כיכר השבת

צעקות ב'קבינט הקורונה'

דרעי: "ביום כיפור יהיו בתי כנסת - גם אם ההפגנות יבוטלו"

בצל הערכת המומחים על אלף נפטרים בחודש הקרוב - למרות הסגר, דנו בקבינט הקורונה על בתי הכנסת וההפגנות; ההחלטה - מחר; דרעי איים: "ספק אם אוכל להמשיך לשרת בממשלה" (חדשות)

90
ישי כהן | כיכר השבת | ד' בתשרי | 22.09.20
השר אריה דרעי
השר אריה דרעי (צילום: Miriam Alster/Flash90)

לאחר שעות של דיונים על ההצעות להחמרה בסגר בעקבות המשך התפשטות נגיף ה'קורונה', הסתיימה הערב (שלישי) ישיבת הקבינט ואילו ההחלטות יתקבלו רק מחר, לאחר גיבוש מתווה מקצועי.

שר החוץ גבי אשכנזי הציע כי את המתווה לקיום הפגנות יגבש צוות בין-משרדי של משרד הבריאות, משרד המשפטים והמשטרה, שיבחן כיצד לקיים הפגנות תחת מגבלות משרד הבריאות.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא שלל את האפשרות להגביל את מספר המשתתפים בהפגנות ותנאי פריסתם בהגנה, אך התנה זאת בכך שהדרג המקצועי במשרדים, יציג את הנתונים המעידים על הצורך בכך.

מחר בבוקר, קבינט הקורונה יתכנס שוב בכדי להכריע על החמרת הסגר ועל המתווה שיאפשר קיום הפגנות מחד ותפילות בבתי הכנסת ביום הכיפורים, מאידך - כאשר כפי הנראה בחג הסוכות בתי הכנסת ייסגרו ותותר תפילה בשטח פתוח בלבד.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך ישיבת הקבינט הוצגה הערכה של מומחים, לפיה, במהלך החודש הקרוב אנו צפויים לאלף נפטרים נוספים מקורונה - למרות הסגר.

במהלך ישיבת הקבינט התבטא יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כי "אין מצב שביום הכיפורים בתי הכנסת יהיו סגורים. אין ספק שמדובר ב'פיקוח נפש', אבל כמו שב'פיקוח נפש' אנחנו מאפשרים ב'תו הסגול' לאנשים לעבוד, יום כיפור צריך להחריג אותו. צריכים להמשיך את 'מתווה נומה' ביום הכיפורים".

דרעי הדגיש כי חייבים לפתוח בתי כנסת ביום כיפור. לדבריו, "אי אפשר בשום אופן לאכוף סגר אם יש את ההנחיה הזו שאפשר להפגין בכל הארץ ולנוע מעיר לעיר, אין דרך בעולם להסביר למה לכותל אסור ולהפגנה כן. אין דרך לאכוף. כל 'שמחות בית השואבה' ו'הקפות שניות' יהפכו להפגנות המוניות, לא יקרה שום דבר אם כל אחד יפגין בתוך האלף מטר שלו".

דרעי המשיך ואמר: "אגיד לרבנים ולציבור שחייבים לשמור על ההחניות כדי להפחית את הסכנה בהדבקה. אבל מממשלה יהודית שביום הכי קדוש לה, יום כיפור, תסגור בתי כנסת ותמשיך להפגנות להתקיים כרגיל, מבחינתי היא לא ממשלה יהודית וספק אם אני יכול להמשיך לשרת בממשלה כזו".

"אלך ואמשיך לזעוק שחייב לשמור על ההנחיות, לא אקרא לעשות הפגנות או מרד, אבל כאן בממשלה צריך לומר את האמת", צעק דרעי, כפי שפורסם ב'כיכר השבת': "אי אפשר להסביר לציבור למה על ההפגנות אתם שומרים, אבל בסוכות תישארו בבית. מה זה ההפגנות האלו הפכו ל'הלכה למשה מסיני'?".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בראיון ל'כיכר השבת'

לאחר ישיבת הקבינט הבהיר השר דרעי כי "ביום כיפור בתי הכנסת יישארו פתוחים - במתווה מצומצם, גם אם ההפגנות יעצרו. לגבי שאר החגים, נצטרך להתפלל במניינים בחוץ, במרחב הציבורי. אין מה לעשות, אנחנו במגפה".

גורם בכיר בקבינט הקורונה אומר ל'כיכר השבת' כי "היום אנחנו צפויים לעבור את השיא של 6,000 נדבקים ביום, למרות הסגר. אנחנו חייבים לדעת את המצב שלנו".

במהלך הישיבה, העלה פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו את הבקשה להטיל מגבלות על פעילות מקוואות גברים בערב יום כיפור. לדבריו, זה יום עמוס במקוואות וחייבים למנוע התקהלויות והדבקה המונית, אך לא התקבלה החלטה בנושא.

אלוף במיל' רוני נומה סיפר לשרים בישיבת הקבינט כי "תלמודי תורה מכל המגזרים וישיבות קטנות - לומדים כרגיל". לדבריו, "מדובר בעשרות אלפי תלמידים".

השר אריה דרעי העיר כי "החינוך העצמאי ורשת החינוך 'בני יוסף' לא לומדים, אלו שלומדים זה מוסדות פרטיים".

נומה הוסיף כי "גם בכוללים לומדים".

בנוסף, שמעו השרים במהלך הדיונים בקבינט כי ההערכות הן ש-30% מהנדבקים בקורונה - גם הצעירים, יישארו עם תסמינים לא פשוטים גם לאחר שיחלימו מהנגיף.

במהלך הדיון הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו את דעתו נגד ההפגנות הנערכות נגדו מידי מוצ"ש, בהשתתפות אלפים. "במשך זמן רב נמנעתי מלהתבטא בעניין ואחרי ששמעתי את המומחים שטוענים שהתקהלויות זה סכנה עצומה לבריאות הציבור זו חובתי להתייחס", אמר ראש הממשלה.

"כל הציבור נדרש לקיים הגבלות ורק קבוצה של מפגינים מוחרגת מהכלל", אמר נתניהו, "מותר ללכת לכותל רק אם אתה גר במרחק 1000 מטר משם, אבל לבלפור אפשר להגיע מכל רחבי הארץ. בכותל מותר רק בקפסולות של 20 ובהפגנות הכל מותר".

"הפארסה הזאת חייבת להיפסק!", אמר נתניהו. "כולם מבינים זאת גם בשמאל. אנחנו בשעת חירום. חייב להיות דין אחד גם לתפילות וגם להפגנות ולכל ההתקהלויות באשר הן. אחרת הציבור לא ישמע להנחיות ונגביר את התחלואה למימדים איומים".

במהלך הדיון אמר נתניהו כי "יש הסכמה שצריך כלל אחיד לגבי כל ההתקהלויות", אך שר המשפטים אבי ניסנקורן הביע התנגדות נחרצת: "אין הסכמה. צריך לדון בכל מקרה לגופו". על כך אמר נתניהו: "אם אתה עושה הגבלות על התקהלויות ציבוריות הן צריכות להיות שוויוניות. צריך אחידות גם לגבי בתי כנסת וגם לגבי הפגנות. כל המדינה מדברת על זה".

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה גיבה את נתניהו: "אם לא יהיה דין אחד המתפללים יפרצו את הכללים".

תוכן שאסור לפספס
90 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
67
שמתם לב שההפגנות של השמאל נהיו בעיתיות.בדיוק כשהחרדים החלו גם להפגין??
ח23.09.20
66
דרעי כל הכבוד! שום פולוטיקה, שום נעליים באמת חשוב לו
נ23.09.20
65
הממשלה ידעה טוב מאוד תמצב וגם דרעי ושאר הנציגים זה לא סוד שהם העדיפו תכלכלה על בני הבריאות כל יולי אוגוסט אנשים יצאו בהמוניהם לקניונים חופים איקאה אלפים כל יום , ולקראת החגים יולי אוגגוסט עבר העלו את קצב הבדיקות בצורה הזויה גכדי שיהיה מספרים גבוהים בהתאם ואז יוכלו לבוא בטענות שצריך לסגור את המדינה ב
ל1223.09.20

הצגת כל התגובות

64
יום יום רביעי 23.9.20 גם היום תלמודי תורה של רשת בני יוסף לומדים כרגיל המנהלים שולחים הודעות וואצפ שכל התלמידים צריכים להגיע לתת כולל כמובן המורים המורים אמרו למנהל שהתחלואה עולה ויש נדבקים גם בת"ת תשובת המנהל: לא נורא אלה יכנסו לבידוד ויצאו ואלה שיצאו מבידוד יחזרו וכן הלאה , התנהגות של עבדים ושפחו
אנונימי23.09.20
63
היינן חודש וחצי בבית לפני חצי שנה כדי לראות שהכל היה לשווא כי יש לנו ממשלה מופקרת כל הסיבה שכה חזר כי הגיעו אנשים מחו"ל והביאו נגיף הרבה יותר מדבק ממה שהיה בניסן והמשללה לא סגרה את הגבול ולא אכפה בידוד כמו בסין לאלה שבאו מחו"ל ועכשו דורשים סגר מה יהיה בעוד חודשיים שוב סגר יש גבול לכל תעלול אנחנו
בני 23.09.20
62
ההפגנות הן מסיבות הדבקה המוניות שלא מפוזרות ולכן יוצרות אוירת זלזול בכללים בארץ! ההתקהלות הזו בזמן מגיפה-לא דמוקרטיה אלא אנרכיה מסוכנת ביותר וחוסר אחריות! נדרשת אכיפה הן בבלפור והן בבכנ שיש בהם התקהלויות!
הפגנות-לא דמוקרטיה!23.09.20
61
חכם גדול יבטלו ליום אחד ינוחו ויחזרו להפגין אחרי יום כיפור
צבי22.09.20
60
תודה וברכה להרב אריה תמשיך כך אל תירא ואל תחת אוהבים אותך אנו צריכים ללמוד כיצד המפגינים בחירוף נפש נלחמים לקימם אנו צריכים בכפל כפליים שוב תודה לאריה תהיה אריה כי בנפשנו
אברהם ע22.09.20
59
חזק ואמץ !
אברהם22.09.20
58
האם דרעי לוקח על עצמו את האחריות למותם של האנשים?
שלמה22.09.20
57
לאיזה דת דרעי משתייך???????? קיום מנין נגד ההלכה = עבודת אלילים נקודה
משה 23.09.20
איזה דת אתה???????????????????? פה במוחש שהכל אנטישמיות!!!!!!
אברהם23.09.20
56
אין על דרעי!!! איפה גפני פורוש...
א23.09.20
סתום ישסניק
ליטאי23.09.20
55
דרעי תלך לאלף עזאזל אתה לא שווה את הרוק שלך חתיכת צבוע הכל הכסא וכסף נראה אותך קם ועוזב את הממשלה האנטישמית שרק כל הזמן נגד הדת ומה שקורא אצל הערבים ובחופי הים לא מעניין רק חרדים וחגים צבוע בממשלת האנטישמית
ישראלי23.09.20
