כיכר השבת

ראיון בלעדי

הרב חושף: כך חולצו היהודים מתימן לאיחוד האמירויות

הרב אלי עבאדי, אליו פנו בני המשפחה החרדית בלונדון לפעול לחילוץ הוריהם שנותרו בתימן, מספר ל'כיכר השבת', בלי להרחיב בפרטים שלא לסכן את יהודי תימן, על המבצע (עולם)

20
שלומי זייבלד | כיכר השבת | כ"ז בטבת | 11.01.21
הרב חושף: כך חולצו היהודים מתימן לאיחוד האמירויות
(צילום: courtsey וסוכנות הידיעות של איחוד האמירויות)

סוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות חשפה היום (שני) כי חולצו עוד שתי משפחות יהודיות מתימן, ואלו זכו להתאחד עם נכדיהם כעבור שנים ארוכות בהם לא נפגשו.

הרב אלי עבאדי, רב הקהילה היהודית בדובאי, מספר בראיון ל'כיכר השבת' על מבצע החילוץ ההרואי של היהודים מתימן, והבאתם לארץ שקטה ומובטחת.

בלי להרחיב בפרטים מיותרים, על מנת שלא לסכן חלילה את חיי היהודים שנותרו בתימן, מספר הרב עבאדי כי לא מדובר רק בפעולה טכנית של הטסת היהודים מתימן לאיחוד האמירויות, אלא במבצע מורכב יותר.

הכל התחיל מפנייה שקיבל הרב עבאדי מבני משפחות של אותם יהודים שחולצו מתימן, המתגוררים כיום בלונדון. הרב, נענה לפניותיהם ויצר קשר עם גורמי הממשל הרלוונטיים.

הרב עבאדי מודה לממשלת איחוד האמירויות

הרב עבאדי מבקש לציין לשבח את הממשל באמירויות. "הם התגייסו לסייע במהירות. תוך עשרה ימים מאז הפנייה, כבר התאחדו המשפחות".

מדובר במקרה השני בו איחוד האמירויות מחלצת יהודים מתימן. הפעם, מדובר בשתי משפחות. אחת התאחדה כעבור 21 שנה, והשנייה לא נפגשה "רק" 15 שנים.

על השאלה האם צפויים מבצעי חילוץ נוספים, מסרב הרב עבאדי לענות עם אותו נימוק של שמירה על חיי היהודים שנותרו בתימן.

לסיום, מבקש הרב להודות, תוך שהוא מציין כי גם המשפחות היהודיות הודו, לממשלת האמירויות על העבודה הנפלאה שעשו בהצלת נפשות, ועל כך שהביאו לאיחוד המשפחות.

יצוין כי באופן כללי, למרות שתימן נמצאת בתוך מלחמה עקובה מדם, מלחמת אזרחים של המורדים הח'ותים הממומנים על ידי איראן ופועלים נגד הממשלה, היהודים מוגנים יחסית על ידי הרשויות.

עם זאת, אלו שלא הספיקו לברוח בזמן, תקועים במדינה - מה שהוביל לכך ששנים ארוכות לא נפגשו קרובי משפחה. איחוד האמירויות, התערבה ופועלת על מנת לאחד אותם מחדש, תוך שהיא מביאה אותם מתימן ומלונדון למפגשים באיחוד האמירויות.

המפגש המרגש (צילום: סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות)

אחרי שהתאחד שוב עם משפחתו שנותרה מאחור בתימן, אמר יצחק פייז לסוכנות הידיעות האמירויות (WAM) כי הוא לא ראה את סבו וסבתו מאז שהיה ילד, לאחר שעבר לבריטניה מתימן.

הוא סיפר, "הפעם האחרונה שראיתי אותם הייתה בילדותי. הם פוגשים היום את נכדיהם הגדולים לראשונה. היום איחוד האמירויות הערביות הגשים את חלומי של משפחתי לאחר שאיבדנו תקווה להתאחד, לאחר 21 שנות פרידה".

קרוב משפחה נוסף אמר: "מילים אינן יכולות להביע עד כמה אנו אסירי תודה לאיחוד האמירויות. אנו שמחים מאוד להיות כאן מאוחדים עם בן משפחתנו. איחוד האמירויות היא באמת מולדת האהבה, הסובלנות והשלום".

"אנו מודים לאיחוד האמירויות על התמיכה הגדולה בחיבור המשפחתי הזה. זו דוגמה לגישה ההומניטרית של איחוד האמירויות, כמו גם לערכים האצילים של סובלנות וחיים משותפים".

תוכן שאסור לפספס
20 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
התימנים הם עם עקשן ואסור לרחם עליהם הייתה להם אלף אפשרויות לעזוב את תּימן אבל העדיפו את העם התימני שרצחו בהם אלפים אַז לדעתי אסור לרחם עליהם כעדיף לתת את הכספים לעם ישראל בכל מקום שהן
דויד11.01.21
כמה בורות ושיפלות יכולים להיות במספר מילים ריקות שלך
יהודי פשוט12.01.21
אין יהודים במרוקו? אין יהודים באירן? אין יהודים בארה"ב? אין יהודים ברוסיה? אין יהודים באירופה? כנראה שלמדת בישיבה ללא מקצועות ליבה , אז כנראה לא למדת שהתימנים הם בין העולים הראשונים של של עדות המזרח. אז יצא שהעקשן היחיד הוא המוח הקטן שלך...אבל אפשר עדיין לעשות בגרויות באנקורי!!!
לדויד הלא היקר12.01.21
התימנים עם עקשן והתורה אומרת על עם ישראל "כי עם קשה עורף הוא" אז סימן שהם יהודים אמתיים !!! ואגב נאמר על בני ישראל ביישניים רחמנים וגומלי חסדים... רחמנים הכוונה לרחם גם על בריות עקשניות שאולי טעו בעבר
אפרים12.01.21
לפי ההגיון המעוות שלך האם גם ליהודי אירופה היו אינספור הזדמנויות לעזוב לא לעזור?
חי12.01.21
כמה פיגור שיכלי יכול ראש קטן שכמוך להכיל. לך תעשה בגרויות ותלמד מי הראשונים שעלו לארץ...לפני המרוקאים, ולפני הפרסים, ולפני הרוסים, ולפני יהדות ארה"ב....יטמבל!!! אלא שנשארו שמה זה בגלל הממסד החילוני והפריצות בארץ, וגם קצת בגלל אנשים כמוך....
שחורי12.01.21
בושה וחרפה יהודי ששונא את אחיו היהודים, נא לא להוציא דיבה על עדה שלמה! ואהבת לרעך כמוך!!! כדי לך להכיר זאת ובעיקר ליישם!
.12.01.21
הרשעות והבורות שלך מתחרות זו בזו. התימנים הבודדים שנשארו שם, בעיקר בגלל שראו את הטרגדיה הרוחנית של העולים בשנות קום המדינה. רוב מוחלט של העולים דאז שהיו כולם יראים ושלמים, פרקו עול כאן בארץ, ולא משנה כרגע הסיבה.
פשוט לא נכון12.01.21
10
שמעו סיפור. בתימן היה ילד משחק בכדור. עבר חותי . והכדור פגע בראשו. הוא הוציא רובה ורצח את הילד בו במקום. קצת סוף טוב לסיפור. החותים עם כל האכזריות שלהם. במקרה הזה הם הוציאו להורג את הרוצח.. אבל בלי זה החותים יורים שם באנשים חופשי חופשי כולל ילדים. ירי צלפים יום יום . החיים שם בלתי נסבלים
המומחה14.01.21
9
יהודי תימן הם המיוחסים שבעם ישראל. הם שבט יהודה עם לויים וכהנים שגלו לשם בימי חורבן בית ראשון כפי שהדבר מתואר במדרש איכה רבה. זו העדה הכי תורנית בעם ישראל וששימרה לעם ישראל את היהדות וצורה הכי מקורית והכי מדוייקת. כדי לשבר את האוזן. רוב יהודי אשכנז וספרד לא קבעו עיתים לתורה ביום ובלילה. לעומתם יהודי
משה12.01.21

הצגת כל התגובות

8
יש לי הרבה ידידים מתימן לא יהודים. הם עם נפלא. מכניסי אורחים.. וגם פגשתי תימני יהודי משם לפני 12 שנה והוא אמר שהם שמחים שם. בקשר לדובאי . זה המדינה כמעט היחידה שמרחמים על העם הימני ובונים להם בתי חולים ומספקים להם אוכל. בגלל זה כנראה. הם הגיעו לדובאי. אמנם לא הכל לשם שמים כי דובאי מנסם לקחת קצת איי
אחד שמבין12.01.21
7
כל הכבוד לרב. נראה איש מעניין
אברהם יעקב12.01.21
6
באחד השיעורים של מארי יוסף קאפח על מורה נבוכים נשאל, למה הקב"ה הכי צריך לצוות את בני ישראל לצאת מהר מהר ממצרים, ענה להם מארי יוסף, ראיתם מה קרה לתימנים בתימן, "כי לא גרשו מתימן, עד עכשיו נשארו שם", וזה אמר בשנת תשנ"ד....
נחום11.01.21
5
אגיב לשני הכותבים האחרונים שדבריהם דברי הבל חשיבה וראיה קצרה כאשר רואים את הבודדים שנשארו שם בגלל ההכרזה של ראש הממשלה בן גוריון שסגר את הגבול ולא יכלו לצאת מתימן ומלבד זה החרבן שלבשה יהדות תימן בארץ ישראל מבחינה רוחנית ירידה תהומית מוטב היה שכל יהדות תימן היתה נשארת בתימן ולא מגיעה למדינה הזאת שהחר
יעקב 12.01.21
4
חשבתי שרק הרב דוכמן הוא הרב הקהילות איפה צץ לו פתאום עוד אחד? יש מקום לכולם
shmoyger13.01.21
מזמן הוא הרב הספרדי של איחוד האמירויות. הוא חלבי ומדובר מספר שפות, כולל ערבית ואנגלית. כנראה לא שמעת עליו כי הראשל"צ לא נפגש איתו בביקורו, כנראה מפני שהוא ערק מש"ס. (חבל שרבנים מערבים תורה ופוליטיקה, זה יוצר רק שנאה ופירוד)
שלום13.01.21
3
כמה תגובות נבובות וחסרי תוכן וממש בורות ביחס ליהודי תימן הטהורים ללא רבב של עירבוביא ומחשבה פסולה שיש לכמה מהכותבים כאן לצערי הרב, לכו ותעשו שיעורי בית לעומק ואחרי כן אולי תתחילו להבין מהי גדלותם של יהודי תימן.
השיירה עוברת12.01.21
2
למגיב יעקב, הרמבם הביא טעם זה במו"נ לגבי יציאת בני ישראל ממצרים, ואם לא היו יוצאים, גם היה לך מה להשיב, שלא רצו להיות בחטא העגל ועוד. והוא הדין לתשובת הרב קאפח, שהשליך לגבי התימנים שלא יצאו מתימן. וכל היודע מעט היסטוריה שם, יודע שרבים לא רצו לצאת לא רק בגלל רוחניות, אלא בגלל שהערבים נתנו על רכושם עש
נחום12.01.21
1
אשריך הרב הגאון רבי אליהו עבאדי יחשל"א איש אשר רוח אלהים בו מלא אהבת ישראל מוסר את נפשו כדי להציל יהודים בכל מיני מצבים ואפשריות אם זה חייהם ואם זה תורתם לחנך אותם לדרך התורה והיראה לכל אורך הדרך תומך עם אוזן קשבת לכל נצרך מאחלים לו הצלחה בתפקיד החשוב שמכהן בו עתה כרב הראשי לאיחוד האמירויות ויקוים ב
עזריאל11.01.21
למדינת ישראל
אבאתו12.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24