כיכר השבת

44 הרוגים באסון מירון

הלב שותת, ממאן להאמין: נהפך לאבל - מחולנו; אוי נא לנו

חגיגות השמחה בהילולה של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון - הושבתו באחת. ארבעים וארבעה בני אדם, מבוגרים וצעירים, נמחצו למוות, נחנקו; למעלה מ-100 נפצעו, וההר נסגר (בארץ)

177
כיכר השבת | עודכן ב-י"ח באייר תשפ"א | 30.04.21
הכתבה פורסמה ב-י"ח באייר תשפ"א | 30.04.21
חלק מגופות ההרוגים באסון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חגיגות השמחה בהילולה של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי, הושבתו באחת. במשך שעה ארוכה, זרמו הידיעות, המספרים והתיעודים הקשים, המטלטלים, על האסון הנורא שהתרחש בהר מירון, והלב, שותת דם, ממאן להאמין.

הושיעה נא: התפללו יחד לרפואת הפצועים

ארבעים וארבעה בני אדם, מבוגרים וצעירים, נמחצו למוות, נחנקו, בשל דוחק עצום ורב, באחת היציאות ממתחם ההדלקה של חסידות 'תולדות אהרן'.

למעלה מ-150 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות, ופונו לבתי החולים בעשרות רבות של אמבולנסים ובמסוקים, של מד"א וחיל האוויר.

למעלה מ-30 ילדים, שוהים במוקד איתור הנעדרים של זק"א, ממתינים להוריהם, ואיש אינו יודע עדיין מה עלה בגורלם. האם נפצעו או שמא חלילה, קיפחו את חייהם, בטרגדיה המזעזעת, הבלתי נתפסת.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפי משרד הבריאות, לבי"ח נהריה, פונו 27 נפגעים במצב קל; לבי"ח פוריה, פונו 26 נפגעים - 2 במצב בינוני ו-24 במצב קל; לבי"ח רמב"ם, פונו 7 נפגעים - 4 במצב קשה, 1 במצב בינוני, 2 במצב קל; לבי"ח זיו, פונו 47 נפגעים - 18 במצב קשה. 23 במצב קל ו- 6 הרוגים; לבי"ח הדסה עין כרם פונה פצוע מוסק 1 במצב קשה; לבי"ח העמק: נפגע 1 במצב קל; לצד זאת נקבע בטח מותם של 38 הרוגים, ובסך הכל, לא עלינו - ארבעים וארבעה הרוגים באסון!

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשל האסון הוחלט על עצירת החגיגות, סגירת ההר ופינוי מאות אלפי החוגגים והמתפללים, בחזרה לביתם. במקביל, דרכי הגישה אל ההר נחסמו, וכל מי שהיה בדרכו למירון - הוסב על עקבותיו.

כדי לסייע בפינוי הרבבות מההר, הועברו מאות אוטובוסים וכעשר רכבות - אל הצפון, והפינוי האדיר, נמשך אל תוך הלילה, אל השעות הקטנות של הבוקר. בסדר מופתי, אבלים וחפויי ראש, צועדים ההמונים אל החניונים, ממתינים לשוב לביתם, מנסים להבין בשל מה הסער הגדול הזה.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המראות שזרמו מזירת האסון, פצעו את הלב, עשרות ומאות, שרק ביקשו להתפלל אצל הרשב"י, לשמוח בשמחתו, נמחצו בין המון אנשים, חלקם הצליחו להינצל בעור שיניהם, בקושי רב, אחרים, פשוט נחנקו ומתו במקום.

המשטרה כבר פתחה בחקירה, כדי לנסות ולהבין מה אירע, אך התיעודים מדברים בעד עצמם. שביל צר ומדרגות, אליהם נדחסו ההמונים - לא הותירו הרבה סיכוי לחלשים. הבוקר הוחלט כי יחידת להב 433 של המשטרה תחקור את האסון הנוראי. כבר הבוקר יחלו חוקרי להב באיסוף הממצאים.

• לעזרה ולסיוע למשפחות נפגעי האסון

הנה, עדות אחת, מהזירה המדממת, של אחד הניצולים: "אני הייתי בירידה מתולדות אהרן לכיוון היער למטה, משום מה בסוף המעבר היה משהו שעצר את כולם, ולמרות זאת מאות אנשים המשיכו להידחף, לכיוון למטה, אחד על השני.

"בהתחלה הייתי צפוף, אחר כך כבר כאב לי בכל הגוף, בסוף כבר נלחץ לי על הבטן ולא נשמתי. כל דקה בערך הפעלתי את כל השרירים, לדחוף את ההוא לפני, כדי לפתוח לעצמי נשימה לרגע.

"אחרי 10 דקות כבר נגמר לי הכח בידיים, ואז בנס אנשים התחילו לעלות רוורס למעלה".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חובש מד"א שהגיע לזירת האסון, מתאר ל'כיכר השבת' את אשר ראו עיניו, לקרוא ולבכות: "ישבתי למטה בגזרה שלי, ופתאום אני שומע בקשר שמשהו מתרחש, משהו לא מוסבר. המוקד דיווח בקשר שמי שיכול לעלות לאזור ההר שיעלה. הגעתי לשטח מהראשונים, והמראות היו קשים.

"התחלנו לעשות החייאה על ילדים וצעירים, לקחתי מטופל בן 18 ורצתי איתו עם האלונקה לכיוון האמבולנסים. חזרנו שוב ונתקלנו במראות קורעי לב. הפראמדיק סימן לנו עם האצבע על האנשים, זה כבר לא בחיים, זה גם לא.

"אני שנה וחצי במד"א מעולם לא הייתי חלק באר"ן, ולכן התיישבתי במשך שעה שלימה על הרצפה כדי לנסות לחזור לעצמי".

בשל מורכבות האסון והאזור הבעייתי, כל קווי הטלפון, הנחים והניידים - קרסו, ומאות אלפי בני משפחות, חיפשו בדאגה אחר יקיריהם. לשם כך, נפתחו מרכזי מידע:

  • משטרה: 110
  • ביה"ח נהריה: 04-9850505
  • נהריה חירום: 1255141
  • ביה"ח זיו: 04-6828838
  • זיו חירום: 1255161
  • ביה"ח פוריה: 04-6652211
  • נעדרים- *1201
  • מוקד חירום זק"א - לשוהים במירון שלא מצליחים לעדכן את המשפחות, נא לשלוח הודעה ל-054-6665197 עם: 1. שם השוהה במירון, 2. למי להתקשר להודיע - ואנו נעשה זאת. רק הודעה כתובה!
  • ארגון "עזר מציון" פתח חפ"ק מיוחד לעזרה למשפחות החולים והנפגעים, שמספרו: 03-6144660
  • בעקבות פניות רבות בנושא איתור נעדרים ומנותקי קשר, הסבה המשטרה את מוקד המידע לבאי ההילולה למוקד מידע בדבר חסימות הצירים, תנועה ואיתור אנשים שאבד עימם הקשר. במשטרה מבקשים מהפונים להתאזר בסבלנות ומזכירים שבמשך שעות לא הייתה קליטה סלולרית באזור ההר. המוקד עומד לרשות הציבור במספר 8201* בנוסף, ניתן לפנות למוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל.

נשיא המדינה ראובן ריבלין היה הראשון שהגיב לטרגדיה העצומה וכתב בשיאו של האירוע: "בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים. אל נא רפא נא להם". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לדיווחים הקשים: "אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום".

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, מסר: "הלב נשבר נוכח האסון הכבד בהילולה במירון. אני מתפלל לשלום הפצועים ומחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום. 'אל נא רפא נא לה'".

• לעזרה ולסיוע למשפחות נפגעי האסון

תוכן שאסור לפספס
177 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
119
מגיב 111, אני חייב לומר שאתה קודם כול לא אישה. אתה עוד גבר מתוסכל עם בעיות נפשיות ויצר הרע גדול שחושב שכל הצרות והבעיות בעולם הן בגלל כמה נשים שהולכות עם פיאה יפה או עם איפור חזק. יש לך בעיות בעניני קדושה, אז אתה צריך טיפול דחוף. תפסיק להאשים נשים חרדיות חפות מפשע בכך שיש גברים חרדים שמתנהגים בהתנהג
גבר שאכפת לו (לתגובה 111).30.04.21
118
וואי וואי וואי פשוט עצוב לראות את כל התגובות........(חרדים ,ח"כ, וכו'......) נראה לכם הגיוני שעשרות משפחות אבלות וכואבות ומאות אנשים פצועים...... ואתם מנסים להאשים אנשים?!........ לא מספיק המצפון של אותם אנשים שדרכו שלא באשמתם.........מה הם עשו???????? מסכנים...... המראות שהם ראו........ הטראומה..
אנחנו חייבים להתחזק....30.04.21
117
מדינה בתוך מדינה, לחרדים חוקים משלהם וכללי התנהלות משלהם, הקורונה לימדה שהם לא ממש סופרים את חוקי המדינה, אז בבקשה, יאכלו ענווים וישבעו.
מדינה בתוך מדינ30.04.21

הצגת כל התגובות

116
תוצאה של תרבות הדחיפות החרדית, אין צבור כזה בעולם שדוחף רומס ומשתמש במרפקים כמו החרדים. טיפת דרך ארץ אין להם, הנה התוצאה...
תרבות הדחיפות30.04.21
אתה יודע שאין קשר בין הדברים נכון? אתה מוזמן קודם לקרוא מה גרם לזה המקום למצוא את האשמה
ח30.04.21
האמת שאין צריך לענות לגס רוח הפוגע כך בציבור צדיק בעת צערו. תרבות הדחיפות היא בציבור החרדי? מה הציבור הכללי צדיק? מי ממלא ברובו את בתי הסוהר מחמת אלימות, מקרי פשע , עבירות מכל סוג? מי דורס ציבור שלם בלא לתת להם זכויות רק לכם יפי נפש רשעים, יש אצטדיונים, מקומות בילוי , חופים בלא סוף ולנו כלום כלום
יוסי30.04.21
115
מספר החירום של פוריה 1255162
פוריה30.04.21
114
כידוע, בעבר המדינה החליטה על תוכנית ענק שתפקיע את השטח מעשרות העמותות שמחזיקות בו כיום ותעביר אותו לשטח מדינה בדומה לכותל. לאחר מכן היה אמור להתבצע הריסה של כל האזור מסביב לקבר והכשרת רחבה ישרה ענקית. העמותות יצאו למלחמה והפעילו את הקנאים על זה שהולכים לחפור קברים באזור, שבתורם נאבקו בגופם נגד מסיר
החכי"ם הצדיקים שלנו30.04.21
כל מילה
דוד30.04.21
113
תתארו לכם שאיזה קצין משטרה היה מבטל את ההילולה - מה היו עושים לו , היו שוחטים אותו בקריאות נאצי ואנטישמי ומאשימים אותו שהוא עוכר עשראל ומשבית את התורה והמצוות .. נכון תתבישו לכם
אלי30.04.21
112
מפגרים שחושבים שהפיתרון לכול דבר הוא קבר של רבי ובסוף הורגים את אחיהם אנשים נפלו בהמון ודרכו עליהם עד למותם אולי תחשבו גם על אחרים תישארו בבית ותיתפללו ותפביקו ליגרום נזק לכולם
ללא שם30.04.21
111
הבעיה שכל מפגר חסר מוח נהיה שוטר, למשטרה צריך לקבל אנשים עם מנת משכל ממוצעת, שיעברו מבחנים עם ציון נורמטיבי בפסיכומטרי. זו לא רק השנאה לחרדים, זה גם חוסר שיקול דעת, הייתי אתמול בקבר שמעון הצדיק, ראיתי שוטר מפתח סתם מריבה עם נהג אוטובוס ערבי, עשה מהומה על כלום עם חוסר מוח נוראי.
אברהם30.04.21
בלי המשטרה וכוחות הבטחון כבר לפני שנים היו שם אסונות פי עשר גדולים מאלה. עקרונית כיוון שהרוב חרדים ואין כמעט חרדים שוטרים, לא ברור למה המשטרה צריכה לאבטח את האירוע הזה, נראה אתכם מסתדרים לבד. חצופים מרושעים , קחו את החולים שלכם לבתי חוליםשלכם שיטופלו על ידי רופאים חרדים משלכם (הא, אין לכם כאלה...).
חוצפן30.04.21
110
כששר הביטחון לשעבר, זה שתחת ידיו עברו השוטרים הללו, מדבר על לשים ת'חרדים על מריצה ולזרוק למזבלה, ו-9 מנדטים של אנשים מבוגרים רצים אחריו, מתוכם שוטרים שלפי עדויות סייעו לאסון לקרות, צריך להבין שאין עצמאות לעם היהודי בארצו, והדרך עוד ארוכה להשגתה.
אבי30.04.21
מה אתה רוצה מטומטם? אתם מגיעים בהמוניכם לאזור קטן וצפוף, רק מפגרים כמוך לא רואים את האסון כתוב על הקיר. זה לא ליברמן שמכה בכם, זה הקב"ה מכה בכם כי הוא ממש לא אוהב אתכם, יש לו סיבות טובות, שאל את ליברמן, הוא יסביר לך איך נראה חילול ה' מהצד שלו....
מה אתהרוצה?30.04.21
109
סוד גדול
מי אשם בסוף כולם יתנערו מעפר וכל אחד במצ30.04.21
108
הלב בוכה ממאן להאמין, הכאב מפלח את הלב, אוי טאטע, ומחר מה מחר??? הסטנדרים בפוניבז ימשיכו?? הלבנים? למה כי מה אנחנו לא מבינים כבר??? בגלל איזהשהו ויכוח בין שתי צדדים, מחלוקת סוחפת דורות שלמים כשאין לזה שום קשר לעבודת ה אמיתית. ולא זה לא רק בפוניבז. יודע שזה לא יעזור מה שאני כותב, אבל אני לפחות מבטא
ללא שם30.04.21
107
האם ידינו לא שפכו את הדם הזה??? כאשר קורה כזה אסון, מוטל לעשות חשבון נפש, ולתקן את המעוות. כמובן, יש חשבון נפש שעל כל אחד מוטל לעשות, ואיננו יודעים חשבונות שמים. אך יש נושא ציבורי, הנוגע להתנהלות כלל הציבור, ואחר שקרה האסון אין אנו פטורים ממנו. במת שלא נודע מי הכהו, מוטל על בי"ד להביא עגלה ערופה ולו
יוסי30.04.21
106
שכל יקבל על עצמו קבלה לעלוי נשמת הרוגים ורפואת הפצועים הגיעה הזמן לעשות חשבון נפש כל אחד עם עצמו במה צריך להתחזק ואייך אני יעשה טוב בעולם
שכל אחד יקבל על30.04.21
105
ברור שכולנו צריכים לעשות חשבון נפש, אך כשראיתי מה קורה בפוניבז' היה לי תחושה שמשו לא טוב עומד לקרות לעמ"י מזעזע בכל קנה מידה, צריכים דחוף להתעורר
דעה30.04.21
נכון ביותר - ואין מה להוסיף!
אוראל זר30.04.21
104
בשביל החרדים בטיחות וכללי זהירות אינם אפילו המלצה, הייתי בכמה אירועים שלהם, צפיפות דוחק ודחיפות, זוועתעולם, כנראה שזה לא האסון האחרון שלהם. העיקר ש"יתחזקו" בשבת ותורה, פראי אדם חסרי דרך ארץ שנאלצים לאכול את מה שהם מבשלים, חושך לגויים...
בטיחות30.04.21
103
בס"ד . לעשות חשבון נפש . איך ייתכן שבתוך הציון של רשב"י צועקים על שוטרים "נאצ....." אוי לנו שהגענו לשפל זה והאל הטוב יכפר..
י מ30.04.21
102
מי שאישר את קיום האירוע הזה צריך להעלות אותו על טיל.
מי שאישר30.04.21
תכנס לראש של מי שאישר. אירוע כזה מתקיים כל שנה. כמו שלפני שנתיים לא קרה כלום אז גם עכשיו למה שיקרה?. אז למה לא לאשר??
אני30.04.21
101
עצוב מאוד! יום נורא! רפואה שלמה לכל הפצועים, ןהלוואי שלא נדע עוד צער. ולהבא: החגיגה במירון חייבת להיפסק! זה עבודת אלילים ממש. התמונות הללו הן ממש תמונות מהקעבה במכה, אלו לא תמונות ששייכות לעם החכם והנבון שלנו. ממתי התחלנו להתנהג כמו עובדי אלילים? כדאי הוא רשב"י למות בגללו? זה נס ששום דבר לא קרה עד
חנן. ב.30.04.21
100
איפה על אלה שצעקו נאצים על השוטרים והסדרנים שרק אצו למנוע עומס ?? איפה אתה עכשיו איפה ?!!!??? מה שעצוב שבטיש הבא או בלויה הבאה התמונות האלה יחזרו שוב ושוב
יואל30.04.21
99
זה מה שקרה באסון וזה גם מה שיקרה אחרי... החרדים חוטפים... בקורונה אלפי מתים... ברחובות ערבים סוטרים לחרדים...אסון מירון... קחו אחריות, סדר מוסר 3 שעות ביום
שמילו30.04.21
תקבל על עצמך 3 שעות לא לטקבק שטויות, זה קשה לטיפוס סדיסט שכמותך אבל תנסה.
יענקלה30.04.21
98
היו פה אנשים בשבוע הזה שצפו בסרטונים של פונוביז' וקיללו רח"ל, שיידעו אותם אנשים שזה לא פשוט מה שהם עשו!
ע30.04.21
97
אוי שכך עלה לנו
ללא שם30.04.21
96
צריך לעשות חשבון נפש כל אחד ואחד בלי קשר לאשמה של מי שגרם לזה. תשובה
משה 30.04.21
95
כשהייתי במירון, ראיתי איך השוטרים אוהבים להראות "נוכחות" ו"מרגישים את עצמם" ולכן נהנים לחסום מעברים ללא שום סיבה, ראיתי בעיניים שלהם את ההנאה למראה אנשים נדחפים, כמעט נחנקתי, נפנפתי בידי לאיתות לשוטר שיעשה משהו, הוא התעלם בשחצנות והמשיך לחסום ללא שום סיבה!!!! למה מביאים למירון שוטרים חילונים שחצנים
...30.04.21
נתחיל בזה שחרדים יתגייסו למשטרה, כדי שיהיה מספיק מהם להביא אותם לשמור על החוגגים. איך אתה יכול לשאול למה מביאים שוטרים חילונים כשהחילונים הם אלה שנושאים בנטל לשמור עליכם? גם אני הייתי במירון בשנים עברו, במבט לאחור נהגו ביד רכה.
סטודי30.04.21
האם יש תקנה לחרדים ??? אולי לפיד וליברמן יעשו את העבודה........
Q30.04.21
תגובה אכזרית ושטופת הסתה, לא חסר פעמים שהיו סדרנים חרדים והכל היה למופת,
נימי30.04.21
אתה צודק, מזעזע!!
א30.04.21
94
מי יודע פונוביז' שלא נהגו כבוד זה בזה, מילא "שלא נהגו כבוד" אולי את זה לא מבקשים מאתנו, אבל לפחות לא לזרוק סטנדר על יהודי אחר רק בגלל מריבה קטנונית, אני לא אומר מוסר לאף אחד, להיפך אני מפחד לדבר בכלל מי אני פה, אבל מה שקרה בימי הספירה תשפא, ומה שהתפרסם בכל העולם זריקת סטנדרים מבחורים עם חזות חרדית,
130.04.21
93
הם אלה שלא דאגו לסידורי בטיחות ושלחו כצאן לטבח קהל מאות אלפים במורד מדרגות תלול וצר - הכתובת היתה על הקיר! על האחראים בממשלה שאישרו זאת, להתפטר!
אלה האחראים30.04.21
92
הרוגים מכל הסגנונות בחברה החרדית אלוקים מדבר עם כולנו כולנו אשכנזים ספרדים חסידים ליטאים......
שמעון30.04.21
91
תפנו לחברי הכנסת של אגודה שלחצו וביקשו מנתניהו שלא יהיו הגבלות כלשהן במירון !!!! הם גם אשמים !!!
תפנו 30.04.21
90
מספר החירום של פוריה 1255162
מספר החירום פור30.04.21
89
הקב"ה שונא חרדים כי הם מבאישים את שמו בכל הזדמנות אפשרית...
הקב"ה30.04.21
קורא לעצמך הקב,ה בושה לאנשות היהודית
כמו שאתה עושה 30.04.21
אמאלהה מה זה התגובה הזאת?מזעזע ה' לא שונא את הבנים שלו!!!!!!!!!!!!!!! גם בן אדם רשע! אחרי הכל הם הבנים שלו! זה כמו שהבן שלך לא יתנהג לפי מה שאתה רוצה אתה תישנא אותו?????????? אין לך אמונה!!!!!!!!! תיראה איזה אברכים נהרגו !! ה' עשה את זה בשביל לעורר את כולנו!!!!!!!!!!!!!!
שירן30.04.21
איזה בנאדם בזוי אתה
משה30.04.21
נוצרי זה מה שהנצרות טוענת עלינו 2000 שנה, אל תדאג מיסטר "ריש שין עיין" שכמוך, צוחק מי שצוחק אחרון בגאולה השלימה, שאז יהיה הפוך כל אלו שהם כיום בשלווה הגויים והחילונים יהיו אז במצב לא קל
כ30.04.21
88
העסקונה החרדית במלא בושתהה!!! הר מירון אמור להיות תחת ריבון מדינת ישראל ומהר !! בדיוק כמו הכותל בירושלים !!! שנה הבאה רק תחלמו חלומות באספמיא על הדלקות מירון ..
אבי30.04.21
87
חייבים להקים וועדת חקירה חיצונית, כי הרי ברור לחלוטין שגם עם המשטרה אשמה היא תעשה הכל כדי להאשים את כולם חוץ מאת עצמה , אז במקום להתעצבן ולריב אחרי שלהב 443 מפרסמים את התוצאות בא נריב על זה עכשיו להוציא את החקירה מהיידים המגואלות בדם של המשטרה
ללא שם30.04.21
86
אני לא מבינה את התגובות כאן באמת... לא מספיק קיבלנו כזה אסון משמים אתם עוד מאשימים את המשטרה את החכי"ם ואת מי לא????? אף אחד לא אשם!!! זאת גזירה משמים ! המשטרה רק ניסו בגבורה לעזור ולהציל!! במקום להיות מאוחדים בתקופת העומר היינו מפולגים ונגזר עלינו האסון הנורא הזה!! במקום לריב וללכלך אחד על השני בו
.30.04.21
85
מה שהכי מזעזע זה לעבור פה בתגובות של כולם ולראות איך גם אחרי אסון כזה שנועד לעורר אותנו, יש כל כך הרבה אנשים שישר בוחרים לשנוא ולהאשים. אנחנו בתור אנשים מאמינים יודעים שזה לא אשמה של אף אחד אלא היה מכוון במדויק מאלוקים. ככה שלהתחיל להאשים ולקלל זה כמו להעניש את המקל שהיכה בנו.
פשוט בושה30.04.21
זה לא הרבה אנשים אלא הרבה תגובות מאותו פסיכופט שנהנה לרקוד על הדם. לא להתייחס ולא להתרגש.
פשוט30.04.21
84
מה שקרה זה המשך ישיר להתנהגות המשטרה בשנה האחרונה!
משטרת ישראל30.04.21
הקב"ה שלח את השוטרים כדי להכות בכם על חילול ה' האינסופי שלכם. לא מאמין בזה? אתה כופר!
הקב"ה שלח אותם30.04.21
83
אל מה היה דווה ליבנו, כלל גדול בתורה ואהבת לרעך כמוך בואו נגיד שלום לכל יהודי זה אני נראה ככה לא הופך אותי ליותר טוב אלא יש לי מחויבות גדולה יותר לאהוב את האחר לאהוב כל יהודי אסון תלמידי רבי עקיבא קורה עכשיו בימינו ממש עכשיו על שלא נהגו כבוד זה בזה ודי לחכימא
אפרים30.04.21
82
יום עצוב היום בו נסלק ענן הכבוד
הוד שבהוד מידת אהרון הסתלקה והפכה לדין30.04.21
81
מה שיותר גרוע ממה שקרה בפונוביז' בשבועות האחרונים (שהרבה אנשים מקשרים את האסון לזה), דבר שיותר גרוע ממה שקרה בפונוביז', זה היה הקללות הנוראות של חלק מהמגיבים שהגיבו, היו אנשים אכזרים שראו את הסרטונים מפונוביז' וישר קיללו שיקרה אסון, והנה הם פתחו את הפה לשטן, ובשעת קטרוג על כלל ישראל אסור שמישהו מתו
א30.04.21
80
צריך לאסור כניסת גברים. נקודה! כל ההתפרעויות שם, כל המכות שם, כל הדחיפות. הכל הכל זה גברים. אלא מה, נוח להאשים נשים בכל תחלואי הגברים. גם בהלוויית הרב ואזנר אשמות הנשים? הרי שם היו רק זכרים. מספיק עם הבולשיט המיזוגני.
תתבייש לך30.04.21
79
אין פה להאשים לא את המדינה ולא את אלוהים, כל אירוע שמצטופפים בו מאות אלפים בין אם זאת הלוויה או אירוע, נס שאנשים לא נפגעים. הסוף היה ידוע והטמטום של האנשים שמגיעים לאירועים כאלה גם ידוע
ללא שם30.04.21
78
ה' מכה בחרדים, חבל שאין איזה חילוני מחלל שבת שאפשר להאשים.....
ה' מכה בחרדים30.04.21
קרבן ציבור הוא עולה תמימה ללא פגם, בכל הדורות - הצדיקים מכפרים על הרשעים. השכר שהם מקבלים על כך בשמים - לא משהו שתבין. אתה יכול להיות רגוע רשע שכמותך... לעולם לא תזכה להיות בדרגה הזו לכפר על אחרים, כי צריך לכפר עליך. אם לא יראי ה' שבדור, לא היה שום סיבה לקיום העולם. הם הסיבה היחידה שהעולם הזה, ע
עפרא לפומיה01.05.21
77
שימו לב מה כתוב בכתבה. 'למרות זאת' מאות אנשים המשיכו להידחף!!! כולנו מכירים את זה! ולא מהיום!! בכותל! בעליה לאוטובוסים! וגם במירון! כאילו כל הדרך ארץ פתאום נעלמת! כאילו שם אין בין אדם לחברו! ידינו, ידי כולנו, שפכו את הדם הזה!!!
יהודיה כואבת30.04.21
76
היכן הם דרעי וליצמן שלחצו על ביבי לא לעשות שום הגבלות? --יד רוחצת יד--ידיכם דמים מלאו
משה30.04.21
75
שהשוטרים ניסו למנוע מהחרדים לעלות אז צעקו להם נאצים נאצים נאצים .. מגזר לא נורמאלי
אלי30.04.21
74
ללכת למיקום זה סכנת נפשות ממש ביום כזה החרדים כבר הוכיחו עד כמה הם אדישים לחיי אדם בשנת קורונה ולא זהירים
Rafi30.04.21
73
די למחלוקת בעם ישראל דדדדדדדייייייייייייייייי
לזר30.04.21
הנה המשפט שיביא את האסון הבא
ניסים30.04.21
72
דרעי דאג לפתוח את מירון ללא הגבלה בדקה התשעים בלי שום הכנה משיקולים פוליטיים ואנשים משלמים בדם את מחיר האנרכיה השלטונית. בושה! מדינה של מאפרים!
חיים30.04.21
71
אין מה להאשים את המשטרה. החרדים תמיד דוחפים, באוטובוסים, בהלוויות ובטרמפיאדות. אין לנו להלין אלא על עצמנו. כל כך הרבה אנשים וכולם במסירות נפש רוצים להיות הכי מקדימה...
חשבון נפש30.04.21
70
מ-פ-ח-י-ד ביום שבו פסקו תלמידי ר' עקיבא מלמות, מתו בצורה נוראית 44 יהודים מתוקים בנים של אבא שבשמים וכל זה בעוונות הדור צריך להתחזק בבין אדם לחבירו ולא לשכוח שגם עם האשה והילדים בבית יש להתחזק בלכבדם בכל הכבוד הראוי
קובי30.04.21
צודק!!
שירן30.04.21
אכן עברנו שנה מאוד קשה ביחסי בין אדם לחבירו.
יהודי30.04.21
69
עד מתי
ללא שם30.04.21
68
אתה בוודאי זכר ולא אשה! אינך מתבייש להאשים נשים במעשי הגברים המתפרעים ומשתוללים ומועכים זה את זה כדי לצפות בהדלקה מיותרת של אדמו"ר שתופס מלאכים בזקן? התרבות החרדית הזו של זריקת לבנים והשלכת סטנדרים ודחיפות היא תרבות גברית. אל תאשים נשים בכל הצרות שגברים גרמו. גם בהלווית השבט הלוי הם מעכו ודרסו למוות
מי המטורף מתגובה 111? 30.04.21
67
איפה דרעי וליצמן, איפה??? הם אלה שבגלל שיקולים פוליטיים קטנוניים ועל מנת לקבל עוד כמה אלפי קולות של חרדים פתחו את מירון ללא הגבלה בדקה ה90 ללא נתינת אפשרות למשטרה להתכונן כראוי. אבל אני יגיד לכם עוד משהו? זה גם אשמת המשטרה. אתם יכולים לשאול עד אחר עד (יש עדים שאני מכיר אישית) שצרחו לשוטרים: "אנחנו ל
תגובה 10030.04.21
66
ל"אני ואפסי" של החרדים אין מתחרים.
אני ואפסי30.04.21
65
איפה חכים חרדים?
מי30.04.21
64
צריך להפסיק את ההדלקות ואת החלוקת אוכל במירון . לבוא למירון לציון להתפלל.ולחזור הביתה.
ללא שם30.04.21
63
חבל שהפלג לא עשו הפגנות ככה לפחות היה שם פחות לחץ ואולי היה נמנע אסון....................
אדם שחושב30.04.21
62
ללכת לקברי צדיקים זה לא הצד החזק אצלינו 😰
מושלמת30.04.21
61
אני לא רבנית או משהו כזה (רחוקה מלהיות )אבל כן יודעת כמה דברים . הציבור החרדי באופן כללי תמיד יהיה רדוף שינאה בכל מצב.תמיד יגידו שאנחנו מתעללים,מזניחים,פרמטיבים ,גנבים ,מסכנים ועוד . אבל אני לא מתלוננת על אותם אנשים שאומרים עלינו ככה למרות שזה בעיני דברים נוראיים וחמורים שלא היו מעיזים לומר על אף צי
יעל30.04.21
60
כל הכבוד לשוטרים
נעמי30.04.21
59
איך אפשר לנהוג בכזה חוסר אחריות?! למה להצטופף ככה במגיפה עולמית???
נו באמת, אין אחריות?30.04.21
המגיפה לא הייתה הבעיה ... אין קשר בין הדברים..
.30.04.21
מלמד שוב על חוסר האכפתיות של החרדים מתקנות הזהירות וכללי הבטיחות. הזלזול של החרדים ניכר בכל תחום בחייהם. המדינה מנסה אבל לא יכולה להציל אותם מעצמם.
מלמד משהו30.04.21
לך ותגיד את זה למשפחות הנהרגים תגיד אתה מטומטם 🤯🥶😱😭😭😭 לזה אתה דואג ????
ח30.04.21
איך אתה לא מתבייש זה מה שמענין אותך?
שניאור30.04.21
כל הכבוד, זה מה שיש לך לאמר עכשיו...
בן אדם30.04.21
המגיפה היא רק עולמית. ארצית כבר לא, ברוך השם
יח30.04.21
58
מזה האסון המטורף הזה יואו יש שם דוחק מטורף ומה הקשר המשטרה אשמה?
סיבובים30.04.21
57
כשכוחות הבטחון רוצים לעשות סדר יש עוד הצועקים נאצים וכו' צריך חשבון נפש
ללא שם30.04.21
56
בוקר קשה. תמונות קשות. ה' תרחם עלינו. אנחנו צריכים להתעורר!!!!!! רפואה שלמה לפצועים.
נירית30.04.21
55
שוב מגיע צדקן וצבוע שמאשים כמו תמיד את הנשים. כן, תמיד הנשים אשמות בכול.. גם כשמעכו אנשים בלווייתו של הגר"ש ואזנר הנשים היו אשמות.. בטח.. במקום לומר שהאשמה היא בגברים מסוימים שמתנהגים בפראות, דוחפים, מכים ורומסים בטישים, בחתונות, באוטובוסים, ובכל אירוע, את מי אתה מאשים,? את הנשים. כאילו אם לא היו נש
למגיב 111- אוי לך!! 01.05.21
54
הרוגים בדוחק במירון תשפא=בקרבי אקדש ועל פני כל העם אכבד וידם אהרן 1473 בגימטריה
שמואל לוין30.04.21
53
לאורך הקורונה הסבירו החרדים שטקסים ושגרה חשובים אפילו יותר מחיי אדם. ברוך שכיוונו...
לאורך הקורונה30.04.21
52
כל אחד כותב פה משהו אחר! אבל אני חושבת שכל אחד שבאמת רוצה לעזור ולעשות טוב יקח על עצמו לרפואת החולים ולעילוי נשמת הנפטרים ולקירוב הגאולה השלימה-קבלה שקשורה לבן אדם לחבירו!
ש.ש30.04.21
51
אלה שאומרים הגומל והיו שם וניצלו שיחשבו על כמה אנשים הם דרכו והרגו--הם חייבים לעשות תשובה--"אדם מועד לעולם"
יעקב30.04.21
50
ד ישמור זה רק מראה לנו כמה צריך להשתפר ולעבוד על עצמנו זה לא יעזור לנו להאשים אף אחד זה הכל מאת ד
קרוב של הרוג30.04.21
49
הכול מאת השם
איציק30.04.21
48
השוטרות אשמות בתרבות הדחיפות?? למה לזרוק על כמה שוטרים ושוטרות שניסו לעצור קצת את הדחיפות האיומות וההשתוללות את כל כל הזבל המיזוגני שלך?? למה להאשים את הש"ג במקום את מנהיגי החרדים. הן סתם מסתובבות שם? מי טיפל בפצועים? חיילות רבות טיפלו בהם. כן! וגם שוטרות הצילו חיי אדם. מי צריך שוטרות? כשתבוא מחבל
ל-111- השוטרות אשמות??? פחח..02.05.21
47
עצוב מאוד ספירת העומר קרתה בגלל שנאת חינם והנה העונש על שנאת חינם. אבל במקום אחדות וחיבוקים אז מילים כמו נאצי ציוני עוד שכורות בפה של הכתות האלו.
בואו נתעורר 30.04.21
46
זה אירוע מצער ביותר, אך עלינו לחשוב אם לא מתו יותר בעקבות טישים וכד' (גם ע"י חנק - מהוירוס.) האם חוסר הקפדתינו על החיים גרם שגם משמיים פחות יקפידו על חיינו.
נקודה למחשבה30.04.21
45
וגדולי ישראל יצעקו להתחזק בשבת ותורה, כרגיל. שום מילה על תרבות הדחיפות הבהמית והעבריינית שמקובלת אצלנו בצבור החרדי.
וגדולי ישראל30.04.21
44
תכבדו את עצמכם שהשוטרים יכבדו אתכם ויהיה גם להם אכפת שלא נדחס כמו בהמות.
חן30.04.21
43
ככה יעשה למי שמחלל קברי חללי צהל ושורף נרות נשמה הקב״ה כעוס ומחייב על עוונות נוראים כאלה
ציוני30.04.21
42
במקום קדוש כמו ציון רשבי. א"א לבוא לשם ולצעוק נאצים על יהודים. פשוט אי אפשר. הם הבנים של רשבי כמו כולנו
אק30.04.21
41
תפסיקו לחפש אשמים 44 אנשים מתו כי הלכו להתפלל ולא יחזרו יותר הביתה השתגעתם? תתחזקו בבין אדם לחבירו ובע"ה הוא ירחם עלינו ויגאל אותנו. נמאס כבר מהשנאה הזאת לאחרים למי ששונה ממך וגם לאלה שדומים לך. אמר כבר ר עקיבא "ואהבת לרעך כמוך" הלוואי וירבה שלום ביננו ונאהב כל אחד מעם ישראל כי אחים אנחנו.
לא משנה30.04.21
40
הסרטונים מראים בבירור שהמחסום המשטרתי יצר את הלחץ הדוחק והצפיפות המשטרה בוודאות אחראית באופן ישיר על האסון אבל צריך לזכור שנגזרה הגזירה עליהם למות בצורה הנוראה הזו ואם כבר מחפשים אשמים עלינו להפנות את האש לסרטונים הארורים מפונביז'...
יהודי פשוט30.04.21
נכון זה חוצפה שמעלימים מהצבור שהמשטרה פה כלל לא צדיקה, ויש עוד שוטים פה בתגובות שמבקשים מאתנו להגיד תודה למשטרה, כמו תמיד המשטרה מתעללת בחרדים ואחרי זה מתחפשת "למציל", שמעתי בעצמי אחד שהיה שם שאומר שהמשטרה לא פתחו את המחסום אפילו כשאנשים צעקו שהם נחנקים, והשוטרים והחיילים שם שמעו בבירור שאנשים צועקי
ע30.04.21
יהודי פשוט או מנהל חשבונות של הקב"ה?!
נו...30.04.21
39
גזירה היא מלפני השי"ת
יהודי30.04.21
38
מי אשם? כזכור החכי"ם החרדים נלחמו שלא יהיה שום הגבלות בהר. וזה כי הם פיחדו על הכיסאות שלהם מכמה משולי המחנה החרדי שחושבים שהמדינה לא מאבטחת אותנו "בכלל" אלא "רק" רודפת אותנו. עם היו נותנים למדינה והמשטרה להחליט זה לא היה קורה. לכאורה. החכי"ם החרדים אשמים!
מי אשם?30.04.21
37
ויזעקו אל השם בצר להם וממצוקותיהם יושיעם יצילם.... בעזרת השם שנזכה בקרוב למלכות בית דוד ,ולשמוע קול שופרו של משיח.תהייה תחיית המתים ..ייראו עיננו וישמח ליבנו בבניין בית מקדשינו ברחמים אמן!
שנזכה לגאולה בקרוב!30.04.21
36
אני חושב שהשוטרים לא בסדר שהכניסו כ"כ הרבה אנשים אבל תכלס זה לא משנה אז שיהיה רפואה שלמה לכולם!
איציק30.04.21
35
עוד לא גמרו להתאבל על מאות החרדים שמתו במגיפה, וכבר קורה אסון כבד במקום המקודש ביותר, וביום המקודש ביותר לחסידים. מה חורי האף הגדול של ה' בקורונה? ומה חורי האף הגדול הזה של רשב"י ביום הקדוש שלו? כמובן שלא יהיה חשבון נפש של גדולי ישראל. וה' הישר בעיניו יעשה.
שיכור30.04.21
34
למספר 51 חרדק סמוי שליח של הצבא שמנסה לנצל אסון נורא (שיש טוענים שהשוטרים גרמו לזה) לעשות תעמולה לצבא שלכם, תגדי לי אתה לא מתבייש? בכל הסרטונים רואים שרוב העוזרים שם באסון היו חרדים, חרדים שעוזרים להציל את האנשים שם, וכן כל אלו שסחבו את המתים רובם היו חרדים, וכן זק"א וכו'
ד30.04.21
33
צריך ךהתחזק שולחל נו מסרים ואנחנו לא מקבךים אולי פעם הבאה זה יהיה אנחנן לקבל קבלה
צריך להתחזק 30.04.21
32
חייבים גם בשנה הבאה לבוא למירון, ולאפשר לכל מי שרוצה לבוא כפי שדרעי הבטיח ודאג, ורשב"י הישר בעיניו יעשה.
שיכור30.04.21
זכות הצדיק תגן על כל מי שיבוא בשערין.ומובטח לו שלא יאונה לו כל רע( תמורת חתימה על הו"ק של 10 פעמים חי יורו למשך 36 ירחים)
זרובבח30.04.21
וודאי צריך לבוא אבל אי אפשר להשאיר את המצב עם הדוחק העצום ולסמוך על ניסים. חייבים להגביל את כמות הנכנסים למתחם ולבנות שטחים פתוחים ענקיים עם מסכים בקירוב מקום
קצת מחשבה30.04.21
לך תריב עם המשוגעים החרדים, נראה אותך....
לך תריב30.04.21
31
ה' ישמור רפואש לכל החולים!!
מישהי30.04.21
30
8 בבוקר ועדיין תקועים, אין מספיק אוטובוסים לצאת, מי אמור לטפל בזה?
אורן30.04.21
29
בבקשה ממכם בחורי פונוביז הצדיקים , דיי לשנאת חינם , זהו , דייי אתם באמת צדיקים ועושים הכל למען שם שמים אבל מי כמונו יודעים שאסונות מגיעים משנאת חינם תתגברו על עצמכם , וגם בחורי הפלג היקרים והצדיקים זהו , דייי , תנהגו כבוד אחד בשני וקל כביר יאמר לצרותיינו דיייי אמא שכואבת את כאבם של הבחורים, של ה
יצחק30.04.21
איזה צדיקים???? רשעים!!!!!!!! פשוט יחלול ה' עצום!!!!!!! שבישיבה שעד לפני חודש נקראת "הישיבה" יש מכות, זריקת סטנדרים וכיסאות, חסימת ראש הישיבה, זריקת כדורי צבע אחד על השני, זריקות אבנים, ועוד ועוד. די!!!!!!!!!!!!!!!! די!!!!!!!!!!!!!! די!!!!!!!!!!!!!!!!! זה חילול ה' נורא!!!!!!!!!!!!! שכל פלג
איזה צדיקים????30.04.21
נכון מאוד!!
ללא שם30.04.21
28
אבא למה?????????????????????
למה??????30.04.21
לא שואלים למה!!!!! שואלים בשביל מה קיבלנו
סטירת לחי להתעורר!!! זה הכל!!!30.04.21
27
צריך לאסור כניסת נשים להר נקודה!! כל התערובת שם, כל ההופעות שם, יש שם בלי סוף מכשולים. נשים באות לשם מטופחות ומגונדרות כאילו זה חתונה, תהיו ככה בגאולה לא במקום כל כך קדוש ונורא, שהאורח חיים הקדוש היה אומר שהוא פוחד לעלות לשם שמא הוא לא ראוי ,אז עשו אחת וכמה....... רשבי שונא תועבה ופריצות אישה תלך
אישה 30.04.21
בראשונה צריך לאסור כניסת שוטרות להר. אין מספיק שוטרים שתמיד צריך להביא למירון שוטרות??? שמסתובבות בתוך תוכם של הגברים כאילו הן לא נשים בכלל. חצופות! גם אלו שעמדו ועצרו את התנועה של המעבר האסוני, דבר שגרם למותם של היקרים, היו שלוש שוטרות קלפטות. גם אם נשים יפסיקו לעלות להר בל"ג בעומר, עדיין תסתותבנה
גם אישה.01.05.21
תתבייש לך, מטורף. במקום להאשים את העסקונה החרדית המושחתת שגרמה לאסון, אתה מאשים נשים חרדיות בכל מה שקרה?? חניוק צבוע ומטומטם.
אתה גבר חולה! 30.04.21
26
נקרע הלב אין מה להוסיף
בב30.04.21
25
תרבות של דחיפות..
ללא שם30.04.21
24
כמניין דם אנחנו צריכים להתעורר בתשובה....
ללא שם30.04.21
הנפטרים, הם מאמינים הדוקים. השאלה-למה כל המאמץ...
להזכיר30.04.21
תגובה 44 ...!
והתגובה שלך היא30.04.21
23
רבותי אני לא אומר חלילה שהמשטרה אשמה, אבל צריך לשכור חוקרים פרטיים (חקירת המשטרה לא שווה כלום, זה כמו לתת לחתול לשמור על החלב) שיחקרו לעומק באמת, האם המשטרה לא אשמה באסון הנורא? כי יש עדויות שבאותם רגעים נוראים השוטרים חסמו ללא סיבה את המעבר במקום לתת ריווח ומקום שיתפשט ויתרחב שורת האנשים שם, לעיתי
130.04.21
הקב"ה מכה בכם בלי סוף, ורק בכם, אתה מחפש אשמים הא? ליצן....
הקב"ה מכה בכם30.04.21
עם הארץ גמרא ברכות "את אשר יאהב השם יוכיח"!! את מי רצית שאלוקים יכה, את הגויים והחילונים או הכופרים כמוך שמשלמים להם פה בעולם הזה ואין לכם כלל חיי נצח???.... אתה מבין בכלל מה זה נצח של שכר לתורה ומצוות? מליארד שנים כפול מליארד שנים זה לא נצח, ואלוקים לקח קורבנות צבור, דווקא בגלל שאנו העם האהוב שלו
130.04.21
השוטרים לא אשמים ואף אחד לא אשם רק השם אשם ואנחנו צריכים לעשות חשבון נפש דחוווף למה
גיא30.04.21
22
אחד הדברים התמוהים ביותר ביהדות הוא העלמת מקום קבורת משה רבינו. וכידוע, הקב"ה העלים מקום קבורתו של משה רבינו על מנת שלא יהפכוהו לאלוה, כיוון ששמועתו הגיעה למרחוק על כל הניסים שהקב"ה עשה על ידו. כמו כן, הטומאה החמורה ביותר ביהדות הינה טומאת מת. הצדיק הכי גדול, במותו מטמא בטומאה החמורה ביותר. כל זאת
הגיע הזמן להתעורר ולהפסיק את ההילולות30.04.21
מה לעשות האר"י הק' עשה את זה.
יהודי30.04.21
21
תגידו את האמת האסון הכבד בגלל כמה שוטרים בלי שכל ובלי לב .ראיתי מה קרה שם : שוטרים סגרו בפיתאומיות מעבר צר בחושך ואנשים לא ידעו ממשיכים לרדת בכמויות אדירות ומוחצים אחד את השני אבא תרחם עלינו! שלח לנו משיח במהרה וברחמים
יהודי30.04.21
האסון הגדול בגלל הקב"ה שכנראה מאוד "אוהב" אתכם...
ממש לא30.04.21
20
בעיתוי כזה של תלמידי רבי עקיבא. חייבים לעשות סוף לכל המחלוקות בינינו ולוותר על כל מה שיש לנו - עקרונות, כבוד, כסף, שיטות. העיקר שנדע שכולנו בניו של הקב"ה וכל קהילה תכבד את הקהילה שמנגד
דודוי30.04.21
19
הלב קרוע. אנחנו לא מבינים חשבונות שמים, אבל כמו שזה נראה, זה אסון שהיה אפשר למנוע אותו. די לפרטצ' ולעסקונה. הציבור ראוי למנהיגים שינהיגו אותו ומסוגלים לעשות מהלכים גם פחות פופולרים. תנחומים למשפחות.
יהודי עצוב30.04.21
18
אולי הגיע הזמן להפסיק עם המנהג הזה של מירון. יותר מדי נפשות שילמו בחייהם. אני בטוח שרבי שמעון מוחל על הכבוד המפוקפק הזה. אפשר לחזור לשפיות ולחגוג לג בעומר בחיק המשפחה. אין שום מצווה מיוחדת להיות דווקא במירון והמנהג הזה הוא מנהג של כלום.
חשבון נפש30.04.21
זה בדיוק מה שאומר הרב קנייבסקי
שלמה 30.04.21
מה אתה מבין בכלל בזה, אני לא הולך לצטט עכשיו על גדולי הדורות שנהגו לעלות לג בעומר, והחשיבו זאת למנהג קדוש מאוד, אבל מה שכן צריך לעשות זה אולי להגביל את כמות המשתתפים לפי שעות היום והלילה, שלא יהיו יותר ממספר מסויים אנשים משעה פלונית ועד שעה אלמונית, וככה לגוון ולחלק את הצבור לפי שעות,
כ30.04.21
17
זה לא זמן לחשבן חשבונות רק להאמין שהכל ממנו יתברך שמו
שמירון30.04.21
16
תודה ליחידות החילוץ של הצבא ! זמן לחשבון נפש בספירת העומר-ביחס לחילים!
ללא שם30.04.21
טיפש!!!
אדם שחושב30.04.21
לא ראית את הדיווח בערוץ 12??? אחד הניצולים מספר שם עדות שהוא עצמו ראה שאנשים נהיו כחולים בצפיפות, ו3 חיילות וחיילים ושוטרים עמדו מעבר למחסום, ואנשים צעקו לחיילים ולשוטרים תזיזו את המחסום אנשים מתים כאן, אבל כלום לא עזר לאטומי הלב האלו שמתחפשים אחרי זה "למצילים" ולא פתחו את המעבר.
הרצחת וגם ירשת?30.04.21
15
לפני 110 שנה בדיוק, לג בעומר שנת תרעא, גם אז קרה אסון ונפל הקיר ונפצעו אז הרבה אנשים, ההבדל שאז לא היה כל כך הרבה אנשים במירון כמו היום, ומתו אז 10 אנשים
130.04.21
14
פוסט מטלטל
אנחנו זה המדינה הציבור המשטרה ההקדשות ספ30.04.21
13
שוב חסמה המשטרה את הפתח?
...30.04.21
12
עד מתי
משיח30.04.21
11
שמעון לביא מפקד המשטרה חייב להניח את המפתחות ומיד! מחדל חמור שלו ושל המשטרה! אם המשטרה חשבה שזה לא בטיחותי היא יכלה לא לאשר. שמעון לביא הביתה!
ללא שם30.04.21
10
אסון כל כך מחריד ומזעזע. כל אחד כל אחד. כולל אני. לפני הכל חייבים לשוב בתשובה. וכל אחד יודע מרת נפשו. לבא ולהטיל אשמה או להתחיל לכתוב שטויות שזה בגלל וכו וכו זה פשוט מבחיל !!!!!!! אולי תסתכל על עצמך ותתעורר !!!!!?????? נורא ואיום. אל תלכו עימי בקרי. כל אחד שיתעורר לעצמו. ויידום. אף אחד לא נביא ויכול
נער הייתי30.04.21
9
היכן הם דרעי וליצמן שךחצו על ביבי לא לעשות הגבלות? --יד רוחצת יד--ידיכם דמים מלאו
משה30.04.21
8
ותודה לתלמידי החכומים מפוניבז שלא נהגו כבוד זה בזה
דימי30.04.21
7
משטרת רוצחים
חצי חצי30.04.21
מה הקשר משטרה רוצחים אתה רוצהח
אבי30.04.21
מעניים למה הקב"ה החליט להתעלל דווקא בחרדים....
מעניין30.04.21
אתה שואל מה הקשר? כל העדים שם מספרים שהמשטרה חסמה את המעבר, תיכנס בערוץ 12 יש עדות מאחד הניצולים, שהוא ראה איך אנשים צועקים שהם לא יכלים לנשום, שוטרים תזיזו את המעבר תורידו את המחסום, וזה לא עזר, השוטרים אטמו את אזניהם, זה עדות ברורה,
כ30.04.21
6
אל תחפו אל המשטרה. דין צדק!
ארלנגר30.04.21
צריך לפנות לאו"ם או לארגוני זכויות אדם שיקימו וועדת חקירה ויביאו את השוטרים לדין. כי במדינת ישראל לא יתרחש אף פעם דין צדק ושוטרים לא יתנו את הדין על האכזריות שלהם. נתנו לזאב לשמור על הכבשה!! באירועים כאלו צריך רק סדרנים חרדיים, ולא שוטרים אנטישמיים שונאי-חרדיים, מנופחים מגאווה ושחצנות, אוהבי אקשן
די 30.04.21
אם זה היה תלוי במשטרה היא לאהיתה מקיימת בכלל את האירוע הזה, אין כמעט סיכוי לאבטח אירוע כזה. אבל כרגיל אתם חכמים מכולם, תאכלו אתה וחכי"ם העסקנים שלך את התבשיל הרקוב שבשלתם. ומי שצועק "נאצים" על השוטרים מכיע לו להשאיר אותו מדמם שם במירון, אפס טיפול רפואי, אפס!
איש מפגר30.04.21
5
כמהנדס בטיחות זה היה צפוי. נכחתי בכמה אירועים התקהלויות של החרדים, וכל פעם אני מזוזע איך מתנהל האירוע. החלמה ורפואה שלימה לפצועים ותנחומים לנספים.
א.א30.04.21
אמרת נכון העסקנים החרדים אוהבים כפיפניקיות הם חושבים רק היאך להוציא רשיון במינימום של בטיחות כאילו כלי בטיחות של הרשעים הארורים, בגדול סומכים על הנס ... על חשבון מי .....
אפי 30.04.21
4
לא נעים לי לכתוב את זה. אבל מאז הסיפור עם הרב חיים הר כסף סוף סוף אנשי ההצלה למינהם לא כותבים שמות ולא מדליפים. לפני שמשפחה יודעת.
ללא שם30.04.21
3
"מה שקרה למטה יכול היה להתרחש עוד שעתיים קודשם לכן בהדלקה של באיאן". לטענת דייטש, "שוטר ראה את הדוחק ובמקום לפתוח פתח מילוט לציבור, הם איימו בגז פלפל". לדברי דייטש הוא פנה לשוטר והתריע בפניו שהולכים למות אנשים: "אמרתי לו, אתה לא מתבייש אתה רואה שהולכים למות, אבל, לא היה עם מי לדבר", כך דייטש. עד ר
משטרת ישראל30.04.21
אני רוצה לדעת את שמות 3 השוטרות ו-2 השוטרים האכזריים האלה. דם החרדים אינו הפקר. הציבור דורש משפט צדק.
...30.04.21
אנא ה הושיעה נא א. אנא מכולם די אם הקטע מי אשם יש רק השם והוא קובע ומחליט . ב. אנא תאמרו פרק או שנים לרפואת הפצועים זה עוזר נפשית . ג. לעת עתה נתכנס עם משפחתנו שלנו לדבר על אמונה על חיזוק מה לא לעשות זה לחפש אשמים , אם אנו נחפש אשמים אנו מפספסים את הדיבור של ה אלינו וחבל . ד. ובסוף כל אחד יאמר מה
שמואל 30.04.21
2
מאסר עולם לשוטרים שחסמו את השביל!!! סתם בשביל הכיף שלהם!!! סאדיסטים שחצנים ברמות הזויות. לא סתם סילקה המשטרה בערב ל"ג בעומר את כל מצלימות האבטחה מכל המתחם. למה מביאים שוטרים חילונים שאוהבים להתעלל בחרדים? למה? למה? היתה שנה שלא היו שוטרים בכלל, רק סדרנים חרדים מתולדות אהרן, וזו היתה השנה הכי רגועה
רשעים 30.04.21
1
המשטרה סגרה את היציאה ממתחם ההדלקה של תולדות אהרון ויצרה לחץ מטורף כשעתיים לפני האסון ראיתי בן אדם מבוגר צועק על השוטרים שיפתחו את היציאה 'עוד ימותו פה אנשים' כלשונו והם לא הקשיבו.
המשטרה אשמה30.04.21
נכון מאד. אטימות ורוע לב של שוטרים. הדבר היחיד שהם עושים במירון, זה לחסום מעברים שנועדו למעבר!
..01.05.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24