כיכר השבת

טור דעה

בתחבולות תעשה לך אופוזיציה // מנחם אייכלר

אסור לנציגות החרדית לשחק לידיה של התקשורת המחפשת בכל דרך לחפות על מחדלי ממשלת הזדון, באמצעות הסתה וליבוי המתח בסוגיות דת ומדינה; טורו של מנחם אייכלר (דעות)

16
מנחם אייכלר | כיכר השבת | י"ד בתמוז | 24.06.21
כותב השורות
כותב השורות (צילום: ללא קרדיט)

ביום בהיר אחד פרצה מהומה סביב אחת מבורות המים הפזורות בעיר העתיקה בירושלים של ימי המנדט הבריטי. ילד קטן מעד לתוך הבור במהלך משחק עם חבריו מהחצר המשותפת. הילדים הזעיקו בצרחות את העוברים והשבים, שזה כשליש מתושבי השכונה הצפופה. מספר בעלי תושייה ניגשו תיכף ומיד אל זירת האירוע והחלו לנסות למשות את הילד מהמים הזידונים בכל דרך אפשרית יותר או פחות.

כמובן שהבהלה הייתה גדולה, כולם זרקו רעיונות ועצות למכביר, זה מושך חבל, השני קושר בדים, ונשות החצר מצווחות ככרוכיה מתוך חרדה ודאגה לשלום הילד המסכן. או אז התקרבה למקום אחת השכנות, ראשת המדברות בכל מקום, ודרשה בתוקף: די להיסטריה ! בלי פאניקה, הצעקות והיללות רק מפריעות למאמצי ההצלה ! תרגיעו ומיד ! אכן, דברים כדורבנות. מוח שליט על הלב.

עודה מדברת דברי טעם ודעת התקרבה האישה אל שפת הבור ממש, הציצה פנימה ומיד פרצה בצווחות אימים המעידות על איבוד עשתונות מוחלט. המהפך הדרמטי בהתנהגותה התרחש ברגע שגילתה לחרדתה שהילד המפרפר במים הוא לא אשר מאשר מויש'לה שלה. מיין מוישל'ה, יקירה ומחמד ליבה...

כשכואב צועקים, אבל בחוכמה:

ובעניין אחר לגמרי.. עם הקמת ממשלת הזדון בראשות לפיד וליברמן, נאלצו הסיעות החרדיות לנדוד למדבר האופוזיציוני, אחרי שנים ארוכות של שותפות בקואליציה ובשלטון. מדובר במעבר לא קל, בטח לא עבור אלו שאיישו תפקידים מיניסטריאליים ונהנו מהשפעה וכוח לא מבוטלים. ועדיין, חברי הכנסת החרדים מחויבים לשליחות אחת ויחידה: לשרת את הציבור ולהגן על קדשי ישראל בהתאם להוראות גדולי ישראל.

דווקא בגלל שמדובר בממשלת הונאה שאין בה דבר וחצי דבר זולת זדון צרוף ושנאה יוקדת למחנה המאמין, חשוב להתנהל בחוכמה ולא ליפול לבור של זעם ההמון, האורב לנו בכל פינה. הממשלה הזאת תדע מחדלים ומשברים לרוב. היא תצטרך לספק תשובות לציבור בביטחון, בכלכלה, בבריאות, בחינוך, בתעסוקה ועוד, בעודה תלויה בגורמי שמאל קיצוני וב"מועצת השורא".

"רק לא ביבי" זו לא תשובה שתספק את האזרחים לאורך זמן. לכן חשוב לשים במרכז השיח את מחדלי הממשלה וכישלונותיה, ופחות להתמקד בעלבונות אישיים, שלרוב פועלים כבומרנג.

אין הכוונה לתת כבוד או אפילו בדל של לגיטימציה למזכיר הממשלה נפתלי בנט וחבר מרעיו, השותפים לעוקץ המאה. הם לא לגיטימיים, כי רימו את בוחריהם לאורך כל הדרך. הכלנתריזם של נציג הפועל המזרחי כלנתר, שהעלה בשעתו את מפא"י לראשות העיר ירושלים, הוא צמחוני ושדוף לעומת ה"בנטיזם" הנוכחי. הממשלה הזאת קמה בחטא גניבת קולות והונאת בוחרים בהיקף בלתי נתפס. זהו החטא. העונש הוא שהממשלה תלויה ברמה יומיומית ברשימה איסלאמית שלדברי בנט מייצגת תנועת אחות של חמאס.

שום דבר לא השתנה מאז שהמהמר מרעננה דיבר על הסכנה הגדולה לביטחון ישראל בממשלה כזאת, למעט העובדה שהוא גילה שיש לו הזדמנות להשתחל ללשכת ראש הממשלה ולהצטלם בה שוב ושוב כמו ילד מתלהב, לחרדת העם היושב בציון.

בנט וחבריו לממשלת השוד ועושק הקולות נהנים מכיפת ברזל תקשורתית בפריסה חסרת תקדים. אם חשבנו עד היום שהתקשורת מגויסת לשמאל, הרי שמאז הקמת הממשלה ראינו שעוד לא ראינו כלום. כמעט כל התקשורת הישראלית עובדת דה פקטו אצל ממשלת הדיכוי. הם מטווחים את הציבור ללא הרף בספינים, מסרים, המצאות ושקרים בהתאם לצרכי ממשלת הליצנות, בלי שום קשר לעיתונאות, אתיקה או אפילו יושרה בסיסית. השקר כבר מזמן לא זקוק לרגליים. יש לו פה גדול ומיקרופון פתוח בכל כלי התקשורת בישראל.

הסכמה יהודית רחבה

הנציגות החרדית יכולה וצריכה לתרום את חלקה במאמץ החיוני להפלת ממשלת הזדון. יש לה את הניסיון, המיומנות, הלהט והכישורים הנדרשים למאבק חסר פשרות בנוכלים חסרי הבושה. אולם אסור לה לשחק לידיה של התקשורת המחפשת בכל דרך לחפות על מחדלי הממשלה, בעיקר באמצעות הסתה וליבוי המתח בין חרדים לחילונים והבלטת אמירות זעם בנושאי דת ומדינה, המקוממות את החילוני הממוצע ודוחפות אותו לחיקם של הנוכלים בעם.

ההסברה נגד הממשלה צריכה להתמקד בנושאים בהם יש הסכמה יהודית רחבה במחנה המאמין בישראל. רוב הנושאים הם כאלו. לא מדובר רק בנושאים חברתיים וכלכליים בהם וודאי צריכה האופוזיציה להילחם בכל כוחה מול הגזירות המתוכננות על ידי ממשלת ה-18 שרים שהם 28.

גם בסוגיות דת ומדינה אפשר לייצר הסכמה רחבה בהסברה נכונה. גם יהודי מסורתי, שהצביע בטעות לגדעון סער או בנט, חושש מהתבוללות ילדיו ונכדיו. חשוב לתקשר מולו במסרים מדויקים, שיבין שאין כאן רצון לכפייה דתית, כי החרדים בכל מקרה מתחתנים בתוך הקהילה. יש כאן מאבק משותף על עתיד העם היהודי מול כוונות הזדון של ממשלת 'מדינת כל אזרחיה, למעט דתיים וחרדים'.

הדברים נכונים גם לשדה הקירוב רחוקים, בו אפשר להפוך את הלימון ללימונדה, ולרתום את כל הכוחות הכישרוניים המתאימים למלאכה זו. עכשיו החרדים כבר לא בשלטון, הם לא אשמים בכל פקק תנועה או נגיף מעבדה. הם לא "שודדים" את הקופה הציבורית. היא הופקדה למשמרת בידיו האמונות של איווט ליברמן, שכידוע לא נהנה מהעולם הזה כמלוא נימה. הוא עסוק בלספור חמישים מיליארד שקל לידיה של התנועה האסלאמית. דווקא מהמקום הזה אפשר לדבר עם הרוב היהודי המאמין בגובה העיניים. להציג את העמדה התורנית בשפה ברורה ונעימה לכל מי שמוכן לשמוע את האמת, ולהתפלל כי דברים היוצאים מן הלב יתקבלו על הלב ויאמר כל אשר נשמה יהודית בקרבו ה' אלוקי ישראל מלך, ומלכותו בכל משלה.

הכותב הינו יועץ אסטרטגי

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
אייכלר . מספיק כבר עם הפרנויה.
משה27.06.21
9
אכן צריכים לתת להם להתבוסס במיץ של עצמם, לא להתייחס עליהם, להחרים את ישיבת הועדות וישיבות הכנסת, ולהמתין עד שהם יתחיל להפגין נגד הממשלה ההזויה הזאת
צבי24.06.21
8
הגיע הזמן שכיכר השבת ירים את הכפפה ויביא אנשים שיעשו שלום וירבו באהבת חינם
גועל נפש 25.06.21

הצגת כל התגובות

7
המאמר רואה בחילוני ובצד השני לא כאל אחים מקסימום טועים. אלא כדעאש פשוט בושה אח"כ אל תתפלא שהן יראו בך אויבים אתה סה"כ מקבל תגובה די הולמת להתנהגות שלך
איכסה 25.06.21
נכון מאד, החרדים משתוללים כמו ילד שלקחו לו את הצעצוע, כאילו המדינה שלהם, וברור שזה גורם לתגובות נגד לא סימפטיות, בלשון המעטה.
מוישה25.06.21
6
תחפש כספים במקומות אחרים בסדר גמור שאתה באופוזיציה
משה25.06.21
5
חברי הכנסת החרדים, מחזקים את ידיכם במלאכת הקודש, אשריכם שזכיתם להמנות על שלוחי דרבנן ושלוחי דרחמנא, לשמור על אוצר התורה וקדושת ישראל, יהי רצון שחפץ ה' בידכם יצליח, ותזכו לקדש שם שמים בכל מעשיכם ומפעליכם המבורכים
דהן24.06.21
4
רבי העניך פדווא רבה של לונדון היה קוטע את הרצאת טענות הצדדים בענייני גיטין ואומר: את זה שהצד השני הוא טרף פסול שפל וכל דבר אסור אני כבר יודע ממאות המקרים שבאו לפני. כל מה שאני מבקש עכשיו לשמוע הם דברים פשוטים של טעם מדוע אין בני הזוג יכולים לשוב לביתם להתפייס ולחיות בשלום.. אז עזבו את כל הסופרלטיבים
מאיר24.06.21
3
אם אתה מתנהג כאילו האחר הוא האויב שלך (ולא אחיך), אל תתפלא כשהוא יראה אותך כאויב החזרה. המאמר הזה מדבר על הממשלה כאילו היו דעא"ש, בעוד שמדובר באנשים כמוך, עם אמונות שונות משלך. ומה לך כי תלין על החילוני כי הוא שונא אותך? הרי ממש כאן נתת לו את כל הסיבות הראויות לכך. הזורע שנאה - יקצור שנאה.
הזורע שנאץאה - יקצור שנאה24.06.21
הממשלה הזאת גרועה מדעש גרועה מהמלקים. זאת עדת קורח וחוץ מזה כלום. לא רק מול החרדים, מול כל ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל. תסתכלו, הורביץ, זנדברג, גולן מיכאלי הערביה שלה והערבי ממרץ ובראש יהיר לפיד המנוול והמוביל בנט אורבך כהנא סילמאן וכל יתר חלאות ההונאה הגדולה. יתמו מן הארץ
עעעעעעעעעעמלקים24.06.21
לא שונאים. מרחמים. זה הפוך לגמרי. דתי לא שונא חילוני. הוא פשוא מרחם עליו. במיוחד כאשר הוא כתינוק שנשבה. אבל גם אם שנה קצת ולא עמד בפני היצר הוא ראוי לרחמים רבים. שנאה זה שרוצים ברעתו חלילה. דתי מצטער כששומע על מוות או צרה שנפלה על החילוני. ומתפלל לישועתו.
חוזר בתשובה25.06.21
צודק בהחלט--חייבים להחליף הנציגים שלנו שהפכו גסי רוח ביראי שמים
שלום24.06.21
2
היום ה11 שבנט קיבל את התפקיד בהונאה גדולה ועדיין לא קמה וועדת חקירה ממלכתית.
טל24.06.21
1
מים קרים על נפש עייפה
ישר כוח24.06.21
נפש עייפה? ממה הציבור החרדי עייף? התשובה פשוט עייף מהנציגים שלו בכנסת
אריה24.06.21
אמת ויציב--חייבים להחליף הנציגים שלנו בהקדם באנשים יראי שמים!!!
שלום24.06.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24