כיכר השבת

דיון סוער בוועדה

אביה של בתיה, בכנסת: "ילדה בת 13 צריכה ככה לפחד?"

דיון סוער בוועדת החוקה של הכנסת, על התנהלות המשטרה באכיפה לעטיית מסכות • יהושע געטר, אביה של בתיה שעוכבה בידי שוטרים ובכתה האשים: "רק המשטרה לא התקשרה" • צפו (אקטואליה)

44
אבי רבינא | כיכר השבת | ט"ז בתמוז | 08.07.20
הדברים של האב, בוועדה (צילום: דוברות הכנסת; עדינה ולמן)

התיעוד המסעיר משכונת רוממה בירושלים, כששוטרים ניגשו אל הילדה בתיה געטר, בת ה-13, ואיימו כי יטילו עליה קנס כיוון שלא עטתה מסיכה לרגע, הגיע הבוקר (רביעי) לדיון סוער בכנסת.

בשעה זו מתקיים דיון מיוחד בוועדת החוקה של הכנסת בנושא התנהלות המשטרה באכיפת הנחיות הקורונה אל מול קטינים ואוכלוסיות מיוחדות, בדגש על המקרה המדובר.

אביה של הילדה, יהושע געטר, האשים בדיון כי "לכולם יש את את הטלפון שלי ורק המשטרה לא התקשרה עדיין להתנצל. לבת שלי הייתה מסכה והיא הורידה אותה בשביל לשתות. הם ראו שהיא מחזירה אותה והם חשבו שהיא מחזירה רק בגלל שראתה אותם.

"ונגיד שזה היה הסיפור, הלוא היא שמה מסכה, ילדה בת 13 צריכה ככה לפחד? היא צריכה לדעת שהשוטרים שומרים עלינו ולא לפחד מהם".

רגעי העיכוב של בתיה המסעירים (צילום: מוישי ליפשיץ)

האב הוסיף ואמר: "כולם מדברים על הילדה בת ה-13 ומה עם אחותה בת ה-6 שהייתה לצידה? היא לא מדברת אז אני לא יכול לדעת מה עברה".

עוד הוסיף האב: "ילדה הולכת ברחוב אמורה לדעת שאם יש שוטרים זה סימן טוב. הם גיבורים על ילדה בת 13. התקשרו אליי מכל העולם שאלו אותי מה קורה אצלכם".

הדיון הבוקר מתקיים בהשתתפות: משטרת ישראל, משרד המשפטים, פרקליטות המדינה, משרד הרווחה, המועצה לשלום הילד, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מרכז השלטון המקומי.

דברי יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (צילום: דוברות הכנסת)

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר בדיון כי "לצערנו בימים האחרונים אנחנו נחשפים להרבה דברים שקורים בשטח. ברור שזה צריך לבוא מלמעלה אבל ברמת השטח פעם אחר פעם נעשים דברים בלתי נסבלים ובלתי הגיוניים, בהסתכלות אין בהם אפילו חוכמה. זה לא רק בנושא המסכות. ברור שאף אחד לא רוצה שזה יקרה ולכל מטבע יש שני צדדים אבל בשורה התחתונה תפקיד המשטרה בטח באכיפה של דברים הקשורים לקורונה היא מצילת חיים אך היא לא יכולה להשאיר בתוכה טראומה לילדים בגלל אי הפעלת שיקול דעת של שוטר בשטח.

"הוועדה קיימה דיונים בהליך האכיפה והבננו בתוך החוק שיקול דעת שהשוטר חייב להפעיל. אפילו דובר על כך ששוטרים יחלקו מסכות. התחושות הקשות בקרב הציבור החרדי הן לא על הימצאות השוטרים אלא על מקרים כאלו ואנחנו רוצים לשים סוף לעניין הזה. אני רוצה להגיע להבנה איך הדברים מחלחלים מטה. ניהלנו שעות דיון על הדרכת הפקחים. בטוח שאין כוונת מכוון אבל אסור שיהיה משבר אמון שקיים היום בין ציבורים מסוימים למשטרה. אי אפשר להציל חיים ולהרוס חיים בו זמנית. זה תפקיד המשטרה. תפקידם הוא הסברתי הרתעתי ובסוף אכיפתי. מישהו גלגל את היוצרות הפוך".

העימות בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך הדיון, פרץ עימות סוער כאשר ח"כ קארין אלהרר וח"כ אלי אבידר מתחו ביקורת על יו"ר ועדת החוקה על כך שהוא תוקף את המשטרה בגלל מקרים שבהם שוטרים קנסו או אזקו אזרחים ללא מסיכות.

אלהרר טענה בדיון כי "אני לא מפחדת לבקר את המשטרה אך אני מפחדת להתנגח במוסד היחיד במדינה לאכיפת החוק. אין לי אחר. אם משהו מקולקל אתקן ולא אהרוס אותו".

דברי ח"כ אליהו ברוכי (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ אליהו ברוכי פנה לח"כ אלי אבידר במהלך הדיון ואמר: "אני מתבייש בדיון הזה! אני עשרה ימים במשכן. עד לרגע זה כל הדיון על הנושא היה חזית אחידה כשכל חברי סיעות הבית הבינו שיש פה אכיפה בררנית".

ברוכי הוסיף וטען כי "כל המקרים הקשים יוצאים מהאזורים החרדים. אנחנו מצפים מהמשטרה שתתנצל ותעניש את השוטרים בשביל החזרת האמון".

"כמו כן יש רשימה של כתבות בתקשורת, אבל מקפידים כל פעם להעלות תמונה של חרדים בכתבה", הוסיף ברוכי, "מצפים מהמשטרה להתנצל ולהפיק לקחים, לא כנקמה, אלא על מנת להשיב את האמון".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל אוכפת את התקנות לשעת חירום בכל הארץ מצפון ועד דרום, ללא קשר לזהותו, מוצאו או שיוכו הקבוצתי של אדם. השוטרים נמצאים בחזית המאבק הלאומי נגד נגיף הקורונה ופועלים למען הבריאות של כולנו, חילונים, דתיים וחרדים.

"בתקופה האחרונה מתנהל מסע הכפשה משולל כל רסן כלפי המשטרה והשוטרים, לעיתים תוך מצג שווא מנותק מהמציאות. מרבית המפגשים עם אזרחים בהקשר של אי עטיית מסיכה, מסתיימים ללא אכיפה כלל ולצערנו יש מי שרואה בשוטר אויב. למניעת הטעיית הציבור נבהיר כי האכיפה המשטרתית שוויונית ומתבצעת ללא משוא פנים וכל טענה אחרת שאינה נתמכת בעובדות שגויה, מטעה וחוטאת לאמת".

(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
לא ניתן להם למחוק לנו את החיוך מהפה . די לאלימות השוטרים נלך עם מסיכות עם חיוך גדול
יוסף10.07.20
34
אשריך ח"כ אשר. אבל במחילה אתה תמים ונאיבי. אם הגענו למצב ששוטר לא מבין לבד! את הדברים הפשוטים כמו שאמרת שהוא ג"כ אבא.... אז ההתאמצות שלך מיותרת! יש לך עסק עם שוטר חולה בפיגור אספרגר מולד חסר הבנה ריגשית מובנת! לך תלמד נחש לא להכיש. הפיגור הריגשי האנטומי שלוקים בה כ"כ הרבה שוטרים זה לא בר רפואה!
לב יהודי08.07.20
בבקשה אל תשמיץ ואל תעליב אנשים טובים, איגנורמוס. אספרגר זה לא פיגור, אין אחד מהם שלא יותר חכם ממך לפחות פי שניים וזכרן יותר ממך לפחות פי עשר. דוקא אתה הוא המפגר לידם. התסמונת נחשבת אמנם מבחינה דיאגנסטית על הספקטרום האוטיסטי אך ברמת תפקוד זה עמוק בתוך הטווח הנורמלי. אחת מההתמודדויות של אספרגר היא הקו
דוקטור גוגל09.07.20
33
אין אכיפה בררנית....כולם "נהנים" ממקרים שמזכירים תקופות אפלות
הרב קוקו08.07.20

הצגת כל התגובות

32
תקשיבו לאבא, מדבר ככ לעניין!
יכ08.07.20
31
נמאס מהמדינה המגעילה הזו!!!! פשוט נמאס מהמשטרה הרשעית הזו
שרה08.07.20
30
אין חרדי אחד שלא חש מהי אפלייה במהלך חייו, אלא אם כן כל חייו הוא חי בתוך ה"גטו" שלו. הגיע הזמן להרים את הראש ולא לשתוק למי שמשפיל אותנו.
דורון08.07.20
29
החילונים בכיף הולכים להם בלי מסכות. והמשטרה בכלל לא מסתכלת עליהם. פתאום המשטרה מוצאת לנכון לדון לכף זכות את כל אותם חילונים שמזלזלים בהנחיות. אך כשזה מגיע לחרדים... הכל מתהפך. החרדים לא בסדר. והחרדים מזלזלים. והחרדים אין להם בושה. והחרדים והחרדים והחרדים........ מספיק עם זה! הבנו את הענין שכולם נגד
ב08.07.20
28
מספר 1 סופר צודק...
ברוך08.07.20
27
לאבא של הילדה ! אל תמתין לטלפון מארגון הטרור ומקלגסי אס, אס. וגם כאשר יגיע הטלפון המיוחל טרוק אותו מיד , השיחה אתך ינוצל ע"י גורמי הטרור להשלות את החרדים כי הנה יושרו ההדורים והכל בא על מקומו בשלום ואפשר להמשיך לפיגוע הטרור הבא עם ילדים קטנים יותר מבני 13
מנחם 08.07.20
26
אני חרדית נאמנה, ורק עכשיו בפעם הראשונה מבינה שאולי ג' מוכר אותנו. למה אני לא מרגישה כחרדית שהמשטרה נענשת על מעשיה הסאדיסטיים כלפי ילדים חרדיים ואוטיסטים אומללים? למה הסגר שוב ושוב על ערים חרדיות בלי מלוניות? כן, יא חביבים, התחלתי לערער על מלכותכם הנצחית. על החתום: מודיעין עילית, המעוז האחרון.
אברכית09.07.20
25
בשנות ה 70 80 המשטרה הייתה אלימה פי אלף , חושב אפי' שזה הגיע עד לאובדן חיים . לא מצדיק את התנהלות המשטרה בכלל , יש מקום לשפר ולהתייעל . שוטר הנמצא במגע מול אוכלוסיה מורכבת הוא לא מלקק דבש ומאידך כבר תפסו אותם בשקרים והתעלמות מוחלטת
לפלהה08.07.20
24
הרב ברוכי התותח
בני ברק08.07.20
23
בד״כ אני בעד יד לזקה של המשטרה , אבל נגד חזקים ונגד מפירי חוק אבל לא על חלשים.
גדי08.07.20
22
חבל שלא הסתובבו ברחוב קינג ג'ורג בירושלים, בני נוער, ילדים בני 12 מסתובבים חופשי בלי מסיכות, אפילו לא על הסנטר...
שירה08.07.20
21
משטרת פופאי ושר אוחנה צריך לעניש את השוטרים או לפטר אותם לא יכול להיות ששוטרים אטומים יעבדו במשטרה
ציון08.07.20
20
חברי הכנסת החרדים לצערי עילגים ופחדנים. הגיע הזמן לעמוד על המשמר כמו שצריך ולא להתרפס. אנחנו כנראה כמו עדר נמשיך ונצביע להם.
אורי לוי09.07.20
19
כל רזרח שעושה טעות(הלבשה לא נכונה שך מסכה) משלם 250עד500 שח. הגיע הזמן שגם שוטרים ישלמו על טעויותהם
שלמה08.07.20
18
מי שראה את הסרטונים האחרים מבין שהבעיה היא השימוש בטייזר, זה גורם לשוטרים להיות עם יד קלה על ההדק ללא "מחיר אישי". ומכאן לפי דעתי מתחילים כל הבעיות.
משה 08.07.20
17
לא הבנתי למה לא מגיע דו"ח לליצן עם מסיכה על הסנטר? נמאס לי להגיע לבית כנסת, לאוטובוס או אפילו לרחוב ולמצוא את שלל המסיכות על הסנטר, או, עושים טובה וגם על הפה...
מישהו08.07.20
16
רק חלוקת כיסויי לפנים חינם בירושלים בשכונת מאה שערים לאמהות ולילדים ובכל עיר תעזור למנוע אלימות מצד המשטרה לאזרחים צדק צדק תרדוף למען תחיה וירשת את הארץ
לוי 08.07.20
15
מספר 1 צודק!!!!
איש יהודי08.07.20
14
ואח"כ המזרוחניקים ימשיכו לרקוד ולקפץ ביום העצמאות לקולות השיר "ובא לציון גואל".. יש כאן בהחלט יהודים טובים ומוכשרים אבל בכל מה שנוגע למוסדות המדינה הכל רקוב ! משטרה רקובה שופטים רקובים וממסד רקוב. קיצר לא אתחלתא ולא גאולה.. שנזכה..
מוישי08.07.20
13
אין מנוס מלדרוש הקמת משטרה לחרדים. רק למשטרה החרדית תהיה סמכות לגבי חרדים. במשטרה הזו ישרתו אך ורק שוטרים חרדיים יראי שמיים, שיקבלו הכוונה מהעסקנים החרדים. אין פיתרון אחר.
האברך דוד08.07.20
12
כנראה יש גיבוי למשטרה! יותר ויותר מקרה אלימות ושקר
צבי08.07.20
11
מעניין מה הבונוס שמקבל שוטר על אכיפה?
ללא שם08.07.20
10
לא יודע מה קורה שם .... פשוט השוטרים עושים מה שבא להם כי הם יודעים שלא עושים להם כלום... הכל חרטא הם בריונים ובהמות ברשות החוק תמיד אמרו לי "המשטרה זו המאפיה הכי גדולה שיש" מציאות כואבת ואכזרית
למה אין מנכ"ל נורמאלי במשטרה08.07.20
9
לח"כ אשר יו"ר הוועדה ! איך אתה מתגונן ומתפתל ואומר שאין לך טענות על כל השוטרים ועל הפיקוד אלא על השוטרים בשטח שפעם אחר פעם קורים דברים קשים , קשה להבין אותך הרי כל אירוע נערך ע"י שוטרים אחרים ופעם בעיר זו ופעם בעיר אחרת ואיך אפשר לומר שזה לא כל השוטרים הרי ברור שזה כן כל השוטרים שמושחתים ושונאים וג
מנחם 08.07.20
אתה לא קולט שאשר הורעל ונהיה ציוני
חייל בית דוד09.07.20
8
כן בתיה וכל האזרחים צריכים לפחד כי בשוטרים אף אחד לא נוגע מותר להם להרביץ לכסח להעליב לדחוף מה שבא להם תשאלו למה כי אין דין ואין דיין אז כן תפחדו עצוב כן יש מה לעשות לא כי נראה את השוטרים מרביצים לערבים ביפו חחחחח הצחקתי הם רועדים פחד אבל גיבוריםעל חלשיםועוד מצפים שהאזרחים יכבדו אותם פחחחח
ליז08.07.20
7
אני רואה שאנשי חוגי הקנאים מבית שמש ומאה שערים צודקים במאה אחוז ופשוט ראו את האמת מלפני שנים כל הכבוד להם אני מבקש מהם סליחה האמת תנצח מתנהגים בדיוק כמו הנאצים תחכו ותיווכחו ככל שהזמן יעבור בוז למשטרת ישראל ולמדינה המפקרת אנשיה
חילוני08.07.20
6
שקורה פה
משטרה? ארגון טרור של ישות דיקטטורית. זה 08.07.20
5
יש פה אנשים רעבים ללחם, אבל אתם שבעים לא יצאתם לחל''ת אפילו לא לרגע, לא נסעתם פעם אחת אפילו באוטובוס ללא מזגן ולא פגשתם את הנהגים הערבים שמורידים ילדים כי לא היה להם מסכות אפילו שמותר להם, אתכם לא מעניין מה קורה עם האזרחים הקטנים המסכנים הפשפשים שאליהם התקשרתם רק בשנה האחרונה מס' פעמי
אזרח פשוט08.07.20
כל מילה בטון!!! צריך להחליף את כולם. כולם נכשלו. לא יודעים לעבוד ולא באו לעבוד. ושצריך לעבוד - לא יודעים מה לעשות. בטן שבעה לא תבין אף פעם בטן רעבה!!!
יישר כח!!!08.07.20
ואתה כמו ראש בקיר תלך ותרוץ להצביע להם עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם וכו'. יש אנשים שלא משנה מה יקרה אם תמיד יקללו וימשיכו להיות טטלאך של החכ''ים החרדים וימשיכו להצביע כמו סמרטוטים אוהבים להיות מקופחים ולקטר אבל לעושים זאת בקלפי כי שם הם יכולים לשנות אז עם כול הכבוד להתלונן שאין לך כסף לאוכל לא יעזור
ט08.07.20
כל מילה בסלע!! אני החלטתי כבר בלי נדר לא להצביע פעם הבאה לאף מפלגה!! אלא אם כן תקום מפלגת 'מרד' שהתפקיד שלה הוא לתפוס בכנסת מקומות של אנשים שלא משתייכים לשום מפלגה!!! רק כדי לקחת את הקולות מהמפלגות האחרות.
בטי08.07.20
פשוט צודק בכל מילה!!!!!! הם לא עושים כלום ורק מתרפסים מול שאר החכי"ם! עצוב שזה המצב...
פלונית08.07.20
ממש ככה. צודק בכל מילה!
ב08.07.20
על מה אתה מדבר?! הרי רק אתמול דרעי אמר שהוא יושב במרפסת ומסתכל על האנשים שבלי המסכות ו-מ-מ-ש ב-א ל-ו לרדת אליהם ולצעוק עליהם... אז הוא כן רואה בצערנו הוא הרי יושב במרפסת וממש ממש בא לו...
אני09.07.20
כל מילה אמת!!!!!!!! מסכימה..... נראה אותם מחליפים אותנו.....
אנונימית08.07.20
4
מתי נבין שאנחנו צריכים להבעיר את המדינה, שוטרים מושכים פאות של אברך, מתעללים בילדות , מתעללים בילד אוטיסט. מה איתנו?? כל סיפור שקורה אנחנו ממשיכים הלאה ושוכחים
להתעורר חברה08.07.20
3
מעניין שכל החילונים שעושים ריצה, יכולים לרוץ ללא מסכות, ומותר להם לעצור ברמזור מספר דקות עד שיתחלף, ולא חוטפים קנסות. וואלה הקורונה אצלהם בריצה, לא מדביקה!!!
גל08.07.20
2
לצערי בשעה זו זה נראה שהמשטרה היא אכן אויב... אם לא יותר גרוע
מיואש08.07.20
1
בשבועיים האחרונים יצא לי להיות בכמה ערים חרדיות וחילוניות. וזה מה שראיתי!!!! בני ברק - היה קשה למצוא מישהו בלי מסיכה מודיעין עילית - כמעט כולם עם מסיכות טבריה- רוב היו עם ומי שלא לא היה חרדי.. כל החרדים שראיתי שם היו עם מסיכות רמת גן- הרגשתי מוזר להסתובב עם מסיכה.. חייב להדגיש הייתי במרכז העיר לא
הכל שקר08.07.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 21:24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 18:13

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24