כיכר השבת

חשיפת 'כיכר השבת'

יוסי דייטש: "המסכות הוסרו; יש אג'נדה אנטי חרדית"

סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש מביע זעם בעקבות חשיפת 'כיכר השבת' את שינוי הקריטריונים, שישאיר את רוב השכונות החרדיות בעיר תחת סגר, אך מבהיר: "נמשיך לשמור על ההנחיות" (חרדים)

40
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ז בתשרי | 15.10.20
דייטש על הקורונה. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

זעם רב בעקבות חשיפת 'כיכר השבת' כי ברגע האחרון שונו הקריטריונים לקביעת אזורים 'אדומים' לקורונה, שעליהם להיות תחת סגר, במה שצבע את רוב השכונות החרדיות בירושלים באדום.

כזכור, ל'כיכר השבת' נודע, כי גמזו הודיע לפני מספר שעות לעיריית ירושלים, כי החליט לשנות את ההגדרות של צבעי הרמזור, בכך שאחוזי התחלואה ישוקללו לפי ממוצע שבועי, מה שכאמור יכניס את רוב השכונות החרדיות בעיר לסגר ממושך.

גורם חרדי בכיר בירושלים אמר על כך: "אם הנציגות החרדית לא יודעת להילחם על המינימום, אין לה זכות קיום. תושבי ירושלים נלחמו במגיפה וניצחו, ובתמורה מקבלים עונש - שהמטרה היחידה שלו היא תקשורתית: לתת את לטרת הבשר לעדר הזאבים התקשורתי".

"זה הזמן של כל הנציגים החרדים להילחם כתף אל כתף נגד ההחלטה ההזויה והמקוממת, שמסריחה משנאת חרדים. אחרת - שיילכו הביתה", הוסיף הגורם בזעם.

כעת מגיב לחשיפה גם סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, בשיחה עם 'כיכר השבת', ואומר: "המסכות הוסרו; נתניהו וגמזו כבר אינם טורחים להסתיר את האג'נדה האנטי חרדית מאחורי החלטות הממשלה במאבק בקורונה".
"שינוי הגדרות הרמזור ברגע האחרון, כגנבים בלילה, באופן שמוציא מהרשימה ערים וישובים המזוהים עם הליכוד ומותיר בה רק שכונות וערים חרדיות", מוסיף דייטש, "מוכיח כי מהרגע הראשון השיקול הנסתר מאחורי מודל הרמזור הוא להפוך את הציבור החרדי לשעיר לעזאזל, ולתלות בו את האשם בכשלי הממשלה מול הנגיף".

סגר"ע ירושלים מבהיר: "אין כל דרך להסביר כיצד אותו רוני גמזו, שסייר השבוע בשכונות בירושלים ולאחר מכן שיבח בפני מועצת העיר את מה שראה, הופך את עורו בתוך ימים ספורים ומביא לעולם המצאה חדשה של 'ממוצע שבועי' שכל כולה נועדה להצדיק הטלת מצור על השכונות החרדיות בעיר".

"כולנו זוכרים היטב כיצד החלו שני גלי ההתפרצות בישראל, וזה לא קרה בישובים החרדים אלא בחנות הפיראט האדום באור יהודה ובגימנסיה החילונית ברחביה. אבל את נתניהו וגמזו זה לא מעניין. הם נחושים בדעתם להדביק את כל הכשלים על גבו השחוח של הציבור החרדי, במחיר שיבוש שגרת חייהם של מאות אלפי נפשות ובמחיר נורא יותר של הסתה מחרידה המשתוללת נגד הציבור החרדי".

לדבריו, "מול מדיניות צינית וחסרת רחמים כזו, על נציגי היהדות החרדית להתייצב ולהודיע: לא נמלא אחר הנחיות שאין להן דבר וחצי דבר עם מיגור הנגיף, וכל מטרתן היא לקדם את האג'נדה הנבזית של הפיכת הציבור החרדי לשק החבטות הלאומי. הציבור החרדי לא ישכח את התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו, ולא ישלים עם המשך השותפות הפוליטית בתנאים כאלו".

לסיום, חשוב ליוסי דייטש להדגיש: "במישור הבריאותי, נמשיך לקרוא ולהנחות את הציבור החרדי לשמור מכל משמר על ההנחיות, כפי שהוא עושה בהצטיינות מאז תחילת המשבר, אך נעשה זאת מפני שאנחנו יהודים חרדים האמונים על 'ונשמרתם', ורק מהסיבה הזו. שכן ברור לנו שכמה שנישמר ונקפיד, לא יהיה בכך כדי לשנות את מדיניות הממשלה שמונעת משיקולים ציניים, ואין לה דבר עם המאבק בקורונה".

תוכן שאסור לפספס
40 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
צריך לבדק את היתרי הבניה שישיבת סלונים קבלה. בשום מקום לא בונים כזו צפיפות, אנו השכנים נשארנו בלי אויר
לבד היתרי בניה 16.10.20
34
כל מילה! חברי הכנסת והשרים החרדים שותפים לשחיתות ועסוקים באינטרסים אישיים, אבל טוב לדעת שמחוץ לכנסת יש שליחי ציבור שאכפת להם.
ללא שם16.10.20
33
הי איך אתה מדבר על המלך ביבי גדולי הדור ליצמן גפני ודרעי נתנו לו כתב נאמנות 3 פעמים חזקה .חחחח ובכלל ההנחיות החדשות הם לירות בכל מי שלא שם מסיכה "ונשמרתם,".חחח
נננ15.10.20
גגג אתה כאן מ 6 בבוקר וכבר חצות...אתה או משוכני אבארבנל,או מהעדה הבטלה...כי ללמוד תורה ותפילה בטוח אתה לא.
מ 6 בבוקר16.10.20

הצגת כל התגובות

32
מטומטמים נמאסתם נבוא איתכם חשבון בבחירות
נתי16.10.20
31
אם כל הנ"ל נכון, אז המטרה: ליצור תריז בין הציבור החרדי לנתניהו. זוממי ההפיכה מנסים להטות את הכף בכל דרך. הם זיהו את הבסיס האיתן שנותנים החרדים לביבי, והחליטו למוסס אותו ע"י יצירת עוול, שרק באופן סיבובי נופל על שמו. החרדים צריכים לתחכום רב, כדי להילחם על זכויותיהם, לשמור על ההנחיות, לא לתת לרשעים את
דובי16.10.20
30
"נמשיך לשמור על ההנחיות" אומר הדמגוג על זה נאמר חחחחח הוא פשוט שכח לציין על הנחיות של מי של בעלז ? ויזניץ? תולדות אהרן ?......
נפתלי16.10.20
29
צריך להציע עקרון: למגזר, קהילה, חסידות, שלא שומרים על כללי 'ונשמרתם' אין לדבר ברבים על קורנה. האשמים בסגרים אינם, המדינה, גמזו נתניהו. אלא, בעלזא, סלונים, ועוד
סלונים אשמים16.10.20
28
ממציאים רמזור עירוני עם צבעים אחרים ואז מתפלאים שפרויקטור לא מקבל את זה. הרמזור עליו מדברים מעולם לא נתקבל מחוץ לעירייה ולאחרונה הפסיקו אפילו להתייחס אליו. הקומבינה לא הצליחה.
רמזור מומצא16.10.20
27
מתרפסים בפני החילוניים וזה המחיר תבואו בטענות רק לעצמכם
טוויטו16.10.20
26
החרדים מתלוננים על הסתה? זו ממש לא הסתה. כעס רב על התנהגות חלק מהחרדים מציפה לא רק את הציבור החילוני, אלא גם את הציבור הדתי. לאנשים פשוט נמאס ממה שקורה בקרב החרדים ולא פלא.
116.10.20
והכעס שלך מסביר או מצדיק איכשהוא את השינוי בתכנית הרמזור... או שזה סתם כעס ישן שנובע מקנאה במישהו עם ערכים, והכעס הזה מתפרץ כש'מותר' ופופולארי לשנוא חרדים, כן אתם הורדתם את המסכה והמחלה שלכם מסוכנת בהרבה!
ש.16.10.20
25
חייבים להצטרף לשמאל נגד ביבי הביוב הזה לא מאהבת מרדכי אלא משנאת המן, אין מה להפסיד
ביב שופכ עד נפש16.10.20
24
יוסי התפללת כל יום בחול המועד סוכות בישיבת "אורייתא" ברחוב שטראוס (בבנין ההסתדרות) ללא מסכה ובניגוד לכל התקנות ולא הקפדת על "ונשמרתם"!!
מוישה18.10.20
23
עוזבים את הארץ לפני שנה ועד עכשיו ,הם היו צועקים שאנחנו לא משתתפים בשוויון בנטל ולאת עוזרים במלחמה ב"מגפה" שקר לא רק צף הוא כבר גבוה מעל כולם !!
גם אם כל החרדים היו....16.10.20
22
לאחיי בעלי דתות האדמורויות השונות. אצלנו ביהדות כתוב כך "אמר להן הקב"ה, שוטים שבעולם, מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת. מי שלא טרח בערב שבת, מהיכן יאכל בשבת" אתם הדבקתם את כולנו, וגרמתם לנו נזקים אדירים. ועכשיו בא נציג פרוש וסלונים שלא שמרו על ההנחיות, ובוכה למה אני בעיר אדומה. ועוד משקר במצח נחושה ש
לוי16.10.20
21
איך בדיוק ינחו את הציבור לשמור על הוראות הקורונה תוך כדי ששותקים למנהיגי ציבור אשר ברמז או אף בגלוי מעודדים להפר אותן?
רפאל15.10.20
20
יוסי דייטש מייצג את חסידות סלונים - מהראשונות שהפרו את הנחיות הבריאות בפרהסיה!!! נכון. גם אני במקומך הייתי תוקף את הממשלה - במקום את האדמו"ר שלי כמה קל. כמה מרושע ולא צודק!!!
אשכנזי16.10.20
גם האדמו"ר שלו נמצא במצב מאד לא נוח. יש לו לחשוש שאם יתחיל לשמור על הוראות הקורונה יגידו עליו שמאחורי החזית של "קנאי אמיתי" מסתתר בעצם "מתפשר עלוב".
רפאל16.10.20
19
יצבועים נמאסתם!! יוסי איזה הנחיות בדיוק שמרתם? ואם אותן הנחיות ששמרתם עד עכשיו טוב עשתה הממשלה שסגרה אותכם וחבל שלא עשתה לפני כמה חודשים עם יותר אכיפה. רק ליבי צר על כל הקהילות שכן שמרו שמשלמים את המחיר של ההפקרות שלכם עוד תקבלו את עונשכם בשמיים על הצער והנזק שעשיתם
אנטי צביעות16.10.20
18
יוסי דייטש כחסיד סלונים ותלמיד המחכים את רבי מאיר פרוש,מצהיר שאנו חרדים ואמונים על צוו ונשמרתם מאוד על שלומי אמונים,ושלא יסור שבט פרוש מלשלוט,,,,שהם הבונים שכונות בירושלים,( וכמובן משטחי פרוש שההמשלה גנבה מהם),והפרושים בנו את זה מכספם הפרטי , למען ציבור הירושלמי
יוסי18.10.20
17
אג'נדה של מי ?...הרי אתם חתומים על נאמנות לביבי עד יומו האחרון..הראשונים שתמיד רצים לחיקו ...רק בזכותכם הוא שורד ..אז ********רק אתם אשמים **** במצב הקיים .
אברם18.10.20
16
אג'נדה אנטי חרדית? ומי קורא ברחובות בני ברק ל"חרדים" אחרים: "רוצחים"? כנראה שאין לו מושג מה קורה בחלקים רבים בחברה החרדית ובכל חלקי החברה הדתית/דתית לאומית/מסורתיים. יש אוירה קשה מאד נגד החרדים ובצדק.
אהרן16.10.20
15
הבעיה שהשמאל פי אלף יותר גרוע
בעיה16.10.20
14
מישהו מוכן להסביר ממה למה שינו את הקריטריונים?
לא מבין16.10.20
13
יוסי דיטש באותו תמימות שחשבת עד למחרת הבחירות שיש לך 50 אחוז מכלל הבוחרים והיה לך רק 17: ועדיין אתה עוד מרגיש שגנבו לך ראשות העיר? גם עכשיו שכל החסידים מזלזלים בריש גלי וצועק שרודפים אותם בגלל הדת??? יותר מחצי החולים הם חרדים ???? ואתה עסוק במעשה מאיר פרוש רבך שיסעו 50000 אלף איש לאומן והעיקר שיקושש
יוסי16.10.20
12
ביבי ר"ת בל יראה בל ימצא...
אברהם16.10.20
11
משה לאון היה מאוד יצירתי בחישוב של אזורים בירושלים ופעל לפי מנהלים שהוצמדו זה בזה לדילול תחלואה. גבעת שאול הוצמדה לבית הכרם החילונית , מרכז העיר למאה שערים עם טלביה ועוד. בהתחלה אכלו את זה אבל שנהיו ״יצירתיים״ מדי והגזימו זה קרס. משרד הבריאות בדק בעצמו והתעלם מתרגילים של עירייה . יותר נכון לא לבנות
אתה באמת מאמין ?16.10.20
10
בושה אין מילה אחרת כמה הציבור החרדי ובעיקר המבוגרים בני 70 ומעלה יכול לסבול את השטויות והבילבולי שכל של מר גמזו ושל נתניהו אם יהיו מתים או חולים בשכונות אלו בחודש הקרוב זה רק מהעגמת נפש והרוח הנדכאת שהם מפעילים ואני קורא לנציגי הציבור במיוחד ש"ס אבל גם לג' תתעוררו לפני שיהיה מאוחר ולא תעברו על כך לס
ללא שם16.10.20
9
חובה לעשות סוף לפריץ עריץ שמשסע את הדת כהרגלו בטומאה
ביבי תמות16.10.20
8
יוסי דייטשאתה היית שותף לשלטון ברקת הכושל שמירר את חיי החרדים בשכונות המעורבות ואחר כך אתה צועק על גמזו צבוע!!!
משה15.10.20
7
מי שעומד מאחורי הכל זה לא גמזו רק ביבי. החרדים צריכים לזכור לתמיד לא לבחור אף פעם בביבי
דודוי16.10.20
6
. גמזו אןלי נקמן קטן.אבל ביבי ודרעי אשמים.
אני16.10.20
5
חשוב מאוד שהספרדים ובראשם דרעי ימשיכו להתחנף לפריץ
גטו15.10.20
4
אין ספק שמספר החרדים שחלו בקורונה גבוהה פי כמה וכמה משאר האוכולוסיה ונגרם כתוצאה מכך נזק עצום למדינה שמי יודע כמה שנים יקח לשקם נזק זה. מצד שני, על אף התמיכה האדירה של המדינה במגזר החרדי, נציגיהם באים בתביעות שמשמעותן הגדלת מספר החולים. פשוט אבסורד . גועל נפש. לא פלא שאצל רבים מאד באוכלוסיה הכללית (
קודחים בספינה16.10.20
3
מראש עיר קטן. אף אחד לא שמע עליו בזמן הקורונה. חסיד סלונים שלא שמרו הנחיות. והנה עכשיו יאשים את הממשלה באנטישמיות. התנהגות דוחה
ה' הציל אותנו16.10.20
2
מה זה הגועל נפש הזה שמשנים את ההגדרות ככה שרק השכונות החרדיות נשארות בסגר, התנהלות חצופה ומקוממת שלא סופרת את האזרחים, אם נראה למישהו שהחרדים ימשיכו לשבת בסגר בעוד שהתל אביבים יחגגו בחופים ובבלפור, זה לא יקרה! וככה, בדיוק ככה מאבדים את אמון הציבור, ואח"כ גמזו מתנצל שהוא לא נגד חרדים, גם החרדים ששומ
אני16.10.20
מי שמשתולל מקבל כגמולו. גם בארץ וגם משמים.
116.10.20
לתשומת ליבכם! שינו!!!!!!! את ההגדרות ככהשכל השכונות החרדיות כרגע בסגר. זה תקין בעיניכם?????
אני16.10.20
1
יאאלה תפסיק לקשקש במוח, אתה חבר ועדת השמונה תבקש לכנס את החברים ותצאו עם החלטה להעיף את הרשע מבלפור לכל הרוחות, הסדיסט הזה גרוע פי אלף מלפיד.
ביתרי15.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24