כיכר השבת

"השקפתי חרדית"

ראש עיריית חריש יצחק קשת ל'כיכר': "רציתי לתת לחילונים סוכריה"

לאחר הסערה שעורר, מתייצב ראש עיריית חריש, יצחק קשת, לראיון ב'כיכר', ומשיב על כל השאלות הקשות; קשת חושף את מאחורי הקלעים של החוק שעבר, וטווה את התוכניות שלו לעתיד חריש (חדשות)

56
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ח' בשבט | 21.01.21
יצחק קשת
יצחק קשת (צילום: הפייסבוק של עיריית חריש)

לאחר הסערה שעורר ראש עיריית חריש, יצחק קשת, בפתיחת בתי מסחר בשבת, כאשר הוא מעורר עליו את זעמם של הפוליטיקאים החרדיים ומנגד, זוכה לתשבחות על ידי יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, הוא מתראיין היום (חמישי) ל'כיכר השבת' ומציג את עמדתו.

לדבריו, החוק שעבר היה בהסכמת חבר 'המועצת' הגר"ש בעדני והגאון רבי שריאל רוזנברג, ורק חמישה אחוזים ממנו הוא שינה - כדי לרצות את החילונים בעיר, המהווים חמישים אחוזים מהתושבים.

עוד טען קשת, כי בהשקפתו הוא חרדי וכך הוא מחנך את ילדיו, ורק בזכותו יימנעו חילולי שבת בעיר, "אני בכלל כמו 'יוסלה קמצן קדוש'", מסביר קשת את חוסר האמון בדברים שאמר. ויש לו גם הסבר, על השינוי הדרסטי שחל בשנים האחרונות במראהו החיצוני - שהפך לפחות דתי.

(צילום: מתוך הפייסבוק של עיריית חריש)

הריאיון המלא

ל'כיכר השבת' נודע כי עורך הדין יצחק מירון יחד עם סגן השר אורי מקלב, היו באמצע לנסח לך את התקנות, אבל אתה מיהרת לאשר תקנות שפוגעות בשבת ויגרמו לחילולי שבת המוניים...

"אני הייתי אצל הרב שריאל רוזנברג (אב"ד בני ברק. ח"ב), וקיבלתי תשובה שלילית לגבי הנוסח שהיה בידי, הגעתי אליו עוד פעם, וביקשתי ממנו שהרב יגיד איך אפשר לסדר את זה, כאשר אני מבהיר שאני פתוח לשינויים.

"הם (מירון ומקלב. ח"ב) שמו את הדגש על הנושא של המרכולים והמסר שמעביר פתיחת מסחר בשבת. הלכתי וישבתי עם כל הסיעות ושמנו דגש על הנושא של המסחר וגם שינינו את הכל לפי ההדגשים של עורך הדין יצחק מירון, חיכיתי כל היום לתשובה ובסוף אמרו לי שלא יתנו יד לחוק כזה, כי בכל זאת יש פה חילולי שבת.

"הייתי מאוכזב מהכתף הקרה וביקשתי מהם שייתנו מכתב תמיכה בי - מהרבנים, היו טיוטות בינינו, אך בסוף לא הסכימו, כי חמישה אחוזים מתוך 95 אחוזים, לא היו כפי רצונם של הרבנים".

אתה באופן מעשי מאפשר חילול שבת בפרהסיה? האם מותר לאפשר חילול שבת אפילו קטן שבקטנים?

"החוק במדינת ישראל אומר שמותר לפתוח בתי עינוג ובתי קפה היכן שרוצים, זה החוק של מדינת ישראל, לפי הרבנים האשכנזיים, אני מחמיר ויש ערים הרבה יותר מקלים".

קשת מדגיש: "אם אני לא מעביר חוק כזה, כל העיר יכולה להיות פתוחה בשבת, אני בחוק שאישרתי, עצרתי 90 אחוזים מחילולי השבת בעיר, אני זכיתי שנעשה על ידי שמירת שבת".

כמה שומרי שבת יש בעיר חריש? רצית לרצות את החילונים?

"האוכלוסייה בחריש מתחלקת כך: 15 אחוזים חרדים, 35 אחוזים דתיים לאומיים ו-50 אחוזים חילוניים. אני לא רציתי לרצות את החילונים בעיר, רציתי לתת לחילונים את הסוכרייה הזו, כדי לא ליצור מלחמות, הרי אין שום עיר במדינת ישראל שהכל סגור".

ראינו אמש את השמחה הגדולה של התנועה הליברלית, איווט ליברמן ויאיר לפיד, לאחר שהחוק שלך אושר. הם טעו והקדימו את השמחה?

"האמת היא שבחוק המקורי שהיה אמור לעבור, היה מותר מסחר ומרכולים, ואני הקשבתי למקלב ושיניתי את החוק - מה שקרה עכשיו, לכולם יש את הטיוטה הראשונית, אבל לא יודעים שבשורה התחתונה אני הורדתי את החוק.

"אני יכול להגיד לליברמן שהשמחה שלו הייתה מוקדמת, גם שלו וגם של לפיד - אותם מעניין רק לעשות הון פוליטי על חשבוני, אך למעשה אני שמרתי על השבת והם מנצלים את הטאררם בתקשורת החרדית, כדי להרוויח הון".

היום, פרסמתי באתר 'כיכר השבת', כי אתה הבטחת שזה לא סוף פסוק, ואתה תטפל בצופרים ובתחבורה ציבורית בשבת...

בתגובתו לדברים, הוא לא יוצא בהצהרות ברורות, ואף שמע מבין השיטין כי הוא מתכוון לאסור תחבורה ציבורית בשבת. "לגבי מה שאמרתי על הצופרים", אומר קשת, "אמרתי שאני בא לפתור את הצופרים בשבת וכן לגבי תחבורה ציבורית, לא אמרתי שאני אפתח, אולי אני אחליט שלא אפתח, לא רוצה לחשוף מה אני הולך לעשות. מה שכן, הדרך שלי היא קודש".

יצחק, בעבר ראינו אותך עם זקן ארוך וכיפה שחורה וכעת עברת שינוי, אתה נראה שונה ממה שנכנסת לתפקיד. האם יש לזה סיבה מהותית, שינית כיוון?

"מי כמוך יודע שהסממנים החיצוניים זה שטויות, לצערי הרב, אכן שיניתי את לבושי וזאת כי יש סלידה מאנשים עם זקן ואם אתה רוצה לקרב אנשים אז אתה חייב להוריד סממנים שמפחידים אותם כמו הזקן ולכן הורדתי את המחסומים שלי וכעת יותר קל לי להגיע לקהלים רחבים יותר".

אנחנו רואים התארגנות ענקית של הציבור לקבלת שבת המונית, האם זה ירתיע אותך? האם זה קומץ קיצוני?

"תקשיב, זה לא כולם, אני מקבל אהדה גם בציבור החרדי, כולל רבנים חרדים, יש אנשים שמתסיסים את האנשים, ויש הרבה אנשים תמימים - שמקבלים את המכתב של מרן הגר"ח קנייבסקי וזהו, זה מבחינתם האמת. זה כואב לי. זה מזכיר לי את הסיפור של יוסל'ה קמצן קדוש, אני מרגיש כמו אותו יוסל'ה.

"אני מרגיש שאני שומר על השבת, ובניגוד לרבנים שאין להם אומץ, אני עם אומץ, לא רוצה לרצות אף אחד, מבחינתי, היום אני הולך. הרבנים - במקום להסתכל קדימה ולהנהיג הם מסתכלים אחורה מה הציבור חושב ובהתאם לכך מגבשים את הדעות שלהם. אני מנעתי חילולי שבת".

הציבור החרדי טוען, שאתה מתנכל אליו, יש דברים בגו?

"ממש לא, הציבור החרדי תומך ואוהב אותי. רק עכשיו מונחים אצלי תוכניות לבניית מוסדות חינוך בעשרה מיליוני שקלים, הציבור אוהב, יודע, מוקיר ומכבד אותי.

"יתרה מזאת, השקפת העולם שלי היא חרדית, אני מחנך את הילדים שלי חינוך חרדי; חיידרים ובתי ספר יש לי זכויות שעומדות מאחוריי ואני גם ניהלתי עמותה של מוכר שאינו רשמי".

תוכן שאסור לפספס
56 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
טמבל השבת לא מוחלת זרקת אבן לאבא שבשמים בפרצוף תתבייש תוריד את הכיפה
אליהו22.01.21
50
חריש כבר אבודה מבחינת ציבור שומרי תורה ומצוות
אלחנן21.01.21
נראה לי שאתה חילוני קיצוני מושתל לכו אתם מהעיר חריש חרדית ותהיה חרדית
משה21.01.21
מי אתה שתקבע שחריש חרדית אתה חייייייי בסרט לא נכון תעביר ערוץ ומהר
אבי 03.06.23
49
האדם אומר לכם החוק מחייב פתיחת כל החנויות ואני מנסה לצמצם את הפתיחה, תבדקו אם הוא צודק ענינית לפני שאתם זורקים בוץ ללא הבחנה.
משה בן אברהם21.01.21
הוא קובע את החוק איזה שטויות אתה רושם
שימי21.01.21

הצגת כל התגובות

48
מצטער שכתבתי תגובה נגדו ,ייתכן ופעל נכון ,קשה לתמוך בחילולי שבת,מנגד אנו לא בקיאים באפשרויות שעמדו בפניו.
ח21.01.21
47
המאפיה מעולם ולעולם לא תסתפק ההחלטה המבישה היא רק התחלת ההידרדרות במדרון ועוד מעט יתגברו הדרישות. אתה תהיה האשם בחילול השבת בעיר שלך . אתה מאלה שמתחנחנים לפריץ . תתבייש.
דוב21.01.21
46
סופית. בן אדם זה לא שפוי!
אני21.01.21
45
אפיקורס ושקרן
לימור21.01.21
44
מפגר מקומו במוסד ל...
שי22.01.21
43
מדבר שטויות! כל מה שעה זה לחלל שם שמים! אה, ולדרוש את שבת המלכה... שעוד תתנקם בו תיכף ומיד
ללא שם21.01.21
42
בחריש יש הרבה יותר חילונים מחרדים, מה כואב לכם? התמקדו בערים שכבר הצלחתם להרוס ורדו מחריש.
שיר22.01.21
בחריש יש הרבה יותר דתיים חרדים מסורתיים שאוהבים את השבת, מה כואב לכם? התמקדי בערים שכבר הלכת נגד השם ונגד התורה הקדושה שהרסתם ורדי מחריש. למשל ברטעה זה אחלה מקום בשבילך. אנחנו נבוא לקנות אצלך אבל לא בשבת.
שפי23.01.21
41
תתבייש לך אין שום סיבה בעולם כולו שבמדינה יהודית מוצהרת יחללו שבת!!! ועוד באישור של אחד שומר תורה, אלא חייב להיות שאין לך טיפת יראת שמים ולא שומר את כל מה שהשם מצווה! לך תשאל את ר' חיים קנייבסקי לפני שאתה מאשר דבר קדוש כמו השבת הקדושה, וממש אפשר לראות איך הקורונה משתוללת ואם לא שומרים את השבת כהלכתה
חסיד21.01.21
40
אהבתי את הנתתי סוכריה ממש כמו הזקנים בבית הכנסת שמחלקים טופים
אבי21.01.21
39
לא עוצרים חילול שבת ע"י חילול שבת. אע"פ שאנו מחוייבים לדאוג על שמירת המצוות לכלל העם, מ"מ אין שום היתר לעשות כן באופן איסור. באותה מידה שאנו מצווים לקרב את ישראל אנו מצווים לעשות זאת בדרך מותרת עפ"י התורה, ובמידה שאין לנו דרך היתר אנו פטורים מזה, והרבה דרכים למקום. וזה שאמר שמואל הנביא לשאול המלך, ה
השקפה נכונה21.01.21
38
קשת מה ההסבר שלך לחזרתך בתשובה אם אתה רומס את השבת ? שינתה את פרצופך כי יש סלידה מאנשים עם זקן !!! כאן כבר מתחילה להיות הידרדרות, כנראה שחזרתך בתשובה לא באה ממקום טהור ואמיתי . לגביי אחוזי אוכלוסייה בחריש אתה מתעלם, וזאת אומרת ואתה יודע בשנתיים הקרובות האוכלוסייה הדתית חרדית הולכת להיות על 50 אחוז
אודי21.01.21
37
העלבת את הקב"ה זלזלת במתנה שלו הוא לא יסלח לך הגעת לראשות עיר כדי לבזות את השבת (ואת עצמך) ?
חנה21.01.21
36
כנסו לויקיפדיה יצחק קשת לא תאמינו למה הוא "זכה"! כתוב עליו: "בינואר 2021 אישר פתיחת מרכולים וחנויות במגבלות מסוימות גם בשבת"
כולם לראות!24.01.21
35
מנוול עוכר ישראל מחפש פטנטים לחלל שבת מדבר נגד בורא עולם נגד שליחיו תזהר מבורא עולם תוריד תכיפה אל תתחפש למי שאתה לא
השבת לא סולחת21.01.21
34
איזה רבנים איתך הם לא ידעו על מה הם חתמו התהפכו כמו בטיק על המנגל. בסוף חתמו נגד תספר איך צעקת אצל הרב בעדני שניסה לספר לו מה אומר החוק. הרב בעדני חתם נגד
משה21.01.21
33
יש אבא למעלה אתה שוכח
יהודי21.01.21
32
אם סוגרים חיידרים לא בגלל ונשמרתם [כי הישיבות הקטנות והכוללים והבתי מדרש פתוחים] אלא בשביל למצוא חן בעיני החילוניים מה רוצים ממנו ס"ה למד מהם משהו רק שישאל אותם איך משווקים את זה בעדינות ....שהציבור לא כ"כ ישים לב.... ממש גועל נפש עליו ועל אותם עסקנים שמצטדקים עכשיו
משה21.01.21
31
לא יאומן שאתה אומר את זה בריש גלי שיש סלידה לאנשים מזקן!!! ובגלל זה הורדת את זה?? אתה מבין מה אתה אמרת עכשיו?? אתה גורם לשנאה אדירה למי שנושא זקן! (לכל דתי שיודע שזקן זה רחמים מיתוק הדינים ועוד) . עכשיו המזל שלך שהוא לא שאל אותך למה הורדת את הפאות כי אם היית עונה באותה תשובה ( שזה מסליד אנשים) זה מו
לא יאומן!21.01.21
30
לא יאמן אני מכיר את יצחק קשת באופן אישי ואפילו תמכתי בו ואני מצטער על כך
ש"ס21.01.21
29
תתבייש לך! אין לך אומץ בכלל, אתה עושה הכל כדי שהחילונים יצביעו לך, עשית בחריש חילול ה' גדול והרעלה על רבנים. תשלם על זה למעלה
אנונימי21.01.21
28
תוך שנה העיר שלך חצי חרדית ואז תחפש אותם בסיבוב שיצביעו לך........
א21.01.21
27
בושההה תיתביש😡
אילה21.01.21
26
מאחל לך לחזור בתשובה שלמה אמן.. כבר כתבו את זה ואני אוסיף יצר הרע לא יגיע אליך וישכע אותך לעבור על התורה הוא יבוא אליך בעקיפין שתחשוב שאתה עושה משו טוב קשת.... תתעורר...... השבת תתבע את עלבונה.... נ.ב. יש אנשים שנסלדים מכיפות מזל שאת הכיפה לא הורדת...
נחום21.01.21
25
אני כחרדי תושב חריש כואב לי הלב על חילולי השבת וגם על החוק הזה שעבר, אבל עם כל הכאב כמי שקרא את כל פרטי החוק ולא רק את הכותרת אני מבין שיצחק קשת עשה צעד נכון והכרחי, מה לעשות שהפוליטיקאים החרדים היו חייבים לצעוק, כי הם לא יצעקו הציבור החרדי יצעק עליהם והם מבינים טוב מאוד שאי אפשר היה בלי החוק הזה, מ
אלי21.01.21
24
אילנה
יותר מאשר שמרו בני ישראל השבת שומרת אותם21.01.21
23
לא יאומן איך נתת ידך לדבר הקדוש מכל!!! האם אתה אדם נורמאלי? עוד מעט וכבר 70 אחוז מהעיר הולכת להפוך לחרדית.. ואז מה תעשה? מי יסתכל עליך בכלל, יזרקו אותך.. איך העזת לפתוח עסקים בשבת? ועוד כשאתה עם כיפה פעמיים את הראש שלך... זקן וכו' אתה שפוי? חבל סימנת את עצמך במגזר החרדי שרחש לך כבוד ואהדה ועכשי
יוסי לוי מירושלים21.01.21
22
עליבות של ראש עיר חלש חסר עמוד שידרה
חן21.01.21
21
בא לברך ויצא מקלל
שמול21.01.21
20
אני בהלם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הוא חושב תצמו למלך העולם??????????????????? נתן לו תרשות לאפשר חילול שבת???????? וגם קורא לזה סוכריות????????????????? הוא נותן להם
שוקקקקקקקקקקקקק21.01.21
19
פשוט בושה. אסור לתת לברנש הזה במה באתר חרדי.
יוסי21.01.21
18
"בעל תשובה" זה ההסבר לכל הדבר ההזוי הזה אחרי עיון קצר בויקיפדיה גיליתי שהראש העיר הנכבד הוא בעל תשובה בעל תשובה שלא קיבל את החינוך והרגש היהודי כשהוא היה קטן והוא פשוט לא מבין מה הוא עושה, זה אגב אחד התסמינים הידועים של בעלי תשובה ושלא תבינו אותי לא נכון אני מאוד מעריך בעלי תשובה ואת הצעד הקשה והמדה
אברהם21.01.21
17
יש לתקן - לא מדובר בדתי לאומי אלא בחרדי
יהודי21.01.21
16
היית מת להגיע לעפר שדרך עליו יוסלה קמצן קדוש זיע'א
יהודי פשוט21.01.21
15
אין על השבת תבין את זה לא החלטה ולא בטיח
יהודי פשוט21.01.21
14
רשע! מה השבת של אבא שלך, מה זה "נתת סוכריה"? מחלליה מות יומת זה פסוק בתורה זו לא המלצה כבחירתך, תוריד את הכיפה ויפה שעה אחת קודם
דוד21.01.21
13
יאללה אחי החרדים תלכו מכות .. ציפור הנפש שלכם בסכנה.. אבל אני חושב שבהתנהגות אדיוטית שלכם אתם תביאו כליה על חיים משותפים כאן בארץ ישראל...
מאן דהוא21.01.21
אנחנו לא אחים שלך חילוני מגעיל
דוד21.01.21
12
מסכן ה' ירחם עליו. מי הוא ? ומה הוא ?...
דוד כהן21.01.21
11
כנראה ראש העיר לא מבין מהי הקדושה של שבת.
כנראה21.01.21
10
אבל הוא צודק בדרכו הוא ראש עיר טוב לחרדים ולא עבר על שום הלכה
קל לתקוף22.01.21
9
ממש כואב הלב, איך טעינו במידותיך הקדושות? את השבת קיבלנו מבורא עולם, ורק הוא קובע מה מותר ומה אסור. התורה ניתנה לנו מהשמים ולא תשתנה בשום אופן זה נר לרגלי על יהודי שומר דת ומצוות. השבת היא אכן סוכריה, סוכריה שניתנה לנו לעם היהודי, והיאזאת ששומרת עלינו בכל הדורות. בוש לך
ללא שם21.01.21
8
יצחק ראש העיר היקר ידוע תמיכתך הרבה בציבור החרדי ובפרט בעינינו חינוך המבנה המפואר שהרב פרטוש קיבל לתלמוד תורה אך דא עקא לעניין השבת כפי שאנו יודעים הכוונות היו באמת טובות אבל הלחץ לפני קבלת ההיתר לחוק גרם לציבור לא לדעת על מה מדובר ורצון להתנגדות מה שכן בטוח ששלמה פרץ ישן בעמידה ולא הראה לציבור את
ראובן21.01.21
7
זוועה! אפילו חילונים לא רואים את זה בעין יפה! מה יצא לו מיזה? מה זה הגועל הזה???
רייאן שדאגולו 21.01.21
6
הוא למד מחברי הכנסת "החרדים" לא הם העבירו את חוק המרכולים? לא הם לימדו את הצבור שהדת זה דבר חשוב ונחמד רק עד שהשלטון ירצה הפוך או כשזה "ח"ו יצור "קרע בעם" שיתביישו להם כבר כמה שנים הם מותרים ומותרים על הכל ופתאום בשביל להראות צידקותם הם צועקים על מישהו שס"ה למד מהם משהו די לצביעות שיפסיקו להטיף מוס
יונתן21.01.21
5
בכל העולם יש שלוחי חב"ד ואין שום סלידה מהם,אלא להפך.ובחב"ד לא נוגעים בזקן כהוא זה.
משה21.01.21
4
יסביר מר מקלב האם הוא לא מתנהג אותו דבר? על כמה דברים הוא וחבריו מוותרים בטענת ה"רע במיעוטו"? אותו ראש עיר חושב שאם לא יחניף לחילונים יהיה ראש עיר חילוני ואז מי יודע מה יהיה ??!!כמובן שזה "שטויות וסברות עקומות" ולא צריך לעזור לקב"ה אך זוהי משנת אותם עסקנים כמקלב וחבריו אז מה הם מגלגלים עינים לשמים
חיים21.01.21
3
הוא הוריד את הזקן והפיאות בכדי "לקרב", ואז הביא חילול שבת המוני שיהודים אלפי שנים מסרו על כך את הנפש פשוטו כמשמעו בכדי "לקרב", מקווה שלא ימשיך כמו אחרים שהלכו בדרך הזאת בנישואי תערובת בכדי "לקרב" את המוני היהודים שהתבוללו ר"ל. יצחק יקירי, היצר הרע אומן במלאכתו, תפוס את עצמך ויפה שעה אחת קודם.
יהודי אכפתי21.01.21
2
אם החוק אומר שמותר לפתוח בכל מקום בתי עינוג ובתי קפה איפה שרוצים אז מה היה הלחץ לעשות את החוק?? לא מובן לי. למה גם הליברלים לוחצים לעשות את החוק אם אפשר לפתוח בכל מקום?? זאת אומרת שזה לא נכון!
צדק בעולם21.01.21
1
למה הוידאו ערוך?
תושב05.03.24
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24