כיכר השבת

בדיקת 'כיכר השבת'

האכזבה, הציפייה והתקווה; אלו החרדים שבחרו בסמוטריץ'

המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, הפסידו עשרות אלפי קולות - שחלקם, בחרו במפלגת 'הציונות הדתית'; כעת, שמונה מהם, מספרים ל'כיכר השבת': למה? וגם, מה יחזיר אותם הביתה? (אקטואליה)

139
משה מנס | כיכר השבת | י"ב בניסן | 25.03.21
יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ'
יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' (צילום: Sraya Diamant/Flash90)

המפלגות החרדיות לא נפגעו במספר המנדטים, אבל עיון בתוצאות בערים החרדיות מראה על ירידה של עשרות אלפי קולות לש"ס ויהדות התורה, אשר חלקם נדדו למפלגת הציונות הדתית - של בצלאל סמוטריץ'. אם נחשבן את הגידול הדמוגרפי - המשמעותי יותר בחברה החרדית - יחד עם שיעור ההצבעה הנמוך בכחמישה אחוזים מהבחירות הקודמות, אנחנו מדברים על הפסד היפותטי של כ-3 מנדטים.

בבני ברק, לדוגמא, עלה מספר התומכים במפלגת 'הציונות הדתית' ו'ימינה' ב-2,700 קולות יותר מהפעם שעברה אז היה את 'ימינה' ו'עוצמה יהודית'. 'יהדות התורה' נחלשת בכ-2,150 קולות וש"ס ב-1,800.

בירושלים, צניחה של כ-16,000 קולות למפלגות החרדיות: מ-108,000 פתקי ש"ס ו'יהדות התורה' בפעם קודמת, המספר ירד לכ-92,000. 'יהדות התורה' עם 55,048 וש"ס עם 37,171.

במודיעין עילית, המפלגות הדתיות לאומיות עלו בכ-500 קולות. כאשר במקביל 'יהדות התורה' איבדה כ-700 קולות ואילו ש"ס איבדה כ-200 קולות. ההפרש בין הקולות כנראה מדובר על אנשים שפשוט לא יצאו להצביע. כנ"ל בביתר עילית, עלייה של כ-1,500 קולות למפלגות דתיות לאומית. כאשר 'יהדות התורה' מאבדת כ-2,000 קולות.

כתב 'כיכר השבת' שמע את התייחסות חברי הכנסת לנושא עוד בערב פרסום תוצאות המדגם, כאשר לדבריהם הסיבה המרכזית היא העובדה שהם לא מפרסמים את הפעילות שלהם והציבור לא מודע לעשייה.

הצהרות ח"כי 'יהדות התורה' (צילום: כיכר השבת)

פנינו למספר מצביעים ומצביעות חרדיים, שמאז ומעולם הצביעו ליהדות התורה או ש"ס - אך הפעם בחרו בציונות הדתית, וביקשנו לשמוע מהם על מהו הגורם המשמעותי להחלטה ומה לדעתם המפלגות החרדיות אמורות לשפר?!

יוסי ה., בן 31 מבני ברק

מה הצבעת עד היום ומדוע?

"ליהדות התורה. כחרדי בכל אופן הרגשתי שייכות מסוימת לנציגי המגזר".

מה גרם לך להצביע לסמוטריץ' - האמונה בו, או האכזבה מ'יהדות התורה'?

"בעיקר אכזבה מהנציגים החרדים, אך מעריך את פועלו של סמוטריץ' גם כפרלמנטר וגם כיהודי ערכי שנלחם על העקרונות שלו".

מה הטענה העיקרית שלך בנוגע ל'יהדות התורה'?

"לאורך כל השנים אני מתפלא על ההתנגדות הנחרצת ללימודי ליבה חיוניים, אבל בקרונה הורגש חוסר אכפתיות קיצונית מהמגזר. גם בכך שהם לא עוררו את הציבור לשמור על ההנחיות ולא הפכו את העולם כדי להבטיח שלא יהיו עוד מתים חרדים וגם מהצד השני בחוסר התגובה הפרלמנטרית לאלימות השוטרים שממש נהגו באכזריות כלפי הציבור החרדי".

אתה חושב ש'הציונות הדתית' נותנת מענה לטענה הזו?

"סמוטריץ' הציע להקים ועדת חקירה נגד השוטרים ובאופן כללי עושה הרושם שאכפת לו מהנושא וזה כואב לו באמת".

מה אתה מצפה ממפלגת 'הציונות הדתית', מסמוטריץ' ובן גביר?

"אני מצפה שיטפלו במונופול של בתי המשפט וידאגו לערכים הציוניים של המדינה שאיכשהו נשכחו מאיתנו ומהמפלגות החרדיות".

מה לדעתך 'יהדות התורה' צריכים לעשות בשביל שתבחר בהם שוב?

"בעיקר לרענן את השורות. יש שם עייפות החומר - סוס מנצח אמנם לא מחליפים אבל גם הוא לפעמים מתעייף. מה גם שאין שם נציגות מגוונת, לא לציבור המודרני, לא לציבור הספרדי בישיבות האשכנזיות וזה בא לידי ביטוי גם בקו האידאולוגי החד-גוני".

החגיגות ב'יהדות התורה' (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

יעקב ר., בן 40 מבני ברק

יעקב מספר על הצבעה קבועה ליהדות התורה. לשאלתנו, "מדוע?", הוא משיב: "הצבעה שבטית. ציות לגדולי ישראל".

מה גרם לך להצביע לסמוטריץ' - האמונה בו, או האכזבה מ'יהדות התורה'?

"הרצון והנכונות שלו להגן על החרדים בכל מחיר וכן העזרה המידית שלו לאזרח הקטן והפשוט. מה שאין כן ביהדות התורה מוציאים לך את הנשמה עד שאתה מצליח לתפוס עוזר ח"כ".

מה הטענה העיקרית שלך בנוגע ל'יהדות התורה'?

"קולם נדם בזמן הקורונה, ובהרבה מהמקרים לא גיבו את החרדים בצורה המתבקשת".

אתה חושב ש'הציונות הדתית' נותנת מענה לטענה הזו?

"מי שזעק באמת ולא 'בצורה ממלכתית' את זעקת החרדים הנרמסים, כמו בליל הפרעות בבני ברק שהמשטרה השתוללה, היו סמוטריץ' ובן גביר".

מה אתה מצפה ממפלגת 'הציונות הדתית', מסמוטריץ' ובן גביר?

"שימשיכו לגבות בכל מחיר את החרדי הקטן והפשוט ויתנו לו מענה לא כי הוא הצביע להם אלא כי הם רוצים לעזור לו באמת".

מה לדעתך 'יהדות התורה' צריכים לעשות בשביל שתבחר בהם שוב?

"לעשות שינוי מהותי בכל מה שנוגע לאפליה של החרדי המודרני שלא מוצא עצמו ביהדות התורה באמת".

רחל ז., בת 29 ממודיעין עילית

למה עד היום הצבעת ל'יהדות התורה'?

"הצבעתי להם כי היו האלטרנטיבה שעוד הכי קרובה לאגדנדות שלי, למרות שעל דברים רבים לא מסכימה איתם".

מה גרם לך להצביע לסמוטריץ'? האמונה בו, או האכזבה מ'יהדות התורה'?

"גם וגם. א. ליצמן שתומך בגלוי בעבריינים; ב. התנהלות כושלת בכל מובן בשנה האחרונה; ג. שהם כביכול פועלים בשם גדולי הדור וראינו איך המידע עובר לגדולי הדור; ד. המצע של המפלגה הוא לטפל בכל מה שחשוב ב"קדשי ישראל". קדשי ישראל זה גם לטפל בעבריינים והתעלמות מדברים נוראיים. קדשי ישראל זה שנשים חרדיות מרוויחות הרבה פחות מהממוצע בשוק והעניין לא מטופל. קדשי ישראל זה גם שמורות וגננות מפוטרות במשך כל שנה ושנה והעניין לא מטופל. קדשי ישראל זה לטפל בעניות המחפירה של הציבור. זה נראה שהם מטפלים בנושא הצבא, שבת, גיור וזהו. זהו? בזה מסתכם כל מה שקדוש לעם ישראל?".

החגיגות במפלגת 'הציונות הדתית' (צילום: Sraya Diamant/Flash90)

את חושבת ש'הציונות הדתית' נותנת מענה לטענות האלו?

"סמוטריץ' עשה משהו שחברי הכנסת של יהדות התורה ידעו במשך שלושים שנה והתעלמו התעלמות מוחלטת מהבעיה של הכניסה לעיר, הוא פתר את הבעיה בקלות ובחכמה".

מה את מצפה ממפלגת 'הציונות הדתית', מסמוטריץ' ובן גביר?

"אני לא חושבת ש'הציונות הדתית' תטפל בהכל, אבל הסיכוי יותר גבוה מאשר שזה יקרה ב'יהדות התורה'".

מה לדעתך 'יהדות התורה' צריכים לעשות בשביל שתבחרי בהם שוב?

"בשביל שאחזור להצביע להם שוב שיחליפו את חברי הכנסת (במיוחד ליצמן), שיכתבו מצע חדש שמתאים להיום ולא רק את האג'נדות של החזון איש שאולי זה התאים לימים ההם אבל לא לימים שלנו. וגם... לעשות מעשים בשטח. להשמיע את הקול של הציבור היותר מודרני שהגבר, לא עלינו, עובד ומפרנס את המשפחה".

לאה מ., בת 25 ממודיעין עילית

למה עד היום הצבעת ל'יהדות התורה'?

"שנים שבחרתי כי כך הרבנים אמרו, מאז שנפטר הרב שטיינמן, לא מרגישה שהרבנים "רואים" או "מרגישים" את הציבור, בטח שלא את הציבור המודרני יותר, לא האדוק".

מה גרם לך להצביע לסמוטריץ'? האמונה בו, או האכזבה מ'יהדות התורה'?

"סטמוריץ אדם הגון, דתי, היחיד שהרגשתי שיכולה להצביע לו בלי להרגיש אשמה מזה שלא הצבעתי למפלגה חרדית.

"משבר הקורונה הראה כמה הח"כים חסרי השפעה וחסרי יכולת להנהיג את הציבור, אני מצפה מהאנשים האלה לצאת מהבית ולדבר לציבור. להסביר את הסכנות לרבנים, לגרום לאנשים לשמוע, האדישות שלהם (במקרים רבים גם פשיעה בדווקא) מרתיחה וגורמת לי לסלידה מהם ומהמפלגה".

את חושבת ש'הציונות הדתית' נותנת מענה לטענה הזו?

"באופן כללי 'הציונות הדתית' הרבה יותר שפויה בקטע של להקשיב לציבור שלו, אני רוצה לתת לסמוטריץ' הזדמנות, לראות איך הוא עוזר לציבור החרדי הלא שמרני ולפי הפעולות שלו נדון בו בפעם הבאה".

מה את מצפה ממפלגת 'הציונות הדתית', מסמוטריץ' ובן גביר?

"אני מצפה שיאזין לציבור החרדי המודרני, שיש לו מצוקה של מוסדות לימוד מתאימים, שיעזור לנו להקים קהילות שמותאמות לציבור שלנו".

מה לדעתך 'יהדות התורה' צריכים לעשות בשביל שתבחרי בהם שוב?

"יהדות התורה צריכה לצאת מה"געוואלד" שלהם, זה לא מזיז לאף אחד. להתחיל לעשות דברים בשטח, לבנות מוסדות לציבור החרדי המודרני, לצאת מהקונכיה שלהם כי אם לא, כל בחירות הם יפסידו עוד ועוד קולות של חרדים מודרניים. הם צריכים להכניס נציג שיפעל לטובת הציבור הלא שמרני.

"לדעתי חובת השעה להפוך את המפלגה לדמוקרטית ולעשות פריימריז מקומי, לתת לעסקנים צעירים עם דם טרי להיכנס לכנסת ולהיות יותר עכשוויים".

החגיגות בש"ס (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בנימין ח., בן 22 מאלעד, מנהל חנות

מה הצבעת עד היום ומדוע?

"לש"ס, כי הם באמת דואגים לכולם, וגם זו המפלגה של מרן ואני לא נגדם".

אז מה גרם לך להצביע לסמוטריץ'?

"הוא איש עשיה מאוד רציני, ובגדול אני מכיר אנשים שהיה להם בעיות והוא טיפל בהם".

יותר מש"ס?

"לא יודע אם יותר, עניתי לך שאין לי משהו נגד ש"ס, הם בסדר, רק שסמוטריץ' ובן גביר יודעים להזיז עניינים".

מה זה להזיז עניינים?

"כשיש בעיות, הם לא יושבים על הכיסא ומנסים לעשות איזה טלפון, הם יורדים לשטח, באים בעצמם לטפל".

מה לדעתך ש"ס צריכים לעשות בשביל שתבחר בהם שוב?

"אני צריך לראות בעיניים שלי שהם עובדים, לא סתם כתבות ורעש".

משה מ. בן 37 מירושלים, עובד במערכת הבריאות הציבורית

למה עד היום הצבעת ל'יהדות התורה'?

"כששאלתי את סבא שלי למי הוא מצביע הוא אמר לי ג' - מאז ומתמיד הצבעתי ג'".

מה גרם לך להצביע לסמוטריץ'? האמונה בו, או האכזבה מ'יהדות התורה'?

"גם וגם".

מה הטענה העיקרית שלך בנוגע ל'יהדות התורה'?

"לא דואגים לקהל החרדי המודרני, העובד, הצבעוני".

אתה חושב ש'הציונות הדתית' נותנת מענה לטענה הזו?

"'הציונות הדתית' וסמוטריץ' יודעים לתת עזרה לקהל יעד הזה".

מה אתה מצפה ממפלגת 'הציונות הדתית', מסמוטריץ' ובן גביר?

"מצפה שיעמדו בהבטחות שלהם, שבבחירות הבאות ישימו נציג חרדי מהזרם הצבעוני / מודרני".

מה לדעתך 'יהדות התורה' צריכים לעשות בשביל שתבחר בהם שוב?

"לשנות את הרשימה שלהם, לקהל יותר ליברלי וצעיר ופתוח".

החגיגות במפלגת 'הציונות הדתית' (צילום: Sraya Diamant/Flash90)

יוני ק. בן 47 מירושלים, מנהל כלכלי של ישיבה

מה הצבעת עד היום ומדוע?

"ש"ס. בשביל מרן הרב עובדיה ודאגה לצרכים החרדים".

מה גרם לך להצביע לסמוטריץ'? האמונה בו, או האכזבה מש"ס?

"האכזבה מש"ס, וגם בצלאל עבד מצוין בתור שר תחבורה והגן על הציבור החרדי בזמן האשמת ה'קורונה'".

מה הטענה העיקרית שלך בנוגע לש"ס?

"היא צריכה להיות קשובה לצרכים החרדיים היום יומיים".

אתה חושב ש'הציונות הדתית' נותנת מענה לטענה הזו?

"לא בהכרח מצפה, אבל רצינו להעניש את המפלגות החרדיות, הוצאנו בעצם כרטיס צהוב. איתות ברור שאנחנו לא בכיס שלהם יותר. לא ש"ס ולא 'יהדות התורה'".

מה אתה מצפה ממפלגת 'הציונות הדתית', מסמוטריץ' ובן גביר?

"לייצג את העמדה הימנית של המפה, להילחם בבג"ץ השמאלני, ליישב את ארץ ישראל, לעמוד מול הח"כים הערבים".

מה לדעתך ש"ס צריכים לעשות בשביל שתבחר בהם שוב?

"לייצג בכבוד את החרדים, לקדש שם שמיים, לדאוג לשיפור המצב הכלכלי ובפרט בנושא הדיור לזוגות צעירים, לגנות את מה שצריך ולהגן על הציבור שלנו".

בנימין ח., בן 51 מביתר

מה הצבעת עד היום ומדוע?

"אני תמיד הצבעתי ל'יהדות התורה', חוץ מפעם אחת שהצבעתי לש"ס, כי היה לי הכרת הטוב אישית לאחד הנציגים שלהם וככה הורה לי מורי ורבי".

מה גרם לך להצביע לסמוטריץ'? האמונה בו, או האכזבה מ'יהדות התורה'?

"יותר הכעס מ'יהדות התורה' מאשר האהבה לסמוטריץ'. זה חוכמה גדולה לתת ביקורת מבחוץ, להגיד מה לא טוב. אבל בוא נראה אותו עכשיו באמת עובד בשבילנו.

"בכל אופן בעיניי, 'יהדות התורה' לא באמת דואגת שאנשים ירגישו בבית. ממה נפשך, אם החרדים שכבר לא זכו להיות אברכים עמלי תורה, הם חלק מהמפלגה והציבור, אז שיעזרו להם עם מוסדות. ואם לא, שלא יבקשו מהם את הפתק בקלפי.

"יש גבול כמה אפשר להשתמש בברכות וקללות של גדולי הדור. אין אף חרדי שמזלזל חס וחלילה בגדולי הדור, אבל הציבור לא טיפש ואי אפשר מצד אחד למנוע ממנו להתפרנס בכבוד, למנוע ממנו ללמד את הבנות שלו מקצוע אמיתי, לאסור עליו אקדמיה ורק אסור ואסור ואסור כל היום אך מצד שני לדרוש ממנו להיות חרדי כמו כולם.

"אתה צריך להבין, אף אחד לא רוצה לצאת מהמגזר, כולם רוצים להרגיש חלק. אבל מצד אחד דוחפים אנשים בכוח החוצה עם כל האיסורים ומצד שני קוראים להם להצביע לנו. מקווה שאני מובן, אבל זו ההרגשה שלי".

החגיגות במפלגת 'הציונות הדתית' (צילום: Sraya Diamant/Flash90)

ו'הציונות הדתית' נותנת לזה מענה?

"לא, אבל אם גם ככה אני לא מרגיש חלק מהמגזר, אין סיבה שאני יצביע דווקא ל'יהדות התורה'. ושוב, חשוב לי להדגיש. אני לא חושב שיש מישהו אחד להאשים, אבל אנחנו במצב שבו יש מאות אלפי חרדים שלא באמת מרגישים מאה אחוז חרדים. אולי חיצונית וקהילתית הם חרדים, אבל זה רק כלפי חוץ. כי הם לא רוצים שיעשו להם בלגן. כמוני עוד 15 אנשים שלומדים יחד אתי בכולל ערב של בעלי בתים ואברכים. וההרגשה היא שהם הולכים למקום של הקיצון ושל ההתבדלות. ואנחנו לא שם. כמובן מחשפים לשמור על השפיות ועל הגדרות אבל לא בקיצוניות.

"הח"כים ביהדות התורה צריכים להחליט, או שהם הולכים לקיצוניות או שהם ליברלים יותר. ואגב בנושא הקורונה, הם לא היו לא כאן ולא כאן. מצד אחד הציבור החרדי שילם מחיר כבד בתמותה ובגלל שלא שמרנו במאה אחוז על ההנחיות ומצד שני גם חטפנו שנאה ואנטישמיות וכל מה שהיה צריך להחליט זה קו אחד ברור אתו הולכים עד הסוף. לצערי הם פסחו על שני הסעיפים, אכלו לקו ושילמו".

יש לך ציפיות מבן גביר וסמוטריץ'?

"האמת, לא יותר מידי, מקווה שהם יהיו שפויים ולא יחפשו סתם לעשות בלגן. אני אבל כן מעריך אותם כי הם אומרים את הדברים בקול, בלי לחשוש. לא מוצאים לפני הבחירות איזה ליברמן בשביל להשתמש בו ולצעוק 'אוי געוואלד'".

מה לדעתך ב'יהדות התודה' צריכים לעשות בשביל שתבחר בהם שוב?

"לבוא ולהגיד, טעינו. לבקש לקבל פידבק מהציבור, לשמוע אותנו. להראות שזה בכלל אכפת להם. שנראה שהם זוכרים שהם נציגי ציבור. חוץ מזה, להראות שהם דואגים לעתיד ילדינו. מה שנכון לעכשיו זה מתבטא בדאגה לעתיד מנהלי מוסדות ילדינו".

אריה ל., בן 30 מירושלים

על פי עדות של חבר שלו, הפעם, הוא החליט שלא להצביע בכלל. שלחנו לו הודעה בוואטסאפ עם השאלה, מה הצבעת תמיד והאם זה נכון שהפעם לא הצבעת בכלל?

זו תשובתו: "תמיד הצבעתי ל'יהדות התורה'. זה לא שתמיד ממש התחברתי אליהם, אבל בדרך כלל כשאין מפלגה שאתה מתחבר אליה ורוצה לבחור בה, מחפשים את הרע במיעוטו עם ניצוץ של אור. אבל אפילו כזאת לא הרגשתי שאני מוצא".

מה קרה הפעם?

"לא יודע להצביע על נקודה מדויקת, אבל אני אדם שעובד עם ציבור חילוני ואני מרגיש שיש גם לנציגים שלנו חלק בכל השנאה שחטפנו. לא יודע אם היה ואיך היה ניתן לפעול אחרת, אבל בשנת הקורונה אני מרגיש שהם נכשלו".

תוכן שאסור לפספס
139 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
75
הפעם הצבעתי ג' למרות שכמעט והכנסתי ט'. מדוע?: אין סיבה שחרדי מודרני לא מקבל עזרה מהנציגות של ג'. לדוגמא: בבנים עוד יש אפשרות למצוא תלמוד תורה שמקבל אותך, בבנות עושים לך את המות כי אתה מודרני ולא נותנים לך אפשרות לשלוח למקום אחר בבני ברק. דבר נוסף, כמחנך השלמתי לתואר ראשון במכללה חרדית עם המנהל שלי,
חרדי גאה 31.03.21
74
אילו הייתה אלטרנטיבה חרדית הם היו יורדים בכמה וכמה מנדטים לא לכולם יש אומץ.
מודה על האמת25.03.21
73
ניראלי שרק אם ח"ו תקום כאן ממשלה שמאלנית החרדים יקחו את עצמם בידיםם ויעשו שינוי. אם הם לא מבינים בדרך הקלה כנראה הם יבינו בדרך הקשה (שנתפלל שלא תקרה) העיקר משיח נאו!!!
מישהי 25.03.21

הצגת כל התגובות

72
מכירה המון חרדים מצביעי ג' שהצביעו הפעם ט'.
פייגי25.03.21
71
אולי זו באמת ההזדמנות, שאנשים שלא מתנהגים כחרדים, שייפרדו מהציבור החרדי, ויקימו לעצמם ציבור נפרד, כמו שהייתה פא"י בזמנו. למה שהם יסבלו, ולמה שהחרדים האדוקים יסבלו, שכל אחד יעשה מה שהוא מבין. חרדיות זה אומר ללא ליב"ה, וללא לימודים אקדמיים והשכלה, ומי שרוצה את הדברים האלה, זו זכותו המלאה כמובן, אבל
חיים25.03.21
יש לך טעות מרה. חרדי זה קוד התנהגות וצורת תלבושת ותו לא.
שמשון26.03.21
מאה אחוז, טוב שיש עוד אנשים שאומרים את האמת בפרצוף לכל ה"מאוכזבים" מהמפלגות החרדיות, וד"ל
ישראל25.03.21
70
אני ואישתי ושתי בנותיי הצבענו ט בקלפי רק בגלל סיבה אחת עזבנו את ש"ס - בגלל שהם ש"ס הצביעו נגד הנכים 3 פעמים בקדנציה האחרונה...נגד העלאת קצבתם לגובה שכר המינימום וכן הגדילו עשות רשע והדירו את הנכים מקבלת תלושי מזון בעיריות שמחלקים בימים אלו...לא נחזור יותר להצביע ש"ס עד אשר יאשרו לנכים קצבה בגובה שכר
קובי25.03.21
69
תתעלמו מהבעיה תעצמו עיניים חזק תאשימו את המודרניים את נתניהו וכל השאר. אתם את האמת יודעים שהמיינסטרים החרדי בעט בכם והוציא לכם כרטיס אדום.
לא תוכל להתעלם25.03.21
68
נמאס לנו כבר מההתבכיינות והצעקות נוסח "היהדות החרדית בסכנה גיוועאלד". אנו רוצים חכים פעילים וקובעי מידיניות תפסיקו להתיחחס אלינו כאל עדר.
שלוימי25.03.21
67
אני איתם. גם אני נמאס לי מ-ג' אמנם הצבעתי עבורם כמו פעמים קודמות. אבל נמאס לי מהם והסיסמאות החוזרות ונשנות בעת הבחירות וחוסר מעש בשנות כהונתם. ואני לא חרדי מודרני.
יצחק25.03.21
אין עליך צודק
החתיך 25.03.21
66
ליצמן רק בגללך ... תעזוב את המפלגה נחשוב להצביע לך הרסת את החיים לעשרות אלפי מטופלים בקנאביס שמשלמים אלפי שקלים בחודש אלפי חולי סרטן בגללך בחובות ברור שהיית צריך להתפטר!!!!
ללא שם25.03.21
65
גם לקורח היו תומכים כי מוחם המעוות האמין לו. אבל על ג` לחדש את עצמה להכניס בחורים צעירים עם אנרגיה שבאמת יעבדו עבור הציבור.
david7725.03.21
64
הצבעתי ט ומזדהה עם כל מה שנאמר בכתבה. הגיע הזמן שהמפלגות החרדיות לא ייקחו כמובן מאליו את הקולות של החרדים, ובמיוחד החרדים המודרים שבמקום לדאוג להם עוד תוקעים מקלות כמו לימודי ליבה ותואר.
ללא שם28.03.21
63
פעם הבאה אני אצביע לסמוטריץ הגיע הזמן לעגף את המפלגות החרדיות
מתחרט ששמתי ג'25.03.21
62
מדובר בחילול השם גדול שחילונים מנהיגים את עם ישראל, אסור לשתף איתם פעולה, יש לעודדם לחזור בתשובה או שיעזבו את ארץ ישראל. גדולי התורה הם המנהיגים של כל עם ישראל.
אני לא הצבעתי בכלל אסור שהחילונים ינהיגו25.03.21
זה הכי גרוע לא להצביע אתה רוצה שיהיה מדינה שמואלנית עדיף שלא
פפפפפפפפפפפפפפפ25.03.21
כיום אין הבדל בין השמאל לימין. לכולם לא אכפת שום דבר חוץ מלשלוט כך שזה ממש לא משנה.. ממשלות ימין העבירו חוקים שנוגדים את התורה והמצוות לא פחות מהשמאל כך שזעקות ה"גיוואלד שחס וחלילה לא תקום פה מדינה שמאלנית" הם מגוחכות.
ללא שם26.03.21
אתה מדבר יפה, רק חבל שאתה לא מבדיל בין "הם" ל"הן" וכדומה
נ26.03.21
61
בקיצור : אכפת לסמוטריץ' מהחרדים הרבה יותר מאשר לנציגי החרדים דרעי לימן וגפי ואשר ועוד!!!
לביא מנור25.03.21
60
יש פה טעות יסודית בשביל יש נציגות חרדית בכנסת. אם הנושא הוא עזרה לציבור אז זה באמת נתון לוויכוח וגם אז קשה לדעת מי באמת טוב יותר אבל אם נלך בהשקפה שכל נושא הנציגות החרדית בכנסת הוא למען שמור ערכי ההלכה אצל הפרט והכלל ככל הניתן, והדרך לעשות זאת ע"י נציגות בכנסת שאמורים להימצא שם בתור שלוחם של גדולי ו
ישראל25.03.21
59
קיצור כולם חרדים מודרנים שלא מענין אותם דעת תורה וקידוש ה' אלא רק אינטרסים אישיים
ללא שם25.03.21
אם אינטרסים אישיים = חרדי מודרני. אז לשיטתך גפני ליצמן פורוש ועוד הם חרדים מודרניים או שפספסתי משהו?
מעניין25.03.21
תענה על הטענות שלהם תכלס
א25.03.21
לפי מה שאתה אומר חרדי מודרני= חוסר עניין בדעת תורה זה מה שנקרא צימצום!!
שי25.03.21
אם היה אכפת לך מקידוש השם לא היית מדבר ככה על יהודים אחרים,
חיים25.03.21
מודרנים - אולי........ חרדים? כנראה שלא! מי שחושב שתפקיד הח"כים לדאוג לו - נטול תבונה לחלוטין. תפקיד הח"כים לבצע את הוראות גדולי הדור. אתה חושב שהם שוגים? פנה לרבך ותשכנע אותו.
מהנדס חרדי25.03.21
מה הקשר?!
יוסי25.03.21
בדיוקקקקקק כל מילה
מושמוש25.03.21
והנה סיבה למה לא נרצה להצביע גם פעם הבאה. (ומה אתה עושה בכלל באינטרנט?)
משה25.03.21
זה התשובה "החכמה" שלך לטענותיהם? כאחד שאשתו גננת ומדי שנה עושקים אותה ואלו לא יאיר לפיד לא עסקנים חרדים בעלי שליטה אין לי מה לעשות אלא להסכים עם הנאמר בכאב.
תם25.03.21
נכון כולנו לא בדעת תוירה צולניקים עם שנאה וגזענות מבחילה שכל המרים מחיצות יותר גבוהות הרי זה משובח ןהכל בשם הדת . לנו יש דעת תורה. שרוצה תשובות גם ליששכר וגם לזבולון. ולא משתמשת בכספי ציבור כדי להקים מוסדות על פי צבע.
בני הפרנעק25.03.21
בדיוק!!!!!!!!!!!! הגדרת מדויק
שרה25.03.21
אז אתה מודה בעצם שהחרדים המודרניים שווים מנדט? א"כ מה לך כי תלין כנראה שזה לא בדיוק 6-3. אלא: 3 חסידים, 4 ליטאים, ו-2 חרדים מודרניים.
רק שואל25.03.21
58
פשוט בושה 95 אחוז מהחרדים מצביעים, בלי שאלות, ולמי שיש שאלות קרי חבדניק או פאיניק שיצביע לסמוטריץ... ואז הוא יתקבל למוסדותיו... די לתינוקיות.
אבא 26.03.21
57
אלה שבחרו בסמוטריץ המליכו ממשלת שמאל
צבי25.03.21
מה קשר? מה אתה מקשקש????
אני25.03.21
גפני תומך בשמאל, לדבריך הם רק חיזקו את עמדת גפני
חחחחחחח25.03.21
סמוטריץ' הוא יותר ימני מכל מי שתגיד!!! איך אתה מדבר??? הוא יותר ימני יותר מכל ח"כ שתגיד מג' וש"ס אוי גיוואלד!!!!!
זה בכלל לא נכון25.03.21
ניסית לזכות בתואר התגובה המטופשת של השנה?
דוגמה השקוה26.03.21
אתה לא חושב שהגזמת???
הכל טוב???26.03.21
ממש לאאאאא!!!!!!!!!!! סמוטר בחיים לא ילך עם השמאל, לעומתו ג' כן.
אילה25.03.21
סמוטריץ ימני בדם ובנפש כמו ש"ס, ואולי אפילו יותר...
זה גם לא נכון..26.03.21
56
בדברייך אמרת: "קדשי ישראל זה גם שמורות וגננות מפוטרות במשך כל שנה ושנה והעניין לא מטופל" צודקת לחלוטין. אך תחשבי טוב: איך זה קשור לחברי הכנסת??? לדעתי אין להם שום אחריות בעניין. ולא ניתן להאשים אותם בכי הוא זה. לא התחלתי להבין למה הם אשמים בכל הבעיות שקורות במגזר ??
שאלה לרחל ז.25.03.21
55
כלל ראשון בכלכלה. מונופול רע לצרכנים, תחרות טובה לצרכנים. ברגע שג' יבינו שאין להם יותר מונופול הם יצאו מאיזור הנוחות שלהם. אגב: למה כשג' רוצים שיצביעו עבורם הם פונים לרבנים שייתרו בציבור. אבל כשהם רבים בינם לבין עצמם הם כבר לא סומכים על הרבנים ופונים ל"ערכאות"? מה קרה אי אפשר לסמוך על הרבנים?
שלמה25.03.21
54
גם אני שמתי הפעם פתק של ט', עד שהחכי"ם החרדיים לא יפנימו שנמאס לנו מעוני הדלות והקיצוניות, ושמותר לילדים שלנו ללמוד אנגלית ומתמטיקה ולהתפרנס בכבוד, את הקול שלי הם לא יראו.
שלמה25.03.21
כל מילה!
אחת ששמה ט'.25.03.21
הבנים בישיבות לא לומדים. אך בחיידר כן לומדים את הבסיס.
שיראל26.03.21
וואטטטטטטטטטטט??? סליחה- לא לודים אנגלית וחשבון בבתי ספר שלכם??? אז מה אתם כן לומדים?? סליחה על הבורות אני בת 17 ולא חרדיה...
תמר25.03.21
הבנות כן לומדות חשבון ואנגלית וכו הבנים לומדים רק חשבון וגם זה תלוי איפה...
ח26.03.21
53
איןןן על סמוטריץץ בעולםםם !!!!! אין על הציונות הדתית !!!!
ללללל25.03.21
הציונות הדתית לפני 60 שנה היו הרוב בארץ והם היו בתהנגות כמו חרדים שומת"מ, ובבחירות הם היו פי 4 יותר קולות מהחרדים, וכיום זה הפוך, יהדות התורה עוקפת אותם כולל שס, זה הסוף של הציונות הדתית, כל החרדים השוטים שעוברים לציונות הדתית, בעוד 3 דורות כשאתם תהיו זקנים ויהיו לכם נכדים ונינים, אז תראו את ההבדל
יהודי פשוט!!!!!25.03.21
100%
אתי25.03.21
היית פה לפני 60 שנה ????
מימי26.03.21
צודק/ת
פפפפפפפפפפפפפפפ25.03.21
52
ראיינתם רק חרדים מודרנים שיקימו מפלגה נראה כמה יהיה להם פספסתם שהעיקר הגדול של הקולות שירדו למפלגות החרדיות מגיע כנראה משמרנות ולא מליברליות והם פשוט נשארו בבית תעשות כתבה על אלו שנשארו בבית נראה אותכם
הצחקתם25.03.21
51
בקיצור כולם חרדים מודרנים! אני אוהב את הקבוצה הזאת אבל לפחות תביאו ציבור מגוון לא כולם אותו דבר ואותו סיבה!
אליהו25.03.21
50
כל מילה. אבל אני הצבעתי ליהדות התורה כי ממילא כולם שקרנים פוליטיקאים לפחות נצביע למי שאנחנו לא מצפים ממנו לכלום ורויח מצוות ועשית
יהודי26.03.21
49
חדש אסור מן התורה. מאז שעם ישראל נכנס לארץ, לא היו בחירות, ולא הייתה דמוקרטיה, רק מלכים ששלטו ביד רמה. לכן אסור לחרדים להצביע, כי כל המשנה, ידו על התחתונה.
שיכור25.03.21
כמדומני שהמכשיר שבו אתה כותב תגובות הינו חדש שוודאי אסור מהתורה...
נחום25.03.21
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
אני25.03.21
48
השנאה לליצמן הורסת את אגודה מבפנים
יענקל תלמוד25.03.21
נכון, זה נראה שהוא לא הצליח בתור משגיח אז הוא בא לכנסת.
אילה25.03.21
47
כבר שנים שנציגי הציבור החרדי מתרכזים על קבוצת האנשים שהם החליטו שהם העולם החרדי. הם לא פתוחים לקבלת האחר, כמו אותם קליקות בסמינרים, ובישיבות. וכמו שאמר רשכבה"ג הגאון רבי אהרון לייב זצ"ל - נגועים במידת הגאווה. כל חרדי, כולל אלו שלא יכלו לשבת בכולל למשך שנים ויצאו לעבוד- אלו שלא הצליחו להיות מיליונרים
מי לה' אלי 25.03.21
יפה אמרת.
מימי26.03.21
46
כאשר שס נילחמת בהעדר בית יוסף ומעבירה את כול המוסדות שלה ליחווה דעת אחרי כול התירחה שהרב עובדיה עשה למען בית יוסף איך בידיוק הכפת לדרעי ממורשת מרן, חיים ביטון נילחם ברשת הגנים של שס כי המנכל לא " איש שלו" איך בידיוק אפשר לומר שהכפת להם מחינוך ילדי ישראל ?? , העיקר זה לידאוג לעצמו ושהוא ישלוט בציבור
ללא שם25.03.21
45
לכל המאוכזבים למיניהם תעשו טובה על תצביעו ג אף פעם תשארו אצל סמוטריץ נראה כמה הוא יעזור לכם הכמות תלונות שלכם לנציגים החרדים פי 10 מכל המצביעים החרדים כולם תעזבו אותנו ותנו לנציגים שלנו לדאוג לנו באמת!!!!!!!!
פיטוסי25.03.21
אל תאיים... לך תדאג לחוק הגיוס ולבחורי הישיבות ולברסלבים שהיו בלי לחם ומים חודש בבילורוסיה... אל תאיים... - נשמה, כבר מפלגה ערבית יותר טוב. עוד דבר שרק ידאגו שהגננות יקבלו מה שמגיע להם מהרודנים ששולטים עליהם ביד רעה... אל תאיים בבקשה
שמואל שמחה25.03.21
44
ברכות לכל אלו שלא הצביעו בכלל. דפקתם אותנו ואת עצמכם. עכשיו הסיפור יהיה יותר קשה אחרי שהשמאל יחד עם גיבוי מקיף מבג"ץ יהרסו את הארץ הזאת ואת מה שעוד נשאר פה מהיהדות. השאלה היא למה בכל פעם הימין מאמין לשמאל ודופק בסך הכל את עצמו? לא נורא מקווה שבעז"ה יהיו בחירות נוספות ואז אנשים יצביעו. כי ככה זה אנ
Dav26.03.21
43
יש כמה וכמה נקודות חשובות שמועלים בכתבה זו אך לענ"ד לחכי"ם שלנו אין כל השפעה בנדון. הם לא קובעים את המדיניות של הציבור החרדי. הם בס"ה מוציאים לפועל את המדיניות.
הערה כללית25.03.21
42
מתחרט ששמתי ג' בפעם הבאה אני לא לקוח שבוי
באסה25.03.21
41
קודם שליצמן ילך הביתה
אבי 25.03.21
40
אני אדם שחשוב לו שילחמו על יהדות ולא על כסאות וג'ובים ולצערנו ג' לא בדיוק מתעקשת על השבת ועל סגירת הבתי כנסיות בקורונה ולכן הצבעתי למפלגת נעם שבתוך הציונות הדתית
ישיבישערנט25.03.21
39
כאשכנזי ליטאי, שכל חייו הצביע יהדות התורה, הרגשתי שהפעם איני מסוגל יותר. השיתוף פעולה עם חסידיות מכחישות קורנה, פשוט פוצץ אותי. אם אמכור פירות היתר מכירה בבני ברק יהרגו אותי, אך לגרום לזקנים וליולדות למות זה בסדר. לא יכלתי להצביע לסמוטריץ בגלל הימניות הקיצונית שלו. הצבעתי ש''ס בגלל שיחסית, אריה דרע
הצבעתי שס ולא ג25.03.21
חה חה כל אחד עם הכאבי בטן המשונים שלו, נעבאך, רבי חיים המרן שלך כתב עוד במוצאי פסח של שנה שעברה מיד לפתוח כל המוסדות תורה, ולא להתחשב בהחלטת המדינה בנושא הקורונה, (ראיתי את המכתב בכתב ידו של רבי חיים, וזה גם התפרסם בכמה מקומות, ויתד הצבועים שצועקים "ועשית ככל אשר יורוך" גנזו את המכתב) אז מה אתה זור
סמוטריץ גבר25.03.21
תגובה הזויה. לא הייתי רוצה להיתקל בך בסמטה חשוכה.
רחל26.03.21
חחחחחחחח זה אותה הגברת בשינוי האדרת.
אילה25.03.21
38
כמה כיף שהנציגים החרדים משלמיל על השטויות שעשו כל השנה
עברתי משס לסמוטריץ25.03.21
37
"אהבת חינם", לא תזיק "אנשים אחים אנחנו", אהבת האחר, אהבת השונה, כך נקרב את הגאולה בחג הגאולה הבא עלינו לטובה ולברכה!
"משה רבנו"25.03.21
36
לעם אכפת מעוד דברים שיכניסו את זה לראש יש גם בטחון וכלכלה חוץ מהעובדה שגם בגיור הם לא הצליחו לטפל
כל מילה25.03.21
35
זכיתי לבחור בסמוטריץ, במקום לבחור באלה שהערמו לנו הבטחות וסיפורים במשך שנים ולא עשו כלום חוץ מלדאוג לעצמם , ב"ה
משה 29.03.21
34
תפסיקו אם אלו היו רק המודרניים לא היינו רואים את פניו של גפני זועפות. הסיפןר הוא כנראה גדול יותר. הגיע הזמן לעשות חשבון נפש המיינסטרים המרכזי לא הגיע להצביע.
שלוימי25.03.21
33
האמת היא : שהכתבה מוטעית . חסידים רבים מאדו הצביעו בצלאלאל מתוך אהבה וראיית הטוב ולא קיפוח. לא יעשו על החרדי סיבוב 50 שנה עם אותם נציגים . מי שרוצה אהבת ה' יראת ה' ואהבת הארץ ונאמנות להלכה ואחדות ישראל הצביע סנוטרטיץ . היחיד שידבר על גאולה בית מקדש ומשיח בן דוד בלי לגמגם בלי לפחד בקידוש ה' .
אמית25.03.21
32
לא נכון. לא רק חרדים מודרנים. מדוע הנציגים לא נלחמים המנהלי המוסדות והסמינרים, שלמרות שמקבלים תקצוב מלא מחייבים שכר לימוד מנופח? מדוע רוב בוגרות הסמינרים מעדיפות לעבוד גמורות בממלכתי ולא החרדי מאחר ומנהל המוסד גונב אותם והנציגים מפנים גב כשפונים אליהם?
אריה25.03.21
31
כולם חרדים מודרנים, אבל מאידך, כל הטענות שלהם נכונות. ג' וגם ש"ס עושות שימוש בברכות של גדולי הדור למי שמצביע בעדם, הפכו את הסיבה למסובב, כאילו הצבעה זה בשביל גדולי הדור. גם השימוש בגוולעד מליברמן נמאס על האנשים (גם אם הוא נכון במידה מסויימת, תמיד מגזימים). סמוטריץ' - ברוך אומר ועושה, לא מחפש גוולע
דוד מירושלים25.03.21
חחחחחח לא סוחט ברכות וקללות.. צודק הציבור שהוא מייצג קצת פחות עדר עיזים שגלשו מהגלעד ולכן גם אם היה עושה זאת זה לא היה עובד.
מימי26.03.21
30
טעות: 1 בירושלים ירדנו בסביבות ה10,000 קולות ולא 16,000 יהדות התורה וש״ס הגיעו ל97,736 קולות, יהדות התורה ירדה בכמעט 5000 וש״ס ב5500 קולות, 2 ובמודיעין עילית יהדות התורה עלתה ב 383 קולות !!! וש״ס ירדה ב50 קולות
לתשומת לבך25.03.21
אתה לא הבאת בחשבון את הגידול הטבעי שהיה אמור לעלות בעוד כמה אלפים
שמעון25.03.21
29
מצביע ט גאה!! שימו לב שעושים פה מאמץ מטורף להסוות את מימדי התופעה, החרדים הכי חרדים שיש עזבו לראשונה בהיסטוריית חייהם, ואנשים עוצמים עיניים מהמציאות, תתעוררו!!
אברך ליטוואק26.03.21
28
"כתב 'כיכר השבת' שמע את התייחסות חברי הכנסת לנושא עוד בערב פרסום תוצאות המדגם, כאשר לדבריהם הסיבה המרכזית היא העובדה שהם לא מפרסמים את הפעילות שלהם והציבור לא מודע לעשייה" וכאן השאלה הגדולה למה יש דבר שנקרא קמפיין בחירות?
.25.03.21
27
בקיצור אף אחד מהם לא חרדי קלאסי. זה רוצה "ישיבה" תיכונית, וזה רוצה לא להרגיש חרדי... גם חב"ד מעולם לא הייתה חלק מהחרדיות, בקושי מהיהדות. ברוך שפטרנו ממכם ומשכמותכם.
גגגג25.03.21
אז למה אתה מתעצבן? למה גפני מונע מהם לעזוב אותנו? למה הוא שם להם מקלות בגלגלים כשהם רוצים לפתוח מוסדות משלהם. אהההההההה אנחנו רוצים לאחוז את המקל משני הקצוות זה כנראה לא בדיור הולך.
החכם עיניו בראש25.03.21
בעצם לא נראלי שיש לך את הכלים לקרב אנשים זה נראה שאתה רק מרחק אז לונורא יש לנו את החבדניקים שיעשו אתזה
נחמיי25.03.21
26
כשתיראו איך סמוטריץ עובד, יבחרו בו עוד עשרות אלפים. את הנציגים העבשים דהיום צריך לארוז ולשים בצד.
פתחיה25.03.21
נכון נכון נכון, אבל ליצמן ופורוש לא יזיזו את עצמם גם אם לא יעברו את אחוז החסימה.
אילה25.03.21
צודק, סמוטריץ היה אחלה שר תחבורה
DADON 18625.03.21
25
לא הבנתי איך אפשר להצביע סמוטריץ הרי גם ר חיים וגם ר גרשון אמרו להצביע ג ומי שמצביע הפוך פשוט לא חרדי ואפילו לא נחשב מודרני אלא חילוני גמור
כל מילה25.03.21
מה אתה מבלבל מתומטם אתה קורא לסמוטריץ חילוני????? כסיל, חולה נפש דביל מפגר
פפפפפפפפפפפפפפפ25.03.21
אנחנו לא מחפשים להיות חרדים.. אלא שומרי תורה ומצוות ויראי ה' מה לעשות שכיום אלו מושגים נפרדים לחלוטין
מימי26.03.21
איזה פוייסק נולד לנו כאן? כנראה שאני ואתה לא למדנו אותה תורה. חוץ מסיסמאות נבובות אין לך כלום בראש?
צביקה25.03.21
ולמה אינטרנט מותר?
י26.03.21
ר' חיים או גיחזי שסובב סביבו
ר 'חיים25.03.21
דגלאי מטופש הרב אדלשטיין הוא לא הרב היחיד בדור
ישיבישערנט25.03.21
צר לי, אשמח לשתף אותך שאני רציתי להצביע ג' אבל כשראיתי שלג' אין יראת שמים והם מוכנים לדבר לשון הרע מוחלט על דתיים, העיקר 'ועשית ככל..' אבל לשון הרע יצא מן התורה החלטתי לשים ט'. זו הייתה בחירה נכונה.
אילה25.03.21
24
עד עכשיו טענתם שמדובר בכמה קולות בודדים התחלה טובה וטוב מאוחר.... תתקדמו עוד קצת ואולי בהמשך תבינו שגם חלק מהטענות אולי נכונות ?
ללא שם25.03.21
23
בקיצור כל החרדים הציונים עזבו, זה משמח! זה טוב שבעלי הדעות המשובשות עוזבים והולכים לסמוטריץ (שאגב לא מובן מה הוא יעזור להם יותר, אבל כך הם חולמים)
כ25.03.21
22
די לעושק הגננות. תארו לכם שלפיד או ליברמן היו מונעים את זכויותיהם של הגננות החרדיות. מדובר בעסקנים משלנו פשוט גועל. בא נראה את ליצמן או גפני אומרים משהו בנידון
די לעושק הגננות25.03.21
21
ומה עם 28,600 שלא הצביעו? הם גם מודרנים לא ידעתי ששליש מהחרדים הם מודרנים
הנדסת תודעה25.03.21
20
חרדים מפגרים שהיית של ביבי עובד עליהם ולראיה שרוב החרדים מצביעים לימין למה לא לסקר גם חרדים שהצביעו לשמאל כמוני לדוגמא ששכנע אנשים להצביע העבודה וכחול לבן
ללא שם25.03.21
19
כתבה מוטית ואווילית שמנסה לצייר כאי' מי שבחרו סמוטריץ הם המודרניים שאי אפשר לרצות אותם... תקלטו כבר, חכי''ם גאוותנים ויהירים, תפסיקו להאשים את נתניהו ואת החרדים המודרניים וכו' וכו' תבינו נמאסתם עלינו, כל מה שביקשנו היה שתעשו חשבון נפש!!! לשאלה הפשוטה של מה יביא אותך להצביע שוב, אני חושב שרוב המצביעי
חסיד שבחר ט'25.03.21
18
הבן שלנו נשר בגלל נציגי שס יש לנו בן מתבגר שלא הסתדר בישיבה קטנה , ומצאנו לו מקום נפלא בירושלים , שהכיל אותו וממש העלה אותו על דרך המלך . נציגי שס בעיריית ירושלים נתנו יד לסגור את המקום ולא שקטו עד כל הילדים חזרו לרחוב, כדי להעביר את המבנה ליידים אחרות. הבן שלנו נפל לסמים ונמא כרגע במוסד סגור , הדם
ללא שם25.03.21
17
אם סמוטריץ' שם ברשימה חרדי מודרני מה שנקרא במקום ריאלי שבטוח יכנס לכנסת הוא גורף 2 מנדטים מהחרדים. אם הוא הוא שם גם חרדי כמו ליצמן אבל שהציבור החרדי האמיתי מה שנקרא (הציבור עם הטלפון נוקיה כשר..) אוהב - הוא גורף עוד 2 מנדטים. לדעתי שישריין את לפידות מקום 2 ברשימה יביא לו 3 מנדטים ואז לפידות כאילו 'מ
יועץ פוליטי25.03.21
חחחחח שכחת את מנחם טוקר, מני וקשטוק, מלך זילברשלג. וכו..
אני25.03.21
דבר אחד שקצת מפריע לי... לא ניראלי ישי ריבו יודע לנהל מדינה וגם לא כל שאר האחרים (אולי כן כי הם בפוליטיקה..) אבל אם בפועל צביעו להם רק מתוך הערצה לא בטוח שמשהו בתוכן ישתנה.... אני אוהבת תרעיון שלך אני גם בראש כזה לפעמים אבל תלוי איפה.
אני25.03.21
16
גם אני לראשונה בחיי עזבתי את יהדות התורה והצבעתי סמוטריץ! שימו לב שהגענו למצב שהדבר היחיד שיש ליהדות התורה להציע זה את ברכתו של ר' חיים...כמובן שאני לא מזלזל בברכה שלו חלילה, אבל ממפלגה של 7 מנדטים מצופה להראות לציבור הרבה יותר! שאין מה להציע נשאר רק ברכה מהרב. חוץ מלצעוק בכנסת ולנאום נאומים חוצבי ל
משה25.03.21
15
הגננות גם עובדות בשכר נמוך וגם גוזלים להם את הזכויות הסוציאליות פשוט בושה
חוצפה25.03.21
תינוק, אתה חושב שאם אתה תהיה ח"כ הכל יסתדר...
א 26.03.21
14
ספרדי ששם ט
מציירים את מודרניים כמביאי שינוי מה שכל25.03.21
13
כתבה מעולה הכל נכון!! כמה הם צודקים
שירה25.03.21
12
מערכת! את העיקר פספסתם! ביתר עילית עם יותר מ-10% הצבעה לציונות הדתית - בעיר שאין בה כיפה סרוגה אחת. שואו.
אהרן25.03.21
נכון, אני גם הצבעתי ט', גם באלעד יש למעלה מ11% ט'
ביתר עילית25.03.21
בישוב שלי יש 73% לציונות הדתית!
תמר25.03.21
יש שם הרבה חסידיים מודרניים
אני25.03.21
11
אויישששששששששששששש..... נורא פעם הבאה נגיד לכם שאנחנו אוהבים אתכם מתוקים שלנו פליז אנחנו הנציגים מתנצלים ........
ח25.03.21
10
המכון הישראלי לדמוקרטיה בטח חוגג על הכתבה הזו, אנשים שאומרים שהצביעו למפלגות החרדיות בגלל הרבנים, אומרים שהפסיקו להצביע להם בגלל חוסר האמון והעשייה שלהם (דהיינו שבגלל המונופול הרבני הח"כים לא עושים כלום, עד כדי כך שה"חרדים" כבר לא ממושמעים לרבנים) ומה יגרום להם לחזור למפלגות? שהם יהיו פחות חרדיות, י
תחשבו על זה25.03.21
זה התוצאה שמערבבים רבנות עם פוליטיקה. יש לזה שני צדדים ברגע שערבבתם כדי לקושש עוד קולות, זה כבר יצא משליטה
מימי26.03.21
9
מדהים לקרא! כותבים/ות אחד אחד יותר טוב מהחילונים! שום טענה פה לא מוגדרת כצרכים של חרדי, רק שמשום מה אצלינו כל מי שנולד במחנה נקרא חרדי עד סוף ימיו או עד שהוא מכריז אחרת...
אחד מופתע26.03.21
8
ומה עם 26.800 שלא באו להצביע? אלו גם המודרנים? אולי הם צודקים מגיע להם מנדט
הנדסת תודעה25.03.21
7
הם באמת שייכים למפד"ל ולא ליהדות החרדית, עדיף שישארו שם עדיף פח שמן טהור יש לציין שרוב אנשי חב"ד הצביעו לציונות וכן הרבה מאמיני ברסלב
אפשטיין חרדק25.03.21
6
גם חלק מהרבנים הטעו ואמרו לבחור סמוטריץ וחבל... ראיתי בקלפי ביתר שסניקים אברכים די מבוגרים עומדים בתור להצבעה עם פתק של סמוטריץ מוכן מהבית בתוך הת.ז!!!!! אין לכם יראת שמים????שישלחו גם את הילדים שלהם ללמוד באלעזר ובאלון שבות יחד עם בנותיהם "הצנועות"!!! הכי חשוב ש"ס 9!!
ינאי25.03.21
בנותיהם באמת צנועות! יותר מהבנות שלך זה בטוח עם הפאה ועוד..
שסניקית לשעבר26.03.21
5
נציגי יהדות התורה בחרו בקו של זו גאוותינו זו גדולתינו. אכן, אבל לאו דווקא כחרדי, אלא כיהודי שומר תורה ומצוות שסמוטריץ לגמרי עונה על ההגדרה, וגם לא מתעלם מצרכים של העם ולא רק של הציבור המצומצם שלו. אני חושב שהגיע הזמן לדרוש מהנציגים הכלה של יותר קבוצות במגזר ובעיקר לדרוש שינוי אמיתי בצורת העבודה שלה
שמואל25.03.21
4
עשו ראיונות עם אנשים שרוצים למודי ליבה בחייאת זה מיינסטרים חרדי ואגב החברי כנסת החרדים הם הכי זמינים מנסיון בוא נראה אתכם עכשיו נתקעים באיזה עניין וסמוטריץ עוזר לכם.............
חיים25.03.21
מה אתה אומר??? אני בת 17 והייתי צריכה עזרה במשהו השגתי את המספר של סמוטריץ והוא ענה לי בפעם השניה והקשיב ועזר. ואח"כ גם אבא שלי היה צריך אותו בעניין מסוים שלא היה קשור אליו כלל והוא ניסה לעזור והצליח לבסוף. ובאותו עניין אבא שלי פנה גם לליצמן שהעניין היה קשור אליו יותר מסמוטריץ אך חוץ מהעברות ממזכיר
אחת25.03.21
בבקשה קצת ריאליות לא תזיק פה. אתם באמת מצפים מח"כ להיות זמינים בנייד שלהם לכל בקשה ודרישה? מה הם עובדים אצלכם?? תתקשרו למשרד שמטפל בזה ותעברו מהמזכירה למנהל וכו' כן! לא כל חביתה שנשרפת במדינה בצלאל סמוטריץ' צריך לטפל בה! רק לחרדים מהשטיבל יש כאלה דרישות מטורפות ואם לא- אז הח"כ לא שווה כלום.. וו
מימי26.03.21
3
יהדות התורה צריכה להתחיל להיות שקופה ופתוחה לציבור ולא רק לקבוצת מאכרים, ולהתחיל לספר לציבור את השגיו בקדנציה האחרונה, וכמובן לדאוג לצרכים של החרדים העובדים
מצביע ג' ותיק25.03.21
2
לא מתחרטת. אני חרדית והצבעתי לט
ללא שם25.03.21
1
חבל שראיינתם רק חרדים מודרניים שהצביעו לסמוטריץ', ולפי טענותיהם נראה שהם ליטאים. ישנם גם חרדים רבים מאד שמרנים בהגדרה, שהצביעו לסמוטריץ' בגלל שהם מטוס בהתנהגות המנותקת של הפוליטיקאים החרדים. כנראה אולי זה יותר אצל החסידים.
איש יהודי25.03.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

"נכבד אתכם"

האב השכול קורא לחרדים: "בואו והגיעו לבתי העלמין"

כיכר השבת | 07.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24