כיכר השבת

דרמה במחוז י-ם של המשטרה

הודחו מפקד יחידה וסגנו: חיפו על הפרת הנחיות של חרדים

בכירי 'מרכז שיטור חרדי', האחראי על השכונות החרדיות בירושלים ובבית שמש, הודחו מתפקידם, בשל טענות לדיווחים לא נכונים שנועדו להסתיר או להמעיט בחומרת אירועים חרדיים שהפרו הנחיות (ארץ)

44
חיים גולדברג | כיכר השבת | עודכן ב-ט"ו בכסלו תשפ"א | 01.12.20
הכתבה פורסמה ב-א' בכסלו תשפ"א | 17.11.20
ניצב ידיד והקצין אותו הדיח
ניצב ידיד והקצין אותו הדיח (צילום: דוברות המשטרה)

פרסום ראשון: מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הדיח בימים האחרונים את מפקד יחידת מש"ח (מרכז שיטור חרדי) ואת סגנו, בעקבות שורה של דיווחים לא נכונים שנטען שהעבירו בקשר להפרת הנחיות קורונה בשכונות בעיר.

מדובר בצעד שגורם לטלטלה בתחנת לב הבירה בירושלים, שאחראית על אזור המגורים החרדי המרכזי בבירה ובסביבותיה, זאת כאמור בעקבות חשד להתנהלות בעייתית בחודשים שחלפו.

מהמידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה, כי לפי הטענות שהושמעו כלפי שני הקצינים, הבכיר שבהם רב-פקד יגאל יעקובוב, הם לכאורה המעיטו בדיווחים שהעבירו לדרגים שמעליהם אודות חומרתם והיקפם של מקרים בהם הופרו ההנחיות, דוגמת התקהלויות האסורות על פי החוק.

'הושענא רבה' בחסידות תולדות אברהם יצחק. אילוסטרציה (צילום: כאן 11)

כזכור, בעיתון 'הארץ' נחשף בעבר כי גורמים במשטרה הגיעו ל'דיל' שקט עם עסקני חסידויות בשכונת מאה שערים, במסגרתו היא תעלים עין משמחות בית השואבה, הטישים וההקפות השניות, בתמורה להתחייבות שאירועים אלו לא יתועדו וכן ייועדו לקהילה בלבד.

עוד דווח לראשונה, ב'כיכר השבת', כי בעקבות כך מפלג החקירות של המשטרה זימן לחקירה תחת אזהרה בכירים במספר קהילות בולטות, לגביהן נודע כי קיימו התקהלויות המוניות תוך הפרת הנחיות משרד הבריאות, זאת במטרה לסיים את החקירה בכתבי אישום. כחלק מכך אף הגיעו שוטרים בלבוש אזרחי לבית המדרש הגדול של חסידות בעלזא בירושלים, והחרימו מצלמות אבטחה.

יצוין, כי בטקס חניכת היחידה בה מתחוללת הסערה הנחשפת כעת, עם הדחת מפקדיה, אמר מפקד המחוז ניצב דורון ידיד כי היא הוקמה "בעקבות תהליך חשיבה ארוך טווח ועבודה מטה מעמיקה, שמטרתה לחזק את שירותי המשטרה והקשר עם הציבור החרדי, וכחלק מהרצון להנגיש שירותי משטרה לכלל האוכלוסיות בתחום המחוז".

הקמת יחידת מש"ח, בינואר 2020 (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה הסבירו אז, בחודש ינואר האחרון, כי "לאור ניסיונה הרב של המשטרה בטיפול בעבירות בתוך המגזר החרדי, נבנה במשטרה מודל ראשוני וייחודי שמטרתו לעודד את הפניה למשטרה, תוך מינימום פגיעה במרקם הקהילות".

