כיכר השבת

בניגוד להנחיות, ולהוראות הרבנים

הזוי: מניינים מיוחדים בבתי הכנסת לחולי קורונה מאומתים

עדויות שאומתו מלמדות על מניינים שנערכו בבתי כנסת שונים, ספרדים, ליטאים וחסידים, במיוחד עבור חולי קורונה ביום כיפור • "מי התיר להם? כמה אנשים היו יכולים להדביק בדרך?" (אקטואליה)

46
דוד הכהן | כיכר השבת | י"א בתשרי | 29.09.20
תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מנייני תפילה ביום כיפור, לחולי קורונה מאומתים, בתוך בתי כנסת. עדויות על כך, הגיעו ממספר ערים וריכוזי מגורים חרדיים מאז צאת יום כיפור.

בזמן שהרשויות עדיין אינן מצליחות להיאבק בבתי הכנסת שהיו עמוסים במתפללים בניגוד להנחיות, מתברר כי ביום כיפור - גם חולים מאומתים יצאו מהבית באזורים שונים.

בניגוד מפורש להנחיות משרד הבריאות, ולהוראות של כל גדולי ישראל, כולל רבנים ואדמו"רים שהתירו והתפללו במניינים המוניים, כולם אסרו על חייבי בידוד, וכל שכן חולים מאומתים, להתפלל במניין.

עוד לפני יום כיפור וראש השנה, נרשם עליה בפניה לפינוי למלוניות הקורונה מצד חולים מאומתים שרצו להתפלל במניין, אך מתברר כי יש כאלו שלא הגיעו למלוניות, ניסו בדרך אחרת - ומסכנת חיים.

מעדויות שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה כי מדובר אומנם בתופעה בשולי החברה, אך כזו החוצה מגזרים: ספרדים, חסידים וליטאים, בערים מודיעין עילית, בני ברק וירושלים.

גם אם בתוך בתי הכנסת לא יכלו אותם מאומתים להדביק אחרים, שכן רק נשאים הוכנסו למקום, הרי שבדרך, יכלו לסכן חיי אדם - בניגוד להוראות ההלכה והחוק.

בארה"ב, התופעה רווחת עוד יותר. יוחנן בלייך מ'כיכר השבת' סיפר בחשבון הטוויטר שלו: "ביום כיפור התפללתי במניין ליטאי מרכזי בלייקווד. המניין התקיים באוהל (לא בגלל קורונה אלא כי בונים את ביהכנ"ס כעת), כמובן ללא מסכות".

"שליש מהאוהל אכלס נשאי קורונה מאומתים, מחולק לגברים ונשים. מה שהפריד בינינו למאומתים הוא בסך הכל יריעת ברזנט, מדי פעם גם תחבו את פניהם החוצה באין מפריע".

עוד סיפר כי "אחד המתפללים סיפר לי שבראש השנה כמה מתפללים שחשו תסמינים עברו תוך כדי תפילה אל מעבר למחיצה, לעזרת הקורונה".

עדויות נוספות מריכוזים חרדיים בארה"ב מלמדים על בתי כנסת נוספים שנהגו כן. בישראל, לפי העדויות שהגיעו למערכת, מדובר בבתי כנסת בהם התירו כניסה רק לחולים, ולא בצורה מעורבת עם בריאים.

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
מעניין כאשר הדבר שלילי כותבים את הספרדים בראש!!
משה29.09.20
38
אני חולה בקורונה והתפללתי בכיפור בבית כנסת סגור יחד עם עוד 300 אנשים בלי מסיכות בינהם גם זקנים. אף אחד לא נדבק ולא נהיה חולה בגלל זה. גם הילדים שלי בבית לא נדבקו ואפילו לא אשתי. אז תפסיקו עם הפחדים המיותרים זה מקסימום חום של כמה ימים ואיבוד חוש טעם וריח, זה אפילו לא התחלה של סיבה לא להתפלל במנין או
מנדל01.10.20
37
אם הם עושים מניין לעצמם ולא מתפללים עם אחרים ,אז הסיכוי שידביקו בדרך באויר הפתוח מישהו הוא אפסי ,בטח אם הקפידו על מסכה ,אז אני לא רואה מה האסון בזה.
אברהם29.09.20

הצגת כל התגובות

36
באלעד גם היה מנין לחולים בויזניץ בסמינר בושה
יוסי29.09.20
35
התפילה שלהם לא שווה כלום זה מצווה הבאה בעבירה וטובל ושרץ בידו....
יוסי29.09.20
34
כן, גם בגבעת שאול היה מנין כזה, והכי הזוי זה ששמענו שיש משפחה בשכונה ששני בני הזוג חלו בקורונה, בערב יום הכיפורים רציתי להתקשר אליהם ולברר האם צריכים משהו, לקנות מוצר וכד', והנה אני רואה מחלון ביתי את האישה חוזרת מקניות, וביו"כ רואה את האברך הקדוש חוזר מהתפילה ללא מסיכה, כנראה היה במנין של החולים!!
שירה29.09.20
33
הגזירות לא אושרו בכנסת, לכן הם בתור המלצות בלבד.
אליהו29.09.20
32
א. אין בעיה במינינים האלה כי כולם שם חולים ואף אחד לא מסכן אף אחדדד , זה בדיוק כמו שאנשים נמצאים ביחד במלונית קורונה . ב. כל האנשים שהלכו למינינם האלה שמרו בדרך על לפחות 3 מטר מהסביבה עם מסיכה ונזהרו מאדד!!!!!!!!!!! (בדוק ) ג. חבל שעוד לא יוצא יום כיפור וכבר מקטרגים על עמ"י אנשים בסה"כ נשמרו מאד ו
עצוב29.09.20
חחחחחחחחחחח בעמת מגוחך מאיפה כל המידע הזה? אתה יכול להעיד רק על עצמך!! לידי קרוב עבר חולה קורונה מאומת ללא מסיכה, כי הקדושחזר מתפילת יום הכיפורים
שירה29.09.20
צדיקה אלופה נכנסת לבידוד?
אלמוני30.09.20
31
המנינים האלו זה פצצה!!!!!!!!!!!!!!! זה פשוט אחלה רעיון................. מ שיש לחולים איפה להתפלל........ במניין. אצלינו זה היה ואנשים פשוט ברכו את המארגנים......... רק ימותו הקנאים!!!!!!!!!!!!!!!!!!
איש יהודי29.09.20
30
באמת הזוי כמה בני אדם לא חושבים מה הבעיה מנין נפרד בדרך זה מקום פתוח ואם הוא לא עומד לדבר עם בני אדם לא יקרה כלום די עם השטויות זה כבר לא ונשמרם אלא כחי ועוצם ידי
מנחם30.09.20
29
חבר'ה,תהיו ריאליים,כבר מזמן כללי הקורונה נהפכו למשחקי חתול ועכבר עם המשטרה, ולא זהירות אמיתית (לפחות אצל הצעירים) והתוצאות בשטח, לעניניינו,אין שום בעיה ללכת לביה"כ שתי דקות עם מסכה תוך שמירת מרחק גדול מאנשים, כל מומחה יגיד לכם שאין מצב להדבק בשניה אחת ממרחק 3 מטר ועם מסכה. חבל סתם לתת ביקורת על יהו
אהרן29.09.20
28
ההנחיות טובות לאנשים עם ראש על הכתפיים... בעולם המודרני, אחד שוכח והשני מפחד להיראות כבד אז אינו מזכיר לו 2 מטרים... לאן הגענו בגלל הלחץ החברתי !!! השם ירחם...
מרדכי30.09.20
בעניין המנינים אני יכולה להוכיח שלא היה להם איך להדביק זה היה כמו מלונית הם הגיעו בדרכים מיוחדות בערב יו"כ ושהו שם כל היום חזרו רק לאחר צאת החג באותם דרכים אין כאן מקום להשמצה מיותרת זה היה ממש מבורך
אלמוני30.09.20
27
מה העינין שלכם אתם רק מגבירים את השינאה תפסיקו לקטרג על עם ישראל ומי שאומרים שהוא ניפטר מהקורונה אז תידעו שהואניפטר עם קורונה ולא מ אלא עם
יוסי29.09.20
26
חולי נפש
אליהו29.09.20
25
לפחות המאומתים היו אמיתיים ועשו בדיקה! הם נזהרים במשנה זהירות, מה שאחרים לא עושים. תכלס, יותר מסוכן ללכת להתפלל במנין רגיל, מי יודע כמה חולים יש שם שלא יודעים שהם חולים או שכן יודעים ולא נבדקו.. אז די לפוילישטיקים!
מנדי29.09.20
24
הממשלה יכולה למנות כמה פרויקטורי ושרי קורונה שהם רוצים אבל הם לא יצליחו לטפל טוב בקרורונה כמו שבר סימן טוב וליצמן טיפלו בקורונה בצורה טובה
חרדי29.09.20
23
מה הזוי כאן? מה רע לעשות מנין לחולי קורונה? את מי יש להדביק כשהרחובות ריקים? תפסיקו לעשות רעש מכלום.
יוסי29.09.20
22
אתכם בתור חולים מה תעשו...
נראה29.09.20
21
תפסיקו לספק סחורה לעיתון הארץ כביסה מלוכלכת לא מכבסים בחוץ
חרדי29.09.20
20
ידע הציבור ויזהר! תדע המשטרה ותטפל!!
הפלג עושה מניינים לחולים מאומתים!29.09.20
19
הצטרפתם למסיתים? יש איזה רב שהנחה אתכם לפרסם את זה כל הזמן? גם אם זה נכון, אין שום תועלת בפרסומים אלו, מלבד זה שבקשורת הכללית משתמשים בזה להסתה בלתי פוסקת נגד הציבור החרדי כולו. אתם שותפים לכך
אתר של קלי דעת29.09.20
18
תפסיקו להאמין לכל מספר שהמדינה זורקת. ממתי דואגים לכם כל כך?? דיייי יעיורים
יאוו כמה בורות יש פה29.09.20
17
מה חדש? עשרים רועה הצאן הולך לאיבוד
חיים29.09.20
16
עתה יש לנו 50 מתים ליום כנראה שבעוד שבועיים נכפיל זאת. אני לא יודע איך אתם מעיזים להתפלל אל הבורא כך...נראה לי שרק הצלחתם בחוצפתכם להביא לעוד צרות.אנו עומדים לפני אסון ואין מי שיעצור זאת..
אבא29.09.20
15
שמעתי שיש הודעתי לנציג מהעירייה ולא הייתה שום התייחסות!!
בני ברקית29.09.20
14
המאומתים לא בני אדם?
חיים29.09.20
אדם שהוא יודע שהוא חולה ומסכן את האחרים הוא רוצח!!!
שיתפללו במלונית29.09.20
13
בקרית ספר בפתח קופת חולים שנמצאת ליד מכולת גדולה היו צריכים לצאת מבתיהם אנשים חולים לבדיקת קורונה, ליד קונים, ליד השכנים התור היה ארוך ומסוכן. אז מה ההבדל?
חרדי29.09.20
12
מה לעשות כשכל פעם שהמדינה סוגרת באים ה"גדולים" ומוציאים מכתב להתיר את מה שהמדינה סוגרת... זה המסר שהציבור מקבל מהרבנים....בביתר עילית אין בית כנסת אחת שסגר את דלתיו בהתאם להנחיות האחרונות.
משה 29.09.20
הרי נאמר שהשואל בעיניני פיקוח נפש הרי הוא שופך דמים.
רפאל30.09.20
11
עשרות אלפי חרדים שביניהם יש הרבה תלמידי חכמים וגם אנשים מבוגרים שמוגדרים מה שנקרא 'קבוצות סיכון' החליטו לבדוק בעצמם את הנתונים ולהתייעץ בעצמם עם רופאים מנוסים ואחראיים והגיעו למסקנות שהגיעו. מיום ליום עוד ועוד חרדים מגיעים לתובנות האלה זה הכל.
אבי29.09.20
10
לפי נתונים כעשרה אחוז מהחרדים התפקרו ,יש עתה יותר חוזרים בשאלה מאשר חוזרים בתשובה. כי החברה החרדית מבולגנת וכל אחד עושה כרצונו. כמו חולים שיודעים שחולים או היו ליד חולים מעדיפים להדביק כדי להתפלל במיניין. כך שמי שרואה זאת אומר הנה הם עוברים על ציווי מהתורה מהקב`ה עצמו...אז למה שאני אשמור... ועוד רב
david7729.09.20
9
למה לפרסם את זה סתם להגביר על הציבור שלנו את השנאה? לא מובן מה יצא מהפירסום הזה
אייל29.09.20
ברור לטאטא מתחת לשטיח שהרשעים ימשיכו לרצוח. העיקר שלא ישנאו אתכם בציבור. כאילו הציבור לא רואה את החרדים במחלקות הקורונה ואחוזי החיוביים בבדיקות. הגיון של פעוט שעוצם את עיניו ובטוח שהוא נהיה בלתי נראה.
יב09229.09.20
8
הבעיה ששאר עם ישראל יספוג את חוסר ייררת שמיים שלהם והטירוף הפולחני הזה!!!
שלומי בלוך29.09.20
7
הם לא מבינים שד' לא מקבל את התפילות שלהם, שזו מצווה הבאה בעבירה, שהם יכולים לרצוח(!) אנשים בדרך
מה???29.09.20
6
ברמב"ם כתוב שגם עובדי האלילים רצו בעיקרון לעבוד את השם, אך לפי "הבנתם" (בתור אמצעי בינם לבין הבורא) ולא לפי ההלכה שאסרה זאת. היהדות אומרת, שבשביל לעבוד את השם מוכרח שזה יהיה בגדרי ההלכה. אנשים מוכנים לסכן ולהרוג אנשים אחרים בשביל "הבנתם" הנפלאה בשמירת החיים. בושה וחרפה! זו לא יהדות!!
אפי29.09.20
אנא המתן ותענה בהקדם. זה שכמה אנשים שכל מטרתם לעקור את הדת יושבים ומחליטים החלטות שוודאי לא נובעות מדעת תורה, זה לא הופך את הבנת האנשים האחרים לעובדי ע"ז ולא לרוצחים, אם הולכים ברחוב בלי להתקרב לאף אחד, זה לא מסוכן לאף אחד
יצחק29.09.20
5
גם באלעד היו כמה מנינים כאלה גם רק לחולים וגם בית כנסת של הפלג שעשו קפסולה לחולים ומבודדים עכשיו יש שם עשרות חולים שכמובן לא נבדקים וממשיכים להפיץ.....
חיה29.09.20
4
פשוט עולם משוגע. מתי יבוא המשיח ?
הגאונים29.09.20
3
ברמת שלמה איזה פושע חולה קורונה מאומת הגיע לטבול במקווה בשומרי החומות. על זה חז"ל אמרו טובל ושרץ בידו
איש 29.09.20
2
עושה רושם שהאתר שלכם חרט על דגלו את עקירת הדת. אולי תרגעו כבר עם מבול המידע שאתם מנסים לייצר כל הזמן נגד יהודים והדת. לכו תבנו סוכה ותשיגו ארבעה מינים ותפסיקו לקטרג על יהודים שרצו להתפלל ועשו את מה שמוטל להם. אז מה אם יש לכם נציג שמוכרח להיות שר בממשלה הרעה הזאת?
מוטי29.09.20
1
כנראה אתם מעדיפים שיתפללו בין הלא מאומתים. אם לא, מה בדיוק אתם רוצים, ובשביל מה כל הידיעות הסנסציוניות הללו?
כיכר29.09.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

"לא נתן שישפיע עליו"

עדות מצמררת: החסיד שלא ראה מעולם את הבת שלו

ישכר זלמנוביץ | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24