כיכר השבת

'כיכר' עושה סדר

הבני ברקים נאבקים נגד הדרתם מהרכבת הקלה

סרטון מחאה שמציף את הרשת מוכיח אפליה חמורה, ראש עיריית בני ברק קרא להוסיף תחנות - והבלבול חוגג: אז מה ההבדל בין המטרו לרכבת הקלה ואיפה בדיוק התוואי עובר? כל הפרטים (חרדים)

37
דוד הכהן | כיכר השבת | ל' באב | 20.08.20
סרטון המאבק (ללא קרדיט)

תושבי בני ברק זועמים נגד אפלייתם החמורה, בכך שתחנות קווי המטרו המתוכנן לגוש דן פוסחות על עירם, אך הפרטים המורכבים לא ברורים לכל; 'כיכר השבת' עושה סדר במאבק החדש.

תחילה למחאת התושבים: סרטון שמציף את הרשתות החברתיות בשעות האחרונות מציג 'חומר למחשבה' על הדרה מכוונת של חברת נת"ע והתעלמות מוחלטת מ-220,000 תושבי בני ברק בתכנון קווי המטרו.

בעקבות כך רבים ברשתות החברתיות הגיבו בכעס. "אני פשוט מזועזעת!", כתבה תושבת העיר חני שטיגליץ בפייסבוק. "מדינת ישראל מכריזה על תכנית ההתנתקות מבני ברק! מכריזה כי היא לא רוצה חרדים, מכריזה כי אנחנו האויב בבית ואסור לנו לצאת מהעיר! ממש ככה".

"דווקא בתקופה הזאת, שלא מפסיקים לתקוף את החרדים בתקשורת ומאשימים אותנו שאנחנו מפיצים מחלות - מחליטים עכשיו גם לנתק אותנו ממדינת ישראל ולכלוא אותנו בעיר בלי אפשרות לצאת החוצה. ממש גטו!".

ר"ע בני ברק מציג את האפליה, בישיבת המועצה (באדיבות המצלם)

עוד נכתב באחד הפוסטים הבולטים בנושא ביממה האחרונה: "איך יכול להיות שבמסגרת תכנית המטרו שאמור לחבר בין כל ערי גוש דן – מכפר סבא ועד לבאר יעקב – אין אפילו תחנה אחת בבני ברק? איך יכול להיות שליהוד, באר יעקב וגבעת שמואל שקטנות פי עשרה מבני ברק יש תחנה ולעיר הכי צפופה בישראל אין? איך יש 3 קווים ו-109 תחנות שמחברות בין כל גוש דן - רק בלי חרדים?".

"חברים! זוהי התקפה אישית נגד כל אחד ואחת מאיתנו! ולמה? כי אנחנו שומרי שבת ומאמינים קצת אחרת מהם! מה אני אמורה לומר לילדים שלי? שהם לא יכולים ללכת לים, ללכת לקניון, ללכת לעבוד בעיר אחרת, רק כי הם חרדים? אנחנו חייבים לצאת ולהילחם על העיר שלנו. אסור לתת לזה לקרות", הוסיף אחד מתושבי עיר התורה.

גם פרויקט 'דוסים', הנלחם בהסתה נגד חרדים, שיתף את הסרטון וכתב: "האם מדינת ישראל באמצעות נת"ע - מערכת מטרופולינית להסעת המונים - מוציאה לפועל את תוכנית ההתנתקות מהחרדים? נת"ע מתעקשת להפקיד בות"ל תוכנית הכוללת דילוג על בני ברק משיקולים לא ענייניים הרומסים את זכויותיהם של תושבי העיר. צפו והגיבו האם לדעתכם נראה את הפרסומת הזו כפרסומת רשמית מטעם מדינת ישראל".

כאמור רבים מהגולשים תהו לפשר הקמפיין העוצמתי נגד מה שנראה כהפרה בוטה של זכויות האזרח, ואף הגיבו כי מתקיימות עבודות תשתיות נרחבות ברחוב ז'בוטינסקי בעיר - מה שלדבריהם מוכיח לכאורה שהקמפיין מגמתי ואינו מתכתב עם המציאות בשטח.

מפת ה'מטרו' העדכנית

לתוהים הרבים, הנה הפרטים המלאים - והמקוממים: מטרו היא רכבת להסעת המונים הנוסעת מתחת לקרקע, בהפרדה מלאה ממערכות תחבורה אחרות, אך נפגשת איתן בתחנות לאורך המסלול. מסלול המטרו ומיקום התחנות לוקח בחשבון את מערכות תחבורה של רכבת ישראל, הרכבת הקלה, אוטובוסים ועוד, אשר ביחד יוצרים רשת תחבורתית מסונכרנת והומוגנית. שלושת קווי המטרו במטרופולין תל אביב יפעלו כרכבת תחתית, אשר תשפר את החיים לכל תושבי המטרופולין ב-23 רשויות מקומיות שונות.

אז מה ההבדל בין הרכבת הקלה למטרו? המטרו מיועד למרחקים יותר גדולים ועומסים יותר כבדים. אפשר לומר שזה כמו ההבדל בין הרכבת הקלה לאוטובוס - רק רמה אחת למעלה. העבודות ברח' ז'בוטינסקי הן עבור הרכבת הקלה, שם כזכור וכפי שסוקר בהרחבה התקיימו לא מעט עימותים בין נת"ע לעיריית בני ברק סביב נושא העבודות בשבת, כשישנם הטוענים שהסיבה להדרת העיר מתוכנית המטרו היא להעניש את עיריית בני ברק על כך.

פרויקט המטרו הוא פרויקט התשתית הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל. זהו נדבך נוסף במערך התחבורתי האדיר הנבנה כיום ברחבי מטרופולין תל אביב, ומטרתו – יצירת תשתית תחבורה ציבורית מתקדמת, קישורית ומסונכרנת, שתביא להקלה משמעותית בהגעה מערי גוש דן אל מרכזי התעסוקה הגדולים בארץ. הפרויקט מקודם ומתוכנן על ידי חברת נת"ע והוא כולל בין היתר 3 קווים, 23 רשויות (ללא בני ברק!), 149 ק"מ, 109 תחנות (ללא בני ברק!), מערכת תת קרקעית עם קישוריות מלאה לרכבת ישראל ולרכבת הקלה, 2 מיליון נוסעים ביום ו-450 מיליון נסיעות בשנה.

אלו שלושת הקווים:

קו המטרו M1 עובר בציר צפון-דרום ומחבר את הערים הצפוניות והדרומיות במטרופולין למרכז העיר תל אביב. אורכו של הקו הוא כ-85 ק"מ והוא צפוי לשרת 14 רשויות מקומיות ולאורכו ייבנו כ-62 תחנות.

קו המטרו M2 עובר בציר מזרח מערב ומחבר את ערי הטבעת התיכונה והפנימית לגלעין המטרופולין. אורכו של הקו הוא כ-26 ק"מ והוא צפוי לשרת 6 רשויות מקומיות ולכלול כ-22 תחנות לאורכו. על פי המתווה של נת"ע לפני הפקדה בות"ל, נוספה אופציה הכוללת אפשרות כי המסלול יוארך במיוחד כדי לא לעבור בתוך העיר בני ברק, דבר שיפגע בנגישות של תושבי העיר למערכת התחבורה החדישה. יצוין כי דרישת נת"ע לאשר מתווה הכולל אפשרות דילוג על העיר, אינה עונה לשום צורך תכנוני סביר, ולכאורה מטרת אישור התוכנית באופן הזה היא לשמר את היכולות בידי גורמי הביצוע לדלג על בני ברק בלא להדרש לאישור הממשלה.

קו המטרו M3 הינו קו חצי טבעת המקשר בין קוי המטרו הרדיאליים וקוי הסעת המונים אחרים במטרופולין גוש דן, ויוצר מבנה רשת היקפית באורך כולל של כ-39 ק”מ. הקו מחולק לקו ראשי ולשלוחה לנתב”ג ומשרת את הטבעת התיכונה של המטרופולין. הקו צפוי צפוי לשרת 11 רשויות מקומיות ולאורכו ייבנו 25 תחנות. גם קו זה, עובר מתחנה בפתח תקווה לתחנה בתל אביב, בלי להתחשב בתושבי העיר בני ברק, בצרכי השכונה החדשה המוקדמת באזור כמו גם המגיעים למרכז העסקים BBC הממוקם בסמיכות חרף העובדה כי בקלות ניתן להוסיף תחנה שתשרת את תושבי העיר.

יודגש, כי אין חולק על כך שמקרב כלל התושבים בערי גוש דן, תושבי בני ברק הינם התלויים ביותר במערך התחבורה הציבורית ורמת ההיזקקות של התושבים לתחבורה ציבורית הינה גבוהה בממוצע הארצי באורח ניכר.על פי נתונים שפרסמה עמותת אור ירוק לפני כשנה, בבני ברק ישנו בממוצע רכב פרטי אחד רק לכל עשרה בני אדם, בעוד שביתר הערים בגוש דן עומד הממוצע על קרוב לכלי רכב אחד על כל שני בני אדם בלבד.

מכתבו של ח"כ ארבל בנושא (סריקה)

אם כל זה לא מספיק, לרחובות הצרים והצפופים של בני ברק נכנסים מדי יום למעלה מ-7,000 אוטובוסים ואלה מספקים עבור בני העיר ולחפצים לבקר בה את אמצעי התחבורה הבלעדי כמעט. אלמלא הם, למרבית תושבי בני ברק לא הייתה היכולת להתנייד אל מחוץ לתחום העיר ובין חלקיה. מיותר להסביר עד כמה איכות החיים של התושבים מושפעת לרעה מכמות אדירה כל כך של תנועת כלי רכב כבדים אשר פוקקת את נתיבי הנסיעה העיקריים של העיר במרבית שעות היממה ובנוסף מביאה איתה מפגעים קשים של רעש וזיהום אוויר.

יצוין, בישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע, תקף ראש העיר אברהם רובינשטיין בחריפות את התנהלות גורמי התכנון, והציג מפות המוכיחות את ההדרה הבוטה שלא מתקבלת על הדעת במדינה מתוקנת.

חברת נת"ע, אליה פנה 'כיכר השבת' לשם קבלת תגובה, הסתפקה במשפט הלקוני הבא: "הפרטים אינם נכונים".

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
"ללא חרדים"- זוועה..
שיראל21.08.20
30
לא מתפלא! נערי הפלג בחסות עיריית בני ברק הפגינו פעמים רבות באזור בני ברק וגרמו לי ולעוד מאות אלפים עוגמת נפש מרובה, חסימת התנועה למשך שעות רבות. אז למה מתפלאים מהתוצאות. כואב הלב מהסיבה וגם מהתוצאה
חיים20.08.20
29
בגלל ההפגנות בשבת. אתם צבועים, מצד אחד מפגינים נגד העבודות, ומצד שני רוצים את הרכבת. ולא, חייבים לעשות עבודות בשבת אם רוצים שהפרוייקט יסתיים מתי שהוא.
צביעות בני ברקית20.08.20
קצת לחשוב קדימה ומחוץ לקופסא לא יזיק לאף אחד
תהילה20.08.20
צודק צודק צודק צודקקקקקקקקקקקקקקק!!!!!!
צודק20.08.20

הצגת כל התגובות

28
שאטלים מגן וורשא לגבעת שמואל ורמת גן לתחנת המטרו!!
שלומי20.08.20
27
זה קצת צודק לדאבונינו!!! כל פעם שתעלה איזו גחמה לנוער השוליים המבייש שנקרא 'הפלג הירושלמי',כל תושבי גוש דן יצטרכו לסבול????
שוינא21.08.20
משטרה?
חיים 21.08.20
26
הסיבה היא בדיוק מאותה סיבה שהרכבת הקלה בירושלים מעולם לא תעבור בכיכר השבת למרות הצורך העצום בכך.
לאה20.08.20
25
אף פעם אבל אף פעם חרדים לא יעשו חשבון נפש כלשהו למה לא רוצים אותם
מוטי20.08.20
24
זוועה ממש
יהונתן21.08.20
23
הקב"ה התחיל להתערב בהפליה של דגל התורה לתושבי העיר ,מידה כנגד מידה כמו שהעיריה לא מקשיבה לתושבי העיר ותוקעת ומאפשרת אולמות שמחה ליד בניני תושבים,ותוקעת ישיבות בין הבנינים ויש גזל שינה עצום ואף אחד לא מקשיב לתושבי קרית הרצוג רחוב הרב משולם ראט,כך הקב"ה מנדה את העיריה המושחתת הזו.. נלחמים בהם גם ברמת
ישראל20.08.20
לא מנדים את העיריה מנדים את התושבים!!!!
שמשון וייס20.08.20
22
לפני שהשחצנים צועקים על אפליה שיסתכלו על עצמם איך הם מפלים יהודים בתוך החברה שלהם,איך השחצנים מתנהגים כלפי אחרים.
מורן21.08.20
תגובה כואבת מאוד, כואבת אבל נכונה...
א21.08.20
21
איפה סגן שרת התחבורה מקלב נעלם אחרי שבחרנו בו
בני ברקי20.08.20
20
מה אכפת להם לעשות חמש שש תחנות בבני ברק ? מה מציק להם .
ישראל20.08.20
19
תמשיכו להצביע לעיריה למושחתים שלא מחוייבים לתושבים זה התוצאה
מוישי20.08.20
18
אנטישמיות
אליהו27.08.20
17
אסור להינות מחילול שבת וזה הסיבה העיקרית
הכל זה מלמעלה20.08.20
16
גועל נפשששששש.... של התנהגות😠😠😠😠😠
ללא שם10.09.20
15
חברים. מי שמבדל את עצמו לא יתפלא שמבדלים אותו.
מוסרניק20.08.20
14
האם היו מרשים לעצמם לכתוב כך על ערבים? כל התקשורת היתה על הרגליים,
לחרדים מותר?21.08.20
13
אין לבני ברקים מה להתלונן - הפרוייקט לעולם לא יהיה בנוי... רק יעשו עבודות וילכלכו את כל הסביבה ואז יפסיקו מחוסר תקציב... מניסיון! בירושלים, לפני 6 שנים לכלכו את קרית יובל בשביל רכבת ועד היום אין מסילה...
פוץ20.08.20
12
בושה וחרפה
ומלכות הרישעה מהרה תעקר אמן כן יהי רצון20.08.20
11
כל בני ברק זה מסוף אחד ותחנה מרכזית אחת גדולה איך אין תחנה
אבי20.08.20
10
איכס פשוט גועל נפש איך שמתייחסים לחרדים מעצבןןןןן לשמוע את זה😠😠😠😠
חנה10.09.20
9
אין ספק שבבני ברק חייב לעבור קו מטרו. דווקא שם המטרו חיוני ואמור לשרת אוכלוסיה נרחבת שמשתמשת ברובה בתחבורה ציבורית. דווקא בנושא זה חברי הכנסת החרדים צריכים להילחם בעצמה ולא להילחם כדי שיאפשרו מקסימום מתפללים בבתי הכנסת.
אהרן20.08.20
8
יש לכם הרבה נושרים ובטלנים...אז תתחילו לחפור מנהרה שתתחבר עם הרכבת בציר ז`בוטינסקי...
ליטל20.08.20
7
מישהו צריך עוד סימן לימות המשיח?
ס21.08.20
6
אפשר לשאול למה לכל הערים יש פארקים ולבני ברק אין למה תושבי בני ברק הולכים לערים מסביב ומסריחים להם את הפארקים כמו את העיר שלהם איפה ראש העיריה שלהם עכשיו? עירייה מסריחה
נבו20.08.20
5
תמשיכו לבחור לעיריה במושחתים המקורבים שלא מחוייבים לנו כלום. זה התוצאה וגם הפקקים שכל בני ברק סובלת שנים על שנים
גיחזי20.08.20
4
,
מישהי21.08.20
3
הירושלמים מתפרעים בגלל שמתנגדים לרכבת התחתית ברחוב יחזקאל ואילו תושבי בני ברק מוחים על הדרתם מן הרכבת התחתית. מישהו מסוגל להסביר?
רפאל20.08.20
2
החרדים אינם זקוקים לרכבת, כי רובם לומדים תורה בקרבת ביתם. כנראה שכאשר הרכבת תתחיל לפעול, תפעל גם בשבת, מה שאוסר על החרדים להשתמש בה.
משיח20.08.20
אתה קצת טועה. המון נשות אברכים צריכות לכתת רגליהן כל יום בכמה וכמה אוטובוסים מהבילים ע"מ להגיע למקום העבודה. המטרו הזה אמור לקצר את הזמן ולשפר את הנוחות.
מיכל20.08.20
1
זה לא חדש! החרדים עובדים קשה ומשלמים מיסים כמו כולם, והמדינה מאז ומתמיד מדירה את החרדים מרוב התקציבים הגדולים. הם זורקים כמה פירורים לישיבות וכוללים כדי לצייר שהחרדים הם פרזיטים שסוחטים את המדינה, כשהמציאות הפוכה לגמרי.
דודוי20.08.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם