כיכר השבת

"חולם לסגור" את הקמפוס

ד"ר איל מעוז: "כל יום שנכנסתי ל'קמפוס החרדי' - הקאתי"

הוא היה, לדבריו, ממקימי "הקריה החרדית אונו", אך בשיעור שמסר לתלמידים חילונים חשף ד"ר איל מעוז את דעותיו האמיתיות: 'זה קמפוס לעזור לחילונים' • וגם: מדוע היה מקיא בכניסה? • צפו (חרדי)

196
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | י"ח בחשוון | 05.11.20
חלק מדבריו של ד"ר איל מעוז (צילום: מתוך השיעור שנמסר דרך ה'זום')

בזמן שמאות חרדים וחרדיות, הלכו ללמוד לימודים אקדמאיים, כדי שיוכלו לפרנס את בני משפחתם בכבוד, המנהל האקדמאי הראשון ומי שלדבריו היה ממקימי הקריה החרדית אונו, נחשף בהקלטה מסביר, כי הוא מייחל ליום שהקמפוס החרדי ייסגר וכל יום שהיה מגיע לקמפוס, היה פותח את חלון הרכב כדי להקיא.

ד"ר איל מעוז, מעיד על עצמו כי היה ממייסדי הקריה האקדמית החרדית 'אונו', ואף שימש במספר שנים כמנהל האקדמי - של הקריה החרדית. כיום, הוא משמש כמרצה לשיווק בקריה ובעוד מקומות.

בהקלטה שנחשפת לראשונה ב'כיכר השבת', מתוך שיעור לתלמידים חילונים בקריה האקדמית אונו בנושא איך לשווק מוצר, הביא ד"ר איל מעוז דוגמה, איך הוא, אדם חילוני ליברלי, עשה שיווק מצוין למשהו שהוא לא מאמין בו ואף מתנגד אליו - כמו הקריה החרדית 'אונו'.

בתחילת דבריו מסביר מעוז, על הקריה האקדמית החרדית והוא נשמע אומר בזלזול: "הקמפוס החרדי נמצא קילומטר אחד מהקמפוס הרגיל ו-2,000 שנה מהקמפוס הרגיל. למה 2,000 שנה? כי בקמפוס החרדי לומדים בימים נפרדים לגברים ולנשים.

"למה אנחנו צריכים קמפוס חרדי נפרד? מכיוון שאם הייתי מבקש מהחרדים לבוא לקמפוס הרגיל הם היו באים? לפני שהקמנו את הקמפוס החרדי (ואני הייתי זה שהקים את הקמפוס הרגיל) כמה חרדים למדו לימודים אקדמאיים? אפשר לספור אותם בעשרות איש, היו בסביבות 50 חרדים כל שנה - ורוב אלו שהגיעו היו בעלי תשובה".

ההקלטה המלאה (צילום תמונה: צילום מסך מתוך ה'זום')

"היום", אמר בגאווה ד"ר מעוז, "בקמפוס החרדי לבד לומדים 3,000 חרדים - אנחנו הכי גדולים, וסך כל החרדים הלומדים במוסד אקדמי מסתכם ב-8,000 חרדים, זו מהפכה שלנו שהתחילה בראשית שנות ה-2,000".

"איך עשינו את זה?", שאל מעוז את תלמידי הקורס, והסביר: "יש לי שותף להקמה שהוא מהחסידות הכי גדולה בארץ - גור וקוראים לו הרב יחזקאל פוגל. והוא היה מוכן להיות השותף שלי ועשינו הכל בשיתוף פעולה מלא. יחזקאל הוא לא אקדמי אבל הוא היה אחראי להביא את הרוח החרדית, והוא הלך להתייעץ עם הרבנים והנחה מי יהיו המנחים".

"אני ממקימי מפלגת שינוי"

"גילוי נאות", אומר מעוז בהקלטה, ומסביר את האג'נדה שלו, "אני אחד ממקימי מפלגת שינוי (מפלגתו של טומי לפיד), אני הייתי זה שמפגין בכיכרות, וזועק כמה החרדים במדינת ישראל, זה לא בסדר.

"באיזה שלב הבנתי שלצעוק לא יעזור, צריך לעשות דברים. מה עשיתי? בניתי קמפוס עם הדרה בין גברים לנשים רק גברים יכולים ללמד את הגברים, גם גברים וגם נשים יכולים ללמד את הנשים. זה נקרא בעברית אפליה, אני מפלה את המרצות שלי, זו אפליה על השולחן".

"כל פעם שנכנסתי לקמפוס החרדי - הקאתי"

"בעיניים שלי זה גם הדרה וגם אפליה, איך אתם חושבים זה נראה לליברל כמוני?", אמר מעוז וחשף מה הוא חושב על הקמפוס החרדי, "תבינו, כל יום שהמכונית שלי נכנסה לחניה לקמפוס החרדי, בדרך כשהמכונית עברה את המחסום פתחתי את החלון - והקאתי, למה? כי כל דבר בקמפוס הזה מנוגד לעקרונות האישיים שלי.

"האוניברסיטה העברית, עד היום, ניסינו לשכנע אותה לפתוח קמפוס בירושלים לחרדים בהפרדה. ישבנו איתם בישיבת הסאנט, וקמו כמה פרופסוריות ואמרו, אנחנו לא מוכנות לשלם את המחיר של הדרה ואפליה. אנחנו החלטנו שכדי לחבר את החברה החרדית לאקדמיה, חייבים לבצע את הבדיקה הזו על אף האפליה".

"הבת שלי לא דיברה איתי בגלל הקמפוס"

"מה היה החלום שלי כשפתחתי את הקמפוס, ועד היום זה החלום שלי?", שאל מעוז רטורית והשיב, "לסגור אותו". והוסיף, "כי הוא מנוגד לכל עיקרון שיש לי בחיים. לכן, מהיום שפתחתי אותו אני רוצה לסגור אותו. תבינו, הבת שלי לא דיברה איתי חודשיים וחצי בגלל הקמפוס הזה, והיא צודקת מנקודת מבט שלה, כי המחיר שאני משלם גבוה מדי".

כאן הוא עובר להסביר את המניע שלו מאחורי פתיחת הקמפוס: "אבל אני בראש שלי לא פתחתי את הקמפוס הזה בשביל החרדים, פתחתי אותו בשביל הציבור החילוני במדינת ישראל. כי במצב הזה שאנו נמצאים בו מבחינה כלכלית, אי אפשר להחזיק את זה הרבה זמן, כי באיזשהו שלב זה יקרוס, חייבים שהחרדים גם ייכנסו לשוק העבודה.

"תראו, לקמפוס קוראים 'הקמפוס החרדי', אבל צריך לקרוא לו 'הקמפוס לעזור לחילונים', עכשיו, אתם אומרים הבן אדם מדומיין, הוא הצליח לשכנע את עצמו שהקמפוס החרדי לטובת החילונים".

"החרדים יודעים לשבת וללמוד"

"מאז שהתחלתי לנהל את הקמפוס, נהייתי מומחה לענייני חרדים", אמר מעוז. כאשר נשאל לגבי עלות השכר בקמפוס החרדי לעומת החילונים, ואחד הנוכחיים ענה לו שליש. מעוז השיב לו: "ברור ששליש, עכשיו זה לא פייר, למה לקחת מהחילונים יותר? אלא שאם הייתי לוקח מהחרדים יותר מישהו מהם היה מגיע?.

