כיכר השבת

בבוקר שאחרי המהומה

ההורים ניצחו את רמי גרינברג; בית הספר נפתח כרגיל

יממה לאחר שרמי גרינברג עמד במשך זמן רב והתעמת עם הורים בניסיון לסגור את בית הספר 'בית יעקב', הבוקר, בית הספר נפתח כרגיל, לאחר שהוברר כי פעל ללא סמכות (בארץ)

36
כיכר השבת | כ' בטבת | 04.01.21
ההורים ניצחו את רמי גרינברג; בית הספר נפתח כרגיל
(צילום: באדיבות המצלם)

בית הספר 'בית יעקב' של 'החינוך העצמאי' במרכז העיר פתח תקווה נפתח הבוקר (שני) כרגיל, וזאת יממה בלבד לאחר שראש העיר רמי גרינברג, ניסה לסגור את המקום - ללא סמכות. אלא שהמקום נעדר השומר הקבוע, שהוא נחשב כשכיר של העירייה.

הכניסה לבית הספר, הבוקר (באדיבות המצלם)

"ניצחנו, ניצחנו את ראש העיר רמי גרינברג", אומר ל'כיכר השבת' אחד מהורי התלמידות. "ראש העיר, כך התברר, פעל בלי סמכות, והבוקר הוא נעלם מהמקום. אם באמת הנושא היה בריאות התלמידות, היה מצופה שיילחם גם הבוקר כדי שהמקום יישאר סגור. לא?".

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג פעל אתמול בשערי בית הספר 'בית יעקב' בניסיון להביא לסגירת המקום, בטענה לתחלואה גבוהה. בהמשך התברר כי מתוך כ-1,200 תלמידות רק עשר מהן התגלו כחולות.

רמי גרינברג התייצב בשעת בוקר מוקדמת עם עובדי עירייה בשערי בית הספר וסגר את המוסד החינוכי. לא מעט הורים הביעו תרעומת על ההתנהלות השערורייתית, והטיחו בפניו כי אין זה מסמכותו, אך הוא עמד במקום במשך זמן רב והתעמת עם ההורים ומנע את כניסת הילדות הקטנות.

המהומה בשערי בית הספר, אתמול (באדיבות המצלם)

רק לאחר השעה 09:00 בבוקר הגיעה למקום המשטרה וכן מפקחת מטעם משרד החינוך, שהורתה לפתוח את בית הספר. ראש העיר רמי גרינברג עזב את המקום ומורות בית הספר נכנסו.

אמש, קיבל גרינברג מכתב נחרץ מהלשכה המשפטית במשרד החינוך, בו מובהר לו מפורשות, עם אסמכתאות מהחקיקה והתקנות, כי אין לו שום סמכות לסגור את המוסד החינוכי. יתירה מכך אף הובהר לו כי "בהתנהלותכם, במסגרתה הוריתם וביצעתם את סגירת בית הספר הנדון, פעלתם בחוסר סמכות וכן יש בה משום הפרה של חוק לימוד חובה".

במכתבה, דרשה היועצת המשפטית ממשרד החינוך: "לאור האמור לעיל הנכם נדרשים לפעול בהתאם להוראות הדין והנהלים האמורים, ולחדול מכל פעולה המביאה לסגירת בית הספר, וזאת בחוסר סמכות".

בית הספר הבוקר, ללא שומר (באדיבות המצלם)

הבוקר, כאמור, לאחר המהומה הגדולה כאשר מאות בנות נשלחו חזרה לבתיהן - חלקן לבתים ללא הורים שכבר יצאו לעבודה, שערי בית הספר נפתחו כרגיל, וההורים שלחו את בנותיהן ללמוד, לפי ההנחיות, בתקווה שהשקט והרוגע יחזרו למקום.

יחד עם זאת, ההורים דיווח ל'כיכר השבת' כי במקום לא מוצב שומר, הנחשב שכיר של העירייה, וכן המזכירה של בית הספר לא הגיעה. פנינו לעיריית פתח תקווה בנושא אך תגובתה לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

ח"כ אליהו ברוכי, תושב העיר ולשעבר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בעירייה, פנה אמש אל עו"ד דני חורין, שמונה לאחרונה למ"מ מנהל מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים וביקש את התערבותו המיידית "בדבר סגירת ביה"ס 'בית יעקב' בפתח תקווה בידי ראש העיר בעקבות תחלואה בקורונה".

לעומת זאת, יו"ר סיעת ש"ס בעירייה, אליהו גינת, גיבה את ראש העיר וטען כי הוא היה שותף מלא להחלטה. כ"ראש אגף ביטחון וחרום הייתי שותף מלא להחלטת ראש העיר לסגור את המוסד וכמובן שאני תומך בה", טען גינת בהודעתו.

"עם כל הצער שבדבר, ואני מבין את כל ההשלכות, מדובר בהתפרצות שאנחנו חייבים לזהות ולעצור בזמן - למען בריאות הציבור", כתב גינת, "בהתייעצות עם גורמי ביטחון וחרום קיבלנו החלטה. ידענו שתהיה התנגדות. אנחנו מודעים לקושי אבל כנבחרי ציבור, רובצת עלינו אחריות כבדה. אפשר להסכים איתנו ואפשר לחשוב אחרת. ברגע האמת צריך לקבל את ההחלטה, באומץ ונחישות".

אחד התושבים תוהה בשיחה עם 'כיכר השבת', "עם כל כך הרבה אומץ ונחישות, מה קרה הבוקר? לאן הלכה האחריות? כיצד נגמרה ההתפרצות בתוך יממה אחת בלבד? מה עם הדאגה לבריאות הציבור?".

ראש העיר רמי גרינברג הסביר אתמול כי "המטרה שלנו היא אחת – לקטוע את שרשרות הדבקה, לטובת התושבים ולמען בריאותם. אנחנו מבינים את הקושי, אך בד בבד נעשה כל שנצטרך כדי להיאבק בתחלואה. העובדה שמוסד כמו תלמוד תורה 'ברכת יעקב', שנשמע תמיד לגדולי ישראל, ושחרד לגרום ביטול תורה לתלמידיו, מכריז על סגירת שעריו בגלל התחלואה האדירה שלצערנו משתוללת שם, מלמדת עד כמה המצב התחלואתי בשכונה הוא כזה - שצריכים לעצור הכל ולהשתלט על שרשרות ההדבקה. אני קורא לכולם, לשנס מאתניים ולהצטרף למאבק - שכולנו מקווים שיהיה האחרון שניאלץ לנהל נגד הקורונה.

"מול הפעילות החשובה שאנו נוקטים, מצער מאוד לראות ניסיונות של כמה פוליטיקאים מגזריים - להתסיס את הציבור נגד ההחלטות הבריאותיות שלקחנו, כשבחוסר אחריות נפשע ומתוך כוונה פופוליסטית, הם מנסים לערער על ההחלטות המקצועיות ולוקחים על עצמם נזקים בריאותיים, חולי ומוות, שעלולים לצאת מאותו זלזול שהם משדרים לציבור.

"אנחנו מי שמביאים למגזר החרדי בעיר בשורה אדירה בבינוי ובהתפתחות בתי הספר, גם במרכז העיר, גם בשכונת גני הדר, וכך בשכונות נוספות. גם בבית הספר 'בית יעקב' שאותו הוריתי לסגור, אני מביא בשורה של תנופת בנייה שלא הייתה בו שנים, לעוד ועוד כיתות ודברים נוספים. ואלה מוסדות של הציבור החרדי שלא קיבלו דבר במשך שנים מאותם פוליטיקאים שמנהלים כעת מאבק פופוליסטי זול וחסר אחריות".

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
הם לא ניצחו את גרינברג. הם עובדים על עצמם הם משחקים בחיי אדם
איציק04.01.21
23
כל הכבוד ניצחתם. תוכלו להמשיך ברצח ההמוני של זקנים שאתם מבצעים. העיקר שיש לכם בייביסיטר על הילדים שהולדתם בשביל תמונות בסלון.
דתי לאומי04.01.21
22
אתם רומזים שרמי גרינברג פיטר את השומר והמזכירה? לא מאמין, גרינברג אדם עדין מאוד ובכלל לא נקמן. כנראה השומר והמזכירה לא מרגישים טוב...
אחד ההורים04.01.21
גרינברג הוא פיל בחנות חרסינה
מאיר05.01.21
גרינברג עדין מאודדדדד .... חיחיחי
חח חח חחח04.01.21
חיחיח חיחיחח
חחח חחחח חחח04.01.21

