כיכר השבת

ברבש במתקפה קשה

ברבש: 'שיעשו כתר על ערים חרדיות, ורק אמבולנסים ייצאו'

הפרופ' שהיה מועמד מוביל לתפקיד 'פרויקטור הקורונה', במתקפה חריגה בעקבות הלימודים שנפתחו בערים חרדיות, קורא: "לבודד אותן. להתיר רק לאמבולנסים לצאת - וברור שזה יגיע" • האזינו (חרדים)

133
דוד הכהן | כיכר השבת | ל' בתשרי | 18.10.20
הראיון המלא עם פרופ' ברבש
הראיון המלא עם פרופ' ברבש (באדיבות כאן 11. תמונה: צילום מסך, מתוך ערוץ 12)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

פרופסור גבי ברבש, המנכ"ל לשעבר של משרד הבריאות ובית החולים איכילוב, ומי שהיה מועמד מוביל לתפקיד 'פרויקטור הקורונה', יוצא היום (ראשון) במתקפה חסרת תקדים נגד ההתנהלות של חלק גדול מהציבור החרדי, שנשמע להוראת מרן הגר"ח קנייבסקי ומקיים לימודים כרגיל, למרות מגפת הקורונה, ובניגוד להנחיות המדינה.

בראיון ל'כאן רשת ב' התייחס תחילה ברבש להיתר הלימודים בגיל הרך, גם בערים אדומות, ואמר: "ההחלטה על פתיחת מערכת החינוך בגילאים 0 עד 6, היא פוליטית, ולא מקצועית. זה לא טוב שהדרג המקצועי מתחיל לשקול שיקולים שהם לא מקצועיים, כמו מחשבה שפתיחה כזו תעזור למנוע פתיחה לגילאים גדולים יותר".

"אני חושב שהתפקיד של הדרג המקצועי הוא לומר מה מבחינה מקצועית נכון, בלי להתחשב בשום דבר", הסביר הפרופסור. "לדרג הפוליטי יש זכות לקבל החלטות שונות, אבל הדרג המקצועי, אם הוא מתחיל לערבב בתוך שיקול הדעת שלו שיקולים של פוליטיקה - תחשבו מה זה אומר לאנשים מהמגזר הלא חרדי שמסתכלים על זה, ואיזה אמון זה יוצר בין המערכת המקצועית לציבור הרחב".

ברבש הוסיף: "אני רואה איך שוב הולכים לחרב את היציאה הזו מהסגר, מכל מיני שיקולים. אני חושב שהבעיה הזו של המגזר החרדי היא באמת בעיה קשה לטיפול. תראו מה קורה בניו יורק, גם שם יש אותה בעיה, אלא ששם משיקולים פוליטיים מרגישים שיש להם את הכוח מול המגזר החרדי להפעיל סנקציות. בארץ זה לא ככה, והתוצאה היא שגם המגזר החרדי יודע שהוא מחזיק את הדרג הפוליטי שבוי בידיו, והוא מרשה לעצמו להתנהג כמו שהוא מתנהג".

פינוי חולת קורונה לבית החולים. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"דבר ראשון", השמיע ברבש את המלצותיו, בראיון לקרן נויבך: "אני חושב שכל אחד מאיתנו שלא קשור למגזר החרדי - לא גר בבני ברק, מודיעין עילית או ביתר עילית - צריך להמשיך להתנהג בצורה הכי נכון שצריך, כמו שמתבקש עם אמצעי זהירות ושמיעה להנחיות, כי בסופו של דבר אנחנו מגנים על עצמנו. אסור שנסתכל עליהם ונגיד שאנחנו יכולים לקחת לעצמו את החופש להתנהג אחרת. זה יהיה אסון בשביל כולנו".

"דבר שני, אני שואל את עצמי האם יש דרך, פוליטית ולוגיסטית, לשים כתר על ערים. אתם רוצים להתנהג ככה? אין בעיה, נשים כתר, תנהלו את החיים שלכם איך שאתם רוצים, ונאפשר לאמבולנסים לצאת לבתי החולים - וברור שזה יגיע - ואולי זו הדרך להתמודד עם זה".

הפרופ' המשיך בנחרצות: "לסגור. לתת להם את כל האספקות, ופשוט לבודד אותם. לא לאפשר להם לצאת מהעבודה. שום דבר. זכותו של ראש עיר לומר שהוא לא מוכן לקבל סייעות ומורות ממקום שנחשב אדום. אני רואה את הרשויות המקומיות עושות את זה; הממשלה לא יכולה, אבל ראש עיריית שוהם, כמו שקרה בעבר, כן יכול".

חיילים משנעים מוצרי מזון לתושבי ב"ב בעת הסגר (באדיבות המצלם)

"יש למגזר החרדי השפעה על מדינת ישראל", השמיע ברבש את תסכולו, בראיון לתוכנית 'סדר יום'. "בכלל, לווירוס הזה יש כלל אחד - אם הוא נמצא באיזשהו מקום, הוא נמצא בכל מקום. אין דרך לבודד את הווירוס הזה, שיהיה בבני ברק ולא ברמת גן או מקומות אחרים. זה לא יקרה. יכול להיות שאפשר להאט את זה, על ידי התנהגות של כל מי שמחוץ לבני ברק, אבל בסופו של דבר יש לזה השלכות. בסופו של דבר, זה עלול להכשיל את תוצאות הסגר".

באשר לנתונים המורים על ירידה בתחלואה, אמר ברבש כי הוא אכן מופתע מכך לטובה, אך הוסיף: "אני כבר לא יודע מה קורה במגזר החרדי, האם חלק מהמרד שלהם הוא גם בבדיקות, ואם כן - אנחנו לא יודעים מה קורה שם. נראה את זה בתל השומר ובמקומות שמקבלים את החולים האלה, וממה שאני שומע הם מקבלים, ויש המשך תחלואה במגזר החרדי יותר מאשר במקומות אחרים".

האזינו לדבריו

תוכן שאסור לפספס
133 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
86
ברברן...רואים שהמפגר לא מבין כלום...
רון19.10.20
85
ברברש ברבר את עצמו לדעת לא נשכח ולא נסלח לכל הפרופסורים שונאי הדת שמערבבים פוליטיקה ברפואה
יוס הדוס18.10.20
84
יונים נקבצו עלי, על הרבנים להוציא איסור עליה ושהות במדינת ישראל, הגיע הזמן שיהודי דתי לא יכול לגור שם
צבי18.10.20

הצגת כל התגובות

83
ההתנהלות מופקרת ויוצרת שנאה והרס, פני הציבור החרדי כפני עסקניו
ברבש צודק18.10.20
82
ללכת להפגנות לבלפור ולהדביק את השמאלנים
יאיר18.10.20
81
כל הכבוד פרופסור ברבש!!! דברי אמת!!!!
טולי בן טולילה18.10.20
80
העובדות, למשל שהחרדים חולים ומתים פי כמה מחלקם באוכלוסיה, אינן מעניינות אותנו. שהרי גם ברבש אנטישמי, שיש מפגינים בבלפור ואנשים בים (נכון ששם איזור פתוח, אבל ביהכ"נ שלנו גדול ויש מיזוג טוב), שבבעלז אין מסכות ולא מתו כ"כ הרבה, שצריך דווקא להדביק בשביל "חיסון עדר"...
יהודי ישראלי פשוט18.10.20
79
הוא דתי אז לקרוא לו אנטישמי אי אפשר והוא פרופ אז אי אפשר להגיד שהוא לא מבין על מה הוא מדבר. הוא הכי צודק שיש אי אפשר עוד סגר בגלל החרדים
מאיר18.10.20
78
אני לא מבין ?????? עדין לא הבנתם שהכריזו עלינו מלחמה!!!!!!!! אז המסר שלנו הוא חד וברור מי שיש לו בעיה עם היהודי והיהדות , יכול בקלות לקנות כרטיס טיסה לכל מדינה נוכריה שהוא רק בוחר , כי הארץ הזאת היא שלנו היהודים!!!!!! אז ברבש... אתה והחברים שלך מוזמנים להתברבש מפה!!!!!!!!! לא יעזור לכם כלום!!!!
אנחנו אשמים!!!18.10.20
ברגע שהציונים יעזבו תצטרך להסביר לערבים באמצעות פשקווילים שאתם לא משרתים בצבא כי זה מזכיר לכם את הצאר ניקולאי. נראה אם יצליחו להבין את הפלפולים ההלכתיים שלכם בין דקירות הכידונים.
יב09218.10.20
שאצלם משום מה התחלואה נמוכה יחסית ואצלנו היא גבוהה גם המאומתים גם בחולים גם במאושפזים גם בנפטרים.. אלו עובדות ברורות האחוזים גבוהים והזויים ביחס לכלל האוכלוסייה וזו הסיבה שכולם כועסים על ההתנהלות “שלנו״.. זה המצב..!בישובים חילוניים התחלואה נמוכה ואפשר לעצור די בקלות את שרשרת ההדבקה. אצלינו בלתי אפ
יונתן18.10.20
אצלם התחלואה נמוכה כי כל אחד חי בבית דו קומתי מוקף גינה, אין שימוש בתחבורה ציבורית, מהרכב לעבודה ומהעבודה לבית, אז ברור שלא נדבקים. מה שאין כן אצל החרדים שחיים בסיר לחץ, בניינים צפופים, דירות צפופות, רחובות צפופים, בתי כנסת, אז מה ההשוואה בכלל??? בשביל שלא תהיה הדבקה אצל החרדים צריך להקפיד על הריחוק
מישהו19.10.20
תשלח את כל הרופאים לחו"ל ותשאר עם יורם לסט.
משה18.10.20
אם אתה לא צריך את הלא חרדים מה מפריע לך הסגר שהציע פרופ' ברבש?
אריק118.10.20
בעברית אין מילה להתברבש
מחוכם18.10.20
תחזור על המסר שלך שוב, בהפגנה בתוככי מאה שערים. תכריז אותו בשצף קצף עם מגפון. תמרח אותו בפשקוילים על הקירות. ביום שהחילונים יחליטו שנמאס להם, אתה הוא זה שתעוף מפה על טיל, עם כל העקרונות הנחרצים שלך. לא הם. הם רבים מאיתנו, חזקים מאיתנו, ויכולים להסתדר מצוין בלעדינו. אנחנו לא יכולים להסתדר בלעדיהם. רא
יעקב18.10.20
אם אתה מדבר בתור חילוני אני מבין אותך אבל אם לא הצד המנצח בסוף מי שיהיה עם הקב"ה קצת היסטוריה ותבין
ליעקב18.10.20
77
רק הפגנות נגד ביבי בבני ברק ושאר ערים נצורות תעזור
דוד18.10.20
76
שקר לחלוטין מי שלא הולך לבדיקות זה החילוניים.......לנגיף אין הבדל דם כולם נדבקים
קשה להם אם המציאות18.10.20
ברור, חילונים גם לא הולכים לבית החולים, איפה שרוב המנושמים חרדים, ואז הם גם לא נקברים בכלל. בינתיים מי שלא הולך להבדק ולא הולך לבית חולים כדי לא להפוך לישוב אדום זה החרדים.
יב09218.10.20
75
צודק במליון אחוז
אלעד19.10.20
74
ברחש כנס לחור שלך ואל תתערב!!!
אני18.10.20
73
ממש מעניין שלאמבולנסים הוא כן מתיר לצאת... שיגיד את האמת "לבודד אותם עד הסוף"!! פשוטו כמשמעו!
צבי18.10.20
72
הרב קנייבסקי הוא מנהיג הדור ואחריו אנחנו הולכים מבלי להתחשב בדעתם של אף אחד משלטון הערב רב. לא מפוליטיקאים המושחתים ולא מאנשי התקשורת האנטי דתיים ובטח שלא מהפרויקטור הכושל שלא מפסיק לעשות טעויות. וגם לא מאנשי המשטרה שהם החיילים הזומבים של שלטון הערב רב. אם הרב קנייבסקי החליט (מה גם שהמדינה התחמקה כל
שמואל18.10.20
נניח שאתה צודק ולימוד תורה מצדיק לקחת את הסיכון בגרימת מוות בקורונה(אני לא ציני, אני יכול להבין את ההיגיון בעמדה הזו). עדיין אני לא רואה למה ציבורים שהחליטו לא לפתוח את מערכת החינוך צריכים לספוג את הנזק. אתה רוצה למסור את הנפש על לימוד תורה? תישאר מבודד משאר הציבור, אל תמסור את הנפש של אחרים
אריק119.10.20
נכון מאוד
חי ר19.10.20
הרב קניבסקי לא מנהיג הדור, הוא מנהיג הפלג הליטאי,וגם לא כל הפלג.
יודל18.10.20
71
חבל שהציבור החרדי בוחר להתאבד. הציבור הכללי בסך הכל רוצה לחיות, זה הכל. זוהי שעתו הנמוכה ביותר של הציבור החרדי - תתעשתו ותחזרו אלינו. אף אחד לא רוצה להטיל כתרים על האחים שלו - אבל הגזמתם הפעם ואנחנו רוצים לחיות.
עופר 18.10.20
אני חרדי ואני מסכים איתך.
חרדי תוהה18.10.20
אל תדביק לחרדים אחים הם לא ביקשו זאת מכם!! ביום בו תפסיקו לכנות חרדים בביטויים זאולוגים בתקשורת נשוב לדבר!!
רינה מצריח18.10.20
הציבור הערבי במסגדים בוחר להתאבד פעמיים תרתי משמע ובהפגנות בבלפור ? מספיק עם הצביעות
ללל18.10.20
הם אכן לא אחים. הם בני דודים.
מחוכם18.10.20
70
אין על ברבש צודק ב1000 אחוז
איש האמת18.10.20
69
צודק!!!!!!!!!!!!!!!!!
יוסי19.10.20
68
צודק, אבל שוב, מי שיסבלו - אלו הרוב שכן שומרים. ואלו שלא שומרים ומזיקים לכולם יסתדרו וידעו איך לעקוף גם את זה
כואב, אבל זו המציאות18.10.20
67
פרופסור ברבש היקר, אתה האור של המדע בתוך החושך של הפוליטיקה. ירבו כמוך בישראל.
מדע18.10.20
66
אצל החילונים אין לומדים שזה אחד הדברים שמביא להדבקות
משה18.10.20
65
זה אותו ברבש שטייח את האמת על רצח ראש הממשלה יצחק רבין?
יוסי18.10.20
64
אל תטעו לחשוב, הוא התכוון רק לאמבולנסים של זק"א
ללא שם18.10.20
63
צודק לגמרי. חרדים שאומרים במפורש שהם לא מקשיבים להנחיות משרד הבריאות, שלפחות יבודדו משאר הארץ.
אבי18.10.20
62
ביבי רע לחרדים וזה מה שקורה
ללי18.10.20
61
וכמובן שיש חרדים שצועקים אנטישמיות, לא מסוגלים לזוז מילימטר בשביל להציל נפש אחת מישראל!! בושה
חרדי שפוי18.10.20
60
הציבור החרדי מתנהג כמו להקת לווייתנים שנסחפת לחוף למוות ...!
חיים דרזי18.10.20
זה קבוצה יחסית קטנה שמשתטה וכולם סובלים בגללם
מחוכם18.10.20
הבעיה שהם סוחפים איתם את כל עם ישראל. מזכירים את הקנאים שגרמו לחורבן בית המקדש.
ראש נמלה.18.10.20
59
חתיכת צבוע שכמוך רק שבוע שעבר לא יכלת לעצור את התפעלותך מפעילות החרדים במאה שערים ובהתמודדותם מול ה "מגפה" הוכיחו לך שאין שום טעם לפאניקה וסגר. מתוך 2000 חולים שאצלך היו מוגדרים קשה רק 15 פונו לחברים שלך בבית הרפואה ושם נפטרו 3 !!!! מתוך 2000!!!! אם הייתם נוקטים בשיטה זו לפני חצי שנה ויותר הייתם
הרב ברבש כנס ....18.10.20
אתה לא מסוגל לתפוס שאדם יכול לראות דבר אחד טוב ודבר אחד רע באותו ציבור?
אריק118.10.20
לא מבין איך הרטוריקה החלולה שלך מנחמת מול שיירת הלוויות בבני ברק!!
אברהם מנלה18.10.20
58
אשריך! דברי חכמים בטעם נשמעים
בני18.10.20
אם כבר בנחת נשמעים אבל הבעיה שהוא מתלהם כבר מספר פעמים אז מסתבר שהוא לא חכם.
לחכם18.10.20
57
הציג את כרטיס הכניסה שלו לתפקיד הפרוייקטור , במצב הזה עדיף את גמזו עליו את גמזו אנו מכירים וגם את החולשות שלו ,וכפי שאומר הפתגם , לעולם אל תתפלל למלך אחר , ברור שהוא יהי' גרוע עשרות מונים מגמזו , בקיצור זה נבילה וזה טריפה
מנחם 18.10.20
56
תמיד מי שאומר את האמת ישר אתם מקללים אותו
אחד שיודע 18.10.20
זה החינוך החרדי לצערנו.
ככה זה18.10.20
55
לא יתכן שבמרכזי הקניות כמו רמי לוי ועוד יהיו אנשים ללא הגבלה , בחופים ללא הגבלה , בהפגנות יש אנשים ללא שמירת מרחק - ואילו ילדים שהולכים ללימודים עם מסכה הם אלו שמביאים את הקורונה ? אם עו״ד יעקב וינרוט היה חי היום , הוא היה חוזר על מה שאמר שלא יעזור לחרדים כלום מול החילונים והקריעה קיימת - לצערי אומר
רפי18.10.20
54
מה ניסגר ??? מה אני מפספסת ??? כולם שם משוגעים ??? אין שם קול אחד שפוי שאומר תפסיקו עם ההסתה ????????????????????????
מיכל18.10.20
איזו הסתה - על מה את מדברת? ציבור שלם מפר חוק במזיד. זו עובדה לא הסתה.
עופר18.10.20
זאת בדיוק ההסתה !!! ציבור שלם שומר על ההנחיות וימשיך לשמור , בכל ציבור יש את האנשים שלא בא להם לשים מסיכה והם מפרים הנחיות ובידוד . עיר שכל שבכל בית יש 10 אנשים תמיד תיהיה אדומה אם סופרים את הנתונים כמו עיר שבכל בית יש 2 אנשים . ואנחנו כבר 3000 שנה שומעים לדעת גדולי הדור ונמשיך לשמוע לדעת תורה .
יוני18.10.20
מזכיר את האדם שנסע נגד כיוון התנועה וטען שכולם משוגעים. אולי אם כל גורמי המקצוע והאנשים שמצילים נפשות טוענים משהו אז לא הם המשוגעים אלא האחר?
דורון18.10.20
53
••עדיף שתסתכל מה קורה בהפגנות של חילונים בתל אביב ובבלפור שבירושלים שם לא מקפידים על ההנחיות -ריחוק חברתי ההיתקהלויות וחבישת מסכות !!!..
בלי איפה ואיפה18.10.20
אני לא מבין . אם אדם חוצה כביש באור אדום הדבר מצדיק לעשות כמותו?.
משה18.10.20
52
והשקריות שיוצאות משם. אם בזמן אמת הייתם מתגברים בגדול את הצוותים הרפואיים בארץ ומיצרים בתי רפואה עם מיטות נוספות לא היה צריך את הסגר הראשון ובוודאי לא את השני. אבל היה לכם הרבה יותר קל לשים את היד בכיס של האזרח לבזבז מליארדים על החלטות שגויות שכל כולן לכסות על המחדל של משרד הבריאות במהלך 10 השנים ה
מה שהיה צריך לעשות זה סגר על הכנסת. עם כ18.10.20
תזכיר לנו מי היה שר הבריאות ב 5 שנים האחרונות?
משהו18.10.20
רק שר הבריאות? ומי היה יו״ר ועדת הכספים? שיא החוצפה לבוא בטענות.
יב09218.10.20
51
ברבש המתוסכל רוצה להיות שר בריאות של כחול לבן. אז אין לו שיקולים פוליטיים. הוא גם לא רופא בריאות הציבור. אז אין לו גם שיקולים מקצועיים. אז כנראה שהשיקולים שלו הם שיקולים תקשורתיים.
זלמן18.10.20
ברור שהוא מתוסכל. רואה ציבור שחלק מהמנהיגים שלו וגם חלק מאותו ציבור, גורם נזק עצום למדינה ואזרחיה ואין כמעט פה שזועק על הפשע הנורא שמתבצע ברגל גסה.
האמת18.10.20
50
הסגר נועד לתת לאכול את מה שבישלו. אף אחד אחר במדינה לא חייב לטעום מהתבשיל הזה. ניתנת אפשרות תשובה לחרדים שמזלזלים ובשום פנים ואופן מחילה מעם ישראל.
אהרן18.10.20
49
גם ההחלטות על ההפגנות הם פוליטיות ולא מקצועיות. למה רק שזה מגיע לחרדים אפשר להתקיף. ושיפסיק לבלבל תמוח כי יש ירידה גם במאושפזים החרדים וגם בחולים הקשים החרדים.
אבי18.10.20
48
ברבש הזוי גמזו הזוי רביד הזוי ביבי הזוי מי נשאר שפוי?
סער18.10.20
47
אדון ברבש הנכבד אני רוצה לגלות לך סוד אין כמעט קורונה בציבור החרדי נכון שהייה תחלואה גבוהה אבל כל מי שחי שם רואה את הירידה בתחולאה באופן משמועתי וזה לא קשור לסגר ולא לבידוד כי לא היה אצלנו שום סגר ושום בידוד יותר מאשר היה בחודש אלול כננראה באופן טבעי הווירוס נחלש
בנימין 18.10.20
באיזה עולם דמיוני אתה חי? נכון שיש (או יותר נכון מהיום נכון לומר "היתה") ירידה בתחלואה גם אצל הציבור החרדי... אך זה בגלל הסגר שהרוב הקפידו עליו. כרגע ברור שהתחלואה אצלכם תעלה שוב לצערנו למימדי קטסטורפה. חבל שבחרתם לרצוח את הזקנים שלכם - כל יהודי חשוב.
עופר18.10.20
46
זו הרי האמת וזה הרי ההגיון.
צודק הפרופסור 18.10.20
45
הוא צודק במאה אחוז
חסוי18.10.20
44
חצוף!!!!!!!!שהיה פותח את הפה על המגזר הערבי.מדבר על ההפגנה אתמול כזה נבלללל זה לא יאומן
עזרא18.10.20
במקום להסיט את הנושא תתייחס ברצינות למה שהוא אמר ותגלה שהוא צודק. לא שאני אומר שהציבור הערבי בסדר, אבל זה לא קשור לביקורת כלפי הציבור החרדי.
מחוכם18.10.20
43
פרופסור ברבש 1000% צודק. אני אומר את זה כבר כל הזמן. כל שלא לובש מסכה הוא רוצח ממש! לא בלומדות ,לא בערך, לא מחלוקת ראשונים/ אחרונים.... הוא רוצח ומחלל ה' !!!!! ואין בישבילו אפילו מקום בגיהנום!
חרדי ירושלמי18.10.20
זה לא אומר שמדובר בשנאה
אזור ירושלים וה18.10.20
42
ברבש סיימת??? יאללה תוריד מים
הקרנף הנודד19.10.20
41
טיפש. זורע פילוג. אידיוט. מזל שלא נבחר לפרויקטור
חמינאי18.10.20
תגובות כמו שלך זורעות פילוג
שלום19.10.20
40
פרופסור ברבש: טוסטוס לא יעבור!!!
בני ברקי18.10.20
39
העמלקים צצים לקראת הסוף קל מאוד לזהותאותם תנו להם. זה פרפורי הגסיסה
ראשי השטן18.10.20
38
אתם כאילו לא יודעים שכל שבת מתכנסים בבאלז וויזניץ 1000/1500איש בכל תפילה בלי מסכות וכן בכל החסידויות הגדולות יותר או פחות בלי שום הנחיות יש מחיר לימדו איתי שיעור ראשון בכלכלה כשאתה מגלה שאתה בבור זה כבר כואב לצאת החוכמה היא לא להיכנס לבור רק חבל שכל המגזר משלם את הצפצוף של החסידים
מישהו שמכיר18.10.20
37
מה יש למזרוחניק שדתו לפי דעתו לחפש כאן? לך תזרוק רפש במקום אחר דגנרט!
ו18.10.20
36
הוא צודק במאה אחוז!!! ואני חרדי גמור. נמאס מהפראות הזו!!
יוסי18.10.20
35
זו דילמה אמיתית. גם ברבש צודק ב100 אחוז!! ומה לעשות שעם ישראל צריך לימוד תורה? ה' יעזרנו ויצילנו מהמגיפה הנוראה
רבקה18.10.20
34
אני אנטישמי חרדי,שבעד להכות כמו בסין את כל מפירי ההוראות.יש לי הורים מבוגרים ודודים מבוגרים ומי שרוצה לרצוח אותם מצידי שירוסק נקודה .
אנטישמי חרדי18.10.20
חתיכת אנטישמי תדאג שההורים והדודים לא יצאו מהבית ואל תלך לבקר אותם כי מי שיכול לרצוח אותם זה רק אתה.
ביתרי18.10.20
אתה חולה נפש חרדי
סליחה מכבודו18.10.20
33
צודק ב 100% וכן לא נבדקים מזלזלים בידיעה ברורה רוב החולים לא נבדקים מחכים בבית 48 שעות אחרי החום ויוצאים כרגיל בנוסף באים לתפילות ורק עומדים בחלונות בית הכנסת
118.10.20
שקר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! החרדים נבדקים .... לכן הם אדומות . שיפסיקו להבדק.
סוד19.10.20
32
וואי אני בהלם. מסתובבת בעולם ורואה חילונים שלא שומרים וחרדים שלא שומרים כאחד. ולא שזה בסדר כי החרדים צריכים להזהר בבחינת ונשמרתם. אבל הם מדברים עלינו כאילו אנחנו איזה כת סגורה ובעיתית לעולם. איזה מעניין שחרדים לא מספיק נבדקים אם אחוז הבדיקות הוא הגבוה ביותר אצלנו???
נ18.10.20
31
הוא צודק, יש לעצור תקציבים.
דגר18.10.20
30
במגזר הכללי לא רצים להיבדק בכלל, הראיה בדיקת פתע ע"י משטרת התנועה מגלה הרבה מאוד מאומתים שיצאו לקניות, לטייל, לבד, בזוג וכו. תפקחו את העיניים מה שקורה עכשיו זו מלחמת דת נקודה בלי השוואות, עדיין אנו מחויבים " ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, "
החרדים רצים לעשות בדיקות באדיקות18.10.20
29
אני מבקש מכ והיפי נפש אל תתערבו בחיים שלנו. תעזבו אותנו בשקט אנחנו מסתדרים מצויין. אחרי הכל יש נתונים ומספרים. ואין לכם מה לחשוש שחולים חרדים ידביקו אתכם כי בערים שמוסדות חינוך פעילים יעלו את מספר החולים הרי הם ישארו אדומים וסגורים ממילא אז מה הקטע שלכם בהתערבות. והאמת שכל חרדי יודע שהמספרים יורדים
דודוי18.10.20
אם כך, אז אתה תומך בהצעתו להטיל סגר על הערים החרדיות?
אריק119.10.20
28
גם ככה החרדים מבודדים בערים האדומות. תפסיקו להתערב בחיים שלנו. בנתיים המאומתים מתמעטים מיום ליום עם כל ההפרות והזלזול. אז בבקשה תרדו לנו מהווריד
דודוי18.10.20
ונשמרתם מאוד לנפשותיכם מצד שני הם לא מדברים מילה אחת על ההפגנות
שמואל18.10.20
27
לעשות חרם על ערוץ 12 כאן 11 וערוץ 13 הם גורמים לההסתה נוראה נגד הציבור החרדי
נתן18.10.20
26
גדולה שנאה ששונאים מזרחניקים את החרדים... ו"ליברטריאניהם" יותר מכולם
פריד18.10.20
25
אתה אפס כמו איווט ליברמן
זיו18.10.20
24
גפני דרעי תצאו כבר מהקואליציה הזו..... מה זה לכתר מה אנחנו ערבים מחבלים????
חיים18.10.20
מי שלא נזהר בבריאותו ובבריאות הסובבים אותו הוא מחבל!
יהודי18.10.20
23
מה אנחנו ערבים?!🤨 גועל נפש
ברבש 19.10.20
22
מי שגורם לשכן מבוגר לחלות בקורונה מחוסר שמירת כללים צריך להוסיף את זה ב"על חטא" משנה הבאה ועד סוף חייו
א.ב.18.10.20
21
עם כל הכאב וההשפלה שבדבריו, אבל מה לעשות? זה נכון. יש אוטונומיה חרדית, החרדים לא יכולים לקבל את סמכות המדינה בנושאי דת, נקודה. וזה יוצר את הקונפליקטים, ברגע שיש הוראה מנוגדת מגדולי הדור ברור שנשמע להם ולא לברבש, המדינה מתוסכלת מזה, אז מה עושים??? מכתרים את הערים האדומות, ללמד אותם לקח...
מישהו18.10.20
20
גטו. זה גטו. שכל חכמי הבריאות האלה ילכו לחפש. תודה רבה לא רוצים את "הבריאות" שלכם. יודונראט.
אורי18.10.20
19
שר הבריאות לשעבר ליצמן ומנכל היוצא משה בר סימן ניהלו בצורה חכמה ואחראית את המצב השר הנוכחי אדלשטיין והמנכל המומחה חזי לוי לא יודעים איך לטפל וזו התוצאה
איציק18.10.20
18
תיקח אחריות על הגזענות שלך, פרופסור. תהיה גזען גאה - תנפנף בה לכל עבר, תטפח אותה באהבה. אל תאשים את נתניהו גם בזה.
ג'קי 18.10.20
17
תתרגם בבקשה פרופסור חוצפן גזען ועלוב
אבי18.10.20
הוא נשמע אדם מאוד חכם ושקול!
מישהו18.10.20
16
גם שאני עדיין נגד עץ נגד חסידים מכחישי קןרונה ברבש עלה לי עד כאן ...
נעמי18.10.20
15
אני לא מבין מה התביעה כלפיו הוא ופרופ' רביד פשוט מקיימים את המשנה "זקני עם הארץ, כל זמן שמזקינין, דעתן מיטרפת עליהן" (מסכת קינים ג')
מממ18.10.20
כשמגיעים לנושא הרפואה עמי הארץ הם אלה שלא למדו רפואה ומטעמי נוחות דוחים את דברי הרופאים.
משה18.10.20
לא הבנתי מה הקשר יש כאלה שכן למדו רפואה והם רופאים טובים וגם מנהלי מחלקות אבל חז"ל אמרו עליהם טוב שברופאים לגיהנם אם יש לכבודו הסתייגות מדברי חז"ל אפשר לפנות לכבודו מקום איתם.
למשה18.10.20
14
האנרכיסטים החרדים שחושבים שהמדינה יכולה לקפוץ להם, אינם מבינים עד כמה הזעם החילוני כלפי הציבור החרדי כולו רותח. אנו עלולים לשלם מחירים כבדים על כך. אל לנו לנהוג בהפקרות. עלינו לכבד את חוקי המדינה.
אלי18.10.20
אולי תסביר לי מה בין הפארקים וחופי הים בתל אביב שהיו מלאים במשך כל ימי החג, בלי מסיכות, בלי ריחוק ובלי משטרה לבין מה שקורה אצל החרדים? וכי אנחנו חייבים לתת את הלחי שלנו לרודפים אותנו בשקר ובעזות מצח? באבחת הקלדה מכניסים ומוציאים שכונות שלימות מכתומות לאדומות! בבית שמש הצליחה ראש העיר להוכיח לגמזו שה
יוסי18.10.20
13
תדמיינו לעצמכם אם בכל מקום שאמר "חרדים" היה אומר "מפגיני בלפור"; מזמן היה נעצר על הסתה , ועל עוד אלף סעיפים... אבל, כנראה, לדאגה לבריאות- יש גבולות...
לוד19.10.20
יש הרבה אנשים שאמרו דברים קשים על מפגיני בלפור ולא עצרו אף אחד לדוגמה כותרות מחיפוש בגוגל מכלי תקשורת שונים (רובם אינטרנטיים ונוטים ימינה) "האם מחאת בלפור מחריפה את המגפה בישראל? עוד בראשית אוגוסט כינה ראש הממשלה את ההפגנות מול מעונו "מדגרות קורונה" "פילבר האשים את מפגיני בלפור בסגר" יו"ר הקואליצ
אריק119.10.20
12
כמה שטויות אתה אומר. מזל שאתה לא מנהל את כל המערך קורונה. אין בך טיפת שכל!!
עדי18.10.20
11
תניפו דגל שחור על כל מרפסת כל הנתונים של הערים החרדיות מזוייפים הכל אינטרסים, נגד החרדים...
מומו18.10.20
10
אתה גם קשקשן וגם גזען. פרופסור לבורות.
מזרחי18.10.20
9
ברבש צודק לא צריך להיות פרופסור כדי להבין אמת ככ פשוטה חילול השם גדול שייתבעו עליו בשמים כל הנוגעים בדבר זה יצה"ר בדמות תתים סמינרים וישיבות שמבטל את קדושת וערך החיים ."וחי בהם ולא שימות בהם" פשוט וקל
צדיק אחד בסדום18.10.20
8
לא מפיהם אנו חיים אנחנו יודעים להסתדר לבד אל תעשו לנו טובות אל תגעו במשיחי ובמוסדות התורה תוציאו את ידיכם מכיסנו והפסיקו לגזול את כספנו.
רינה18.10.20
מי גוזל מכם כסף? ציבור שלם שצמוד לפטמת התקציב הציבורי-לא יצרני ו"נהרג" כל יום באהלה של תורה... אולי כדאי שתקראו מה כותב הרמב"ם על "למדנים" הנסמכים על כספי הציבור.. כל הדור הזה יורשי גיהינום על חילול שם ה' ברבים!!
אברום18.10.20
אתם יודעים לסלול כבישים ? לתפעל מערכות מים ? לתפעל ולבנות מערכות חשמל ? להקים בית חולים ? בורג אתם לא יודעים להכניס. כספכם ? כולו מכסף שאחרים עבדו עבורו והועבר אליכם.
רונן18.10.20
אם אתם יודעים להסתדר לבד אז אדרבה, מה מפריע לך שיהיה סגר? (באם יהיו אוטובוסים סגורים בין הריכוזים החרדים)
אריק118.10.20
7
תתווכחו באופן מקצועי. הוא צודק בכל מילה. רמב"ם המורה קבע את הכלל קבל את האמת ממי שאמרה. כעת ניתן להבין את החידוש בדבריו.
אמת18.10.20
6
מסכימה איתו! אני גרה בעיר אדומה רובם מקפידים על הכללים...אבל עוד רבים אחרים עושים מה שבא להם... וכן, אולי אם יסגרו את העיר ליום יומיים או אפילו יותר, בצורה רצינית!!! אנשים יתחילו להפנים שהם צריכים לקחת אחריות. כי אם לא- הם נדפקים!!!!!
מקורב18.10.20
5
תכניסו אותנו לגיטו אנטישמים ורשעים!!!! תתבייש לך!!
אשה יהודיה18.10.20
4
חילול השם
דב18.10.20
3
חוסר האמון שיש לציבור החרדי במערכות השלטון הוא תהומי, מילים כמו של הפרופסור הלא מכובד לא מועילים, כדי להחזיר את האמון ולו במקצת, תתחילו להיות עניניים ולא אנטישמיים, אם הפגנה מותר אז הכל מותר. ועם כל הפרופסור שלך הגיון בריא בחור בישיבה קטנה יש לו יותר הגיון בריא וישר משלך.
yaacov18.10.20
2
ברבש אני מבין אותך שאתה רוצה להיכנס לפוליטיקה אבל אני מציע לך תלך ללמוד קורס ,כי מה שאתה עשית עכשיו זה טעות חמורה ,ואתה מזכיר לי את גמזו ,אולי תבקש ממנו איזשהו תפקיד בבית חולים ואז תירגע ברבש ,גמזו ,ביבי ,כולכם צבועים הביתה
אליהו18.10.20
1
יא ברבש תירגע בבקשה ןתעיף את הסגר השקרי הזה מיד
שלמה18.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24