כיכר השבת

"בחורים רבים נפלו"

חתן הגר"ח: "מה שה'ציונים' לא הצליחו, ה'קורונה' עשתה"

מצבם הרוחני של אלפי בחורי ישיבות שנותרו ללא מסגרת - בגלל ה'קורונה', מעורר דאגה עצומה. רבי יצחק קולדצקי, חתנו של מרן הגר"ח קנייבסקי, זעק בכאב: "יש בחורי ישיבות שנופלים מהדרך" (חרדים)

123
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ד בתמוז | 06.07.20
רבי יצחק קולדצקי. ארכיון (צילום: יהודה פרקוביץ)

החשש מפריקת עול והידרדרות רוחנית של נערים ובחורי ישיבות בעקבות משבר הקורונה, מחריפה ככל שחולפים הימים ובפרט לאור ההתפשטות המחודשת של נגיף ה'קורונה', שמשאירה אלפי בחורים ללא מסגרתץ

חתנו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגאון רבי יצחק קולדצקי, התבטא בחריפות וקרא לכנס תפילה וזעקה על מנת למנוע את הידרדרותם של עמלי התורהץ

החזרה לישיבות, והניסיון לייצר שגרה במוסדות עם סיום גל הקורונה הראשון, מעמידים הורים ומחנכים בפני מצב מורכב ובעייתי, בו לא נתקלו מעולם. ישנה דאגה ממשית בקרב רבים מהם, לאחר שגילו - מאוחר מדי - שהבחורים שהידרדרו רוחנית, כשלעתים מדובר אף ב"מצב קריטי", כהגדרתם.

בשיחה בפני מספר אנשים מצומצם, התבטא הרב קולצדקי בכאב: "המצב באופן כללי הוא יותר קל ופחות חולים קשה".

"אבל", הוסיף הרב קולדצקי בכאב, "לצערנו יש בחורים מסוימים שלא גרים בבני ברק וירושלים שלא הגיעו לישיבה. אנחנו חוששים שבחורים, מספר גדול מאוד מהם, לא חזרו ונפלו לרחוב. זה סכנת נפשות כשהם לא מגיעים לישיבות".

עוד הוסיף להתבטא בחריפות: "מה ש-70 שנה הציונים לא הצליחו לעשות, בניסיונות האלה נפלו לנו בחורים. צריכים להתפלל שכולם יהיו בריאים".

"אני קורא להגיד עד ר"ח אלול פרק י"ג שם כתוב 'עד אנה', 'עד אנה' ארבע פעמים. זה כנגד ארבע גלויות וזו אחת מהגלויות. זה מצב לא פשוט. יש בחורי ישיבות שנופלים מהדרך. צריך שיהיה אכפת לנו מהם אז צריכים להתפלל".

תוכן שאסור לפספס
123 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
62
הכל הציויינים אשמים ...אולי צריך לזכור שבגל הקודם בלי הציויינים המצב היה הרבה יותר גרוע? לפחות הכרת הטוב? ולא כפירה בטובה?!!!
יוסי06.07.20
על מה הכרת הטוב לציונים? על גזיזת הפאות לתימנים? על העברת יהדות המזרח על דתה? על עידוד חילולי שבת, פרסומי תועבה, מצעדי תועבה? על מליוני ילדים שלא יודעים שמע ישראל? על הפליה במשך עשרות שנים של החינוך החרדי? על גיוס בנות מסורתיות לצה"ל והפיכתם לחילוניות גמורות? על מה בדיוק?
יוסף08.07.20
61
כבוד הרב. כול מה שאכתוב רק מאהבת חינם זה הזמן לסמוך על רבי שמעון בר יוחאי וללמוד בספר הזוהר הקדוש להציל את עם ישראל והעולם תודה
זוהר הקדוש06.07.20
60
לא מבין את זה?
זה בדיוק הענין של הציונים בקורונה, מה, ה06.07.20
כואב הלב, ד' ישמור!
יעקב06.07.20

הצגת כל התגובות

59
אולי פשוט היו צריכים לחנוך לנער על פי דרכו במקום ללכת עם הראש בקיר? אולי אם היית להם עבודה מסודרת ופרנסה לא היו נמצאים ברחוב? מעניין שאצל החילונים לא שומעים על אותה תופעה? ואל תחשבו שאצלם כן נותנים לילדים להסתובב ברחוב בלי חשבון!
הגאון06.07.20
לידיעתך החילונים גם לא נותנים לילדים שלהם להסתובב מי שאתה רואה זה בטח הערסים
אזור-הצפון07.07.20
נשירה יש כמובן גם בציבור החילוני. אתה אולי לא שמעת עליה, אני עובד עם בני נוער כאלו.
NG07.07.20
נושרים באופן כללי יש בכל המגזרים, אבל בגלל הקורונה יש (הרבה) יותר נושרים, והבעיה הזאת דווקא בישיבות קדושות אבל ישיבות תיכוניות ואצל החילונים אין תופעה כזאת.
מישהו08.07.20
58
מי שבנוי מבפנים באמונה חזקה בהשם יתברך לא יפול. אבל מה לעשות שהחינוך הישיבתי ,לא מתרכז בפנימיות אלא בחיצוניות. זה שמישהו טוב בלימוד גמרא, לא הופך אותו לאדם מאמין. אמונה צריך ללמוד ולתחזק כל הזמן. לכן,הגיע הזמן ,אם בכלל נשאר זמן, לעשות שינוי מהותי בחינוך .תתחילו לדבר אמונה ולא רק פלפולים. אחד שכואב
חסוי06.07.20
צודק
עקיבא07.07.20
57
גם במשפחות הכי נחשבות יש אנשים שנפלו מהדרך מזמן...לא כולם רוצים לחיות באותה שיטה...
תופעה מוסתרת06.07.20
56
1. אם הייתם שומעים ל"צייוינים" בתחילת הקורונה לא הייתם מגיעים להיכן שהגעתם. אבל מי שרואה בכל צעד של הממשלה מזימה, והוא תמיד "בזכות התורה הקדושה" יודע יותר טוב מכולם גרר אחריו את כל המגזר לאסון. 2. אם אחרי מס' חודשים שלא נמצאים בישיבה הבחורים מתדרדרים לרחוב אז אבוי לחינוך שמוקנה להם וראוי לכם לעשות ת
יעקב06.07.20
55
זה נסיון גדול מאוד לכל בחור או אברך שהמסגרת בו אתה נמצא רופפת מאוד האם יש חיבור לתורה גם במצב הזה?
מאיר06.07.20
54
אם חודש אוחודשים הבחורים לא בישיבה וכבר סרו מדרכם הטובה אז איזה צידה נתנו להם לדרך על זה בכו ענינו
אברהם ויצמן06.07.20
53
מה הערך של הישיבה אם ברגע שיוצאים ממנה לתקופה מאבדים את הדרך
יהודה06.07.20
52
לדעתי לצערנו הגדול הישיבות יכלו ליצור בחורים שאוהבים את התורה ודבקים בה בלי תלות במיקום (כמו שספר מתח אדם קורא בלי תלות במיקום או ברב), למשל אם (בנוסף לתלמוד בתחילת היום) היו מלמדים אברבנאל אלשיך מלבים על החומש והנ"ך, משניות וטושו"ע עם נ"כ, הרצאות על תולדות גדולי ישראל, תנאים אמוראים ראשונים אחרונים
משה בן אברהם06.07.20
51
אם זה המצב אז היה צריך לסגור את הישיבות מזמן. לא סביר שבקהילה ששמה במרכז חייה את לימוד התורה, המוני לומדי תורה יאבדו את כל עולמם הרוחני בשבועות ספורים שבהם הם בסך הכל בבית ולא בישיבה. לא יכול להיות. אלא אם כן הכל שקר, ומעולם לא הצלחתם להנחיל לילדיכם אהבת תורה ויראת שמים והמסגרת הישיבתית היא בסך הכל
יהודי מהבית06.07.20
50
מה הקשר לציונים?
909006.07.20
49
צריך להתעשת ולהקים פתרונות לבעיה הזו.
טפשי06.07.20
48
להפסיק את המחלוקות בתוך ציבור שומרי המצוות לכבד אחד את השני גם אם יש דעות שונות זה המונע מספר אחד לנשירה. בנוסף, לקרב את החלשים ואת אלו שהולכים לצבא כדרך צדיקי אמת לא לדחות חלילה אבן אחר הנופלים אלא לרומם לארגן מסגרות מתאימות לחיזוק וכן הלאה.
רבי אריה לוין 10.07.20
47
הכל בגלל האפליות ....בורא עולם כועס מאוד על זה......
קובי06.07.20
46
הרב מדבר נגד ר' גרשון איידלשטיין וגורם לחילול ה' בדור קשה וחלש כזה
גריינמן06.07.20
45
הרב קולודצקי תפסיק לבכות תדאג להם למסגרות!!! נוברדוק עשתה את זה בזמנו מיר עשתה את זה בזמנו איפה ראשי הישיבות של הדור הזה שיפתחו מסגרות שיראו לבחורים שאכפת להם מהמצב וייקחו אחריות ולא ינצלו את המצב לזרוק אותם מהישיבה.
שלמה09.07.20
44
כואב הלב על השינוי בין הישיבות של פעם שהיו מקום לבני עלייה שרוצים מעצמם לגדול בתורה וביראה לישיבות של היום שהם בסה"כ מחסן לזכרים חרדים לא נשואים ובגלל שזה המצב תוציא את הבחורים שנייה אחת מהמחסן כלא והנה התוצאות. זה רק סימן לזה שצריך חשבון נפש רציני ויכול להיות שלא כולם צריכים ללמוד בישיבה יום שלם וג
בחור ישיבה07.07.20
לכן עדיף כיום ללכת לישיבה תיכונית.
ללא שם09.07.20
חבל שאתה מדבר כך!!! יש בחורים טובים ואיכותיים שמנסים בכל כוחם לשמור על נורמליות בתקופה הזו, אבל זה קשה!!! ע"ז הרב מדבר.
יוסי08.07.20
43
כבוד הרב צודק בכל מילה! מה עושים? כל מי שיכול לעשות משהו שיעשה. זה צו השעה!!!
מלאכי08.07.20
42
כמה הזוי במקום להראות לכולם איך הקבה מנהל את העולם ראש הישיבה "הדגול" בוכה שהתלמידים לא בישיבה. אם התלמידים לא בישיבה חודשיים כבר הם נופלים לרחוב?? כנראה החינוך והמסרים שלך לא אמיתיים. התלמידים הם ילדים. אם הם בורחים ממך תשאל את עצמך ואל תאשים אחרים. אתה תקציבים מהמדינה. אל תהיה כפוי טובה.
אייל10.07.20
41
על 48 תזכורת קטנה בשנת 1943/44 האמרקיים האנגלים והרוסים נהרגו מיליוני חיילים וכמעת שהגרמנים ניצחו ואתה רוצה לומר שאם היה אז צה"ל זה היה שונה .... איפה אתה חי . תפסיק לבלוע את השטויות של החילונים כחי ועוצם ידי . בארץ התרגלו לניסים שהם עושה לנו בכל המלחמות 48 56 67 73 91 ועוד הרבה כל יום .כל הטילים שנ
FILIP07.07.20
הקב"ה אוהב את הציונים ולכן לא הביא את הנאצים לפה. הקב"ה כנראה פחות אהב את אלו שלחמו בציונים ולכן הביא אותם לבסוף לאושוויץ...
הקב"ה 07.07.20
הקב"ה אוהב את הגויים האירופאים והאמריקאים יותר ממך ומהציונים, ולכן הם יותר יפים ויותר חכמים ממך, וממציאים את כל הטכנלוגיות והמכשירים, ומקדמים את העולם לטוב, אתה בסך הכל מנסה לחקות אותם ללא הצלחה... ולכן אירופה ירוקה ויפה עוצר נשימה, התרבות הכי יפה ונורמלית וכו' באירופה לא מתו 30 אלף חיילים כמו
שוטה מטופש07.07.20
באירופה לא מתו 30 אלף חיילים, מתו מיליונים, באירופה לא מתו 20 אלף חיילים יהודים, מתו עשרות מליונים של יהודים. כשהחילונים נכשלים - זה כי ה' שונא אותם. כשהם מצליחים - זה כי ה' מנסה אתכם. לוגיקה מעגלית בגרוש. לא היית שורד את קורס המבוא לפילוסופיה בשנה א'...
לדמגוג בגרוש07.07.20
40
לfilip .אם היה צהל באותה תקופה היה מפסיק את המלחמה מההתחלה ב 1939. אם היו נסים בארץ אז למה אתה לא חוגג את חג העצמאות התופים ובמחולות. עוד דבר פיליפ אני לא שותה מים.אני שותה רק יין.פה בצרפת יש לנו יינות משובחים. נכנס יין יצא סוד.
אבאתו07.07.20
39
צודק
חסיד06.07.20
38
גם קודם הקורונה יש מהישיבות היו נושרים או חוזרים בשאלה.אין גיוס לצהל כמו כל המדינה ולא סבל כמו כולם.אז היום יש מצב כזה.
דניאל06.07.20
37
אז איזה פיתרן אתה נותן לבעיה ..... שישארו איפה שהם וימותו..... מה הפיתרן לדבר סתם .....אנחנו יהודים קצת אנושות
איפה עם ישראל 08.07.20
36
לגוי האנגלי. בשואה היו נהרגים 3000 יהודים כל יממה במשך 2024 ימים.ועכשו עם מדינת ישראל שתחיה עוד1500 שנה כל היהודים שבעולם נעשו מכובדים ולא זבל כמו קום המדינה.אני יהודי שגר בצרפת והסתובבתי בכל העולם ואני אומר לך גוי אנגלי ברוך השם שיש לנו מדינה וצבא. לא תהיה עוד שואה לעולמי עולמים.
אבאתו07.07.20
זה הבעיה שלך שאין לך בטחון עצמי, ובלי מדינת ישראל אתה מרגיש יהודי נחות ויהודי "זבל" כלשונך האומללה, היהודים לא נעשו מכובדים יותר או פחות בגלל המדינה, החילונים נעשו מכובדים כי הם חיים ומנהלים מדינה כמו גויים בלי תורה, אבל אם המדינה היתה חרדית אז איזה כבוד היה לנו בגויים? אין מצעדי תועבה ואין חילולי
דוד07.07.20
35
כבוד הרב - הגיע הזמן שתבינו כבר את המסר משמייים, אחרי 3 חודשים של קורונה תבינו השם אינו חפץ בתייר'ה שלכם שמלוכלכת במידות מושחתות, הפכתם את התורה שלנו לפקולטה לגמרא. בני הנעורים זקוקים לדיבורים והחיזוקים של הבעש"ט ותלמידיו שידעו את התכלית האמיתית של לימוד הגמרא. אבל אתם מתעקשים להיות "מתנגדים" אז ת
חיליק10.07.20
34
מה שהציונים לא הצליחו.... לראשונה בתולדות עם ישראל יש תמיכה ממשלתית בלומדי תורה, מאת הממשלה הציונית. (האם יש עוד מקום כזה בעולם?) לראשונה מימות חזקיה המלך, יש כל כך הרבה אנשים שתורתם אומנותם. כן... מה שהציונים כן הצליחו!
מאיר07.07.20
כן באמריקה ובריטניה ובלגיה, המדינה נותנת כסף למוסדות תורה, תורתם אמונתם זה לראשונה????????? ובכלל אתה לא קולט שזה על אף הציונות, הם לא יכולים להלחם איתנו, ועל כרחך הם עונים אמן ומתקצבים לישיבות, והכסף של הציונים מגיע מהבוס האמריקאי, ולכן הם חייבים לתת גם ללומדי תורה כי בכל זאת הם מתחפשים למדינה יהו
ן07.07.20
איזו מדינה מעבירה כספים לאברכי כוללים? ספר לנו שקרן נאלח! למה החינוך היהודי באמריקה יקר פי כמה וכמה מאשר בארץ? יודע למה דביל, כי באירופה ובאמריקה יש הפרדת דת ממדינה, הקופה הציברית לא מממנת מוסדות דתיים! הםלא יכולים להלחם בכם? הם יכולים לרסס אתכם כמו יתושים דביל. הסיוע האמריקאי הוא אפילו לא אחוז אחד
שקרן!!!07.07.20
אתה מוכיח מי אתה בצורת דיבורך ולכן קודם טפל באישיותך ואח"כ תשמיע את דבריך ברבים בלשון נקיה ומוח נקי בינתיים התלכלכת
למה09.07.20
אתה מדבר על כוללים אבל אני יודע שאמריקה מתקצבת תלמודי תורה וישיבות, יש אפילו גזירת החינוך באמריקה בגלל שמקבלים כסף והממשלה רוצה לחייב אותם ללמוד דברים לא טובים, לא, הציונים לא יכולים להלחם בנו, הפלג הירושלמי בעצמו מספיק כדי לשתק רבע מדינה, ואם כל הצבור החרדי מחליט להלחם בציונים אז אתה יכול להגיד
ן07.07.20
כל זה לא בגלל הציונים, אלא למרות הציונים, ובגלל שיש נציגות חרדית חזקה שעומדת על המשמר.
מלאכי08.07.20
33
כל הדיבורים של אנשים נגד הרב הם אותם שמדברים נגד הפלג אנשי הפלג לדעתי לא נפגע מהקרונה הבחורים לומדים וחזרו לילמוד שאר הבחורים משאר הישיבות סובלים מבטלה גדולה מה שלא עשה הגיוס עשה הקורונה ביחד עם ברבנים שעזרו ליסגור את הישיבות קנו טלפונים לכל ילד במקום ספרי קודש וזה התוצאות
דובר אמת בלבבו07.07.20
32
אביו של הרב קולדיצקי שליט"א התפרנס מן "הציוניים". הוא היה מזכיר בית הדין הרבני הגדול. אז אנא, קצת הכרת הטוב.
ישראל צבי גילת06.07.20
כב' צריך להוכיח שהציונים איפשרו להקים מערכת אחרת, וגם שלא היה דוחק להשיג פרנסה, וגם שלא היה חוב קדוש לדאוג לכך שלא יחדרו למערכת דיינים שלא התחנכו בישיבות הקדושות, ואז יהיה אפשר (אולי) לטעון בכיוון הזה
מחילה מכבודו07.07.20
31
מה זה קשור לציונים? למה סתם ללכלך? מה אתה עשית כדי להציל את המצב? מקומם לקרוא.
יצחק 06.07.20
30
אילו ראו את הנולד ונמנעו מלאסור את השימוש באינטרנט היה אפשר ללמד אלפי בחורים דרך zoom. במו ידם מנעו מאלפי בחורים האפשרות להשתתף בשיעורי תורה.
רפאל06.07.20
ישר כח. במוקדם או במאוחרהאינטרנט יחדור לכל פעולות החיים. אם לא נלמד את ילדינו להשמר ולחיות עם האינטרנט אז זה יכנס דרך הדלת האחורית ויגרום נזקים עצומים. אני בקבוצת גיל סיכון ולומד כעת יותר שעות תורה עם הזום ואפליקציות אחרות מאשר לפני כן.
חיים06.07.20
כתוב שבימות המשיח גם יהיו 2 מזבחות אחד לה' ואחד לבעל אבל בשונה מזמנו של אליהו הנביא האש תיפול על מזבח הבעל ואז יראו מי עומד בנסיון הקשה הזה של האמונה ולא לזוז ימין ושמאל ממה שגדולי הדור מורים לנו משום מה מרגיש לי שעל זה בדיוק זה נאמר שהנה הזום נראה הפתרון אבל לא! אנחנו לא ניתן לילדינו גישה לאינטרנט
חרדית06.07.20
אם היה באינטרנט רק זום אז הם היו מתירים
עקיבא07.07.20
מצחיק אם היה אינטרנט, היו לומדים בזום? פשוט מצחיק
אפרים06.07.20
29
אולי שיעבדו כך לא ידרדרו!! אם זה היה טוב מספיק לרמבם, רמבן,ריהל, בעל הסולם, הגר''א, בעל שם טוב ועוד רבים וטובים!!! אתם בכלל לא יהודים ... לא יודע מה אתם אבל אתם בכלל לא יהודים. כנראה כוזרים באמת
אלי08.07.20
28
אולי עכשיו יתחילו להאמין עד כמה הצלתו של עמ"י ברוחניות וגשמיות בהקמת שלטון יהודי בחסדי ד' ורוב טובו וחסדו להחיותנו כיום הזה, ובהגיע לקושי של המחנכים כביכול וכל דרגי האליטות בישיבות ומרגישים שהמושכות ושליטתם נתרופפו משליכים אשמתם לכל הרוחות ומצדם הכל תקין במאה אחוז
גיוואלד06.07.20
27
ליפני בא הגאולה יהיה ברור ,, ושבתם וראיתם בין צדיק לרשע בין עובד ה לבין מי שלא עבדו".מי שיש בו יראת שמים אמיתית לא יעזב את התורה.
יהודי06.07.20
26
הראשי ישיבות היו צריכים לדבר עם כוללים לעשות מסגרות שיתאימו לכולם לחלק חומרי לימוד לא שלחו לא עשו כלום חוץ מ קפסולה זדונית
פיתרון 06.07.20
25
לא מובן בכלל המדינה אשמה בזה שהם לא הפיצו את הבעיה של הקורונה בהתחלה כשמי שעמד ועומד בראש המדינה אלו שרים חרדים (!!!!!!) ומי שאשמם בכל ההדבקה השניה זה המדינה? ולגבי התלמידים למה ישר חושבים שאותם תלמידים יצאו לרחוב? אדרבה אם הם לא יצאו עכשיו כנראה הם יצאו בעתיד
אביח06.07.20
נכון צודק
עקיבא07.07.20
24
צודק כל מילה אני גר בפריפרייה ואני רואה בחורים עם מכשירים פסולים או שיצאו לעבוד. הרס וחורבן רוחני קשה פי אלף מגשמי
אברך06.07.20
23
אם היו מחנכים לערכים לא רק לשטייגען לא היו נופלים אין חינוך רק תירא תיראע ותירההההה
דודו06.07.20
22
דרך ארץ קדמה לתורה, לכו לתרום מזמנכם לעזור לסביבה
דוד09.07.20
21
לגוי אנגלי.אם היה צהל קודם השואה לא היתה שואה בכלל.ואם אתה יודע קצת היסטוריה אתה צריך לדעת שהאמירקאים והאנגלים שכמוך משנת 1940 היו יודעים מאה אחוז מה היהודים סובלים ושתקו.מיום התחלת מדינת ישראל וצהל ברוך השם יש כח למנוע שואה רצח שריפות מכירת עבדים וכו.יהודים מעולם אפילו עם משה רבינו או דוד המלך לא
אבאתו07.07.20
שוטה היטלר כבש את פולין שהיא מדינה גדולה פי 10 ממדינתך הקטנה, היטלר כבש את רוב אירופה, אז למה אתה חי "בהזייה וחלום" שהיטלר לא היה יכול לכבוש את הציונים הקטנטנים?? כופר יש לי שאלה בשבילך, למה הגיע השואה בגלל פרשת בחוקותי, או בגלל שעם ישראל לא היה מספיק חילוני ומורד בארץ ישראל בחוקי התנך? המציאות
גוי אנגלי07.07.20
למה לא לריב בלי כינוי גנאי כמו "כופר"?!...ראה הקדמת הנצי"ב על פירושו לספר בראשית..
NG07.07.20
שרק אלו שהיו נגד הציונות נרצחו בשואה?
אז איך תסביר07.07.20
מאוד פשוט תבדוק ביוטיוב ובוויקיפדיה כמה יהודים חיו באירופה תרצט ערב השואה, ובכן מדובר על 11 מליון וחצי יהודים, 3 מליון גרו בפולין, שני שליש מהם לא היו דתיים ובוודאי לא חרדים, רק שליש מיהודי פולין היו דתיים, אתה קולט את המספר ואת האחוזים מה זה אומר? ולכן צר לי לנפץ לך את הבועה, אבל כשמסתכלים בפר
גוי אנגלי07.07.20
רוב מוחלט של החרדים נהרגו בשואה יחד עם כל השאר. הציונים ניצלו והמשיכו לנצח במלחמות פה. מה שמלמד שהקב"ה חפץ בציונים ולא בכם. קשה עם העובדות הא? תמשיך לסבול...
תמשיך לסבול07.07.20
לך קשה עם עובדות ולא אני, עובדה שהם לא העלו את התגובה שלי כדי שתקרא אותו כי לך קשה עם העובדות...
קוקוריקו07.07.20
אני יודע ש30 אלף חיילים ציונים נהרגו במלחמות מאז הקמת המדינה, ומליוני יהודים ניצלו מהשואה ועברו לאמריקה ושאר המדינות, אני לא רואה שהציונים ניצלו יותר... וכל יהודי שנהרג בשואה ככה זה נגזר, ואם הוא היה מגיע לארץ אז מחבל ערבי היה הורג אותו, תמשיך לסבול מקנאה ביהודי אמריקה שחיים ברמה הרבה יותר טובה מכ
חי בסרט אומלל07.07.20
אתה סתם איזה ציוני קטנטן וטיפש, מעצמות העולם לא יכלו נגד הגרמנים ואתה חושב שמפקדי צהל המושחתים מחללי השבת והכופרים היו יכולים, ובכלל אם יש גזירה משמים שום דבר לא יעזור. הנה תראה כעת כל העולם כולו מתהפך מול אויב קטנטנן בלתי נראה בשם קורונה. ואם השם יתברך היה מביא אותו קצת יותר חזק כל האנושות היתה יכו
יוסף אלבז07.07.20
20
לדעתי גם בלי קשר לקורונה חייבים לשנות את הגישה הליטאית הרווחת בעשרות השנים האחרונות. ממש לא כל ילד יכול וגם לא צריך שיהיה גדול הדור והנורמה צריכה להיות לחנך את הנערים מתוך לימוד התורה ויראת שמים להיות מוכנים לחיים בעולם הגדול. חייבים להקנות לילדים כלים שיאפשרו להם להרוויח בכבוד את פרנסתם ועם זאת להי
לב-זהב06.07.20
הרב קולדצסקי ואחרים כמותו יעדיפו שבחורים יסתובבו ברחובות ואף יתדרדרו וירדו מדרך היהדות אבל לא יאפשרו להקים ישיבות מקצועיות. על כך הם יצאו למלחמת חורמה.
מוטי06.07.20
מסכים איתך,
מאיר07.07.20
מסכים אתך לגמרי (אני אגב כן חושב שאני יכול ומסוגל ללמוד כל החיים וזה מה שאני מתכון לעשות)
בחור ישיבה07.07.20
19
תן להם תוכן לחיים, הספקים, מבחנים, עניין בלימוד וראה כי הצלת אלפים. התפילות הן לא פתרון אלא חלק מהבעיה שלך. אתה פשוט לא מסוגל להבין.
יצחק 06.07.20
זה למה בישיבות התיכוניות אין נושרים בגלל הקורונה כי נותנים להם מבחנים והספקים וזה נותן להם עניין בלימוד והם נהנים מזה.
מישהו06.07.20
18
מי הביא את הקורונה.?? הציונים או הקב"ה?
רחל06.07.20
הקב"ה הביא בגלל הציונים הארורים, שמכרו את ילדי תימן, שהעבירו את יהדות המזרח על הדת, שמפרסמים פרסומי שחץ ותועבה, שמעודדים חילול שבת, נישואי תערובת, חוק ומשפט של גויים, וזה רק רשימה חלקית!!!
מלאכי08.07.20
"לא טוב לך - לך לך" אף אחד לא מפריע לך לתפוס את הרגליים וללכת.
בכיין09.07.20
17
שלא יאשימו את הציונים, אלא רק את עצמם, כשכל הזמן לא מחנכם אלא מסתגרים ומאלפים, אלו התוצאות לצערינו הרב
מאיר06.07.20
16
הרב קולדצקי דבר עם ר' ירחמיאל שלא יסגור את הישיבות הוא האחראי הבלעדי על הקטסטרופה כנראה שהוא לא אוחז שצריך הישיבות שישמרו על הבחורים
דוד 06.07.20
15
אנו צריכים לחשווב ולעשות אחרת . יש אות מהשם שגילה חולשינו ואנו צרכים לתקן
יח06.07.20
14
זה היה מההתחלה המדינה ...אז מה זאת אומרת... שהמדינה הייתה עוצרת....הם עשו הם העושים ...לביזנוז זה משתלם ...והנה ראיה... היום הם גם שוחטים את העולם.....שואלים אותם אם זה הם ... יש מלכות הרשע ...החליטו לא עונים ...מביאים כמה עורכי דינים שמים על השולחן כל השקרים... מושכים בלי גבול כל המשפט בסוף הם מצלי
ללא שם08.07.20
13
למה אתה מאשים את הציוינים אביך זל עבד כמזכיר ביה,ד הגדול של הציוינים,
דוד06.07.20
12
אינני מגיע על מנת לחלוק ולעורר רעש,גם חס וחלילה לא לזלזל בתלמידי חכמים כל כך גדולים,רק להעיר הערה. נכון שיש המון דברים רעים ואנחנו צריכים להישמר מפניהם,לצערנו יש כמעט בלי סוף,אז אולי הגענו למדרגה שאנחנו צריכים לפעול אחרת,אני מרגיש בכל האמירות הללו של הרבנים הגדולים,ובאמת גדולים,מרגיש משהו שמפחד שיקר
דור הגאולה 06.07.20
11
יותר חשוב לתת לבחורים כלים להתמודד...ולפעול מהר..
רחל06.07.20
10
מגיע לי כזנב הלטאה אפשר היה להיאנח על מעללי הקורונה בלי להזכיר את עוון הציונים.
זלמן06.07.20
9
נראה את הרב הגאון מגיע לרוחניות בלי מדינת הציונים. אין אף מום בעולם שבו רק נמצאים בישיבה ללא עבודה. של נעליך לפני שתדבר נגד הציונות. אם אתה מתפלל, אז כמה פעמים ביום אתה מזכיר בתפילה או ברכה את המילה ציון ..
גידי06.07.20
מטומטם פשוט אין מילה אחרת
עקיבא07.07.20
הציונות של הרצל שר"י ובן גוריון שר"י עד הציונים של הים לא קשורה לא"י באמת אלא אפילו סותרת את עצם היומו של היהודי הא"י הקדושה שהונחלה לנו מאבותנו ע"י היום מצוותיה של א"י והצינות ציונות הנ"ל היא ניסתה ומנסה עד היום להפיל יהודים מעבודת ה' כדי למרוד בה' ובקדושת ארץ ישראל וירושלים שהם ציון האמיתית אז אין
יהודי אוהב א"י 06.07.20
מפגר, הבעיה היא החילוניות המערבית, הציונות כאידיאולוגיה כבר לא קיימת ממזמן, היא השיגה את מטרת העל שלה - הקמת המדינה וזהו. אתה תרדוף את הציונות? חה חה , ילד אהבל שחושב שמחלק פקודות לעולם. בלחיצת כפתור הציונות יכולה להשמיד את הגלקסיה, היא לא יכולה על עכברושים קטנים כמוכם? מדהים באילו הזיות מפגרות חיים
סע סע דביל07.07.20
8
מאבדים פה דור
מאיר06.07.20
7
עולם הישיבות פורח בזכות הציונים וכספם מעולם לא היה כזה עולם הישיבות.עולם הישיבות צריך לעשות חשבון נפש מדוע הק.ב.ה מעניש אותם
לו.ניק06.07.20
ותכל'ס עולם הישיבות יודע טוב מאוד למה ה' כועס אז שיפסיקו קצת עם השים הפסולים וכ"ש עם הסרטים הישיבע בוחרים יודעים על מה אני מדבר
עקיבא07.07.20
מי שנשאר בישיבה זה הרציניים שבאמת באים ללמוד ומי שלא בא זה מי שמתחבא מהצבא, אז השם הראה לנו מי בא ללמוד ומי בא להתחבא...
אני06.07.20
זה לא בזכות הציונים אלא למרות הציונים. חשבון נפש תמיד צריך לעשות, אבל מי אתה שתתן מוסר?
שי08.07.20
6
מה קשור הציונים לנפילה. הרי ברור גלוי וידוע לכל, כי בשבעים שנות קיום מדינת היהודים ועמוד הענן הולך מלפניו וזריחתו אור חדש על ציון, צמחה וגדלה לומדי ישיבות תלמודי תורה כוללים רבנים בתי כנסת ובתי מדרש אשר לא היתה מאז נהית לעם, עמ"י המאמין מודה לד' על מליוני ניסים ונפלאות גלוים ונסתרים שעשה עם אבותינו
יהודי לא סיקריק06.07.20
הרב מדבר על הציונים החילונים כמו בן גוריון שקצץ את הפיאות לתימנים וכפה עליהם לחלל שבת, וכן הציונים לדורותיהם שניסו לחלן את עם ישראל, מה הקשר עכשיו הניסים שיש לעם ישראל שזה לא תלוי בציונים דווקא, מה הקשר? אם כל החרדים היו גרים באמריקה ולא היה שום חרדי בארץ ישראל רק הציונים החילונים, אז השם היה שול
גוי אנגלי06.07.20
מה הקשר? אם היינו חיים תחת שלטון ארה"ב לא היו סוגרים ישיבות? אז למה לצרוח ציונים ציונים למרות שהבעיה בישיבות? אתה לא חושב שזה בעיה שמפסיקים למשך תקופה את השהות בישיבה אז פתאום נושרים??? זה לא קצת מוזר?
לגוי06.07.20
יש לך קושי בהבנה, אף אחד לא צורח ציונים, פשוט הרב קולדצקי הביא משל שמה שלא הצליחו הציונים כפי שהסברתי בתגובה, שבן גוריון אמר שמאה שערים תהיה מוזיאון שפעם היו קיימים חרדים, וזה לא הצליח לציונים, אבל עכשיו יש ירידה רוחנית בקרב בחורים בגלל הקורונה, אתה שומע פה את הרב צורח ציונים? אתה לא מבין דוגמאות
גוי אנגלי07.07.20
אז בשביל מה הזכרתם אותם בכלל???
לגוי07.07.20
אם הרב היה אומר לדוגמה שמה שהיוונים לא הצליחו להכניס בעם ישראל תרבות יוון הצליח האינטרנט היית מבין? או שגם אז היית שואל שאלות מוזרות וטפשיות? אתה לא מבין דוגמאות? לא הבנת את הנקודה של הרב קולדצקי? הציונים זה לא הנושא פה, הנושא זה הבחורים בלי הישיבות,
ט07.07.20
אם ציונים לא היה הנושא כנראה שזה לא היה מופיע בכותרת, אז כנראה שגם העורכים חושבים כמוני.
לגוי08.07.20
חה חה ענו לך שהכל פשוט, ואתה מנסה בכל דרך לבנות פלפולים ולהקשות קושיות בעיון... רד כבר מהעץ ציוני מתוסכל, לא מעניין מה הכותרת, תשמע את הרב קולדצקי בעצמו ואל תטען לי כותרות ופלפולי סרק עמוקים, הוא מדבר על בחורים ומשחיל מילה של משל מהציונות ונראה שממש לקחת את זה ללב...
ט08.07.20
5
וזה מה שהאדמו"ר מבעלזא שליט"א זועק וכואב כל הזמן שהסכנה הרוחנית קשה יותר מהגשמי, כמובן שיש להיזהר ולשמור אבל בפרספקטיבה נכונה הנגיף הוא לא מחלה זה משפיע על מצבי רקע רפואי בפרט של מבוגרים אבל בחורים צעירים הנמצאים בתוך הישיבה שימשיכו לשהות בישיבה למרות ההדבקות וכי מה שונה שהות בישיבה ובין שהות במלוני
מנחם 06.07.20
4
תחרימו הפאה הנכרית כמו שעשו הפלאה והחתם סופר. אנו טובים מהם???
הפאה מעכבת הכל06.07.20
דיי דיי דיי דיי דיי דיי למה כל דבר צריך להיות קשור לפאות? יש פוסקים רבים שמתירים ועפי"ז מקילים למה כ"כ מנסים בכח להכריח אנשים לקבל על עצמם להחמיר כמו דעות מסויימות אולי כדאי שיחרימו מעכשיו כל מי שפותח בקבוקים בשבת (שזה חיוב סקילה לחלק מהפוסקים משא"כ פאות גם הפוסקים שאסרו אסרו זאת בגלל סברות דרבנן מר
יהודי שלומד07.07.20
3
הציונות היא ביטוי של העולם המערבי מודרני. הבעיה אינה הציונות אלא הכשלון החרדי מול העולם המודרני. זה ש 90% מעם ישראל לא שומרים היום תורה ומצוות כאשר הורי הוריהם שמרו קלה כבחמורה – זה לא בגלל הציונות. במקום לחשוב איך מתמודדים עם העולם המודרני – החרדים מאשימים את הציונות. יאללה, צאו כבר מהטראומה של הצ
שוב יללות?!06.07.20
אתה כותב עוד דבר ונקודה וכו', אז בא נהיה ברור קודם כל, כל מה שכתבת הכל הבל, אין שום "דבר", ושום "נקודה" ושום "הוספה", אתה כותב כאילו אתה מאן דאמר שכותב דברי חכמה, החרדים לא הגיעו לפה דווקא כשהציונות התחילה לשלוט פה, להיפך הכובשים הציונים הגיעו לפה אחרי שהחרדים גרו פה, אחרי עליית תלמידי הגר"א, ו
שוב טפשות שלך?06.07.20
החילוניות - בעיה עולמית, למה אתה מתמקד בציונות? אם אתה סובל - למה אתה לא בורח למקום יותר טוב? מדינה - למה להתפתל? או שתכבוש את המדינה מהציונים או שתקים חדשה. את מי מעניין עכשיו התירוצים שלך?!
תענה לו לעניין07.07.20
מניין לכבודו שהארץ לא שייכת לכל עמ"י ?! גם מי שאין כיפה לראשם?! יזכיר לי כבודו מי עשה את עיקר תנופת הבניה והפיתוח של ארץ ישראל לאורך 100 השנים האחרונות? אינני מתעלם מחלקם של יהודים יראי שמים בשנים שלפני הקמת המדינה, אך אתה מתעלם בהחלט מהתרומה של הצד שאינו שומר תו"מ. לצערי הרב, רבים הם היהודים יראי ה
NG07.07.20
זה כתוב בתורה "ולא תקיא הארץ אתכם" ובכל הפוסקים שרשעים שעוברים על השולחן ערוך במזיד ובאידאולוגיה אז הארץ לא ניתנה להם בכלל מהבורא, בקושי הארץ שייכת לחרדים כי יש איסור 3 שבועות, אבל לאלו שלא שומרים תורה אז אלוקים אמר בפירוש שהוא לא נותן להם הארץ ואין להם זכות להיות פה
ר07.07.20
"ולא תקיא הארץ אתכם" זה לא אומר שהארץ לא שלהם אלא שהארץ "תקיא" את יושביה מעליה ולא נגור פה לזמן מה (לדוגמא בזמן הגמרא הארץ לא היתה שייכת ליהודים בגלל שהארץ הקיאה אותם?).
טעות08.07.20
ולא תקיא זה לא זמן מה, אלא זה פסוק מפורש כל מי שחוטא במזיד ובשיטה נגד אלוקים, אז הארץ יקיא אותו במוקדם או במאוחר, יכול לקחת 100 שנה של חטאים ואז אלוקים יזרוק אותם, והוא לא שייך פה, אני לא זוכר את הפסוק השני שכתוב שהשם נתן לנו את הארץ מידי הכנענים אך ורק אם נשמור תורה, וכל המתנה שקיבלנו את הארץ ה
אתה חתיכת טעות08.07.20
אז אחרי חורבן בית ראשון שהארץ הקיאה את היהודים לפי שיטתך הם בכלל לא היו אמורים לחזור כי הם איבדו את השייכות לארץ ישראל ואתה לא אמור לגור פה כי אחרי חורבן בית שני איבדת שוב את השייכות לארץ ישראל אז או שאתה טיפש או שאתה צבוע. אגב כשהשם הבטיח לאברהם שהארץ תהיה שייכת לזרעו כתוב רק אם ישמרו את התורה? האר
טיפש09.07.20
תתפלא לשמוע אבל אתה למדת בבית ספר או איפה שזה לא יהיה רק חלק מההיסטוריה, החלק של החרדים, הם לא סיפרו לך שחוץ מהעליות של החרדים היו עוד מלא עליות (תחזיק טוב טוב בכיסא) של חילונים או איך שאתה מעדיף לקרוא להם "ציונים", העליה הראשונה היתה שייכת ברובה לחילונים, עלית תלמידי הגר"א ועלית החסידים הסתכמו במקס
ללא שם08.07.20
2
הרב קולדצקי צדיק אין לו אפילו מושג כמה המצב חמור אינו מסתובב ברחובות בחורים ובחורות מבתים חרדים מבלים בפאפים בחופי הים איסור נגיעה כבר מזמן לא שומרים=ות
רב חשוב06.07.20
נכון אני עצמי הידרדרתי בקורונה מאוד ומאשר את מה שאתה אומר עדות חיה מחופי הים ומהפאבים
יאללה07.07.20
1
אני לא מבין . בזכותם של הציונים הוקמה המדינה שמתקצבת את בני הישיבות במליארדי שקלים ..באירופה לפני המלחמה היו מעט ישיבות ומעט חובשי בית המדרש אף ממשלה לא תקצבה אותם .כנראה הלומדים הרציניים ישארו ואלה שמצאו בישיבה חממה מפני שירות בצה"ל ושידוך טוב יחפשו לעצמם מסגרת אחרת ..הרי מן לא יורד מן הש
משה06.07.20
קצר וקולע.
חזק06.07.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24