כיכר השבת

תקיפת השוטרים בבני ברק

"חשד סביר"; מעצר החשודים מויז'ניץ הוארך עד יום רביעי

בית המשפט האריך ב-3 ימים את מעצרם של ארבעת הבחורים מויז'ניץ - מרכז, שחשודים במעורבות בתקיפת השוטרים בבני ברק; השופטת דחתה את הטענה שלא ידעו שמדובר בשוטרים (אקטואליה)

120
חיים גולדברג | כיכר השבת | י"ב בשבט | 25.01.21
ארבעת החשודים בביהמ"ש, הבוקר
ארבעת החשודים בביהמ"ש, הבוקר (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (שני) בשלושה ימים את מעצרם של ארבעת הבחורים מוי'ניץ מרכז, שהסגירו עצמם למשטרה וחשודים במעורבות בתקיפת השוטרים, ביום חמישי, בבני ברק. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים.

תקיפת השוטרים בבני ברק (צילום: לפי סעיף 27א)

כזכור, בשעות הצהריים אתמול, ארבעת הבחורים הסגירו עצמם בתחנת בני ברק, ונעצרו לחקירה, וזאת בהמשך לחקירת המשטרה על תקיפת השוטרים הסמויים, ביום חמישי בבני ברק, שעה שסביב רכבם התקהלו עשרות אנשים, והשליכו לעברם אבנים וקרשים.

ארבעת הבחורים, אליעזר מאיר, מרדכי וויזר, זאב הגר ואליעזר ברויאר, יוצגו בדיון על ידי עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי.

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

בפתח הדיון, טען פרקליטם כי ישנה "הפרה של הבטחה שלטונית" לעניין שחרור החשודים, לאחר שחשף בדיון כי המשטרה הבטיחה שהחשודים שיסגירו עצמם, ישוחררו כעבור 24 שעות, ואף הצג התכתבות בין הצדדים, אך בסופו של דבר, ביהמ"ש קבע כי לא ניתנה הבטחה שכזו.

"אני אומר שניתנה הבטחה בשלוש הזדמנויות שונות לבכירים בעיריית בני ברק, לסגן ראש העירייה, למר רוטנברג שיושב כאן, מנכ"ל מוסדות ויז'ניץ ולמר אברהם גלברט, מראשי הקהילה של הקהילה החרדית בבני ברק ואחראי על הקשר של הקהילה עם משטרת רמת גן ובני ברק, לפיהם החשודים שיימסרו ישוחררו לא יאוחר מ-24 שעות, יסגירו את המעורבים ולא ייעצרו למשך יותר מ-24 שעות", טען עורך דינם בפני ביהמ"ש.

לדבריו, "אחת ההבטחות נעשתה בישיבה לילית משותפת בישיבת תחנת משטרת בני ברק ביום ה' בערב. על רקע הבטחה זו פעלו אותם גורמים שמניתי לאתר את המעורבים ולהביאם לחקירה במשטרה. אתמול לקראת חצות אבי מוכתר שוחח עם מר גלברט וטען בפניו באופן אבסורדי שהארבעה שהובאו הם דגי רקק ועל כן הוא יבקש להאריך את מעצרם.

"הצגתי לבית המשפט התכתבות של מר גלברט מהבוקר עם רכז המודיעין מוכתר, לפיה גלברט מטיח בפניו את ההבטחה השלטונית ועותר לשחרורם של הארבעה. מנגד מוכתר לא כותב "על מה אתה מדבר? על איזו הבטחה אתה מדבר? לא ניתנה שום הבטחה", אלא להפך, מרמז על אישור הדברים בדמות "יהיה בסדר, אל תתרגש". לכן, לכל הפחות, נבקש לדחות את הדיון על מנת לברר את הטענה עד תומה, לזמן את רפ"ק שגיא שלומן קצין המודיעין, ואת אבי מוכתר, רכז המודיעין, לדיון".

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

נציג המשטרה טען מנגד כי "לא ידוע לי על מה הסנגור המכובד מסתמך. ההנחיות והדוח הסודי בתיק זה מדברות בעד עצמן. כנציג משטרת ישראל באולם, זו הבקשה שהמשטרה מבקשת".

בהמשך, לאחר הפסקה קצרה בדיון, הוסיף נציג המשטרה כי "בבירור עם הגורמים המוסמכים ולהבדיל מהסנגור המכובד, אני לא אנקוט בשמות, לא היה ולא נברא דבר שהוא מציין. לשאלת בית המשפט, אני אומר שהאמירה הזו לאחר בירור עם השמות אותם ציין ב"כ החשודים".

השופטת ענת יהב, הכריעה כי הדיון יימשך, שכן לדבריה לא נתנה "הבטחה" על ידי המשטרה. "שמעתי את דברי ב"כ החשודים ואף בחנתי את התרשומת אליה הפנו, משם מי שמציין את המילה "הבטחה" הוא מי מטעמם של החשודים, כאשר אמירה כלשהי המאששת את ההבטחה או המילה "הבטחה" כשלעצמה או תוכנה איננו מועלה על-ידי מי שהתכתב מטעם היחידה החוקרת, אלא כל אשר נרשם היא אמירה כוללנית שאין בה ולא כלום, "הכל יהיה בסדר". לאחר דברי נציג המבקשת, מצאתי כי יש להמשיך ולשמוע את הדיון ככתבו וכלשונו".

בשלב זה, נציג המשטרה הציג את תיק החקירה וסיפר כי "לפני מספר ימים אירעו התפרעויות בעיר בני ברק, כחלק מהן בוצע כמעט לינץ' בשני שוטרים. במעמד האירועים החמורים החשודים לא נעצרו אולם בעקבות פעילות משטרתית אכן הסגירו את עצמם הארבעה האלה למשטרה אתמול, נחקרו, קושרים את עצמם והימצאותם במקום ולחלק מהעבירות המיוחסות להם.

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

"מדובר בעבירות מהחמורות שמשטרת ישראל מכירה, כולל הפרת הסדר השלטוני, אי ציות להוראת שוטר, התנהגות פרועה, תקיפת שוטרים, הכשלת שוטרים, ואני מרשה לעצמי להוסיף עוד עבירות במהלך הדיונים שיתקיימו בתיק הזה. לשאלת בית המשפט, אני אומר שהשמות לא היו ידועים, אנחנו פנינו לויז'ניץ".

בדברי הסיכום, אמר פרקליט החשודים כי "יש לי אתגר מאוד משמעותי בדיון הזה. הרגישות בתיק הזה מובנת לי לחלוטין. יש פה אירוע חמור מאוד, סרטונים קשים מאוד, שעליהם לדעתי יש קונצנזוס באולם הזה, ובכלל, וגינוי מצד לצד. יחד עם זאת, בכל הכבוד לאירועי האלימות הקשים על בית המשפט לשיטתי לאבחן מה חלקם של החשודים בתוך האירוע. לא יעלה על הדעת שלעניין דיון מעצר יהיה חלקו של האחד דומה לחלקו של האחר ודומה לאירוע הפגנה שיצאה משליטה. לא יעלה על הדעת שדינו של אחד שחוסם נתיב תחבורה ציבורית במסגרת הפגנה יהיה דינו של אותו אחד שהרים יד על שוטר במדים.

"לכן, בכל הכבוד לתמונות הקשות ביותר, כאשר יש לנו ארבעה חשודים שבאים מיוזמתם למשטרה, לא שומרים על זכות השתיקה, קושרים את עצמם לאירועים וכאשר מנגד למשטרה אין יכולת אמיתית ואפילו לצורך הדיון לא מצאה לנכון ולא בכדי להצטייד באותו סרטון שהוא כלי עבודה מרכזי בחקירה, ועל כן לא ניתן בשום צורה באופן שהוא להפריך את עדותם. ככל שהמשטרה הייתה מפנה את בית המשפט לאירועים אחרים שנצפים בסרטון מהם ניתן לייחס לאותם ארבעת החשודים פעולות חמורות אלימות, הייתי ודאי נעתר לבקשת המעצר. כאשר יש לנו ארבעה מבין עשרות, אירוע ספונטני, לא יעלה על הדעת שאותם ארבעה ייעצרו וישלמו את המחיר בגין אותו אחד שניפץ את השמשה בצורה מזעזעת בעיניי ופעולות נוספות כפי שבית המשפט נחשף אליהן. כל מה שנטען מסתכם ביחס לשלושה מהם במכות בידם על הרכב מתוך מטרה להניס את יושביו מהמקום.

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

"אני מזכיר שארבעת החשודים באו במגע ראשוני עם השוטרים, יכלו לתקוף אותם בתוך המוסד ובוודאי שלא עשו כן, יכלו לתקוף אותם מצאתם מהרכב למוסד וגם לא עשו זאת, הרי אם הייתה טענה אחרת דווקא ביחס לאותם ארבעה חשודים היה ניתן לבררה ביתר קלות משום שהשוטרים באו במגע עם אותם ארבעה. לכן, בקלות יכלו השוטרים לטעון מה פתאום, הם תקפו אותנו פיזית, הוא שבר לנו את השמשה, הוא משך את התיק של השוטרת. כאשר אין לנו לא מהסרטון ולא מעדותם של השוטרים פערים, מה שיש לנו זה את גרסתם של מי שקשר מיוזמתם את עצמם לאירועים. בניגוד לטענה של השוטרים, אני אומר בקול נחרץ וברור שהמזכר שהשוטרים כתבו לחוד והמציאות לחוד. המוסד הזה היה יעד לביקורת תדירה בשבועות האחרונים. כל הביקורות נעשו למופת מול מנכ"ל מוסדות ויז'ניץ. בפעם הזו הגיעו שני שוטרים בלבוש אזרחי, סירבו להזדהות, סירבו לציין שהם שוטרים, נכנסו בצורה אלימה ומתריסה, ועל כן אנחנו דבקים בעמדתנו כפי שמסרו אני מאמין אותם חשודים במשטרה שלא הייתה להם כל ידיעה שמדובר בשוטרים. דבר שעולה בקנה אחד עם הערכים של ישיבת ויז'ניץ ועם הגינוי שהם השמיעו במסגרת הודעתם במשטרה".

בהמשך, הוא שב על טענתו כי קיימת הבטחה שלטונית של ממש בדבר שחרור החשודים, וביקש שחרור למעצר בית מרוחק מבני ברק. הוא דחה את החשש לשיבוש החקירה, שכן הם התייצבו מיוזמתם בתחנת המשטרה, כך ש"ככל שהיה רצון לשבש, ודאי שהשיבוש הזה היה נעשה זה מכבר".

"הורה לכל מי שהיה מעורב להתייצב בתחנת המשטרה", חשף פרקליטם של החשודים. "לכן, עילת השיבוש איננה רלוונטית לשיטתי. בוודאי כשיש סרטונים שאותם לא ניתן לשבש ויש ראיות מאוד ברורות בעניין הזה. כמו שציינתי, ראיות שלא עומדות בסתירה להודעת החשודים".

לעניין המסוכנות הוא טען כי "מדובר בחשודים ללא עבר פלילי, צעירים, שמגנים את האירוע, קושרים את עצמם לאירוע וככל שאנחנו רוצים להתרשם מהמעשים, יש לפנות להודעה שלהם ולראות שמדובר במעשים ברף הנמוך ביותר, ואינני מצדיק דבר וחצי דבר, לא יידו אבנים, לא זרקו חפצים, לא ניפצו שמשות אלא חבטו בידיים ברכב על מנת להניסו כאשר היו להם מספר הזדמנויות לתקוף אותם והם לא עשו כן".

הרכב של השוטרים שהותקפו (צילום: לפי סעיף 27א)

לסיום הוא טען כי "מעל כל אלה צריך לזכור שמדובר לטענתנו ולשיטתם בפרובוקציה שנעשתה על-ידי מלשינים כדי שהחסידות תופיע בערב בחדשות. הם לא ידעו שמדובר בשוטרים. לכן, אבקש מבית המשפט להתרשם מהחלופות".

הרב גלברט, מראשי החסידות, אמר בדיון כי "אני כ-20 שנה עובד עם המשטרה. זו פעם ראשונה שנותנים הבטחה ולא מקיימים. המשטרה תמיד הבטיחה לי וקיימה. אמרו לי שהם לא יהיו עצורים יותר מ-24 שעות. אמרו לי שיהיה להם מעצר בית. אני יכול להביא את השוטרים שאמרו לי את זה. הייתי בעשרות מקרים וחטפתי במקום השוטרים. לאחרונה עובר משהו רע על בני ברק אבל אנחנו מתכוונים להביא את כל הגורמים הרבניים כדי למנוע את זה שוב. מגיל 21 אני נמצא בקשר עם גורמי משטרה, אני פעמיים בשבוע מבקר אותם. הם הבטיחו לי שתוך 24 שעות הם לא יהיו עצורים".

בהחלטתה כתבה השופטת כי "לפניי בקשה ראשונה להארכת מעצרם של החשודים ב-5 ימים, אשר נעצרו בחשד לביצוע עבירות של חבלה במזיד לרכב, תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו והתנהגות פרועה במקום ציבורי".

השופטת ציינה כי מעיון בתיק החקירה, "קיים חשד סביר כנגד החשודים לביצוע העבירות המיוחסות להם". היא הוסיפה כי "הסנגור טען רבות לעניין חלקם של החשודים באירוע, ציין שכל אשר עשו הוא להגיע עד המכונית ולגעת בה, תוך כדי שהם צועקים לעבר יושבי הרכב "מויסר". עיינתי בדוחות, עיינתי בגרסאות של החשודים, ובעיקר בדברי השוטרים אשר היו במקום ומצאתי שהאירוע לא דומה לזה של גרסת החשודים, ויש לומר שהחשודים נותנים גרסה פחות או יותר דומה, כשהם מסכימים לקשור את עצמם במידה מסוימת לרכב.

"כמובן שלשלב הזה אותה קשירה לרכב היא די והותר לצורך ביסוס החשד הסביר, ואומר כי תוך צפייה בסרטון שהציגה ההגנה יש לומר כי האירוע הוא אירוע מזעזע, כמעט לינץ' שבו רכב (גם אם החשודים אינם יודעים מי יושבי הרכב) מנסה למלט את עצמו מן המקום ואין תיאור טוב יותר מכך, הרי שכלל המעורבים מנסים למנוע ממנו כך, תוך שהם חובטים בידיהם על הרכב, צועקים, מנסים לתלוש את דלתות הרכב ועוד כהנה התנהגות אלימה ומפחידה. גם אם כל אשר עשו החשודים זה לחבוט ברכב, הרי שמדובר בהתנהגות פרועה שהיא חלק מהתנהגות אלימה כוללת, והיא מסייעת לאותה התנהגות ומסייעת לאותם עבריינים ומעורבים נוספים, כאשר היה מצופה ממעורבים או לפחות מחלקם לומר את דברם בנושא ולמנוע גם בגופם את התקיפה".

השופטת, דחתה את הטענה כי לא ידעו שמדובר ברכב משטרתי, וציינה כי מהראיות בתיק עולה כי "כלל האנשים שהיו מסביב לרכב החלו בחבטות וניסיון לחבול ברכב וכן לתקוף את השוטרים, רק לאחר שנצעקו צעקות אשר קושרות את הרכב לאחד השוטרים ואף ציינו את שמו במפורש".

בהמשך, היא ציינה כי "לטעמי כל מי שהיה מובא בפניי היום והיה מוכח כי הוא מצוי במעגל הראשוני מסביב לרכב, ונגע ברכב וטרם את תרומתו באופן פיזי לאותה התנהגות אלימה, פרועה, כנגד אוכפי החוק, דינו אחת היום היה להיעצר".

"בשלב הזה, עילת המסוכנות מתקיימת, ואינני רוצה לחשוב מה היה קורה לו הצליחו כלל המעורבים ובכללם החשודים להוציא את יושבי הרכב מתוכו, עילת מעצר נוספת היא שיבוש, ואינני מסכימה כי השיבוש שנעשה, אם נעשה, קודם הבאתם לחקירה, דומה לשיבוש לאחר שהחשודים יודעים מה הראיות כנגדם. עילה נוספת היא צורכי חקירה".

באשר לטענה להבטחה שלטונית על שחרורם, כתבה השופטת: "לפי הנתונים שהובאו בפניי זה אומר כך וזה אומר אחרת, ולבית המשפט לא נותר אלא להחליט לפי הראיות שבפניו מבלי לתת את דעתו לאותה טענה, אולם טענה זו היא יפה גם בהמשך הליך זה, ככל שיובאו ראיות נוספות, אך גם חלילה אם יוגש כתב אישום בתיק העיקרי (טענות הגנה מן הצדק וכו').

אשר על כן, נעתרה השופטת לבקשה להאריך את מעצרם, באופן חלקי - עד יום רביעי הקרוב בשעה 12:00.

  • תיעוד תקיפת השוטרים מופץ ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתיעוד נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.
תוכן שאסור לפספס
120 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
94
לא מאמין, שעסקנים מנוסים, ילכו שולל מהמשטרה. אני הייתי לפני שנים בבית משפט עם נציג משטרה, לגבי שחרור גופה מנתיחה. הזהירו אותי, לא להאמין להם לכלום, ולא לתת להם שום הסכמה ושום דבר, הכל בכתב, עם עורך דין. ואכן, על כל צעד ושעל הם ניסו, לתחמן, לשקר, להראות עצמם נחמדים, לשופט אמרו היפך ממה שאמרו לי, אבל
סאבוויטש26.01.21
93
שילכו לכלא אבל השוטרים שהרביצו צריכים עונש כפול "לא תיקום לא תיטור"
שימי25.01.21
92
הם מאושרים שהם נתפסו בעוון "קידוש השם". עאלק.... עם כאלה צדיקים. מי צריך רשעים? לאן הגענו?
ב25.01.21

הצגת כל התגובות

91
רימו אותם בכלל לא בטוח שהם ביצעו את המעשים החמורים
איזה רעים 25.01.21
90
ואם זה לא,ה' ירחם, מישהו משלנו??? מותר להשתולל? איפה למדתם את זה?????
אביב25.01.21
89
ההורים תתביישו מה גידלתם תראו מה הילדים שלכם עושים ועוד עם חזות חסידית =פאות וכו כתם לכל החיים
שימי25.01.21
88
אני בעד שיתנו לכל אחד מהבחורים שנתיים וחצי מאסר, זה ישיבה של פראי אדם, זה כבר פעם חמישית שלהם שהם נוקטים באלימות , רק השנה הם עשו פוגרום בישיבת נחלת דן
מנחם הריאלי25.01.21
87
המשטרה והפרקליטות ומערכת המשפט הם יד אחד ושם מתחיל הרשע והפשע במדינה
א25.01.21
86
מחללי השם נאמר עליהם "אם יכופר העוון הזה לכם עד תמותון" אין סליחה וכפרה לארבעת החוליגנים הללו כל עונש ראוי להם.ולהזכיר עורכי הדין שלהם הם עורכי הדין של מלכה לייפר ה"צדקנית " רק שתבינו באיזה משבצת נמצאים הבחורים האלה
המצליף 25.01.21
85
צריך להכניס אותם לכלא לכל החיים וגם זה לא יכפר על החילול ה שהם עשו חבורת משועממים חסרי תכלית!!!! זה מה שקורה שהסיבה היחידה לקום בבוקר זה מקווה..
חרדי25.01.21
84
למה מאיר בלי כובע וחליפה?
ללא שם26.01.21
83
תורה תורה חיגרי שק ואפר. את האמורה להפיץ אור ופאר ראי מה עשו ממך בניך. במקום אהבה בעולם מעריך באו אכזרים סוררים מאשכנז השכיחוך והעלימוך כספר שנגנז ללא בושה ללא חוסר נוחיות הם נוהגים בשיא הברוטליות אייכה רבונו של עולם ועל ראשם תגמול גמולם
תורה תורה חיגרי25.01.21
82
חצי שלא יודע גם אם ישנה סיכום עם המשטרה. בית המשפט היא ערכאה גבוהה יותר מהמשטרה והיא זו שצריכה לאשרר כל סיכום עם המשטרה והיא אף יכולה להטיל ביקורת על המשטרה כשהיא מסכמת דברים לא חוקיים
משפטן25.01.21
81
אסור להוריד מסדר היום את הענישה של המשטרה כלפי כל תושבי ב"ב יום חמישי זה השתוללות כלפי נער זקן ואישה אתמול זה אוטובוס בוער שלא מגיע בהוראות מלמעלה זה אלימות כלפי ציבורהמונה למעלה ממליון איש שאסור שימשך....והכל תחיל ברצח המשטרה את אהוביה סנדק אז בא נזכר מי פה הרוצח בשכונה
המבין25.01.21
80
לא דעתי אם לצחוק או לבכות שכך הגענו לדיוטא תחתונה עושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפינחס בושה וחרפה תכסה את פניהם וכי גם אם לא בלש אלא אדם מן השוק ככה מטפלים בו, מה אין משטרה בכדי לקרוא לעזרה מה זה החינוך לידים לאלימות מי חינך אותם לצערי חשבתי לומר אשרי יולדתו אני מתבייש וראו גידולים שגדלתם וחינכתם זה
אפי25.01.21
79
טפשים בניתם על "הבטחה של המשטרה"??????... ארגון הפשע הזה הם שקרנים מדופלמים, ובזה שהסגרתם את הבחורים רק נתתם חרב בידם. על כנופיית הפשע המשטרתית צריך לדבר רק בכוח
דוד25.01.21
78
בה שאנו רואים שהעסק הזה הולך ומסתיים וימצאו את הדין איתם אבל אני שואל שאלה אחת כל אלו מהמשטרה שהיכו שעשו לינץ באזרחים חפים מפשע מי עוצר אותם מי מאריך את מעצרם הוא זה כמו השופטים שעשו אירוע נגד הנחיות ואפילו לא קיבלו דוח כי שהם לא ידעו את החוק
ארי25.01.21
77
אין סיכוי שהם אשמים!!! החרדים צדיקים גמורים. לא ייתכן כי תפול רבב בהתנהגותם...
רפי25.01.21
בכל ארמון יש שירותים. כנאירה שהם השירותים ופח האשפה של הציבור החרדי. הציבור החרדי לא נכלל בתוכם. הם לא חרדים. בפרוש.
יעל25.01.21
76
איפה טסלר החכ של ויזניץ .... לא רואים לא שומעים...
איפה טסלר25.01.21
מפגר, זה ויז'ניץ מרכז, וטסלר מויז'ניץ סרולצ'ע. זה כמו עשיו ויעקב.
אילה25.01.21
יש הבדל עצום בין ויזניץ לויזניץ מרכז
יהודי25.01.21
זה ויזניץ השני
ויזניצער25.01.21
75
כשהמשטרה הפכה ערים שלמות ופירקו לתושבי ירושלים את הצורה ושרצחו את אהוביה אף אחד לא דיבר רק המתנחלים זזו כולכם פחדנים ושהחסידים עושים משהו למשטרה כולם אההה וצועקים
לוחמת אהוביה26.01.21
74
זה לא אנחנו!זה לא עמ''י! ככה בנים של מלך לא מתנהגים! גם אם בן של מלך לא מקבל את מה שהוא רוצה לדוג-לפגוש את אבא שלו- הוא לא משתולל ,מרביץ מתפרע וקורא לו"נאצי" נכון לא מסכימים לנו ללמוד את התורה הקדושה ברוב עם! אבל תבדקו רגע!!-באותה תורה גם כתוב: שאסור לצער יהודי שאסור לפגוע ביהודי שאסור להרביץ-"אל תכ
יהודיה אמיתית25.01.21
73
מאד מעניין שהרוצח של משפחת כדורי ז"ל את הרוצח המשטרה מתקשה לזהות ואותם ישר עלו עליהם .
מריח מוזר!!!26.01.21
72
אתם לא מכירים את הגוף הזה שקוראים לו משטרה ומשפט. ככה הם. ככה עשו לעוזי משולם לא למדתם?
הרב כהנא25.01.21
71
מסכנים, דווקא נראים אברכים עדינים, מה להם ולעלילת דם הזו?????
מישהי25.01.21
70
ר' מענדעלע שפקח היה מה ראה לשטות זו להסגיר חסידישע בחורים טהורים ויראים לידי המשטרה הציונית על מילה והבטחת שקר של איזה שוטר שקרן ורמאי כעת בכדי לרצות את האספסוף צמא הדם החילוני יתנו להם ח"ו כמה שנים בכלא וכדי בזיון וקצף??? לדעתי תיכף ומיד צריך לתת אולטימטום למשטרה תוך 12 שעות לשחרר ואם לאו כל הארץ ת
משה יעקבהורוויץ25.01.21
69
בקיצור עשו להם כיפה אדומה
יהודי25.01.21
68
שיתנו להם מאסר!!! אנשים כאלה מסוכנים לציבור!!!!!
רייאן שדאגולו 25.01.21
67
אי אפשר לא להתלם ממה שקורה פה רצח אהוביה סנדק מסע נקמה כלפי תושבי עיר אשה נער וזקן אוטובוס שבוער והוראה מלמעלה שישרפו ...צריך לעשות לזה סוף ולהציף את האלימות של ההנהגה המשטרתית
המבין25.01.21
66
יפה מאוד שהם אלו שנשמעו לאדמור להסגיר את עצמם אני מאמין וגם לפי ההסרטות יש עוד 25 שצריכים להסגיר את עצמם ואני מאמין שהם דווקא לא היו הקודקודים שם אלא אחרים מקווה שישתחררו במהרה ודברים כאלו לא ישנו
נתיי25.01.21
65
בקטנה הארכה של 48 שעות ,כאשר המשטרה פגועה......זה באמת נסבל! אבל תיזהרו שהבני ברקים לא יתעצבנו ויהפכו למאה שערים...... ברגע שויזניץ יהיה חלק מהפלג הירושלמי נגמר הסיפור.
וולצר25.01.21
כדאי לדייק 'הפלג' מפגין, חוסם, מעכב, מתפלל, רוקד ושר. הוא גורם לפקקים, אבל בלי להרים יד. מעולם. הכל פאסיבי, בלי לשרוף, בלי לנפץ, בלי לעקור. יש לויז'ניץ הרבה ללמוד מהם. מ'הפלג'. גם אנחנו אוהבים לשנוא אותם, להתרגז, אבל הם לא אלימים.
אמת25.01.21
מי שיסבול זה שאר התושבים . ומי שישמח זה לברמן. ועל זה אומרים רוצח דפקת את אגד
יוסי25.01.21
64
דווקא לא נראים נוער שוליים. נראים כמו ציבור מהישוב. נראים גם שמחים כמו מחבלים אחרי פיגוע !
משל 25.01.21
63
חשבו ש-יב שבט יהיה גם ראש השנה וגם חג הגאולה בסוף זה רק ראש השנה חבל
יב שבט 25.01.21
62
למה שישוחררו אחרי יום? אם הם פשעו שייכנסו לכלא מה זאת האנרכיה הזאתת
דוד25.01.21
61
מעניין אם המשטרה תצליח לשים ידה על הכרישים ששלחו את דגי הרקק.
בני ברקי25.01.21
60
ועכשיו כל המתייפייפים יאכלו קש מהמשטרה שיוציאו את כל זעמם אליהם, כי המשטרה ירצה לצאת בידו על העליונה.... ובפעם הבא שוב פעם תצביעו ג או ש"ס או לכל מפלצ(ג)ה כזה או אחרת
יפה25.01.21
מה הקשר ?!
דוד25.01.21
59
מפגרים האמינו לעסקנים חח.....
פככ...25.01.21
58
פשיטת רגל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יומי25.01.21
57
החשודים צריכים להפסיק לשתף פעולה עם השקרנים הללו, מדוע בכלל האמינו להם והסגירו את עצמם?
שמואל25.01.21
56
אין להם סיכוי למשפט צדק טיפש מי שהסגיר אותם. יקבלו קרקס של משפט דרייפוס. כל טענותיהם יידחו לטובת ריצוי תאוות הדם של האספסוף הישראלי.
כגן25.01.21
55
בהתחלה אמרו זה לא וויזניץ מרכז זה נערי שוליים ! משום מה הם לא ניראים לי נערי שוליים אלא מיינסטרים. זה הרוב למרות שלא כולם היו עושים את זה.
יוסי25.01.21
54
הם ישתחררו בעוד יום יומיים בכבוד גדול
יענקל25.01.21
53
איפה ואיפה! מקום המשפט שמה הרשע
קובי25.01.21
52
המבט של שלושה מהם אומר : אוף חשבתי שלא יתפסו אותי הרביעי עם החולצה אומר בעיניו: לא מפחד.. מתל"צ מצוי
צבי25.01.21
51
הגפנו של האדמור מויזניץ מרכז ממש קטן התאנתו של האדמור מויזניץ ממש ענק
תחת גפנו ותאנתו25.01.21
50
נראים ילדים טובים
שירה25.01.21
49
הם נפלו בפח של המשטרה והעסקנים - מי שמאמין למשטרה אוכל אותה בגדול. מצד שני הם נראים כאילו נשלחו
שוקי מבני ברק26.01.21
48
בכלל לא נראים כאלו שמסוגלים לתקוף ולפגוע בזבוב... נראה לי המשטרה מצאה שעיר לעזאזל למען יראו ויייראו, כמו תמיד, המשטרה מתעלקת על שיות תמימים ומשחררת את המאפיונרים האמיתיים.
חרדית25.01.21
47
חוסר דרך ארץ!
חוסר דרך ארץ!25.01.21
46
אני לא מבינה למה אתם צריכים לפרסם את התמונות שלהם. אנשים עם פשעים הרבה יותר גדולים מטשטשים את הפנים שלהם, ופה מה? לא שאני בעד התפרעויות אבל יש גבול..
'25.01.21
זה לא משנה הם גם ככה דומים, התנהגות מתחת לכל ביקורת וראוי לפרסם אותם. כל הכבוד למי שפירסם
יעל25.01.21
זה לא בושה
חיים25.01.21
אולי את צודקת. אבל במקרה הזה ספציפית מגיע לאנשים האלה להתביייש בעצמם!!!!
ב25.01.21
45
בושה וחרפה למדינה.לשחררם מיד.איפה הפרופורציות.פושעם אמיתיים מסתובבים חופשי.ואת אלה עוצרים
ספרדי צנוע ושקט25.01.21
הם פושעים ממדרגה ראשונה! גם בעוה"ז וגם בעוה"ב. על כן. מסתומא שצריכים להושיב אותם בכלא.
ב25.01.21
44
הם נראים אנשים נשואים...... בעלי משפחה וגם שפויים............ מה גרם להם ככה להשתולל?
בני ברק25.01.21
הם לא נשואים. הם רווקים. וממש ממש לא שפויים!
ב25.01.21
הם נשואים! כולם בעלי משפחתו! הרבה לא רצה שהבחורים ייענשו. וסיכמו עם המשטרה שמביאים 4 אנשים
אלי27.01.21
43
למה הסגר בחורים טהורים ? למה ? לרצות את חלאות האדם מהמשטרה ? מהתקשורת ? אין לכם טיפה שכל בראש ?
שוונצונעס25.01.21
42
איזה חוצפה מחייבים אותם לשבת אם מסכות והאנשים מסביב יושבים אם חליפת מגן כאילו הם הקורונה בהתגלמותה מה יהיה עד כדי כך חוששים מקורונה
פישמן25.01.21
41
ללא קשר לסיפור עצמו וללא קשר לחשודים ולהליך המשפטי הדרישות העולות בציבור החרדי על ניתוק מגע לחלוטין עם המשטרה מקבל חיזוק משמעותי, הנה הרב גלברט מודה בעצמו שכבר 20 שנה הוא עובד עם המשטרה והפעם רימו אותו כהוגן והגיע הזמן הרב גלברט שגם אתה תגיע למסקנה זו
מנחם 25.01.21
40
בושה וחרפה לחרדים. זה החינוך שקבלתם בישיבות המכובדות והקדושות? איפה גינוי הרבנים, ראשי הישיבות שלכם? העיקר שיצאה הוראה מהרבנים לא להיות במלוניות עם בחורים סרוגים .שלא ילמדו מהם... ומה לומדים מהבחורים האלו? לזה אין גינוי! זה בסדר. בשם החרדיות הכל מותר! הכל הפקר! גם אם יעלה בחיי אדם! לצערי הרב לא אצב
דינה25.01.21
ממש תגובה לעיניין
תגובה לעיניין25.01.21
39
ובאיזו זכות יש למשטרה להיכנס למוסד חינוכי ללא אישור המנהל? השוטרים בעצמם עברו על החוק..
מנהל מוסד25.01.21
38
כולה ליטפו קצת כמה שוטרים, מה השוטרים מתבכיינים? תהיו גברים אל תדעו רק לתת תדעו גם לקבל בלי להתבכיין
רחמים26.01.21
37
מגיע לבחורים האלה מאסר עולם! מתנהגים באופן מזעזע! הם הורסים לעצמם את החיים! מי ישתדך איתם אחרי כאלה תמונות ומעשים? הם גם הורסים לאחרים את החיים! רוצחים! כפויי טובה! רשעים! השם ישמורררררר
ב25.01.21
אני מנסה להבין לפי התגובה שאם זה התגובה אז לשוטרים מגיע לפחות 3 מאסרי עולם אם לא פחות...ותכלול את רוב השוטרים שנכנסים לערים החרדיות
היי26.01.21
36
יש גם פושטק אחד עטוף בטלית. מה ? הוא לא יודע שאסור לטמא טלית?
ונשמרתם מאד ..25.01.21
35
עבריינים לכל דבר עונש בהתאם
חיים25.01.21
34
טוב מאוד שהמשטרה עשתה למנובלים הללו תרגיל.. הלוואי ושנים יישבו ללמוד בכולל של הבתי סוהר הצדיקים הללו
יוסי25.01.21
מנוול זה אתה. כשאתה ישבת בכלא, כולם עבדו לשחרר אותך, ואני לא רוצה לפרט כאן על מה.
בני ברק25.01.21
33
חבל על האוכל שמאכילים אותם במעצר. במקום זה לגזור להם פאה אחת ולשלחם לביתם, כך יהיו בבידוד מרצון חצי שנה, עד שתגדל הפאה.
צוציק25.01.21
32
כמה כמה חבל שאין להם טיפה של שכל בראש, בידיהם הסגירו 4 בחורים עדנים להנמק בכלא שנים כדי לרצות את חלאות האדם ממשטרת ישראל ומהתקשורת,
שוונצונעס25.01.21
31
ויז'ניץ מרכז הפראיירים האמינו לשקרנים. עכשיו יסבכו את הבחורים עם מאסר ארוך.
יוסי25.01.21
30
לשם ולתפארת תורת הבעש"ט הקודוש
צדיקי אמת25.01.21
29
לא נראה חברה שיודעים להרוג זבוב.......... איך הם עשו את הלינץ המדובר,,,,,,, ואולי הם השעירים לעזעזל של החסידות.......... סתם נקודה למחשבה............
יהודי חושב26.01.21
28
הם ישתחררו מחר בעוד יומיים. אני מבטיח
ב25.01.21
27
איך הצליחו לתפוס/לזהות אותם? חחחחח אין על השב"כ
כולם דומים!25.01.21
26
הצעירים האלה נראים איך לומר זאת ...לא צעירים במיוחד .
אילן25.01.21
גם לא צדיקים במיוחד. ולא נורמלים במיוחד. הם רק מטומטמים במיוחד.
ב25.01.21
25
אני לא מאמין למשטרה בכלל!!!! המשטרה מלבה אש המשטרה מסכסכת המשטרה משקרת מוטב היה להעלם
איש קרית ספר25.01.21
ומה קורה כשיש פיגוע ח"ו? אז תתחנן לשוטרים שיבואו לעזור לך
ב25.01.21
24
הפושעים הציונים שדפקו מכות רצח לתושבי בני ברק אפילו לא נחקרים, ובחורי הישיבה נזרקים לשלושה ימי מעצר, סך הכל הם ניפצו זגוגיות רכב שכור של חשודים בחדירה לשטח ישיבה ללא רשות, הם תקפו רק את הרכב ולא נתנו מכות.
סך הכל ניפצו זגוגיות של רכב25.01.21
23
אם עורך הדין היה אומר לשופטת שהשארת הבחורים במעצר יגרום להפגנות מול הבית שלה, הם היא משתחררים באותו רגע.
חרדי25.01.21
22
לבדוק ולחקור אם אלו גם שנה שעברה תקפו ועשו וונדליזים בישבת אהל משה בבני ברק ופגעו שם בבחורים.....
אבי 25.01.21
21
רק לצטט מדברי מרן הגר"ד לנדו :ועל הפראים המתפרעים הם רשעים רודפים ומחללי השם
שעיה קוסובר26.01.21
20
אמנם אני נכלמת מההתנהגות המטורללת של החסידים באותו ערב נוראי, אבל יודעת שהם ממושמעים לאדמור שלהם, שכעת גילו שהוא ממש לא אהב את התנהגותם, והם גם באמת מתחרטים. אז עשו מעשה תמים מתוך חרטה, ו...הסגירו עצמם מתוך טיפ טיפה אמון שהיה עוד כלפי המשטרה. והנה ילמדו כולם לקח שאסור לעשות זאת... מה מרוויחה המשטרה
משטרה עושה שטות25.01.21
19
עשו שטות של רגע, ואכלו אותה בתיק פלילי לכל החיים, חבל.
אני25.01.21
18
תתירו הפגנות, תתירו לאוטובוסים לעבוד, תתירו להתקהל בסופר בשביל קרמבו וסוכריות, אבל תאסרו ללמוד תורה, ואם יתקוממו על ההפליה תעצרו אותם
משה בן אברהם25.01.21
אדוני היקר, אף אחד לא אוסר ללמוד תורה. תפסיקו להתנהג כאילו שזו אינקוויזיציה. מנסים למנוע התקהלויות כדי להציל חיים, כולל חיים של נשים הרות ותינוקות שנמצאות בסכנה. אתם יכולים לחשוב על אלף ואחת דרכים ללמוד תורה בבית בחברותות, בטלפון וכו' וכו' ולא לסכן את הציבור. הציבור הדתי לומד תורה מהבית כבר שנה שלמה
תמר25.01.21
17
למה האמנתם למשטרה? אתם נורמלים?
מ ל ח מ ה25.01.21
אני מקווה ש א ת ה נורמלי
קושיקושי25.01.21
16
אז מה אם זה לא שוטרים???
רגע סליחה25.01.21
ואני שואל שאלה הפוכה, אז מה אם זה כן שוטרים??? זרים חשודים שפולשים לקמפוס פרטי כאזרחים ללא צו או מטרה ברורה מתנכלים ומכים קטינים? גם לו היו במדים הם עברו על החוק, אז בחורים אמיצים סלקו אותם כמו שצריך להיות, וגם עשו דוגמא מהמכונית שלהם כדי שלא יחזרו יותר. כל הדיבורים על לינץ׳ הם דימניזציה ועלילת דם.ל
לא סולח!25.01.21
אפחד לא ביקש ממך סליחה אז תשב ותשתוק. אין שום סיבה בעולם להתנפל על שוטרים!!!! אתה חושב שבכל העולם זה ככה? בכל העולם שוטרים יורים על תושבים בלי למצמץ! ופה? מה הביג דיל? תרגעו ומהררררררררררררררררר
ב25.01.21
15
רק לי נראה שהשופטת מטומטמת? היא באמת חושבת שהשוטר יכתוב בהודעה "אני מבטיח"??? יערפו לו את הראש אם זה יופיע בתקשורת. ככה מדברים ולכולם ברור מה הכוונה יהיה בסדר.
שמואל25.01.21
14
הנה מפלצות בצורת אדם.זה תוצאה של ריקנות תורנית.והכבדה בכשרויות הרינג קיגל ומקווה.אבל המוח חלול מיהדות אמיתית.חסידים תתעוררו
מנדי25.01.21
13
שתי שאלות ברשותכם: 1. בתקיפה רואים לפחות 10 פורעים אז למה אין עוד עצורים 2. למה הישיבה התנהגה כמו כפר של טרור ולא הסגירה באותו הערב את הפורעים למשטרה??
יואל25.01.21
12
לגייס אותם לצהל . בכפיה !
לגייס אותם25.01.21
11
איכס חיות אלה לא בני אדם שרוצים לעבוד את השם כמו שצריך מצטערת הם היו באמת אברכים היו אומרים אלה גם יהודים ולא היו שונאים ככה יהודים עד כדי כך לנפץ זכוכויות ולזרוק קרשים על יהודים!!!!!!!
נועה26.01.21
10
אני לא מתרגש מכל התגובות של חלאות אדם כאן, משום שהם ספרדים, וגדולה שנאה של ספרדים לאשכנזים, יותר מעמי הארץ לתלמידי חכמים.
צביקה25.01.21
9
מה אומר מזכיר אגודת ישראל והדובר שלהם יעקב ולצר ???
אפרים25.01.21
8
הם לא ידעו שמדובר בשוטרים. יפה. וסתם אזרחים מותר לתקוף ללא סיבה? ממש צדיקי הדור. חבל מאד שפאותיהם הרבה הרבה יותר ארוכות ממעשיהם הטובים.
אהרן25.01.21
הם לא סתם תקפו ללא סיבה, שוטר סמוי רדף אחרי בחור שלא היה לו מסכה והבחור נכנס לבית כנסת שלהם השוטר נכנס אחריו והתנפל על בחור אחר (כנראה חשב שזה הוא) והתחיל להרביץ לו מכות רצח, אז כולם שם החזירו לו (והוא לא הראה להם שיש לו תעודת שוטר...)
אחת25.01.21
בלופים! מי סיפר לך את הבובע מאיסעס האלה?
ב25.01.21
שמעתי ממישהו משם (מויז'ניץ) ולמה נראה לכם שסתם מתנפלים על אזרח ברחוב ומכים אותו? והוא גם אמר לי שהבחורים האלו בכלל לא היו שם באותו זמן, (אם תסתכלו טוב בסרטון בכלל לא רואים שם אף אחד מהם...) שלח אותם הרב'ה שלהם, הוא אמר להם שילכו להסגיר ת'צמם ואם לא הם יגידו שזה היה הם. (פעם הם עשו לרב'ה איזה פדיחות
אחת26.01.21
7
שיורידו את הפאות והכיפה הם לא דתיים ולא בטוח שהם יהודים כי ככה בו תורה לא מתנהג.
דתי25.01.21
6
ארבעת הקדושים כל הכבוד להם
י25.01.21
אם הם נקראים קדושים. כיצד טמאים נקראים מאי נפקא מינא?
ב25.01.21
5
למה רק ארבעה? יש שם מלא אזרחים זועמים .
מי אוהב המשטרה25.01.21
4
לפני שנים רבות מחזה כזה בבית משפט היה גורם לציבור חרדי להתבייש היום אין תחושות.... ככולם דמינו
מיואש25.01.21
3
למה הם הלכו למשטרה.. במדינה הזה אין רחמנות... הראיה, שהטענה שלהם נשמע מאד הגיוני והיא כבר לא מקבלת את זה....אין עם מי לדבר. שופטת היתה צריכה לעבור את כל העדות קודם, סרטי וידאו, צילומים ואז להגיד דבר כזה. אבל להגיע לשימוע כל כך מוחלט במה שהיה.... זה אבזורד!
chaya25.01.21
2
נראים בלתי מזיקים וצריך להתחשב . בחור חסידי איזה עתיד יש לו. התסכול ודאי גדול . תוך שנה נישואין אחר כך ילדים אולי מגורים בכוך בבני ברק במקרה הטוב . בלי עבודה בלי סיפוק. יודע שכבר לא יהיה גדול בתורה . נו טוב אולי ייסע לאמריקה . רחמונס קברנו את הנוער שלנו בלי תקווה ועכשיו מתפוצץ לנו.
נראים בלתי מזיקים25.01.21
1
אלו מהעיר שהחזון איש חי בה .
עליית הדורות25.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24