כיכר השבת

"בעלי סבל"

האלמנה חושפת: זה מה שקורה במחלקת קורונה • צפו

האסון המשולש במשפחת אוברלנדר: מלכי, אלמנתו של הצעיר מבין בני המשפחה שנפטרו מקורונה, מגוללת את הקושי והסבל הבלתי נתפסים שחווה בבית חולים • צפו בכתבת 'חדשות 13' (חרדים)

130
אלי רוטמן | כיכר השבת | כ' באלול | 09.09.20
(צילום: באדיבות 'חדשות 13')

מלכי אוברלנדר, אלמנתו של ר' דוד שנפטר לאחרונה מקורונה בגיל 33, מתארת בראיון ל'חדשות 13' כמה הוא סבל במחלקת הקורונה בבית החולים, מחוסר יחס בסיסי.

כמו כן, היא חושפת כי בשל התנהגות זו, הוא שמע על פטירת אביו ר' משה יוסף ז"ל, אף הוא מקורונה, באקראי וללא כל הכנה מוקדמת ותמיכה נפשית. שבועיים לאחר מכן, כזכור, נפטר הדוד ר' יחיאל מקורונה, בגיל 58.

בגיל 37 מצאה עצמה מלכי אוברלנדר כאלמנה עם חמישה ילדים קטנים - מתארת הכתבת אריאלה שטרנבוך - ולפני חודש נכנע בעלה דוד, עובד ותיק בחברת אינטל, לקורונה שתפסה אותו.

"הוא התעורר בבוקר עם קשיי נשימה", היא מספרת כעת, "ממש היה צריך להתאמץ כדי לנשום; זה מאמץ על כל נשימה. לילה קודם אבא שלו התאשפז, ולנו עדיין לא היתה שום סיבה לדאגה, כלום, כי הרי לא היו לו שום מחלות רקע, הבן אדם רזה, בכושר, לא מעשן, ונראה היה שנעבור את זה".

בשלב זה הוא אושפז בבית החולים, ומאז היה כמעט חודש וחצי מנותק מהמשפחה. בכל הזמן הזה התנהל דוד מול אשתו מלכי בהודעות טקסט בטלפון, והביע בהן הרבה תסכול וכאב על חוסר היחס אליו.

כשבועיים לאחר האשפוז, אביו של דוד כאמור נפטר בגיל 60, וכלתו מלכי ניסתה לעשות הכל מול בית החולים כדי שמישהו יהיה לצד בעלה כשהוא מקבל את הבשורה כי התייתם מאביו - אך לשווא.

"חמי כל הזמן התכתב עם בעלי, עד לרגע שהוא הורדם והונשם", היא מתארת, "אבא שלו הספיק לכתוב לו 'הולכים להרדים אותי ותהיה חזק'...".

"כולם דאגו איך בעלי יקבל את האובדן, כי גם ככה הוא מרוסק נפשית וזה אבא שלו, והוא בן יחיד שהיה מאוד קשור לאביו שהיה בן אדם בן 60, בשיא הכוח שלו, שככה תוך שבועיים הלך".

ה'קדיש' של דוד ז"ל על אביו, בעת ההלוויה, מבעד למסכת החמצן במיטתו שבבית החולים

לדבריה, "רציתי שהוא ישמע את זה ממני, אז התחלתי לשלוח לו הודעות 'אבא שלך במצב קשה מאוד, תתקשר אלי'. ברגע שאבא שלו נפטר התקשרתי למחלקה ואמרתי להם 'תקשיבו, אבא שלו נפטר, אני מבקשת מאוד קודם כל שימו לב שברגע שהוא מתעורר שיהיה מישהו לידו, אפילו עם זריקת הרגעה, כי אני לא יודעת איך הוא יגיב; אנחנו פה מגיבים בהיסטריה, אז איך הוא יגיב בלי מישהו שיהיה שם".

"זה היה מסוכן לו פיזית, אז אני רציתי שיהיה לידו מישהו עם ציוד חירום מה שצריך. 'קודם כל שתדעו שהוא הולך לקבל כזו בשורה במהלך הלילה, תהיו שם'. אבל לא קיבלתי לזה מענה".

מלכי אוברלנדר מגלה, כי כשבעלה דוד התעורר, ראה באתר אינטרנט ש"היה רשום באותיות גדולות, עם תמונה של אבא שלו, הוא עשה צילום מסך ושלח לי 'זה נכון?', אמרתי לו 'כן, ואני מנסה להודיע לך כל הלילה'".

"הוא קיבל את זה הכי גרוע, ככה בום עם תמונה שחור על גבי לבן. ואני עדיין אומרת לו 'יש לידך מישהו?...'.". לדבריה, "למרות שהוא ניסה להיות חזק והצליח לומר קדיש על אביו, יומיים לאחר מכן חלה הידרדרות במצבו".

"אחרי יומיים חלה הידרדרות והוא הורדם והונשם בחירום ממש - הסיטורציה שלו ירדה לחמישים - כשבאו להרדים אותו מתוך חירום הוא לא רצה שנדאג, אז הוא כתב לי 'למרות כל הסיכונים, בחרתי בצעדים דרסטיים: אני הולך להרדמה והנשמה, אל תדאגי לי'. זו היתה ההודעה שלו אלי".

סופו העצוב של הסיפור ידוע, וזעזע אז את המדינה: בדיוק ב'שלושים' לפטירתו של אביו, לבו של דוד אוברלנדר נדם.

תוכן שאסור לפספס
130 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
80
לכל אלו שעדיין לא נדבקו, זו כתבה שתבהיר לכם שלא יהיה מי שיטפל בכם אם תחלו... לא זקן ולא צעיר
סימה29.09.20
79
כל מי שחושב שההתנהלות כזו בגלל שיש הרבה חולי קורונה טועה טעות קשה. זו ההתנהלות בבתי חולים. יש לי סיפורים מאוד קשים מבתי חולים, פרטיים שלי כי אני איבדתי את אבי בדיוק בגלל התעלמות וחוסר יחס לנפש המטופל.. הקורונה היא תירוץ מגוחך. אם אין צורך של חיים או מוות, אל תגיעו לבי"ח. שמרו על עצמכם. גוף יודע להתמ
לכל מי שכותב שזה 15.09.20
78
מזעזע, הרבה כוחות לאלמנה הצעירה
קרן10.09.20

הצגת כל התגובות

77
הרגו אותם הרשעים
אדם20.09.20
76
מטעה
יהונתן10.09.20
75
עדיף שתשתוק .פה מלוכלך.
ל68 10.09.20
74
הנפטרים מקורונה נפטרים מהזנחה!!!! מרעב!!!!!!!!! מצמא!!!!!!!!! מבדידות!!! נפתח את הקלפים על השולחן. צוותי הרפואה, בחלקם, פשוט רוצחים. זה פשוט לא מצטלצל טוב, ואין אומץ להגיד את זה. אבל זה זה. מיהם ציוותי הרפואה? לא ברור אם אלו האחיות המסכנות שמפחדות על עצמן (ובצדק) או הממונים על ההשמה שלא
א10.09.20
73
עכשיו מובן, למה המספרים עולים חשבתי רק בחו"ל זה כך הוא לא נפטר מקרונה הוא נפטר מהזנחה ודלקת ראות שלא טופלה הדבר בסיסי זה לשתות ללא הפסקה זה וירוס קטלני למי שלא בסיכון אבל אם לא מטפלים אז פשוט שמתים אני גר בניו יורק ואצלנו כעת מתיחסים לזה כשפעת, וכולם חזרו לחיים כרגיל מבוגרים וצעירים מי שדואג לובש מס
משה09.09.20
72
אל תסכימו להרדמה והנשמה כל כך מהר.. אישה קשישה בת 86 חרדית מארהב לא הסכימה להרדמה והנשמה והיא הבריאה תוך 3 שבועות, כששאלו אותה למה לא רצתה סיפרה להם שהיא כמתנדבת בבתי הרפואה שם ראתה שמי שהתחבר למכונת הנשמה נפטר..
גולי09.09.20
צודק מאה אחוז גם אני שמעתי מקורי
צודק09.09.20
תזלזלו בהנחיות תהיו אויבער חכמים ואחר כך תבוא בטענות הציבור הפייק חרדי הוא הכי עקשן לא לעטות מסכה
ג'פרי 10.09.20
71
כל כך עצוב! היו לי צמרמורות! איזה מפחיד!!!! מלכי. שהשם יתן לך המון כח להתמודד עם זה. לך. ולמשפחתך שתחי". ושלא תדעו עוד צער!!!!
ב09.09.20
70
מפחיד מצמרר אין מילים
מיכל 09.09.20
69
ההרדמה סכנה
שמעון כהן 09.09.20
68
אני דומע. שה' ישלח רפואה שלימה לכולם ויעזור לצוותות הבתי חולים לטפל בכולם וגם בעצמם
-09.09.20
67
מזועזעת הם ממש רוצחים...ולמלכי וליתומים..משתתפת בצערכם הענק ..כוח"ט..
לוי 16.09.20
66
הבעיה היא שבניגוד.למצב בו מנשימים במכונת הנשמה. עיון שהראות לא מתפקדות. בקורונה. הבעיה היא חוסר חמצן.כמו שתיקחו בן אדם ותשימו אותו בבת אחת בי מרומי האברסט. לשים ממכונת נשמה .זה עלול לפוצץ את הריאות והאדם עוד מונשם ואפילו לא יכול להיתנגד.כך לפי דיברי רופא בכיר
Abi10.09.20
65
מלכי כולנו איתך אוהבים אותך
מלי09.09.20
64
עמ"י מחזקים אתכם! ה' אתכם! אין אומדן לצער! ה' ישמור!!!!
תהילה09.09.20
63
עוד חורבן של האינטרנט...
אני לא רוקד על הדם חלילה09.09.20
אתה משתמש בחורבן הזה לידיעתך
.09.09.20
62
מחקרים הראו שלפעמים ההבדל בין מי שיחלה בצורה קשה ומי שלא, תלוי ברמת הויטמין D שנמצא אצלו. לכן כדאי לרכוש את הויטמין. לבקש בדיקת דם מהרופא, זה כבר לא בדיקה יקרה כבר. יש לוודא שלא נוטלים מנת יתר. גם חשיפה ל 15-20 דקות של שמש (לא דרך חלון) על הפנים והידיים, יספיקו לגוף ליצור כמות מכובדת. אגב, חוסר בויט
א09.09.20
61
וואו כמה שזה עצוב ומזעזע א"א להכיל
כאובה09.09.20
60
אז בשביל מה שלמים למערכת הבריאות מיליוני דולרים????? האם אי אפשר להכניס אנשי צוות לא רפואיים עבור עזרה בסיסית למאושפזים.? למה לא מאפשרים הכנסה של אנשי צוות ייעודיים לעזרה בסיסית. אפילו בהתנדבות. יש היום כל כך הרבה ארגונים שהיו בשמחה לוקחים את הפרוייקט הזה לידיים. הבעיה שמערכת הבריאות אטומה!!! א
אם זה המצב14.09.20
59
די די הקבה בבקשה תפסיק אם כל זה!!!!!! ממש עצובבבבבבבבבבב!!
אני10.09.20
58
רבותיי, היו בתי חולים בגרעונות אדירים לפני הנגיף, כיום יש להם טונות כסף, ויש שחיתות גדולה שם בנושא הזה !!! הם לא משקיעים טיפת כסף ! כמה חולים אמרו שמעדיפים להישאר בבית עם טיפולים ביתיים וטבעיים בגלל ששם הסכנה יותר גדולה, וראיתם ברור שהסכנה פי 10 מתעצמת כאשר אדם חרדי במחלקות שם , בגלל ההסתה בתקשורת
מיכל09.09.20
57
ה' יתן לך כח!!!! שתהיה לידה קלה ובריאה! תהיי חזקה בשביל הילדים ותדאגי לעצמך גם בשבילך וגם בשבילם!
אילה09.09.20
56
כל מי שמכנסים אנשים בסכנה הם רוצחים. אוי לנו
חיים09.09.20
55
מי שישמע שכל הניפטרים הם בעלז. הרבה מהנפטרים שמרו על הכללים. חוץ מזה ברור שהוא מת מהזנחה. וכבר שמענו מה מכונת הנשמה עושה. פוגעת בריאות ועושה זיהומים. ועם הזילזול שם לא פלא שמת.
לתגובה 1309.09.20
54
הרב מבעלזא צריך לקחת אחריות על ההוראות וההתנהלות שלו בעניין הקורונה!
חיים09.09.20
לא הערוד ממית אלא החטא ממית
מקווה איד10.09.20
מה הקשר?
אילה09.09.20
תגידו אתם תטורפים? מה זו ההסתה הזו? צריך לספר לכם שהרבי מבעלז לא אמר שאין קורונה אלא דואג לביטול תורה! הוא אמר שמיש לא מרגיש טוב שישב בבית ולא יבדק!! ואנשים שמסתובבים כשהם לא מרגישים טוב יש בכל מקום!!!!
קרוב10.09.20
53
אני מאמין שמרוב החולים לא מספיקים לטפל טוב. בגלל זה חייבים לשמור על ההנחיות שלא יהיו עוד חולים חס וחלילה וירימו דגל אדום
בנציון 14.09.20
52
האמת המרה היא שבארהב. מקבלים על כל חולה שמת ממכונת הנשמה מיקורונה המון כסף. רופא מאד בכיר שם .אמר שכשחסר חמצן קודם בשלב הראשון נותנים חמצן .אחכ.יש עוד שתי שלבים שעושים ור אחכ. מכונת הנשמה . מה שקורה בפועל .שמדלגים על שני שלבים .ועוברים מיד למכונת הנשמה .וזה לא הטיפול הנכון . זה עלול לפוצץ את הריאות
בדקתי את הנושא10.09.20
51
מלכי היקרה, אי אפשר לטעות ב"פירריות" שלך. משמים תנוחמי.
פיררית אמיתית09.09.20
50
אלול הוא זמן של חשבון נפש. הדברים שאכתוב כאן, ייכתבו בצורה עמומה משהו. אבל הם ייכתבו! במהלך החודשים האחרונים, מצאתי את עצמי, נגד רצוני, מגן בפורומים רבים על התנהגות קהילתית מסוימת. למרות שעד היום אני חושב שכל קהילה שמתנהלת בידי דעת תורה צרופה, אין לה שום צורך לבוא ולהתנצל או להסביר את עצמה. שבעים פנ
AMI09.09.20
אומרים לך שמה שאתה ניזון מהתשקורת הוא שיקרי. בתחילת הגל השני שהיה הדבקה הכי גדולה באוניברסיטה העיברית(החילונית לידיעתך) מה עשו? טיטאו מתחת לשטיח. מישהו צעק שהחילונים מדביקים אותנו ולא שומרים וכו....?????? היום התפרסם שיש מאות של נדבקים בהפגנות בבלפור (וזה עדיין ממצאים חלקיים לטענתם, אם יבדקו טוב ירא
עמירם10.09.20
מזדהה מאד!! כתבת את זה בצורה חריפה ומבטאת מאד. כל אחד צריך לעשות את שהורה לו רבו. ורואים מי יש לו להסתמך על משהו ומי לא. די כבר למתוח ביקורת על צדיקים! תעשה אתה את מה שהורו לך ואל תדון אחרים.
שונא חוסר כבוד10.09.20
כסילים מתי תשכילו?????????? כמה מתים יש בבני ברק וכמה בתל הביב (לצערי, לא טעות...) ומה היחס בגודל האוכלוסיה? במקום שעה של חשבון נפש, כולם בודקים רק את האחר!
מישהו10.09.20
49
אבל מגלגלין כו' וחובה ע"י גמזו אדם שפותח פיו על ר חיים
חיים09.09.20
48
שיתנו לך כח משמים להצליח במאבק הזה, לטובת הכלל. ובגאולת עם ישראל תנוחמי
חיזקי ואימצי09.09.20
47
מצמרר
אמונה09.09.20
46
אין לי ספק. ממש כמו שסיפרו בחו"ל. לא להביא לחולה מים מראה מקצת של טיפול מסור. ה' יצילנו שלא ניפול בידים שלהם.
הרגו אותו שם09.09.20
אני שמעתי על 2 מקרים שאנשים התחננו לשתיה ולא התיחסו עליהם עד שהם התקשרו לידידים להגיד שאם יגידו לכם שנפטרתי מקרונה תדעו שנפטרתי מצמא ואז הם הפעילו עסקנים ורק כך הם קיבלו מים
חרדי09.09.20
זה נכון מאוד מאוד מאוד!!!!!!!!! כל מה שאמרת אמיתי לחלוטין!!!!!!! הצוות הרפואי מפחד לספר זאת ...כי יש מישהו שעומד לו הצוואר ואמר לו מה לעשות!!!!!!!!! בניו יורק רצחו את כל רבנים בבית החולים!כפשוטו!
שרה09.09.20
45
מזעזע!
רחלי27.09.22
44
גם אני הייתי בכזה מצב שלא התיחסו אלי בלי מים וכו וכן חברים אחרים שהיו איתי בבית חולים ה.ע כ בירושליםובנס יצאתי למלונית ביום הראשון למלוניות בארץ ומאז מצבי השתפר לגמרי ברוך השם בעיני ראיתי ולא זר כל מילה שאמרה אני חותם ושלא ידעו מצער תנחומי למשפחה
אמת אמת אמת10.09.20
43
מסכן ה יקום דמו רצחו אותו מסכן גדול
הנביא 10.09.20
42
עצוב עצוב עצוב. השם איתכם. תהיו חזקים.
שרה09.09.20
41
לא נשכח ולא נסלח לאחראי על פשעי הקורונה ולשותפיו!!!
לא נשכח ולא נס09.09.20
40
גם אם הסכנה שימותו מהזנחה, אבל זהו המצב שיש סכנה, ואסור להיכנס לסכנה, וקל וחומר שאסור להכניס אחרים לסכנה
יהודי09.09.20
39
לגב אוברלנדר והמשפחה, משתתפת בצערכם הכבד, יהי רצון שלא תדעו עוד צער ומהשמיים תנוחמו, שרה
שרה 09.09.20
38
אני מאמין יותר לוצאפ של הנפט מאשר לדוברות בית החולים
מאיר09.09.20
אתה כופר וטיפש
אתה כופר וטיפש09.09.20
ואתה חכם להפליא
אני09.09.20
37
להיזהר מבית חולים אסותא אשדוד.ללכת לשם זה פיקוח נפש במקרה הגרוע ובכל מקרה יוצאים עם נזקים.אין שם מצפון.ראו הוזהרתם.
אשדודי13.09.20
36
הבחור נפטר מצער ורעב וצמא. נקודה
שושו 10.09.20
35
מוות מיותר של אנשים בריאים בגלל טיפול כושל ושלומיאלי שקיבלו בבית החולים באופן מכוון. שלא תהיה לכם טעות על כל נפטר קורונה מקבלים הרבה כסףף!!! הקרן של ביל ומלינדה גדלה מיום ליום. חשבתם שמדינה שקמה על ידי שחיתות ובצע כסף תחזיק לעד?? זה הסוף של העולם הישן ש
יפעת09.09.20
34
דוד אובלנדר ז"ל הוא אחיין של הרב אלימלך פירר. הרב פירר היקר, היינו מצפים ממך לפעול בעניין ולבטל או לשנות את הקריטריונים שי שלילת ביקורי משפחה.
משה09.09.20
למיטב ידעתי הוא הציע שיוציאו אותו מאסותא אבל לדאבונינו היה כבר מאוחר מדי
מנחם10.09.20
מלכי היא זאת האחיינית של הרב פירר. אבל מה זה קשור?
תל אביבית10.09.20
באסותא לא שמים על פירר. הוא יכול רק להרוס לחולים שם.
הפירהר09.09.20
33
זה בגלל האפליות של האשכנזים וההתנשאות המסריחה שלהם כלפי הספרדים.
אבי09.09.20
למגיב אבי המסכן- אתה עוד גזען נמוך ודוחה וכנראה גם גרוש!
עובדיה09.09.20
32
היה טעות לחבר אותו למכונת אקמו. היה צריך לשלוח אותו למרפסת ושיסתובב, ומדיי פעם יקח חמצן. הריתוק למיטה,ההפיכה לגופה לאיש פעיל באינטל זה מוות.
מנחם09.09.20
איש פעיל? עד כמה שאני יודע העבודה הכי מנוונת זה בהייטק...
ליטאי פשוט09.09.20
31
אני המום מהאטומים וערלי הלב שתוקפים את האלמנה. הלוואי שלא תהיו במצבה.
צביקה13.09.20
30
עם כל הכאב למקרה העצוב, אשה, בודאי חסידית, לא מתראיינת לתקשורת בפנים חשופות, זה ממש לא צניעות! לא צריך להתפאר בכך שמחזיקים אייפון... המקום ינחם אתכם!
חדוה10.09.20
אשה חסידית גם לא קוראת ובוודאי כותבת באתר אינטרנט. את חצופה (אם את/ה בכלל חדווה או בכלל אשה)
רינה10.09.20
חדוה צודקת בזה שלא צריך להתפאר באיפון, גם אם הוא מוגן. היא כלל לא חצופה. לצערנו אבדנו רגישות לקדושה. אני משערת, שהיא התראיינה כדי שגם חילונים יתרמו לקרן היתומים. לכן לא הייתה לה ברירה.
לילי10.09.20
קודם כל זה לא הזמן המתאים בכלל לאלף אנשים בינה ומוסר זו ממש חוסר רגישות. דבר שני אנחנו צריכים לתקן את עצמינו לא אחרים ואם אנשים החליטו לנהל את חייהם עם אייפון שמן הסתם מסונן ומוגן כי מן הסתם זקוקים לאייפון לעבודתם בהיי טק מי אנחנו שנחליט להם מה לעשות היא לא התפארה באייפון שלה היא הראתה הודעות שלו ות
ברסלבית10.09.20
יא טיפשה אחת, מה את רוצה שתשים רעלה? זה לא גואטמלה פה. תבקשי ממנה סליחה יא אכזרית אחת ואסתפק בזה
יזדי10.09.20
29
ה, יחזק את מלכי אוברלנדר כל הכבוד לה שבמקום להיות שקוע בכאבה הפרטי, היא דואגת לשאר החולים ופונה לשנות את היחס, אני היתי מציע להכניס נוהל שכאלו שעברו כבר קורונה יוכלו להינס חופשי למחלקות קורונה, אגב שמענו עוד הרבה תיארום מזעזעים מהיחס במחלקות המלצה שלי שעדיף להזמין רופא פרטי הביתה מאשר להתאשפז,
חיים09.09.20
28
השקר הגדול של שירותי הרפואה ולא האחרון כך 'ר"ה לפני חודשיים עם יולדת בבית חולים קפלן, זרוקה ללא אוכל ושתייה בשבת.
השקר הגדול של שירותי הרפואה 09.09.20
הכי קל זה להאשים את המדינה [אני עשיתי ועושה את זה הרבה בהקשר למשל של גזירת הגיוס] אבל זה לא פוטר אתכם בבית דין של מעלה על הזלזול בהנחיות
ג'פרי 10.09.20
27
נורא ואיום.כפרה על כל עם ישראל.כאלה יסורים נוראים שהוא עבר גם חולה גם מנותק וגם מקבל בשורה ככ קשה ללא שום תמיכה.אתם ממש כפרה על עם ישראל.ה' ינחם אתכם שרק תראו טוב מהיום כל ימי חיכם.
ב09.09.20
26
ניצול ציני משני הצדדים. חסר מבוגר אחראי שיידע לאזן. בהחלט יש 'חיה' כזו שנקראת קורונה. זה אכן מדבק, ובאמת, הרוב יוצאים מזה בשלום תודה לה'. מצד שני, אלו שמגיעים למצב מורכב שדורש אישפוז, צריכים רחמי שמים מיוחדים שלא ימותו חלילה מההזנחה. היום די ברור שאחוזים גבוהים נפטרו אמנם אחרי שנדבקו בנגיף, אך בדרך
ביתרי09.09.20
אני הייתי בבידוד עם הבת הקטנה שלי בתחילת הקורונה הגענו למיון וישר ששמעו שהילדה עם חום ושיעול הכניסו אותנו לבידוד ראיתי בעיניים של האחיות והרופאים כמה הם פשוט מפוחדים להתקרב אלינו. הם שמו לנו אוכל בחדר שמקשר בין חדר הבידוד לשאר המחלקה וכשביקשתי דברים שחסרים לי קיבלתי מענה שהם משתדלים כמה שפחות להיכנס
חסוי09.09.20
חבל שהדברים שכתבת הכ"כ נכונים, כידוע למי שהיה בן משפחה מאושפז במחלקת קורונה, לא עושים בלאגן גדול אנשים מתים מההנתנהגות של הבית חולים ולא מהקורונה, יחידים מתו נטו מקורונה והוא רחום יכפר עוון
לביתרי09.09.20
הורי היו מאושפזים במחלקות קורונה הזנחה עצומה! ולא מחוסר כח אדם אלא פשוט כי אין אף מלווה, ואף מתעד!
בדיוק10.09.20
לשוטים מעלי! ב"ה בישראל % הנפטרים ר"ל מהחולים הוא מהנמוכים בעולם. לא בדיוק מאשר את התאורי' האינפנטילית על העדר טיפול. אבל להציג עובדות למי שלא יודע לחשב 1+1??????????
יהודי10.09.20
כתבת מעולה !
מדויק.21.10.20
25
איך אדם צעיר כל כך נפטר מהנגיף? איך יש כאלו שנדבקים וזה בקושי מדגדג אותם, ומצד שני כאלו שנפטרים מזה בתוך חודש!! תנחומים למשפחה!
מזועזע09.09.20
מחקרים מראים שרמת הויטמין D בחולים הקשים והנפטרים הייתה נמוכה או נמוכה מאוד. די מובן כי קשה לקבל מספיק וחלק גדול מגיע מהשמש, שבאופן מובן הציבור שלנו מקבל פחות ממניף מטעמי צניעות. אז אנא, תתחילו ליטול תוספות, אפשר לבקש בדיקת דם לראות כמה חסר (חשוב לא לעבור את המינון הנכון). גם להחשף לשמש, רבע שעה-20
א09.09.20
שטויות סיבנו לך תראש טוב טוב!
שרה09.09.20
ממש לא שטויות ויטמין D זה דבר מאוד חשוב למערכת חיסונית בריאה אבל לא זה מה שמגן מקורונה הגם שזה אפשר להקל במקצת אבל גם מי שיש לו מספיק ויטמין D אינו חסין העיקר הבריאות
שמויגר09.09.20
עדיף לשלם פרטי. נקודה. מי שמגיע לבית חולים עלול למות מהתייבשות וזיהומים
טל09.09.20
24
מלכי היקרה גדול צערך מנשוא. משמים תנוחמו .ה יתן לך כוחות להמשיך .זה לא להרבה זמן מי שהולך עכשיו לא ישכב הרבה .רואים כאן בחוש שיש ברור מהקבה . מי יחיה ומי ימות מי יסבול וכמה .משיח בפתח
רחל10.09.20
23
עצוב מאד אני בוכהההההה!!
אסתי10.09.20
22
רבונו של עולם בבקשה די די. לא יכולים.
ש09.09.20
21
עצוב!
חרדי גאה09.09.20
20
לחסידים אין חלק במותו ??
מה עם הרבי09.09.20
דוד ז"ל הלך 16 שעות ביום עם מסכה.... שממש ממש אבל ממש הצילה אותו אז לא! אף אלד לא הרג אותו כך רצה אלוקים ודי כבר עם ההסתה הנוראה הזאת שאגב אתה וכל אחיך החרדים יסבלו מזה!
אני09.09.20
19
אני גם מכיר כמה שהיו במחלקת הקורונה, הרופאים מחכים שתמות וככה יפחדו יותר מהקורונה, הבתי חולים מתפרנסים מהקורונה, זה הזוי, מדינה עולם שלישית
רוצחים!09.09.20
18
הזוי!!! ממש לבכות
יוסי09.09.20
17
ממש נקרע הלב לשמוע זאת.ממש כואב הלב.אין מילים שיתארו את הצער ובכאב ושם דבר לא ישלים את החסר! תנוחמו מן השמים. תהיו חזקים עם ישראל אוהב אותכם ואתכם שהמשיח יבוא במהרה ותזכו להיות שוב ביחד.
מזעזע ביותר!!09.09.20
16
אני שמעתי ממקור בשם המשפחה שיש הקלטה איך שחולה במיטה לידו מבקש לשתות מים ולא התייחסו אליו והמנוח שאל את אחת האחיות למה לא מביאים לו מים והאחות אמרה או שתשתוק או שנשתיק אותך : ואיך שהוא הוא הורדם והונשם והושתק ולצערינו ולא על אף אחד מעם ישראל נפטר
H09.09.20
לדעתי נסחחחחחחפת
מישהו10.09.20
תברר מה שקרה לפני חצי שנה בארה"ב קורה היום בארץ הרופאים לא מתיחסים לחולים ותבררו למה אלימלך פירר ניסה בכל הכח להוציא אותו מאסותא
H11.09.20
15
סדר עולמי חדש מצווה לרצוח חרדיים וזקנים ומשוגאים כמו שהיה אצל הנצאיים התחילו עם משוגעים אחרי זקנים ואחרי זה חרדיים , אחרי סוכות תראו כמה מתים יהיה בציבור החרדי
דנה09.09.20
14
רק בבית חולים אסותא אשדוד היו כמה צעירים שחלו בקורונה ושם דירדר מצבם מאד!! אסור ללכת לשם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! לא מודים גם בבעיות שלהם!
שימו לב 09.09.20
13
לבעלזערים אין אומץ לראות דברים נכוחה .
אין אומץ 09.09.20
12
הבידוד הורג את החולים יותר מהמחלה עצמו. חולים עוברים ימים שלמים ללא אוכל, שתייה או היגנייה. גם בן אדם בריא היה מת מזה.
שלומי09.09.20
11
משפחה יקרה איתכם בדימעתכם ובצערכם שולחת לכם המון כוחות
שירה09.09.20
10
ויזמו מערך מתנדבים שידאגו לרווחת החולים! זה יכול להציל חיים ממש!! חסרים אצלינו כאלו שחלו וישמחו להתנדב??? למה לא? למה שלא יכנסו ויהיו שם בשביל המאושפזים? רק שלא נהפוך לניו יורק2 רח"ל.
הגיע הזמן שהעסקנים הרפואיים ירימו את הכפ10.09.20
9
רוצחים. עכשיו דמיינו מה קורה לקשיש בן שבעים בלי הודעות בטלפון וחיבור לאינטרנט. ולא שחסרים אנשים טובים שמוכנים להיכנס כדי לעזור להם. ואחרי כל זה הרוצחים עוד מעיזים "להתריע" על "קריסת המערכת" .אישפוז במחלקת קורונה היא גזר דין מוות. מקורונה כמובן.
אני10.09.20
8
נו זה היה ברור!!! האדמו"ר מבעלזא וגבאיו דואגים לטייח עובדות. ומותו של הרב אוברלנדר ז"ל לא קשורה כלל לבעלזא אלא לבית חולים וכו' וכו' וע"ע במאמרו של הרב רייזמן בהמבשר התורני וכו'. די צבועים נמאסתם !!!!!!!!!!! אתם ורק אתם הרגתם אותו ולא מישהו אחר מספיק עם התירוצים!!!
שונא צביעות09.09.20
אתם צודקים במאה אחוז!!!! הגזמתי באמת לא הייתי צריך להתבטאות כ"כ חריף וגם איני יודע חשבונות שמים אני מבקש סליחה מעומק הלב מכל מי שנפגע ושיאמר בפה מלא מחול לו תודה רבה
שונא צביעות11.09.20
שונא צביעות? ואתה לא מפחד לדבר כך על צדיקים? זה שהבעלזער דוגל בשיטה הזו והוא לוקח על עצמו את האחריות על חסידיו עדיין לא אומר שאפשר להתבטא בצורה כזו!!! אני בהלם שמאשרים פה כאלה הודעות!! עם כל האבל והתנחומים, חסרות סיבות למה הקב''ה רצה שזה יקרה????
שונא חוסר כבוד10.09.20
רשע מרושע
dav311.09.20
מי שמדבר ככה הוא לא צבוע רק כופר וטיפש מרחם ואין לו תקנה אלא קבורה והלועג על חכמים ישכנו נחש
מקווה איד10.09.20
7
האדמור מגור לא נותן לחסידיו ללכת לאסותא באשדוד
ישראל 09.09.20
היום הוא כבר שולח לשם. כי עכשיו הם "ברוגז" עם תל-השומר.
גור09.09.20
אסותא אשדוד הוא תת רמה. אפילו לטיפול בציפורן חודרנית לא הייתי הולך לשם.
מאיר09.09.20
6
נורא ואיום! ככה מתייחסים לבני אדם? אטימות מוחלטת!
יהל09.09.20
5
לבכות, לבכות, לבכות... איך בנאדם בריא וצעיר מת ככה? נשמע לי שהוא מת מהזנחה!!!
תמי09.09.20
4
אני רוצה לכתוב פה משהו, שהלוואי ויקום עיתונאי אמיץ ויחקור את זה. 2 ההורים שלי היו מאושפזים בקורונה אחד במחלקה רגילה אחד בט"נ. ואספר לכם את מה שלא אומרים לכם בתקשורת. אין הזנחה מחוסר כח אדם! יש הזנחה כי הרופאים לא רוצים להתלבש בכל המיגון ולהכנס למחלקה. הם מתעצלים. הסיפורים ששמעתי מההורים שלי היו נורא
טל09.09.20
3
מזעזע ברמות
ל09.09.20
2
את התלונות צריך להפנות לבעלז, מיין שטעטעלע בעלז....
יוסי09.09.20
דוד ז"ל הסתובב 16 שעות ביום עם מסכה!! והסוף המר ידוע לכולנו אז דיי עם ההכפשות והאשמות
אני09.09.20
הוא התפלל קבוע בגור ע"י ביתו ולכן הוא נדבק מהמסיכה שלהם
yehiel shlomo09.09.20
וגם אבא שלו? כולם יודעים שיש עשרות בעלזערז עכשיו בביתם נאנקים מקורונה, ולא הולכים להבדק כי 'אין קורונה' יש דין ויש דיין....
יוסי09.09.20
בבעלזא לא מכירים חולים חדשים מאז החתונה
yehiel shlomo10.09.20
שקרן
dav311.09.20
דפוק
יוסילה09.09.20
ההכחשה לא תעזור, מי שמכחיש שותף לפשע
אבי10.09.20
1
הציבור החרדי צריך לעשות חשבון נפש
אא09.09.20
צריך לעשות חשבון נפש איך נתנו אימון במערכת הבריאות עד היום. כי נכון להיום רוב החולים החרדים שמתו כביכול מקורונה, הם מתו בגלל רשלנות של הנוהל בבתי החולים, ולא מהקורונה עצמה.
דודוי09.09.20
ומי ביקש מהם להידבק ולהדביק??או שהם קרבנות הכבוד
שמויגר09.09.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

דיגיטלי, חכם ויעיל 

רכב חדש? חתונה בלי חובות? זה לא חלום רחוק! לחץ כאן >>

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24