כיכר השבת

"תקדים מסוכן" • צפו

'בושה': ראש העיר הדתי אישר חנויות בשבת

ראש העיר הדתי של חריש אישר היום לחנויות מסוימות בעיר לפתוח את העסקים תוך חילול קדושת השבת. "דבר זה יהווה תקדים ראשוני - שגם שר הפנים לא יוכל לשנות" (אקטואליה)

115
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ז' בשבט | 20.01.21
ישיבת המועצה, היום (צילום: הפייסבוק של עיריית חריש)

בישיבת המועצה שהתקיימה היום (רביעי) בעיר חריש, אישר ראש העיר יצחק קשת, פתיחת מספר עסקים ובתי מסחר בשבת קודש, לדברי סגן השר מקלב ל'כיכר', הדבר יכול להוות תקדים בשאר הערים בישראל. אביגדור ליברמן, שיבח את ראש העיר.

ראש העיר, העביר בהחלטת המועצה פתיחת חנויות באזורים מסוימים בעיר הסמוכים למרכזי תרבות, אך יחד עם זאת, אסר ראש העיר פתיחת חנויות בשאר העיר.

יצוין, כי החוק עבר בתמיכת חלק מחברי הבית היהודי ובהתנגדות של חבר המועצה מטעם מפלגת ש"ס.

סגן השר אורי מקלב המצוי בפרטים, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני מזועזע איך ראש עיר דתי מתנהג כך, זה יכול להיות תקדים ברוב הערים בישראל - תקדים - שגם שר הפנים לא יוכל לשנות".

"לצערנו", מוסיף מקלב, "לאחר שכל גדולי ישראל והרבנים יצאו כנגד חוק העזר באופן נחרץ שביקשה מועצת העיר חריש לאשר הגיע ראש העיר לרבנים והגיש הצעה אחרת שהייתה אמורה לעשות שינוי משמעותי, התברר כי ראש העיר לא נתן תמונה מלאה והוסיף ברגע האחרון דברים הפוגעים בשמירת השבת, באופי העיר ובחינוך הילדים".

עוד מסביר מקלב: "הצעת החוק כפי שאושרה מגדילה באופן ממשי את הפגיעה בשבת קודש, תאפשר פתיחת אולמות בילוי ועסקים שונים בליבה של העיר חריש, זוהי פגיעה ממשית בצביון העיר חריש ובשבת קודש, חילולי השבת בעיר בה מתגוררים שומרי תורה ומצוות זהו דבר שלא ניתן לחיות איתו, שמירת השבת במרחב הציבורי היא שמירת הזהות היהודית ומאפשר ליהודי באשר הוא לשמור את הזיקה הבסיסית של המורשת היהודית".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר אישור חוק המרכולים בשבת במועצת העיר חריש: "מצער שראש עיר בישראל נגרר אחרי מקהלת "מה יפית" ומנסה לקבוע את אופי העיר באמצעות חוקים דרקוניים הפוגעים במסורת ישראל. אסור שהשבת תהפוך לקרדום פופוליסטי עבור יחסי ציבור".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס בתגובה לאישור חוק המרכולים במועצה המקומית חריש: "שוב מיעוט חילוני "ליברלי" אוכף את דעתו על רוב הציבור היהודי במדינת ישראל שרוצה וצמא לדת ומסורת ישראל סבא, שוב מיעוט חילוני "נאור" מנסה לפגוע במסורת של השבת הקדושה ושוב כמה טיפשים עם כיפה משתפים איתם פעולה".

"בערב עצוב זה אני מזכיר לראש מועצת חריש וחבריו למועצה שהרימו יד נגד השבת הקדושה, לא יעזור לכם. אף חוק לא יעצור את אור השבת והיהדות בארץ, אף פוליטיקאי לא ידכא את רצון הרוב בשמירה על השבת והמסורת. אנו נאבק בכל הכוח ובכלים העומדים לרשותנו שאור השבת ימשיך להאיר את חריש וכל ארץ ישראל".

שר הבינוי והשיכון ח”כ יעקב ליצמן הגיב על חילול השבת: "אישור חוק העזר העירוני שהוביל ראש העיר בחריש המאפשר פתיחת מרכולים בשבת, מהווה תקדים לפירצה חמורה וקשה בשבת קודש, בפגיעה מהותית בסטטוס קוו, תוך התעלמות מוחלטת מרגשותיהם של תושבי העיר שומרי תורה ומצוות, חרדים, דתיים ושומרי מסורת".

"מדובר במחטף ברוטאלי שמטרתו רמיסת שבת קדשנו ועידוד חילול שבת גם בערים נוספות חלילה. מביש שדווקא ראש עיר שמתיימר להיות דתי, הוליך שולל את הנציגות החרדית וקבע עובדות מצערות בשטח, בניגוד לדעת גדולי ישראל וההלכה, ולהבדיל בניגוד גמור לחוק, האוסר פתיחת מסחר בשבת".

ח"כ משה אבוטבול התקשר לסגן ראש מועצת חריש שלמה פרץ ואמר לו: "הנציגים החרדים בכנסת מביעים צער עמוק על אישור החוק ע״י אנשים שחלקם חובשי כיפה... אנו נמשיך להיאבק למען שמירת השבת בחריש ובמדינה היהודית, ואנו קוראים למועצת חריש לבטל את החוק המסוכן לשמירת השבת והיהדות, למרות שהורד ממנו פרק המסחר בהשתדלות הנציג החרדי הרב שלמה פרץ".

ח"כ יעקב טסלר אמר: "החלטת מועצת העיר חריש ודבריו המקוממים של ראש העיר פוגעים ברגשות רבבות יהודים וראויים לכל גינוי. השבת אינה של מיעוט קיצוני. השבת שייכת לכלל ישראל ולתושבי חריש במידה שווה".

"עצוב כי דווקא בתקופת משבר, בה התחלואה עולה, בתי החולים מלאים וכמעט ואין בית אשר אין בו חולה ואין רחוב אשר אין בו מת - מביא ראש העיר החלטה לחילול שבת, במקום לפעול לחיזוקה. אנו נמשיך ונעמוד על המשמר למניעת חילולי שבת במרחב הציבורי ולקיום הוראות החוק".

סגן שר הפנים יואב בן צור אמר בתגובה: "בשליחותו של מורי ורבי זקן מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני שליט"א פעלתי רבות למען התפתחות העיר חריש וחיזוק קול התורה והקמת מוסדות תורניים".

"אני מצר וכואב בשם כל העם היהודי היושב בציון, את התנהלותו של ראש עיריית חריש אשר הוביל את פתיחת המרכולים בשבת ופעל כנגד החוק האוסר קיום מסחר בשבת ופגע בלב ליבו של העם היהודי שהמסורת היהודית היא נר לרגליו, השבת חשובה לכלל עם ישראל דתיים ושאינם דתיים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בירך כמובן את ראש העיר וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "תלמדו מחריש".

"אני מברך את ראש עיריית חריש יצחק קשת ואת עידית ינטוב, המשנה לראש העיר ונציגת ישראל ביתנו, על העברת החוק לפתיחת המרכולים בשבת לפני זמן קצר במועצה".

"יצחק הוא אדם דתי, חובש כיפה, שומר תורה ומצוות אשר מבין את חשיבות העיקרון חיה ותן לחיות. לא כל יום קמה עיר חדשה במדינת ישראל ועלינו לשמור על צביונה כעיר ליברלית המכבדת את אורח חייהם של כל תושביה".

תוכן שאסור לפספס
115 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
78
חרדי מחמד, עוד תוצר מבית אגודה וש"ס
חרדי מחמד21.01.21
77
מחלל שבת מות יומת תחזור בתשובה רשע
רשע מרושע21.01.21
76
"יצוין, כי החוק עבר בתמיכת חלק מחברי הבית היהודי"!!!! מבחיל מזעזע הנוראה של המיזרוחניקים!!!
"בית של גויים"!21.01.21
מרן אמר "בית של גוים"
רחמים21.01.21
תתביש לדתים יש יותר יראת שמ ים מלחרדיםםםם פי כמה וכמה אז תרגיעעעעעעעעע
ישי ריבו21.01.21
נו קדימה תראה ראש עיר חרדי שמאשר חילול שבת בעירו לא לכתוב שטויות
א21.01.21

הצגת כל התגובות

75
הרב בעדני שותק מפחד? תביאו צילום שלו? הרב עמר? תביאו צילום שלו?
אבנר21.01.21
74
שיטה להרחקת החרדים מהעיר. ראה שחרדים באים לגור בעיר ומצא דרך לגרום להם להתרחק. עכשיו, עם כל הזעם על כך, גם החרדים צריכים לחשוב קצת למה לא רוצים לגור לידם, זה לא משנאת חרדים מובנית וסתמית.
אבי21.01.21
אבי תדע לך שזה שווה את זה ואני אומר את זה ב100%%%%
יוסי21.01.21
73
מחלליה מות יומת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
דוד21.01.21
72
עם ישראל ערבים זה לזה-אלפי שנים אנשים איבדו את מקור פרנסתם למען השבת. ישנם דברים שאין לאף אחד סמכות להתיר והשבת תתבע את עלבונה, עיינו ערך רון קובי
יוסף21.01.21
71
כדאי לבדוק אולי ראש העיר קיבל שלמונים בכדי לאשר פתיחת חנויות בשבת??? מה דעתכם???
טולי בן טולילה21.01.21
70
כתושב העיר חריש אני מכיר את ראש העיר יצחק קשת מקרוב, אדם נפלא ששמירת השבת חשובה לו כמו כל יהודי החרד לדבר השם. אין שום סיבה בעולם להילחם בכפייה במשהו שיגרור את העיר לקיצוניות חילונית ליברלית, דבר שאנחנו כבר סובלים ממנו בגלל כל מיני תופעות שמתחילות דווקא בציבור החרדי.
אלעזר21.01.21
היתממות. לא מדובר במלחמה בכפיה אלא בהעברת חוק מיוחד וחסר תקדים לטובת חילול השבת. בושה! אוי לנו שכך עלתה בימינו!
דני21.01.21
69
בגלל זה הוא יפול מהר
עבד כי ימלוך20.01.21
68
החפץ חיים אמר שהשבת לא יכולה לברך מחללי שבת , אז אם אין ברכה יש את ההיפך.
מנחם20.01.21
67
בושהההה יצחק
ללא שם20.01.21
66
אני תומך בזה כי אז באמת יהיה אפשר לאכוף את מה שבאמת אסרו המצב כיום שאתה הולך בערים חילוניות ועל כל חנות שניה כתוב שפתוח בשבת אז זה מצב יותר טוב?
ליאור20.01.21
65
אנשים תרגעו... חיבו אותו! קרובי מישפחה שלי גרים שםםםםםםםםם והוא חייבו אותו יש שם רוב אוכוסיה חילונית.. עד עכשיו הוא עוד יכל מעכשיו ניגמרררררר!!!!!!!!!! נא לדון לכף זכות!!!! איזה קללות.... מות יומת... ה יעזוררררר
ריקי21.01.21
ומחלליה מות יומת זה לא דבר שהומצא , כתוב בתורה!!! ולא סתם השבת זה אחד המצוות הראשונות שנצטוו ישראל ועוד בעשרת הדברות!!!! ומי שחושב שכדי למצוא חן בעיני.. ירשה ליהודי לחלל שבת, שבפרוש בהלכה אסור לבקש מיהודי שלא שומר שבת לדוג' להדליק אור וכו'..כדי לא לגרום לו לחילול שבת... ואם היהודי לא עושה קידוש הגוי
ק21.01.21
דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעין????? את מי מעניין מי חייב אותו ומה חייב, אלוקים חייב אותו במעמד הר סיני לשמור את כל התורה והוא נשבע על כך. על כן כל יהודי מחוייב לקיים את כל הכתוב בתורה בלי הנחות ומבצעים. אין דבר כזה אמרו לי חייבו אותי הרביצו לי זה לא מתקבל למעלה
א21.01.21
64
אוי לא, איך הוא לא מפחד, והוא עוד אדם דתי, הוא ממש מזיד. ממש מרחם על עתידו. אתר החרמון היה פתוח בשבת, עכשיו סגור גם ביום חול, כך גם מסעדות, תיאטרון וכדורגל. השבת תובעת את עלבונה. וח"כים חרדים היו צריכים להתפטר מהממשלה בגלל חילול שבת ההמוני שהיה באירווזיון. אז הזהירו גדולי ישראל "שיש סכנה לישוב היהוד
יעקב21.01.21
63
שבת שבת.....
יהודי21.01.21
62
כתושבת חרדית בעיר חריש הוא ראש עיר מדהים , אני לא מצדיקה את הצעד שעשה אך העיר מעורבת ( חילונים , חרדים , ערבים וכו'..) והוא מנסה להשכין שלום בין כל האוכלוסיה כדי להגיע לפשרה . יש לו כוונות טובות בסך הכל . שוב , לא מצדיקה את ההצעה הזו אבל צריך לדון לכף זכות כי לא משנה איך הוא יפעל תמיד יהיה תלונ
תושבת חריש20.01.21
את כנראה לא מכירה את קשת
בחור יקר21.01.21
גם לך יש כוונות טובות כשאת מצדיקה אותו??? זה לא הזמן להתנחמד. ואת כתושבת העיר היית צריכה לזעוק את זעקת השבת ולהבין את השבת ואת הקדוש ברוך הוא שנתן לנו במתנה את השבת עם הכוונות הכי טובות, ולא לנסות בשום פנים ואופן להבין אדם דתי שיורק על השבת בבוז. השבת עד היום לא וויתרה כל כך לאנשים שפגעו בה. שום הסב
מוטי21.01.21
זה בדיוק הבעיה. אין לו מנהיגות. השבת היא לא מסחר. למה הדבר דומה: אדם שמונח בפניו סיר בשר חזיר וסיר בשר טריפה והוא אומר לעצמו את החזיר לא אוכל אבל את הטריפה אוכל כי בסוף זו בהמה כשרה. על אלו אנו בוכים. שבת שלום, קשתי.
בדיחה טובה21.01.21
61
החרדים הקיצונים מכחישי הקורונה והחילונים המפגינים והחוגגים במסיבות הם רוצחים רוצחים רוצחים.
אליעזר20.01.21
60
מות יומת
מות יומת20.01.21
59
שבת היא מקור הברכה ולא העסק
מלכיאל20.01.21
58
גם הבית היהודי מצטרפים לחגיגת חילולי השבת.
כואב21.01.21
57
אני גרה בדירת עמידר ובחוזה של הדירה כתוב במפורש אסור לחלל את השבת בדירה וזה לא מעכשיו מיום בן גוריון אז מי אתם שתבוא ותחללו שבת במדינת היהודים הקורונה נוצרה מהיום שהתחילו אוטובוסים בשבת תתעוררו
לוי21.01.21
יום בן גוריון? בן גוריון בתוך הקבר כבר חמישים שנה אללה ירחמו! איזה אסור מה אסור? את יודעת שאת בדמוקרטיה? שמעת חדשות בארבעים שנה האחרונות? איזה מגיבים דפקטיביים יש לכם?
נו באמת!21.01.21
56
מי שחושב שדו-קיום ו-"חיה ותן לחיות" משמעותו חילול שבת בארץ ישראל טועה ומטעה. בתורה כתוב שבדיוק בשביל אלה הדברים התחייבנו גלות!!! ראש העיר הזה לא הולך לשיעורי תורה? למה הוא לובש כיפה בשביל היופי? צריך להוקיע את הדבר ולהחזיר את קדושת השבת למקומה. אוהבים יהודים, אוהבים דו-קיום גם חילונים, אבל אם רוצים
אליהו21.01.21
55
השבת נוקמת !!!!!!!!! לא מקנא לו ו"למעודד" ליברמן מעניין, המן הייכמן ליברמן ==עוד 35 יום פורים משולש בטוח בטוח בזכות רבי כמוס עגיב בן זולה זצ"ל שידע להנחית את המגיע למחלליי השבת בלי מחאות ובלי הפגנות רק בזכות תפילתו רבי כמוס עגיב בן זולה זצ"ל.........
חיים כהן- בן קו20.01.21
כתושב אור יהודה אני יכול להעיד שהרב עגיב זצ"ל ידע איך לפעול נגד מחללי השבת ממש צדיק גוזר.................
אביתר ובתאל חדי20.01.21
54
שלמה פרץ חבר המועצה תתבייש לך קום ותתפטר.
חים20.01.21
53
למה עכשיו ראש העיר עשית זאת? הייתם יושבים אחרי הבחירות מלבנים את זה כמו שצריך. מסקנה תקופת הקורונה אנשים עושים מחטפים/נסיונות אם יצליח יצליח ובמקרה כאן תקופת הקורונה לרעתך.השפלת את עצמך.
חילוני גבר20.01.21
52
רחמנא ליצלן!!!! חזרנו לאירופה??? איך מבחינה הלכתית הם הסכימו להצביע בעד חוק כזה???????? אני פשוט בשוק!!! מה הם רפורמים???? זה חילול שבת!! עונש מוות!!!!! הראש עיר המאפן הזה יכול לקום וללכת!!!! איתו גם החברים הדתיים... ממש הזוי! כל הכבוד למי שהצביע נגד! למרות שזה די ברור מאליו.... איך הם מצביעים בעד ש
יוסי20.01.21
51
איזה דתי ואיזה נעליים??? השבת תיתבע את עלבונה
ללא שם20.01.21
50
השבת היא מקור הברכה! אם אתה מחלל את השבת וגרם לחילול שבת לא תישרה אצלך הברכה כי השבת היא מקור הברכה פשוט בושה ליראות יהודי עם כיפה שגורם ליחלול שבת המוני כשהשבת היא אחד הדברים הכי קדושים שלנו שמסמלים אותנו כעם יהודי ושהאבות שלנו עשו הכל כדי לישמור אותה מכל משמר ולקדש אותה הכי שאפשר חילול שבת זה דבר
רחלי גל20.01.21
49
שמתם לב שרוב אלה שהתנגדו היו מיהדות התורה !! איפה ש"ס ?? אותו דבר היה ברמת גן רק יהדות התורה תקפה וש"ס נרדמו בשמירה
26720.01.21
נציג שס ישב במועצה והצביע נגד שם היתה שס נציגי יהדות התורה מוחים אשריהם יש מעשים ויש מחאות
רועי20.01.21
כתושב חריש, שלמה פרץ - הנציג היה ממקדמי החוק, הלך עם ראש העיר לרב בעדני ו"סיבב" אותו, וכשאחד הנוכחים התערב וסיפר מה באמת אומר החוק,שלמה צעק עליו ומנע מימנו להמשיך. רק לאחר שרבנים מקומיים מהציבור החרדלי!!!התערב , ורב נוסף ספרדי פנה לאריה, הנציג התקפל, לא אחרי שעשה הכל כדי לגרום לחוק לעבור!
פרץ - תתפטר!!!20.01.21
48
רשע. לא צריך שום מילה נוספת.
קובי20.01.21
47
אם היתה ירא השם היתה רועד גיהנום פתוח חוק לא טוב לתורת השם עם הארץ
שלמה20.01.21
נהירה של המון חרדים לשם תקופה קלה והוא כבר לא יהיה ראש עיר החרדים נוהרים לשם בה
אל תדאגו יש כבר20.01.21
46
ד"ש מרון קובי לשעבר ראש עיריית טברי' , תתחיל להתרגל גם אתה לתואר "לשעבר" השבת תשמח לאשר לך את התואר
מנחם 20.01.21
45
בית היהודי - בית של גויים!!!! כבר מרן זיע"א בעיני רוחו ראה את אותם רשעים שהרימו יד בשבת הקדושה!!!! אבל אין פלא על אותו ראש עיר נבל ורשע מכיוון ששמו מעיד עליו יצחק "קשת" קשת כידוע באה לסמל שראוי להיות מבול בעולם מחמת הרוע שיש בו! כך לגבי "אותו האיש" יצחק קשת שכל כולו רוע ועזות שאין אותה לחילוניים
חיים20.01.21
44
השבת של אבא שלך טיפש
שלמה20.01.21
43
עשה טעות
יאיר21.01.21
42
זה הפרצוף האמיתי של הציונים, אפילו אם הם קוראים לעצמם דתיים, הכל עומד למכירת חיסול אחת גדולה ברגע שיש אינטרס ציוני אינו יהודי ויהודי אינו ציוני
דוד21.01.21
אתה בעצמך לא יהודי
יוסי21.01.21
מי שצועד בשקר מפחד מהאמת...
121.01.21
41
ראש העיר יצחק קשת יש לי רק דבר אחד לומר לך בושה וחרפה !!! אל תשכח מה קרה לרון קובי ראש עיריית טבריה לשעבר שגרם לחילול שבת המוני בעיר טבריה. וחשב שהוא והוא והוא... והיה עם אף מורם בסוף ה' הוריד אותו מהעץ שהוא טיפס כי מי שפוגע בשבת היא פוגעת בו.
.21.01.21
40
אלו מחריבי העיר
זה לא ראשי העיר21.01.21
39
הזוי! לא יאומן. אם רוצים לדון אותו לכך זכות שלא היה לו אופציה, א'כ היה צריך להתפטר!
אחיעזר20.01.21
38
הוי דן את כל האדם לכף זכות ראש העיר אמר שהוא עושה את זה בהתייעצות עם הרב בעדני. (הוא אומר את זה בהקלטה)
אחד20.01.21
יש טיפש שיאמין שהרב בעדני הסכים לחילול שבת חלילה ?
אברהם20.01.21
37
הוא לא יחזיק מעמד בראשות העיר וסופו יהיה כמו רון קובי בקרוב...
יוסי20.01.21
36
לא ראה מה קרה לרון קובי????!!!!!!!!!!!!!!!
שירי21.01.21
35
איזה תגובות באמת .... כולנו יהודים ברוך השם אז די לריב כמו תינוקים ציונים לא ציונים אהבת חינם תתעוררו
ראובן המלך21.01.21
34
מופרך מכל מופרך
וו21.01.21
קוראים את הריש בסגול... זה נשמע אחרת
אדם21.01.21
33
ניכר מסגנון דיברו של ראש כי הוא איש חלש אופי ואינו מעמיק. עליבות לעיר שזה ראש העיר שלה. מניח שלא יחזיק מעמד שם הרבה
חן21.01.21
32
בושה.
מילה אחת 20.01.21
31
רשע מרושע, השבת תתבע את עלובנה.
דוד20.01.21
30
מי ששומר את השבת ה שומר עלב מי שמתיר לחלל שבת השבת תתנקם בו
נסים זכות 20.01.21
זה לא נכון השבת לא נוקמת באף אחד
זה לא נכון20.01.21
29
דתי . מי קובע האם דתי? ההלכה בלבד ואדם שלא פוסע בשבילי ההלכה אינו דתי
אבי21.01.21
כן מר אבי הפוסק הגדול והראשון לציון.... מי אתה חושב שאתה??!?!?
יוסי21.01.21
כן , מה לעשות שהוא צודק בהחלט מי שלא מקיים את צו התורה אינו נחשב לדתי ובפרט מי שגורם למכשול רבים בנושא נעשה ומומר
חציל21.01.21
אתה באמת חציל בלי שכל ...וחבל מאוד....
יוסי21.01.21
28
צודק במאה אחוז
מנדי21.01.21
27
ראש העיר מדבר בצורה מאוד בריונית והוא נראה כסוגר חשבונות עם הציבור הדתי. איפה הממלכתיות?
גבר21.01.21
26
*לא מקנא בגיהנום * שלו אחרי 120 שנה, מי שמחטיא את הרבים וכל שכן מאפשר חילולי שבת! חבל ועצוב שראש עיר חובש כיפה עם זקן מאשר דבר כזה שהרי השבת הוא אחד מעשרת הדיברות ומאפשר לחלל את קדושת השבת שהיא ת.ז. של הזהות היהודית של המדינה. ממש חבל ומצער אותי מאוד.נא להתפלל שיחזור בתשובה!
ת20.01.21
25
השבת לא יכול לתבוע את עלבונה. השבת היא יום בשבוע, אין לה רגשות. מציע למי שזה חשוב לא לא להעלב בשם אף יום, לא יום שני, לא חמישי וגם לא בשם יום שבת. יהודים חיו לצד אנשים שהולכים לעשות קניות בשבת משחר ההיסטוריה, לא קרה כלום.
יב09220.01.21
"כאשר נפלה דליקה באוטובוס של חברה שנודעה בחילולי שבת, אמר מרן הגרי"ז מבריסק שהשבת תובעת את עלבונה, וזוהי אש השבת" !!! בקיצור, אתה טועה!
יוסף20.01.21
אהה, מרן הגרי״ז אמר, אז אוקיי. בגריז הוא מבין אז אני אסמוך על דעתו. רק אני הקטן תוהה, מה עם כל האוטובוסים מאז שנסעו ונוסעים בשבת? בהם לא פשטה דליקה. מה פשר האיפה ואיפה שאש השבת מפגינה פה?
יב09221.01.21
בהחלט השבת לא יכול לתבוע אבל היא בהחלט יכולה לתבוע איפה הליבה??? יא שיכור אחד
א21.01.21
24
וציוני אינו יהודי.
יהודי אינו ציוני20.01.21
אנשים שאומרים ביטוים כאלה לא על האינטרנט
א20.01.21
23
מקום שני בישראל ביתנו הארצית! כאלו אניטשמים אני צריך לידי!
אביגדור ליברמן20.01.21
22
לפחות החרדים לא היו בחריש גם משהו....
יוסי21.01.21
21
כתוב מחלילה מות יומת👺👺👺👺👺👺👺👺
לאה21.01.21
20
ישר כח לפראג'י היחיד במליאה שנשאר לו יראת שמיים השם ימלא שכרך בטוב ובנעימים! כל השאר שייכים לסיטרא אחרא, וסיעת הליברלים תעבור לברטעה בקרוב עם האגנדה שלהם והם כבר יוציאו משפטכם לאור!
צדק בעולם21.01.21
19
אני מסכים פה עם אביגדור ליברמן - חיה ותן לחיות!
מנשה20.01.21
אני גם מסכים עם אביגדור ליברמן. תהיה חיה ותן לבהמות של איווט לעוות את המציאות של הבריאה ומעשה בראשית ותן להם לחשוב שאין בורא לעולם אלא אם כן אביגדור ליברמן הוא האלקים והוא יודע הכל והוא המלך ותן לחיות לחיות כמו שהוא אומר. שבור את עשרת הדברות וחלל את 7 מצוות נח ותשרוף את התורה כולה מהאות ב' ועד
המשיח בדרך20.01.21
18
מתבייש בראש העיר! חפשו אותנו אח"כ בבחירות כל ח"כ למיניהם איפה אתם לאורך כל המאבק? רק כשכלו כל הקיצים נזכרתם בנו? תתבישו זה גם חתום על שמכם, יכלתם למנוע את זה. אילולי הבחירות לא היה את מצעד התגובות הזה...
תושב חרדי חדש20.01.21
17
מתהדר שהוא חרדי, מאחל ליום שיהיה רוב חרדי בחריש והוא יעוף משם
הקורא20.01.21
16
למה כולם סתם מדברים? הוא ראש המועצה מלפני שבנו את כל העיר, רוב החנויות שיישארו פתוחות, הם של ערבים. העיר מעורבת גם בערבים להזכירכם. תפסיקו להתנפח סתם. הוא מחוייב להם
אשר20.01.21
15
איך מתאספים כ"כ הרבה אנשים במעמקי הסגר שהמסכות לא שמה לא כ"כ נמצאות במקומם? אלה אנשי ציבור?
אין סגר????20.01.21
14
איזה מין ראש עיר נירא לי שהוא גוי
Mצדק21.01.21
13
החלטה חשובה יש בה משום קידוש ה'. יעשו תשובה מתוך אהבה.
משולם21.01.21
אדיוט או מה?
א21.01.21
12
מי שמך!!!!!!!!!! מי שמך להחליט נגד התורה???????? זה עבירה חמורה ביותר!!!!! ועוד שבת שזה עדות בין עם ישראל להשם!!!!!!! תחזור בתשובה מיד!!!!
ללא שם21.01.21
11
לפי מה שהבנתי הוא ביטל את הרעיון,לא?
ללא שם20.01.21
10
חבוב בתורה כתוב מחלליה מות יומת כל השאר.... חררטה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נהלל20.01.21
9
מי זה הנציג החרדי העייף הזה????... מי שם אותו כחבר מועצה????????..... איך אתה לא קם וצורח מנהמת ליבך על צביונה של השבת????????. איך אתה מדבר חצי מתנצל כאילו קורא טקסט שהנחו אותך לומר?????. איך אתה שותק ככה?????..... בושה וחרפה!!!!!! תחזור ללמוד בכולל זה לא מתאים לך התפקיד!!!! כמה כואב הלב!!!!
משה20.01.21
איזה כולל, הנציג חצי חילוני... והוא דחף ללא הרף להעברת החוק!!! בושה לש"ס!
תתפטר20.01.21
8
בושה וחרפה ליברלים טמאים השבת תתבע את עלבונה
דוד20.01.21
7
חילול ה
סססס21.01.21
6
אנשים חושרים לימי הביניים ואף אחורה ממנה, לפני למעלה משלושת אלפי שנים אנשים עבדו 7 ימים בשבוע ללא מנוחה ממש כמו עבדים כך הי' במצרים בזמן גלות מצרים , משה רבינו מנהיג ישראל פנה למלך מצרים פרעה והסביר לו שזה בלתי אפשרי שאדם יעבוד ללא מנוחה בסוף הוא יתמוטט ובקש ממנו להחיל יום מנוחה ביום השביעי ופרעה הב
מנחם 21.01.21
5
אמור מעתה לא דת"ל אלא ד"ל!!!
צ'למער21.01.21
4
כל הכבוד לראש העיר חשבתי שהוא דוס אבל גיליתי שהוא גבר משלנו תנו לחיות בכיף בסבבה שהכל פתוח אבל הכל!!!! כי גם ככה כל השבוע סגר!
חילוני תושב חריש21.01.21
תגיד לי יא מחלל שבת, מה איבדת בארץ ישראל, מה אתה מחפש פה שודד קרקעות, זה שטח ערבי כאן לא?, מה בגלל שכתוב בתנ"ך? לפי התנ"ך צריך עוד היום להרוג אותך ואת כל חבירך, מחלליה מות יומת!!!!!!!!!!! זה מה שכתוב בתורה שלנו, אם אתה לא שומר את זה אז מה יש לך מארץ ישראל, עוף מכאן לכל הרוחות ציוני ארור, אתה וכל חבי
משה21.01.21
הציונים הביאו אותך ושכמותך לפה ועכשיו אתה מאיים עליהם בהרג. עוד יבוא היום ונקיא אתכם מקרבנו.
יב09221.01.21
טיפש הציונים הביאו??? הציונים גורמים לכל פיגוע שיש יהודים היו פה מאז ומעולם ואגב לא יודע אם למדת תנך (מה שהערבים אפילו לומדים ויודעים מצוין) אבל שם כתוב מפורש מי הביא אותנו לפה ומתי כך שאין לך זכות דיבור ושום עניין בארץ
א21.01.21
3
בשני מילים: דו קיום. ככה צריך, שלכל אחד תהיה את הבחירה והשבת שלו.
חילוני20.01.21
גם בעולם הבא תגיד דו קיום תרצה לשבת ליד אחמד??
א21.01.21
מקימי המדינה הציונית התנגדו לחילול שבת ברחבי המדינה! כי גם הם ידעו שזכות הישיבה בארץ ישראל הוא מכח התורה שאומרת לשבות בשבת מכל מלאכה. אנחנו החרדים מתנגדים לדו-קיום ואוחזים כי מי שנמצא בארץ צריך לקיים את דברי התורה!
יוסף20.01.21
2
מי זה השסני"ק העייף הזה????... מי שם אותו כחבר מועצה????????..... איך אתה לא קם וצורח מנהמת ליבך על צביונה של השבת????????. איך אתה מדבר חצי מתנצל כאילו קורא טקסט שהנחו אותך לומר?????. איך אתה שותק ככה?????..... בושה וחרפה!!!!!! תחזור ללמוד בכולל זה לא מתאים לך התפקיד!!!! כמה כואב הלב!!!!
חיים20.01.21
אמת!!!! ניכר בצורה ברורה שהנציג השס"י שותף להרמת יד בחומות השבת!!! לא יאומן כיצד הוא נחשב לנציג ש"ס??????... להעיף אותו ומיד!!!
שמואל21.01.21
הוא לא שסניק אלא ליכודניק
אברהם20.01.21
1
אויי לך מיסכן
יוסף20.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24