הצגת כל התגובות

21
בלי סגירת מוסדות החינוך לכמה ימים התחלואה לא תעצר וזה יהיה עוגמת נפש אדירה. ד מתי תנסו להמלט מבידודים או לרוץ מבידוד לבידוד וככל שהתחלואה עולה הסכנה של סגר מלא מלא היא עול ראש כול ההורים מכול הערים ולא רק עליכם שמנסים לךהמלט מסגירת בית ספר שהיה רק עוזר לירדה בתחלואה...
סגר ועכשיו05.01.21
20
ניצחתם????? הורים מטופשים.. הרי הליטאים מקדשים את התורה יותר מאשר את החיים..... הם מעדיפים למות ולנצח חילוני אחד
אמא04.01.21
19
גרינברג סוגר רק את בתי הספר החרדים לכו תראו את המצב הנורא ואיום בתוך שאר בתי הספר הרבה יותר גרוע
פתח תקווה05.01.21
18
התגובות כאן מראות על בורות וחוסר הכרות עם הציבור החרדי בפתח תקווה. הציבור החרדי בפתח תקווה ובטח זה שבמרכז העיר- הם אנשים עם ראש בריא, וממש לא חסרי אחריות, מי שלא מכיר באופן אישי את הציבור החרדי בפתח תקווה- שלא יגיב. ורמי גרינברג בעצמו אומר שבתלמוד תורה "ברכת יעקב" יש התפרצות ולכן נסגר (ללא עזרתו...
נועה04.01.21
17
העיקר שסיעת שס גיבו את הבריון . לקקנים עלובים
העיקר04.01.21
צבוע מי אתה שתדבר על שס
דוד04.01.21
יחררטן הם קולטים שהוא צודק ובמגזר החרדי בפ"ת יש הדבקה רצינית אז הוא אומר לסגור והוא צודק בשכונת גני הדר יש משפחה שלמה של חולים עם 6 ילדים שונים בשש כיתות וגנים שונים חבל שהוא לא סוגר את כל המוסד כי התחלואה רק עולה ועולה והציבור החרדי כאילו אוהב את הקורנה ממש חבל כי בפ"ת החרדים ממש שמרו על הכללים
יעקב כהן 05.01.21
16
העיקר הפודלים סיעת שס בעיריה ,,,מיהרו לגבות את הביריון העירוני. נמושות עלובות נחיתיות.
העיקר04.01.21
15
את מי בדיוק נצחו.... רמי גרינברג לא יוותר על הכבוד שלו... הוא יצעק על אנשים ברחוב, כמו שהוא אוהב לעשות....
נצחו04.01.21
14
מבקש שתלמידות מצביעות ש"ס לא יגיעו לבית הספר כדי שלא ידבקו ולא ידביקו כיוון שאנחנו חושבים שרמי גרינברג צודק - אז לא נהיה צבועים וכן נגיע לבית הספר ....
אליהו 04.01.21
13
מענין ששס עדיין תומכת בסגירת מוסדות לאחר שהמון מילדיהם מסתובבים כעברייני רחוב מבטלה של חצי שנה. וכעת דואגים שגם אשכנזים יגלו כמותם
אשכנזי04.01.21
תמשיכו להדבק אתה מדבר על עברינים בשס אשכנזים המציאו את העבריינות
דוד04.01.21
12
מלחמה להשם בעמלק מדור דור , רמי (כנראה קיצור מהשם רחמים) אבל הוא ללא רחמים . הוא - אותיות מרי , ממיר ומתעמר.
גוזןך04.01.21
11
אולי עכשו ניצחתם אבל יחכה לכם בסיבוב. תהיו חכמים לא צודקים ותעשו דברים בשקט
יהודי04.01.21
10
חברה זה מלחמה על חיים לא משחקים מי ניצח ומי הפסיד .הניצחון יהיה כשלא יהיו חולים ראש העיר לא קם בבוקר והחליט שסוגרים את בית יעקב .
דנה04.01.21
9
בטיפול נמרץ גם יחגגו את ה"ניצחון"??????
משה 04.01.21
8
טיפשים על מי אתם עובדים ליטאים מטומטמים על הבנות שלכם שאחת תדביק את השניה
דוד04.01.21
רוצה לדעת מי מטומטם, תביט במראה...
מי04.01.21
7
שקר!!! הייתה מזכירה היום בבוקר אישית דיברתי איתה ושאלתי למה לא הודיעו במרחב הקולי שיש לימודים והיא אמרה לי שאין אישור מראש העיר לפתוח את בית הספר לכן לא הודיע כנראה העבירו מפה לאוזן
רחלי04.01.21
6
להודות לקב"ה שהרשע הובס
אריאל בוסו04.01.21
5
עוד שלושה שבועות מהיום כותרת בכיכר: "אבל בפתח תקווה- הרב א מרת ב נפתרו מקורונה" - שטויות, העיקר שניצחתם
דני04.01.21
מספיק לקרוא את תגובתך "נפתרו",, כדי להבין מי אתה ומה אתה מייצג !
לדני04.01.21
4
מופרעים מנוולים. עכשיו הפקידונים הנבלים של משרד החינוך יסגרו את כל המדינה בגלל שאצלכם חצי חולים ומתעקשים לפתוח ולהשתולל עם וירוסים. החרדים ישלמו בריבית דריבית על פשעיהם בשנת הזדון וקשיות העורף שעברנו, כשגררו את כל הארץ איתם יחד לתהום, רק כי הקשישים שבהם חייבים לנהוג כתינוקות שוטים, להוסיף לפגוש בחוס
נעשית סם המוות.04.01.21
3
צריך להעמיד לדין את הבריון הפושע הזה על עגמת נפש ונזק להורים ולתלמידים!
יוסי04.01.21
האמת איתך
ראובן04.01.21
לך לבקר את חולי הקורונה בבתי חולים ותראה מה זה עגמת נפש.
תתבייש לך!04.01.21
אחרי ההדבקה המטורפת הם יאכלו את הראש על הבידודים שלא רק אין לימודים אלא אף אחד לא יוכל לצאת מהבית בכלל! בסופו של דבר, אז זה לא חשוב אם היה לו סמכות לעשות את זה או לא כי בסופו של דבר זה מה שהיו צריכים לעשות לכתחילה! הכל פה ענין של חיים ומוות כל יום מתים עשרות רק מהנגיף מי רוצה לקחת אחריות על החיים של
.04.01.21
2
בסך הכל ראש העיר ניסה להציל את ההורים והתלמידות מעצמן
משה04.01.21
1
הורים שלחצו לפתוח את בית הספר הם הפושעים האמיתיים. מוכנים להשמיץ את ראש העיר בשביל האנוכיות שלהם.
הורים פושעים!04.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24