54
דואג לכלם כמבוגר אחראי
ללא שם22.09.20
53
סופסוף!! רק חבל שהוא היה צריך להבין את זה רק לאחר ביקורת ציבורית ולא לבד
דניאל22.09.20
52
רגר דרעי אולי תסביר לנו לפי איזה קריזה אתה מחליט????? אם ונשמרתם של גמזו או ונשמרתם של רוב האדמורים והרבנים??? חוץ מזה פתאום בתי כנסת יותר חשוה ונשמרתם??!!! מה קורה דרעק? מפחד מבחירות? אה??!
בעלזער22.09.20
גם לפני כיפור מחדרים מחלוקת במקום להתאחד שהקרונה תעזוב אותנו צריך להפסיק את השנאה
תגובה23.09.20
51
חחח
רון 23.09.20
50
אדמו"ר דרעי מי אתה ומה אתה שתגיד לנו איפה ואיך להתפלל?גם בסוכות נתפלל בבתי כנסיות,אתה רוצה תתפלל בחצר,במרפסת,במיטה!!!!!!! אנחנו
חרדי23.09.20
אתה פשוט מטומטם!!!!
איילת23.09.20
למה
רוטנר23.09.20
49
שאלת את הרב יצחק יוסף והרב דוד יוסף והרב שלום כהן שאתה בעוצמה כזאת נגד סגירת בתי הכנסת ??? אתה לוקח אחריות על הוריי בני השמונים שלא מוכנים לוותר והולכים לבית הכנסת למרות הפצרותיי שישארו בבתיהם???!!! אתה תהיה עם דם על הידיים !!!
נועלה22.09.20
48
אריה היקר אוליי אתה לא מודע אבל בביתר תלמודי תורה פתוחים וההדבקות חופשי....מי יתן את הדין על מותו או צערו של מאן דהוא
בעילום 22.09.20
47
אולי צריך הפוך להגיד לקב"ה שכיוון שהוא הולך לגמור את העולם אנחנו מפסיקים להתפלל ..
james23.09.20
46
צאו ותתפללו בביתי הכנסת במזגנים ותורידו את המסיכות כי אין כלום! כמו שהתמודדתם עד עכשיו עם שפעת גם את זה תעברו ובשום אופן לא לגשת לבית חולים יהרגו אותכם
הכל שקר אחד גדול23.09.20
האדם הזה רוצה לרצוח אותי. הוא קורא לכולם להפיץ את המחלה. אנא הזדהה
יוסי23.09.20
45
56 אתה חתיכת נחיתי
נתנאל23.09.20
44
מה אכפת לי שאנשים בלפור לא נזהרים אני רוצה להיזהר למה שלא יהיו תפילות במקומות פתוחים. יהיו המון אנשים שיהיה מאוד קשה להם גם מסיכה וגם לצום ואז שאחד יוריד כולם יורידו ויהיה אסון
מאיר23.09.20
43
דוד המלך לא התפלל בבית כנסת ביום כיפור, וה' קרא לו עבדי דוד.
משיח22.09.20
42
אולי לא רק צום ותפילה נדרשים בשעה קשה זאת, גם סגירת מקומות צבוריים ובתי כנסת שעם כל הצער עוזרים למגפה להתפשט
דוד22.09.20
41
נפלה נא ביד ה' בקורונה בבית הכנסת, וביד הציונים אל אפולה. מוות לחרדי זה גן עדן, וטוב לחרדי שלא נברא משנברא.
משיח22.09.20
40
אריה דרעי אתה צודק כל מילה מיותרת יש פו הפיכה שילטונית שקטה צריך לימנוע אותה, גמר חתימה טובה
גרין22.09.20
39
תמשיכו עם ההפרד ומשול נתניהו צוחק עליכם בפרצוף אם רק היית מציג חזית אחידה עם ליצמן הייתם מקפלים את נתניהו אבל כמו תמיד שנציג חרדי עושה משהו חבר שלו דופק אותו עכשיו לך תלחם על הבתי כנסת
מוטי23.09.20
38
הידעתם? החולים שמשוחררים אחרי עשרה ימים..עדיין מדביקים אותנו.. הרופאים לא מבינים כלום במגיפה הזאת.. והתחלואה גוברת כי החולים המשוחררים מדביקים אותנו חופשי.....
יוסי23.09.20
37
מעניין שלא שומעים את האדון השואה מר אייכלר יוצא נגד זה ובכלל איפה גפני אשר פינדרוס לא מעניין אותם מה קורה כי הכסא הכבוד והכסף כולכם צבועים תעופו בע"ה בבחירות תשבו בבית ותראו את ערוץ הכמסת כי יש מגפה ואין מה לעשות
שאולי 23.09.20
36
צודק... מה אנחנו בשואה ??? או במקום שאסור להתפלל ?? לאן הגענו. שיהודי לא יכול להתפלל. אבל התקהלות של 10 אלף אנשים חסרי דת.. זה מותר
גיא22.09.20
35
קטע, לא משנה מה דרעי יאמר תמיד יש את הקנאים שישלפו צפרניים, אפי' אם יחלק כסף ימצאו על מה להתלונן, תכלס דרעי הפוליטיקאי הכי תותח,שעובד קשה מאוד לשרת את הציבור. אשריך ר' אריה.
ישראל22.09.20
34
צודק לאשר הפגנות רק בתוך 500 מטר וזה גם רק בקפסולות או בלובשים בברדסים של הרופאים של מחלקות קורונה אפשר גם להפגין בZOOM/SKYPE או פלטפורמה אחרת לא צריך להיות בבלפור פיזי רק להקרין את משתתפי ההפגנה בבלפור ע"י מסכי ענק כך ישאר הצורך הדמוקרטי להפגין ביחד עם שמירה על בריאות מהנגיף וגם בריאות הנפש של
שמויגר22.09.20
33
לא מבינה את ר' אריה, באמת משמים רוצים שנסגור את בתי הכנסת, צריך להשלים עם העובדה שיש כאן מגיפה שהורגת!!!
רבקה23.09.20
32
דרעי תקח אחריות אם היו כתוצאה אלפי חולים קשים?
דוד23.09.20
31
אתמול והיום תלמודי תורה בביתר עילית אכן כן למדו למרות שישנם חולים מאומצים למה צריך לחכות שיודיעו לתלמידים/ למורים שהם צריכים בידוד
אנונימי22.09.20
30
הפגנות מתקיימות פעם בשבוע, בפיקוח שוטרים, ורק בחוץ! בתי הכנסת זה חללים סגורים וצפופים ואין פיקוח, ומתפללים בהם מאות אלפים שלוש פעמים ביום. התפילה בוודאי חשובה מאוד, אבל אפשר לדון לגופו של עניין, בלי דמגוגיה שקרים ושנאת חינם.
יוסי22.09.20
29
? אני רק שאלה ? ידעתם את מהצב , מדוע היגעתם עד לימים נוראים ועשיתם סגר ? מדוע לא חודשיים לפני ? ידעתם שמצב הקורונה מצריך סגר ומהר , ידעתם שקצב ההדבקות מטפס ,, למה לא ראיתם את הימים נוראים כאיום סגר וכו'? היה לכם זמן לעשות סגר שבועיים לפני החופש הגדול ,, כמובן שאז הנזק למשק יותר קטן .. מה עכש
דודי22.09.20
זה בדיוק מה שליצמן טוען. הכל צביעות. אחרי זה מתפלאים למה אין אימון מהציבור. צריך לשמוע בכל מצב על ההוראות של הבריאות, בגלל שפיקוח נפש דוחה את התורה כולה. זאת למרות הפוליטיקאים, ולא בגלל הפוליטיקאים.
צחי22.09.20
אתה צודק בדבריך אבל עכשיו צריך לחזק ולעודד את חברי הכנסת שלנו מש"ס ויהדות התורה
זאב22.09.20
אני מנסה לחשוב עם לא היה חגים האם היה עכשו סגר?בספק קטן מאד!!!!!!!!!!!!!!!!!1
חרדי23.09.20
בטוח שלא וגם לא היה כל כך הרבה נדבקים וגם לא חולי קשה הכל חתיכת הצגה
אמת לאמתה23.09.20
הנזק למשק בימים הנוראיים הרבה יותר נמוך מבחופש הגדול.
יב09222.09.20
אילו היו הרבנים מעוררים על פיקוח נפש כמו שמעוררים על עובי הגרבים או על ישיבה מעורבת באוטובוס, אז הציבור היה מפנים את המסר ולא היה יוצא ל"מלחמת קודש" על ה"זכות" להידבק ולהדביק.
רפאל23.09.20
28
כולם יודעים רק לדבר. הפתרון למגיפה הוא שכל אחד יהיה בפינה שלו ויצא רק לצורך חיוני ושהמדינה תתן משכורת מינימום לכל מי שאין לו פרנסה אין דרך אחרת לצאת מזה רק באופן שכל אחד הפינה בלי שום התקהלות אם לא יהיה כך תמשיך שרשרת ההדבקה..
אני23.09.20
27
טוב שנזכרת להגן על הציבור שבחר לך, מאוכזבים מההתעוררת המאוחרת שלך, תתחיל לתקן על 200 קמ"ש, ההסתה כבר עברה את רף הגבול מזמן.. תתעורר כבר אריה! תלמד מיהודה בוטבול איך עובדים
בוקר אור אריה22.09.20
26
דרעי הגזמתה כמה אפשר לחשוב על הכיסא
משה פת22.09.20
25
שקר וכזב אם הילדים בבית אז גם הכוללים מדוללים אוטומטית..
נומה מיאו22.09.20
24
מצויין הגיע הזמן שתקומו ותעשו מעשה נגד ההפגנות
קובי22.09.20
23
מעניין שכשיש גזירות גיוס בנים ובנות, וחילולי שבת המוניים ועוד דברים כמו אקדמיה לבנים ובנות בצורה לא צנועה את זה החכי"ם החרדים ובכללם מר דרעי לא יודעים לאיים שיפרשו מהממשלה ועוד נותנים יד וגיבוי לממשלה הנ"ל פתאום שהגיעו מים עד נפש מכל מה שהממשלה הזאת עושה ורוצים לסגור בתי כנסת נזכרים החכי&q
אברמל'22.09.20
עושים את הכל מתוך כוונה לצמצם את ההפגנות בבלפור, ולומר אם סוגרים בית כנסת צריך גם לסגור את ההפגנות!!!
שש23.09.20
22
לא מספיק חרדים סותמים את בתי החולים?
הרוצח דרעי22.09.20
ממש לא ! רוב מוחלט של החולים בבתי החולים הם לא חרדים ! וצריך לבקש עליהם מבורא עולם שיחלימו בלי קשר להשתייכותם המגזרית.
אשר22.09.20
הייתה שם כדי להגיד שבתי החולים מפוצצים עובדים עלינו המצב רע סגירת בתי כנסת לא תועיל
אנונימי22.09.20
אריה צודק ,התפילות יכולות להציל את עם ישראל ,מישהוא בדק כמה נדבקו בתפילות ??--לא בדקו -סתם רשעים.אנחנו מתפללים ומדברים עם המנהל של הקורונה -הקב"ה.הגיע הזמן להבין את זה כולל ה"דתי " בנט.לשים מסכות והכל יהיה בסדר בעזרת השם.בכל מקרה צריך לפרק את הממשלה הזאת.
א.א22.09.20
21
ראה ציוצים חדשים שיחה Barak Ravid @BarakRavid שר הפנים אריה דרעי הציע בישיבת הקבינט לסגור את בתי כנסת ולעבור להתפלל בשטח פתוח בתנאי שלא יהיו הפגנות. גורם שמעורה בתכני הישיבה: שרי כחול לבן כרגע לא מסכימים *דרעי מבקש ליסגור בתי כנסת ועכשיו מוציא כותרות שאם יסגרו הוא יוצא מהממשלה. על מי אתה חושב שאתה
משה23.09.20
20
לצערי הרב גם תלמודי תורה של הרשת בני יוסף כן לומדים נגד מה שהרבנים של הרשת כמו הרב דוד יוסף פוסק לציבור על ערך קדושת החיים ומה אם חס ושלום משהוא ידבק וימות מי יתן את הדין ידנו לא שפכו את הדם הזה וענינו לא ראו ומה עם צער של אנשים שיכנסו לבידוד בתקופת החגים מי ישלם על הצער שלהם ובני משפחותיהם ואם אתם
בעילום 22.09.20
19
ואם דרעי היה אומר ההפך, כלומר בעד לסגור בתי כנסיות אז הייתם קופצים עליו ומתנגדים למה שאומר.... מסקנה: מה שדרעי יגיד ולא יגיד יעשה ולא יעשה אתם נגד!!! והסיבה לכך: ק-נ-א-ה!! דרעי, אנחנו איתך!!!
שסניקית בנשמה!!!22.09.20
18
צודק הגיע הזמן לאסור את המסיבות של חולי הנפש מבלפור שישבו בבית ולא יפיצו את המחלה המחלה שהם חולים בה מספיקה חולים בראש
נפתלי22.09.20
17
דרעי תתעורר אין מתים מקורונה יש מתים עם קורונה תחזירו את הדמוקרטיה לישראל.
חיים22.09.20
16
אדון דרעי תודה באמת שאתה מאשר לנו ללכת ביום כיפור לבית כנסת! אתם שם למעלה תתעוררו, בראש השנה הלכנו בהמוננו לבית כנסת וכך בע״ה גם בכיפור על אפכם וחמתכם!
יש בורא לעולם.22.09.20
15
זה יהיה אסון לסגור את בתי הכנסת ביום הגדול והנורא, לא נשמע לזה בשום אופן! אנשים יתעלפו מחום תחת כיפת השמים, שוטרים יסתובבו ברחובות לאכוף, איך נצום? דרעי אל תתן לזה יד, תתפטר. מאסנו בממשלה והגזרות שלה, כולם כועסים עליך, תתעורר לפני שיהיה מאוחר. אין אוויר כבר!
מצביע שס22.09.20
אתה טיפש תקרא את הכתבה שוב
בן אדם יהודי22.09.20
תפסיק להצביע שס אז יהיה לך אויר
חסיד23.09.20
14
בישראל מספר הזיהומים המדווחים גדל מכיוון שהם עושים יותר מדי בדיקות בכוונה בכל העולם הם עושים פחות בדיקות בכוונה, ובאופן אוטומטי מספר הזיהומים המדווחים יורד ואלה אינם אמיתיים. כולם מסווים את המציאות כפי שהם רוצים
a22.09.20
13
אריה אנחנו איתך ואל תשמע בקול המקטרגים לפני יום כיפור הקב"ה יחזיר אותם בתשובה שלמה אמן!
אליהו22.09.20
12
צודק. אין איפה ואיפה. זכות דמוקרטית זה גם דת. אי אפשר לבחור הפגנות כן ויהדות לא
צבי22.09.20
11
אתה צודק אין צדק בדברים חולי נפש יפגינו הפגנות תחת השפעות סמים וזה בסדר אבל שתלמידי חכמים ואנחנו כעם יהודי נחגוג ונשמח ונקיים תפילות זה אסור לא ניתן לזה יד !!!!
גבריאל22.09.20
10
רשת 12 מזהמת את החברה והתקשורת. כל תגובה שאינה תואמת את האג'נדה של הקומיסר נפסלת במקום. הגיע העת לפסול את הרשת השמאלני הזו שזורעת הרס וחורבן בחברה הישראלית.
אזרח22.09.20
9
ברור מעל כל ספק אם הפגנות מותר אז קל וחומר תפילות.....רק אם יחול איסור להפגין אז יוכלו לבוא בטענה לתפילות שייפסקו במיניינים ויחזרו מינייני מרפסות או תפילות ביחיד.....אם הממשלה תאסור תפילות אפילו ביום חול רגיל על החרדים לפרוש מיידית מהממשלה.כי ממשלה שמחריגה הפגנה ופוסלת תפילה היא ממשלת זדון לכולי עלמ
קובי22.09.20
אתה לא חושב שהסיבה שרוצים לסגור בית כנסת, הוא רק כדי שלא ימשיכו להפגין מול בלפור. זה הסיבה שעושים סגר, ודרעי משתדל כמה שיכול מסיבות שלו לעזור לביבי, כנראה יש להם אינטרס משותף?
saa23.09.20
8
אחלה תגובה אשרינו שזכינו
רוחי וידר22.09.20
7
היה צריך לעשות סגר לפני חודשיים. לא היה צריך לחכות ל5500 נדבקים ביום. גם להורים היה הרבה יותר נוח כי אין מסגרות בחופש הגדול. במקום זה התחילו לימודים ומייד סגרו אבל. תכלס- ייסגרו בתי כנסת יהיו מנינים ברחוב. בחום .. בצום.. פיקוח נפש!
חיים22.09.20
6
בתי כנסת לא דומים להפגנות . הפגנות נערכות בחוץ . בתי כנסת דומים למופעי תיאטרון שנערכים בתוך אולם .ולכן עכשיו כל התיאטרונים מושבתים בגלל הסכנה. כך גם בתי הכנסת צריכים להיות סגורים בגלל סכנת הידבקות בחללים סגורים. אין להשוות להפגנות בחוץ
בתי כנסת 22.09.20
5
אחלה דרעי סוף סוף מישו בריא במערכה ולא חולי נפש זעטוטים
נתנאל22.09.20
4
מסכים איתך כחילוני
האס22.09.20
3
אם זה פקוח נפש אז מה רוצה דרעי, ועבודה לא דומה לתפילה שמתקבצים מאות ואלפי אנשים, והחסידים לא נזהרים בכלל לא מרחקים ולא מסיכות, מי יקח אחריות עליהם, זה לא דומה לעבודה, ואם ההפגנות ימשיכו מה זה קשור לנו, אצלנו יש הלכה של פקוח נפש, לא עושים טובה לאף אחד אם אנו נזהרים.
יוסף22.09.20
על איזה פיקוח נפש אתה מדבר? על מספר המתים שבחצי השנה האחרונה נמוך מכל ה- 20 שנה האחרונות באותה התקופה על פי המרכז הישראלי לסטיסטיקה? על הגיל הממוצע של "הנפטרים מקרונה" שעומד על 82 כאשר הגיל הממוצע של הנפטרים כל שנה גם עומד על 82 ? על בדיקות קורונה פייק שברוב המקרים אינן נכונות ולא יודעות לזהות בין
פיקוח נפש עלק23.09.20
מתחילת המגיפה, מתו כל חודש בין עשרות למאות יותר משנה שעברה. בהתחשב חודש מול חודש , השנה ושנה שעברה/ תבדוק בהלשכה המרכזית לסטטיסיקה.
יהודי23.09.20
בדקתי וזה לא מתחיל להיות נכון להיפך נפטרו קצת פחות מכל שנה על החודש האחרון אין עוד נתונים
אמת לאמתה23.09.20
2
אריה אוהבים אותך
שנייייי22.09.20
דרעי לא יעזוב את כסאו ויהי מה !!
לקקן22.09.20
1
כל מי שנדבק צריך לומר בחקירה האפדמיולוגית שלו שהוא היה בהפגה בבלפור ואסור לומר שהיה בבית כנסת
רועי22.09.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם