כיכר השבת

אנרכיה, מהומות והצתות

"אין לנו כלום, אין" • זעקת 'נוער השוליים' של העיר בני ברק

"עניי עירך קודמים", זועקים בני הנוער - "נוער שוליים", מבני ברק, שנטלו חלק במהומות האחרונות בעיר • כעת, הם שוטחים את גירסתם בשיחה עם 'כיכר השבת' וזועקים לעזרה • מטלטל (אקטואלי)

156
חיים גולדברג | כיכר השבת | י"ד בשבט | 27.01.21
הנער ששוחח עם 'כיכר' על רקע האוטובוס הבוער
הנער ששוחח עם 'כיכר' על רקע האוטובוס הבוער (צילום: ללא קרדיט, דוד קשת)

"זה נוער שוליים", "הם מארגון האיקסים", אלו רק חלק מהטיעונים שהושמעו כלפי הנערים שהיו מעורבים, לכאורה, בגל האנרכיה האחרון בעיר בני ברק, ששיאו בהצתת פחים ושריפת האוטובוס, ביום ראשון בלילה. עד כה עצרה המשטרה עשרה נערים, כולם כאלו המוגדרים "נוער שוליים", כאשר חלקם כבר שוחררו.

אחד מהם, שנעצר ושוחרר, שוחח באריכות עם 'כיכר השבת' ופתח את כל הקלפים: מה באמת קרה באותו לילה, מי האחראים להצתה, עם מי הנוער מתמודד ומה הפתרון, לדעתו.

אחד הנערים שנעצרו ושוחח עם 'כיכר'

דבריו, מטילים אלומת אור חזקה, על מצבם הירוד של הנוער, שהתקשו לשמור על המסגרת הישיבתית ומתחננים לתעסוקה, שבכוחה למונע מהם להידרדר לפשע. מי יתן והזעקה שעולה מן השורות הבאות - תחלחל, תשפיע על מי שצריך ותביא לפתרון הדרוש, הן למען אותם נערים והן למען תושבי העיר.

וכך מספר א', שמבקש מטבע הדברים לשמור על אנונימיות, פן יבולע לו: "אני כביכול נמנה על אותה קבוצת 'נוער שוליים', אני נעצר פה הרבה מאוד, ביום חמישי נעצרתי בהפגנה, בפרעות שהמשטרה עשתה פה. אני אמנם נער שעובד, אני לא מאלה שכל היום שורפים פחים, אבל אותם 'איקסים' שמדברים עליהם - זה מותג, זה לא איזה ארגון או קשור לפרעות כלשהם, זה כמו שקבוצה של אנשים ילבשו חולצות 'נייק' ויגידו שהם עשו את הפרעות. אין שום קשר בין אחד לשני. זה שנתפסו במצלמה כמה אנשים מעיפים פח ושורפים אותו, זה לא הופך אותם לארגון ששורף פחים.

"מדובר בנערים שבמקרה לבשו את החולצות עם האיקסים, התושבים בבני ברק מעריכים אותם, הם יודעים שהם כאלה, אין לנו בעיה עם שום תושב.

זירת שריפת האוטובוס בבני ברק (צילום: חדשות כל העולם)

"אני נעצר פה הרבה, המשטרה מתנכלת לנערים בצורה מאוד קשה. החליטו לעצור כל מי שהם רואים, כל מי שלא בא להם בטוב, כל מי שמדבר נגדם. יש פה כמה שוטרים, שאני נורא מפחד מהם, הם מטילים אימתם על כל מי שהולך נגדם. הם אמרו לי במילים האלה: 'אנחנו נעקוב אחריך, נעצור אותך מלא מעצרי שווא, וניתן לך הרבה מאוד דוחות סתם, קודם כל כי זה הוראה מהעירייה ודבר שני אנחנו נשב עליך הרבה - עד שתיכנס לכלא לשנים ארוכות, לא נשתוק לך עד שנסיים איתך בכלא'. אמרתי להם ביפה: 'מה אתם רוצים ממני? מה עשיתי לכם רע?', 'לא משנה, אתה תיכנס לכלא', זו התשובה שלהם".

לגבי מה שהיה ביום ראשון, בהצתת האוטובוס, הוא מספר כך: "היו בערך 400 איש, מתוכם היו 20-30 שתגדיר אותם 'נוער שוליים', ומתוכם היו אולי 10 שהתפרעו שם. על מי ננעלו? איזה 10 עצרו? ה-10 שהתפרעו. הייתי בתחנה - אחד שחור לבן לא נעצר. למה? אמרתי למשטרה גם, 'אתם לא תגיעו לאותם אנשים שלבושים שחור לבן, אין לכם דרך למצוא אותם, אז אתם מתנכלים לעשר אנשים ששתיים מהם שרפו פח'.

"גם לגבי אותו אחד ששרף את האוטובוס, אני מכיר את הנער שחשוד בשריפה, זה נער מאוד מעורער שכלית, הוא מוכר מאוד לרשויות, מה שהם עושים לו זה דוחפים לו עוד כדורים ועוד זריקות ועוד אשפוזים, במקום באמת לעזור לו. אין לו משפחה, ההורים שלו העיפו אותו מהבית, זה נער מאוד מסכן, הוא בדרך כלל לא עושה בלגן, אני מכיר אותו, נמצא לידו כל יום, אתה תראה אותו יושב עם 'תיקון הכללי', מתפלל, הולך למקווה, הוא ילד טוב, סתם הפכו אותו לעבריין.

האוטובוס הבוער (צילום: דוד קשת)

"אני לא מצדיק את אלה ששרפו פה פחים, אבל מאוד מבין אותם, אין להם מסגרות, אין שום דבר, אין עבודות, אין לנו כלום, אני בקשר עם רכזי הנוער שעוד נשארו פה, אני שולח אליהם ילדים בני 15 ו-16, הם בוכים להם בדמעות: 'אנחנו רוצים עבודה', הרכזים מבטיחים עזרה, במשך שנתיים, איזה עזרה ראינו פה? כלום. הם שולטים במוסדות, מעסיקים עובדים לא יהודים, מה הבעיה לתת את העבודות האלה, שהעירייה אחראית עליהם, לנערים הללו? עניי עירך קודמים.

"יש פה הרבה תקציבים לנוער, מיליוני שקלים, ועכשיו קיצצו את התקציב אבל זה לא מעניין כי בכל מקרה התקציב הזה לא מגיע אלינו, זה מגיע לכל מיני חסידויות. אפשר למצוא את עצמנו פעם בשבוע עם איזה שיעור ו-3 פיצות, שגם הפיצריה מקושרת לעירייה, אני מאוד מעריך את זה - אבל עדיין זה לא מה שיפתור פה את הבעיה. זה לא יפתור את זה שהנערים בוכים לעבודה ואין להם. שאלתי רכז נוער: 'למה אתה לא דואג לאותו נער לעבודה?', הוא ענה לי: 'אני מפחד שהוא יקנה בכסף הזה סמים', זו לא תשובה שנער שרוצה עבודה אמור לקבל!

"אני, מגיל 12 הייתי נעצר על כל מיני דברים, יש פה הרבה מאוד מעצרי שווא, אני נעצר פה מלא פעמים והתיקים נסגרים פה בכמויות, העיקר זה לעצור. אני אומר לקצין פה: 'אבל הכל נסגר', אז הוא אומר לי: 'לא מעניין אותי, אולי בסוף עם איזה תיק נצליח להכניס אותך לכלא'. אני אומר לו: 'למה להכניס אותי לכלא? מה אני אדם רע?', הוא אומר לי: 'תסתום את הפה או שאני שובר לך את העצמות'. אני רועד ממנו יותר מהמאפיה הכי גדולה בארץ.

זירת השריפה בבני ברק (צילום: דוד קשת)

בשלב זה הוא חוזר לדבר על הנער שהצית את האוטובוס ומספר כי "באו אליו כמה בחורי ישיבות, אני לא מכליל אלא מדבר עליהם ספציפית, ושיגעו אותו שישרוף את האוטובוס, הוא העיף אותם, אמר להם: 'למה לשרוף אוטובוס?!', ואז הביאו לו דלק שישרוף את האוטובוס. הנער הזה לא מבין, הוא לקוי שכלית, הוא עלה עם כמה מהם לשרוף את האוטובוס.

"אבל התקשורת, המשטרה, הרבנים וחברי הכנסת, כולם מדברים על 'נער שוליים', למה אותו בחור ישיבה לא מוגדר נער שוליים? למה הם צריכים לעצור רק אותנו, בגלל שאנחנו לבושים שחור שחור ולא שחור לבן? ההתנהגות הזו חצתה כל גבול".

לשאלתנו, מה צריך להשתנות כדי שהרוחות יירגעו, הוא משיב: "קודם כל התקציבים, עם תקציב אתה יכול לשנות הרבה דברים, בכל היבט, לא רק בנוער. וכמובן זה נערים שצריכים רכזי נוער, שמבינים אותם, לא עוד איזה אברך שלוקחים אותו ונותנים לו כסף - 'לך תהיה רכז נוער', זה אנשים שלא מבינים מה הם עושים.

(צילום: חדשות כל העולם)

"וזה ממשיך גם למפקדים והקצינים בבני ברק, הם שולחים אותם לבצע סתם מעצרים, כדי להרתיע כמה שיותר - אבל זה לא עוזר! אנשים נעצרים על זריקת פח, יומיים אחרי זה הם נעצרים על שריפה של 10 פחים. אין להם מה לעשות. באו אליי חברים 'לך תשרוף, לך תשבור', שאלתי 'למה?', אמרו לי: 'אתה גם ככה נעצר, אין לך מה להפסיד'. אתה מבין לאיזה רמה זה הגיע?

"היה פה זולות של נערים, אספו קרשים בנו זולה. היה לי זולה, אירחתי אנשים, הניחו פה תפילין. העירייה שלחה צוות גדול של פקחים עם גז פלפל, שברו את הזולה עד היסוד. שאלתי 'למה?', פירקו אותי מכות, מכות רצח, מילאו אותי בגז. אח שלי מוגבל שכלית הוציאו עליו נשק. מה החטא שעשיתי? בניתי זולה? קניתי להם גרעינים שישבו שם במקום להסתובב ברחובות? זה דבר שלא צריך לקרות.

"זהו, לתת לנערים קצת יותר. אם רואים נער עם כלב, ישר יש תלונות. לא כלב תוקף ולא כלום. התושבים צריכים להבין שהנערים האלה חיים חיים אחרים, העולם פה השתנה, אין מה לעשות".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים אנו עדים לאלימות חמורה, משולחת כל רסן ומסוכנת המופנית כלפי שוטרים על ידי קבוצת קיצוניים. אלימות שהובילה לפגיעה בגופם של שוטרים ברחבי הארץ והייתה עלולה גם לגבות מחיר בנפש. אלימות זו לא כוללת רק גידופים וקריאות גנאי, אלא גם תקיפה פיזית, יידוי אבנים ירי זיקוקים וחפצים אחרים והפרות סדר אלימות.

"אלימות זו מופנית כלפי מי שאוכף את החוק ע"י המון משולהב שרואה בשוטרים אויב ועושים כל שלאל ידם לסכל את האכיפה ולעיתים גם לפגוע פיזית בשוטרים, כולל שימוש ציני, פסול ומכוער בילדים ובני נוער. גם לנוכח מציאות עגומה זו, המשטרה תמשיך לאכוף את הפרת התקנות בכל מקום ובכל מגזר לצד שיח הסברה והידברות ביחד עם גורמים נוספים ברשות המקומית.

"אלימות מכל סוג שהיא לא תרפה את ידי המשטרה להמשיך לבצע את תפקידה כנדרש ממנה".

תגובת עיריית בני ברק לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה. אנו נפרסמה במלואה אם וכאשר תתקבל.

תוכן שאסור לפספס
156 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
104
ילה ילה רק תלונות! לא הסתדרתם בישיבה, בסדר, אז תדאגו לעצמכם בחוץ ואל תצפו שכולם ירוצו אחריכם ויסדרו לכם את החיים, בחרתם בדרך הכי קשה, ללא מסגרת, לא צבא לא לימודים ולא ישיבה. אל תאשימו את כל העולם, ותהרסו לאחרים את החיים, קחו את עצמכם לידיים כי אם תמשיכו עם תלונות ולחכות שיעשו לכם לא יצא ממכם
א28.01.21
נערים??? אתה שומע במה מדובר ... במקום להעיר תמשיך הלאה..
חיים29.01.21
103
כל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עוון! כל כך פשוט! אבל בציבור החרדי צבא פסול, ומלאכה בזויה. ואידך זיל גמור ר"ל.
יאיר28.01.21
מה הקשר???????????
פלוני28.01.21
102
" שבועות האחרונים אנו עדים לאלימות חמורה, משולחת כל רסן ומסוכנת המופנית כלפי שוטרים על ידי קבוצת קיצוניים" ומה איתכם נבלות ברשות החוק , פוגעים בכל עובר על מנת למלות את האגו הדפוק שלכם לא התקבלתם לצבא בשום צורה , אנגלית אתם לא יודעים אז להחזיק נשק זה אפשר ???? טמבלים
חרדית28.01.21

הצגת כל התגובות

101
משה גפני,אריה דרעי,ליצמן אני יהודי שמתעסק הרבה עם נוער נושר ואני רוצה לכתוב לך,ואני מאמין שיספרו לך מה שכתבתי כאן. אף אחד לא דואג לנוער הנושר,לא אתה לא דרעי ולא ליצמן,לא עיריית ירושלים,לא בני ברק לא גוטרמן,אבל פורוש קצת כן דואג... לדאוג לנוער הנושר פירושו: 1.הקמת מסגרת לימוד טרום נשירה,לנוער החל מכי
איש קרית ספר28.01.21
כל הכבוד אתה צודק בכל מילה. אני עו"סית ופוגשת כל יום כל היום בעיות מהסוג הזה ואכן- מעטפת כמו שאתה מתאר הוכחה כיעילה מאוד. (בתנאי שיש שת"פ מצד ההורים..)
מימי28.01.21
100
דמאתי מכל מילה שלו
שמוליק27.01.21
לצערנו ייש הרבה משפחות אם נערים כאלה שבודקים רואים שהראשי ישיבות שקיבלו אותם כדי למלות את הספסלים העיפו אותם מאלף סיבות שכידוע גדולי ישראל בלי יוצא מן הכלל נגד ואנו אין לנו אלא לבקש מבורא העולמות שיואמר לצרותינו די ויוציא מעלינו את העסקנים והראשי מוסדות הרשעים האלא שלא איפת להם מהדור רק מהכבוד והח
שמואל28.01.21
99
אתם נשרתם מהמוסדות החרדיים. אבל לא נשרתם מהקבה ומהלב שלכם... תתעודד התקופה הזאת תחלוף. תהיו חזקים למרות שהייתי ממליצה לעבור לירושלים הנפלאה יש פה המון עשיה עם נוער. יש פה יותר קבלה. הרבה בחורים עובדים ומשכירים ביחד דירה. וככה מתקדמים
רבקי27.01.21
98
יש בתוכנית 360 המון כסף לטפול בנוער.צריך להבין שלא לכולם מתאים ישיבה ולתת להם משהו שמתאים!!!
ללא שם27.01.21
97
עיריית בנ ברק קיבלה מליונים ממשרד ראש הממשלה לפרוייקט מיוחד לטיפול בנוער נושר. כל מי שהתעסק עם נוער נושר יודע כמה קיבלו ומה עשו עם זה. תקום ועדת חקירה עכשיו!!!!
א27.01.21
96
עם כל הרצון להבנה תפילין מניחים בבית כנסת או בבית .בזולות לא קורים דברים טובים. ברוב המקרים אם עצרו כנראה שיש סיבה מספקת לגבי עבודה ותעסוקה אני תכן שצריך לתת יותר דגש
הילה28.01.21
תפילין אפשר להניח גם בחוץ בשביל לזכות אנשים להניח לדוגמה לחב"ד יש דוחני תפילין בחוץ
חסוי28.01.21
95
"ואהבת לרעך כמוך" זה כלל גדול בתורה. גדול!!! גדול!!! מתי נבין שאם אנו פוסחים על פרט קטן בתרי"ג מצוות אז... כל יהודי הוא בן של הקב"ה. לשנן ולשנן. אין לזרוק ילד אם אין פתרון לחינוך חליפי. סיפור - היה תלמיד בישיבת פורת יוסף שכלו כל הקיצים ורב החליט לסלקו מהישיבה, היה צריך אישור של ראש הישיבה הרב צדקה ז
יעקב28.01.21
94
בתור נערת שוליים לשעבר הדבר היחיד שצריך לעשות זה לעצור הורים מלהעיף ילדים מתחת לגיל 18 מהבית..או שלפחות ימשיכו לדאוג להם ולמצוא להם איפה להיות..מניסיון אלה שההורים שלהם שמרו עליהם ותמכו בהם עד הסוף הפכו בסופו של דבר לאנשים הגונים..אלה שלא..השם יודע איפה הם ומה הם עושים עכשיו.. ובבקשה כפרע אל תבלבל ב
שוליים לשעבר28.01.21
חח מעדיף לעשות הכל בתוך הזולה מאשר ברחוב...
ד28.01.21
93
אלו לא תושבי בני ברק ןלא נוער שוליים שלנו, אלא מטעם המשטרה. אלו חברי מושתלים מהמשטרה ויש עדויות לכך
רותי28.01.21
92
אני מכיר בן אדם שכל היום היה עסוק בלימוד וכולל. ושחזר הביתה אשתו הצדיקה היתה משרתת אותו. היום אשתו סיעודית והוא צריך לעשות ביטול תורה בשביל לטפל בה..... והוא אמר שזה בגלל שלא הקדיש לה מספיק במשך חייו.... אז למה????? למה לחכות למקרים כאלה כדי להבין שצריך לדעת לעשות גבולות. ולגבר יש תפקידים שהוא צריך
שכן28.01.21
91
הן ילדים מסכנים ואומללים בזה אין חולק. אבל אין חולק שהרויחו ביותר את הניכור מהם הם מציקים לעוברי אורח הם מפחידים נשים וילדים. ומזיקים לרכוש ולבני אדם. חבורת מבגרים ומתבגרות שלא משנה כרגע מה העבר שלהם אבל פועל הם עושים מה שבא ואל תזייפו פתאום אג'נדה. אוי אני צועק ב4 בבוקר ומעיר את כל השכונה כי המשגי
יהודי28.01.21
90
הקיצונים ידרדרו עוד ועוד את הנוער המסכן עד לרציחתם הנפשי טוטאלי ברוחניות וגשמיות. רק רק רק שלא יציל עצמו ח"ו ח"ו ח"ו במסגרת חינוכית בשילוב גיוס אשר הציל ומציל הרבה הרבה נפשות, כל אלפי הנפשות שכבר רצחו כי רעדו להציל את עצמם בגלל הערב רב הקיצוני, דמם ששפכו ידרש מהקיצונים כולל ריבית
גיוואלד28.01.21
89
יש לכם פנימיה צבאית ואחר כך צבא , יהפוך אותכם לאנשים טובים אפילו שלא חרדים . אוהבים אותכם עם ישראל
צדיקים28.01.21
88
הסיפורי בובקס של הנוער שוליים לא מעניינים אף אחד. משעמם לכם? תשחקו קלפים או שש בש. אם אתם ילדים קצת יותר מוסריים אז לכו להתנדב. לבכות אנחנו נפלטנו מהישיבה זה לא מצדיק את מעשיכם הנפשעים. מזכיר לי את ההתבכיינות של הערבים. אין להם חינוך אז הם זורקים צמיגים בוערים או בקבוקי תבערה על חיילים. גם בן דוד ש
שומו שמיים. יש פה 2.....29.01.21
הדברים שלך מקוממים מאד. בן הדוד שלך קיבל גב, תמיכה וליווי צמוד. האם הוא היה משלים בגרויות אם לא היה לו איפה לישון? אם לא היה לו מה לאכול? אם המשפחה היתה מעיפה אותו? ללמוד לבגרויות זה לא זול. מישהו שילם לו על זה. מישהו טיפל בו וליווה אותו ברגעים של ייאוש מול המתמטיקה. מישהו הכניס לו מוטיבציה. וסביר
לבן הדוד31.01.21
87
יש בעיה בעיר בני ברק,לפעמים עדיף ראש עיר חילוני.אני גרה במרכז ואין שום מתנ"ס,פעילות,חוגים כלום.ואין מגרש לשחק כדורגל לילדים או בחורים שרוצים קצת להתפרק,ואז הם הולכים לפארק בלינסון,בהחלט ראשי העיר ב"ב לתולדותיהם אשמים,כי הם דואגים למוסדות למקורבים,דוג' חסידות דארג השתלטו בבנין שבנו ברח' נפחא על חלק מ
אסתר30.01.21
86
זה חולצת אוף וויט זה לא איקססססססססס זה חולצה ממש יקרה
אתם לא מבינים29.01.21
הנה הגיע לנו פה הגאון שילמד אותנו רוב תודות על הלימוד החשוב...
אני31.01.21
85
יש לכם צביטה בלב מהשורות האלו? לכו תתנדבו ב'עלם'. בשלוחות החרדיות. או תפתחו אחת חדשה באיזורכם. הגיע הזמן שנקח אחריות בלי ה'מה יאמרו'.
צחי28.01.21
למה להגיע לעלם.. בואו נעשה פעולות מניעה שלא להגיע לשם בראש ובראשונה אל תשלחו נערים ספרדים למוסדות ליטאיים. מכסחים אותם שם נפשית. עלם מטפלת בקצה הקצה של הרצף
מימי28.01.21
84
תצילו את הילדים... תצאו מהכולל של עצמכם.. תרדו לעם.... לימוד תורה זה לא העיקר אלא עשיה ואהבת ישראל ולתת ולתת ולתת ולתת לא רק לעצמך
חני28.01.21
83
כל תושב בני ברקי יודע שכל מה שכתוב כאן זה בילבולי מוח כבר שנים שבני ברק סובלת ומפחדת מהנערים האלה שמחטיפים מכות לאנשים שצועדים ברחוב ,משחיתים תחנות אוטובוסים, מסתובבים עם נערות נושרות וכ"ו ,לפני שנה בערך הם נכנסו לבית המדרש של דאראג הרביצו לאברכים ושברו שם דברים, לפני כמה חודשים הם שברו תחנות אוטובו
בני ברק28.01.21
82
נו שוין, טענות מוכּרות שגם הערבים אוהבים להשמיע. בעיירות היהודיות במזרח אירופה היו תקציבים או אגפים מיוחדים? לא ולא, אבל השבבניקים דאז למדו שפינוזה וכתבו שירים במקום להשתולל
ישי28.01.21
חחח ההקבלה הפסאודו-היסטורית בין משתוללים למשכילים מופרכת. פרופוגנדה
חרד28.01.21
81
צודקים ומי אשם הרבנים וההורים שצריך להרביץ להורים ולרבנים שלהם שזרקו אותם מישיבה כואב הלב אין ילד רע יש ילד שרע לו והופכים אותם לעבריינים סתם כי עם הגדולים באמת לא מתעסקים
יטסף הקטן28.01.21
80
שיפסיקו להעסיק ערבים ויתנו לנערים האלה לעבוד
אני28.01.21
לדעתי אלו סתם סיפורי סבתא, אם היו רוצים לעבוד היו עובדים. פשוט, עבודה אצל מעסיק עם כוונת רווח דורשת משמעת וציות לסמכות, לא משהו שהם מצטיינים בו.
דבש, ירושלים28.01.21
79
צריך לשמור על ההנחיות בריאות לכולם
עופר 28.01.21
78
ממש שובר את הלב... שה' ישמור ויציל את הנערים המסכנים האלו! בעז"ה שיבוא המשיח בקרוב וישפוט את משטרת ישראל האכזרית
kiki28.01.21
77
דבר ראשון הכתבה יפה מאוד אפשר לשמוע את זעקות הנערים מכתבה זו שנית כל אני חושבת שמוכרחים לפתוח ישיבה שתשלב לימודי מקצועות ושיעורי תורה מדי פעם אנשים צריכים לקלוט לא כל אחד מסוגל להיות בחור ישיבה ממש לא!!!!הם צריכים להשלים עם זה ולעזור לילדים להיות בן אדם נורמטיבי שאוהב את הקדוש ברוך הוא ועם זאת אינו
אני28.01.21
76
כן ההצלחה של הציבור החרדי שעשרות שנים האחרונות היא מדהימה כמותית בצורה מרשימה......לא לשכוח ככל שגדלים גם השוליים גדלים...זה הזמן להרים את הכפפה ולטפל בחום שכל ואהבה גם בשוליים
בעיות של הצלחה27.01.21
נכון שגם חום ואהבה חסר להם, אבל לא זה העיקר. את העתיד גזלו מהם!!! מקצוע מונעים מהם ללמוד, בגלל שה"חינוך הטהור" דאג לשלול מהם את הידיעות הנחוצות כדי להתחיל ללמוד מקצוע, ואילו המשרות הטובות בתוך המחנה שמורות ל"בניהם של קדושים", כאשר נער אין לו עתיד, סופו להסיר מעל עצמו כל עול.
רפאל28.01.21
75
בעברי גם אני הייתי נושר. בבית התעלמו כאילו אני מת. בחוץ התייחסו אלי העבריין למרות שהייתי ילד טוב . עם השנים הפכתי למה שחשבו עלי .. נהייתתץי עבריין. תכלס אם היה מישהו כמו הרג יצחק דוד גרוסמן בעיר שלנו אז כל זה לא היה קורה. היתה כתובת לכל אלה. אני לא מצדיק מה שעשיתי ומה שהם עושים. זאת פשוט התנהגות של
ישראל מאיר27.01.21
עצוב לי מה שהיה לך ! כל הכבוד לך ישראל מאיר! שמחה בשבילך שהיה לך את הרב הזה באמת הוא רב שראוי להערכה!
שירן28.01.21
בהסתכלות קדימה הנוער הנושר עוקף בסופו של דבר את כולם,יש להם המון מעלות שאין לאחרים,וזה בזכות ההתמודדויות הקשות שעברו.
איש קרית ספר28.01.21
כל הכבוד לך שמצאת כח לחזור חזרה, חיים מאושרים!
אני28.01.21
74
אני מבין את מצבכם והמצוקה של להיות שונה בחברה עם קודי התנהגות קשוחים אני גם נער ברוך ה' ביישוב דתי שמשקיע מאות אלפי שקלים בנו אך תבינו שמה זה מקום לאנשים שבחרו לחיות בדרך מאוד מסוימת עם אנשים והתנהגות מאוד מסוימים לכן באמת אם זה לא מקומכם חפשו מקום אחר! לטובתכם לכו תמצאו מסגרת אפילו לא ישיבה מצידי
נערים יקרים!27.01.21
73
כל הנוער ברחובות לאסוף אותם למתנסים ולהפעיל אותם!!! אפילו שיש קורונה הם ממילא אחד ליד השני כל היום . תנו להם תעסוקה!!
ר27.01.21
72
מישהו יכול לענות תשובות???? שמות של ישיבות לנוער שיכולים לעבוד וללמוד. כולם מדברים בלי תכלס, מי שמכיר יכתוב כאן. תודה
מאיר27.01.21
דרכי איש ביד בנימין
אני מכיר28.01.21
לחרדים? לשבבניקים?
לב28.01.21
דרך ה' /מבקשי ה' /קובנא /קנין דעת ועוד רק צריך להיות בן אדם שמוכן להשקיע ולא סתם להתבטל...
אברהם 28.01.21
רשי ישיבת מיועדת לכאלה מוציאה מעברינים פרחים
שמואל28.01.21
71
איזה חיבוק תקשורתי אם לא החרדים הבעירו את האוטובוס אז כבר אפשר להבין אותם, בושה!!!
$$$30.01.21
70
יוואו עצוב!! והוא צודק. צריך לעשות יותר בשבילם. אבל השאלה אם באמת הנוער הזה רוצה עזרה ולהתקדם. או שסתם זה התירוצים שלהם. יש אנשים שנהנים מההפקרות...
ש28.01.21
69
כל מי שירצה יראה בתגובות על מה שאמר הרב דוד יוסף לפני יומיים שכתבתי כל מה שעתיד להיות עיין שם ואיזהו חכם הרואה את הנולד וגם את העבר שהוא לא נגלה. ודו"ק והמבין יבין.
דעת תורה אמיתי28.01.21
68
הם צודקים בכל מילה אני מכיר את זה אישית זה לא שאני מצדיק את מה שהם עשו אבל אני מבין אותם וזה הגיוני אתה משועמם ומתפחלץ משיעמום זה טבעי שזה מתפוצץ
שימי ש27.01.21
67
יש תקציבים אך הם מגיעים לכיסים הלא נכונים
ללא שם27.01.21
66
ממש עצוב...בושה לעיריית בני ברק
Doron27.01.21
65
כשאדם כל היום יושב בכולל ולומד ואוהב את עצמו כי הוא דואג לעולם הבא של עצמו בלבד... זה לא אדם זה חיה...
דוד27.01.21
באופן כללי, אף פעם לא כדאי להיסחף... אף אחד לא הגיע רחוק עם היסחפויות והקצנות...
אני27.01.21
64
הנוער הנושר זה לא כל כך תמים כמו שזה נראה חחחח
גניבות וס"מ 27.01.21
אין ילד רע יש ילד שרע לו
נ28.01.21
63
מישהו מכיר ישיבה לנערים שיכולים גם לעבוד? אבל ישיבה עם רבנים שמבינים את הנוער של היום.
יוסי27.01.21
חלוצי דרור. רגבים
אכפט לי28.01.21
תנסה אצל הרב גרוסמן במגדל העמק
אני28.01.21
חנוך לנער זה מעולה... מסגרת חבדית לנערים חבדיים שמעט מתקשים בתחומים מסוימים.... השאלה אם הם מקבלים לישיבה נערים לא חבדיים, ואם אתה בקטע של חבד.. למרות שבכללות - במסגרת חבדית לנושרים - הרבה יחזרו חזרה לדת איך חברה שלי שלא בקטע של הדת אמרה? אני רוצה מסגרת חרדית לנושרות, לא מסגרת חבדית לנושרות, כי בחב"
שטערני28.01.21
62
אבל באתר אחר התחילו אם דרישות שיבנו להם בריכה מגרש כדורגל אז זה המצב לא מקבלים את מה שרוצים אז עושים בלגן אין בעיה האוטובוס לא קשור אליהם ולא אשמתם אבל מה זה ההשתולליות בשבתות
דיבורים יפים27.01.21
61
נוער שזקוק להמון חום ואהבה ועזרה חושבים שהחינוך של פעם יעזור ... היום זה אחרת תלמדו כבר אנשי חינוך ותתאפסו על עצמכם תראו לאן מגיעים ילדים תמימים והמשטרה.... בושה וחרפה !!!! הלב שלנו אתכם וממליצים לכם לעזוב את העיר כדי לא להגיע למעצר אמיתי הלוואי ותצליחו !!!
חרדים27.01.21
יש בעיה חמורה הרבה יותר. גנבו מהם את העתיד. ה"חינוך הטהור" דאג לשלול מהם את הידיעות הנחוצות כדי להתחיל ללמוד מקצוע, ואילו המשרות התורנייות שמורות ל"מקורבים". אז מה יעשה הנער ולא יחטא?
רפאל28.01.21
60
לתשומת לב העסקנים "אדם לעמל יולד" , זכה -לעמל תורה ,לא זכה - לעמל מלאכה . אבל אם מי שלא זוכה ללמד תורה מתחנן לעבודה ולא מספקים לו , הרי שמבטלה ושיעמום הוא יעשה את כל הדברים הכי מוזרים בעולם ! תשקיעו את כל המאמצים למצא להם עבודה מסודרת ,(עבודה !!! כן!עבודה !!!) כולם ירויחו מזה . גם הנוער עצמו וגם ש
משה27.01.21
59
אם הם יודעים לדבר למה שרפו אוטובוס??? להעיףףףףףףףףף אותם קיבינימט
שרון27.01.21
לא קראת את כל הכתבה אם כן יא פוסטמה. חסרת רגש
ב27.01.21
58
הגיע הזמן ... במקום שהכסף ילך לכיסים פרטים שידאגו להם.
חיים29.01.21
57
אני מכיר עשרות של בחורים כאלה הם נראים רחוקים חילונים וגם משועממים שמחפשים בלגן אבל הם מחפשים מילה טובה חיבוק חם חיוך על הפנים עם רק העולם החרדי היה יודע לדאוג להם היום היינו רואים אותם התפקידים הכי טובים הצהל במקומות הכי טובים אני רואה את הבחורים שקיבלו מילה טובה כמה הם מצליחים סתם תחשבו על זה שכול
יניב 28.01.21
56
למנהיגי הציבור לא אכפת מהם. מה שמעניין אותם זה לשמר את השיטה.
רפרל27.01.21
55
זה שאין לכם מה לעשות זאת לא הצדקה לוונדליזם ולהרס רכוש ציבורי השייך לכולנו. בניית זולה ללא אישורים מתאימים לעיתים יכולה להפריע. נסו לחפש עבודות מחוץ לעיר, שיפוצים, הובלות, סופרים. איני יודעת על תוכנית שיקום אבל שווה לבדוק. אף בעל עסק לא רץ להעסיק אנשים עם עבר פלילי או בעייתי בכל זאת מדובר בפרנסה
אור 27.01.21
54
למה ילדים בני 15 עם קשיים לימודיים לא יכולים להשתלב בבתי ספר חרדיים מקצועיים וללמוד כל מיני מקצועות שאינם מצריכים יותר מדי ריכוז, ואז להשתלב בחיים כאזרחים נורמטיביים? בבקשה שמישהו ירים את הכפפה וידאג לשלב את הילדים שנושרים מהישיבות מחוסר התאמה בבתי ספר חרדיים מקצועיים - ויקום דור חדש של פועלים חרדים
למה???27.01.21
53
קראתי את הדברים, אני מד מתרגש מהדברים שלו. כאיש חינוך עשרות שנים, אומר; שצריך להקים בעיריה יחד עם תכנית 360 ובשיתוף עם הרווחה, צוות היגוי עילי, שיקח את הדברם ברצינות ויפעיל צוותות עם תכנית מסודרת להציל את הנפשות הללו. אין צורך ואין יכולת לתאר את החיים של הללו. הכתבה שנרשמה למעלה היא מעט על קצה המזלג
שמעון 27.01.21
52
למה הבן שלי יכול להתנדב לשנת שירות לפני הצבא ולעבוד עם ילדים והם לא ? יש כל כך הרבה צרכים לנוער מתנדב !!!
נטע27.01.21
51
כל כך מורכב.. נוער ה’שוליים’ זקוק לכלכך הרבה עזרה.. ואם ההורים לא נוכחים אז זה יותר קשה מלטפל ביתומים , נוער תלוש ופגוע שזקוק להרבה עזרה נפשית רוחנית ופיזית, תקציבי ענק לאו דווקא יצילו את המצב צריך גם הרבה אנשים מסורים לדבר, עד מתי!!!
שרה27.01.21
50
אמאאא
איל27.01.21
49
גם נוער הנקרא שוליים קיבל את חינוכו בעולם התורה. אולי סוף סוף הרבנים, ראשי הישיבות, האמורים וראשי הקהל ידונו ברצינות איפה טעינו?
דב27.01.21
48
אני קוראת ובוכה למה החרדים ככה חייבים לקטלג כל דבר??? למה??? אבל לא משנה, הם לא יבינו כלום עד שהילידם שלהם יתנהגו יותר גרוע מה"נוער שוליים" שהם מגדירים. הם חושבים שהילדים שלהם מוגנים יותר אם הם לא יראו כלב? או איזה ערס? מה הקשר? אתם באמת חושבים שבגלל בירה וסיגריה מותר לרצוח את נפש הבחור???? תנסו לה
ח27.01.21
סליחה שאני אומרת, אבל חבל שאתה כ"כ עצוב וכואב את ההתעלמות מהנוער הזה כי זו טענה חסרת בסיס. התסריט הזה מאוד מוכר. להתנהג בהפקרות ואח"כ להאשים את כל העולם. ה"ווידוי" כולו נוטף חוסר אמינות שלא לומר שקרים, אני מסכימה מאוד עם זה שצריך לעשות הכל כדי לקרב את הנערים המסכנים האלו ולעזור להם. אבל כמי שעדה להש
זה עצוב...27.01.21
47
למה אני צריכה להאמין לאיזה נער חסר מעצורים שעושה ככל העולה על רוחו? 1. הוא צעיר ואין לו ניסיון חיים להבין מורכבויות ולהיות מיושב בדעתו. 2. הוא טוען נגד מי שמנסה לעזור לו שהוא טועה, מי אמר שיש פתרונות קסם לכאלו בעיות מורכבות? 3. נער לא נעצר על כלום כמו שהוא מציג את זה, הנחתי תפילין ועצרו אותי... הוא
מוזר כל הסיפור 28.01.21
46
לכותב 49 תתבייש לך הייתי רוצה לראות חלילה את הבן שלך מדרדר ולומר להכניס אותו לכלא למה לא לפתור את הבעיה מהשורש ולא להמתין למצבים גרועים אתה טועה טועה טועה בגדול לא הייתי רוצה לכתוב לך מה אני חושב עליך
דודי27.01.21
45
סורי שאני נופלת רק על זה.. אם האיקס הוא מותג, אז למה זה נראה שהם ריססו את זה על הסוודר?
מיכל27.01.21
האיקס הזה מחבר את כל הנערים האלו ואם לא ידאגו להם זה בסוף יהיה מאפיה לצערי הרב אף אחד לא עוזר להם שם וזה מטורף כי גם הם בנים של אלוקים הבנת הם מסכנים מאד מאד
יייייייייי27.01.21
האמת שגם אני חשבתי על זה.. בדיוק כמו שאף אחד לא ירסס נייק על הבגדים שלו ככה אף אחד לא ירסס את האיקס המוזר הזה(שהוא לא מותג למייטב ידיעתי..) על הבגדים שלו.
מצחיק27.01.21
44
רואים שזה לא נוער זה אחד שרוצה את התקציבים
חיה27.01.21
סורי את מגעילה
יייייייייי27.01.21
קצת אמון באנשים!!! קצת!!! אולי גם את רוצה תקציבים?
ב27.01.21
43
כמחנך נוער כזה בדיוק במוסד ייעודי אני מסכים עם רוב מוחלט מדברי הנער אך הוא אינו מבין דברים חשובים כגון למי מפריעה ה'זולה' שלו כאשר היא נמצאת למרגלות בנין חרדי בלב שכונה חרדית וכן שלמרבה המבוכה חרדים רבים מפחדים מכלבים, אי אפשר להכנס אליהם לשכונה מתחת לביתם עם כלב ולכעוס שהם מגיבים בפחד. מה גם שאני
מחנך27.01.21
42
הם צודקים בכל מילה אני מכיר את זה אישית אני לא מצדיק את מה שהם עשו אבל זה טבעי והגיוני לגמרי שבחורים שמשוועים לתעסוקה בסוף זה מתפוצץ וזה מה שקורה הם מחפשים תעסוקה כפשוטו
שימי ש27.01.21
41
בושה בושה וחרפה . יש חצר אחורית בכל מקום ובכל מצב . לא רק חזות הכל היא הדרך , יש לתת מענה לחלשים לשקופים לנוער שולים בדיוק לבחורים האלה. נושרים ספרדים הם נמצאים בהכי תחתיות שאפשר , נושרים אשכנזים מקבלים יד מכוונת מקבלים את כל מה שרק אפשר מהרשות מקומית. מי שצריכים לתת את הדין ומענה זה אלה הדחלילים
אלי27.01.21
40
חתיכת מגעיל הלוואי יקרה כך לילדים שלך הם ילדים מסכנים בנים של הקבה" מי אתה מה אתה מבין ואיזה זכות ישלך להגיד כך
יייייייייי27.01.21
39
שמעתי ברדיו רעיון עם רב... שאחראי על תקציבים של הנוער בבני ברק או מה שהוא כזה ורציתי לפתר אותו מתפקידו. הוא אמר ש"צריך לסלק כל בחור מהישיבה שלו אם הוא משתתף בהפגנה.".. בורות מיסוד בנערים והיצר הרע שלהם! הוא רוצה יותר נוער ברחוב? עוד משפט חכם שהוא אמר "ילד ממשפחה מחונן לא ישתתף בהפגנות כאלו" איפה הוא
חצי חצי27.01.21
38
כואב הלב. הלוואי שמעז יצא מתוק. הנער שהתראיין ב"הצינור" אמר משפט ששבר לי את הלב. הכתב שאל אותו משהו כמו, זהו, אתה לא דתי, בלי שיעורי תורה? הוא ענה לו: שיעורי תורה? כן... מה, אני לא שמאלני.. הלוואי שיקחו את הילדים האלה ויתנו להם את היחס האמיתי שמגיע להם. הם ילדים יקרים שיכולים להגיע רחוק אם רק יתנו
ח27.01.21
37
אות קלון לציבור החרדי שלא השכיל ליצור מסגרות מתאימות ותעסוקה לנוער הנושר . לא כולם בנויים ללמוד מהבוקר עד הערב גמרא.
משה27.01.21
אות קלון לעיריית בני ברק שלוקחת תקציבים מסומנים ועושה איתם מה שבא לה. אולי וידר יצעק ואז ישמעו כולם לאן הולך הכסף. בושה וחרפה!
אני28.01.21
36
גזל מקטרג בראש
חכם27.01.21
35
דבר ראשון זה קורע את הלב מה שהוא אומר אבל מצד שני זאת היתממות!בדרך כלל מדובר בנערים שמתנהגים בגסות ובבריונות ברחוב ויוצרים תחושת לא טובות לאזרחים לא עוצרים אף אחד סתם! עכשיו לגבי המצוקה שלהם אז אפשר לשאול גם לגבי המצוקה של המחבלים ועוד ועוד
יוסי27.01.21
מחבלים הם חיות טררף ללא רגש בכלל אל תשווה בכללץ
לידור27.01.21
אתה משווה יהודים למחבלים ? תיגש תדבר תהיה גבר תגלה שמדובר באנשים עם לב ועם רגש
יייייייייי27.01.21
34
צבא, צבא הגנ לישראל. זה הפיתרון... כולם יודעים את זה, רק הצבא יהפוך אותם לבני אדם. הבעיה, שאז הפלג הירושלמי יתחיל להשתולל...
קנאי אחד27.01.21
אני חושש שגם הצבא יתיאש מהם. את מה שהחסירו בכל השנים שלמדו ב"חינוך הטהור" קשה מאד להשלים.
רפאל28.01.21
33
סליחה הבחורים הללו הם ילדים תועים ומתפקידנו לא להפקיר אותם בשום פנים ואופן הפתרון היחיד הוא לפתוח בבני ברק כן לפתוח בבני ברק בתי ספר בסגנון חרדי עם לימודים מתאימים מקצועות שונים לפי התאמה לכל נער ונער אבל אין אומץ לעסקנים לעשות כך למה? כי יש הוראות מלמעלה ששמא ינהרו המון נערים לתיכונים הללו שורה תחת
דודי27.01.21
32
אי אפשר באמת לדעת מה היה שם ומי עשה מה. אבל בכל מקרה זה כואב.וזה עצוב בסה"כ הם מסכנים לגמרי לגמרי וצריך לעזור להם!!!
שלמה 27.01.21
31
- הכל זה בגלל הסגר השלישי,זה מה שקורה ..
זאת התוצאה27.01.21
43 צודקים
שמעון28.01.21
30
כל מילה נכונה מזדהה איתו ומבין אותו לגמרי יש לי חברים שיש להם אחים כאלה ובדיוק כך הם סובלים... אין שום אוזן קשבת מצד כל הגורמים הרלוונטים... לכו תראו מה עושים בעיריית אלעד... לא עוזר כל הישיבות למיניהם ש"כביכול" עוזרות ותומכות... צריך בעירייה מישהו שיהיה איתם בקשר ויתן להם תעסוקה בעיר במקום להעסיק ס
תושב העיר בני ברק27.01.21
29
מסכנים!!!! למה לא עוזרים להם??????? הם גם בני אדם!!!! הם לא שונים!!! יש אנשים שלא יכולים לקבל את השונה מהם וזה עצוב!!!!!!!!!!!
רייאן שדאגולו 27.01.21
28
מי שמכיר מה שכונה 'נוער שוליים' מקרוב יודע שמדובר בנערים מתוקים עם לב זהב שהידרדרו למקומות מסוימים לאחר חוויות מאוד קשות... תפסיקו לדחות ותראו את השינוי.. תפסיקו לפחד מהשונה והאחר.. עד מתי תמשיכו עם החושך הפגאני הזה של מי שלא נראה כמוני לא נחשב?! עד מתי!!!??? חחח נחמד הקטע עם הכלבים. כמה פרימיטיבי
איב27.01.21
27
כל עוד הם מפחידים אנשים לעבור ברחוב ומסתובבים עם כלבים ענקיים אין רחמים. שיעשו את זה במקום אחר לא בבני ברק... ברומא תתנהג כרומאי ובבני ברק תתנהג גם בהתאם
שוש27.01.21
יאלה ....הם לא באמת מפחידים אנשים ומותר להם להסתובב עים כלבים ,סבבה,תחשבו עליהם שאין להם הורים תומכים אין אף אחד שמקשיב להם ,מבין אותם, אין להם את זה ,מה שאני מאמין שיש לכל אחד מיפה, אז תיקחו את זה ללב ובמקום לחבק אותם ולאהוב,ולנסות להשפיע, אתם עסוקים רק בלרמוס אותם ולומר כמה הם רעים וכמה הם לא טובי
נחמן28.01.21
26
בנושרים צריך לטפל נקודתית אחד אחד לדאוג, לקידום אישי וגמילות וכל זה ,,,ואז לעיסוק, והכל. אבל בשום אופן לא בצורה של ביחד, גם לא למטרה טובה, כי זה הורס אותם ומאגד אותם יותר, ואז לא משתלם להם לחזור להיות רגיל. הגיון צריך ולא להשקיע בשיעורים וכל זה שמקבץ אותם לחבורות אלא יחידים, כל נושר לפי הרמה המותאמ
מיכל27.01.21
25
אאאאאאאמממממלללללללאאאאא הבחור הזה מרגש וטוב שיש לו מודעות עצמית!!!!!!!! ודרך אגב אני מכירה את כל המותגים בארץ ואין דבר כזה מותג של×××××× בקצור אתה נשמה של ילד אבל תגיד את האמת❤
אחת דתיה27.01.21
24
בשוק הישיבות החרדיות מעודדים ומשקיעים במוכשרים ומיוחסים.מה עם השאר?
ללא שם27.01.21
23
זה שהחרידים שליד לא גינו את שרפת האוטובוס עושה אותם שותפים לפשע דבר גרוע שאדם שמיתנהג שונה ממך מביא להיתנהלות של חוסר כבוד כך מגיע נשירה מסטיה קלה שפוגעת
ארי 27.01.21
22
צר לי לומר הנערים בריונים תושבי רחוב השומר יעידו מה קורה כל שבת??? למה הופכים פחים על הכביש ואמבולנסים למעני הישועה לא יכולים לעבור??? למה מנפצים תחנות וילדים קטנים נפצעו לא פעם מהרסיסים? גם אז מתסיסים אותם??
בני ברקי27.01.21
קצת לפתוח את המוח,נראה לך שהם נהנים מזה ולא היו מעדיפים להיות עם המשפחה בכיף?הסיבה שהם עושים זאת זה פשוט בשביל שיתייחסו אליהם,"אין ילד רע-יש ילד שרע לו"
נ28.01.21
גם אז לא עזרו להם בשבת הבנתתתתתתתתתתתתתתתתתתת ר ישבו ראשי העיר ואכלו סטייקים במקום לעזור
יייייייייי27.01.21
21
הכי קל לחרדים להאשים בכל הצרות של החרדים. האבנים הקללות ההצתות מכות ומה לא. זה לא רק נוער שוליים זה וויזניץ׳ והעדה ואנשים מבוגרים למעלה מ40. אז להפיל הכל על אותם נערים שהציצו פח אשפה ולספר לנו החילונים שזה הכל הם זה לא עובד עלינו אולי עליכם.
יואל27.01.21
ומגעיל אותי התבוסתנות והפחדנות של החברה החרדית הכל והכל הכל מטאטאים מתחת לשטיח דיייייי פשוט דייייייי תקחו אחריות ואל תאשימו אחרים מסכנים
אהרן27.01.21
20
כואב הלב!!! צריך לעשות בדק בית עם עצמנו לפני שמאשימים אחרים...
פרשנים לא לרוץ ו"לקצור" כותרות על הנוער 27.01.21
19
הכל מתחיל ונגמר בזה שיש שתי קבוצות שוינאים ומחבלים ובראש כל קבוצה כזו עומד רב חשוב" ואין מתקומם נגד השמות האלימים האלה אז אל תגידו זה לא הרוב זה מגיע מספינת הדגל פוניבז'
יוסי27.01.21
18
אמהלה לקרוא ולבכותת חייב להביא להם דחוף מסגרת יש את חבד לנוער למרות שזה יותר ללא דתייםםם יאלה שמישהו יתפס יוזמה
נחמי27.01.21
17
סופסוף
חיי27.01.21
16
שלא תתבלבלו, המסכנות היא אסטרטגיה, כך הם נפטרים מאחריות.
דוד27.01.21
התגובה הכי נכונה
אמא27.01.21
סלח לי אבל אתה פשוט אדם ללא רגש,לדעתך הם באמת שמחים ונהנים בזה שהם מסתובבים לילות שלמים בחוסר תעסוקה?ממש לא!!! וכל מה שהם עושים זה פשוט בשביל לקבל קצת תשומת לב והתייחסות למצבם,מקוה שתחזור בך מדבריך!!!
נ28.01.21
סןרי אתה תלוש מהקרקע ואתה לא מודע לאניסותולפגיעות נפשיות שהובילו לשם
יייייייייי27.01.21
15
נערים כאלה מיקומם בכלא, די לתירוצים כמו חזיר שפושט טלפיו ואומר כשר אני
יהודי27.01.21
טיפת רגש אין לך! טיפה! אח"כ אתה קורא לעצמך יהודי..... תתבייש
ב27.01.21
שמעת פעם על המושג שכל ??? נשמע שמעולם הוא לא היה לך...
חיים29.01.21
14
ואהבת לרעך כמוך... זה לאהוב את השונה. כי קל לאהוב את מי שדומה לך... אז כל אלה שקוראים לעצמם חרדים יש להם עוד הרבה הרבה עבודה שיפסיקו להתגאות ולחשוב שהם צדיקים
מירי27.01.21
13
אוהבים אותכם... אתם חלק אלוקה ממעל ממש.... אתם טובים ואל תתנו לאף אחד להוריד אותכם.. הקב"ה אוהב אותכם ואת כל המעשים הטובים שלכם ולכולנו יש מה לתקן.... בטוח שתצליחו בחיים רק תבחרו טוב.
חב"ד לנוער 27.01.21
12
חבל שהמפלגות החרדיות לא אכפת להם
חרדי אוהב כדורגל27.01.21
11
אני מקבל את הדברים אבל החברה הללו אינם שיות תמימות, מידי שבת בשבתו הם הופכם את הפחים לאורך רחוב רבי עקיבא וזאת בנוסף להתנכלויות פיזיות לכאלו שלא עשו להם כלום, לכן העיריה דואגת שיפוצצו אותם במכות מידי פעם כי זו השפה שהם מבינים במצב הנוכחי. אבל למרות זאת חובה! לטפל בהם בצורה החיובית כפי שהבחור מציג לט
ZKNI27.01.21
"אין ילד רע יש ילד שרע לו"
נ28.01.21
10
סוף סוף כתבה שנראית כבר רצינית ותועלתית. אינני יודע אם כל מילה שלו אמת, אבל מהתוכן ומהסגנון בו הוא מדבר נשמע שהוא באמת מפרט בעיה יסודית שזוערקת לטיפול דחוף. הלואי ויצא מזה משהו טוב.
חסיד שפוי27.01.21
9
המסקנה המיתבקשת זה ליברוך מהעיר המגעילה הזאת אני מהצפון וגם אם זה היה המקום האחרון על האדמה לא הייתי גר שם הכל רקוב שם מהשורש יש להם את הקודים המטופשים שלהם
ללא שם27.01.21
רק אל תשכח לברוח רואים את אחוזיי האיי קיו הנמוך
תברוך לאן שאתה 27.01.21
למה ככה להעליב????? רואים את אחוזי האיי קיו הנמוכים ברגש שלך
ב27.01.21
כנראה למדת הרבה "טורה" אם אתה כותב "ליברוך" במקום לברוח.
מר בחור27.01.21
מר בחור יקר כותבים לברוח. לא ליברוך. נקודה למחשבה....
ב27.01.21
8
בדבר אחד הוא דובר אמת,אני ראיתי בחורי ישיבות בתוך האוטובוס ,כך שהם גם חלק מהשורפים.
גר ברחוב השומר27.01.21
7
1. יש תקציבים גדולים לנוער נושר בעירייה. וכן גם בבני ברק. 2. תבדקו טוב דרך איזה מחלקה בעיריה זה אמור להגיע ולמה חיברו את זה למחלקה אחרת בימי זייברט... 3.ישנם תקציבי עתק ממשרד הרווחה שנקראים נוח"ם = נוער חרדי מתמודד רוב המקומות שזוכים בתקציבים לא משתמשים בכסף לייעודו.
רמז מאחד שיודע27.01.21
ובקיצור, גועל נפש ועסקנות מגעילה, ואולי רק אולי, אם היו עושים בחירות בבני ברק כמו שיש באלעד ובביתר הציבור היה זוכה ליחס נורמלי, ותקציבים היו מגיעים ליעדם. כשיש כמה עסקנים שמושכים בחוטים מעל הראש של כולם אז זה המצב לצערינו.
אני28.01.21
6
רחמנות! בתכלס כל הנערים האלה לא עושים שום דבר מרוע. זה פשוט המציאות שהם גדלו אליה. אני מקווה שהעיריה תתחשב ותתמוך בהם כמו שצריך......
ב27.01.21
5
אמאלההההההההה
אתי27.01.21
4
הגיע הזמן שצועקים את הצעקה שלנו. שיקחו אחריות עלינו ובמקום להביא לנו פיצות ופיצוחים ינתבו את המשאבים לדברים חשובים יותר אולי לקורסים טובים שלפחות נמצא עבודה טובה יום אחד. בני ברק לא שונה משאר חלקי הארץ בירושלים רק עכשיו העיריה הזרימו כספים לפתוח מקום לנוער נושר. הכסף לא מגיע אלינו. הרכזים זורקים ל
אמת! תשמע אותי27.01.21
3
אמלה מסכניםםם אני גרה בעיר שב"ה מעסיקים את הנוער. עיריית בני ברק תתעוררוווווווווווווווווו
רבקה27.01.21
2
צודק. כמה עצוב ככה נכון. מי שהוא לא בדיוק כמו המיינסטרים- אין לו מקום איפה הרווחה? איפה "קידום נוער"? אלף פרויקטים- היל"ה, נוח"ם, מרכז עדי- איפה אתם והתקציבים המטורפים שאתם מקבלים ממשרד הרווחה?? בבקשה תקימו מסגרות עבור הערים והנערות המתוקים האלה. תדאגו לפעילות פנאי עבורם בחופשים ובשעות הפנאי. משרד
מימי - עו"ס 27.01.21
רואים שאתה לא גרה באהרונוביץ כמה וונדליזם, אלימות ובלגן הם עושים "הנערים המתוקים האלה"
מזמשנה27.01.21
1
אמאלה בא לי לבכות באמת העייריה פה זבל והמשטרה עדיף שלא לדבר...............
דיייייייייייי27.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 12:09

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

"מעולם לא היינו במרוץ כזה"

מי יהיה המועמד לראשון לציון? בש"ס מתקשים להכריע בין הגר"ד יוסף לגר"י דרעי | סיקור

ישי כהן | 11:25

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הדילים, המערבבים - ולמי באמת יש סיכוי

מה 'דגל' יעשו? | סיקור מקיף מהמירוץ לרבנות הראשית

חנני ברייטקופף | 07.05.24

"סובל מצרידות"

צפו: כשהרב קוק מדבר בשפת הסימנים עם ר' בנימין הצדיק

איצלה כץ | 07.05.24

"נכבד אתכם"

האב השכול קורא לחרדים: "בואו והגיעו לבתי העלמין"

כיכר השבת | 07.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם

תיעוד נדיר ומרגש | צפו

אשת המנהיג הליטאי לחטופים: "הייתי בשואה, הערבים האלו גרועים הרבה יותר מהנאצים"

חנני ברייטקופף | 06.05.24

"לא נתן שישפיע עליו"

עדות מצמררת: החסיד שלא ראה מעולם את הבת שלו

ישכר זלמנוביץ | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24