יודגש, כי מרכז שירות חרדי (מש"ח) זה הממוקם במרכז 'כלל' בעיר, והינו ראשון מסוגו בארץ, מעניק שירותי משטרה וקהילה לציבור החרדי בשכונות רבות, בהן רוממה, רמת שלמה, רמת אשכול, רמות, גאולה, הבוכרים, מקור ברוך, מאה שערים, בית ישראל, בית וגן, גבעת שאול, הר נוף ונווה יעקב, ואף ברמת בית שמש.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "במסגרת הליך שיבוץ קצינים שבוצע לאחרונה במחוז ירושלים, הוחלט לשבץ את הקצין בתפקיד אחר".

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
כל ההפרות הבוטות של הנחיות הקורונה הן אך ורק באשמת המשטרה שלא אוכפת ובכך מגבירה הדבקויות המוניות החרדים כולם ללא יוצא מן הכלל אינם מעל החוק ולכן אין דבר כזה שהמשטרה מפחדת להכנס למאה שערים צריך להכנס בכל הכח לכל מקום ואם צריך אז גם באלימות כמו ששמענו מדמויות שפויות שעוד נשארו בציבור החרדי וכמו שאמר א
יעקב רווח17.11.20
למה יש משטרה?? לאכוף
יהודי17.11.20
30
צביעות!!! כל המערכת מחפה על חכי''ם מהללי מחבלים ונותנת להם במה ומשכורות מאתנו.
משה בן אברהם17.11.20
29
סוף סוף משטרת הקומבינות עושה משהו.
קומבינה18.11.20

הצגת כל התגובות

28
מחכים להתפטרותו של יוסף בן יוסף על מה שהוא עושה ברמת שלמה!!!!!!!
י17.11.20
27
כנל ברכסים מביאים שוטרים בני מיעוטים להתעלל בתושבים חוץ מלשבת ולעשן לא עושים דבר בחסות המועצה כמובן
הרנטגן17.11.20
26
מסכות? 2 מ' בין אחד לשני? מקום סגור? נא לכתוב דו"ח לכל אחד ואחד מהמשתתפים
Xxx19.11.20
25
השוטרים שפוטרו יקבלו שכרם מהשמים ולא יחסר להם כלום יהיה פרנסתם בשפע ובריאות משטרע זה תפקיד זול מדי שצריך לבכות אחריו
פנינה18.11.20
24
מחכה לכם עוד הפתעות בנוגע לחיפוי מחדלי אירועים המוניים והדבקות המוניות בבית שמש בביתר והסביבה, ובבני ברק עדכניים ומתגלגלים מצפה לכם עוד הרבה הדחות והתפטרויות של מפקדים וקצינים במשטרה חכו ותופתעו אל תגידו שלא אמרתי לכם
שמויגר17.11.20
המשטרה לא יודע להילחם עם הציבור החרדי שנמאס להם מכל ההנחיות נגד המגזר, אז הוא מצא את הדרך לעשות כותרות, שמפטרים שוטרים.
המעיר לארץ17.11.20
23
"מוזר שזה קורה בטיימינג והמומנטום של הבחירה למפכלות..משהו כאן מסריח ששווה לבדוק לעומק...מענין עם כל הדברים החמורים והמחדלים שהיו בארגון הזה בחצי שנה האחרונה לא עשו לאיש את מה שנעשה לאדם הזה שבטוח נבחר כקורבן. צר לי שבדרך פעולה מסוג זה הציבור מאבד את אמונתו יותר בארגון הזה.
הדג מסריח מהראש18.11.20
22
שידיחו את הקצין שהטיח ילד על קיר ונתן לו סטירה סתם ואח"כ צעק כמו חייה על אשה כשרה שדאגה לשלום הילד, שידיחו את הפרחח שזרק ילד עם קורקנט על עמוד ועוד ועוד, קצינים שנהגו בחכמה פרס הדחה קצינים פרחחים חוגגים. התשובה פשוטה עיתון הארץ מי יתעלם ממנו זה עיתון ששייך לשופטים וכל מיני קרחים למינהם מי יתעלם?
קצינים23.11.20
21
כל כלי משטרתי יוצר על החרדים לא יוצלח.כל נסיון של קציני משטרה בכירים למנוע התפשטות הקורונה אצל החרדים, לא יצליח, כי ההתפשטות הקורונה היא משמים, וזה רצון ה'
צוציק 17.11.20
לפי התגובה דילגת אפילו על מעון...
מלמד בחיידר17.11.20
20
כלומר המשטרה מעודדת בגלוי התעללות בחרדים. הבנו.
אני17.11.20
19
מתעלל סדרתי הידיד הזה.
נראה מתי יודח ידיד.כנראה בקרוב ממש אחרי 17.11.20
18
השוטר שהודח רואים עליו שהוא בן אדם טוב והקצין הקרח מזכיר לי דברים לא טובים מאחלת לקצין שהודח הרבה הצלחה בחיים שהקבה ישמור עליך וילווה אותך מאחלת לך לעבוד במחלקה שתעריך אותך ותגיעה למקום יותר טוב מהקצין הרשע שהדיח אותך. אני כמובן שומרת על ההנחיות מאד . וגם כועסת על החסידים שלא שמרו . אבל בינינו אין ש
נעמה 18.11.20
אהבתי את מה שאמרת כי אני בול מסכימה אתך
לייקי18.11.20
17
כשבבניק מצוי שאוהב אקשן מקשיב לרשת המשטרתית מדי יום ומתנדב בהצלה הנה הפירוט: המשטרה אצלנו זה איזה שש משטרות שונות וכל אחת יותר מטומטמת מן השנייה. כולן מקמבנות כדי להשיג שקט מלבד המשטרה הארצית עם היס"מ שפורקת את התסכול של חמש האחרות על אזרחים תמימים. 1. המשטרה הארצית מגיעה בלי להבין כלום ומסתבכת מבי
שש משטרות17.11.20
16
כאילו בבני ברק המשטרה מפטרלת כן רואה ושומעת מה קורה...
קצה הקרחון17.11.20
15
שוטר עם שכל מודח שוטר עם ידיים מקודם.
שוטר23.11.20
14
וי וי וי צה הולך לקרות כשיבררו על (חוסר) האכיפה אצל הבדואים בנגב...
איש יהודי17.11.20
13
עורכי ארועים גדולים יביאו על כולנו את הסגר הבא על כל נזקיו בגוף בנפש בלימוד ופרנסה
חסרינאחריות17.11.20
12
לחלק קטן מהציבור החרדי הקיצוני, חשוב הרבה יותר שאיזה ילד או מבוגר קיבל איזו מכה משוטר, מאשר שמאות מתו מהקורונה במגזר החרדי (שלא לדבר על מאות אלפי חולים). השינאה מעבירה אותם על דעתם.
הטיפשות חוגגת.18.11.20
11
צבועים!!!! השוטרים שהיכו מכות רצח את יענקי רוזנברג בחור מיוחד, ואת הילד החרדי הספרדי שהיכו, ואת הילד האחר שזרקו עליו דלי, ואת החרדי שקיבל מכות עד התעלפות, שמה גם הודחו השוטרים מתפקידם?
ג17.11.20
10
עכשיו הגיע הזמן לבדוק מה קורה בביתר עילית. שם הכל ירוק והכל חוקי. בתי הכנסת הפתוחים, מוסדות הלימוד והכל!
מנדי17.11.20
בביתר עילית הירוק היחיד שיש זה הדולרים שמועברים לשוטרים
משה 17.11.20
9
לדעתי לא יעזור להמשטרה... הציבור החרדי כבר לא מעוניין בהם... זה ממש לא יעזור, חבל על האנרגיה ועל הזמן... הציבור החרדי מאס במשטרה, ואין אימון כלל וכלל... אחרי רצף של מקרים החל מיענקי רוזנברג ואילך.... המגילה גדולה מאוד
חבל על המאמץ17.11.20
צריכים אותם לעזאזל כל השוטרים שישרפו בהרי הכרמל
אף פעם לא היו 17.11.20
תחזור בך
פנינה17.11.20
אין אמון בכם יחתיכת דביל, כל היום מדברים על מפגינים בבלפור ושאין אמון במשטרה. אין אמון ברבנים ובעסקנים החרדים המושחתים שטובחים ביהודים.
טבח חרדי17.11.20
מתנהלים כמו מאפיה ומצפצפים על החוק
יהודי17.11.20
8
הקצין יגאל אדם מדהים ישר עשה עבודת קודש אם מישהוא הזיז אותו או מלכלך אותו טועה ובגדול תעשו איתו שיחה אחת תראו איזה אדם נפלא הוא
יוסף בלוי מירושלים19.11.20
7
בשביל מה הוקמה היחידה, כדי להבין את הציבור החרדי ולהשקיט איפה שצריך, אם מפטרים את השוטר המעורך "יגאל יעקובוב" על דבר כזה של להשקיט, כל היחידה יכולה להיסגר. כדי להילחם עם ציבור החרדי לא צריך יחידה נפרדת.
המעיר לארץ17.11.20
6
בביתר עילית תחנת משטרה שלמה עומדת באפס מעש מול ההפרות הגלויות של כמעט כל המוסדות בעיר באין מפריע. המשטרה עובד בשירות מלא אצל ראש העיר ואנשיו המכחישים והמזלזלים.... לא יאומן איך המשטרה מנוהל על ידי העבריינים כמו במקסיקו...
שפיכות דמים17.11.20
יש רק עובדה אחת בביתר עילית אחוז הנדבקים שואף ל 0.
ביתרי17.11.20
פתאום אתה סומך על המספרים של ה"ציונים"???
משה 17.11.20
5
סוף סוף אנחנו יודעים ממי מגיעות ההנחיות לתקוף חרדים באלימות ובכל הכח בהפגנות, ניצב ידיד היקר... נא לארגן הפגנות מול ביתו עם הרבה דליים 😆😆
ניצב ידיד18.11.20
4
לא מאמין לשום דבר שנכתב בכתבה רק דבר אחד נכון:עשיו שונא ליעקב!!!!!!
איש קרית ספר17.11.20
עשיו זה גרמני גזען כמוך
יהודי17.11.20
צודק, גם אני לא מעניין אותי הכתבה הזאת, כלל לא מעלה או מוריד, מה שהפושעים שופטים את השוטרים שלהם, הכל שקר ובלוף, אין צדק וכלום במדינת סדום הזאת, שוטרים שנתנו מכות רצח לילדים ובחורים לא הודחו מתפקידם, כמו שאתה אומר "עשיו שונא ליעקב"!!!
'/18.11.20
3
חבל שנתתם במה לבליץ ראווה מטעם הקצונה הבכירה של משטרת ישראל, שכל תכליתו להסיט את האש מהתנהלותה הקלוקלת. איפה האחריות של המפקדים הבכירים? הם לא נתנו את ההנחיות? הם לא אמונים על המדיניות והביצוע??? מריח כמו סיכול ממוקד...
פקחו את העיניים18.11.20
2
מעניין אותי לדעת מה הלהט של הכתב לפרסם כתבה עם שמות בלי לקבל את תגובת "המואשם" מעניין אם הוא לא עושה גם חיסול חשבונות... בכל זאת מעלה לסטטוס האישי שלו נפילה של בן אדם.מעניין אם כאדם ירא שמיים הוא זוכר מי ינקום את נקמתו של אותו אדם שהוא פגע בשמו בכתבה ושאפילו יום כיפור לא מכפר לו.... מקווה שהשם יסלח
מאמין שבסוף כל אחד יקבל מה שמגיע לו17.11.20
1
עד שסוף סוף יש שניים לטובתם של החרדים פיטרו אותם.ואתם אומרים למה אומרים לכם נצים
יח.17.11.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 20:00

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 17:15

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 12:36

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם