כיכר השבת

המונולוג של אבי מימרן

"לבקש ממך יפה לא להרוג את השכן שלך זו הטפת מוסר?"

"מספיק להאשים את כל העולם, אין כאן רדיפת דת. זה לא התקשורת שמדביקה את הנשים האומללות, זה אתה שהיה חשוב לך החיידר של הילד" • העיתונאי אבי מימרן במונולוג חד ונוקב • האזינו (חרדים)

198
אבי מימרן | כיכר השבת | ו' בשבט | 19.01.21
"לבקש ממך יפה לא להרוג את השכן שלך זו הטפת מוסר?"
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

בפתח 'המדורה המרכזית' ברדיו 'קול חי', המגיש הבכיר אבי מימרן, בחר לפתוח במונולוג חריף מאוד בביקורת פנימית על התנהלות המגזר החרדי בימי הקורונה. האזינו.

המונולוג המלא

ממש ברגעים אלו נאבקות על חייהן 9 נשים צעירות, אמהות לילדים, חלקן לפני לידה או אחריה, וכולן במצב אנוש מאוד. בלי מחלות רקע, רק קורונה. לכל תשע הנשים הללו יחד יש בבית 47 ילדים מתחת לגיל 18.

5 נשים כבר נפטרו בחודש האחרון, גם הן, אמהות לילידם, פחות מגיל 50, שהיו בריאות לחלוטין, עד שנדבקו בקורונה. 432 אנשים ונשים בני הציבור שלנו – נפטרו עד כה מקורונה. מתוכם: 168 אנשים עד שלא עברו את גיל 74. מתוכם, 34 אנשים שלא הגיעו לגיל 55!. ומה זה משנה הגיל? למה זה משנה אם לאדם היו מחלות רקע או לא?

כי נכנסה לנו למודעות תפיסה שאומרת: קורונה הורגת רק חולים וקשישים! אז העובדות מוכיחות שזה לא נכון. והתורה מתייחסת לחייו של אדם חולה בן 90 בדיוק כמו שהיא מתייחסת לחייו של נער צעיר ובריא בן 15.

סנהדרין לא עשו הנחות לרוצח בשוגג שהיה בורח לעיר מקלט – אם הוא רצח בשוגג אדם בן 70 עם מחלות רקע.

ולכן אני חוזר על המספרים: 432 גברים ונשים מהציבור החרדי נפטרו. 78 גברים ונשים מהציבור החרדי מאושפזים עכשיו במצב קשה מאוד. בהם, 9 נשים צעירות בהריון, אמהות לילדים קטנים. ואלפי חולים שנמצאים בבתיהם. כן. אלפי חולים. יש בהם חולים קל, בינוני וקשה.

יש עכשיו אנשים שמוכנים לתת את כל הרכוש שלהם בשביל עוד קצת אוויר בריאות. עד כאן העובדות! עובדות. שחור על גבי לבן. אפס פרשנות, רק עובדות.

והנה עוד כמה עובדות פשוטות: התורה מצווה אותנו לשמור על הבריאות שלנו ככל שזה בידינו. הציווי מדאורתייא הפשוט והידוע לכולם הוא: ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. ויש עכשיו קומץ של אנשים ששומעים את זה וקופצים ואומרים:
מספיק כבר לומר את זה! הפכתם למשרד הבריאות? כל היום זה מה שיש לכם לומר? להפחיד אותנו? בריאות ובריאות..

מה עם לימוד תודה? זה לא חשוב? ילדי התלמודי תורה לא חשובים? בריאות יותר חשובה מהתורה של בני הישיבות? של אברכי הכוללים? עוד מעט נדבר על התורה שלנו. ובכלל על עולם התורה.

אבל לפני זה. יש ציווי בתורה לעשות חתונה עם 800 משתתפים? חתונה??? זה כוילל? זה תלמוד תורה? אין אחד מבין כל משתתפי החתונה שיכול חס ושלום להדביק מישהו ולהרוג אותו? או אותה.. או אישה בהריון?

ועכשיו קצת על הבריאות. איך חז"ל התייחסו לנושא הזה. אם היו היום בדורנו את האמוראים הקדושים, במה הם היו עוסקים בבית המדרש?

אז הנה הגמרא מספרת במסכת שבת בדף פ"ב עמוד א'. ואני אשמיע את ההסבר של הגמרא מהמגיד שיעור מבית "דרשו", הרב מאיר שפרכר שליט"א

רב הונא אומר לבן שלו רבה, לך לבית המדרש של רב חסדא, ותלמד ממנו הלכות בריאות הגוף! אדרבה הוא אומר, אם זה מה שהוא מלמד, אז כל שכן שאתה צריך ללמוד ממנו. ולא מדובר שפם על דברים של פיקוח נפש, שיכולים להרוג מישהו... אנחנו מדברים על 432 יהודים חרדים ויראים שנפטרו! ועל אלפים אחרים נוספים.

כתב הרמב"ם הלכות דעות פרק ד הלכה א: " צריך האדם להרחיק את עצמו מדברים המאבדים את הגוף, ולהנהיג עצמו בדברים המברים והמחלימים"

שלחן ערוך יורה דעה סימן קטז ס"א: כל מכשול שיש בו סכנת נפשות, מצות עשה להסירו ולהישמר ממנו, ולהיזהר בדבר יפה יפה, שנאמר: "הִשָּׁמֶר לְךָ וּשְׁמֹר נַפְשְׁךָ מְאֹד". ואם לא הסיר, והניח המכשול המביא לידי סכנה, ביטל מצות עשה. על כן, לא ישתה מים מגולים, ולא יתן מעות לתוך פיו שמא יש עליהם זיעה, ועוד ועוד...

שמעתם על מישהו שנפטר כי הכניס מעות לפיו? ובכל זאת, שולחן ערוך מפורש: ביטול מצוות עשה. אז מה נאמר על חתונה? על בר מצווה? על ברית? על שבע ברכות? החשש שמישהו שם חולה ומדביק עוד שניים שמדביקם אחר כך עוד עשרה בבית הכנסת... וסוף השייירה הזו יהיו ארבעה או חמישה נפטרים.. למה? כי למישהו היה חשוב מאוד מאוד להיות דווקא היום בכולל!

מילא כולל.. אבל היה חשוב לו להיות בברית של איזה בן דוד. אני פונה עכשיו רק לאלו שמזלזלים בבריאות של כולנו:
אתם גורמים לביטול תורה של רבים! במשך ימים שלמים! כי כל יום שהמגפה כאן, אין לימוד תורה בצורה מסודרת. גם ילדים שלומדים בניגוד להנחיות במחתרת.. הם לא באמת מרוכזים ולומדים.

אתם שגורמים למאות אנשים להאבק עכשיו עם מכונת ההנשמה שלהם! להתחנן לאוויר. לאלפים גרמתם כבר לאיבוד כוחות הגוף, לעייפות אדירה, לאיבוד הטעם והריח גם אחרי חודשים מאז שהם החלימו.. אתם גורמים להלוויות. לנפטרים. לאלמנות. ליתומים. לבכי.

כן אתה שמסתובב בלי מסכה, שהולך לאן שבא לך, שנכנס ויוצא מהשטיבלאך בשביל תפילת מנחה.. אתה גורם למאות נפטרים שלא יוכלו יותר להתפלל מנחה. זהו. הם בקבר. אבל המנחה שלך חשובה!!

מספיק להאשים את כל העולם! אין כאן רדיפת דת! זה לא התקשורת שמדביקה את הנשים האומללות הללו. לא ליברמן ולא ביבי ולא אף אחד אחר! זה אתה שהיה חשוב חשוב לך החיידר של הילד.

זה אתה שיודע שאתה צריך בידוד... אבל אין לך שום אחריות. מצפצף. כאילו משרד הבריאות זה הק.ג.ב ואתה אותו יהודי ברוסיה שמוסר נפש למצוא כזית מצה בפסח. מי יתן את הדין?

מה אכפת לנו מהחילונים ומההפגנות בבלפור? זו התשובה שלכם? החילונים מנחים תפילין? הם שומרים שבת? הם מקיים את ונשמרתם מאוד לנפשותיכם?

ואז בא עוד איזה חכמולוג שאומר: אתם התקשורת החרדית שעושים את החילול ה' הכי גדול! אתם חבורת לבלרים שמטיפים מוסר. מי אתם בכלל? נכון זה מה שאתה אומר שם? אז הנה אני אספר לך. זה לא מוסר! זה לא מסילת ישרים. מי אנחנו שנטיף מוסר אחד לשני. לבקש ממך יפה שאל תהרוג את השכן שלך.. זה מוסר? לבקש ממך שתאפשר לישיבות לחזור ללמוד, זה להטיף מוסר?

והחילול ה' הכי גדול בעולם זה אותם סרטונים מחתונות ותפילות המוניות שמסתובבים בכל העולם וגורמים לאנשים להתרחק עוד קצת מהיהדות! עוד קצת לשנוא את התורה חלילה. עד מתי נצטרך לצעוק את זה? מה קרה לנו?

קחו אחריות על המשפחה שלכם. על עצמכם. אל תצאו בלי מסכה! אל תלכו לשום חתונה. אנשים מתים מזה!!!
אל תלכו לבתי כנסת מלאים בבני אדם! זה מצוות דרבנן מול מוות של אחרים. לכו לערי מקלט. תברחו למקום רחוק. לא כאן בתוך ירושלים ובני ברק. תסתכלו על מודעות האבל!

מה זה משנה אם אתה חסיד, ליטאי, ספרדי, הפלג הירושלמי, מזה משנה? זו לא מחלוקת על אידאולוגיה והשקפה! זה חיים ומוות.

הדברים נאמרים בכאב, לחלק מאוד קטן בתוכנו שעושה דין לעצמו וגורם לכל השאר לעוד ימי סגר, לקושי כלכלי נוסף, לסגירת בתי המדרש, לנזק רוחני אדיר למאות ואלפים.

וכמה מילים על אחריות המדינה: תפקידה של המשטרה לאכוף את הסדר. נקודה. אם יש נגיף שמסתובב בים אנשים והורד כאן נשים צעירות ובעלי משפחות בשיא חייהם.. צריכים לעצור את הנגיף הזה. ורם הנגיף נישא על ידי בני אדם שמסתובבים ברחובות, צריך לעצור את האנשים האלו.

תפקידם של שליחי הציבור בעת הזו לעשות משהו! הסגר הזה לא רציני, לא עוזר ולא מוריד את המספרים. המספר היחיד שעולה מידי יום זה מספר הנפטרים והחולים במצב קשה. איפה אתם ראשי הערים החרדיות? קולכם לא נשמע. יש לכם עיר, עם סמכויות ותקציבים. עם מאות עובדים, ואגפים שונים.

לא אתם צריכים לברוח לעיר מקלט... לא אתם. איפה אתם? קומו ותביאו תוכנית רצינית בשיתוף עם כל הרבנים, ותתחילו לעשות סדר! במקום שאין איש השתדלו אתם מאזינים להיות אנשים! כל אחד במקומו! לקחת אחריות עליו, על משפחתו. מותר ללמוד בבית, אין איסור כזה. מותר להתפלל בבית. מותר. מותר לא להגיע לחתונה. ולא להגיע לאירועים.

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם!

תוכן שאסור לפספס
198 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
134
יישר כח גדול ! כל מילה פנינה !!! כמה שעות אתה בודק את האתרוג עם זכוכית מגדלת ? כן אתה שמחמיר באין ספור גדרים וסייגים, מנהגים וחסידות, לא יכול להקפיד על המצווה הגדולה מכולם שדוחה אפי' שבת ??????? לאן הגענו ????????????????
יוסי19.01.21
133
גדולי ישראל?? האדמור מדראג וקרטצינף ובלז טובים רק לבחירות. לבלר
פתאום אין 19.01.21
132
חבל שהחת"ס לא קרא את הכתבה, הוא בטוח היה משנה את דעתו ומורה לסגור את הישיבות.
יהודי19.01.21

הצגת כל התגובות

131
להעיף לכל הרוחות את כל המנהיגות הפוליטית . ממלאים פיהם מים . פוחדים מהעסקנים שלוחשים למנהיגות הרוחנית ונותנים להם עצות אחיתופל.
חיים19.01.21
130
מישהו יודע מה ההבדל בין עפר שלח ליאיר לפיד? מישהו יודע מה ההבדל בין יאיר לפיד לגדעון סער? מישהו יודע מה ההבדל בין גדעון סער לבוגי יעלון? מישהו יודע מה ההבדל בין בוגי יעלון לבני גנץ? מישהו יודע מה ההבדל בין בני גנץ לרון חולדאי? מישהו יודע איך אנשים זהים ומסוכסכים יאחדו את העם?
תמר19.01.21
129
הוא צודק אבל מה לעשות שזה נופל על שיניים ערלות... לא יודע למה אבל הזהירות מהקורונה נעשתה כרעיון פוליטי ואידיאולוגי וזה לא יעזור ששדרני תקשורת ידברו על העניין..... אין מה לעשות חוץ מלהתפלל על האנשים הללו שיתעשתו ויתחילו להזהר...
יהודי חכם19.01.21
צודק במיליון אחוז אבל בטח התכוונת לאזנים ערלות
צבי19.01.21
128
גם אם טענות התקשורת נגד החרדים היא נכונה, היא לא היתה מפעילה כזה דבר - סיקור ותוכחה - נגד הערבים או נגד קבוצות הקרובות לתקשורת. [תמיד הסיתו בתקשורת נגד החרדים ולא היה להם על מה כי 99% מהחרדים לומדים בישיבות ומתפללים בבתי הכנסת וכו' ועכשיו מפרוץ הקורונה שנהיה עבירה להתקהל יש להם מה לשדר על הפרת ההנחי
משה בן אברהם19.01.21
127
כל מקהלת הכל סבבה - שאשא ביטון, בנט, שקד, רם שפע ושות, שהתנגדו לסגרים, הם אלה שזועקים היום על מספר הנפטרים.
גרין19.01.21
שכבת את חברי הכנסת, הרבנים והעסקנים...
א19.01.21
126
אז בואו נתחיל בבדיקת העובדות לדברי ליברמן היום באשדוד: מה נאמר? "אני לא מבין למה עד עכשיו לא הוציאו צו סגירה לפורעי החוק כאן. מה שראינו כאן אתמול זו הפרה בוטה של החלטות ותקנות הממשלה, מאות תלמידי ישיבה לקחו חלק באותה מהומה ואלימות אתמול. וכלום- כרגע הישיבה פתוחה". העבודות: יושב ראש ישראל ביתנו אבי
מזרחי19.01.21
מה לכל הרוחות אתה רוצה, להודיע שאתה הרבה יותר מטומטם ממה שמטומם יכול להיות מטומטם?? איך כל מה שכתבת קשור לעובדות שהוא הציג ?? לחתונות המוניות, להפרת בידודים, למניינים ענקיים, ללכת בלי מסכות וכו' וכו'. או שמספיק לך שליברמן משקר ביחס לכל החרדים אז שלום כלי נפשי, ולא צריך כבר לבדוק את הפשעים
אפלטון19.01.21
צודק! איך עלית על זה שליברמן גם לא שומר לגמרי על ההנחיות??? לך תספר על זה למשפחות חרדיות שאיבדו את יקיריהן בגלל צפצוף על ההנחיות בציבור שלנו. הכל בגלל ליברמן. אפשר להמשיך לזלזל.
חרדי נרגש19.01.21
125
תכלס מזל שמישהו קיבל שכל להתעצבן ככה כי השעתי מהנאיביאות כבר
סעהגס19.01.21
124
כל מילה בסלע!!
אבי19.01.21
123
מילה בסלע נבחרי הציבור ישלמו בכסאם בבחירות הקרובות. אל דאגה. הם יזכו לשבת הרבהההה זמן בבית ולחשוב על עצמם.
יהודי19.01.21
אמן.....................
יהודי19.01.21
122
ישר! אמר את כל מה שהיה צריך להאמר! לאלוקים לשוב קודם כל שתחיו לפני שתלכו לבית כנסת
ח19.01.21
121
אני מסכים עם קול הזעקה, לא רק במונולוג הזה אלא יחד עם לא מעט חרדים שמשמיעים את זעקתם בימים האחרונים כי יש תחושה של תסכול עז ביותר מההתנהגות בציבור שצריך לייצג את דרך התורה. לראות חילולי השם בציבור של שומרי תורה זה מאכזב בצורה אדירה. ולראות חוסר אכפתיות למוות של אנשים בציבור שומר תורה ומצוות- זה כבר
ניב19.01.21
120
כל הכבוד
בבר מבבר שבע19.01.21
119
אשריך אבי הלוואי ויהיו עוד קולות כאלה. כמה שאתה צודק!!!
יעקב19.01.21
118
הם מקשיבים להנחיות של דר שאשא ביטון
מלכה19.01.21
117
העיר היחיד שאין מתים זבה בית שמש שמה לומדים החיידרים והתורה שומרת אולי הגיע הזמן שתתעוררו ותבינו שזה שאתם לא לומדים ה דורש ממכם משהו ?
בית שמשניק 19.01.21
על מה אתה מדבר? אנחנו עדיין זוכרים את האישה הצעירה שהייתה בין הנפטרים הראשונים...
מצדרביעי19.01.21
כן? מה עם ביתר? גם שם אין נפטרים?
מזמשנה20.01.21
116
סליחה שאני חולק עליך דמוגוג בגרוש עוד איזה עיתונאי מתייפיף ברגע שרב חיים אמר לסגור חיידרים סגרו חיידרים מה אבי מימרן יותר חכם? כי יש לו מקרופון והוא יודע לראיין? רוב הציבור שומר על ההנחיות ומתפללים בקור בחצרות דווקא מי שטס לחול ולא שומר על בידוד זה חילונים עד עכשיו אין לאף אחד הוכחה שהמסיכה עוזרת
אבי19.01.21
צר לי לעדכן אותך אבל יש הרבה חיידרים פתוחים למרות שר' חיים אמר לסגור
מזמשנה20.01.21
115
כל הכבוד!! אחלה שדרן!
ח19.01.21
114
חותם על כל מילה ישר כח אבל צריך להגיד ביושר ובאמת מי מהאדמורים והחצרות זילזלו בהנחיות ומי מהעסקנים והמומחים הביאו אותם לשם אתה מדבר על ציבור אבל יש בחתונות הדמים האלה אדמורים שלא מוחים בלשון המעטה אז מה אתה רוצה מהעם ומטיף לו מוסר אם הרבי של איזה חסידות היה דופק על השולחן ומוציא אזהרה וקפידה על
אליהו ראש ברזל19.01.21
סוף סוף יש למישהו אומץ להפנות את האצבע המאשימה לכיוון הנכון.
רפאל19.01.21
113
לכל אנשי הימין שמתכוונים להצביע לגדעון סער, תשאלו את עצמכם שאלה פשוטה. מדוע נוני מעניק לו כתבת שער מחמיאה.
פריד19.01.21
112
גדעון סער- לך. זאב אלקין- לך. נפתלי בנט- לך. אהוד ברק- לך. אהוד אולמרט- לך. בני גנץ- לך. יאיר לפיד- לך. בוגי יעלון- לך. מנדלבליט- לך. גבי אשכנזי- לך. יפעת שאשא ביטון- לכי, ואל תשכחי לטרוק את הדלת אחריכם.
זיו19.01.21
חחחחח סרוט טוב שזכרת את כולם
שירן20.01.21
לא כתבתה ביבי בא
אני19.01.21
111
כל מילה נכונה וד״ל
אהרן19.01.21
110
כל מילה נכונה!!!!! בעז"ה אקפיד יותר....
אני19.01.21
109
אחרי כ"כ הרבה נרצחים בידי רוצחים מתחיל הטון להשתנות מתחילים להפנים. וידע כל אחד ואחת שהודעה לשלטונות על הפרה זו מצווה וחובה אחרת אנו שותפים לרצח!!!
יענקי19.01.21
108
כל מילה אמת. קול קורא במדבר. המנהיגים אכזבו, קובעי דעת הקהל אכזבו. חברי הכנסת אכזבו. טורים כמו שלך, של ישי כהן, של שלהבת חסדיאל, היו צריכים להפוך להסברה, יום יום, שעה שעה. אז פעם בשבוע מתקשר ראש עיריית בני ברק, העיר הקדושה עם החולים הקדושים והמתים הקדושים ומתריע על המצב הגרוע. ובאתר הזה מתפרסמות תמ
רונה19.01.21
107
יישר כח גדול!!! ולוואי שנפנים. דברים פשוטים. "לא תעמוד על דם רעך". בין אדם למקום לא יכול לבוא על חשבון בין אדם לחברו בסיסי. ואם כן - זהו זיוף חמור של היהדות ורצונו של הקב"ה. חד משמעית.
יישר כח!!19.01.21
106
השירות המטאורולוגי: גשמים כבדים צפויים החל מהערב בכל רחבי הארץ. שאשא ביטון: זה לא גשם עד שלא יראו לי נתונים.
אורלי19.01.21
חזק!!!!!
אני19.01.21
105
מכל העולם מתקשרים לנתניהו מתחננים לספר של בנט, לנתונים של שאשא ביטון ולקשרים חובקי העולם של לפיד.
תמר19.01.21
104
צודק במאה אחוז אבל איפה היית עד עכשיו. ומדוע אנחנו רואים עוד ספרדים בבתי כנסת שלהם מתפללים זה לא אמור לנו הספרדים מה אנחנו נקיי כפיים לא צריכים לבקש לנו הספרדים נא לא להרוג את שכנינו מדוע אנחנו מלינים כשרואים אנשים אחרים ומדוע מימרן לא מדבר ומזכיר גם אותנו. גם אנחנו צריכים לומר "ידינו לא שפכו את הדם
מוישי20.01.21
אכן הדבר פלא... אין ציבור שגדולי הדור שלו התבטאו בצורה יותר ברורה, חריפה ופומבית. עיין למשל השיעור השבועי של הגהר"י יוסף, וכן אחרים. אל נא אחי תרעו...
מגיב20.01.21
103
כל מילה בסלע. יישר כח.
שירה20.01.21
102
סליחה, זה לא התפקיד של עיתונאי חרדי, לומר שהחרדים אשמים ושהחרדים רוצחים (במילים אחרות), הרי ראינו בתחילת הקורונה בזמן שכל החרדים כולל כווווולם שמרו על ההנחיות והיו סגורים בבתים בשונה מהציבור הכללי, שגם אז הנגיף השתולל יותר אצל החרדים, וכנראה שהסיבה לכך היא בגלל שהחרדים חיים בצפיפות, הרבה נפשות בבתים
shalom o20.01.21
זה תפקיד שלו ושל כל אחד מאיתנו להתעורר ולחשוב קצת ובמקום שאין אנשים טוב שמישהו החליט להיות איש
אברהם20.01.21
101
תודה אבי שהרמת קול זעקה אמיתית ונכונה, ואם מדבריך יזכו עוד כמה יהודים להתחזק בשמירה על הבריאות ואפילו חיים של אדם אחד בלבד ינצלו, שכרך רב משמיים!!!
בן19.01.21
100
צודק 10000% אחוז אבל מה לעשות שהרבה בציבור החסידי חושב שהוא יודע הכול
26719.01.21
99
אבי, בא נסביר את דבריך לציבור מי שעדיין לא הבין העובדות - אתה חצוף מחוצף שכרגיל מביע את דעותיך לכלל הציבור אפילו כנגד גדולי ישראל!! של נעליך מעל רגליך! בטרם תערב את התורה עם דעותיך המעוותות!! אנחנו הציבור החרדי מבקשים ממך אל תפגע בתורה הקדושה שלנו!! אל תיגע!! אם תרצה תמשיך לדבר פוליטיקה לשון הרע ור
חרדי אמיתי! 19.01.21
בושה!!!!! שומעים , רואים ומרגישים שאתה עצניק עם אייפוןןןןן
בוצ'אצ'וב19.01.21
כאשר גדולי ישראל מורים מורים להפיץ מחלות, אז מצוה לא לשמוע להם.
רפאל19.01.21
אתה חרדי אמיתי???? חחחחחחחח אין לך קשר לתורה תתביש לך!!! אולי מהיום תתחיל לקיים מצוות!!! והמצווה הכי חשובה היום זה ונשמרתם מאד לנפשותיכם!!!!!
אני19.01.21
גדולי ישראל לא יודעים כמעט כלום על המצב בוא תסביר לי מה היית אומר אם היו אומרים לך "הציויינים רוצים לסגור את הישיבות והחיידרים כי איזושהי מחלה" זה כל מה שהם יודעים על הקורונה
מזמשנה20.01.21
98
היו תקופות שמי שהלך ללמוד תורה, סיכן את עצמו ואת השכונה כולה, ובכל זאת מסרו נפשם למען שמו יתברך, צריך לזכור זה לא קרונה, זה חשבון של בורא עולם, יש מלאך המות והוא מקבל הוראות, קולנו צריכים לחזור בתשובה שלימה, ולקחת זכויות לחיים,...!
יואל20.01.21
97
דברים כדרבנות! ישר כוח! רפואה שלמה ומהירה.
גיטי20.01.21
96
אין תקווה בחיים למיעוט החסר היגיון לחלוטין הזה... ועוד להם יקראו חרדים ???? בגלל שהם מתפללים שלוש תפילות ביום???או בגלל שעל הדרך הם רוצחים עוד עשר איש ועושים חילול ה' הכי מהודר שיש , וכדאי להתחיל לראת את המציאו מול העיינים!!!!!!!!!
נתנאל20.01.21
95
כל מילה צודקת.
די לשתוק19.01.21
94
אבל מי שאמור להשפיע על המדביקים האלה זה הרבנים שלהם, לצערינו היום לכול אחד יש רב אחר וכול אחד מחליף רב כמו גרביים זה נקודת הבעיה
יצחק19.01.21
הבעיה היא לא שמחליפים רבנים. הבעיה היא שגם רבנים הנקראים "מתונים" הורו לפתוח מוסדות חינוך בניגוד להוראות הקורונה. הבעיה היא שאדמו"רים המשיכו לנהל טישים וחתונות רבות משתתפים תוך זילזול בחיי אדם.
רפאל19.01.21
93
דברים חדים ונכונים!!!!!!!!!!! אבי מימרן עיתונאי בחסד מוכשר ממולח וחכם והכי חשוב ירא שמים אמיתי!!!!!!! עיתונאי מסוג שחסר בציבור החרדי. תמשיך בעבודת הקודש בכל הכוח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
קובי19.01.21
92
סוף סוף מישהו נורמלי ואמיתי !!
צבי19.01.21
91
כל הכבוד
יאני19.01.21
90
"מילא כולל"?? כוילל הכי לא!!! מצוה הבאה בעבירה. ואיפה הייתם, כשנהרגו פחות, למה לא הקמתם אז קול זעקה? ואיפה הייתם כשאנשים איבדו פרנסה בגלל ההדבקות הרבות, והמזלזלים בהנחיות, זה כן מותר???
שמשון19.01.21
89
כל כך נכון ועצוב
שיר20.01.21
88
כל הכבוד!!!עצוב שזה נכון
יוססס22.01.21
87
אבי ממרח,לך דבר בגן חיות.שם מקומך.
יהודי א20.01.21
מי אתה שככה תדבר על איש יקר
מאיר20.01.21
86
סוף סוף יש מישהו שאומר את האמת הנוקבת. ולכל שאר האנשים תפסיקו עם התגובות המטופשות כן לומד לא לומד. זה באמת ענין של מוות וחיים. תראו מה אנרכסטיות גורמת
ללא שם20.01.21
85
חזק ביותר אין מילים...
אבי20.01.21
84
יפה כתבת מזעזע איזה חילול ה נגרם בעולם כולו. זה הופיע בכל שידורי חדשות בעולם. ויש כאן עדיין אנשים שמגיבים בהתנשאות ולא מבינים שמי שזרק אותם מבית המדרש זה הקב"ה שלא רוצה מתורתכם המתנשאת. אנחנו לא נתכופף מול שום אברך שמחלל שם שמים בפרסיה ולא משנה כמה שטייגען הוא נתן, כשזה בלי מוסר ועבודת המידות זה
שמילו20.01.21
83
אני מסכים איתו ברוב הדברים. אבל קשה לי עם זה שאנשים שכמעט ואינם לומדים תורה, וודאי שאינם שקועים בה, מצויים ראשם ורובם בחדשות וברשתות החברתיות, מנהלים אורח חיים בזבזני, משרתים בצבא, וודאי שהם הרבה פחות יראי שמים מרוב האברכים שאני מכיר הממיתים עצמם באהלה של תורה מתוך הדחק. והם נהיו המחנכים של הדור המו
מיהו המוכיח בשע19.01.21
צודק צודק צודקקק זה לא רק הדאגה לשלום הציבור זה גם קצת מהשנאה הזו...של עמי הארץ לתלמידי חכמים
בשער20.01.21
בציבור החרדי אלו שאומרים את הדעות אלו התלמידי חכמים והצדיקים. זה אחד מהדברים שמבדילים אותנו מהמזרחי ובושה לציבור שלנו שאנשים ריקים אלו (שדרני הרדיו והאינטרנט) הם אלו שאומרים דעות, גם אם במקרה זה רוב דבריהם נכונים
מי הם?20.01.21
82
נכון מאוד
בני19.01.21
81
הביקורת לא נאמרה על תלמודי תורה, וכן ישיבות העובדות ע"פ מתווה מוסכם. ילדים בגילאי ת"ת לא מדביקים, ובחורים שסגורים בישיבה אינם בסיכון ולא מסכנים אחרים. הביקורת הופנתה לאלה שמזלזלים בהנחיות מתוך קלות דעת, ויותר גרוע - מתוך ההשקפה. עושים שמחות גדולות, לא עוטים מסכה מצטופפים באופן מסוכן. אמנם תורה מגנ
בעה"ב20.01.21
80
אבי אתה פשוט צודק!! המילים הנוקבות שלך היו במקום!!!!!! אני בכל הסגרים לא יצאתי מהבית!! כולל עכשיו וגם סתם ככה הקפדתי מאוד על ההנחיות !!כדי לא לסכן את ההורים שלי ומישהו אחד שמכיר את אבא שלי קרא לו שיעזור לו במשהו והוא היה חולה קורונה והוא לא אמר לו ובגללו כל המשפחה שלי נידבקה בקורונה והיה מזעזע עדיף
שירן20.01.21
79
ההיתממות כאן מצחיקה. הרי אם ר' חיים ור' גרשון יגידו: לסגור הכל. הכל ייסגר מיד אצל הליטאים. אם הרבי מבעלזא וויזניץ וגור יגידו: לסגור הכל. הכל ייסגר אצל החסידים. אלא מה? הם לא אומרים. הם יודעים כמוך כמה מתו וכמה חולים יש, ובכל זאת- הם שותקים, כי הם סבורים שלמרות הכל, להמשיך את החיים היהודיים. כל הישיב
אני רק שאלה20.01.21
והוי מתחמם כנגד אורן של חכמים, והוי זהיר בגחלתן שלא תכוה, שנשיכתן נשיכת שועל, ועקיצתן עקיצת עקרב, ולחישתן לחישת שרף, וכל דבריהם כגחלי אש
רבקה 20.01.21
אני ח"ו לא מזלזל בר' חיים ובהנהגה הרוחנית בדורנו רק שהם לא יכולים להיות גורם מכריע בנושא משתי סיבות: א) הם לא מעודכנים בכלום ב) גם אם הם היו מעודכנים ההלכה נתנה לרופאים כוח להחליט בנושאים בריאותיים, למשל אם ופא אחד אומר שהחולה חייב לאכול שום אדם (השוע מוסיף ומדגיש: ואפ' מאה רופאים!) לא יכול לסתור את
מזמשנה20.01.21
את כזו טיפשה גדולי ישראל הם עיני העדה הם יודעים בדיוק מה קורה ובדיוק מה צריך לעשות יותר ממך ומכל הפרשנים מה את יודעת אולי הם מבינים שהמעטה בלימוד תגרום לקטרוג גדול שיגביר עלינו את המגיפה
אישור20.01.21
אני רק שאלה, חסידות גור שומרת בשיא הקפדנות, הכל סגור מתחילת המגיפה. נא לא להכליל את חסידות גור עם שאר החסידויות שנוהגות בזלזול שאינו מתקבל על הדעת.
רונה20.01.21
78
אני רוצה להביא את הצד המתנגד לסגרים, מסכות וכדומה. נא לקרוא עד הסוף. זה נכון שיש פה מגיפה ואנשים רבים שמתו כתוצאה מכך. אז מספרית לא מתו השנה הרבה יותר אנשים משנים קודמות וגם הרוב הגדול (לא כולם) מהמתים הם אנשים מאוד מבוגרים שבכל אופן היו מתים בשנה, שנתיים הקרובות. אז נכון שיש גם קצת אנשים צעירים שמת
ללא שם19.01.21
עד שהזקן הזה יהיה, חס ושלום, סבא שלך.
זיבעאן20.01.21
מותר לצפות ממךבעל החשיבה המעוותת שתשים מסכה על הפנים ותתפלל בבית ותלמד תורה בביתך, מה כבר דורשים ממךשתתרום כיליה? המשפט האחרוך שלך מראה שאינך יודע הלכה ואתה בן אדם לא מוסרי, אוי לנו שאתה הוא פרי החינוך החרדי, אני משוכנעת שהתגובה שלך וההתנהגות של מפרי ההנחיות היארק אחת: שחצנות , השחצנות הזאת גורמת
אל תמיתו אותי20.01.21
סליחה אתה מביא נתונים שקריים לחלוטין מספר המתים בשנה האחרונה זינק לעומת שנים קודמות ובקשר לשורה התחתונה שלך תתבייש גם על אבא שלך תגיד את זה????
חנה20.01.21
לא סוגרים חופי ים- אבל לא תרוץ בים סוער לתוך הים. לא משביתים כלי תחבורה-אבל לא תתפרץ לכביש כשיש מכוניות לא תסגור אתרי בניה-אבל תעבוד עם קסדה והגנות כשיש מגיפה, צריך לשנות את הכללים כדי שלא להפגע. למי יש זכות לקדם את מותו של מבוגר רק כי חושבים שאי אפשר ללמוד תורה בבית? למי יש זכות להדביק אחרים שחלקם
אני20.01.21
כדאי לפני כן לבדוק את נתוני התמותה הם מפורסמים וידועים ומה שנכתב זה נכון להתפרצות השניה של הקורונה, מאז החגים המספרים קפצו בצורה מוחשית נציין שעסק יכול היה להיות פתוח ככל שאנשים ישבו יותר בביתם.
יעל20.01.21
77
למי אתה אומר את זה? לאלו שזועקים נאצים ומגיל קטן מלמדים אותם לשנאת מי שלא חושב כמוהם? לאלו שכל דבר הופכים למלחמת דת כי ככה לימדו ומלמדים אותם אין ספק שבמגזר שלנו צריך חשבון נפש רצינית. הקורונה גילתה את כל האדישות והפקרות שיש לנו במגזר, וזה לא פלא שמספר גדול והולך של הנושרים ולא לא החילונים אשמים בזה
RAFI19.01.21
76
צבועים שכמוכם. כל מה שאתם אומרים, היה נכון גם לפני כעשרה חדשים, ומה שטענו אז נגד הטענות, תקף גם היום (ר' חיים וכו'), אז מה השתנה היום? התחילו למות אנשים צעירים שאתם מכירים, ולא זקנים שגמרו את הקילומטרז', ואתם חוששים שאתם הבאים בתור? צבועים, כבר אמרנו?
ז'וז'ו19.01.21
75
יש טעות נפוצה, שההנחיות הם להציל, זה טעות, ההנחיות הם פשוט לודא שאין עומס על מערכת הבריאות, אבל שמירה אמיתית חייבים להיזהר הרבה יותר מההנחיות של משרד הבריאות, וגם לשמוע להעסקנים האומרים לקחת ויטמין C-D ואבץ לפני שנדבקים זה משנה את המצב מהקצה אל הקצה, וחבל שמשרד הבריאות לא מפרסמת את זה.
ברוך19.01.21
74
אבי כל מילה אמת.חבל שזה מתפרסם רק באתר או ברדיו קול חי שרובם מקשיבים להנחיות.תצא עם זה לרחובות עם פשקווילים שאולי ינער את הציבור
ג19.01.21
73
אבי יישר כח.. לא השארת מקום לשום תירוץ. אמיתי וקולע!
מני19.01.21
72
אתם מנותקים מעם ישראל !!! ל-א רוצים סגר. רוצים ה-כ-ל - העיקר לא סגר.
שם19.01.21
71
שיסגרו אותם מבחוץ. אין יוצא ואין בא. ובפנים שיעשו מה שבא להם. יש גבול לכמה צריך להתאמץ להציל חיים של אנשים שרוצים למות.
..19.01.21
70
מרן הגאון הצדיק רבי אבי מימרן שליט"א. בסוף עוד תשתכנע בעצמך שאתה הוגה דעות. ברור שצריך להזהר, אבל מרן שר התורה שליט"א הכריע שיותר מסוכן לסגור את התתי"ם. אז אנא, גם בשביל להתחנף לחילוניים, לא מזלזלים בהבל פיהם של תשב"ר. ושוב, חשוב מאוד להזהר בהדבקות קורונה, אבל יש ת"ח שיחליטו, ולא שדרנים וגולשים.
נ נח נחמן מאומן20.01.21
69
מוסר מעוות מי שמך להחליט במקום גדולי ישראל? אתה חושב שאתה יותר חכם מאלו שפסקו שלהפסיק ללמוד תורה יותר גרוע מהקורונה? מוזר מאוד, שלבלרים מחליפים ומחליטים מיהם גדולי ישראל בהתאם להשקפתם האישית. תינוקות של בית רבן מבטלים גזרות רעות, שמעת על זה? אתה בכלל מאמין שיש בורא לעולם? והוא נתן תורה? מוזר מאו
עופר20.01.21
אדון עופר כמה בן אדם יכול להיות אטום??? מוזר מאד שפתאום מקפידים על ונשמרתם??? לא נראה שאכפת לך לרצוח עושה לי בחילה לקרוא מה שכתבת
אבי20.01.21
ואתה לא גולש באינטרנט?? וגדולי ישראל אמרו לסגור את הת"חים! ופיקוח נפש דוחה שבבתתת!!! אז לימוד תורה דווקא במוסד זה ק"ו דוחה! לא יודעת מה איתך אבל אצלנו כווללםם לומדים דרך הבית יפה מאוד! מי שלא לומד בבית בדר"כ גם לא לומד במוסד. אל תהיה דביל אוקי?!
שירה20.01.21
68
לא מסוגל לשמוע מאדם ששונא את ציבור בני התורה (עץ) ורבניו, מחרף ומגדף אותם. מעניין מאוד שכל החרדקי"ם שונאים את עץ ואוהבים את דגל התורה - הלא דבר הוא. שנאת ע"ה לת"ח. ולכן למרות שהוא אומר דברים שחלקם הגדול נכונים, אני נאטם כשאני שומע את השונא הגדול הזה אומר אותם.
שונא בני תורה19.01.21
איזה שטויות קבל האמת ממי שאמרה אנשים אלו הם רוצחים בשם התורה ה׳ ירחם
שונא בני תורה20.01.21
חחחחחחחחחחחחחחח רואים את הראש בקיר של 'עץ' שילכו ויעשו נגד ההגיון ובעניין השנאה ל'עץ' עיין ערך הרב שטיינמן - עד היום כל פעם שאני נזכר במה שעשיתם לו יש לי צמרמורת
מזמשנה20.01.21
67
כל הכבוד אבי! הייתי ביום ראשון בבית כנסת הגדול בבני ברק ברבי עקיבא, לאחר שכבר נידבקתי והחלמתי.. והייתי בהלם , כולם צפופים והחדרים מלאים. הבתי כנסת באלעד מלאים גם עכשיו, הם שמים גדר בכניסה כאילו סגור.. איפה פורוש החצוף? צריך שוטר לכל בית כנסת שחרית מנחה וערבית! אני שמעתי על בחור שהיה צריך מחולל חמצן
דן19.01.21
66
ברק כשר בטחון בא לשכנע את הרב עובדיה על חשיבות ההפצצה באירן, ולהסיר את התנגדות אלי ישי. זה יותר או פחות מהתייעצות על סגר?
הלפרין19.01.21
לא דומה לא כמעט ! הוא לא הרג אף אחד...
אורי19.01.21
65
כי הוא מדבר כמו שמאלני, שיתבייש לו, אחכ שמגיעים למצב של הסתה מזעזעת ברחובות הוא מנסה לעלות לשידור אנשים ולעשות שיעורי בית מימה זה ניהיה מממך !!!!!! נקודה אתה לא שם לב בכלל איך אתה מציג את הדברים, איבדת את זה ,וחבל!!!! שים לב מעבר לרומומות איך ומה מדברים ההטפה שלך לא במקומה מי אתה בכלל שתבוא ותב
הסתהההה לכל דבר19.01.21
64
אדיר!! נכון ומדויק ביותר!! צודק בכל מילה!! צריך לצעוק את זה ברחובות!!
אני19.01.21
63
אני גר בעיר חילונית ואני מרגיש כמו שיהודי הירגיש בגרמניה לפני השואה מתרחקים ממני יותר מחילוני ואפ' עוברים לצד השני של המדרכה ויש עוד חוויות לא נעימות ואני חווה אנטישמיות כתוצאה של ערוצי תקשורת שהם 13 12 ו 11 אל תכופפו את הראש שלנו
אנטישמיות19.01.21
למה ציפית? הציבור החרדי נדבק הרבה יותר(ביחס לאוכלוסייה) משאר האנשים במדינה(אולי למעט הערבים). כלומר כאשר אדם הולך ברחוב וראה יהודי חרדי הוא צריך להניח שסביר שהוא חולה קורונה ולכן יקפיד יותר להתרחק. הלוואי שהתגובה תהיה רק זמנית בהתרחקות של זרים ברחוב ולא, נניח, בפיטורי חלק גדול מהחרדי/ות שעובדים/ות
אריק119.01.21
62
אשריך אבי! כל מילה בסלע! כמה שאתה צודק! הלוואי ובכל השטיבלאכים יתחילו ללכת עם מסכות...הלוואי... גם בימים אלה אני נכנס לשם לצערי וזה פשוט מזעזע...אפי' בקרב הליטאים... וכ"ש החסידים....
משה19.01.21
61
היי אדון יקר, אתה תותח, יפה כתבת רק שאני יתאר לך מציאות חיי. אני ואשתי עובדים מצאת החמה עד צאת הנשמה. 'חיוניים'. ויש לי 4 תינוקים (שובבים מאוד) שאין להם מוס"ח כרגע. וואלה המדינה הזו מכניסה אותי לבידוד ביום חמישי בלילה. מה קורה??? מי יקנה לי לחם וחלב ועוד הוצ' שבת?? אז וואלה אני לא יצאתי אבל תחשוב ק
שגיא20.01.21
60
יפה!! איך אפשר לשמור את ההקלטה הזו ללא קשר לדף האינטרנט??
רחל20.01.21
59
חזקקקקק נכוןןןןןןןן
קרן19.01.21
58
ואו כל כך נכון !! אמיתי ונוקב!! מספיק לטייח! ומספיק ללכת כמו כבשים אחרי ה'רבנים' ושהנכדים של הרב קנייבסקי יקחו אחריות על מה שהם מוציאים מהפה של הרב!! הגיע הזמן שנגיד את האמת, מנהיגי הקהילות, ראשי ערים , רבנים, נבחרי ציבור ועסקנים, פשוט נכשלתם!! זלזלתם!! חשבתם שאתם יותר חכמים , אבל מסתבר שאתם לא.. כל
חרדי מזועזע!!!!19.01.21
57
אבי היקר, שנים של הסטה נגד המדינה ומוסדותיה מביאים בדיוק לתוצאה הזו. זו הדיסה שבישלתם ! אגב זה רד אפקט אחד מיני רבים.
יהודי19.01.21
56
מילים ריקות, צריך לנקוט בשמות המפורשים של האשמים: פולוטיקאים, רבנים, עסקנים. מי אמר ר קנייבסקי?
מי הוא האשם?19.01.21
55
זה מה שקורה לאנשים מוכשרים משלנו שנדבקים בנגיף החילוניות. אין רדיפת דת? כנראה שעדין לא קיבלת דלי בראש משוטר, או לא קיבלת קנס על לימוד בחברותא בבית כנסת ריק.
מלאכי19.01.21
מביאים לך על מגש של כסף את כל התמונה ואתה עדיין רואה רק את מה שנוח לך.
אתה ראש בקיר!19.01.21
54
משבר הקורונה יצר אצלי משבר אישי עמוק ביחס לחברה החרדית. עד היום היו לי הרבה ביקורות על החברה החרדית ועל דרכי התנהלותה, על כשלים ופגמים בחינוך שלה, לצד הכרה במעלות הגדולות והנדירות שיש לחינוך הזה לתרום (דבר מה שאני עדיין מכיר בו), אבל משבר הקורונה חשף דבר מה הרבה יותר עמוק והרבה יותר טוטלי שאי אפשר ל
חרדי ירושלמי19.01.21
נירא לך שיקראו את התגובה הארוכה שלך?
שירן20.01.21
53
יישר כח
חיים19.01.21
52
איפה הראשי הערים החרדיות ?? כתושב ביתר עילית אני זועק איפה ראש העיר ? קולו לא נשמע . עסוק כל היום בקומבינות
ללא שם19.01.21
מה את רוצה ממנו? הוא מציית לרבותיו. אין בכל הערים החרדיית שלוחא דרבנן נאמן כמוהו.
רפאל19.01.21
51
ראשי ממשלות קפריסין וקנדה התקשרו לנתניהו לייעץ להם בקשר לחיסונים חבל שלא התקשרו ליפעת שאשא ביטון מומחית לקורונה .. איזה פספוס !!
רונן19.01.21
50
צודקקקקקקקקק בכל מילה!!!!!!!!!! הלוואי ואנשים יפתחו אוזניים ולב לשמוע. אמן!
רעות19.01.21
גדולי ישראל?? האדמור מדראג וקרטצינף ובלז טובים רק לבחירות. לבלר
י19.01.21
49
מעולה! כל הכבוד! סוף סוף האמת המדויקת בלי התלהמויות והכחשות!
מד20.01.21
48
טוב מאוחר מאף פעם לא. הצלת נפשות מצווה החשובה ביותר. ל כ ו ל ה ת ח ס ן ! ! !
חסיד20.01.21
47
יישר כח גדול
דברי אמת19.01.21
46
ואני חושב שהרב הגדול הראשון שאמר את זה בפה מלא כבר בגל הראשון זה הרב ישראל לנדא מישיבת היכל יצחק שכל אחד שנפטר צריך לכתוב הי"ד ולברר מי הרוצח ..... חבל שאין עוד קולות כאלו שפויים שמדברים בגלוי ולא מפחדים מעסקנים שלא לדבר על אלו שהגיבו פה בזילזול על דבריו שעכשיו נוכחו לדעת כמה צדק ....
חיים19.01.21
45
לבקש ממך יפה לא לרצוח את הילד שלי בחיידר והבת בבית ספר לא לרצוח את הבחור בישיבה ואת הבת בסמינר ,זה קנאות אני נוקב במספרים אלפי צעירים נרצחו על ידי השלטון ושותפיו שאתה ביניהם בשנה אחרונה בשל השואה במוסדות החינוך שאינם מתפקדים בכלל או בחלקם בשנה אחרונה, לאותם צעירים לא יעזור מכונת הנשמה לא יעזור מסכה
דוד19.01.21
אנשים מפגרים שחיים בסרט . הבת שלך מתקלקלת בגלל שאתה מקולקל הבן שלך מתקלקל בגלל שאתה מקולקל זו הבעיה
דוד19.01.21
לשמחתי הבן והבת שלי לא התקלקלו כי הם ממשיכים את הלימודים כרגיל, אני מדבר על הבן והבת שלך ושכמותך ,מה אנחנו לא יודעים היכן הילדים של יהודה משי זהב מסתובבים היום וזה רק דוגמית
דוד20.01.21
44
אבי מימרן היקר! תודה רבה בשם כל עם ישראל אני בטוח שהדברים שלך נכנסים ללב הרבה אנשים וגם את אלו שהיו מקפידים יקפידו עכשיו יותר.. כאחד ששומר על הכללים אחרי ששמעתי אותך הרגשתי צורך להקפיד יותר ההצפה של הדברים מחזקת מאוד..
נתי 19.01.21
43
מתי יבינו השלטונות שאי אפשר לאכוף על יחידים כשההתנגדות נובעת מקבוצה שלמה (קבוצות מסוימות)? צריך להתנהל בחכמה יתרה מול מנהיג הקבוצה, ובלי להעליב (לא מה שנחשב אצלך עלבון, אלא מה שנחשב אצלו ואצל מעריציו עלבון).
יהודי חרד19.01.21
42
אם היתה חלילה מלחמה עם טילים נופלים והיה צריך להסתגר במקלטים ובבתים גם היו פותחים??? מה ההבדל ,רק שזה מתפוצץ והורג ברעש וזה הורג בשקט?.ומה עם ונשמרתם לנפשותיכם שמחללים על זה שבת וכיפור ודוחה את כל מצוות התורה.זה לא קיום התורה בשעה זו?זה לאביטולה זהו קיומה.נראה לי שהנזק לעולם התורה והתשובה בזמן הזה מ
נריה19.01.21
41
בישיבות לא מלמדים את אהבת האחר. לכן גם לא אוהבים אותנו.
א19.01.21
40
שקרן אין שולחן ערוך כזה. שקרן מגלה פנים בתורה שלא כהלכה.
מירו19.01.21
"ונשמרתם מאוד לנפשותכם"- זאת כמעט אם לא המצווה היחידה שכתוב עליה מאוד
אסתר19.01.21
תרגיע, הוא טעה במקורות אבל זה בהחלט קיים חושן משפט תכ"ז סעיף ח': "וכן כל מכשול שיש בו סכנת נפשות, מצות עשה להסירו ולהשמר ממנו ולהזהר בדבר יפה, שנאמר: (דברים ב, ט) השמר לך ושמור נפשך, ואם לא הסיר והניח המכשולות המביאים לידי סכנה, ביטל מצות עשה ועובר בלא תשים דמים" סעיף ט': "הרבה דברים אסרו חכמים מפני
מזמשנה19.01.21
יש טמבל !! אתה פשוט לא יודע !! לך תלמד
צבי19.01.21
39
ריב"ל מיכרך בהו ועסיק בתורה אמר (משלי ה, יט) אילת אהבים ויעלת חן אם חן מעלה על לומדיה אגוני לא מגנא, וממשיכה שם הגמרא שבזכות שלמד תורה עם חולים, זה לא הזיק לו ובגלל זה נכנס חי לגן עדן, עיי"ש כמרא כתובות עז: ללא פרשנויות.
גמרא כתובות עז 19.01.21
38
לצערי בכל יום מתברר שהאנשים שסמכנו עליהם בעיניין הקורונה בגדו בנו ממניעים פוליטים ואישים..פורופ'רוני גמזו...פרופ'חגי לוין..שאשא ביטון...רם שפע...וזאת רק רשימה חלקית שמאוד השפיעה על דעת הקהל ואיבוד אמון הציבור.
הלפרין19.01.21
37
כל מילה בסלע!!!
מיקי20.01.21
36
כל מילה במקום הלוואי שיגיעו עוד כמה אמיצים כמוך ויגידו את האמת כמו שהיא. בלי סילופים. הלוואי שהדברים יכנסו ונפסיק לספור את המתים יישר כח
שרגא20.01.21
35
צודק בכל מילה!!!!!!!!!!!
צודק בכל מילה!!19.01.21
34
יישר כח גדול דברי טעם וחכמה. בבקשה רב אברהם שליט"א העבר מסר זה כל יום ויום . בנפשנו הדבר. כל המציל נפש אחת מישראל וכו'.
סגל19.01.21
33
אבל תבין שאף אחד לא נדבר מקורנה ותפסיק להאמין לכל דבר לך ותבדוק טוב תדברים
מכבד את הכותב, 19.01.21
32
ההלכה שאתם מחפשים.. היא לא חב לאחריני ולא בליעת מטבעות.. אלא זו משנה מפורשת שאדם מועד לעולם ואם הזיק בין ער ובין ישן בין שוגג ובין מזיד חייב
עזרה למי ששכח גרסא דינקותא19.01.21
31
וואוו כל מילה נכונהה!! סופסוף מישהו בא ואומר את האמת! ואם והלוואי גרמת אפילו לאחד להזהר ולהציל אשריך!! אני אישית איבדתי שתי אנשים שקרובים לי הלווואי ורק היינו נזהרים יותר!!
.19.01.21
30
כבר פחדתי שאני חלק מחברה שלא יודעת לבקר את עצמה או לקבל ביקורת אבל ברוך ה' שיש עוד אנשים שפויים (אני יודע שזה הרוב) בזמן האחרון היה יותר מידי במה להזויים
יהודי19.01.21
29
כשר' חיים אמר לא לסגור את החיידרים אחרי פורים או אחרי סוכות גם התקוממת? גזען שונא חסידים טיפש ובור שכמוך אי אפשר לא להבין מהי חתונה חסידית בשביל חסיד ולפתוח את פיך בדברי בלע
מישהו19.01.21
איזה תגובה מטופשת על זה בדיוק הוא מדבר אתה כל-כך חי ברדיפה וגלותיות מזרח אירופואית אתם אגואיסטיים שחיים לעצמכם אפשר להבין שחתונה חסידית זה רצח המונים זה הדבר היחיד בתקופה הזאת וצודק לא נבין את זה כי לנו אכפת לא כמו לכם דלא אכפת לכם משום דבר חוץ ממוישקי והפריץ
פרענק19.01.21
אני חושב שזו התגובה המטומטמת ביותר שקראתי השבוע!! זכית!
.19.01.21
אז כולנו נשב בבית ונלמד עם החברותא דרך הטלפון בשביל שתוכל לרקוד על הפראנצ'ס בחתונה של הבן דוד של הנכד של האדמו"ר שלך אגואיסט חצוף
מזמשנה20.01.21
28
חזק ואמץ!!! לצערנו הפסיקו לחשוב עם השכל הישר. מישהוא צריך לחשוב כיצד ללמד לחשוב החל מגיל ילדות. הרעבעס מדקלמים אותו חומר מדי שנה אותו דבר. כנ"ל גם בחלק מהישיבות.
ירושלים19.01.21
27
צודק בכל מילה ירבו כמותו בישראל
אני19.01.21
26
דבר אחד לא ברור לי. איפה גדולי ישראל שיגידו את מה שאומר אבי מימרן ? איפה רבני הערים והשכונות ? למה לא שומעים אותם כמו אבי ? למה לא רואים אותם בראש הכותרות ומאחורי כל כלי תקשורת אפשרי ?
מה קורה פה ?19.01.21
דוקא כן, תסתכל ביתד של היום ומדי כמה ימים !! ויש גם בתורה !! ויש גם חזל על ספק פיקוח נפש שדוחה הכל
צבי19.01.21
25
איפה מתחבאת שאשא-ביטון בימים אלו ??? כאשר הפרופסור ברבש אמר שישראל תגיע ל-600 חולים קשים תוך שבוע אם לא יהיה סגר, הגברת שאשא-ביטון ישבה באולפן ודרשה "תביא נתונים..." כאשר הביאו לה את הנתונים, היא אמרה "בוא לא ניכנס למספרים..." כאשר מספר החולים הגיע לאחר שבוע ל-590 (!!) ובאולפן הזכירו לגברת שאשא-ביטו
צחי19.01.21
24
על הליטאים החצופים שרוצים לחנך אותנו, לפני שנים רבות, הלך מרנא ורבנא רבי עקיבא אייגר עם חתנו מרנא החתם סופר [כך על פי השמועה, יש המספרים זאת על גדולי ישראל אחרים] בעת לכתם ברחוב העיירה עברו על יד ספסל בו ישבו שני נערים ושוחחו ביניהם, כאשר עברו אותם גדולי עולם זי''ע על ידם, לא נעו ולא זעו, המשיכו לי
יהודי20.01.21
לא מיעץ לרבנים. צריך רבנים בשביל לשמור על הבריאות?
מד20.01.21
23
אנחנו חונכנו לשמוע דעת תורה, ולא דעת בעה"ב, אפילו שדעת בעה"ב שיכלית, ולכן כל אחד צריך לשמוע מה הרב שלו אומר, וזה שייך לספרדים, אשכנזים, ליטאים, חסידים, על כל הפלגים שלהם, וזה דרך שחונכנו, ולא דעת עיתוניים שאפילו צודקים, אבל אין להם דעת תורה, ולכן לא מענין מה שהוא כותב פה, הוא לא המורה דרך של אף אחד,
גבריאל20.01.21
קבל את האמת ממי שאמרה..... אין פה "דעות" יש פה אמיתות פשוטות.. שיש ששכחו..
קבל את האמת....20.01.21
האמת הפשוטה, שרק התורה תציל אותנו מהמגיפה, ולא סגירת בתי המדרשות ומי שלא מאמין בזה, אין לו חלק לעולם הבא, כפי שמופיע בסנהדרין צט
Danny20.01.21
התורה שומרת ומצילה אבל גם צריך לשמור על ההנחיות! אם כך אז למה אתה לא עומד באמצע הכביש ואומר התורה שומרת עלינו צריך לשמור על ונשמרתם מאוד לנפשותיכם ופיקוח נפש דוחה הכול כולל התורה!!!
אני20.01.21
אני מסכים איתך, בזמן ההשכלה, הבעיה היה השכל, {השכלה} השכל לא שייך לדעת תורה, ולכן יש בתורה הקדושה "חק" ולכן אתה מאד צודק, ועוד השכל אומר שיש מלחמה צריך ללכת לצבא, פיקוח נפש, אבל גדולי הדור יודעים מזה פיקוח נפש, ובכל זאת קובעים אחרת, אין עוד מלבדו, בואו נתפלל שהקב"ה יבטל הגזירה מעלינו,
נחמן20.01.21
אז למה אתה כאן? באתר? לך לרב שלך ותשמע את דעתו. אממה, לא באמת רוצים לשמוע את הרב, אז הולכים לאתר, וגם שם אומרים את האמת שלא נעים לך לשמוע.. אוי אוי
מימי20.01.21
מותר לשמוע את השני, אבל הוא לא קובע מה לעשות, זה זכותו של כל אחד.
מנדי20.01.21
22
אולי צריך לכתוב בכותרת-כתבה ממומנת? גם אם הטענות נכונות משום מה יש ריח מסריח של גזענות והתנשאות לכל אורך הכתבה למי שמביןיודעמכיר... הבעיה היא שאנשים שיש להם פרנסה ובמה מנסים להיות איזה הוגי דיעות לפחות כמו איינשטיין, כשיהיה להם בעיה אישית בבית הם הרי גם יפנו לרב שלהם לברכה ופה פתאום דעת התורה נעלמת
יונתן19.01.21
21
חבל שהוא לא תקף את האברכים שהולכים לכולל. כולל זה מדגרת קורונה עוד יותר מבית ספר. והרבה מהאברכים מסכנים, הם הולכים לכולל כי יש להם ראש כולל רוצח שחושב שככל שיהרוג יותר אנשים יגדל כבודו, ולכן אינו משלם מלגה לאברכים אם אינם מגיעים
משה19.01.21
20
פשוט בכיתי מה קורה למגזר שלנו? הבן נודע הדבר , בירור המידות והתכונות וראית פרצוף אמיתי שלנו
RAFI19.01.21
19
נא הצג לנו הוכחות שהנשים הללו חולות ב״קורונה״. נא הראה לנו וירוס קורונה מבודד במעבדה, ונא הוכח לנו שהמתים שאתה מונה נפטרו ממנו. האם הם הונשמו? אם כן האם מכונת ההנשמה פוצצה להם את הריאה? האם נדבקו בחיידק אלים בבית החולים ממנו מתים אלפים מידי שנה? האם בוצעה נתיחה שלאחר המוות? ואם לא - מדוע אתה מנצל את
כמה שילמו לך?19.01.21
יש כזה דבר מטוש שמכניסים אותו לאף ולפה ואז מבאים את המטוש למאבדה ובודקים אם יש לך קורונה עבר כבר שנה מתחילת המגפה ועדין אתה לא יודע מה זה בדיקת קרונה? עשו להם בדיקה והם יצאו חיובים ואז לצערנו הם חלו במצב קשה ונפתרו ודרך הגב הוא לא עושה שום הסתה אלה מנסה להציל חיים!
אני19.01.21
אולי אם מוסדות הלימוד היו ממשיכים לפעול, היית לומד כתיבה תקנית ולא היית כותב מאבדה - נפתרו - דרך הגב - אלה. בהצלחה בלימודי הליב"ה
מישהו20.01.21
18
מסכימה עם כל מילה!!! סופסוף מישהו מגיע ואומר את האמת לאמיתה ואם זה מה שיגרום לאפילו מישהו אחד להשמר ולהציל את הסובבים אשריך!!
.19.01.21
17
כאחד שמאוד מעריך אותך אני רק רוצה להזכיר לך שיש גדולים בישראל דהיינו יש עדיין לעם ישראל מנהיגים ואנחנו עושים כפי מה שאנחנו שומעים מהם ולא לעתונאי כזה או פוליטקאי אחר
בדיקה19.01.21
כאשר גדולים בישראל מורים לסכן נפשות ועיתונאי זועק להציל נפשות, למי תשמע?
רפאל19.01.21
16
שאפו ענק סוף סוף מישהו שפוי
א19.01.21
15
החיידרים של סורוצקין פתוחים. היחיד ששומע לר חיים בלי לפחד
דודי19.01.21
גם משכנות ותורת אמת בבני ברק פותחים חלק מהשעות
חיים19.01.21
אילו היה פוחד מבורא עולם היה חס על חיי אדם.
רפאל19.01.21
שקרן !! ר' חיים הורה לסגור
צבי19.01.21
14
במקום שאין איש.... רק יד ברזל תכניע את הרוצחים שבתוכנו.
מוישי19.01.21
13
אני מזמין אותך לביתר עילית, לבוא ולראות את בתי הכנסת השונים במו עיניך. בפעם הבאה - תזכיר שמות וכתובות של בתי כנסת. לא כדי שהמשטרה תדע - אלא כדי שאותם 'רוצחים' שאתה מדבר עליהם לא יתחבאו תחת הכותרת הכללית של 'ציבור חרדי'. צריך לקרוא לנער בשמו. להגיד את שם הבית כנסת, לאיזה חוג הוא שייך. כרגע, המצב מאוד
ביתר עילית19.01.21
12
כל מילה נכונה הלוואי שכל אחד מאיתנו יישם את מה שכתבת
שני19.01.21
11
קראתי חלק התגובות לכתבה. אין הצדקה להשבית המשק ועולם התורה עבור נתונים כאלו. תסגור הכל עבור נפטר אחד. מגיפה מוגדר בהלכות תענית אנו לא מתקרבים לשם. .נכון יש צער גדול וחייבים לחזור בתשובה אבל לא להשבית לימודים. אם הלימודים היו רגילים מובטח שלא היה התחלה של נפטרים צעירים. תורה ומצוות מגינים . המשטרה ג
אור19.01.21
10
מסכים עקרונית עם המונולוג שנאמר בנימה מכובדת ברורה וכנה, אני בהחלט חושב שכל דבר הוא שאלת חכם ולא שכל עיתונאי גרוש או זב חוטם ילך להלשין בלי היתר מרב פוסק שמתיר לו באותו נקודת זמן להלשין, אותם מלחכי פינכה גרועים בהרבה במידותיהם ומטיפים מוסר וטהרנות ואני לא מתכווין לאבי מימרן רק על אלו שקידשו את מצוות
יהודי19.01.21
9
רציתי להוסיף על הדברים המחזקים, שהבעיה היא לא רק מצד האחרים, אדם שסיכן את עצמו בתפילה אין בידו מצוה, לדוגמה עלה על סולם רעוע לעשות מצות שילוח הקן ולכבד אביו בפני יהושוע קידושין לט שאין בזה מצוה כלל. אם כן לא הרוויח כלום. שאין בידו מצוה. וגם כתב בשו"ת עונג יום טוב סימן מא כתב שאם במצוה עצמה יש סכנה ו
אברהם פרל19.01.21
8
הכל פוליטיקה
יהודה19.01.21
מה הקשר פוליטיקה להציל חיים זה פוליטיקה לשמור על הזקנים וגם על עצמנו זה פוליטיקה למנוע רצח זה פוליטיקה ונשמאתם מאוד לנפשותיכם זה פוליטקה די!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אני19.01.21
7
אם בא לך תדיח את הרב קנייבסקי ואת אדמור מבעלזא ותתיישב על מקומם או לחילופין תחליף את העם...
מימרן מוזמן להחליף את הרב קנייבסקי 19.01.21
6
יש לנו גדולי הדור שהם מחליטים אם לפתוח את החיידר או הישיבה והכולל ולא המדינה ולא התקשורת, ואם היו מרגע הראשון שזה אומר לפני פסח כפופים לדעת תורה המצב היום היה הרבה יותר טוב. תורה אגוני מגנא ואצולי מצלא
דעת תורה19.01.21
5
פוסק חדש הרה"ג ר' אבי מימרן שליט"א
יהודי חרדי19.01.21
4
למה כל מי שמתחשק לו יכול להלחיץ ולהפחיד ? הרי לשיטתך מיסטר מימרן, כל מי שנדבק זה בגלל שאנשים למדו בחיידר והתפללו בבית כנסת וכו' וכו' אז אולי תוכל בבקשה להסביר לי איך נדבקו כל הזקנים בבתי אבות ? איך נדבקו כל אותם חילונים ? אולי מישהו יתחיל לחשוב שזה עונש שסגרו את התלומדי תורה של תינוקות של בית רבן
לא מסכים איתו19.01.21
3
מאה אחוז וזה לא רק בקורונה זו בעיה כללית חרדית שצריך לטפל בה עכשיו באו נתעורר
E19.01.21
2
כל אותם כתות "ערב רב" חסידים וליטאים המחופשים כחרדים שמתעלמים מהוראות הבריאות ובעקיפין רוצחים אנשים זקנים ונשים חלשות אינם קשורים ליהודים וליהדות, אוי להם מזעמו של ה', אוי להם מתנורו של גהינום, אוי להם בזה ובבא ...
*19.01.21
1
רוצו להתחסן עכברי מעבדה של ביבי ופייזר...רוצו.....אתם כמו אותם 2 עכברי מעבדה שאחד אומר לחבירו איזה חוקר גבר יש לנו מביא לנו כל יום גזר טרי אני מעריץ שלו....
קובי19.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם