה בין ילדים ספרדים לאשכנזים??? איזו השפלה....אין מחילה....ולמה מקבלים בנות ספרדיות רק עד 30% לכיתה ולא יותר איזו אפליה איזו בושה....
יוחנן14.05.20
כי הספרדים דוחפים את עצמם למוסדות לא להם
מוטי ברקו15.05.20
כי צריך להפריד בין אשכנזים לספרדים. מה הבעיה? החינוך שונה, המנטליות שונה, הסגנון שונה, ההלכות שונות, אז מפרידים. למה אתה נעלב? ספרדי ואשכנזי זה פשוט שונה זה הכל. שונות זה לא קללה, זה מציאות.
מ.קנאים ת"א15.05.20
אאז למה 30% אחוז ספרדים כן אה ???נפלתה בפח
יוחנן15.05.20
נכון קנאית מטורללת.אנו החילונים גם שונים מכם בחינוך השכלה ומנטליות,ולא רוצים להיות יחד איתכם,צריך להפריד ביננו כי אנו לא רוצים שילדנו ילמדו מכם כלום.
דבורה 15.05.20
22
למה החזיר זכה לכזה תיעוב, הרי יש עוד בע"ח טמאים בעולם? בגלל שהוא פושט טלפיו ואומר "טהור אני" - הצביעות!!! מעורר בי גועל לראות אתהחרדים מתלוננים עלאפליה. במדינת ישראל של היום הצבור הגזעני ביותר והמפלה ביותר בסגנון של סלקציות של הנאצים הוא ללא ספק הצבור החרדי. נשמת אפו של הצבור החרדי זה האבחנה והאפ
צביעות וטומאה15.05.20
21
רק ככה לצלם כל דבר ולפרסם לא לשתוק...חרידים תהיו עם גאווה מזה התגובות הנחתיות הם לא שווים יותר מאף אחד
שרי 15.05.20
20
חן חן להם, חייבים לעשות שיימינג למי שנתן את ההוראה.
נתי14.05.20
19
ישראל היא מדינה גזענית
די לגזענות 15.05.20
18
כבר נמאס לחיות במדינה הזאת אני יגיד לכם דוגרי שאני אישית מאוכזב מאפולטקאים החרדים שלא עושים כלום נגד הדבר הזה
נתי15.05.20
17
החרדיות לא אמורות לשמוח שנותנים להן מקום נפרד? הרי חרדית מן השורה לא חשה בנוח בתערובת החילונית. אני לא ציני, אני רציני.
אביתר16.05.20
16
בהפוך על הפוך אולי יותר כדאי כך נוכל לנשום אויר נקי בלי כל הזוהמה שלהם חומר למחשבה
יצחק15.05.20
15
מה לנו כי נלין, האידיאוליה החרדית היא הפרדה, שכונות נפרדות לחרדים, ערים חרדיות, וגם בתוך הציבור החרדי, סמינרים ישיבות וחיידרים לכל מגזר ובתוך המגזר, אז אולי הם צודקים, והם פשוט רצו לתת לנו את מה שאנחנו אוהבים.
הפרדה אידאולוגית14.05.20
צודק ב 100%. שמו להם מראה מול הפנים....
יצחק14.05.20
דע/י לך כלל מגיב/ה יקר/ה: כי הכל מגיע מרצון להוכיח בעלות ושליטה בציבור החרדי. והריני להבהיר כי ההיסטוריה מוכיחה וגם ההווה יעיד שאין לנו, כל יצורי תבל, שליט עליון אלא בורא העולם שנתן לנו כעם הנבחר ספר הוראות וחוקים שקדם לבריאה קוראים לו תורה ומצוות. (למי שלא למד ליב"ה יהודית שיפנה ל"הידברות" "ערכים"
שלי 15.05.20
14
מי שלא רוצה שלא יבוא ! פגעו בכם, אל תחזרו לשם !
משה15.05.20
13
ומה עם הגזענות של המכסות בסימנרים ובישיבות ? שהרי אם קיבלו 30% ספרדים ויבואו עוד בחורים מצויניים מכל הבחינות לא יתקבלו שח"ו לא יופר האיזון האתני רח"ל
יוסף15.05.20
12
לא להתקרב לתל השומר. גם אותי שמו בבידוד. בלי סיבה.! חוץ מהכתובת!
מודיעין עילית15.05.20
גם את הבת של פלוני לא קיבלו לסמינר בלי סיבה רק כי היא ספרדיה....
קובי15.05.20
11
די כבר. גאולה באה איך שבאה, ירבעם בן נבט עשה הרע בעיני ה' , וה' נתן גאולה דרכו. כי לא דיבר לשון הרע. מצא בו מידה אחת טובה. אז ציוניים שמציוניים.....חלאס....חל כבוד ישראל חזר. יש שלטון יהודי. חזרה מלכות לישראל. כך היא דרכה של גאולה. וכל החארטות תשאירו בצד.
גל15.05.20
האמת מי שמסתובב בתל אביב ורואה את החילולי שבת ואת האומות שהביאו מפה מבין מהי גאולה לשיטתכם הטמאה
מוטי ברקו15.05.20
10
לדעתי יש לכל היולדות החרדיות להדיר עצמן מבית חולים זה הזגענות חוגגת יש מספיק בתי חולים שמכבדים את הציבור שלנו ולא נותנים לנו להרגיש כמו מצורעות ללא ללדת בתל השומר!
שושי17.05.20
9
היי גיסתי עברה לידה שקטה בתקופה הזו כי היא חרדית...
שירי15.05.20
שירי, מאד עצוב כואב ומקומם לשמוע וחובה לתבוע אני אשמח לתת לך מס' של עו"ד (אישה) משלנו שמומחית ברשלנות רפואית... אני מודעת שכסף לא ישיב את האבידה העצומה אבל ירתיע מהישנות מקרים כאלו על רקע גזעני!!!
שלי 15.05.20
8
אל תלכו לצל השומר רוב הרופאים והאחיות שמאלנים שונאי ישראל או ערבים שהיכו בחור חרדי אין לנו משטרה גם שם יש ערבים ושמאלנים לפי כל הסימנים הממשלה שהקימו תיפול ונזכה לימים טובים✡️✡️✡️✡️
לאה14.05.20
7
תודה לכיכר לפחות עושים יותר מעל עיתון חרדי
דוד15.05.20
6
להזהר גם מללדת שם
לוי15.05.20
5
תפסיקו לבכות על דברים שקורה אצלינו ככה זה שונאים אותנו וזהו
אני14.05.20
4
חבל שנפסק...הרי החרדים דוגלים בהיבדלות מהחילונים....אז לכאורה היה צריכים להיות מרוצים מההפרדה......
שימי15.05.20
3
עברו כל גבול לא ללדת שם! את העונש הם ירגישו בכיס
להחרים!!15.05.20
2
כל כך קל להשמיץ ולשנוא אני מבני ברק מטופלת בתל השומר תקופה ארוכה לאורך כל הדרך זכינו מהם ליחס אישי ומסור ענו לנו גם שלא בשעות העבודה עם הרבה אכפתיות אני מבינה שזו הפרדה כואבת ומשפילה ומסכימה שרוב הציבור בבני ברק שומר אבל גם בשביל להגן על חולים עם סיכון גבוהה מתוכנו אנחנו צריכים לשמורשלא יבוא איזה קי
כוכב14.05.20
סליחה שאני חולקת עליך את 3 ילדי הראשונים ילדתי בתל השומר רק בלידה הרביעית שהגעתי לשערי צדק הבנתי מה זה לידה ומה זה יחס, בתל השומר אף אחד לא ראה אותי, חודש לפני תחילת הקורונה הייתי במיון נשים בלילה חיכיתי ארבע שעות עד שכל חדר ההמתנ התרוקן, כן גם אלו שהגיעו אחרי, ורק אז הואילו בטובם לבדוק אותי (ואל תח
כוכבת15.05.20
1
*חזרו בהם כי יודעים שיפסידו הרבה כסףףף . כל לידה זה כסף גדול !! למעלה מ15000אלף!
מנחם14.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24