כיכר השבת

החרפה של שושן פורים

מרגי תקף את המשטרה; פינדרוס השיב: 'הממשלה אשמה'

דיון סוער בוועדת הכלכלה לאחר הקטסטרופה בשושן פורים, עם ביטול התחבורה; ח"כ מרגי תקף את המשטרה והודיע שלא יאשר את התקנות; ח"כ פינדרוס, תקף את הממשלה ואיים על הליכוד (חרדים)

59
רפאל כהן | כיכר השבת | י"ז באדר | 01.03.21
פינדרוס ומרגי בוועדה, הבוקר
פינדרוס ומרגי בוועדה, הבוקר (צילום: דוברות הכנסת)

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, התייחס הבוקר (שני) בפתח ישיבת הוועדה במילים קשות על הנעשה אתמול בדרך לירושלים, והאשים את המשטרה. ח"כ יצחק פינדרוס, הגיב לו והאשים את הממשלה ביצירת האנרכיה.

"אנחנו פותחים את הדיון אחרי יום קשה מאוד בירושלים", אמר ח"כ מרגי, "קשה מכל הבחינות. קטונתי מלחנך, אבל יש תחושה קשה שאיש את רעו חיים בלעו. אף אחד לא מתחשב בשני ואף אחד לא אכפת לו, כאילו אין מגיפה שנה שלמה והמשטרה עושה ככל העולה על רוחה.

דברי ח"כ יעקב מרגי (צילום: דוברות הכנסת)

"מי נתן לה רשות לפרוס מחסומים ולהעדיף מכונית אחת על פני אחרת? לאן החברה הזו רוצה להגיע? כל אלה ששנה ויותר מסיתים נגד החלטות ריבוניות של ממשלה וכנסת הצליחו. כל הפרשנים באולפנים – הצלחתם לפרק את החברה הישראלית".

ח"כ מרגי הוסיף ואמר כי "שעות חירום ידענו להתלכד. תסתכלו על עצמכם כל אמצעי התקשורת - הצלחתם לפרק את החברה הישראלית. לאף אחד לא אכפת לא ממתים, לא מכלכלה לא מכלום. מי הסמיך את המשטרה ועל סמך מה פרסה מחסומים על מכוניות פרטיות?".

ח"כ יצחק פינדרוס התייחס לדברי היו"ר מרגי ואמר: "צר לי לומר לך אבל מי שיוצר אנרכיה במדינה זו הממשלה. גילו את שושן פורים במקרה ביום שישי אחר הצהריים. אפילו המשטרה גילתה שיש נפצים בפורים ביום חמישי. המשטרה כנראה צריכה יועץ שילמד אותה מתי יש נפצים בישראל ואם הם רוצים אני יכול לעדכן אותם מתי זה יהיה בשנה הבאה.

דברי ח"כ יצחק פינדרוס (צילום: דוברות הכנסת)

"היועץ המשפטי כנראה עסוק בתיק 4,000 אז הוא אפילו לא זכר שהחלטה כזו לא מביאים לאחר מעשה. ביום שישי אחר הצהריים הממשלה גילתה חג מסתורי. לא למדתי משפטים אבל להביא החלטה בדיעבד ידעו שבירושלים חוגגים שושן פורים. כנראה היועץ המשפטי היה עסוק בתיק 4000 והממשלה הייתה עסוקה, אין לי מושג באיזה שטות, ושרי הממשלה הרימו ידם בהחלטה פוגעת ובסוף זה מחלחל והופך לאנרכיה".

לדבריו, "לא רק שאסור לנו לאשר את התקנות הייתי מציע לאזרחים להגיש תביעה נגד שרי הממשלה על התקנות האלה. רוצה לומר לאנשי הליכוד - נסחפתם אחרי שהתחננתם לחתימה של גפני. אנחנו לא נהייה למרמס".

חילופי הדברים בין ח"כ מרגי לבין היועץ המשפטי של מחוז ירושלים (צילום: דוברות הכנסת)

במהל הדיון התפתחו חילופי דברים קשים בין יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, לבין היועץ המשפטי של מחוז ירושלים במשטרה, ג'ורג' קווארקיאן, בסיומם הודיע ח"כ מרגי כי הוועדה לא תאשר את תקנות הגבלת התחבורה לירושלים וממנה.

"עד שלא יהיו תשובות חד משמעיות לא נאשר את התקנות וכל הקנסות שנתתם אתמול – תזרקו אותם לפח", הודיע מרגי. "אני מצר על כך שהמשטרה לא מדווחת את האמת – שפעלה שלא בסמכות לעשות אפליה ברורה בין רכב לרכב ולהגביל תנועה של ציבור מסוים וחבל. אני לא זוכר מחזה כזה שהמשטרה באה לוועדה בכנסת ומיתממת".

הודעת ח"כ מרגי: "הוועדה לא תאשר את התקנות" (צילום: דוברות הכנסת)

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', אלפי משפחות חרדיות נאלצו אמש לעשות עם ילדיהן את דרכן רגלית לירושלים, במשך שעות ארוכות, כדי לחגוג את שושן פורים, בעקבות ההחלטה לעכב גם רכבים פרטיים במחסומים ולהורות לנוסעיהם לשוב על עקבותיהם כדי למנוע התקהלויות אסורות, זאת לאחר שביום שישי החליטו שרי הממשלה לאסור תחבורה ציבורית לירושלים וממנה, החל ממוצאי השבת ליום שני בבוקר, ולקנוס מארגני הסעות ב-5000 שקל, בשל הקורונה.

תוכן שאסור לפספס
59 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
יווווווווווווווווווווווו רואה מרגי ובטוח שזה יהונתן מרגי ואני כולה לא מבין מי זה בתמונה עד שקלטטייייייייייייייייייי
רוי02.03.21
50
עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפינחס
אמת לאמתה01.03.21
פועלים כל הזמן ולא מבקשים הרבה.
ברגע האמת02.03.21
49
החכים של סשס החניפו לנתניהו כל הזמן לא מבנם בכלל את המנטליות של החרדים האשכנזים ופתאום אכפת להם מהסרטונים של אנשים ההולכים רגלית. המשטרה החזירה נוסעים ברכבים פרטיים, נתנו לחילונים לעבור, הפגנה בבלפור מותרת. רק נזכור את כל זה ואת לג בעומר ואת כל החגם ביום הבחירות!!!!!!!!
חרד גאה01.03.21

הצגת כל התגובות

48
כולם צבועים!!! החסידויות הבני ברקיות והליטאיים הבני ברקים לא יבינו אף פעם מה זה הורים ששנה שלימה היו לבד ובחג הפורים אחר חיסונים שכעת מתברר שברגע האמת בחג לא עוזר שהתחסנו נשארו לבד מאוכזבים וכואבים. לכן נזכור את הסיסמא של אגו"י ברגע האמת.... (לא עושים כלום) רק מענין אותם המקום החמישי השישי התפקידים.
חרד גאה01.03.21
הם עושים הרבה, הצבועים היחידים זה אתם שלא יודעים עד כמה הם פועלים ובמקום להעריך רק מתלוננים מה הם לא עושים.
חבר02.03.21
47
מי שאשם זה המשטרה
הגבלות צריכות להיות אבל שויוניות ומה שעש01.03.21
46
הגיע הזמן לצערינו , להחליט - לפחות בציבור החרדי וגם כן גם במחילה... מהמועצת מכל הסוגים - שכל אדם ולא משנה מי שיש נגדו חקירה משטרתית שלא יוכל להתמודד לכנסת, הרי ברור כשמש שאריה דרעי יעשה הכל כולל הכל לרצות את המשטרה , הפרקליטות, היועהמ"ש , ועוד ועוד להינצל מכתב אישום וגם אם זה יבוא ע"ח האזרחים וסבלו
מנחם 01.03.21
45
הרב מרגי. מי יודע אם לא לעת הזאת הגעת למלכות. זוהי שעתך!!! לא לאשר את התקנות בשום אופן. אל תפחד משום איומים. אם לא תעמוד בזה, יסתיים האמון שלנו בכם סופית.
מלאכי01.03.21
44
אתם ורק אתם אשמים!!!
נתי01.03.21
43
לזיו ולמלאכי מרגי לא אישר את התקנות אז אתם יודעים מה צריך לעשות עכשיו פשוט לא להצביע בשביל השקרנים הללו שמוכרים אותנו בנזיד עדשים
חיים01.03.21
42
בושה וחרפה מה שקורה פה
דני01.03.21
41
אנחנו מצפים ממרגי ופינדרוס למעשים ולא לדיבורים. אם נגלה שזה רק דיבורים, לא נצביע ונילחם בכם בכל הכוח!!!!!!!!!!
זיו01.03.21
40
1. ח"כ מרגי הוא האשם בהתנהגות המשטרה ומדוע כשמרגי קורה לאדמו"ר ולחסידים חרדים בלי מסכה רוצחים בפוטנציה הוא הוא האשם בוודאי ולא אולי!!! - ח"כ מרגי הוא המסית הראשי 2. בוקר טוב לח,כ החרדים שכמה ימים לפני הבחירות נזכרו לעזור לחרדים
שמואל שמחה01.03.21
מחזק את ידיו של ח"כ מרגי ח"כ האכותי ביותר מהמגזר .וגם אנוכי אומר שכל מי שאנו נשמע להוראות משרד הבריאות ומפר את הכללים הוא יותר מרוצח בפוטנציה. ולא משנה מה מעמדו בעיני עצמו או הציבור. מאז ומתמיד לאורך כל ההיסטוריה היהודית . החורבן הגדול תמיד בא מהקנאים והפנטים. לך חבר הכנסת מרגי שולח לך ברכת יישר כ
שמואל עצב01.03.21
39
התעללות בחסרי ישע!.. אל תשתקו למשטרה,
חי01.03.21
38
מה כל הבכייה? אם היה סגר כמו אתמול מהיום הראשון של הקורונה, רוב המוחץ של נפטרי הקורונה היו עדיין בחיים. שוב עסקני הציבור נלחמים עבור הצד הלא נכון, למה באים להגן על טפשים שיצאו ברגל במקום להישאר בבית כמצות התורה של ונשמרתם?
משה 01.03.21
אולי כבר כדאי לחשוב על מדינה שלימה של תשע מליון 9,000,000 אזרחים! גברים נשים וילדים חתנים וכלות וכו' וכו' שסובלים יסורים גדולים נפשית, גופנית, כלכלית, כבר שנה שלימה מכל ההגבלות המטופשות האלה! ולא לדבר רק מ5000 אנשים שמתו מקורונה (או כן או לא) עם כל ההגבלות המיוסרות האלו?! אולי משביתים כל הכלי רכב ב
יוסי02.03.21
37
רבותיי הגיע שעת האמת לומר לצערינו את האמת הכואבת לח"כיםהחרדיים אין אומץ לעשות מינימום של מינימום הם מפחדים מהצל של עצמם מצד אחד זועקים על העוולות ומיד בלי להתבלבל הם משתפים פעולה עם אותה משטרה שמכה בנו וגורמת לעוולות הכי נוראיות שניראו בשנים האחרונות העיקר לזעוק למה יש אפליה ופתאום אחרי כן לא לאשר א
חיים01.03.21
חברי כנסת החרדים עושים מעל ומעבר ליכולתם, הם משקיעים שעות רבות בטיפול בנושאים שונים שאף אחד אחר לא לוקח על עצמו. צר לי לאכזב אותך, אבל אתה פשוט לא יודע את האמת, לכן אתה מדבר כך. ממשיכים להצביע למפלגות החרדיות!
דדו02.03.21
36
ביבי לא מושלם. חוץ מזה בגץ שולט על המשטרה.
רק ביבי ב''ה01.03.21
35
מרגי צודק, הבעיה שרק עכשיו הם התעוררו...
משה01.03.21
34
החכים שלנו תמיד צועקים אחרי שיתבישו להם אני לא מצביע הפעם
אלי01.03.21
33
אל דאגה הם לא דואגים לנו פשוט הם הבינו שכסא שלהם בסכנה אחרי ארועי אמש , נמאסתם!!!
חרדי כאוב01.03.21
32
אשרינו שיש לנו את מרגי ופינדרוס שנלחמים למען הצדק והיושר כי מה שהיה שם זה ממש הזכיר את הסיפורים שסבא וסבתא סיפרו לנו
ללא שם01.03.21
מוכן להביא לך את מספר האישי שלי תעדכן אותך האם משהו יצא מזה צביעות במיטבה
אליהו01.03.21
31
איפה היה דרעי ???????????. הוא בממשלה!!!!!!!!!!!!!!!!!! ממני
איש פשוט01.03.21
30
כל הכבוד מרגי ! שמחים לראות שב"ה אנחנו לא מופקרים ויש מי שדואג לנו, אכן נעשו סלקציות והפליות מגעילות וחמורות זה חבל ועצוב מאדד.
חסוי02.03.21
29
הרגתם את היהדות. יהודים טובים רוצים להתחתן כבר שנה שלמה ואתה לא נותנים כי מתנגדים לתוכנית הרמזור. משפחות יהודיות לא הולכות לבתי כנסיות. תהיו בני אדם. תהיו יהודים.
תהיו בני אדם01.03.21
28
בעצם השוטרים שעיכבו רכבים פרטיים, הם לא אחרת מאשר סתם שודדים, שהם ישלמו את הקנסות
אברהם01.03.21
27
ח"כים חרדים לכסאם ולכיסם.
רייזל01.03.21
26
תעמולת בחירות נטו. כבר שנה שלימה שהמדינה מתנהלת ככדקטטורה.
הם מפחדים01.03.21
25
בוחר יהדות התורה מאוכזב
פינדרוס אתה אשם איפה הייתה אתמול .נורא ח01.03.21
24
בושה לנציגים החרדים אשר תמיד יודעים לבכות כחוכמה שבדיעבד, אותם נציגים חרדים יודעים לבכות רק בביטאונים ובכלי התקשורת החרדיים הכל כדי להראות לציבור בוחריהם שהנה הם שווים משהוא, היה מוטב אם הם היו עוברים קורסים כיצד להתנהג. אותם נציגים חרדים היו צריכים להשיל מעצמם את הגאווה ופשוט לעמוד בזמן אמת במחסומי
ו, כ, א, י.01.03.21
23
חברי הכנסת מיהדות התורה, רוצים שנאמין לכם? תפרסמו מיידית את שמות חברי הכנסת שהעבירו בחטף את החוק תכלס זה מה שמעניין את הציבור
בנימין01.03.21
22
כל המחניף... נופל ברשתו אל תקשקשו לתקשורת ותקרצו בחדרים הפנימיים נמאסתם כך נראים חברי כנסת שלא מתייעצים עם גדולי ישראל הביתה
יעקב01.03.21
21
מרגי קשקשן גדול, ש״ס לא עשתה כלום והצביעה בעד החוק, מזל שיש את דגל ופינדוס שעושים משהו.
אוי אוי01.03.21
20
באמת חבר כנסת פינדרוס צודק אותי עצרו כי אני חרדי ותיחקרו אותי לאפה אני נוסע וחילוני נסע אם לא יהי מהלך
דני01.03.21
19
מדוע לא מפרסמים אלו חברי הכנסת הצביעו בעד החוק שלא יהיו אוטוסים בירושלים? יש מצב שאלו חברי הכנסת החרדים?
בנימין01.03.21
18
שאלה פידרוס ומרגי מי אלו בדיוק הממשלה? תשובה שס ויהדות התורה... למי ששכח גפני התפאר בכך שלא ירים יד להצאת חוק של ועדת חקירה של האלימות המשטרתית נגד החברה החרדית (למרות שכחול לבן כבר לפני הפרו הסכמים קואליציונים נגד היהדות)
חנן01.03.21
17
מדוע לא ניתן להגיש תביעה נגד משטרת ישראל וגם נגד ערוץ 12 על דיווחי השקר שהנכנסים לישראל היו רובם חרדים בזמן שמטוס עם 178 נוסעים הגיעו מרוסיה ומטוס עם 162 נוסעים הגיע מפרנקפורט כאשר היו שם 10 חרדים בלבד
חיפה02.03.21
16
אל דאגה כל הכאוס שלהם זה לא בשבילכם אלא כי לחוצים על הכיסא שלהם לאחר שהבינו כי לציבור נמאס מהם לאחר אירועי אמש בושה לנציגות החרדית!!!
חיים הכאוב01.03.21
15
צוחקים עלינו? שס היא המפלגה שהחליטה שלא יהיה אוטובוסים לירושלים אז מה עכשיו מתחילים להתלונן?
בנימין01.03.21
14
הכל דיבורים הגיעה הזמן לתת לחרדים בכנסת גט כריתות שילמדו לקח מה זה ציבור נרדף עד צווארו
חביב01.03.21
13
שרי שס תפסיקו להתמם הצבעתם ביום שישי בעד ההחלטה האומללה ביבי מתגאה בזה שכל מה שהוא יגיד לכם תעשו ! אתם בסך הכל רגל רביעי במרכבה ועלה תאנה לכל מחדליו של ביבי אז אנחנו מתחייבים שבעזרת הדם לא נצביע בבחירות הקרובות פעם אחת תרגישו מה שהרגשנו שנה שלימה אחרי הכל ולפני הכל הקדוש ברוך הוא הוא זה שדואג לנו ול
קובי נחמן 01.03.21
12
הצעקות זה צביעות להרגיע את הציבור שכאילו הח"כים עושים משהו על זה. בא נראה אותם מביאים את השוטרים האלו לדין ונותנים פיצוי למשפחות שלא נתנו להם להיכנס בפורים בירושלים. בא נראה אותם שעוצרים את הרעשות הבא נגד הציבור החרדי בכסות הקורונה
101.03.21
11
פינדרוס לא ממש חכם. אני יכול להבין שביבי ואחרים לא ממש יודעים מה הלכות טו אדר שחל בשבת. אבל, גם ג' איך הם קוראים לעצמם יהדות התורה, וגם ש"ס, הרי שם כולם צדיקים ויודעים היטב את ההלכות. למה לא גיליתם לממשלה שיום ראשון זה פורים משולש, למה לא דאגתם מראש, להסדיר שלציבור המצביעים שלכם לא תהיה בעיה. אתם חל
משה 01.03.21
10
בקלפי כל רחד יודע מה לשים..
גפני שפיץ...01.03.21
בטלן
לך לעבוד01.03.21
9
מה שקרה בפורים השנה זו אנרכיה אחת גדולה וחוסר אחריות של כל הציבור חילונים וחרדים . בסך הכול הכוונה מצד הממשלה הייתה למנוע את המחזות שראינו . לראות את המסיבות בת"א וירושלים ואת נהירת החרדים ברגל לירושלים בשושן פורים היה מביש ,פשוט זלזול וחוסר משמעת בוטה של האזרחים. מובן שהמשטרה לא מסוגלת להשתלט על אי
יואב101.03.21
8
דיבורים יפים יש לח"כים החרדים. מנסה להבין מה עשו במוצאש ואתמול (יום ראשון) בטיפול ב"שערוריה", נתניהו - שיחכה בסיבוב, נותן חיסון ולא נותן לחיות, בתי ספר סגורים כבר שנה ונתבג עדיין סגור בלי סיבה. ולקינוח כבישים פקוקים בשושן פורים.
בליון בבונים מב01.03.21
7
אדון מרגי תמשיך לחבק אותם ויתעללו בך הלאה מתי תקלוט שכל מי שהחניף לפריץ גם אכל את הדג המסריח וגם הועף מהעיר
יונתן01.03.21
6
סוף סוף הנהגת החרדים הבינה שביבי מנותק מהעם. מכל ציבור העם. דואג רק למשפטים שלו ולכלא. משסע את העם אחד בשני. מספיק. לפני שיהיה מאוחר מידי.
אלון01.03.21
אז מי עדיף, דוברמן או טיבי?
א01.03.21
5
כל הכבוד .סוף כל סוף משהו מגנה ופועל
שרון01.03.21
4
ברבורי סרק. ציוץ אחד של המלך נתניהו והכל מאושר וחתום בכל הועדות ע"י החרדים השפנים, שחוץ מלצעוק ולהתלונן לא יודעים לעשות כלום. תתחילו להראות לנתניהו מה הוא שוה בלעדי החרדים שפורסים לו רשת בטחון מופרז כבר שנים ארוכות.
טוני01.03.21
3
סוף סוף התעוררו החכי"ם הישנוניים שלנו
מישהו01.03.21
2
צבועים נמאסתם תפסיקו לפמפם לאחר מעשה לכו תחתמו נאמנות לביבי הדיוטים
שושו01.03.21
1
הם חלק מהממשלה שקיבלה את ההחלטה הם מתלוננים אבל בסופו של דבר יעשו מה שיגיד להם ראש מועצת גדולי התורה שלהם בנימין נתניהו.
מבין02.03.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

להילחם בשדה הקרב הדיגיטלי

מהפכת הסייבר של המגזר החרדי

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם