כיכר השבת

האזינו למתקפה

ראש הישיבה מ'הפלג' על גפני: הרב שך מתהפך בקבר, בגללך

ההסכם שחתמה דגל התורה עם 'ההסתדרות הציונית', גוף בו ישנם גם רפורמים וקונסרבטיבים, עמד במוקד מתקפה חסרת תקדים של הגר"מ שמידע מ'הפלג' - ראש הישיבה בה למד משה גפני (חרדים)

95
דוד הכהן | כיכר השבת | כ"ט בחשוון | 16.11.20
המתקפה על דגל התורה
המתקפה על דגל התורה (תמונות: יונתן זינדל ומשה סיני, פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

הגאון רבי משה שמידע, ראש ישיבת גרודנא באשדוד ואיש 'הפלג', יוצא במתקפה קשה נגד תנועת דגל התורה והנציג העומד בראשה ח"כ משה גפני, בעקבות ההסכם שנחתם על קבלת נציגות בהסתדרות הציונית.

בנאום שנשא אמש (שני) לרגל ה'יארצייט' לראש ישיבתו הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל, פתח הרב ואמר: "ישנה הכרה חמורה ברפורמים ובקונסרבטיבים, החברים בהסתדרות. לא צריך להאריך, תשמעו איך גדולי ישראל התייחסו לנושא".

"בשנים הראשונות שלנו באשדוד", סיפר ראש ישיבת גרודנא, "מישהו רצה לפתוח מוסד של 'כלאיים', אז הוא קיבל מכתב מהרב שך, שמחנכים כך להשקפה פסולה, זו עבודה זרה ו'אל תהיה חוטא ומחטיא' בכל דעה שהיא נגד התורה".

הגר"מ שמידע (צילום: יהושע פרוכטר)

ובאשר לימינו, סיפר הרב שמידע כי ישב עם משלחת, "שמישהו בה, ברוב גאוותו, אמר שהיין שלנו (אנשי 'הפלג'. ד.ה) הוא יין נסך", וזעק: קלקול בדעה ובהשקפה - זה יין נסך!".

"אתם אומרים שהכל בשביל הישיבות, אז קודם כל יש פסק הלכה. ומעבר לכך: לכם אכפת הישיבות? אתם לא סגרתם ישיבות חודשים (בסגר הקורונה. ד.ה.)? אתם מטהרים את השרץ. אתם סוגרים ישיבות, סוגרים חיידרים. אתם מתהדרים כאילו אתם דואגים לישיבות?".

בשלב זה התייחס הגר"י שמידע ישירות ליו"ר 'דגל' גפני: "אתה, הרי גדלת פה בישיבה, אתה שמעת מהראש ישיבה עשרות פעמים מה זה עבודה זרה, והיית גם אצל הרב שך".

"היום היארצייט של הראש ישיבה; הוא מתהפך בקברו בגללך! תעשה תשובה, היום, לכבודו של הראש ישיבה. לא תצליח למכור את התירוצים 'זה היה פעם, הכל היום אחרת'. לא תצליח להוציא את המילים מהפה".

ר"י גרודנא המשיך לצלוף: "הוא (הגרד"צ קרלנשטיין) פחד עליך שתתקלקל, ובזה קיימת את רצונו... כמה שהוא פחד. מה אתה אמרת לפני 10 שנים, על מי שהיום הם החברים הטובים שלך... דיברת נגדם, ואמרת שאתה לא יושב עם כאלה כתות. שאתה לא מדבר איתם, שאתה יוצא החוצה כשהם נכנסים לחדר. אמרת שאתה עושה את זה, כי התורה שלהם קרועה".

הגרד"צ קרלשנטיין זצ"ל, ראש ישיבת גרודנא (באדיבות המצלם)

"חומר העניין", הסביר הרב, "שמדובר בעבודה זרה ממש. זו התחברות לרשעים ולעבודה זרה. אם יבוא השואל וישאל מה ההבדל שרבותנו התירו בבחירות, צריכים לדעת שאינו דומה: ברור שכל האנשים שם מקולקלים בדעות עד היסוד, אבל ההבדל הוא דבר ראשון שרבותנו ישבו על המדוכה והתירו. ומעבלר לזה, פה נכנסים ברצון (להסתדרות. ד.ה.)לשם מה? רק טובות הנאה יש מזה. זה מוסד שאתם נכנסים אליו מרצון".

"פה מתחברים לדעות מקולקלות ,אתה עובד עבודה זרה, עוקרים תורה, שוברים מוסכמות של כל הדורות", זעק ר"מ שמידע, והוסיף: "אבל יש לימוד זכות: טוענים נגדכם שנכנעתם ואיבדתם כל יכולת עמידה במלחמה על אידישקייט...".

"כל הדורות היו נגד זה. על מה אתם נלחמים חוץ מכיסאות וכסף? ונסיים בשאלה: מה זה נוגע לנו, הרי אנחנו שמורים ומבודדים. התשובה היא, שאם חס וחלילה נשמע שנפל ספר תורה במקום כלשהו, נגיד שזה לא נוגע לנו? אנשים שמחברים את עצמם לעולם חרדי עובדים פה עבודה זרה! איך אפשר לראות כבלע את הקודש? מי שלא מוחה, סימן שזה לא כואב לו", חתם ראש ישיבת גרודנא.

כזכור, בכיר חרדי סיפר הסבר ארוך, בשיחה עם 'כיכר השבת', לצעד של 'דגל התורה', ואמר: "יש קבוצת יהודים חרדים לאומיים אמריקאיים, שמתעסקים ב-15 השנים האחרונות עם כל הנושא של הכותל והגיור, כדי למנוע מזימות של הרפורמים והקונסרבטיבים, בראשם עומדים פנחס לרנר ונחמיה מילנוביץ".

ה"לאחר שנה מאומצת של עבודה, הם הצליחו להשיג 25 צירים - שירד מהרפורמים ויגיע אליהם, למשל, אם לרפורמים היו קודם 90 צירים, כעת מספרם ירד לטובת החרדים".

"מה שעמד בפנינו", הוא הסביר, "זו ההיסטוריה, שלראשונה הציבור החרדי יקבל נתח משמעותי מהעוגה השמנה של ההסתדרות, ואכן הצלחנו להשיג; מחלקת חינוך בשליטתנו עם תקציב של 100 מיליון ש"ח, מחלקת התפוצות של ההסתדרות הציונית, שתטפל בכל הקהילות בעולם וכמובן ש"ס קיבלה את התפקיד מספר 2 בקק"ל".

"כולם היו בהלם מההסכם שקיבלנו, זה עורר את אנשי השמאל שלראשונה יש שליטה ימנית במוסדות הללו, ודווקא קומם את כל גופי הרפורמים בארה"ב".

האזינו למתקפה של הרב מ'הפלג'

תוכן שאסור לפספס
95 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
62
תגובת "הבכיר החרדי" מוכיחה כי הרב שמידע צודק ב- 100%
אאא16.11.20
אאא סיקריק משועמם... מה עוד אתה עושה חוץ מלכתוב באינטרנט...?? אתה שורף פחים , חוסם צמתים . מפיץ פשקוילים , מבזה רבנים , צורח גגגיייוולללדד, רודף חיילים ונשים? חוץ מכל הפעילות הנ"ל ."החשובה" אתה עושה עוד משהו?? אהה שכחתי אתה כותב באינטרנט,, ומטיף מוסר
תגובה אאאא16.11.20
61
זה ממש טוב אם הוא מתהפך בקבר, מגיע לו על כל השנאה שהוא הביא לעולם. ואולי זה התיקון שלו
שם.........17.11.20
60
שח-מט
זרנוגה17.11.20

הצגת כל התגובות

59
הפלג הם שפנים וחזירים.
יחזקאל אסחייק16.11.20
58
האם התקציב מקרנות ציוניות או מהמדינה ממיסים ,והאם היו שיחות בין הרפורמים לחרדים ,והאם החרדים חתמו על הצהרה כלשהיא
שאלות16.11.20
כן. וכן וכן. עיין בפרוטוקול ותראה.
מוחמד אייזנבאך17.11.20
57
אוי גפני כמה מרן הגרד"צ בכה עליך חזור בתשובה
נתי16.11.20
56
הרב שך בטוח היה מתלהב מהרעיון להצטרף לציונים........הרי כולנו זוכרים את הרב שך....
פשוט חוצפה !!!16.11.20
שויטה מופלג
נתי16.11.20
הרי כתוב קשוט עצמך ואחר כך אחרים
נצור לשונך17.11.20
55
הרב שך התנגד שבחורים ישתתפו בהפגנות !! עיינו מכתבים מאמרים חלק ו' תשסו, תשסז. מכתב ברור ונוקב!! דעת הרב שך שאסור לתת דיחוי לבחור שלא לומד.. דעת הרב שך בחור עם רשיון אסור לתת לו דיחוי [הפגנות אילת..] דעת הרב שך, מעולם לא ביזה חייל . וקיבלם בביתו !![חפשו ברשת..] הפלג כת קטנה אלימה ושלולית
הפוך16.11.20
אתה מסלף עובדות! הוא עצמו היה שותף בהפגנות רבות למען השבת, נגד חילולי קברים ועוד. מציע לך לקרוא באגרות השונות, הוא מעולם לא דיבר על גיוס בני הישיבות בהפגנות, כי זה לא הוצרך להפגנות. הוא כן כתב במפורש, כי אילו ינסו לגייס את בני הישיבות, הרי שזה ביהרג ואל יעבור ויש להרעיש עולם ומלואו על כך.
עופר17.11.20
54
מה רוצה ,גפני מתנגד למהלך ,ושותק כי היום כל מי שאינו חסיד משייך עצמו לדגל התורה , ואינו רוצה להרחיק קהלים
חרדי לא ציוני16.11.20
53
השריש בבחורים המסכנים שהיו צריכים לקבל ממנו ....
הוא מתהפך משנאת חינם אותה 16.11.20
52
שמידע הוא צומיסט והדברים ידועים
תותח16.11.20
51
חבל שהרבה מהרבנים הליטאים ,פוסקים בעיקר בהלכות יין נסך ,כי הדור צריך פוסקים בהלכות עגונות וגיטין וזה אין כל כך (שמעתי מחכם אחד)
אליהו16.11.20
50
לפני 10 שנים, כשש"ס הצטרפה להסתדרות הציונית, גפני קילל אותם מעל כל במה אפשרית. וזה היה תחת כנפי הרב עובדיה. אז מה נשתנה, למה היום זה נהיה מצווה? אני לא עצניק, אבל מה לעשות שהרב הזה צודק?
זוכר16.11.20
ואם איני טועה הרב מזוז ניבא בקול ברמה שבסוף גם הם יכנסו לשם...
אליה16.11.20
49
כל היום מעסיק אותם רק שטויות יש לך ישיבה תלמד תיירה כמו הרב שך הרב שך היה מנהיג אתה סתם ...
יעקב16.11.20
48
החכם מכל אדם כבר אמר. "מקום הכסף שם החרדים"
צוציק16.11.20
47
הצעקות כמו נאום של נסרללה ההגיון כנ"ל
james16.11.20
46
אנשי ומנהגי הפלג שחיים מפלגנות ושיסוי אחרי שחוק הגיוס הפסיק לתפוס בוחרים כל שני וחמישי אדם או ארגון לצאת נגדם כדי להצדיק את קיומם אם זה בתיה או כל דבר אחר בכלל לא רק שהוא לא היה בזמנו מסתבר שח"כ גפני מזדהה הרבה יותר אם גרודנא בבאר יעקב מאשר אשדוד שכיום איבדו את הכיוון מוסד שמגדל פורעי חוק אני חושב
איש פשוט16.11.20
45
ומה עם אלה שהפלג שלחה לקבר מהקורונה כשזלזלה בחיי אחרים?
הפלג והקבר16.11.20
44
]איך נפלו גבורים. מי היה מאמין שזה מה שמטריד ראשי ישיבות. במקום לדבר על תורה, מידות יראת שמים. הוא מדבר על גפני? זה ראש ישיבה זה?
ליטאי17.11.20
אם זה היה הפוך היית גם כותב את הדברים האלה ? בטח שלא כי זה מגיע מצד הפלג
שלון17.11.20
43
רוב המגיבים מונעים משנאה תהומית ואף אחד לא מגיב לגופם של טענות כי אין תשובות בתכלס
גבי16.11.20
42
אם כנים אנחנו הגיע הזמן לומר אין לנו הנהגה בנותינו ברחוב בנינו עם אינטרנט וסרטים למחצה ולשליש ולרביע אבא שלא רואה מה קורה עם הנוער שלנו הוא עוצם עינים זה שנצחק על הפלג לא יקדם את ילדינו הם נאבדים!!! וילדי הפלג השנואים לומדים ונמצאים במסגרות הגיע הזמן שנפתח את העינים לא ישאר לנו מהדור הבא כלום די די
משה16.11.20
אצל הפלג המצב גרוע שבעתיים
סניף אילת16.11.20
חשבתי שכל החרדים כבר במסגרות. כל ילדי לומדים בהוראת שר התורה והנה מגיע עצניק וטוען: רק הילדים שלי במסגרת...
אתם הזויים16.11.20
41
עם כל הכבוד להראש ישיבה אבל זה שקר מוחלט. גפני באמת למד בגרודנא אבל הגרודנא של אז היה שונה לגמרי ממה שהיא עכשיו. זה היה ישיבה נורמלי בלי פוליטיקה. אנני רוצה לדבר נגד הגה"צ הרב קרלנשטיין זצ"ל שהוא בחר לנהג הישיבה בדרך הפלג, אבל זה היה הרבה זמן אחר שגפני עזב את הישיבה. בזמנו היו גם הרה"ג ר"צ דרבקין של
אימנונוב16.11.20
40
הדברים פשוטים: אמר הנביא- בהתחברך עם אחז פרץ ה את מעשיך [דברי הימים ב כ לז] וכתב רבינו יונה בשערי תשובה [ג קצג] החלק הרביעי המתחבר לרשע, ולא דיו שלא יוכיחנו בשבט פיו וכו' אבל כמו חבר יקרבנו , והצדיקים מאוס ימאסו את הרשע וכו' ואמרו חז"ל, לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב כי מינו הוא. ואפילו לצורך מצוה, כ
אמת16.11.20
39
פשששש.. מי גילה לו רז זה, מה קורה בקברו של ראש הישיבה?
חרדי16.11.20
וואלה קרעת אותי מצחוק!!!!! התגובה הכי חזקה 😅😅😅 גדולללללללללל
יוסי17.11.20
38
הוא מתהפך שם בגלל המחלוקות שעשה כל חייו.
מתהפך כמו סטייק16.11.20
37
לפי סגנון הדיבור בהקלטה הוא במשבר (מלחמות דגל פלג ובלבול הקורונה ביחד נהיה חרבונה)
משה בן אברהם16.11.20
36
הוא חייב לתקוף ולהתקיף את כל העולם ואשתו... אחרת יזלגו לו לפלג השני שם של הרב רוזנבלט... וכבר המון עברו ממנו... תבינו אותו הוא חייב לשחק אותה כאילו "קנאי" כזה העיקר שלא יברחו ממנו לפלג השני...
מכיר אותו16.11.20
הייתי מצפה לתגובה ענינית ובוגרת יותר לצערנו אין לנו מנהיג כל מה שאמרנו שהפלג משקר התברר כנכון בנותינו מסתובבת בחוסר מעש ויורדות מהדרך בנינו עסוקים באיפונים ותקשורת מה יהיה חכמה לנגח את הפלג?
יעקב16.11.20
אולי שלך
לא17.11.20
35
נכון מאוד כי אתה מתהפך לא רק במיטה ! כי לא הלכת בכיון הנכון,וכולם שכחו שיש בכלל מפלגת עץ???? ויש רק קבוצת מרנים שכל אחד שטוען שאני המרן האמיתי!!!!!
יוסי16.11.20
34
יש גדול הדור ר חייםנקודה. כל השאר דור הפלגה
יצחק16.11.20
ר' גרשון הוא דור ההפלגה?
מפליג16.11.20
סטאלין גאה בך דיקטטור יש אברכים שקטים שלא שומעים אותם שמכניסים את ר' חיים בקצה הציפורן
ג'פרי 16.11.20
כן? איזה אברך למשל?
חה חה16.11.20
היי אדוני אתה יוצא בהצהרות חסרות כל בסיס מתי נראה לך הפלגתי לאחרונה??? אפילו מטוס לא ראיתי שנים!
שרול16.11.20
33
בכל הכתבה מדברים על ההסתדרות.רבותי מדובר על ההסתדרות הציונית שזה דבר אחר לגמרי וזו מפולת לכל ה"השקופה" החרדית. הכל בלוף ורק הכסף הוא ראשון המדברים
רפול17.11.20
32
למען ההגינות: הרב שך נלחם בשס שנכנסה להסתדרות עם מפלגה אחת עם העבודה ומרצ. לא הייתה שום בעייה בעצם הכניסה להסתדרות. אגב: ההסתדרות וההסתדרות הציונית הם שני גופים שונים. אז נכנסו להסתדרות, והבעייה הייתה המפלגה המשותפת עם מרצ.
טעות פטאלית16.11.20
תלמד א ב, ואח"כ תגיב. הרי הדברים ק"ו, אם להסתדרות עובדים, גוף טכני לחלוטין, אסרו גדולי הדור ההוא את ההשתתפות הטכנית עם מרצ, ההסתדרות הציונית, גוף ארור במהותו, גוף אידיאולוגי נורא, מעצם הוויתו הנוראה, רפורמי קונסרבטיבי וכפרני, על אחת כמה וכמה שאסור להתקרב אליו. ובשביל מה? קצת ג'ובים והשפעה?
טט17.11.20
31
זה דמגוגיה זולה. זה לא להתחבר לרפורמים אלא לקחת נתח על חשבונם ולהחליש את כוחם. אתם שהצבעת לברקוביץ' עבור איזה דיל, מטיפים על להתחבר לרשעים עבור טובות הנאה... אמנם יהדות התורה ישבה גם בזמן הרב אלישיב בממשלת ברק עם שינוי אבל להצביע בפועל לצורר חרדים שמאלני אנטי כל מה שמריח יהדות, זה חידוש של הפלג שלא
ש.16.11.20
המשכילים אמרו בדיוק כמוך, צאצאיהם כמרים בכנסיות השונות ברחבי העולם.
המשכילים17.11.20
30
נטורי קרתא סאטמאר העדה החרדית - שמה האמת
האגודה ודגל נגמר הסיפור שלהם.. ציונים גמ16.11.20
29
חוץ מהנושא הרוחני שעליו הרחיב ראש הישיבה, הטעות הגדולה של התנועה הציונית, שבחרו להקים את המדינה על חשבון העם הפלסטיני, וגרמו לרצח של עשרות אלפי יהודים במלחמות ופיגועים, מדינת ישראל היא המקום המסוכן ביותר ליהודים בעולם עם שלל איומים מכל הכיוונים.
יוני16.11.20
אין כזה עם
שקרן17.11.20
מדינת ישראל היא הרצון של השם .ותתפלל חנה ותאמר עלץ סופי תיבות הרצל.הסכסוך עם ישמעאל זה כתוב בספרי קודש .לך ללמוד.מדינת ישראל הוא המקום היותר בטוח לא רק ליהודים אלא בכל המדינות שיש בעולם.אומות העולם אומרים זה .האם אני חייב לשמוע דברים משוטה כמוך ? ואם אתה חושב שיש יותר סכנה בישראל למה לא תעוף למדינה
אבאתו17.11.20
28
אתה גדלת אצל הרב קולודצקי ונשאר בך ההשקפה טהורה
יוסף16.11.20
27
דברי אמת. חבל שלא מדוברים מידי יום ומכל גווני הקשת החרדית.
עופר17.11.20
26
רבנים חשובים רק תחליף לדגל ואגודה יעזור לשנות משהוא מאחר ויש להם שר התורה וראש הישיבה צריך לאנשי הפלג שר התורה וראש ישיבה אחר שיורא וידריך את אותם מה לעשות רק להפגין וליצעוק זה לא מספיק
שמעון16.11.20
25
דיי לפילוג רק אהבה תוסיף
אבי17.11.20
24
כמו שכלב נושך את המקל שמכה בו,גפני מבצע הוראות לא המחליט...אז מה אתה רוצה ממנו,אין לך את האומץ לתקוף את רבניו.
אבא16.11.20
אני מקווה שגם אתה מבין שאתה מדבר שטויות מתי פעם אחרונה שאחד מחברי הכנסת ניסה לומר שהוא התייעץ ממזמן הם אפילו לא אמרים את זה ולכן כך אנו נראים סוגרים ישיבות נגד דעת ר"ח אחרי זה פותחים נגד דעת ר' גרשון מצביעים בעד קנסות ואחרי זה נגד אין רב אין מנהיג איש עושה כרצונו די לבלבולים גם בנט מתייעץ.........
יעקב16.11.20
23
של שאריס ישרואל..
הוא מתהפך כמו סטייק16.11.20
22
מה יש לומר ,הוא צודק ,הכסף יענה את הכל ומטהר ממזרים,השלב הבא הוא לחלק לכל בית קופסת קקל
חיים16.11.20
21
ביום שהרבנים הפכו לפוליטיקאים, הפוליטיקאים הפכו ל? #השלם את החסר#
דן סגל16.11.20
20
פרפורי הגסיסה של הפלג לאחר שגזירת הגיוס הפכה למוצג מוזיאוני. מחפשים אנשי הפלג להצדיק את קיומם ולמצוא מהגורן ומן היקב ענייני סרק וטענות פח .כל הדוברים בשם מנהיגי עבר שהלכו לעולמם ומדברים בשמם שמים עצמם ללעג .מי שמכם לדבר בשמם ולדמות עבר להווה
המצליף16.11.20
בסדר הוצאת קיטור וקללת, עכשיו נבקש ממך תגובה עניינית ולא השמצות זולות
חיים16.11.20
התגובה העניינית היא שבדגל התורה מצייתים להנחיות מרן שר התורה ומרן ראש הישיבה. בהפלג שומעים 13 אחוז לרצ פרידמן 17 אחוז לר"א דויטש 22 אחוז להרב שמידע 19 אחוז לרב גרוס ו34 אחוז לרבש דויטש ויש שם עוד כמה 'מבינים בעם' גדולים מאד............
ליטאי16.11.20
מצחיקה כל כך התגובה של "הליטאי" הטוען שבפלג כל אחד מקשיב לרב אחר ואילו בדגל התורה כולם מקשיבים לרב חיים קניבסקי. מספר עובדות שיפריכו את התאוריה החלומית שלו: מתחילת הקורונה אמר הרב קנייבסקי שכל המוסדות לבנים ימשיכו ללמוד כרגיל, בתחילה שמעו לו, וכשהשתררה בהלה והתחילו הידבקויות המוניות, צללו כולם בבת
דגל הפילוג16.11.20
רפואה שלימה... דגל התורה זה פרפורי גסיסה, של המפלגה החרדית שהיא פעם היתה, ולכן כואב לך האמת שהם אומרים, בגלל שזה בא מהבר פלוגתא שלכם, שלא משנה כמה שהם קטנים אבל במקרה הזה, הוא אמר את האמת על דעתו של הרב שך!!!! כל גבאי או מקורב להרב שך אפילו רק לזמן מועט יודע את השקפת הרב שך,
ר16.11.20
19
אני לא ליטאי, אבל מה שנכון נכון, אי אפשר לדגל התורה לשנות דברים ברורים שכל העולם ידע את דעתו של הרב שך בנושא, זה לא קשור עכשיו פלג או לא, בתכלית משה גפני ודגל של היום, שינו מהשקפתו של הרב שך בהרבה מאוד דברים,
ק16.11.20
ר' חיים ור' גרשון שינו השקפות? אתה בטוח? הרב שמידע, עם כל הכבוד, בוגר תיכונים מיזרוחניקים. שלא יטיף לגדולי הדור מוסר
יעקב מבני ברק16.11.20
אמר אחד מחכמי הדור רק חמור לא משנה את דעתו
יוני16.11.20
18
הרב שמידע? קודם שיסיים לריב עם בני קהילתו עצמם ואז שיתפנה לריב עם אחרים
יעקב 16.11.20
17
דומני שבזמנו הוא לא היה בעל תפקיד בישיבה?!
מנחם16.11.20
ואז מה? אני ממש לא מהפלג, אבל לא שייך לשכתב את ההיסטוריה, ובמקרה זה גפני הפך עורו מאז פטירתו של רבו ששלח אותו... וזה דברים פשוטים וברורים.
עופר17.11.20
16
עביידע זרה הפתגם הכי האהוב לכת ממשיכי דור הפלגה הפלג'לך, כי הדבר מאוד מאוד קרוב ללבבם
הפלס.טין16.11.20
15
כנראה מתקרבים לתחיית המתים
NACHMAN WILHELM16.11.20
14
הר' שמידע "ראש הישיבה" גפני??? חחחחחחח
הורדנא16.11.20
13
פעם שרפורמי היה נכנס לועדה בכנסת, החרדים היו יוצאים. כדי שלא להכיר בהם. היום הם נכנסים להסתדרות הציונית, הכוללת בתוכה רפורמים רבים, ויותר חמור מזה שהם חתמו על הכרה בכל הזרמים כולל רפורמים וקונסרבטיבים. דגל התורה = המזרחי
חסיד16.11.20
12
עבד כי ימלוך
בדיל ויעבור16.11.20
11
שהרב שמידע יפסיק לבלבל את המוח הוא לא מאן דאמר במורשת הרב שך
שלמה16.11.20
10
אשריכם חכמי הדור שאתם מנקים את האורוות לפני בוא משיח צדקנו
משה בן אברהם16.11.20
האורות והדברים הטובים
התכוונת17.11.20
9
איזה רב צדיק כל הכבוד לו , סוף סוף שומעים רב שאיכפת לו ממעשיהם של העסקנים שאין להם דעת תורה
גדי16.11.20
8
ההבדל בין הבחירות לכנסת, לבין כניסה להסתדרות הציונית הוא ברור לגמרי. הכנסת היא ועד בית, אנו מתגוררים במדינה, והכנסת מנהלת את חיינו, וגדולי ישראל החליטו שאין ברירה ולהגן על הזכויות ולהגן על הדת, חייב להיכנס לוועד בית. אבל אף אחד מאתנו לא גר בהסתדרות הציונית, והיא איננה ועד בית, היא איננה מנהלת את חיי
חיים16.11.20
7
פעם ראשי ישיבות עסקו ברמב''ם רשב''א וריטב''א... איך הגענו למצב שזה מה ש"ראש ישיבה" מתעסק בו??
משה 16.11.20
6
פשרות בחוק הגיוס להחליט מי לחיים ומי למות יותר חמור
ג'פרי 16.11.20
5
כל מי שעושה שליחותא דרנן הריהו צדיק. לצערי, יש ב''ה הרבה גדולי תורה, אך אין משיך להכריע בין דעותיהם. עד שיבוא, די לנו במי שעושה כדעת רבותיו! די לשנאה ודי למילים הקשות. אם הרב יודע שנציגי דגל פועלים על דעת עצמם - רק אז יכול לומר מילים אלה. אגב, הרב יכול להגיד מה שהוא רוצה ואינו צריך לאישור.
הכואב17.11.20
4
אוי כמה שהרב הזה צודק חוץ מכסף לא מעניין את החכים החרדים שום דבר
שפיאצקי16.11.20
קנאות מזוייפת !!! איכססס... כמה זה דוחה...
ה' ירחם17.11.20
כן האמת דוקרת אותך!!!! תמשיך להגיד 100 פעמים איכס, זה לא ישנה את האמת שהרב שמידע אומר, ובפרט לכל ההולכים בדרו של הרב שך, שיודעים שהוא צודק
ר17.11.20
צודק במאות אחוזים סתם ככה המפלגות החרדיות מושחטותתתתתת איכס עלק מיצגים ת'חרדים
רכסים17.11.20
3
ועמך כולם צדיקים - אש אצל הליטאים, אש באגודה... לא נורא לשבת בהסתדרות הציונית תמרת ממון ומשרות, כי הרי תמורת תקציבים ישבתם או תמכתם גם בממשלות חילוניות שפגעו בתורת ישראל, א"י, עמ"י.
יהודי ישראלי17.11.20
2
גפני. לך לקבר הרב עובדיה. ובקש סליחה. וגם מרבך הרב שך. אל תתבייש. גם שבתאי צבי הגיע לרב פתיה. עיין ספר רוחות מספרות.
בוקר טוב16.11.20
רוחות לא מדברות ולכן הספר הוא שקר כמו השם שלו
ברור17.11.20
1
זו העצה
מי שרוצה להישאר יהודי שילמד ויקיים ספר ה17.11.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24