כיכר השבת

הסיפור המלא

סוער ב'חברון': האם הישיבה חושבת להעיף 300 מבוגרים?

בחורי ישיבת 'חברון' המבוגרים, טוענים ל'כיכר', כי הישיבה מנסה להתפטר מהם וזורקת אותם לרחוב. מנגד, גורם המלווה את הפרשה מסביר, כי לישיבה אין ברירה והיא מנסה לדאוג להם בכל דרך (ארץ)

209
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ו באב | 16.08.20
ראשי הישיבה על רקע בית המדרש
ראשי הישיבה על רקע בית המדרש (צילום: צילום: קובי הר צבי, באדיבות: א.י.ש. ו-י.ח.)

האם ישיבת 'חברון', החליטה לנצל את מגפת הקורונה ולשלוח לביתם מאות בחורים בלי שיהיה להם מקום מסודר? חלק מהבחורים טוענים שכן, אך בירור 'כיכר השבת' העלה כי יש בעיה טכנית של מקום, והנהלת הישיבה אף שכרה קמפוס מיוחד לבחורים המבוגרים על חשבונה.

מספר בחורים מבוגרים מישיבת חברון, פנו אל 'כיכר השבת' וטענו טענות קשות על הנהלת ישיבת חברון, וגם על ההתעלמות המוחלטת של רבני הישיבה מהם, ובפרט הייתה הטענה על ראש הישיבה הגר"ד כהן.

לטענת הבחורים: "כבר כחצי שנה אין להם יחס מהישיבה, הם לא היו בישיבה ואין להם כל קשר כיום לישיבה, בר"ח אב הודיעה להם הנהלת הישיבה באופן חד צדדי, כי בחורים מגיל 23-24 (וועד שישי) לא יוכלו להמשיך את הלימודים בישיבה".

"היינו בהלם", מתארים הבחורים בשיחה עם 'כיכר השבת': "נתנו את מיטב שנותינו בישיבה, וכעת כשהמצב קצת רגיש, זורקים אותנו לגורל הבלתי נודע, כאשר רבים מאיתנו אין להם כפשוטו - לאן לחזור. משום שהמצב בבית מורכב ושום ישיבה או מוסד לא מקבל בכזו תקופה מורכבת, מה גם שרובם בשידוכים, וכמובן ששוק השידוכים שלהם משתנה ב-180 מעלות".

צפו: ישיבת חברון נערכת לפתיחת 'זמן קיץ' במתווה הקפסולות

מה הישיבה הציעה לכם?

"הישיבה לקחה מאיתנו שכר לימוד (בין 800 ל-1200 ש"ח כל חודש בחצי השנה האחרונה) אף שלא דרכנו בישיבה, כי לא נתנו לנו לחזור, אנחנו שילמנו כי רצינו להבטיח, שהמקום שלנו בישיבה יישאר.

"מה שהכי מרגיז", מוסיפים הבחורים, "זה שראש הישיבה הגר"ד כהן, שדואג למצב של כל עולם הישיבות לא דואג לבחורים בישיבה שלו, על אף שעלינו קבוצה של בחורים, לדבר איתו על המצב שלנו".

הבחורים מתארים מצב בלתי נסבל: "אנחנו ממש לא יודעים מה לעשות, אנחנו 'חברונערס', שהתרגלנו במשך עשר שנים למצב מסוים, אנחנו לא כל כך מבוגרים וזה ממש מכניס אותנו למצב לא נעים ומביש. אנחנו מרגישים שנפלנו מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, במקום שהישיבה שהשקענו בה את חיינו, תדאג לנו במצב הקשה הזה, היא שולחת אותנו אל הלא נודע".

'כיכר השבת', פנה אל ראשי והנהלת ישיבת חברון, על מנת לקבל את תגובתם לנאמר בכתבה, אך הם בחרו שלא להגיב - כדרכם - לכלי התקשורת.

גורם בכיר בעולם הישיבות, שעוקב מקרוב אחר הפרשה מסביר את התנהלות הישיבה ל'כיכר השבת', ומאיר את התמונה באור שונה לחלוטין, ולפי דבריו, לא רק שהנהלת הישיבה דאגה לבחורים, היא גם הייתה מוכנה להוזיל הון רב לטובת הבחורים.

"אין זה סוד שבכל הישיבות המצב של הבחורים המבוגרים קשה מאוד", פותח אותו גורם ואמר: "אך אין שקר יותר גדול מלהגיד שישיבת חברון לא דואגת לתלמידים".

"הנהלת הישיבה מצאה שני קמפוסים גדולים בבית שמש ובחדרה, והציעה לבחורים כי היא תממן את אותם הקמפוסים ואף תתן מלגות לבחורים המתמידים כולל דאגה לאוכל ולרוחניות".

אותו גורם אף טוען, כי "הישיבה מימנה את חדרה כבר בקיץ לקבוצת בחורים מבוגרים, ששהתה שם שלא רצו להסתגר בקפסולות, ואף דאגה לפנות לשפץ ולסדר שם את המקום לאלול כדי שתהיה קיבולת גדולה לכל בחור שיחפוץ".

אחרי פסח: ה'ריתחא דאורייתא' של תלמידי ישיבת חברון, בבית מדרש מאולתר

"בנוסף", מוסיף הגורם, "הישיבה שכרה מתחם בבית שמש ל-370 בחורים נוספים בהרבה כסף, כדי להוסיף קפסולות לכל מי שמעוניין, ואכן, היה מענה לרוב רובם של הבחורים כולל כמאה בחורים מועד ששי ושביעי שהיו מעוניינים להסתגר בקפסולות".

אז מדוע הבחורים טוענים שלא נתנו להם מענה? "אולי מדובר על אותם בחורים שלא היו מעוניינים להסתגר בקפסולה, וגם הנהלת הישיבה שכרה את חדרה - שם הקפסולה "נושמת", והבחורים יכולים לצאת בתנאים מסוימים לפי הוראות משרד הבריאות, וזה במיוחד עבור הוועדים הגבוהים"

ואם זה לא מספיק, לטענת המקורב: "הישיבה גם נתנה אפשרות בזמן קיץ, לכל מי שהיה מעוניין מהמבוגרים ללמוד ולא בקפסולות, ללמוד בבית מדרש מיוחד שהישיבה הקימה, עם מלגות, ראשי חבורה ותכניות לימוד, הישיבה השתתפה במימון שכירת דירות והסעות לבית המדרש".

"הישיבה לא מכריחה אף אחד להישאר ולהימנות בין תלמידיה ועשתה הכל אבל כפשוטו הכל ומעל ומעבר לתת לכל מי שרוצה ללמוד את האפשרות ללמוד ואף מלגות עידוד".

מה לגבי הטענה על השכר לימוד? "הנהלת הישיבה בתקופת הקורונה נמנעה לקחת תשלום שכר לימוד מהורים שלא היה להם או לא היו יכולים לשלם, מי שיגיד אחרת - אינו דובר אמת, מה גם, שכאמור חלק מהתכנון היה לפתוח קפסולות מיוחדות שעלותן גבוהה מאוד והישיבה אף הסכימה לספוג את העלויות".

"בנוסף", מציין אותו מקורב, "כל מי שרצה ללמוד הישיבה הוזילה הון בתקופה הקשה של הקורונה, ונתנה לו את האפשרות". עוד הוא מוסיף, כי "מי שלא מעוניין הישיבה לא ביקשה ממנו להישאר. כל מי שביקש להוריד משכר הלימוד נענה".

"יודגש", מציין המקורב, "כל הסיבה להרחקת הבחורים היא זמנית בלבד, משום שאין אפשרות טכנית לאכלס את כל הבחורים במבנה הישיבה הנוכחי בגבעת מרדכי, כולנו תפילה שהקורונה תסתיים והבחורים יוכלו לחזור לשגרת לימוד מבורכת", מסיים הבכיר באופטימיות.

תוכן שאסור לפספס
209 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
114
אחרי שקיבלת דירה -אתה כבר יכול לגלוש כל היום באינטרנט ולעשות שטייגן על הנייעס...
ללא שם19.08.20
אני אישית לא רק שלא קיבלתי דירה-אפילו כלה לא קיבלתי,אפילו להציע לי שידוך לא רצו!אנשים קרים חסרי אמפתיה,פשוט שחצנים מתנשאים!בזתם לי ולעגתם לי.יום יבוא אתם עוד תתחנפו אליי-נזכיר לכם את היחס הרע והמתנשא!
מורן19.08.20
הלוואי שבאמת היה לחברונרס דירות כמו שחושבים כולם
אחד מציאותי19.08.20
מי אתה בכלל עלום שם?למי אתה נותן מוסר?מה אתה עושה פה באינטרנט?שטייגן?אני אישית עובד כאן,ולא רק שלא קיבלתי דירה-אפילו כלה לא קיבלתי,אפילו להציע לא רצו,אפילו מילה טובה לא שמעתי מכם אף פעם,רק לעגו לי והתנשאו עלי!הפקרתם אותי אנשים קרים חסרי אמפתיה.
מורן19.08.20
113
שיפתחו כולל בוגרי חברון מה הבעיה?
ישראל17.08.20
112
לכו לעבוד כבר בכל מקרה הצבא לא יקח אתכם
ישראל17.08.20

הצגת כל התגובות

111
בראבו על החשיפה. אם תמשיך כך עם כמה תיקונים מ'השפעת מקורבים', ותוציא כתבות נקיות לגמרי אתה עוד יכול להגיע רחוק.
לב לחנני17.08.20
110
אני לא יודע למה הסיפור בחברון כ"כ התפרסם אבל תדעו שזה לא רק בחברון גם בבית מתתיהו שהיה שם הדבקה המונית בזמן קיץ לא התייחסו לבחורים שם שרצו להיות באיזה מתווה קפסולות או באיזה מתווה מחמיר אחר והבחורים שם בלית ברירה הגיעו לישיבה ללא מתווה ולכן היה שם הדבקה המונית והיה בחורים שבגלל זה לא הגיעו לישיבה וג
בחור מחברון ויש לו אח בבית מתתיהו17.08.20
109
זה לא חברון, חברון רק לקחה את ההוראות לקצה וחילקה את זה רישמי למבוגרים וצעירים. אבל הכל מתחיל ב"ועד(ראשי)הישיבות" והועדה שממונה על הקפסולות בישיבות(של בנימין כהן) שסידרו מתווה לפתיחת הישיבות וחשבו על ההורים וחשבו על הישיבות- שזה אומר על ההנהלה על הרבנים על ראשי הישבה וכו' ורק על הבחורים לא, לא חשבו
ה-צ-י-ל-ו !!! זה בכל הישיבות17.08.20
108
תודה חנני תודה סופסופ מישו כותב על ישיבת חברון ושועמים את הצעקה שלנו....
חברונר17.08.20
107
בחורים. בני תורה. הצבא מחכה לכם.
גני17.08.20
106
יאלללללה הפיכה..... או שיוסי עוזב את חברון, או שחברון עוזבת את יוסי.... נמאסת
חברונער17.08.20
הגיע הזמן להחליט חברון או חברוני
מ17.08.20
אחי אתה ממש לא בעניינים זה שייך למחאה הקודמת לפני 5 שנים
אחד שמעודכן17.08.20
105
מאז שמרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל נפטר בכל הישיבות אין דין ואין דיין איש העקום בעיניו יעשה. עצוב מאד.
הגראיל17.08.20
גבר, אתה צריך להבין שזה בדיוק הבעיה של יוסי בעיניו זה ישר. הוא עקום מיסודו.
א17.08.20
104
הגיע הזמן לעהלות את הנושא ושראשי הישיבה לא יהיו יו יו של אחד מהאנשים שם. תתחילו לומר מה שאתם חושבים ואל תתנו לפוליטיקאי לשחק בכם. שהישיבה תתחיל לעניין אותכם קצת ולא רק המקום שלכם אם יתנו לכם קצת פחות סמכויות, או שתתחילו לנהל את הישיבה בחזרה או שתניחו את המפתחות.
בוגר חברון17.08.20
103
עוד דוגמא לכך שמדובר למעשה בישיבה מודל אוניברסיטה.
ישיבה17.08.20
102
לא נורא גם ככה לא יצאו משם גדולי דור
קובי17.08.20
מה קרה לא התקבלת למבחן בחברון??😥
אדלשטיין17.08.20
חזק. גם אם אתה מקנא אל תלכלך
bbr17.08.20
101
למה מה, זו הישיבה היחידה שמתעמרת בבחורים המבוגרים-קרי אלטרעס?? לכו תעשו שיעורי בית, ובמיוחד בישיבות הספרדיות...
יהודי שלא תופס17.08.20
100
הבעיה העיקרית שעד עכשיו היינו שווים 800000שח וכעת בקושי 650000 זו מכה כלכלית קשה..
האיר המזרח עד שבחברון17.08.20
99
אני בחור מבוגר מהישיבה ואתם לא מבינים עד כמה המצב חמור הישיבה בראשות יוסי חברותי פשוט מאד הפקירה אותנו ומדובר במאות שפשוט נזרקו לרחוב כפשוטו הסכמנו לכל מתווה ולא מענין כלום איפה רב דוד בשעה זאת ?????ואני מתוך תוכי הישיבה פשוט זרקו אותנו לרחוב הפקרות ולא מענין אותם כלום
ישראל17.08.20
98
״לבני ועד שמיני ומעלה תבוא הודעה נפרדת״..................
חברונער17.08.20
97
תפסיקו לבכות. הגיע הזמן שתראו מי שולט כאן באמת.
רפי פלדשטיין16.08.20
לפי הנ"ל אלוקים לא כל כך מעניין אותך
תלמיד הישיבה17.08.20
עלוב
יוני17.08.20
96
תגובת הישיבה - שקר וכזב. הישיבה אפשרה הנחה של 25% בלבד ולכל מי שביקש יותר מזה עשתה פרצופים... למי שביטל את ההוראה כדין (שהרי לא קיבלנו דבר מהישיבה בחצי שנה האחרונה) התקשרו לאיים עליו מהישיבה... מה זה הגזל הזה? תחזירו את כל השכ"ל שגביתם כבר חצי שנה!!! אפילו טלפון לא קיבלנו מהישיבה (חוץ מההודעה לפנות
בחור מבוגר16.08.20
לא מדוייק אמרו שגובים שכר לימוד מלא, רק שהודיעו שמי שיבקש הנחה, יורידו לו 25%, הפכו את כולם לקבצנים, והפכו עצמם למוחזקים, בריונות שאין כדוגמתה
מבני הישיבה17.08.20
צודק. אבא שלי למשל לא הוריד 25% כי לא רצה להתחיל להסביר למה קשה לו לשלם את הכסף הזה. במקום שהישיבה לא תגבה כלל כסף שלא מגיע לה...
בחור מבוגר17.08.20
95
לגבי הטענה שהישיבה שילמה על חדרה זה שקר וכז כל מי שהיה בחדרה שילם שכר לימוד כפול לישיבה ולחדרה
מוישי16.08.20
94
הפקרות מוחלטת,לא דאגתם לי כלום,רק סבלתי מהיחס הרע שלכם,אנשים קרים חסרי אמפתיה,פעם היו רבנים חמים שדאגו לצורכי כל הבחורים,עכשיו רק שחצנות והתנשאות,העיקר שלם להם כסף.
מורן19.08.20
93
תפסיקו לבכות ולכו לעבוד. יישמו בדרך ארץ את מה שלמדתם בבית המדרש.
פיני כהן17.08.20
92
מחפשים עו"ד להתארגנות של תביעה ייצוגית כנגד הישיבה על גניבת שכ"ל במשך כחצי שנה. ניתן להגיש הצעת מחיר למנדי גרוזמן ואלי ביטאן מכאן מורשת. הם כבר יעבירו את הפרטים לבחורים המבוגרים
בחור מבוגר17.08.20
91
יש במתווה משהו שניקרא קפסולה נושמת כנראה ששם אפשר לצאת אחרי שבועיים או תקופה צריך לחייב את כל הישיבות לפתוח גם קפסולה נושמת
מה עם קפסולה נושמת ??17.08.20
עיין ערך ישיבת קפלן/ וולפסון/ בית מתתיהו ועוד בקיץ האחרון.
דני17.08.20
90
שקר וכזב דואגים לכולם !!
יעקב כץ17.08.20
באיזה עולם אתה חי?
ליעקב ההזוי17.08.20
מה נסגר? תעבור אפילו על חמישית מהתגובות כאן, ותראה מי משקר ומי דואג. חליפי אמיתי אתה. יאלה יאלה תחזור למשלחים שלך.....
ליעקב החליפי17.08.20
גדול. חנקת מצחוק
חחחח17.08.20
89
חלק מרכזי בסיפור זה היחס של המנהלים חק"פ כלפי ראש הישיבה רבי דוד. הוא התבטא השבוע שהשפעתו בישיבה היא כשל טבח בלבד, ואפי' בפונביז' יש לו יותר השפעה. הראשון לא עונה לו לטלפונים מתמוז, והאחרון אומר לו כבר שבוע שהוא עסוק ויחזור אליו אח"כ.
תלמידי רבי דוד17.08.20
88
לפנות לר' שלמה קרלנשטיין המנכ''ל הוא יעשה סדר הוא נפלא גם בגור יודע להזיז דברים הוא הכתובת חבל''ז גם עוזר בכל מיני מוסדות
שטרייכמן17.08.20
חונק
חחח17.08.20
87
במקום להתגרד ולהתבטל שיתגייסו ויפה שעה אחת קודם
יוסי17.08.20
86
בקצב הזה הישיבה תהפוך לוולפסון......או שערי שמועות
ירושלים17.08.20
דווקא שערי שמועות ישיבה מצוינת מהחמישייה הפותחת לא?
אהרן17.08.20
ממש לא אולי בשמינייסרייה הפותחת
שוקי17.08.20
לא
חברונער17.08.20
מה אם יעיפו את כל הפרוסטרס' יכול להיות שתהפוך לוולפסון אין מצב כי עדיין יהיה חסר את המידות הנפלאות שיש לוולפסונערס' עיין ערך מניות השידוכים..............
לחי בסרט18.08.20
היום היא כבר בני ברק....
אין לי שם מגניב17.08.20
85
הישיבה מסורה? למי? אין בחור שפוי שלמד בישיבה שמרגיש שיש בעל הבית שדואג לבחורים. לכבוד הישיבה, כן. למבנה הישיבה, בטח. לעובדי הישיבה, עדיפות שיא. בקיצור, לישיבה, על שלל דוממיה ומצבה הכלכלי, בהחלט יש מי שידאג, הבחורים? בתחתית שרשרת המזון, מתחת לחתולים
אלחנן בר17.08.20
84
אלטרעער כן בטח גורם מקורב כשבחורים מועד שמיני הלכו לרב פרבשטיין לבכות לו שאין להם מה לעשות הוא מתחמק ואומר להם "אולי זה יזיז אתכם ותתחתנו בזכות זה" . הנאצים ארורים כבר אמרו "העבודה משחררת" אם הוא לא מבין אז שישאל את אישתו היא בטוח יודעת למה הכוונה... ירושלים נאציזי שפירא
תבינו17.08.20
נ. שפירא הנכבד, בור ששתית ממנו מים על תזרוק אבן לתוכו.
הכרת הטוב17.08.20
83
זה לא חברון, חברון רק לקחה את ההוראות לקצה. הכל מתחיל ב"ועד(ראשי)הישיבות" והועדה שממונה על הקפסולות בישיבות(של ר' ב.כהן) שסידרו מתווה לפתיחת הישיבות וחשבו על ההורים וחשבו על הישיבות- שזה אומר על ההנהלה על הרבנים על ראשי הישבה וכו' ורק על הבחורים לא, לא חשבו על בעיה כ"כ פשוטה שיש בחורים שלא יכולים מס
במשפט - הבחורים לא מענינים איש !!!17.08.20
82
ואפשר לחשוב, מה כבר הבחורים ביקשו, לא מים חמים כל היום, לא רשיונות נהיגה כמו שהיה מימים ימימה, הבחורים כולה ביקשו להכנס לאלול לישיבה וללמוד בלי לצאת עד אחרי יום כיפור! בושה וחרפה וכי דמו של בחור מועד שלישי יותר אדום מדם של בחור מועד שישי!
מישהו16.08.20
81
הכי מצחיק כאן שהישיבה לא רוצה להגיב אבל ה"מקורב" מגיב כמו לא פחות מ'דובר הישיבה'. אם זה לא להגיב אז מה זה להגיב???? אולי זה נקרא להגיב אבל בלי אחריות לדברים הנאמרים? או שאתה באמת לא מגיב או שתגיב רשמית. אין לי מושג מי צודק אבל צורת התגובה יש בה טעם לפגם לדעתי.
אחת ולתמיד16.08.20
80
אני אישית לומד בישיבה ובזמן קיץ לא יכלתי להכנס בקפסולות ולא היתה לי שום אופציה להשתתף במסגרת כלשהיא מטעם הישיבה וגם נאמר להורי שאם יבטלו את ההוראת קבע זה יסבך אותי עם הנהלת הישיבה ולא שמעתי על שום מתחם שפתחו בזמן קיץ מטעם הישיבה שלא לדבר על מלגות ושמעתי את זה מעוד אנשים אני לא רוצה להאמין שהישיבה ל
אנונימי16.08.20
79
גם פנינה לשם שמיים נתכוונה ואעפ"כ... כ"ש וכ"ש...
חנה18.08.20
78
לכל הורי הישיבה היקרים, אכלתם אותה! עכשיו אני יכול לקנות רכב חדש מהשכ"ל שלכם ואתם תמשיכו לבכות לביבי שייתן לכם עוד איזה קצבה של כמה שקלים... חחח
י' מנהל הישיבה17.08.20
77
וכאשר הם עפים, שלו יעוף להם הבורסלינו! המפעל פשט רגל ואין מי שיחזיר עטרה ליושנה
יהודה אלידע17.08.20
"לא" עם א'
אבשלום קור17.08.20
76
מה אומרים: הבחורים חייבים לחזור לישיבות, אם לא הם נושרים ועכשיו רואים את האמת, זורקים את בבחורים המבוגרים, רואים איך אכפת להם מהרוחניות של הבחורים...הם משקרים לעצמם ולאחרים פשיטת רגל מוסרי. הכל כסף, כח וכבוד. חייבים לפתוח את הכל ומהבריאות לא אכפת להם. בשביל 4 מילירד שקל מה לא עושים....
הגיון בריא17.08.20
75
כל הישיבות סובלים מנשירה מה שלא הצליחו החילונים והצבא הצליחה הקורונה ליצר הרע יש דרכים משלו וזה מילחמה קשהב ותפקיד להורים והרבנים וכל שלוחי הציבור לעזור לבחורים בשעות קשות אלו
רבי17.08.20
על זה נאמר אללה וואקבר!!!
אה17.08.20
74
התלמיד הישיבה אני חש נבגד הישבה לא רק שלא דאגה גם לא התייחסה כמה היינו צריכים לריב איתם על זה שלא נשלם גם על המקום בחדרה וגם שכר לימוד ובהקשר לאלול גם הבחורים מועד שישי שנכנסים לקפסולות היה הוראה מלמעלה(יוסי) לתת להם את התנאים הכי גרועים. פשוט בושה וחרפה!!!
ארי17.08.20
73
לצערנו הרב עם עובדות אי אפשר להתוכח, עולם הישיבות בקריסת ערכים טוטלית, והכל התחיל לא מהקורונה, אלא מהכבוד המדומה והמטופש שכל ישיבה שיש בה הכי הרבה בחורים היא הנחשבת והההמוצלחת, ולצערינו אנחנו רואים את האמת שמתפוצצת בפנים בחורים לא גדלים בפס יצור בחורים צריכים שמישהו התענין בהם שלמישהו יהיה אכפת מהם
ימקי17.08.20
72
איך שיחקתי אותה בתגובה. הא?
מקורב- פלדשטיין16.08.20
71
לְהַחֲיוֹת רוּחַ שְׁפָלִים וּלְהַחֲיוֹת לֵב נִדְכָּאִים....
הסבא מסלבודקא16.08.20
יפה ונכון בא נראה מצטט את המקור המדויק לכך בכתבי האלטערר
סדר מוסר17.08.20
70
בקיצור, פעם המבוגרים היו חלק אינטגרלי וחשוב כפני הישיבה. המגמה בשנים האחרונות היא שהמבוגרים (חוץ מכמה בכל ועד) מהווים נטע זר על משבצת המתנה החוצה.... חבל מאוד... במקום שיהיו יותר ישיבות עם מספר הגיוני של בחורים, הוי אומר- יחס נכון של רב לכמות מסויימת של בחורים, ואז יש אופציה לבחור להתברג ולקחת אחריו
בוגר הישיבה16.08.20
69
חברון זה מותג עם מחיר גבוה והצהרה שאתה רוצה ללמוד...עד שתקבל דירה... א
ללא שם19.08.20
זה לא כזה נורא שלא התקבלת......
גם אני חברונר19.08.20
68
300 מבוגרים יש לי רעיון לראשי הישיבה תעשו 300 שידוכים בשבוע אתם פותרים את הבעיה עם 2000 דולר על כל שידוך וסגרתם דיל טוב
צבי17.08.20
הצעה מצויינת הלוואי
ישראל17.08.20
חה-חה-חה..הלוואי,הצעה מצוינת..
מורן17.08.20
67
לא יאומן כי יסופר..... אחרי כל הביצים העגבניות שחטף איצקה על ראשו בנו ממשיך דרכו נוקם..... בושה וחרפה.... להעיף בחורים בני 23 מהישיבה הקד האם כשהם הגיעו לישיבה גם אמרתם להם עד גיל 22? איפה הבושה? זה עולם התורה? זורק בחורים לרחוב? קורונה חחחחחחח בדיחה עלובה. הצעירים צריכים גם לפעול בעניין אין הגעה ל
הסבא מסלבודקא17.08.20
בחיייייייייים לא הייתי מעיז לכתוב כאלו דברי רכילות ולהר"ע בשמו של ציס"ע העמוד החזק האלטער מלסבודקא
חברון -גאולה17.08.20
66
הקורונה משמים, ואולי בשמים רוצים לקיים הכתוב, "כי תבואו אל הארץ ונטעתם כל עץ מאכל", ולא שהבחורים יהיו נטועים בישיבות, מכאן שהכל לטובה, גם הקורונה.
משיח17.08.20
65
אני לא מבין מה קורה פה, של מי הישיבה למי היא שייכת? לחברוני? לר' דוד? לקרלנפלדשטיין? לא ולא!!!! הם העובדים בשבילנו לומדי הישיבה, הם בסך הכל גיזברים, איך זה שהמשרת משתלט על הארמון ומעיף את הישיבה קרי התלמידים לומדי התורה?! איך הם יכולים לקבל בחורים חדשים על חשבון הלומדים בישיבה כבר? וכי יעלה על הדעת
מוישה חיים17.08.20
64
א. בושה שהישיבה שוב ושוב מסרבת להגיב (גם לבקהילה). ב. העובדות הם שהישיבה בקיץ דאגה רק לוועדים א-ד ולא עניינו אותה שאר הבחורים בכלל. בחורים מוועד חמישי שהתארגנו בחדרה נענו בזלזול והתעלמות, ובנוסף הישיבה נלחמה בקבוצה שהתארגנה בסנהדריה (הגר"א אריאלי). ג. הישיבה שלחה מכתב שבו בקשה לא לבטל את הוראות הקבע
חברונער כמו פעם17.08.20
שמחתי שהעמדת את העובדות על דיוקם, אני למדתי בבית מדרש בסנהדריה, והישיבה נלחמה בזה בכל צורה אפשרית, בצורה מכוונת וטקטית!!!, ואכמ״ל
תלמיד כאוב17.08.20
63
ב"ה. יש לבטל מיד את ההוראות קבע של שכר הלימוד, ולבקש החזרים על כל התקופה שלא למדו. מנסים לסחוט את הבחורים ע"י ההורים הדואגים לביטחון ילדיהם, ויעשו בכל להציל את בניהם, אבל מה לעשות המוסדות מנצלות את זה ויודעות שההורים חוששים.
יוסף16.08.20
62
שהבחורים טענו שזה דרישה של ההורים או של הראשי ישיבות עכשיו כבר לא ידרשו סידור מלא.ויהרגו את ההורים וגם אולי צודק מי שאומר שלא כולם מתאימים לישיבה ושילכו ויעשו צבא ותואר ולא יפלו לידיים של אנשים שהישיבה זה עסק לכל דבר ולא אחראים שזורקים בחור מבוגר אל הלא נודע
הרשל בועזגלו.16.08.20
צריך להגיב? לא, לא נראה לי..
מישו17.08.20
61
שקר שקר שקר מידעה חברון דאגה לכל המבוגרים קמפוס ענק בחדרה עם מלגות ומלא פינוקים כמו ששום ישיבה לא נתנה לבחורים שלה......
דוד16.08.20
גדול. הרגת אותי
חחח16.08.20
אתה ציני נכון? למה לדרוך על הדם עם שקרים למה???
יהודה16.08.20
חחחח
חיים16.08.20
כמה שהוא צודק אתם לא מבינים אין על חברון
אריק16.08.20
אתה מבלבל בשכל כנראה שאינך אפי' קרוב רחוק של אי מי מבני הישיבה אל תכתוב תגובות אם אתה לא יודע על מה מדובר ואברכך שתזכה להכיר בחורים מחברון, אם זה כ"כ מעניין אותך מה קורה בישיבה שלנו
מבני הישיבה17.08.20
60
למה אסור לעבוד? הרמי"ם לא עובדים???לא מקבלים משכורת???
ללא שם19.08.20
לא קשור בכלל
חשקה נפשי בתורה19.08.20
59
תכל'ס חברונערס חרטטנים
מאיר17.08.20
58
בחורים יקרים - ואיפה הייתם צדיקים מול דמעות המחותנים שנסחטים ונעשקים ונרמסים? אולי עכשיו ה"מחירון" שלכם יירד קצת
אהרן17.08.20
מדובר על בחורים מבוגרים שגם ככה המחירון שלהם ברצפה והמניה רק במגמת ירידה...
שמאי17.08.20
מי שלא נאה לו ...יכול לקחת מישיבות אחרות...
שוק חופשי17.08.20
57
ראשי הקומוניסטים אמרו רק בדם נשמן את גלגלי המהפכה . החזון איש אמר בהנחת ישיבת פונביז שאם מקימים ישיבה בדמעות ההצלחה בטוחה . מה קורה כאשר עושים מהפכה בישיבה ובגלגלי המהפכה דורסים נשמות של בחורים אחרים מה צריך לומר במצב כזה ?
ו17.08.20
56
ניכר שרבים מהמגיבים כאן אינם יודעים במה מדובר.
ח17.08.20
55
זה אמנם קשה לחרדים לעכל אבל עולם הישיבות כמו שהיה כאן 70 שנה הגיע לסיומו, יאללה חשבו הלאה מה עושים. נכון, לא כולם יהיו בישיבות, אין יותר עולם ישיבות ואין מצב שכל בחור פשוט הולך לישיבה ללמוד, צריכים להשלים עם המציאות ולבנות מערכת חדשה.
נועם16.08.20
אתה חסיד גור?
4417.08.20
הזוי איך גם הקורונה מסתדרת לך עם ההשקפת עולם שנולדת אליה שלא צריך ישיבות. ממש הסתדר לך יופי.
נועם לנועם17.08.20
54
ובני ישראל אכלו את המן ארבעים שנה עד בואם אל ארץ נושבת מתישהו נגמר המן וצריכים לעבוד את הארץ. ויפה תורה עם דרך ארץ מאשר תורה עם ריב ומדון. אז במקום לכעוס על הישיבה, תראו את זה כאות משמיים: הגיע הזמן לצאת לעבודה. חרדי עובד וקובע עיתים שווה יותר בשוק השידוכים אפילו מחברונ'ר. תהיו מעשיים, בגיל 24 אפיל
משה גרוס16.08.20
תורה עם דרך ארץ-אמרת טוב:קודם כל תורה ורק אחר כך דרך ארץ.מי שלא לומד תורה סופו לעשות עבירות.האם אתה יודע טוב הלכות ריבית כשאתה לוקח הלוואה מהבנק?אתה יודע טוב הלכות כשרות שאתה אוכל במקום עבודה?אתה יודע מה זה הלנת שכר?מה גדר איסור גנבה?מה זה גנבת דעת?מה זה דיני נזיקין?
מורן17.08.20
מה נסגר איתך? אם לא הצלחת בתור בחור ישיבה מה אכפת לך שאחרים כן אוהבים ללמוד
חרדי וטוב לו17.08.20
53
מה זה ״אנחנו חברובנרס״???לא הגזמתם?!עכשיו מראים לכם את מקומכם האמיתי!בן תורה לא מדבר ככה!!!
סתם אחד16.08.20
מסכים. הנוסח מתנשא ולא לעניין. אבל לגופם של שקלים, הישיבה גזלה פה מיליוני שקלים במצטבר ועכשיו יורקת על ההורים שנגזל מהם שכ"ל בחצי שנה האחרונה.
בחור מבוגר16.08.20
מה הבעיה שאמרו חברונערס לא הצלחתי להבין כמו שאתה ירושלמי(לצורך הדוגמא) אנחנו חברונערס אין פה שום התנשאות ומי שחושב שאמרו את זה בהתנשאות..... כנראה הוא מעריך את הישיבה כל כך שחברונער נהיה אצלו מושג עם הרבה כבוד.....אז תודה לכם על המחמאה!!!
חברונעררררר17.08.20
52
כתלמיד ותיק, אני לא מעלה על דעתי שדבר כזה יכל לקרות לפני עשרות שנים בה כיהן המשגיח ר"מ חדש זצ"ל.
נ. שפירא16.08.20
נ. שפירא היקר אתה לא מבין! נגמר הרבצת תורה והקמת תלמידים היום הכל ביזנעס נטו! השתמש וזרוק!
שלמה ק.17.08.20
51
תגובת ה"בכיר המקורב" אינה מדויקת בלשון המעטה אבי ביקש לקצץ בשכר הלימוד ונתקל בהתנגדות בטענה שהישיבה מעוניינת לשפץ ולהרחיב את הישיבה אז לקחנו מאיתנו כסף במשך חצי שנה למרות אפס התעניינות מצד צוות הישיבה וגם עכשיו רגע לפני פתיחת זמן אלול אין עדיין תכנית מסודרת להחזרת כלל הבחורים לישיבה
בחור מהישיבה18.08.20
50
א. לכל המגיבים "צאו לעבוד" האם נראה לכם סביר שמאות בחורים ללא כישורים בסיסיים (בעולם החול כמובן) יזרקו לשוק העבודה באחד מתקופותיו הקשות מזה שנים ב. להווי ידוע שכל ההתארגנויות הפרטיות של הבחורים בזמן קיץ פעלו ללא כל קשר לישיבה ואף נתקלו בכתף קרה בעת שניסו לבקש עזרה שלא לדבר על תקיעת מקלות
עוד אחד מבחורי הישיבה17.08.20
מה פתאום כואב לך שהישיבה לא מרימה טלפונים לבחורים? כאילו בישיבת חברון המהוללה נוהגים לתת יחס מינימלי לבחורים?! הישיבה עם היחס הכי מחפיר לבחורים זה הישיבה שלך!!!
בחור לא חברונר17.08.20
ייתכן ובימי השיגרה הצדק איתך, כי אין לצוות לשמור על קשר עם הבחורים, קשר קרוב מידי עלול להזיק להתפתחותם הרוחנית העצמאית. אך כל בר דעת מבין כי כל זה שייך כשבחור נמצא במסגרת, שמחייבת אותו להיצמד אליה לכל הפחות מבחינה חברתית וכדומה. אך כשבחור זרוק!! בביתו, ללא כל מסגרת, פשוט שצריך לעודד אותו להתקשר איתו
א17.08.20
מצטער זה לא נכון ולא מדויק גם לגבי ר' אשר שקיבלו כתף קרה זה משום שעשו את זה בצורת מרד נגד הישיבה ובמיוחד בנקודה השלישית שאני יודע על מאות בחורים שהרימו עליהם טלפונים לשאול מה שלומם [ובחורים שאין להם קשר אם הצוות אין שום סיבה שוולקאם בגלל הקורונה יואילו בטובם אנשי הצות העסוקים מבוקר ועד ליל שחלקם בתק
ר.ג17.08.20
49
הרעיון הכי טוב זה ללכת לר אשר אריאלי ולבקש שימסור להם שיעור (למי שיודע למה הוא לא מסר בישיבת קורונה שהוא פתח)
אחלה גבר17.08.20
48
התגובות כאן אחת אחת חברונערס כל הכבוד לכם עלו והצליחו
כיכר 17.08.20
47
נו נו אולי הגיע הזמן להבין שחברון היום זה "חברון החדשה"
משה17.08.20
46
להלן העובדות כפי שהם ידועות לכל תלמידי ישיבת חברון: א. הישיבה לא הסכימה לבטל את תשלום שכר הלימוד אלא לקצץ ב25% וזאת מחמת הצורך לממן את הוצאות הקפסולות של הצעירים ואת הוצאות בניית הפנימיה המיעודת לצעירים אף היא (כך בהודעה טלפונית מטעם הישיבה). ב. הקמפוס בחדרה הוא יוזמה של קבוצת בחורים בועד חמישי ומומ
יצחק17.08.20
45
הכל שקר וכזב! הציבור אוהב ללכלך על כל ישיבה מוצלחת כל זמן קיץ הישיבה ניסתה להכניס בחורים מבוגרים והם לא רצו להכנס שטענו שהם בשידוכים ויש להם חתונות של חברים בושה וחרפה שאח"כ מתלוננים על הישיבה שמסורה ודואגת כל כך לבחורים חבל שהציבור לא יודע כמה היא נסתה לשכנע בחורים שיכנסו לישיבה.
תלמיד הישיבה16.08.20
שקר וכזב
פלוני17.08.20
שעות חיפשתי אץ התגובה שלך "דובר הישיבה", רפי פ'
עליתי עליך17.08.20
רואים שאתה לא לומד בישיבה
תלמיד הישיבה 17.08.20
הציבור לא יודע כי הישיבה סיננה כל בחור מעל ועד רביעי. בשביל לספק את הכותרת הנחשקת של 1200 בקפסולות של חברון שכנעו את הצעירים שבתחילה לא רצו להיכנס שיכנסו. מה זה קשור לכל הכתבה כלפי המבוגרים (או לא ילדים) וכן כלפי השכר לימוד.
הרב וייסבלום17.08.20
44
הכל שקר או הרוב לקחו תשלום מלא מהורים בלי לתת אפשרות לבטל. ועד רביעי הגיעו רק לקראת סוף הזמן, חמישי ומעלה לא היו בכלל בקיץ ושילמו מלא. חברוני מנסה להיפטר מהמבוגרים מאז שהוא לקח פיקוד על הישיבה והרב כ"ץ זז הצידה שאר הראשי ישיבות שותקים כמו דגים לכל מהלך חד צדדי שלו. הוא לא מבין שהישיבה זה המבוגרים
משה 16.08.20
43
שני הצדדים מעוניינים בצד הרווחי של המטבע ... וזו התוצאה הכואבת
ללא שם16.08.20
42
כן בטח גורם מקורב כשבחורים מועד שמיני הלכו לרב פרבשטיין לבכות לו שאין להם מה לעשות הוא מתחמק ואומר להם "אולי זה יזיז אתכם ותתחתנו בזכות זה" . הנאצים ארורים כבר אמרו "העבודה משחררת" אם הוא לא מבין אז שישאל את אישתו היא בטוח יודעת למה הכוונה...
אלטרעער16.08.20
שהרב פרבשטיין ילמד אותם לעשות את זה ב'קריצה' והמבין יבין
יונגערר17.08.20
נאציזים
ירושלים16.08.20
בושה
יוני17.08.20
41
וואייייי עברתי פה על כל התגובות לא מבינה בזה ממש..... רק רוצה לאחל לאחים היקרים שלי שהתחילו היום את הלימודים בקפסולות בשיבת חברון--- מלא הצלחה!!! סיעתא דשמיא, שיהיה לכם כיף ללמוד!! אוהבת אותכם!!
מירי19.08.20
לא הבנתי, אם לא הבנת למה לכתוב את זה. מה שאני לא מבינה זה מה יש לא להבין בתגובות. רק לבכות.
רחלי19.08.20
40
יוסי חרבוני אתה צריך להבין שהמבוגרים הם לא הבעיה שלך לא צריך אותם בשביל להסביר לצעירים שרק נכנסו לישיבה מי אתה ומה אתה שווה, כבר במשפט הראשון של השיעור שלך מבינים עם מי יש עסק... תבין אתה עושה ביטול תורה של מאה בחורים בכל יום בשעת השיעור שלך. אתה הצרה של עצמך!!! אתה המסיט הכי גדול של הבחורים אתה פשו
לרב יוסי חרבוני17.08.20
*חברוני
תיקון טעות17.08.20
39
בהחלט נורא לשמוע. כבוגר הישיבה הדבר ידוע שעבור כל מיני גורמים הבחורים בישיבה מעניינים כקליפת השום והמבוגרים - אפילו זה לא. מאד חבל שהישיבה נמצאת בהנהגת אנשים מושחתים ורעים מיסודם.
בוגר הישיבה17.08.20
38
יש לבחורים האלו בעיה שיפסיקו לדרוש דירות ורכבים כתנאי בסיס לחתונה וימצאו בחורה נו3מלית ולא ישרצו בישיבה ואז יבכו ולא שאני מזלזלת בלימוד שלהם אבל הם צריכים להתעורר על עצמם ישיבה זה לא בית מלון
דוד לוי17.08.20
37
לאותם אנשים שלכאורה "נזרקים מהישיבה", הישיבה היתה "מקום עבודה". שנים על שנים היתה להם הזדמנות למצא מקום עבודה אמיתי ובמקום זאת העדיפו לחיות מ"טובות" שעושה איתם הישיבה שגם היא עצמה מתקיימת מהקצבות. מוטב שאותם "בחורי ישיבה" יקחו את עצמם בידיים ויחפשו מקום עבודה אמיתי. זיכרו את הנאמר בתהילים: " יגיע כפ
אהרן17.08.20
אתה לא מבין עברית?בחורים משלמים 1000 שקל שכר לימוד,על איזה טובות וקצבאות אתה מדבר?
מורן17.08.20
36
חברונערס שבאו כדי לעשות קופה טובה בשידוכים וחלמו על דירות שלמות וכלות מושלמות הגיע הזמן שתבינו שלא השם של הישיבה או החדר שתשנו בו יקבע מה תקבלו בחיים. עם כל הכאב עליכם אני גם שמחה - הקורונה יוצרת שיוויון מדהים. מחתונות חצר שוות ועד... שווי שוק בשידוכים. זה המבחן האמיתי ללמוד לשם שמיים ולא בגלל שאתם
מאמינה17.08.20
אף אחד לא נטל על הישיבה-הם משלמים שכר לימוד 1000 ש'ח לחודש,וחוץ מזה אני חושב שלא רק הבחורים הם סנובים-גם אתם בנות שחצניות וסנוביות מעצבנות.גם אם אני יכול לתת משהו ואין לי דרישות גבוהות-מישהו התייחס אליי?מישהי רצתה אותי?לא רצו אפילו להציע לי-תמיד לעגו לי.סנובים בחורים,סנובים בחורות,כולכם סנובים ושחצנ
מורן17.08.20
מה הסיפור ש'ך?
בחורה17.08.20
35
למה הם לא מתחתנים ? בטח סוג ב' של הישיבה שלא מוצאים שידוך... באמת צריך להפטר מהם.
חרדי17.08.20
בטוחני כי המשגיח רבי מאיר חדש זצ"ל היה שמח מכל הביקורת שנכתבת כאן, שהרי ראיה היא כי הינכם חברונערס אמיתיים... אמנם אל תשכחו גם הכרת הטוב למי שהטיב לכם..............
אלי17.08.20
34
חשבתם על זה שאלוקים לא רוצה שתלמדו בישיבה אלא תלכו ללמוד מקצוע שיפרנס אתכם בכבוד במקום להסתובב בחוסר מעש ולהתבכיין על מוסד שחוץ מלסחוט את המחותנים שלכם על שם מוניטין לא יתן לכם שום דבר מועיל
יהודי16.08.20
אני דווקא חושב שאלוקים רוצה שאנשים כמוכה ישמרו על זכות השתיקה ולא יראו את הטיפשות שלהם כן לעיני כולם!
ימקי17.08.20
חושב שהוא יותר חכם מגדולי הדור עוד אחד כמוך ואבדנו ממש גדולי הדור לא יודעים את מה שאתה יודע פוק חזי רוב היוצאים לעבודה בקושי פותחים ספר בתוך עמי אנוכי יושבת מקסימום שעת לימוד דף היומי איפוא כל שעות הבטלה נמצאים באיייפונים
דויד17.08.20
לי נראה שאתה סתם צורר היהודים
יהודי????17.08.20
חשבנו והגענו למסקנה שאלוקים לא מתייעץ איתך ולא שם אותך לדובר שלו, ודווקא את חכמי התורה הוא כן מינה עלינו
יוסף17.08.20
33
הקורונה באה לנער את עולם הישיבות והכוללים!!! כל אברך או בחור ש"זכה" להסתובב ולגלות בין כמה מקומות יודע שיש עוולות נוראיות מעשים בכל יום! זורקים אותך בלי להסתכל אחורה! לאברך או בחור ישיבה אין שום גב! אין שום גוף מסודר שהוא יכול לפנות אליו בכדי שיגן עליו, כאן 'בעל המאה הוא בעל הדעה'! כמובן שיש עדיין ג
אברך16.08.20
דוקא ר' דוד כהן עומד בראש איזה ועדה למען בחורי ישיבות שאין להם מקום כעת, אבל לבני הישיבה הוא אומר שזה לא הוא, זה ההנהלה...
אברך מייבין17.08.20
הנה הגיע הדרשן. הקורונה לא הגיע אלא כדי שאתה תכתוב את השטויות שלך בכיכר השבת וככה התיקון של העולם נעשה במלואו. ישר כח.
יוא17.08.20
עד כמה שהתגובות כ"כ כואבות כאן, אבל בס"ה אתה כותב דברים נכונים
בכאב17.08.20
32
כן כן אלו אותם גאוותנים שצועקים כל היום ונשמרתם אין להם שום אחריות על הרוחניות של הבחורים רק האדמורים אכפת להם באמת
המגיפה הרוחנית16.08.20
31
כאחד מבני הישיבה, לראות את השקרים פה זה מרתיח אותי, בדיוק כמו שלסבתא רבה שלי כאב בזמנו לשמוע טענות של מכחישי השואה הכל ש-ק-ר את המתחם בחדרה בחורים עמלו בכפיהם להשיג, והוריהם מימנו את זה היו בחורים שניסו לארגן ביהמ"ד עם חבורות מהרב אשר אריאלי שליט"א, אבל יוסי לא הסכים לו!!! ה-ז-ו-י !!!, לא רק שהו
מבני הישיבה18.08.20
30
שמעתי שמתארגנת קבוצה של כמה מאות בוגרים מהישיבה והולכים לדאוג שיבטלו את התרומות. מישהו יודע אם זה נכון?
איש17.08.20
29
שבבניקים עונה 2.....?
בנימין ב17.08.20
חחח
מאיר17.08.20
28
ראשי הישיבות בדיוק כמו מיקי זוהר = כסף כח וכבוד.
יעקב17.08.20
אני מפחד לדמיין מה יהיה סופך עם דיבור נגוע שכזה
בחור מהישיבה17.08.20
27
האג'נדה של יוסי חברוני זה ה"צוואה" שהוא קיבל מהאבא שלו ל"הציק" כמה שיותר למבוגרים כדי שיתחתנו ולא ירצו להשאר בישיבה הרב פרבשטיין גם פלט את זה בטעות לבחורים שהוא גם חושב שמי שלא הצליח להתחתן בגיל22 צריך ללכת, לא ברור מה ההיגיון אבל רחמים אין פה.
רפ"ש שק"ר17.08.20
26
אבל בכל הישיבות מתעלמים מכך שיש המון בחורים שלא יכולים להיסגר בישבה ולא לצאת זמן שלם ולא דואגים לפיתרון ומה שנשאר זה להישאר בבית
בחברון זה רישמי ולפי גיל (אולי עדיף שזה 17.08.20
25
ה'מקורב' הוא בוודאות גמורה אחד מהשופרות מלקקי פינכתו של מנהל הישיבה הרב חברוני במקום להתגמגם בערוצי משנה תתחילו להתייחס לבחורים כמו בני אדם ולפחות את המינימום תגיבו באופן רשמי ותתנו תשובות נמאס...
מנחם16.08.20
24
בלי המבוגרים הישיבה תהפוך לוולפסון
ירושלים16.08.20
23
כתבתם מבוגרים אפשר לחשוב בני 50 60
שיר16.08.20
אה אתה מבלבל את המוח
נהוראי16.08.20
22
קבוצה מהורי ובחורי הישיה"ק דיברו עם מרנן ורבנן שליט"א מתוכם שלושה מחברי מועצגה"ת שקיבלום בחמימות ואמרו בסגנון אחד שמוכנים לעשות ככל הניתן למען בחורי הישיבה אבל מה יעשו ולא יעזור לדבר עם פקיד הישיבה כי בכל מקרה לא ישמע להם. וכפי שהתבטא אחד המיוחד מגדולי ישראל שליט"א 'הוא היה אצלי כבר מספר פעמים והבנ
אבא כאוב17.08.20
בתור אחד שקצת הוצרך לעסוק בצרכי ציבור באמונה! יכול אני לאשר אישית רוב הדברים. וברור שכל בני הישיבה כואבים יחד עם ראשי הישיבה על היחס של הפקידים המנהלים כלפי כולם.
דוד כאוב18.08.20
21
תודה חנני בריטקוף סופסופ מישו משמיע את הצעקה שלנו למלעה מחודש ואף אחד לא מעניין אותו כל רב בישיבה שולח אותנו לרב אחר .... אולי הכתבה תעזור
חברונר17.08.20
20
עוד דבר אחד הזוי. בישיבת מיר התארגנו כמה אנשים טובים בהנהלה לקחת תחת חסותם את 'בעיית' הבחורים המבוגרים בחברון, ולקרוא ולקבל את כולם למיר. תנחשו מי מנע את זה בגופו ממש, חברוני. כנראה שגם אסור שייראה כאילו הוא לא דואג. תבדקו את זה. פצצה של ממש.
תופתעו17.08.20
19
המצב הגרוע שנקלעו אליו הבחורים המבוגרים בישיבה בעקבות הקורונה הוא מכה בפטיש של הריקבון בנושא הזה בחברון ובישיבות הגדולות כמו מיר פונוביץ ודומיהן. הרי בכל עולם הישיבות כמעט ואין בחורים תקועים בשידוכים רק בישיבות הגדולות הללו שמעודדות פורמלית לימודים ממושכים ברמה גבוהה משאר עולם הישיבות ואפשרויות התקד
בוגר אמיתי 17.08.20
תגיד אתה רציני רוב מוחץ של הבחורים מתי להתחתן מה לעשות נתקעו מסכנים במקום לכתוב כאלה דברים תתפלל עליהם
ישיבשער ממוצה18.08.20
18
כאחד שמכיר גם את העולם החילוני והחרדי הקורנה פשוט שמה את האמת בפנים של עולם הישיבות כשבחור בחברון התראיין לתקשורת חילונית ואמר שהוא מקבל דירה במיליון וחצי שקל ובחורה דוגמנית וככה זה רוב הדרישות של הבחורים שמה זה המצב שיש מאות בחורים בוגרים שעדין רווקים לפני 15 שנה היו עשרות וסטטיסטיקה אין כמות כמו
חברונר לשעבר17.08.20
17
ישנם 3 אהבות מאהבת השם:ארץ תורה ועם ישראל זה כבר יבנה הכל.
להרבות אהבה17.08.20
16
ניכר שרבים מהמגיבים כאן אינם יודעים במה מדובר אז באו נעשה סדר חברוני בעצמו אמר כמה פעמים בעבר דברים בסגנון זה : "זה לא אשמת הישיבה שמבוגרים לא התחתנו " או "גם בחור מבוגר שלומד את כל הסדרים בישיבה הישיבה מחזיקה אותו בדיעבד כי הוא לא מועיל לישיבה ובחור צעיר מועיל הרבה יותר ובכלל הישיבה היא ישיבה לצ
ח17.08.20
המשפטים המצוטטים בתגובה מחרידים וכי כך מדבר מחנך ? שלא לדבר על מי שרואה את עצמו כראש ישיבה?! הוא מתייחס לבחורים מבוגרים כחסרי תועלת ? מעבר לכך שבוודאי שאלו דברי הבל והמבוגרים תמיד הביאו תועלת מרובה ואף היו מהם שהיו לסמל ודוגמא לבחורים צעירים, אולם גם אם כדבריו שאינם מביאים תועלת הרי זה מוכיח שהם
ר17.08.20
אני ידעתי שזה יכול לקרות יום אחד,לא הופתעתי בכלל-תמיד צחקו עלי,התכוננתי לזה,ידעתי שלא צריכים אותי פה,וזאת ישיבה שהקים אותה הסבא מסלובודקה על בסיס 'גדלות האדם'!איזה גדלות האדם-רק השפלות ולגלוג היו מנת חלקי שם,רק התנשאות,סנוביות,שחצנות הפגינו האנשים האלא-גם רבנים וגם תלמידים-כלפיי.למרות הכל לא נוטר טי
מורן17.08.20
15
מי שלא לומד צריך לעבוד. אני לא מבין מה הם בוכים
דו•ד17.08.20
אין תורה-אין קמח.מי שעובד צריך גם ללמוד כדי לשמור תורה בזמן שהוא עובד.האם אתה מבין טוב בהלכות ריבית כשאתה לוקח הלוואה מהבנק?
מורן17.08.20
14
לא יאומן שאותו מקורב מעז לשקר בכזה בוטות הישבה דרשה אפילו שכר לימוד וכן לא יכול להיות שכל הנאמר מפי אותו קרוב נכון מסיבה פשוטה והיא שהישיבה מחילה 1400 בחורים וכל אחד יכול לעשות את החשבון שלישיבה לא היה אפשרות עם כל הקמפוסים (הגם שגם גודלם הוא שקר) לקבל את כולם ורק לסדר את האוזן בישיבה בזמן קיץ ה
תלמיד הישיבה 17.08.20
*מכילה
אורינות17.08.20
13
גם ב"עמלה של תורה " של הגרי"ז פיינשטיין שליטא התפטרו מהמון בחורים ובעוד הרבה ישיבות חסידיות וליטאיות זה מה שקורה שהישיבות דואגים רק לשם שלהם ולא לחינוך בחורי ישראל מה הפלא שעשרות בחורים מסתובבים ברחוב עם סמארטפונים בלי בושה זה מה שקורה כשאין מנהיג אחראי כמו הרב שטיינמן ז"ל בדור יתומים היינו ואין
המגיב16.08.20
ר' שמואל אוירבך ראה וצעק מכל ליבו, התופעה הזו הייתה כתובה על הקיר! הדג מסריח מהראש!
כמה כואב17.08.20
צעק צעק ומהישיבה שלו לא נותר כלום
שערי רשע17.08.20
12
ראשי ישיבת חברון היקרים צריכים להבין שלדאוג לשמו הטוב של כל בחור ובחור בשידוכים, הוא המטרה הנעלה והגדולה ביותר של עולם הישיבות, דבר זה הינו ברומו של עולם שיבנו בתים נאמנים בישראל והרי זה בבחינת משמח חתן וכלה זוכה לתורה, ועבירה גדולה לגרום להיפך וזהו נזק גדול לכלל ישראל, בטוח אני שייצא דבר שגגה ויתוק
מאיר16.08.20
תתארגנו ליצוגית נגד הישיבה, אם לא מחזירים אתכם אין הצדקה לתשלום בחצי שנה האחרונה...
אני17.08.20
נכון מאוד - נסחת דברים כדיוקם - ממש אתה בוגר ישיבת חברון .אם אתה לא - אז אני מכתיר אותך כעת !
דניאל מרשל 16.08.20
11
משלמים שכר לימוד כהשקעה לצורך שידוכים. עולם מטורף. היינו צריכים את מגיפת הקורונה כדי שתחזיר אותנו קצת לשפייות.
רפאל16.08.20
10
חברון היום זה קפאו משתפי פעולה פשיסטים.
מורן19.08.20
9
לכו ללמוד מקצוע וצאו לעבוד
יאללה17.08.20
תגיד את זה לראשי הישיבה ולבחורים מבתים לא כמו שלך. אלא מבתים ללא אינטרנט וכו'. גם אני בעד שיצאו לעבוד אבל ראשי הישיבות שלהם לא ולכן עליהם למצוא להם פתרון
מצחיק מאד17.08.20
8
לא הופתעתי בכלל,ידעתי שזה יקרה יום אחד,התכוננתי לזה.לא שומר טינה לישיבה,למרות שהתנשאו עלי,לעגו לי,השפילו אותי-וזה ישיבה שהסבא מסלבודקה הקים על בסיס 'גדלות האדם','לרומם את השפלים'!למרות זה אני לא שומר טינה לסנובים האלא,גם תלמידים וגם רבנים,כי יש גם אנשים טובים וישרים שם שלומדים תורה לשמה,בע''ה תעבור
מורן17.08.20
7
זה ההבדל בין הציבור הליטאי לציבור החסידי. אין מצב שאדמו"ר ישלח הביתה בחורים בלי לדאוג להם להמשך.
פיני17.08.20
ההבדל הוא שהציבור החסידי חי בסרט של האדמור
ליטאי17.08.20
6
אם אתם טוענים שלקחו ממכם שכר לימוד ולא הייתם בישיבה ועכשיו לא רוצים אתכם, קחו אחריות ולכו משם. אתם צעירים בני 23 לכו ללמוד מקצוע ולבנות את חייכם בכבוד. התרחקו ממנהלי הישיבות רודפי הכסף!
א17.08.20
אבל מה עם הכסף????
אבל מה עם הכסף?17.08.20
קודם כל תורה-מי שלא מתחנך בדרכי תורה סופו להיות עבריין
מורן17.08.20
פשוט תעברו את הכביש למרכז האקדמי לב לימודים לצורך פרנסה בכבוד ובמקביל למודי בית מדרש בשעות הבוקר. (9:00 - 13:00)
ירושלים17.08.20
אם היית כותב 'לימודי בית המדרש' לפני פרנסה הייתי שותק,אבל בשבילך תורה במקום אחרון-היינו תעשו מה שבא לכם העיקר פרנסה בכבוד.
מורן17.08.20
5
את הקמפוס בחדרה אנחנו סידרנו לעצמנו ללא שום קשר לישיבה המימון לזה הגיע מהכסף של השכר לימוד לאחר מריבות עם הישיבה וגם שאת חלק מהמימון השגנו בדרכים אחרות ללא שום קשר לישיבה, דבר נוסף, המתווה הנדרש על ידי משרד הבריאות לגבי הקפסולות הוא שבועיים בידוד, המתווה של ה 45 יום שנעשה בפועל הנו על דעת הישיבה ב
ועד קל"ה17.08.20
עם כל הרעש הזה אתם לא נותנים לי חשק להגיע לישיבה בשנה"ל
ועד ק"מ17.08.20
אתה בכלל לא חייב
ועד קל"ט18.08.20
4
שינהל ויאגד את כלל בחורי הישיבה (מכל הישיבות) שמתוה הקפסולות לא מתאים להם(לא לצאת וכדו') או לא כולל אותם ולדרוש מתווה שיתאים לכולם(כמו סטודנטים), ואם צריך לאיים שלא חוזרים לישיבות עד שהעיניין יטופל או להחתים את כולם שנצביע רק למי שיעזור לנו (ולא למי שלא וד'ל) וכדו'
דחווף !! להקים צוות משא ומתן.17.08.20
3
מצחיק להאשים את ר' דוד, כולם יודעים שחברוני הפך אותו לקישוט בישיבה ללא שיניים - נשאר לו רק לדבר על שאר עולם הישיבות.
ביתר-עילית17.08.20
2
הישיבה לא דאגה לבחורים בכלל. בקמפוס בחדרה היה מקום מוגבל לכמה עשרות בחורים וזהו. בכלל מעניין מי זה אותו "גורם בכיר בעולם הישיבות" וד"ל. הפקירו מאות בחורים מבוגרים כי מעדיפים את הצעירים כי הם אף פעם לא עושים בעיות. הישיבה מתעלמת מזה שישנם מאות בחורים שנמצאים כבר חצי שנה בבית כשיש אפס התייחסות אליהם מ
מישהו16.08.20
פלדשטיין....
ברור16.08.20
1
אני קורא את הדברים ופשוט מזדעזע. הישיבה, לא רק שלא דאגה לשום קמפוס!! אלא שאפילו לא יצרו קשר!! מנסים למשוך את הזמן עד שהבחורים יתייאשו ויותרו על מקומם בישיבה!! בהודעה הרשמית של הישיבה (בווצאפ הטלפוני) אפילו לא התייחסו אלינו!! נמסר רק של בחורים המבוגרים ימסר הודעה בנפרד.. (כמובן שלא מסרו שום דבר!) א
בחור מבוגר מחברון16.08.20
איפה הלְהַחֲיוֹת רוּחַ שְׁפָלִים וּלְהַחֲיוֹת לֵב נִדְכָּאִים!!!
הסבא16.08.20
מתווה ודפוס ההתנהגות האגרסיבי של חברון בשנים האחרונות עדיין לא ידוע לכל. יכול שיהיה מתמיד אדיר שכולו תורה נטו! אם להוריו לא יהיה לשלם הוא פשוט יעוף! לפני יותר מעשור חתמתי להם כבוגר על הו"ק (200 ש"ח) במגבית שנעשתה בבניני האומה. כיום אין לי לשלם על בני את הסכומים ההזויים שהם מבקשים, ואני פשוט נתון תחת
לאמיתה17.08.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24