כיכר השבת

טור דעה

משה גפני, אל תחרים את חדשות 12 // ישי כהן

ח"כ משה גפני צריך להתייצב בוועידת 'חדשות 12', ודווקא שם להעביר לצופה החילוני את המסר החרדי ולהפריך את הכזבים וההסתה • פרשן 'כיכר השבת', ישי כהן, בטור דעה (אקטואליה)

26
ישי כהן | כיכר השבת | כ"א באדר | 05.03.21
משה גפני, אל תחרים את חדשות 12 // ישי כהן
(צילום: פלאש 90)

בתחילת החודש התארח יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת'. בסיומו, כשיצאנו מהאולפן, אנשי המערכת ניגשו ואמרו: "זה אחד הראיונות המרתקים שהיו פה, היינו מרותקים". עניתי להם בחיוך: "לא חכם לומר 'מרתק' על ריאיון עם גפני, כל שיחה איתו - מרתקת".

משה גפני, הוא אחד מדובריה המרכזיים של היהדות החרדית. רהוט, חד ומשכנע. כזה שלא חושש משאלות קשות ולא פוחד מהתמודדות. הוא יודע להתמודד עם כולם - וגם כשהוא בוחר לא לענות, הוא ידאג שידעו זאת. כזה הוא גפני. לא סתם הוא מרואיין מבוקש כמעט בכל כלי תקשורת בישראל, חרדי ושאינו.

היהדות החרדית מתמודדת בשנה האחרונה עם גל הסתה מכוער, גל שנראה כמנוהל היטב ומכוון מטרה. להפוך את החרדים לאשמים בקורונה, להסית נגדם. גם כשהחרדים עם מקדם ההדבקה הנמוך ביותר בישראל, מחפשים סיבה אחרת להעמיק את השסע ולתקוף את החרדים. בסוף השבוע שעבר היתה זו ועדת החריגים במשרד התחבורה.

כזכור, העיתונאי אילן לוקאץ' פרסם "פייק תחקיר" שקבע כי רוב הטסים בטיסות החילוץ הם בני המגזר החרדי. לא פחות. ימים ארוכים של הסתה כנגד הציבור החרדי ונציגיו. למרות שהתחקיר לא הציג ולו בדל ראייה אחד לטענות. כלום. העיתונאי קלמן ליבסקינד עקב אחר כל שלב ב"תחקיר" והגיע למסקנה חד משמעית: "תחקיר 'אולפן שישי' על ועדת החריגים אינו אלא קמפיין אנטי-חרדי". בניגוד ללוקאץ', ליבסקינד נימק את דבריו.

משה גפני בריאיון באולפן 'כיכר השבת'

מאז פרסום ה"תחקיר" עלו טענות רבות ומוצדקות נגד חדשות 12, גוף התקשורת הגדול והמשפיע, שהעניק במה לשקרים נגד המגזר החרדי. אפילו העיתונאי יאיר שרקי, איש חדשות 12, הודה שלא אהב את התחקיר. בשידור באולפן הוא נמנע מלבקר את לוקאץ', לאחר מכן הסביר: "לא חושב שזה סוד גדול, גם למי שצפה הערב בחמש עם רפי רשף, שלא אהבתי את הכתבה באולפן שישי. לא פחד מצמית מחבריי לאולפן או בקונטרול מנע ממני לפרט, אלא העיקרון הנשכח של קולגיאליות ונימוס".

ביממה האחרונה החלו עיתונאים מהימין לקרוא לח"כ משה גפני להחרים את ועידת המשפיעים של 'חדשות 12', שתערך בשבוע הבא, אחריהם נגררו גם כמה עיתונאים חרדים. במבט ראשון, הטענה שלהם נשמעת צודקת. אין סיבה שנשתף פעולה עם ערוץ שהעניק במה לשקרים נגדנו. "כמה דליים של טינוף ערוץ 12 צריך לשפוך על הציבור שאתה מייצג כדי שתודיע שאתה לא מגיע לועידה שהוא מארגן?", כתב העיתונאי שמעון ריקלין.

הדברים נאמרים לאחר שסיעת 'יהדות התורה' פרסמה אמש הודעה חריגה לפיה "הסיעה תנתק קשר עם כתבים וגופי תקשורת המפרסמים ''תחקירים'' שקריים ומוטים נגד הציבור החרדי".

אך למרות זאת, צריך לומר ביושר, בעידן הנוכחי, לא ניתן באמת להחרים כלי תקשורת, בטח כלי תקשורת חזק ומשפיע. אפילו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המרבה לתקוף את 'חדשות 12', בנו יאיר אף מכנה אותם 'אל ג'זירה', התארח לריאיון מקיף עם יונית לוי.

מתוך ה"תחקיר" של אילן לוקאץ' (צילום מסך: חדשות 12)

בימינו, מי שמחרים כלי תקשורת הוא הראשון להפסיד, גם אם זה מעיק לעורכים והמגישים. בסוף כל אחד, בטח פוליטיקאי, מבקש להעביר את המסר שלו לציבור. בידי התקשורת יש כוח גדול וצריך לנצל אותו.

קל וחומר כשמדובר בנציג ציבור חרדי, בטח בשנה האחרונה. הצופה התמים היושב מול מסך הטלוויזיה וצופה בשלל השקרים והפייק ניוז נגד המגזר החרדי לא תמיד מבין שמדובר בפייק. לא בכדי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מרבה להתראיין בתקשורת הכללית ולהציג את העמדה החרדית.

משה גפני צריך להתייצב בוועידת המשפיעים של 'חדשות 12', ועידה המשודרת בערוץ, ודווקא שם להעביר לצופה החילוני את המסרים החרדיים. לענות לטענות הכוזבות, להפריך את השקרים, להשמיע את קולנו. יש לו את הכושר לשכנע למה מדובר בשקרים. אסור לנו להשאיר את הדיווחים בערוץ ללא תשובה חרדית. את המלחמות מול התקשורת מכירים בעולם הברנז'ה, אך מה לעשות שרוב הצופים לא נמצאים בבועת הטוויטר.

יתרה מזאת, אולי אריה דרעי ויעקב ליצמן לא צריכים להשאיר את גפני לבדו במערכה, הם צריכים להשתתף גם הם ולהעביר את המסר החרדי, את האמת שלהם, לציבור הישראלי.

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
אל תדאג ישי אין סיכוי שהוא יחרים גם אם הוא אומר הוא לא באמת יחרים....
נתי05.03.21
18
לא להחרים????אז באיזה נשק חרדי בניי ברקי אשתמש ?? אתה חצוף ישי אני מחרים אותך עכשיו
ספרדי04.03.21
17
אני משתכנע מיום ליום כי אין למי להצביע ובמי לבחור. הפעם כנראה ניצבות שתי ברירות או לא להצביע כלל או לבחור בתחליף ששמו סמוטריץ בתקווה לשינוי.
אבי06.03.21
אני משתכנע מיום ליום כי יש למי להצביע ובמי לבחור. הפעם בברור ניצבות שתי ברירות או להצביע ליהדות התורה או להצביע לש"ס בתקווה להמשך הצלחה.
נתן07.03.21

הצגת כל התגובות

16
היה פעם "מנכ"ל מדינה" חרדי קודם ל"מנכ"ל המדינה" גפני, שניהם החזיקו במפתחות קופת אוצר המדינה, וכך יכלו לסחוט וללסטם מיליארדים לעולם התורה החרדי. שפירא גמר רע את חייו פגוע בגוף ובנשמה. איך גפני איננו פוחד????? השוחד מעוור...
משיח05.03.21
15
קודם שהח"כים החרדים יעמדו לדבר מול הקהל שלהם יסביר להם את הנחוץ לשלומם ולא להיזכר רק חודש לפני הבחירות היה שנה של קורונה הציבור החרדי ביקש מידע מנציגיה והם התמהמהו בגלל הדבק שעל כסאיהם כאילו שהם מובנים מאליו וזה אמור להשתנות הציבור לא מובן מאליו החכ"ים ותפקידיהם לא מובנים מאליהם וגם הקורונה סכנותיה
שמויגר04.03.21
משוגנער... שיסבירו לך? מה יש להסביר, תשאל רבנים ורופאים.
א 04.03.21
14
מקום 5 ב'ימינה': מבין ומכיר את הזרם הרפורמי
מזרחי04.03.21
13
דגל התורה נוצרה עבור הליטאים ובני ישיבות שיצביעו בכל מקרה גפני אפילו ידבר שטויות. כי זה דעת תורה. לכן גפני שחצן מתראיין מתי שבא לו עוצר ראיון באמצע מעליב המראיין. הוא לא איש תקשורת ואינו חפץ להרבות קולות לכן ג ידשדשו 100 שנה 4-8 מנדטים גג
רק לא ג ולא שס05.03.21
שקר! דברים חסרי בסיס! גפני האדם האחרון שאפשר לקרוא לו שחצן, הוא יודע את תפקידו, אדם ישר ואגון שרוצה לעזור לכולם בלי הבדלים בין העדות, אדם מוכשר בעל שפה ראותה. מתפלל להצלחתו ולהצלחת מפלגתו - ג'.
נתן07.03.21
12
בין כך לא יתנו לו לסיים משפט
שטויות04.03.21
שיתמודד ויכנס לאש וזה רק ירבה קולות. ילמד מביבי וטראמפ... אין גאוה בפוליטיקה זה תחום לא קל
ברור מאוד05.03.21
11
הרי כל שידור שאינו שידור ישיר יעבור עריכה וגם אם זה ישיר הם לא יתנו להשלים משפט ויסיתו את הדיון לכיוון שלהם , לא צריך להתרגש ולפחד מהם ואף לא להסביר ולהתנצל יש לומר להם דוגרי בפנים , כן ... אנחנו שולטים בועדת החריגים 90% מהנוסעים לחו"ל זה חרדים , ועוד ועוד אנחנו לא מתנצלים שאנו חיים כאן במדינה
מנחם 04.03.21
10
הרי בחדשות 13 לא יתנו לדבר ולא יתנו לו לסתור את התחקיר שלהם, הרי אנחנו יודעים במי מדובר ומכירים את 'יושרתם'. המקצועית.
יוסי04.03.21
9
החרדים צריכים להחרים את המפרסמים שם, אולי זה יזיז משהו...
ללא שם05.03.21
8
ערוץ 12 הוא הערוץ הנבזי והשקרן ביותר מבין ערוצי התקשורת. אין להשתתף בו בשום רמה לא בתגובות ולא בהתייחסות הם הערב רב של החברה.
מוישי06.03.21
נכון.
צדק07.03.21
7
כצופה חילוני תמים (לא באמת תמים אבל משועשע מההתנשאות עלינו) בכל פעם שדובר חרדי מגיע כדי להסביר או לדברר התוצאה היא שהוא עושה נזק עצום למגזר החרדי. התחלתי לקרוא בכלי תקשורת חרדים כי חשבתי שאולי התקשורת הכללית מוטה יותר מדי והאמת ? היא דווקא די מאוזנת. חברים לא כל ביקורת היא תעמולה.
יונתן05.03.21
6
ישי, פה, אותי, אכזבת!
בדרך כלל אני מאד מעריך את הדעה שלך, אך פ04.03.21
5
מציע לישי כהן ללמוד קצת חזון איש כשהם שונאים אותנו - זה אומר שאנחנו בסדר אין מה להנתחנף ואין מה להסביר - הסבר זה חולשה, זה נסיון לשכנע - ואי אפשר לשכנע אותם... השנאה היא יוקדת. לצערנו כמובן, אבל זה מצב נתון שלעולם לא ניתן יהיה לשנות.
עמ04.03.21
החזון איש הוא אשכנזי, השיטה שלהם הביאה להצלחה "מסחררת" - 90% מהאשכנזים ברחבי העולם חילונים גמורים. ישי כהן ספרדי, אצלנו אין חילונים אתאיסטים, כל הספרדים מאמינים בני מאמינים. את השיטות האשכנזיות הכושלות תשמור לעצמך. הנזק שאתם האשכנזים עשיתם לעם ישראל לא יתואר בכלל.
מבלבל את המוח04.03.21
כן אבל כשאתה נגש לכנסת יש כללים במשחק. אז תהיו סטמר וזהו
אתם אהבלים05.03.21
4
אם לפיד, סער ובנט היו בשלטון, היה לנו היום 5 חיסונים ו100.000 מתים. הצבעה לגדעון או בנט היא הצבעה לממשלת שמאל בראשות לפיד. אסור לפצל את הימין! הצבעה לגדעון או נפתלי  תביא ממשלה של לפיד והשמאל!
נתן04.03.21
3
גפני רוץ לוועידת ערוץ12 ובעזרת ה' תפסידו עוד מנדט בבחירות הקרובות
יוחנן04.03.21
2
בינימין נתניהו שנים רבות מחרים את התשקורת השמאלאנית והוא רק מרוויח.
ללא שם06.03.21
1
גפני תחרים. לשחק במגרש שלהם משרת אותם, הם ישמיצו, יסיתו, ויתנו לנו כמה דקות תגובה להוכיח שהם הוגנים, הגיע הזמן לגבות מהם מחיר, לשלול את הלגיטימיות שלהם כפי שהם עושים לנו.
איציק04.03.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם