כיכר השבת

בשל עוולות

חרדי תבע את המשטרה ויקבל 24 אלף ש"ח

בעקבות שורה של עוולות ומחדלים: המשטרה תפצה תובע ועד מטעמו ב-24 אלף שקלים. עו"ד בן גביר: "הגיע הזמן שהמשטרה תפנים שגם לחרדים יש זכויות" (חדשות חרדים)

12
דניאל הרץ | כיכר השבת | ו' בניסן | 19.03.21
חרדי תבע את המשטרה ויקבל 24 אלף ש"ח
(צילום: שאטרסטוק)

שופטת בית משפט השלום בירושלים, קרן מילר, פסקה כי על המשטרה לפצות חרדי תושב בית שמש ועד מטעמו בסכום כולל של 24,000 אלף שקלים; זאת בעקבות שורה של מחדלים ועוולות מצידה של המשטרה, שעצרה את התובע והחזיקה אותו בתנאי מעצר שלא כדין.

התובע נעצר בחשד למעורבות באירוע של זריקת אבנים וחסימת כביש במהלך הפגנת תמיכה בקווי אוטובוס "מהדרין" שאירעה בשנת 2016. הוא נעצר לפנות בוקר בביתו, שישה ימים לאחר ההפגנה המדוברת.

אלא שבמהלך מעצרו, ביצעה המשטרה כלפיו שורה של עוולות, שבעקבותיהן החליט לתבוע את המשטרה, באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר. ראשית טען התובע כי במקום לעצור אותו לפנות בוקר, יכלה המשטרה לזמנו לחקירה. בנוסף לכך, תנאי המעצר בהם הוחזק היו מנוגדים לחוק המעצרים. בתאו של התובע לא הייתה מיטה, מזרון או שמיכה ולאף לא סבון ונייר טואלט, ובנוסף לא סופק לו מזון בכשרות בד"ץ. ואם לא די בכך, מספר שעות לאחר שנעצר, החליטו השוטרים לערוך על גופו חיפוש משפיל בעירום, כאשר הוא לבוש בתחתונים בלבד.

אלא ש"הנקודה המטרידה ביותר" בעניינו של התובע, כך לפי פסק הדין של השופטת קרן מילר, נוגעת להתנהלות המשטרה לאחר שהתובע היה אמור להשתחרר ממעצר. בדיון שהתקיים בעניינו לאחר מעצרו בבית המשפט, הורה בית המשפט על שחרורו של בתנאים, וביניהם חתימת ערבות עצמית, ערבות צד ג' והפקדה כספית.

מי שמילא אחר תנאי שחרורו של התובע הוא י' (השם המלא שמור במערכת), פעיל ציבורי בעדה החרדית באותה התקופה. מיד לאחר הדיון בו הורה בית המשפט לשחרר את התובע, עלה י' להסדיר את ההפקדה במזכירות בית המשפט. אלא שלאחר מכן, כאשר ניגש לתחנת המשטרה במגרש הרוסים לחתום על ערבות, בתחנה סירבו לאפשר לו לחתום בטענה כי ניתן לחתום בתחנת המשטרה בבית שמש בלבד. י' יצר קשר עם אדם אחר בשם א' (השם המלא שמור במערכת), על מנת שיחתום בתחנה בבית שמש. א' הגיע לתחנה בבית שמש בסביבות השעה 23:00, אך שם נאמר לו כי אין בתחנה חוקר ולפיכך הוא אינו יכול לחתום שם ועליו לפנות לתחנה בירושלים. א' יצר קשר עם י' ויידע אותו על כך, ובעקבות כך פנה שוב י' לתחנת המשטרה לב הבירה בירושלים, אך נאמר לו כי אין חוקר תורן ועליו להגיע בשעה מאוחרת יותר. גם לאחר שחזר עוד לא היה חוקר בתחנה שיכול להחתימו על הערבות הנדרשת והוא נאלץ שוב ללכת ולחזור. כאשר חזר לתחנה בסביבות השעה 4:00, הוחתם לבסוף רק סביב השעה 5:00 בבוקר. לאחר מסכת דברים זו שוחרר התובע רק סביב השעה 6:00 בבוקר, כמעט יממה לאחר שבית המשפט הורה על שחרורו.

לאחר שהגיש את התביעה, ביקש התובע כי י' יעיד בפני בית המשפט על הנעשה. אלא שכאשר התקיים שלב ההוכחות במשפט, התגורר י' באנגליה, והמשפט התקיים בעיצומה של תקופת הקורונה. משכך, ביקש התובע כי י' יעיד באמצעים וירטואליים, כגון ב'זום', אך בפרקליטות התנגדו ודרשו כי הוא יגיע באופן פיזי לדיון. בעקבות התנגדות הפרקליטות, נאלץ י' לטוס לישראל, לעבור בדיקות קורונה שליליות, ואף להיכנס לבידוד של 10 ימים בשובו לאנגליה – כל זאת בעלות של אלפי שקלים.

בפסק דינה, כתבה השופטת קרן מילר כי "אם היה מתעקש התובע ומגיש בקשה להעיד את י' באמצעות היוועדות חזותית הייתי נענית לכך על אף התנגדות הפרקליטות, אך לא ניתן לזקוף את העדר התעקשותו של התובע בעקבות התנגדות הפרקליטות לחובתו". משכך, פסקה השופטת המדינה תפצה את העד בסכום כולל של 10,170 ₪. ביחס להתנהלות הפרקליטות, כתבה: "לא ניתן להימנע מלהעיר כי התנהלות הפרקליטות בעניינו של עד זה תמוהה ודומה היה כי נעשה ניסיון להכביד על התובע ככל הניתן ללא הצדקה".

באשר לתנאים הירודים בהם שהה התובע במעצר, כתבה השופטת כי במשטרה "לא הביאו כל ראיה שתפריך את טענות התובע בעניין זה". בעניין החיפוש המשפיל שנערך על העצור, פסקה השופטת כי החיפוש נעשה שלא כדין, ולא ברור מדוע היה בו צורך, שכן הוא נערך מספר שעות לאחר שהמעצר בוצע, תוך שהיא מציינת כי התובע הוא אדם בן 56, ללא עבר פלילי. בעקבות שורת העוולות האמורות, פסקה השופטת כי על המשטרה לפצות את התובע ב-13,000 שקלים.

פרקליטו של התובע, עו"ד איתמר בן גביר, מוסר כי "אני שמח על החלטת בית המשפט שמעבירה למשטרה שוב, בפעם המי יודע כמה, מסר חד וברור: גם לחרדים יש זכויות במדינת ישראל. הקלות הבלתי נסבלת בה המשטרה שוללת מעצורים דתיים וחרדים זכויות כה בסיסיות, צריכה להדיר שינה מעיניו של כל אזרח שומר חוק במדינת ישראל".

בן גביר הוסיף, כי "מסיבה זו אני מגיע לכנסת הקרובה – כדי לשנות מהשורש את היחס המפלה בו נוהגת המשטרה ומערכת אכיפת החוק נגד חרדים".

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
יצאת גבר אח שלי
איציק מביתר[20]19.03.21
10
בן גביר תותח אני מצביע לו...אות ט בקלפי...
קובי19.03.21
9
שיתבע אותם אישית שוטר הוא לא מעל החוק (בדיחה טובה..) לצערי
ב20.03.21

הצגת כל התגובות

8
כל הכבוד לבן גביר ממש גבר המשך כך ואל תתן יד למשטר בצורה כזו ואולי היית עוזר גם לי על דוח בידוד שהוא מוטעה למעשה ושלחתנו אישור ממשרד הביריאות שלא היה בזמן הבידוד וזה טעות ועכ'ז עדיין לא קיבלתי שום תגובה ולמרות שפניתי כבר 4 פעמים ויותר מכך מתברר לי שלא רק שבטלו את החוב אלא גם הוסיפו קנס של עוד 2500
אזרח פשוט19.03.21
7
כרגיל כמו בזמן השואה.החרדים רודפים אחרי כסף
אלכס21.03.21
6
סכום פעוט מאוד לעומת מה שנגרם אבל כמובן שעדיף מכלום למה המשטרה המנוולת שלנו היתה מסוגלת לסגור את התיק בלי לעשות איתו דבר
חבצלת 19.03.21
5
היחדי שעושה למשטרה בית ספר בכל פעם כזאת הוא הן גביר חזק ואמץ למד את החיות האלה מהו חוק!
יהודי19.03.21
4
יהודי ירא שמיים לא הולך לערכאות של גויים! המדינה פוסקת לפי החוקים של העותמאנים והטורכים. בן תורה שהולך לפסוק לפי המוסר המעוות של ברשעים האלה מחזק אותם ומחליש את ציבור יראי שמיים ובתי הדין ועושה חילול ה’!
ללא שם19.03.21
להתיר לאנשים לפנות לערכאות במקרים כאלה משום שברור שהמשטרה לא תתייצב לדין תורה, יש המוני מקרים כאלה שיש היתר בית דין לכך.
בתי דין פוסקים 21.03.21
3
מה גרושים 25000ש"ח לפחות 100000ש"ח היא צריך לתבוע את המשטרה אלה חלות אגם
חיים קש20.03.21
2
זה כסף קטן בשביל המשטרה/המדינה. בארה"ב הוא היה מקבל מאות אלפי דולרים אם לא מליון. כל זמן שלא יהיו פסקי דין מרתיעים נגד המשטרה, לא יזיז להם כלום.
יהושע19.03.21
1
סכום זעום ביותר ביחס להשפלה שבן אדם עבר
איש קרית ספר20.03.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24