כיכר השבת

"אין כניסה לחילונים מזלזלים"

'עברנו מסע ציד, זו זעקה'; מה עומד מאחורי שלט המחאה?

השלט, שנתלה בשכונת מאה שערים, ומבקש מתושבי השכונות שבהן מתפשטת הקורונה לא להיכנס לשכונה - "אינו שמחה לאיד שהם סובלים", אומר אחד העסקנים ל'כיכר' ומסביר מה המטרה (חדשות)

49
חיים גולדברג | כיכר השבת | י"ז בסיון | 09.06.20
השלט בשכונה, הבוקר
השלט בשכונה, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשכונת מאה שערים בירושלים נתלה אמש (שני) שלט גדול ובו בקשה מ"תושבי רחביה והשכונות האומות בתל אביב", שלא להיכנס אל השכונה, "לאור התפשטות הקורונה בשכונותיכם והזלזול בשמירה על ההנחיות באזורי מגוריכם".

באורח מפתיע, מאחורי השלט המדובר לא עומדים הגורמים הקיצוניים בשכונה אלא דווקא קבוצת עסקנים, הנחשבים למתונים יותר.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מסביר אחד העסקנים, מה עומד מאחורי השלט. לדבריו, "השלט לא בא לסמל את השמחה לאיד לתושבי שכונת רחביה, שעכשיו סובלים, המשמעות של השלט עמוקה הרבה יותר".

השלט
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"תושבי השכונה עברו בחודשים האחרונים מסע ציד מטורף על ידי המשטרה, בגיבוי של אנשים משולי החברה החרדית - שמנסים למצוא חן בעיני הממסד החילוני", מסביר העסקן ומתאר את שעבר עליהם: "כאשר רוממות פיקוח נפש בגרונם, ורימוני הלם בידיהם, הסתובבו השוטרים יותר מחודש רצוף במאה שערים, ללא שהיה איזשהוא אדם הגון מספיק לקום ולזעוק על סימון שכונה שלמה כמפיצי מחלות, ממש כמו אחרוני האנטישמים".

"דרך אגב", הוא מבהיר, "אין שום סימוכין לכך שבמאה שערים היו יותר חולי קורונה מאשר בשכונות האחרות, אבל מה? הכי כיף זה להוציא את העצבים על 'האח החורג' של החברה, כי מישהו הרי חייב לתת את הדין על הנגיף, חייבים להאשים מישהו במגיפה".

אכיפה משטרתית במאה שערים, במהלך המגיפה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

העסקן, מוסיף ומסביר כי "השלט בא לסמל את השקר, כי כעת ברור לכולם שצעדי המשטרה בשכונה מעולם לא היו פיקוח נפש ולעולם לא יהיו".

"באשר לאותם אנשים מתוך החברה החרדית, שנתנו את הגיבוי לרדיפה נגד תושבי השכונה, יאמר ברורות: אם דואגים אתם באמת לפיקוח נפש, איפה הכותרות הרעשניות והציוצים השנונים על תושבי רחביה ותל אביב שמובילים את כל הארץ אל גל שני, בגלל הרצון לחגוג בים?!", תוהה העסקן בכאב.

"וזו הקריאה בשלט", הוא מוסיף, "לעורר את הציבור הכללי, שקצת יושרה אני מקוה עוד נותרה בליבו, להבין מה תושבי השכונה עברו בחודשים האחרונים ולזעוק על כך".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כפי שדווח לא אחת ב'כיכר השבת', במהלך תקופת אכיפת ההגבלות, בשיא התפרצות נגיף הקורונה בישראל, טענו בשכונה הירושלמית החרדית כי קיימת אכיפה מוגברת כלפיהם, כך שכעת, הם מנצלים את העובדה שלמרות האזהרות, במאה שערים אין התפרצות של הנגיף, בניגוד לאזורים חילוניים, על מנת להציף את הנושא בדרכם.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
כל הכבוד על השלט התקשורת ידעה טוב מאוד לפרסם בזמנו את הזלזול בהנחיות כשהיה מדובר החרדים איך צעקה רינה מסריח 50% לא שומרים על ההנחיות אבל בחודש האחרון כמעט כל החילונים באזור המרכז הולכים בלי מסכות ובלי שמירת מרחק אז כל הכבוד למאה שערים ונשמרתם מאוד לנפשותיכם
מישהו11.06.20
22
אני לא איש מאה שערים. אבל מה שבטוח כי אם בשכונת מאה שערים היו יותר חולים וזה היה מסוכן. המשטרה לא הייתה מסכנת חייהם של שוטרים בשביל אכיפה במאה שערים....אלא מה .לא היו יותר חולים במאה שערים וזו התנכלות לא שיוויונית
לא קנאי09.06.20
21
להעלים אותה. לא חבל?
יש מאה שערים אחת בעולם והרשעים רוצים09.06.20

הצגת כל התגובות

20
להיפך על תושבי רחביה לבקש מהקיצונים שלא יגיעו כל יום ויום בכל בתי הכנסת של השכונה לאסוף מהם נדבות, ולא ידוע משהוא מתושבי רחביה שלבו חפץ לבקר ואף לעבור בנסיעה ברכב בשכונת מאה שערים שטנפוה וחללהו בידי הסיקריקים
ביי ביי09.06.20
חולה נפש אתה מגיב כמו ילד בהתרגשות אותם מילים מטופשות בהרבה תגובות בנסיון לקושש סיפוק וצומי... אתה רק מראה מה יש לך במוח, ועד כמה המוח שלך עקום וחי באשליות ודמיונות, שום קיצוני לא בא לבקש צדקה ברחביה אפילו סתם חרדים לא מבקשים שם צדקה, ובכלל מצוות צדקה זה לא משהו ששייך לקיצונים, אני רואה גערר וחסי
חה חה09.06.20
כמה אתה מנותק מן המציאות..."שום קיצוני לא בא לאסוף ברחביה" קבוצות שלימות כל בוקר פושטות על השכונה.הלואי שלא היו באים לקחת את כספינו שעמלנו עליו בעוד הם מתבטלים בשכונתם
אוי אוי09.06.20
בסדום היו נותנים צדקה?
סדום ותל הביב10.06.20
צדרקה צריך לתת, אבל אם יבוא אלי מי שיורק על הערכים שלי אחפש עניים מהוגנים במקום אחר.
רפאל10.06.20
עברתי ברחובות מאה שערים המון פעמים עם כיפה סרוגה לראשי ולא עשו לי כלום וגם לא לרכושי ובקשר לקורונה הייתי ברחביה בשבת ולא יכולתי להתפלל בבית כנסת הרגיל של השכונה כי לא שמרו שם על הכללים בכלל אז הלכתי למקום מרוחק לבית כנסת חרדי ושם הקפידו על כל הכללים אז רק שתדעו שאני בתור אדם שנמצא בסביבה דתית לאומית
חרדי לאומי10.06.20
19
ככה זה כשאנשים לא עובדים.משעמם להם,אז חלק מהזמן תוקפים שוטרים,וחלק מהזמן עושים שטויות.
כן09.06.20
18
הקיצוני הארור מתגאה בשלט מטומטם שמוחו הקדיח בחכמתו אחר שבעים שנה בטלים ומבוטלים, ועל זה נאמר הבטלה מביאה לידי שלטמום. וכאן נשאלת עוד הפעם ועוד הפעם, סיקריק איך אתה מעיז במצח נחושה לרמוס ולעבור על איסור הנורא של ג' שבועות בכל שעה ושעה, כי לתורת הקנאות עיין בויא"מ נפסק שכל יהודי היושב בא"י עובר על ג"ש
אמת ונכון09.06.20
טיפש שמשוכנע שכתב משהו עם דברי חכמה
510.06.20
אלו שתולים דגלי פלסטין הם מיעוט שבמיעוט, אל תכליל כמו חילוני ואל תתאמץ לקשקש בשכל.
נח10.06.20
17
הם צודקים ב100 אחוז, זה בגיבוי שלי.....
ביבי נתניהו09.06.20
16
מסע הציד בזמנו של המשטרה היה מוצדק כי בזמן כשבכל המקומות הסתגרו בבתים בהוראת השלטונות וגם בהוראת כל הרבנים תושבי מאה שערים יצאו החוצה בדווקא אבל היום כולם בחוץ וממילא אין שום בעיה בזה שתושבי רחביה נמצאים בחוץ,וזה סתם שמחה לאיד.
יוסי09.06.20
לא כל כך נכון לומר שכל הרבנים מי אמר שאין להם רבנים משלהם? ויש להם... וגם אם לא לכזה זוועה אין שום הצדקה הלכתית
שמעלקע10.06.20
15
תשובי שכונת רחביה חחח . מצחיק מאוד אין יותר חולים ברחביה הוא כנארה מתבלבל עם הגמניסה מצחיק ועצוב שהוא בור וחסר הבנה לגמרי תלמידי הגימנסיה הם לא מרחביה הם באים מכל השכונות ואפילו ערים אחרות לבית הספר כמו להגיד על ישיבת חברון שתלמדי הישיבה מגבעת מרדכי . טמטום רציני וחוסר ידע אבל להדפיס שלטים זה קל . ז
משה09.06.20
לא הבנת. תושבי רחביה אינם מגרשים את תושבי תל אביב ואת תלמידי הגימנסיה........... לכן .....
משה10.06.20
תגוון כל פעם אותן תגובות נדושות
שימחה09.06.20
מה זה משנה אם זה רחביה או בית ספר הוא מתכון את המסר
אני09.06.20
ילד בן שנה תתבגר ותחזור אלינו
אני09.06.20
למה להיות נחיתי??
בני ברק10.06.20
14
תודה שהבאתם הסברה לשלט שנתלה, זה אכן משנה את כל התמונה, ועכשיו אני מבין אותם לגמרי את אנשי מאה שערים, הם צודקים!!!!
א09.06.20
13
לא שאני מצדיק חלילה מעשים לא ישרים ולא עדנים כלפיהם. אבל הם לא הולכים להיבדק, אז זה לא חכמה.
שי11.06.20
12
לא מספיק רציני. השר דרעי קרא לחשבון נפש בעקבות אחוזים גבוהים בציבור החרדי ! יש מספרים. ברור לגמרי שהמשטרה פעלה רק ממניעים של פיקוח נפש. אז מה כל ההצטדקות של דברי הציבור החרדי ש'אנו גרים בצפיפות. לא ידענו כי אין לנו אינטרנט.' ועוד תירוצים.
מד09.06.20
לא נכון הצורה שבה הם פעלו יותר מכך שהיית צריך לראות את הזוועה באמת כי בתכלס מי ממאה שערים בעל מצלמה??? לצערנו...
שמע10.06.20
11
זה אומנם לא כתוב בפירוש, אבל כל אחד מבין למי הם מתכוונים. לחיילים החרדים הם קוראים חרדקים שז נשמע כמו חיידקים. עכשיו ממשילים את מי שאינם חפצים ביקרו בחיידק קטלני. קיבלו השראה מהנאצים. הנאצים המשילו אנשים לעכברים. הם עשו צעד אחד קדימה וממשילים אנשים לחיידקים.
רפאל09.06.20
תפסיק זה ר'ע איגר ומותר לומר לכל אלו שסימנו אותנו והסתכלו עלינו כמו קורונה מהלכת שהם מוציאי שם רע יהירים וחסרי בושה ומגיע להם שזה בא להם לפרצוף זה לא בושה אנחנו לא סמרטוטים אנחנו בני אדם!!!!!!!!!!
קשקוש בלבוש09.06.20
להסתכל על אדם כעל קורונה מהכלת זו רק דרכם של מוסתי מאה שערים.
רפאל10.06.20
תכנית לא ממש התנהגתם כמו בני אדם כשניסיתם להסתנן למירון, ואגב לא ניראה לי שהשלט באמת מזיז למישהו אבל בכבוד מה זה מפריע לי תהנו (באמת שאני לא אומר את זה בקטע רע)
מזמשנה09.06.20
נו, מה מחפש פה חילוני באתר חרדי ועוד מגיב ומטיף לנו מוסר? עוד אחד ששונא חרדים... לא מתרגשים ממך. עם ישראל חי וקים על החרדים מקיימי תורה ומצות נאמר. והחרדים משגשגים ומתרבים בכל הארץ בלי עין הרע על אפכם ועל חמתכם!!!
משה10.06.20
מה אתה מקשקש מי שמסתכל מהצד ואומר לך את האמת בפרצוף הופך לחילוני? תתמודד עם המציאות שחבורה של קיצוניים נלחמו בעור שיניהם כמו חיות בר כדי להכנס לציון ואחרי זה כותבים פה שגם הם בני אדם, בפעם הבאה שיתנהגו קצת יותר באנושיות ונתייחס בהתאם, בזמנו פשוט היה בושה לראות איך חלק מהציבור שלי מתנהג, ואדרבה הלווא
מזמשנה10.06.20
10
האם אתה מיתווכח שמאה שערים שמים פס על כולם ומזלזלים ומסכנים חיים הקיצוניים במאה שערים?אי אפשר לתפוס את המקל משני הצדדים
משה09.06.20
אתה עדיין בקטע שהקורונה זה דבר מסוכן???
שמעלקע10.06.20
9
כל הכבוד. צודקים
יהודי רגיל09.06.20
8
מאחורי השלט לא עומדים גורמים קיצונים אלא עסקנים מתונים, חחחחחחח, אלא בדיוק הירש הקיצוני הלך בתומו ומתבונן עם יוכל לתלות עליו גם דגליהם הפלסטיני
סיקריק=עמלק09.06.20
אלו שתולים דגלי פלסטין הם מיעוט שבמיעוט, אל תכליל כמו החילונים!
נח10.06.20
תגוון בתגובות, וסתם ככה בלי קשר אתה גר במאה שערים?
שומר נפשו10.06.20
7
מרגיש לי ומזכיר לי תמונות ממקום אחר, בתקופה קשה לעם ישראל בגולה, אוי לנו לאן הגענו מה השיטנה הזו. מה השנאה הזו לחרדים לדתיים וכל מה שקשור בדת אני פשוט מרחמת על אותם שוטרים שאלו הן הפקודות שהם מקבלים מדרג גבוה. בושה ליהודים שכאלה.
מזעזע10.06.20
מוטב היית מפנה את רחמיך אל אנשי מאה שערים אשר בעלי אינטרסים מסיתים אותם לשנאת אחים.
רפאל10.06.20
6
במאה שערים ושאר שכונות החרדיות התפרצות הנגיף ארעה לפני מס' חודשים עוד לפני פורים ובמהלכו, כעת אין התפרצות מסיבה פשוטה ביותר והיא שכבר קרוב ל- 100% אוכלוסיה נחשפה לנגיף. חלק חלו וחלק לא. מי שחלה פיתח נוגדנים ומי שלא חלה לא יחלה גם בהמשך כי מחוסן טבעית. אגב במהלך כל התקופה בה המשטרה "אכפה" שם את קישקו
א. הרשקוביץ09.06.20
5
צודקים לגמרי מי שלא מהאזור לא יבין מה הלך פה המשטרה באה להתגרות רק כדי להראות לאנשים שהם שולטים במדינה כולל במאה שערים . אז נראה אותם חזקים עכשיו על תל אביב ?
גאולית 09.06.20
מסכנים את הרבים ואחר כך ממציאים שהמשטרה "מתגרה" בהם.
רפאל 10.06.20
4
מעניין שאת החדשות שיש חולי קורונה בתל אביב הם שמעו אבל את זה שמשתוללת קורונה בעולם הם לא שמעו.
יהודה09.06.20
כמה שאתה צודק...
שומר נפשו09.06.20
3
תחשבו על : אין כניסה לחילונים המזלזלים
מעניין מה אם היה הפוך 09.06.20
רוב החילונים אם לא כולם מזלזלים בהנחיות
יהודי10.06.20
2
צודקים במליון אחוז!!!!!!!!!!!!!
צודק!!!!!!!!!!!09.06.20
1
מושלם ונכון!!!! "..הכי כיף זה להוציא את העצבים על 'האח החורג' של החברה..."
מושלם!!!09.06.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

חובה בכל בית

"יצאנו בנס בריאים ושלמים": סוד הקמיע של ר' ישעיה מקרסטיר

כיכר בשיתוף, ברכת ישעיה | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24