"שוב, זה לא קמפוס חרדי, זה קמפוס לחילונים, זה קמפוס להצלת החילונים בישראל. אז אם המטרה שלי להביא לשם חרדים, אז זה מה שאני עושה".

"יש לי עכשיו תלמידים חרדים שנמצאים בכל החברות הגדולות", אמר מעוז ואחת הנוכחות מעירה: "יכולה להעיד שהם עובדים מצוינים". מעוז בתגובה: "לא אוהב את ההכללות הללו".

מעוז, המשיך ואמר: "החרדים יודעים לשבת וללמוד יותר ולכן בזה הם מצליחים, הם עובדים חרוצים, שיודעים ללמוד. אבל כשאני מקבל את החרדי, הוא לא יודע כלום ולכן יש להם חצי שנה מכינה".

"בציבור החרדי אני עובד עם מאכערים", סיפר מעוז, "האיש שיווק של גור הוא שונה מהאיש של ויז'ניץ, ואני מתמרץ אותם על כמויות שהם מביאים. למה? כי אני רוצה להציל את החילונים בישראל".

'כיכר השבת', פנה אל ד"ר איל מעוז, כדי לקבל את תגובתו, וכך נמסר לנו: "בניגוד לפרסומים, חשוב לי להדגיש שדבריי נועדו לבסס ולהמחיש תפיסה שיווקית כחלק משיעור אותו אני מעביר. במסגרת השיעור הסברתי לסטודנטים את העיקרון החשוב של בניית מוצר ושיווקו מתוך נקודת המבט המלאה של הלקוח, גם אם זו נקודת מבט המנוגדת לדעותינו האישיות.

"כל פרשנות אחרת לדברי מנוגדת לתפיסת עולמי ומטה את הדיון.

"לאורך 20 שנים לימדתי וחינכתי אלפי סטודנטים וסטודנטיות מוכשרים בקמפוסים החרדים שלנו, ההכרות שלי איתם עמוקה וצר לי אם חלילה מישהו מהם נפגע.

"מזה שנים רבות אינני משמש בתפקיד המנהל האקדמי של הקמפוס החרדי, אך כאז כן היום - אינני מזלזל בשום אופן ביקר וחשוב לכל אדם, אלא להיפך הגמור. גם בשיעור המדובר, הדגשתי את הערכתי לסטודנטים החרדיים ולאיכויותיהם ואף סיפרתי כי הם מסיימים בהצלחה גבוהה יותר ממקביליהם בקמפוס הכללי בבחינות הסיום.

"דווקא בימים אלו, אני תקווה כי נשכיל להבין זה את זה, לכבד את הדעות השונות ולתת מענה נכון ומותאם לצרכי הקהלים השונים".

מהקריה האקדמית אונו נמסר בתגובה: "הקריה האקדמית אונו מוקיעה בכל לשון את דבריו החמורים של ד"ר אייל מעוז שמנוגדים לתפיסת עולמה וליסודותיה.

"הקריה האקדמית אונו היא חלוצת ההשכלה הגבוהה במגזר החרדי, ועושה זאת מתוך אמונה שהנגשת האקדמיה צריכה להיעשות תוך כבוד רב והתאמה מלאה לאורחות החיים של שומרי התורה והמצוות.

"ד"ר אייל מעוז איננו "מקים הקמפוס החרדי" אלא הצטרף אליו לאחר כעשור של פעילות. אנו כואבים את דבריו ומצטערים ומתנצלים בפני כל מי שנפגע מדבריו שכאמור משקפים תפיסה הפוכה מחזון הקריה.

"אנו נמשיך בהנגשת השכלה גבוהה המותאמת לצרכי המגזר החרדי, תוך מתן תנאים הולמים, כבוד והבנה עמוקה של המגזר".

תוכן שאסור לפספס
196 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
170
הקמפוס הזה זוועה!!!! מרצות לא דתיות..חומר חלקו לא מותאם לחרדים.. בקיצור
חני09.11.20
כאחד שלמד בקריה לפני מספר שנים, גם התרשמתי כך.
ת'16.11.20
169
מזעזע
חיים06.11.20
168
הבת שלו לא דיברה אתו חודשיים וחצי, אם אני הייתי הבת שלו לא הייתי מדברת אתו בכלל. או שהיא צריכה ממנו נסיעות וכסף...............
אחד שיודע06.11.20

הצגת כל התגובות

167
כסטודנט של ד"ר אייל מעוז אני בטוח במאה אחוז שהוא ממש לא גזען ורחוק מאד ממה שמייחסים לו... שאייל מעוניין להמחיש משהו בהרצאותיו בשיווק, הוע פשוט נסחף ולפעמים מנפח את הדברים... לדעתי ילדעת סטודנטים רבים אחרים ד"ר מעוז הוא אחד המרצים המבריקים בתחומו... אני יכול להעיד שאצלנו בכיתה הוכ פירגן לסטודנטים בקמ
הרצל05.11.20
166
כנראה שיש לו תואר ראשון בטמבליות ותואר שני ב"דו פרצופי".. אם הייתי הבוס שלו הייתי מפטר אותו.. תכל'ס בסוף עשה פרסומת טובה לאונו..
חי05.11.20
165
הליברל הנהור מקיא ממשהו שחושב אחרת ממנו..
א05.11.20
164
אדון מעוז אתה מלא בשנאה....הבנו......קח כוס מים קרים....לך לחוף הים תירגע.....
קובי05.11.20
163
מסכנים החרדים ה"חדשים והנאורים" שהלכו "ללמוד" במוסד של חשוך זה
ללי05.11.20
162
למי עוד הוא מזכיר את רון קובי????
המתונה05.11.20
וואי כמה שאתה צודק!
הדס05.11.20
161
פתחו אקדמיה כדי 'לדאוג לחרדים' בפועל אתם רואים את הכוונה האמיתית להביא את החרדים לאקדמיה - הבית שלהם על ידי הבטחות לשמירה על כול הכללים החרדיים ואז לכפות עליהם את דעתם .
כנסו כנסו תמימים09.11.20
כאחד שלמד לפני כמה שנים בקריה גם התרשמתי כך
ת'16.11.20
160
תודה רבה לך ד"ר אייל מעוז!!! הצלת אותי מלימודי אקדמיה !!! מתוך שלא לשמה באת לשמה... לפחות זכות אחת יש לך... למרות שאני כבר רשום החלטתי בס"ד לבטל את הרשמתי לקמפוס החרדי של אונו.
אין עוד מלבדווו06.11.20
159
וואיוואי איזה הזויים. תלמדו לקרוא. הרי ברור שהמדובר הוא על שיעור שיווק שהוא העביר לתלמידיו!!! זה ברור גם מתחילת הכתבה!! ובתגובתו לטענות כנגדו הוא מסביר את זה שוב בצורה מפורשת ביותר שזה רק מהלך שממחיש כיצד שיווק צריך להיעשות. כלומר בהתעלם לחלוטין מדעותיך ומרצונותיך ותחושותיך והשקפת עולמך. ול
ללא שם06.11.20
אל תבלבל במח, הבן אדם מנסה "לחלן" את החרדים, זה המניע שלו, לא משנה איך תהפוך את זה ולא משנה כמה הוא ינסה להציג את הדברים באור אחר. לא יודע מי אתה בשבילו אבל ניכר שיש לך אינטרס והוא לא לטובת החרדים והרוחניות.
הזוי06.11.20
הבן אדם?? חייה
איש06.11.20
158
גועל נפש! מודה כעת לה', שבסוף לא הלכתי ללמוד במקום הזה, אלא בחרתי מקומות יותר מקצועיים ויותר הוגנים
שמואל06.11.20
157
תיקון-הקמפוס להצלת הכיס של מעוז- לא הצלת החילונים ולא נעליים, הוא קיבל חוזה מנופח ושמן שבשבילו היה מוכן לבגוד כביכול ב''ערכים'' שלו וחמור מכך-לא לדבר עם הבת שלו חודשיים-בושה.
יאיר06.11.20
156
יצא המרצע מן השק
נתי05.11.20
155
עוד איש משונה שמאמין ברעיונות הזויים "קמפוס להצלת החילונים" כאילו אם כמה חרדים ילמדו מקצוע זה יציל את החילונים ממוות
תהילה05.11.20
154
כי אתה רק שרתתה בצבא חוץ מזה שום דבר....אנחנו האברכים והבחורי ישיבות מעמידים את העולם במקומו ומקיימים אותו,תבין עד כמה מעשך ושל כל חברך מפעוטים לעומת מה שאנחנו עושים
ל 8505.11.20
נו אז מה שירת בצבא ואתה שירתתה בלימוד תורה בישיבה האמן לי שזה הרבה יותר דורש וקשה יותר ועם תועלת עצומה בזכותך שמרת והגנת עלינו בזכות לימוד התורה שלך הלוואי עלינו שהיינו זוכים לתרום למדינה בלימוד תורה ולא כפי שתרמנו בלכתנו לצבא
מלי06.11.20
153
כל זמן שאונו לא מפטרים אותו . הם נותנים יד להתנשאות וזךזול בציבור שמפרנס אותם
שמואל05.11.20
152
דברים חמורים. והשטויות על שליש שכר לימוד... הלוואי, וכך היה. ההנחה היא בשליש, שאגב החילונים מקבלים בדמקרנות אחרות
סטודנט לשעבר באונו05.11.20
151
כל המגיבים פה כועסים על הפסיכי הזה. אבל זה לא חדש! זה ברור שהחילוננים עוזרים לחרדים להכנס לשוק העבודה כדי שלאט לאט הם יתמעטו. ואל תגידו לי עכשיו שזה לא כזה נורא לעבוד בעבודות אקדמיות, זה נורא ואיום!!!!!!!!!!!!! וכל מי שעובד שם שלא יתפלא שהילדים שלו יהיו חילונים!!!!
שטויות05.11.20
150
דוחה שכמותו גזען
רעות05.11.20
149
חד וחלק לא להתקרב לאונו עד שהוא מתנצל האפס הזה
קובי05.11.20
148
אונו כנראה מגלה כעת את פרצופה..................
חן05.11.20
147
כתבה רכילותית זולה ולא מעניינת!! למה??? כי הרי זה ברור ש: א. הוא לא חרדי ב. הוא לא הקים את המקום מאהבת חרדים ג.אף חרדי שהלך לשם לא חשב שמדובר במוסד קדוש בראשות הרב הראשי לישראל כל מי שהלך לשם הלך משיקולי תועלת אישית ותו לא
כתבה רכילותית 05.11.20
146
אהבת חינם ! מרצה כנה ומדבר מליבו , מרצה ליברל והוא אינו גזען. ואני דתייה. הוא בסדר גמור. אהבת חינם !!!
סטודנטית לקורס הנוכחי,30.12.20
145
בושה וחרפה האיש צריך לעוף עוד לפני התגובה
שימי05.11.20
144
אמר בסהכ שצריך שחרדים יצאן לעבודה ולכן הקימו את הקמפוס החרדי כדי לשלב אותם , וואי אתם פשוט לא מבינים זה מרצה שמדבר כנה ומדבר טת האמת שלו. הוא לא גזען ולא אמר ששנוא חרדים. אמר שנוא חושב שהחרדים צריכים להיות חלק מהחברה .
אחלה מרצה 30.12.20
143
אונו שמונו. המלמדים שם צריך לסקול אותם. זליכה והדרק הזה. להעיף אותם ואמא שלהם
ללא שם06.11.20
142
החלום שלך עומד להתגשם, אתה בטח מתרגש. שמח בשבילך.
א.א06.11.20
141
מי שאמיתי בדעותיו לא מוכר אותם בשביל שום תזה לעזור לחילונים או לדאוג למדינה ןאם אתה צריך אותם תכבד את הגישה שלהם אתה לא ליברל אתה אדם ללא תורה ללא מצוות ללא חינוך יהודי אתה גוי לכל דבר הסבר לי בבקשה במה אתה יהודי שבת לא נשים גברים ביחד מגיל שנה ועד מאה לא טהרה לא הפרדה שזה קדושה רק מראות זועתיות אוכ
ליברל? גזען בוז06.11.20
140
כן, גם כלב מקיא כדי לאכול את הקיא שלו, זה לא רק ד"ר מעוז. מזל שהוא לא אמר שהוא הולך לשירותים, כי גם החזיר אוכל את הצואה שלו... בכל אופן עושה רושם של ערס קטן.
אחד שיודע06.11.20
139
חרטטן גדול ושמן. איש שיווק מגעיל. בושה לקריה האקדמית שמעסיקה מאכר שחצן כזה.
אאאא05.11.20
138
שבוע הבא הייתי צריך להתחיל סמסטר בקמפוס החרדי אונו. עכשיו אני מחליט לבטללללללללללללללללללללל
צ05.11.20
137
להתפלל לחיזוק וביצור עולם התורה וביטול מוסדות ההשכלה הכפרניים, ושנזכה לביטול המשטר הציוני בארץ ישראל ולביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן.
יוני05.11.20
136
הוא גם ברא את העולם.... ואת האדם.... למרות שהוא רצה שבאונו ילמדו קופים... הגרסא ששווה יותר ממנו.
מאיר05.11.20
135
לא משלמים שליש מהחילוני אלא כ-80 אחוז. נניח 23500 במקום 30000 וגם זה ממומן ע"י קרן ברקוביץ. כך שאף אחד לא ירגיש שבחילונים לומדים על גבו
שכ"ל שליש?שטות05.11.20
134
מה הבעיה הוא מוציא חרדים מעולם מצומצם של ספר בודד ופרשנויות אינטרסנטיות בהתאם לחסידתם לעולם בעל ידע מרחיב ומעשי הדוגל בפרשנות שהובילה אלפמ שנים לפני צמצומנ אם אין קמח אין תורה
לייבניץ05.11.20
מי שכולו בלימוד הוא האדם הכי פתוח שיש!!! והשאלה היא מה זה נקרא אצלך קמח???מכונית וטיסות לחו"ל?? אז ברור שהקמח לא מספיק לך!!!!!!!
שטויות05.11.20
133
רחמנות על מי שכבר לומד שם אל תתקרבו לשם יש מקומות שכן מעריכים את אמותינו וסגנון חיינו
מנדי05.11.20
132
אדם שכל חיו מבוססים על שקר משקר לעצמו משקר לחרדים משקר לחילונים ....לא יודעת איזה איש שיווק הוא אבל כאדם הוא פשוט אדם מסכן.
חרדית 05.11.20
131
ברור שדיבר שטויות. אבל, הוא דואג לחרדים הרבה יותר מגדולי הדור שמעדיפים לראותם כמה שיותר זמן בישיבות גם כאברכים ושהמדינה תפרנס אותם. זה לא יקרה לנצח. בסופו של דבר אנשים צריכים להתפרנס בכבוד (במיוחד עם יש להם משפחות גדולות). למה חייבים לחיות בעוני ודלות? אין ספק שמספר החרדים באוניברסיטות ילך ויגדל ואי
בסופו של דבר05.11.20
איזה דואג ואיזה נעליים ,האיש הזה מטרתו היא להפוך את החרדים לחילונים ראה שלא הצליח במשימה אז עכשיו הוא מתבכיין
דני05.11.20
לא יעזור לך להתיפיף. הבחור אומר שהוא לא דואג לחרדים. הוא דואג לחילונים שלא יקרסו. ועז נאמר שמור אותי מחברי כי מאויבי אשמר בעצמי.
מנחם05.11.20
תתבייש בשביל מה אנחנו בעולם ללמוד תורה הנשים עובדות ומפרנסות ותאמין לי כל אחת שווה כמה חילוניות כי יש מוסר עבודה יותר גבוה ויותר ממוקדים בעבודה והן עושות את זה מרצון ומהבנת תפקידן
נ05.11.20
130
החסרים משוגעים אנחנו?
חחח05.11.20
129
כל מי שרוחו עדיין בו שיברח משם מיד! "ונשמרתם לנפשותיכם מאוד"!
כמה שנאה ושיטנה דברי בלע ורוע - תברחו מש05.11.20
128
וכל זה בגלל שאנשי שיווק מחסדטיות שיתפו פעולה עם הסירחון הזה .. ככה כולם קיבלו הכשר ...מעכרים זה שם נרדף להכשר גלאט ..עסקנים אומללים עד לאיפה תדרדרו את ציבור ירא ה' ?!!!
טוביה05.11.20
127
חוצפן
מיכאל05.11.20
126
כרגיל וכידוע,גדולי הליברלים ודוגלי "קבלת האחר",יכולים לקבל כל אדם עד שזה מגיע לחרדים. בשביל להעביר מסר לשווק משהו שאתה לא מאמין בו,היה מספיק רק עשרה אחוזים ממה שאמרת,כל השאר זה נטו שנאה גזענות והכחשת דרך אבותיך עד לפני שתי דורות
טפו עליך.13.11.20
125
אונו מלשון הונאה
אונו06.11.20
124
לא הבנתי מה ההעילבות?? נכון שהוא צבוע בכך שהולך לעשות כסף בדבר שאינו מאמין בו. אבל הוא דיבר דברי אמת. גם בכך שאמר שהחרדים לומדים טוב. מה זו על ההעילבות המטופשת הזאת???
בני ברקי06.11.20
123
אני בוגר הקמפוס החרדי ואני מרגיש מנוצל אחרי ששמעתי אותו. חצוף
בוגר05.11.20
122
מה שעניין אותו זה כסף מגעיל
אלכס05.11.20
121
מילא חרדים טיפשים לומדים אצלו אבל למה חילונים לומדים שם ???
טדי05.11.20
120
"מרגש נורא"...
אדיר05.11.20
119
להחרים להחרים להחרים!!!!!!!את האיש הצבוע הזה ואת המקום המושחת ‏שעושה סיבוב על הגב שלנו
‏פריירים05.11.20
118
ההבדל בינינו שהוא בא לו להקיא אני הקאתי מהם ממזמן
רפי05.11.20
117
לפני שהוא חושב על יהודי שומר ת'ומ שיקח פרמין, זה יכול לעזור מאודדדד
יוני05.11.20
116
צריך להחרים את המקום הזה!!! אסור לנו לפרנס בן אדם גזעני ודוחה כמוהו!! שום התנצלות לא מתקבלת!! הוא גורם לי תחושת בחילה!!
אני05.11.20
115
נכון הוא צודק לגמרי!!! זהו, מהיום חייבים להפסיק עם הדרת גברים משירותי נשים והפוך. וגם בגן חיות חייבים להפסיק את החוצפה הזאת שהאריות לא יכולים להיות בכלוב יחד עם כל החיות. כיוון שכל המושג הפרדה בעצם זה באמת הפלייה
לב יהודי05.11.20
114
וואי הוא מטומטם.
הנמ05.11.20
113
להקיא מהאנשים האלה בדיוק להקיאאאאאא
א05.11.20
112
תוכן ערוך מגמתית. מרצה מצויין בן אדם מצויין! דואג לזה שהחרידים יצאו ויעבדו הכי קל זה לקחת סרטון , לערוך אותו מגמתית ולעשות מזה בלאגן. הבן אדם ליברלר ודואג לכולם גם לאותם החרידים. זאת הייתה דוגמה בשיעור לכמה הוא המוצר צריך להתאים ללקוח וכמה הוא דאג ללקוח וכמה זה היה חשוב לו לדאוג לקהילה החרידית. בן
אנדרי ביאלסקי09.11.20
מה אעשה ששמעתי עוד הרצאה ממנו על החרדים והתרשמתי אחרת ממך, בה הוא טוען שמדינת ישראל במצב טוב, ואם יש בעיות כלכליות החרדים אשמים בכך בגלל שלטענתו יש הרבה כלכלה שחורה וכאלה שלא עובדים, אצל הערבים הוא טוען שהמצב השתפר ויש פחות כלכלה שחורה...
ת'16.11.20
111
איש מקסים וחכם וזכותו לחשוב ולהגיד מה שהוא רוצה ומי שחושב אחרת א. לא מכיר אותו וב. שישן על האף
סטודנט קרית אונו06.11.20
מה ההבדל בין לישון על האף או על הבטן למשל??? הבן אדם הזוי. פעם בשביל להיות ד"ר היה צריך שכל.
איש06.11.20
110
נו....... מי עוד מתעורר עכשיו על עצמו??? ומבין שהוא נפל בפח מכל הבחינות... !!! ובעיקר רוחנית... ומחליט להצטרף לאלו שמבטלים את ההרשמה לאונו ולדומיו כבר מחר בוקר.. (כמוני לדוגמא) לברוחחחח כמו מאששששש! זו שריפה רוחנית!
מממממממממממממממ06.11.20
109
פסיכי מתוסכל אמיתי,
יוסף05.11.20
108
פרמטיבים מ-200 לפני הספירה
אמת דיבר05.11.20
107
דעו את האויב, שכל השנים התחזה לאוהב. ומעוז לא לבד.
הרב מנחם א'05.11.20
106
תפסיק לבלבל תמוח טמבל
מוטה05.11.20
105
טוב שהוא מקיא וחבל שהוא לא מקיא בפרצוף של הסטודנטים שנותנים את הראש שלהם
מנדי05.11.20
104
בושה בושה בושה זה פרצופם של האגודאים
ככה זה גור עובדים עם לפיד וחבריו להעביר 05.11.20
103
רחמנות שמיים על יהודי שלא יכל לראות את האור בעולם התורה !מענין אם אחרי מאה עשרים שנה תהיה לו איזה זכות בכלל לאחר דברים קשיים מאוד שיצאו מפיו החיים והמוות ביד הלשון הלוואי שמשמיים יזמנו לו הכרות עם המצווה אהבת ישראל אולי עוד יהיה לו נס בחיים
עצוב !!!!!05.11.20
102
איזה חילול ה'.... 3000 תלמידים בשנה ואף תלמיד חרדי לא הצליח לשנות את דעתו???!!!!!
דוג05.11.20
101
ונשמרתם מאד לנפשותיכם - חובת היהודי לשמור גם על הגוף וגם על הנפש ולא להיכנס למקום סכנה! וכאן זה ממש לוע הארי!!!!
כל יהודי ויהודיה שלומדים שם ובמקומות דומ05.11.20
100
דפק את המכללה מי שיש לו כבוד זה לא המקום שלו
פרייאר חרידי שנרשם לשם05.11.20
99
אחותי לומד בקמפוס שטראוס ושם יש שויון מרצים בלבד לגברים ומרצות בלבד לנשים, כנראה שהם באמת דואכים לחרדים בשונה ממך
שמעון05.11.20
98
כדי להמחיש לתלמידים שלך אייל, אתה לא צריך לומר שכל יום פתחת את החלון כדי להקיא... מספיק לומר שזה מנוגד לכל העקרונות שלך. לכן ממש בא לי לפתוח את החלון עכשיו ולהקיא..
שמואל 05.11.20
97
והמרצה הזה בסדר גמור, מוציאים דברים מהקשרם. דיבר את האמת שלו הסביר איך לשלב את החרדים, איך שילב את החרדים. לא לעניין בכלל, לפחות אותה סטודנטית שהדליפה אתזה הייתה מדברת עם המרצה לפני שהחליטה לעשות עליו כזה אמבוש.
רחלי לומדת עם המרצה בקורס הנל30.12.20
96
פשוט לא נכון מה שהוא אומר, זה לא משנה מי הוא ומה עשה ואם התכוון כך או כך. המציאות היא הקובעת! א. הוא לא ממיקימי הקמפוס אלא הצטרף עשור אח"כ, וגם אם הוא נחשב מהמקימים עדיין יש עוד רבים וטובים שהיו בין המקימים ושכוונותיהם היו אחרות לגמרי. ב. הדרה והפרדה אינם אותה המשמעות כלל, הפרדה זה דבר מוסכם, בעוד ה
חי06.11.20
מי שלא דתי שלא ידבר על דת במדינת היהודים לצערנו יש עדיין יהודים מבולבלים שלא מצאו את הדרך לחזרה בתשובה ועדיין לא מבינים את הקלקול שבחילונים כמו שכל ילד רואה ויודע מה זה אישה/בחורה חילונית שלבושה במכנסיים קצרות וכדו' כמה תועבה יש בדבר כשהן מתהלכות כך ברחובות ארץ הקודש ובכל העולם ובלי להתבייש אכן לבוש
משה06.11.20
95
כי זה מה שחירטטו לך מאז שאתה ילד קטן. מסתבר שעדיין לא גדלת. הגיע הזמן שתלמד לחקור ולהבין מעבר לקופסה. כחוזר בתשובה יכול להבין את השאלה שלך. בוגר קרית אונו ומאוד מצליח.
גיל06.11.20
94
ליברל מכבד כל אדם באשר הוא מ7סלמי נוצרי הודי פילפיני חרדי דתי חילוני אבל אם על מנהגי היהדות 6אתהמ מקיא אתה גזען מסריח אתה מטומטם מרמה את עצמך חולני סתום בלחצנים מסובב לעצמך את הראש
גזען מסריח 06.11.20
93
אני למדתי תואר ראשון בחינם! מאמין שזה קשה לבחור חילוני להבין את זה שהוא יורק דם בשביל לממן את התואר. מצד שני אני גם מלמד בבית ספר לילדים מבית חילוני, הפינוקים שאנחנו נותנים שם בחינם כל ילד חרדי היה יכול רק לחלום. בקיצור כל מיגזר נותן לאחר חינם רק שיבוא ללמוד אצלו חינם, ממש אהבת ישראל!
חרדי גאה06.11.20
92
כן כן, שנים אנו צועקים את זה לאחינו החרדים שחושבים שהם "פתוחים" ו"נאורים" יותר, והם ילמדו לימודים אקדמיים ולא יתקלקלו. הרצון של החילונים (לא בהכללה כמובן, אבל המדינה והחילוניות כגוף) הוא לשנות אותנו, שוב אני חוזר לשנות אותנו. והנה עכשיו מקים הקריה הטמאה מודה בזה בריש גלי. תמיד מנפנפים ברבנים עלומ
חיים05.11.20
91
חרדים יקרים ומוכשרים. אם אתם רוצים להתפרנס בכבוד, אל תלכו ללמוד מקצועות לא רלוונטיים שלא יתנו לכם דבר. נצלו את היתרון שלכם על הסטודנט החילוני הממוצע - אתם מבוגרים יותר ומכירים היטב את עצמכם. לכן, בידקו היטב את שוק התעסוקה וחישבו לאן בדיוק ללכת. המקצועות הנדרשים בישראל כיום הם בעיקר הנדסה, מחשבים, מ
חנן. ב.05.11.20
90
הוא אומר שהוא מקיא מהחרדים. כי הוא רגיל לזבל של החילונים. וחוץ מיזה הוא נגד את הדברים של עצמו
מיקי05.11.20
89
מחריד מזעזע לא פלא שאסור ללמוד אקדמיה חילוני אומר שמשמעות האקדמיה כדי שישארו חילונים ולגרום לחרדים להשאיר את החיולוניות בעולם בושה וחרפה בוז לקריה האקדמית אונו
ללא שם05.11.20
88
צודק. כך מרגישים כל החילוניים והמסורתיים כלפי החרדים.
רוני05.11.20
87
מעתה כולם עוזבים את אונו
חן05.11.20
86
כנראה כשהגיע לחניה, היה צריך להסתכל במראה כדי לחנות את הרכב כמו שצריך!
אלי05.11.20
85
בהרצאה הבאה הד"ר יסביר איך הוא פתח את דעש כדי להחריב את היקום
דני 05.11.20
84
בא לו להקיא אני כבר מזמן הקאתי מהחרדים שהולכים לאונו הגיע הזמן שהציבור החרדי יקיא אותם
ורנר105.11.20
נכוווווווווווווווווווווו
שטויות05.11.20
83
בן אדם עצוב....
אסתר05.11.20
82
רק שאלה ותפרסמו בבקשה. מדוע בחור ששירת בצבא 3 שנים והולך ללמוד באקדמיה ,משלם פי שלושה יותר מחרדי שלא שירת בצבא והולך ללמוד באקדמיה?
פופ05.11.20
ממומנים מקרנות, אף אחד שם לא עושה להם הנחה בגלל העיניים היפות או השטריימל הבוהק...
אני06.11.20
81
זבל של אדם, להקיא רק מלראות אותו, ובוודאי משמע אותו
להקיא מהבן אדם 05.11.20
80
בן אדם מסכן - הוא רוצה לשנות את כל העולם שיראה בדיוק כמהו ויחשוב בדיוק כמוהו וידבר מגעיל בדיוק כמוהו , חיה ותן לחיות - תעזוב אותנו בשקט ועוף לנו מהחיים .
מיכל05.11.20
79
רציתם שישקר? זה מה שהוא ועוד רבים מאוד חושבים. הוא עוד עדין
יהודה05.11.20
78
עוד סחטן שולי שמחפש דרך להתראיין בגל"צ ודומיהם בתכנית הכה את החרדי. נו אז כנראה שסוף סוף הוא סלל דרך לראיון. תהיו בהאזנה...אחר כך תקיאו במקהלה....... רק שימו לב הם לא נגמרים רק מתחלפים ויש פראיירים שרוקדים איתם
מבסוט05.11.20
77
דעתו האישית ותו לא .העיקר שיש בסוף פרנסה מה אכפת לי מה הוא חושב .שילך גם לעזאזל הוא והמכרים שלו מגור או השד יודע מאיפה
קובי05.11.20
76
עם הארץ בדרגה גבוהה
דן05.11.20
75
כל כך עצוב, אבל די מובן מאליו. עכשיו יבינו כל החרדים שהלכו למקומות כאלה כמה צחקו עליהם כל השנים. נפלו בפח...חבל.
כל כך עצוב05.11.20
74
154 מהאנשים של מכלום הבנדיט. זה שהמציא המילים שישנו הוא ומכלוף על האף
154 גם התואר שלך על הפנים והאף ביחד06.11.20
73
בת.א בב.ס החילונים 70 אחוז מהתלמידים לא מרגישים בטוח בשירותים. סקר לאחרונה. אז תקיא מעצמך בהמה דו רגלית
ענה כסיל כאיוולתו06.11.20
72
העיקר שהוא עשה סיבוב על החרדים ועשה על גבם כסף גדול... הוא מקיא את התסכול ששוכן בתוכו ככל 'שונאי הדת' לדורותיהם רק חשבו, כמה כפירה ושנאה לה' ולתורתו הוא הצליח להשחיל לסטודנטים החרדים...מבהיל מנסה להיות 'יפה נפש' ובעצם הוא מגלה את 'הרפש' שבנפש שלו זקני ע'ה ככל שמזקינין דעתן מיטפשת עליהם...
מוחה06.11.20
71
כמה חילונים יש פה לא יאמן
המלך05.11.20
70
מעוז... בסוף תחזור בתשובה עם מעיל וכובע וציצית ותפילין רק תחליט לאיזה זרם להשתייך..
כותבת08.11.20
69
דיבורים כמו חול למה הקשבתי לו בכלל
ברברן05.11.20
68
וואלה גבר, מתגבר על עצמו למען דבר שמנוגד מה שהוא מאמין בו למרות שקשה לו כי הוא מבין שזה חשוב. הוא לא אמר שהחרדים מגעילים או משהו כזה, רק שחש בקושי אישי.
ישראל05.11.20
67
הקים את אונו הקים את שינוי...את מדינת ישראל אולי גם הוא הקים?
בוגר 05.11.20
66
מקווה שהתלמידים שלו יהפכו למורים הבאים באונו על טהרת הקודש
אחד העם05.11.20
65
אדם חשוך עם כמויות של דעות קדומות, ועוד אומר על עצמו "ליברל שכמוני" עם כאלו ליברלים לא צריך קיצוניים.
שרגא05.11.20
64
איזה תינוקים בכיינים אתם! לא יאומן! הוא מסביר שבניגוד לעקרונותיו הוא תמך במה שמועיל לכלכלה הישראלית. כל הכבוד לו. תפסיקו להתבכיין.
אביבה נאמן05.11.20
63
תפסיקו לעלות את החולי נפש האלה... חתיכת טמבל..
אלומה05.11.20
62
הוצאת דברים מהקשרם ממש
הוצאת שם רע05.11.20
61
הבת שלך לא דברה אתך חודשיים למה היא מדירה אותך לא יפה אסור להדיר את אבא גם אם הוא מטומטם
קובי06.11.20
60
דואג לחילוניים לדתיים חחחח בלבול מוח הכל זה בצע כסף דואגים אך ורק לעצמם "שאין מקרבים לו לאדם אלא לצורך עצמן" תקראו כתבות על השכר בקריה האקדמית אונו....
בוגר08.11.20
59
אך כמה החרדים תמימים רוקדים מה יפית לפני הפריץ
חאד05.11.20
58
למה נותנים במה לכל מפגר??
יעל05.11.20
57
אני לא מקנא בכל ה"דוקטורים" האלו שיגיעו לעולם האמת ויבינו שהם לא כאלה חכמים והם עומדים על טעויות גדולות.
רם05.11.20
56
אז בשתי מילים חוץ מזה שהוא שונא חרדים סתם כי התרגל בעצם הוא מתנגד לקמפוס כי יש שם 'הדרה ואפליה'. בעיני מה שיש בקמפוסים המעורבים ואת היחס שנוצר מזה כלפי נשים גרוע הרבה יותר. אני כמובן לא מדבר מהבחינה ההלכתית. אז ד''ר יקר אתה עוד בנאדם רגיל וצבוע במדינת ישראל ששקוע רק בצמו ורואה פשלות באחרים. סורי.
יהודי05.11.20
55
ממש גועל נפש של יצור דוחה ומגעיל
אחד שאכפת לו צדק05.11.20
54
תתחילו לגדל מלמדים חרדים ואל תביאו לנו את המורים הכופרים האלה מה זה
יוסי05.11.20
אכן רואים יותר מרצים חרדים ודתיים באקדמיה לחרדים, שזה מבורך, רק לטעמי הדרך לגדל אותם כך לא הייתה בלי ניסיון לשנות אותם, כותבת מתוך ניסיון העבר שלי אך איני מכלילה.
קרן16.11.20
53
האיש הזה צריך לזרוק אותו לכל הרוחות ,זה כופר שלא הצליח להעביר יהודים על דתם איך מחזיקים כזה אדם
בושה וחרפה05.11.20
52
מביאים לי כופרים ללמד אותם ,זה קמפוס חרדי ?
יהודי05.11.20
51
עוד אומלל מדזקן שמחפש במה עד שיתאדה מאוזני הציבור בעוד מס' שעות. מן הסתם הוא מרצה לא מוצלח וגם עכשיו אין ממש לימודים אז הוא יוצא נגד חרדים וכך הוא מקבל כותרת ואפילו ראשית. אנטישמיות טהורה.
ר05.11.20
50
גדולה שנאת עמי הארץ לתלמידי חכמים יותר משנאת אומות העולם לעם ישראל!
כל יהודי ויהודיה שעדיין לומדים שם,שיברחו05.11.20
49
עוד קשקשן שבוכה על הדרת נשים בסיטואציה מאוד מוגבלת ורחוקה ואין לו שום בעיה להדיר ולהשמיץ חברה שלמה של גברים ונשים שמה לעשות חושבים קצת שונה ממנו ולא מעוניינים לקיים אורח חיים כמו שלו ושל הבת שלו. ממש ליברל אמיתי.
גם אויל מחריש לחכם יחשב05.11.20
48
בכתבה צר לי אם מישהו נפגע?? אף אחד לא נפגע ממך!!! כי זה ממש מה שנאמר בחזל תן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור!!! הבעייה היחידה שהיו כאלו שהושיטו את עצמם להנשיכה ?????
יוסי05.11.20
47
זה האמת הוא צודק חבל להתכחש למציאות שהקמפוסים החרדים זה לעזור לחילונים גם הרמה הרוחנית של הסטודנטים יורדת וגם הם מקבלים אנשי מקצוע (זה עוזר גם לחילונים בעלי המכללות לעשות כסף על החרדים)
שמילו05.11.20
46
תקיא נשמה כל החיים שלך אמן ...גועל נפש שכמוך ערב רב!!! שונא יהדות
ישראל05.11.20
45
שליש שכר לימוד?? כי אני לומדת בקמפוס החרדי ומשלמת 20000 שקל לשנה!! שמישהו מהגזברות יעדכן בבקשה את הדוקטור
יפית05.11.20
44
1. הוא אומר אמת. לכל הקמפוסים ה"חרדים" למיניהם יש מגמה. 2. מגלומן מאובחן שחצי קורס דיבר על עצמו. כמו בקורס המוצג. 3. היה תקופה שהיה עם כיפה מקורב לחבד עד שקפץ לו היצר. 4. בעיר מודיעין היה ממחזיקי השלטים כאשר נפתח המניין הראשון, כעת במודיעין יש יותר ממאה חמישים מניני תפילה בשבת. עם ישראל חי!
הייתי בקורס שלו05.11.20
הד"ר הוא אדם הזוי ולא מהיום. תמיד היה חריג חברתי מומחה לשווק אל מעולם לא מכר קופסת גפרורים וכנראה שגם את הדוקטורט הוציא במירמה. אין לו קשר עם בני משפחתו צריך להקיא אותו מהמכללה ומהחברה הוא חולה.
מנדי05.11.20
43
חרטטןןןןן
עובר אורח05.11.20
42
עוד מעט ארץ הקודש תקיא איתך ןחבר מריעך💩🦠🦠🦠🦠
לאה05.11.20
41
גם הוא וגם ירון זליכה עובדים שם מתפרנסים מהחרדים ועדיין שונאים אותם למה אנחנו פראיירים למה שהחרדים לא יפתחו מכללות לעצמם
משה05.11.20
40
מפגר
מלי05.11.20
39
מפגר עם דיפלומה.. כנראה שיש לו תואר אחד לפחות בפיגור ותואר שני בקנאה.. יש לו הרבה מה לקנא בציבור החרדי, רק המספרים שנתן אינם מעודדים שכ 3.000 חרדים לומדים במכלל הכי פתוחה שיש... ושיתבייש לו, היכן ההוקרת הטוב ל"אונו" שנותנים לו פרנסה? בקיצור חילוני למהדרין, חוסר הכרת הטוב, שקרים, קנאה... שיעזוב את הק
חי05.11.20
38
פשוט בושה
שח05.11.20
37
למה ללמוד במקומות של עוכרי ישראל? למה להדבק באנשים שבגהנום ישחו בקיא וצואה רותחת?
יהודי של אמת05.11.20
36
ועכשיו כל החרדקים יגישו את הלחי השניה...
חזונישניק05.11.20
35
והפראיירים ימשיכו להגיע אליו....
אודי מראש העין05.11.20
הסטודנטים באים לאוניברסיטה ולא אל מישהו מסוים. לדגור אין סוף זמן בישיבה - זה לא פתרון.
105.11.20
34
ואולי אפשר לקרוא לזה "אפליה מתקנת?" בזכותו אנשים רבים מהציבור החרדי מתפנסים בכבוד ואני מדברת מנסיון אישי- אני למדתי שם והיום אני עובדת בעבודה טובה ומסופקת מאד. הם היו שליחים טובים לעזור לי להגשים את החלום שלי..
קלינאית תקשורת05.11.20
כן, אכן את צודקת וכל הכבוד להם על כך, אך תנסי להיזכר היטב אם לא היה לך קורס בשם שביל ישראל... והאם הקורס הנ"ל לא מנסה לחנך מחדש.
נורית16.11.20
פרנסה משמים וכדאי ללמוד במקום שמעריך את אורחות חיינו ולא להפך וד"ל
מנדי05.11.20
33
למי ששכח או מתעלם: אם אין קמח - אין תורה. אם אין תורה - אין קמח. הא בהא תליא.
ונשמרתם מאד ..05.11.20
32
איכסעעעעע גועל נפש מרוכז
שפרה05.11.20
31
לבן אדם יש שריטה עמוקה במוח איש מגעיל דוחה ובעיקר פרמטיבי שלא מקבל את השונה ממנו
דדון05.11.20
30
הוא מתיימר להיות מומחה גדול לחרדים, אבל אין לו מושג. בורות לשמה.
שושי05.11.20
29
חצוףףףףףףף!!!!!!!!!
לחיעכגדש05.11.20
28
עכשיו הפסוואדו חרדים תראו את האמת איך מסתכלים עליכם! והוא לא מקיא בגלל ההדרה או הבולשיטים שהוא מוכר, הוא מקיא כי עדיין אתם נראים חרדים! ועכשיו אומר לטינופת איך הוא וחבריו אנשי בלפור ושות' המסוממים האלכוהוליסטים שבאים למסיבות גראס בכל מוצ"ש נראים. הדרעק הזה נראה בדיוק כמו ערס מצוי וגם מתנהג כך, אלא ש
zubsk05.11.20
27
כמה יפה לראות עוד ליברל מתחנחן שמוכן לוותר על הסטייה שלו ושל חבריו החילונים, רק כדי לקדם את החילונים החשוכים, חתיכת אדיוט
חיים05.11.20
26
לא יעזור שתחרים את המקום צריך לשרש את הגייס החמישי שיש בתוך הציבור החרדי, כדי להרוויח כסף הם משתפים פעולה עם הנהלת המקום על כל ראש הם מקבלים סך כסף, והאג'נדה של "חרדים לאקדמיה", וגם חרדים לעבודה", מקבלת עוצמה ורוח גבית מה"מאכערים" החרדים. תמשיכו כך, יהיו הרבה נושרים.. הבנים של הללו כבר לא יהיו הבנם
דובי05.11.20
25
שיתבייש לו הוא לא מגיע ברמה שלו לאחרוני החלאה לו רוצים אותך לך לך לך טיפש
מלי05.11.20
24
שיהיה בטוח שגם עם עשר תארים שיגיע לגיל 80 אפחד לא ישפריץ מבט עליך! אפילו את הסבתא שלי אתה לא מעניין ארור מכל אדם
יויו05.11.20
23
מי שהולך לאונו לא חרדי ולא רציני יש היום מספיק מקומות עם תואר יותר נחשב ויותר חרדי
דוד05.11.20
22
מ ק י א לפני שיוצא מהרכב -אקדמאי נהור ד"ר כל אקדמיה שלא תיהיה מקור לטומאה אולי עדיף ללמוד אצל הגויים ולא במקום כזה כי הם יודעים מה שווה התורה שלנו יותר ממנו .הפוך בה והפוך בה וכולה בה זה מה שיצא מבן גוריון . כל החרדים יפי הנפש רוצו טוסו לשם מקיאים בגללכם . אתם עם ריח של קיא
אלמוני05.11.20
21
שעכשיו יתן שיעור איך הורסים תכנית שיווק של שנים בדקה.
יעלי05.11.20
והכל מתוך יהירות והתנשאות שבאה לספק את הצרכים הפסיכלוגיים שלו .
צודקת 05.11.20
נכון שהוא דיבר שטויות, אבל, בעוד שלוש שנים יהיו שם 20,000 סטודנטים. לאנשים נמאס לחיות בעוני ודלות כשיש להם יכולת להתפרנס בכבוד. חרדים רבים מאד לומדים באוניברסיטה ורבים יותר יצטרפו.
האמת05.11.20
20
איזה סילוף, זכותו לא להסכים לעקרונות של החרדים. בדיוק כמו שחרדי יכול להגיד שבא לו להקיא כשהוא נכנס לקמפוס החילוני
לחשוב05.11.20
19
מי ששומע את ההקלטה מבין עד כמה הכותרת והמידע בידיעה, רחוקים מאד מרוח הדברים שנאמרו. אני לא חסיד לא של צד זה ולא זה, אבל הוא בהחלט מדבר על ניתוק ה'אני' בשיווק המוצר, כלשונו 'או מאה (מנקודת המבט של הלקוח) או אפס (אם תנסה ליצור משהו מנקודת המבט שלך)'. אז הוא אומר, אני שמאלני, אנטי הכל, אבל פרקטי. אני ר
שמעתם או רק קראתם?!05.11.20
18
יצא המרצע מהשק!!! אם נהיה כנים עם עצמנו נדע ללמוד מכך, כמה טעינו שהחשבנו את האופציה ללימודים אקדמיים לעוזרת בפרנסה שזה כשלעצמו פגם באמונה. כאחד שהיה לי חלק מסויים בתחילת הדרך בבניית מוסד זה ראיתי כשעיניי כלות את הליקוקים וההתחסדויות בין החלאה הזו לבין כל ה"חסידים" מקימי המקום, עכשיו כשנפלטה לו האמת
צבי05.11.20
מסכימה איתך ב 100% אנחנו לא נמכור את יהדותינו בגלל כסף היהודים תמיד הסתדרו טוב ואני לא רואה שמי שלמד עושה כסף יותר ממי שלא למד, כשמגיע לאדם כסף משמים זה יגיע השאלה רק באיזה אמצעי תבחר אתה יכול לבחור בטוב וברע, זה כמו הגנב שחושב שגונב וירוויח יותר זה חוסר באמונה- תתחזקו באמונה ואל תפקירו את יהדותכם ב
י05.11.20
קודם כל, מוטב היה לו שמר את דעותיו לעצמו. דבר שני, אי אפשר לחיות כל הזמן בגטו תרבותי ולהתפרנס מנדבות. כשהבלון מתנפח - סופו להתפוצץ. עדיף לשחרר לחץ ומי שרוצה ללמוד - לא לנסות לעמוד בדרכו. זכותם של חרדים להתפרנס בכבוד ולא כמו אותם אברכים שמקבלים כמה שקלים מהמדינה ונשותיהם (אם בכלל נשואים) עובדות כמו ח
מישהו05.11.20
17
נרקיסיסט שמאוהב בעצמו לא עקבי ומדבר שטויות שזה הרבה יותר גרוע מדברי הבלע שלו. הוא צריך לעוף בגלל שאם זו האיכות שמי שהולך ללמוד מקבל אז אנחנו בצרות. זה מה שיש למכללה אקדמית להציע ? התגובה שלו באותו סגנון חלול של אנשי שיווק לא מאוד מתוחכמים. אני לא נעלב ולא נפגע אלא בז .
בעיקר נרקיסיסט05.11.20
16
מזעזע שיתבייש לו ככה לשחק בחרדים
חנה05.11.20
15
כל מילה בסלע
ללא שם05.11.20
14
אני לא מבין על מה הבלאגן... הוא רק מסביר שהעקרונות החרדיים מנוגדים לדעתו.. אתם עושים שערורייה מכלום. סתם התקרבנות
105.11.20
13
זה מה שקורה כשמנסים לטמון את הראש בחול ולא דואגים מספיק ללימודי מקצוע בציבור החרדי אז כל מי שיוצא לעבוד צריך לעבור את המדורי גהינם הללו, חבל ואגב הוא גם שקרן נשמע מדבריו כאילו אונו מסבסדת לימודים לחרדים, כל הסיבסוד מגיע מקרנות
אלי05.11.20
12
נכון, מומחה לשיווק הקו הפוליטי, ניתוח מעניין רק אל תשכח שכשהחרדים מצליחים בשוק הכל יתהפך עליך ועל חבריך מהפוליטיקה, מסתבר שעבדת מול אנשים עם לב צבוע
הדסה כהן05.11.20
11
תקשיבו להקלטה המלאה. למעט האימרה האידיטית של הקאה הוא מדבר דברי טעם. עשה מאמץ למען החרדים למרות שלא מסכים עימם.
רגע05.11.20
איזה "מאמץ" טמבל! הוא עשה הכול לעצמו!!!! הוא אמר את זה בעצמו- למען החילונים.... ובמציאות מה שקורה שם מנוגד לדרכו של יהודי טהור וקדוש אז אל לנו למכור את יהדותינו בגלל- פרנסה פרנסה משמים ומותר ללכת ללמוד אבל צריך לדעת גם איפה!!!!!!!
י05.11.20
10
לא לחינם רבנים גדולים מתנגדים ללימוד אקדמי. יש לו ריח של טומאה.
נפתלי05.11.20
9
אתה תמכור את נשמתך לשטן !!ואת אמך לכל המרבה במחיר איש קטן וגמד !!
דניאל05.11.20
8
איכססססססססס אני שמעתי את זה כשהייתי ברכב ופתחתי את החלון והקאתי ממך. גועל נפש.
תמי05.11.20
7
סתם חרטטן.
דוד05.11.20
6
א. יצא המרצע מהשק ... [מה שגדולי ישאל זועקים כבר הרבה זמן...] ב. מבחיל לחשוב ש'מאכרים' משלנו זרקו לשם 8,000 איש !!! לרווח אישי ... גם כשידעו מראש מה חושב היזם ... ג. גועל נפש מבחינתו שמדבר ככה על ה'לקוחות' שלו, הרווחת מהם כסף, לא ?
יהודי05.11.20
5
מה אתם רוצים ממנו? האיש לא בעד חרדים, וזה זכותו מלאה. למרות זאת, הוא הצליח להרים פרויקט עם חרדים בגלל האינטרס המשותף. הוא סה"כ נתן דוגמה שיווקית איך אפשר לשווק מוצר למרות שזה מנוגד לדעותיו האישיות.
איש יהודי05.11.20
👍
יהודה05.11.20
4
נפגש עם חרדים יום יום ולא חשב לרגע להקשיב לדעות שלהם ולמה יש ל-ה-ם לומר. ועוד לא דיברתי על השיבושים בעברית שהוא יוצר בשביל לסדר את האג'נדות שלו עם המציאות. (יכול להיות באמת שהחרדים באונו התלקקו לו מידי, אני לא מכיר..)
x05.11.20
3
איזה חומר טוב זה לכל הפאשקוולים שנגד "האקדמיה" ( "תרבות יוון" ) המטרה היחדה של כל המכללות לחרדים - זה שהחרדים לא יישארו חרדים.
דוד מהפיצוחים05.11.20
2
כל אלו שמשווקים לימודים אקדמאיים לציבור החרדי או יוזמים כל מיני ׳גשרים׳ המטרה אחת היא; לחלן. מה שלא הלך בכפיה - בכח מנסים ע"י טמטום המוח. ר"ל. והחרדים שעובדים איתם ולמענם מוכרים את עצמם בנזיד עדשים, לצערנו, אבל עצת ה' היא תקום וזאת התורה לא תהא מוחלפת!
עכשיו הכל מובן ביותר. כנסו.05.11.20
1
פשוט גועל נפש
מורן23.07.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24