כיכר השבת

צפו בדברים

הרב יצחק יוסף: מי שיתגורר באזור חילוני - שלא יעלה לארץ

הראשל"צ הגר"י יוסף נשאל על ידי יהודי תוניסיה האם כדאי לעלות לארץ והשיב כי אם יתגוררו באזורים חרדים הרי שיעלו אך אם יתגוררו בהרצליה ומקומות דומים - שיישארו שם • צפו בדברים (חדשות, ארץ)

107
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ד בתמוז | 04.07.21
(צילום: דר וסוחרת)

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, נשאל על ידי יהודי תונסיה האם כדי לעלות לארץ והשיב כי אם יתגוררו באזורים חרדים הרי שיעלו אך אך יתגוררו בהרצליה ומקומות דומים - עדיף שלא יעלו לארץ.

במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים', כשלצידו יושב הגאון רבי חיים ביתאן, רבה הראשי של תונסיה, סיפר הרב יוסף על ביקורו במדינה הערבית והקהילה היהודית במקום.

בהמשך סיפר הרב הראשי: "שאלו אותי (כשביקרתי בתוניס. י-כ) אם לעלות לארץ ישראל, אמרתי להם 'תלוי איפה יגורו, אם יגורו בישיבה חרדית או על יד 'כסא רחמים', אז שיעלו.

"אבל אם יגורו בהרצליה וכל מיני מקומות של חילונים - יבואו כאן וחס ושלום יתקלקלו, שיישארו שם".

"גדול המחטיאו יותר מן ההורגו", סיכם הראשל"צ.

תוכן שאסור לפספס
107 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
66
ת"ר: לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים, ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל - דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ - דומה כמי שאין לו אלוה (בבלי כתובות קי, ב)
חייבים בירור - 05.07.21
65
האיש הזה אידיוט גמור. מייצג את עברייני ש"ס. אבוי למי שמינה אצ האיש הזה לרב
אזולאי04.07.21
אח שלי אם היית יודע במי מדובר היית חופר בור של 50 מטר מרוב הבושה, למה דווקא בור מידה כנגד מידה אתה בור ועם הארץ ומקומך להיות בתוך בור.
אח שלי05.07.21
תתבייש לך. אתה אדם רשע. כל המבזה תלמידי חכמים אין רפואה למכתו. כל מי שמוח בקדקדו עליו להבין שדברי בלע שכאלו אין להם מקום כאן. מן הראוי שמערכת האתר תצנזר תגובות מעין אלו.. חופש הביטוי - עד גבול מסויים. לא כל זב ומצורע יכול לפעור פיו כהנ"ל. זה מביא חורבן ומאריך לנו את הגלות...
בושה - אני מוחה04.07.21
אתה רשע וחצוף, אוי לך ולנשמתך העלובה. מרן רבינו יצחק יוסף אומר דברי אמת, ואתה טמבל שלא מבין אותם.
יוסי05.07.21
רשע מרושע
רשע05.07.21
וֶהֱוֵי מִתְחַמֵּם כְּנֶגֶד אוּרָן שֶׁל חֲכָמִים, וֶהֱוֵי זָהִיר בְּגַחַלְתָּן שֶׁלֹּא תִּכָּוֶה; שֶׁנְּשִׁיכָת נְשִׁיכַת שׁוּעָל, וַעֲקִיצָתָן עֲקִיצַת עַקְרָב, וּלְחִישָׁתָן לְחִישַׁת שָׂרָף, וְכָל דִּבְרֵיהֶם כְּגַחֲלֵי אֵשׁ:
משנה אבות ב י05.07.21
64
הרב צודק כל עדות המזרח שהגיעו לארץ רק התקלקלו ,שמה היו דתיים ,פה כלום זה עצוב
יהודי04.07.21
עזיבת הדת היא תופעה עולמית שהתחילה הרבה לפני הקמת המדינה. ההבדל הוא שמי שעלה לארץ, נשאר יהודי. מי שלא, באחוזים ניכרים עזב את היהדות והתבולל.
שם הם מתבוללים04.07.21

הצגת כל התגובות

63
רב ראשי בדיחה.בובה של דרעי .הפלגן והסכסכן הלאומי .לא מספיק שכבר קבר גם מבני משפחתו ממשיך להזיק .
מתי 04.07.21
הזהר בגחלתן
א04.07.21
מצער שהרב פוסק נגד הגמרא---ת"ר: לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים, ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל - דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ - דומה כמי שאין לו אלוה (בבלי כתובות קי, ב)
יעקב04.07.21
62
נהדר הקיצונים לא מצביעים לכנסת ממעלים כל שנה יותר מ 250.000 גויים והרבנים קוראים לדתיים וחרדים לא לעלות ואחר כך ליברמן לפיד מרץ העבודה בנט ותקווה חדשה עולים במנדטים והחרדים מתבכיינים שהממשלה מורדת בבורא עולם
יהודה04.07.21
61
לעולם ידור אדם אפילו בעיר שרובה עכו"ם באר"י, ואל ידור אפילו בעיר שרובה ישראל בחו"ל - כתובות קי ע"ב
יעקב04.07.21
60
אין הנהגה לספרדים ! לכן עדיף שספרדים לא יגורו במקום חרדי , יש סיכוי גבוהה שהם יתקלקלו , במקום חילוני הם ישמרו על עצמם יותר טוב .ככה אמרו להורי בזמנו לפני 35 שנים ואכן ניצלו כל אחי ואחיותי .. מזכיר לכם זו תקופת שיא של הקומבינות בש"ס אבל הנהגת האשכנזים ראו לרחוק וכך המליצו לנו . לכו לכל עיר חרדית ו
מני04.07.21
נכון. כי הכוח של האשכנזים לקלקל הוא עצום ונורא. ולכן הם הרסו את כל הספרדים שעלו לארץ, וגם היום תורמים המון לקלקול של הספרדים.
אבי05.07.21
59
ממתי הרב מזכיר את הישיבה כסא רחמים??? עשה שלום עם הרב מאזוז???????.
דעת תורה אמיתי04.07.21
58
מה עם הגמרא?? ת"ר לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל שכל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה וכל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלוה כתובות קי עמוד ב
לאהוב את עמ"י05.07.21
57
כבוד הרב יצחק יוסף ה' ישמרהו צדיק יסוד עולם
ללא שם04.07.21
56
עם כל הכבוד שיש לי לרבנים ,אבל אני לא מסכימה . אפשר גם להתחזק ולחזק אחרים בכל מקום בארץ .החינוך בא מהבית .
ללא שם04.07.21
55
יש גם יהודים טובים ואף חרדים בהרצליה--כדאי לעדכן את הרב!!!
יעקב04.07.21
לא סומכים על הנס,זה שיש כמה יראי שמיים לא אומר שזה מקום לכתחילה
לא סומכים על הנ05.07.21
אל תהיה בלחץ, הרב מעודכן. והוא יודע כמה השפעה יש להם שם.
שי05.07.21
54
כמה הבטחות שווא מבטיחים לעולים חדשים ולחוזרים בתשובה וזה חטא נוראי !! מי שחוזר בתשובה מסתגר בחברה ואחכ מקבל את הסטירות לפרצוף. יש קשיים אבל לא מגלים להם שיש קשיים מבטיחים להם עולם ומלואו ואז הם פורקים עול ( כמובן לא כולם ותלוי בדרך של החזרה )
בנימין04.07.21
53
צריך להסביר להם שאין קשר בין ארץ ישראל למדינת ישראל, ארץ ישראל ארץ הקודש, מדינת ישראל מדינה טמאה. המטרה של הציונים להפוך את כל עם ישראל לעם אירופאי כמו כל הגויים. בציבור החרדי הוחלט להתנתק מהם לגמרי, הדיכוי והסבל מהם הוא נוראי. הם דורשים שהחרדים יתאימו את החינוך היהודי השורשי לחינוך ציוני, ודורשים א
בהרצליה הילדים שלהם יצאו כמו הרצל04.07.21
52
האמת שאני רואה כאן את האפיקורסות והזלזול הנוראי בתלמידי חכמים שיש כאן בתגובות מהחילונים שגרים כאן בארץ, אז אני כבר מבין למה הרב התכוון באומרו שעדיף להישאר בחו"ל. כל מי שמבזה תלמיד חכם דינו כאפיקורוס לכל דבר, וממילא אין לו חלק לעולם הבא, כמובא בגמרא ובהלכה, ואלו שמצטטים כאן את הרמב"ם ובכך מזלזלים ברב
חיים05.07.21
מה שאתה כותב, זו תעמולה שהאכילו אותך או בעצם אחת הדעות מן רבים. ויש עוד הרבה דעות, זה טבעי. זו לא כוח הכבידה, אפשר לשחק עם זה.
פזיזות05.07.21
51
הגיע הזמן להפסיק לבנות רבי קומות בשכונות הדתיות בירושלים. מי יגור שם? דתיים? לא
תפנה לליאון05.07.21
50
עדיף כמובן שישארו במדינה ערבית ויסכנו חייהם ובנותיהם, מאשר שחס וחלילה יעלו לארץ חילוניים ויפחיתו את השפעת ש"ס. סדר עדיפויות!
חנן. ב.04.07.21
תגובה של הדיוט? מה הקשר בין זה לזה?
שי05.07.21
צודק--היום הכל פוליטי!!!
יעקב04.07.21
49
צודק 100%
Rafi04.07.21
48
מרן ידע את מי הוא ממנה לממשיך דרכו
משה04.07.21
47
סכנת התבוללות גדולה יותר בחו"ל ואנטישמיות רבה, סכנת נפשות. שיעלו ויקימו ישובים בגליל ובנגב או יישבו יישובים ביהודה, שומרון ובנימין.
לעלות כולם04.07.21
46
אגב אני חילוני גר בשכירות ביישוב חילוני וחצרי גובלת עם דתיים מ 2 הצדדים ואני מאד מונע מעצמי לעשות בשבת דברים שאם חילונים בלבד היו שכנים שלי לא הייתי מונע מעצמי. ולפני הרבה שנים כשביקשתי מקלט ביישוב דתי בשומרון והייתי עם רגל וחצי ברחוב והסברתי את מצבי שזה זמני ואני אכבד את שכניי לא קיבלו אותי! בסופו
ערן05.07.21
45
כמה זלזול בגדול הדור!
יהודי04.07.21
44
גמרא מפורשת: ת"ר: לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים, ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל - דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ - דומה כמי שאין לו אלוה (בבלי כתובות קי, ב) ונפסק ברמב"ם: לעולם ידור אדם בארץ ישראל אפילו בעיר שרובה עכו"ם ואל ידור בחוצה לארץ וא
א.04.07.21
לא כתוב בשום מקום שמותר לדור בארץ באזור חילוני ולהתקלקל, מה שכתוב זה שמותר לו לדור אפילו בעיר שרובה גויים, אבל מובן מאליו ש"רק" אבל "רק" באופן שהוא לא יסור מדרך התורה אפילו בקוצו של יוד, וזה דבר פשוט וכל ילד מבין זאת, גם אם תצטט לי כאן רמב"םמים! תבין זה שהולך להתקלקל חלילה אז בהמשך הזמן גם לא יעניי
חרדי05.07.21
עובדי כוכבים הם לא מינים ואפיקורסים ציונים
אורן04.07.21
עבודת כוכבים זה ע"ז וזה בדיוק כפירה ומינות וזה וודאי גרוע מאחינו הטועים שרוב רובם מאמינים.
ללא שם05.07.21
43
הפלגן הלאומי והסכסכן הידוע שקבר את בני משפחתו
רב ראשי המצחיק 04.07.21
תתבייש לך. אתה אדם רשע. כל המבזה תלמידי חכמים אין רפואה למכתו. כל מי שמוח בקדקדו עליו להבין שדברי בלע שכאלו אין להם מקום כאן. מן הראוי שמערכת האתר תצנזר תגובות מעין אלו.. חופש הביטוי - עד גבול מסויים. לא כל זב ומצורע יכול לפעור פיו כהנ"ל. זה מביא חורבן ומאריך לנו את הגלות...
בושה - אני מוחה04.07.21
42
הייתי מוסיף גם: מי שלא מתכוון להצביע ש"ס ולאכול רק כשרות בית יוסף עדיף שלא יעלה.
ליטאי04.07.21
זה לא צריך להגיד, כי זה גמרא מפורשת שכל ילד קטן יודע אותה
לא צריך להגיד04.07.21
41
עליתי לפני 5 שנים לארץ. לבד בלי משפחה שלי . סגרו אותי בישיבה לא נותנים לצאת נתנו לי עבודה של קודש וכל הזמן בודקים איפה אני. לפני הקורונה רציתי ליסוע הביתה לבקר את המשפחה שלי. הרב לא מרשה כי אני יכול להתקלקל אבל אני מתגעגע למשפחה דיברתי עם רב אחר והתייעצתי הוא אמר שכיבוד הורים מאוד חשוב ושאני צריך לא
עולה מצרפת04.07.21
40
קשקוש. אם יגורו בשכונה חרדית ליד אשכנזים מובטח להם שבניהם יצאו ערסים.
מני04.07.21
39
.
צודק! 05.07.21
38
ת"ר לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל שכל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה וכל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלוה
כתובות קי עמוד ב04.07.21
מגוחך שאתה בא ללמד את הרב יצחק יוסף גמרא...
יוסי05.07.21
ברור שהרב מכיר את הגמרא, ולא רק קטעים מובחרים. אכן, יש הבדל בין עכו''ם לבין חילונים.
שלמה05.07.21
כתוב שעדיף להכנס לבית ע"ז מאשר לבית מינים כיוון דמשכי זה שתי דברים שונים. ב' הדף הזה והדף הבא דוקא מעניין (אמר רבי יהודה וכו')
כתוב 05.07.21
37
איך איך איזה אומץ ,אתם מעזים לדבר נגד גדול הדור תתביש ו לכם .
ללליכד04.07.21
36
אשריך רבנו , כמאמר רבי יוסי בין קיסמא ... ואפילו אם היו נותנים אלף אלפים גינאי זהב ומטבעות , לא הייתי גר אלא במקום של תלמידי חכמים !!!
יהודה 04.07.21
35
שלמה זלמן שרגאי, איש תורה וספר, חסיד רוז'ין ומראשי המזרחי, היה ראש מחלקת העלייה בסוכנות ארבע עשרה שנה, בין השנים תשי"ד-תשכ"ח (1968-1954). הוא הכין תוכנית לעלייה גדולה מארצות צפון אפריקה: מרוקו, טוניס ואלג'יר, שהיו אז בחסות צרפתית והיו בהם יהודים רבים. כהכנה ערך סיור מקדים בארצות הללו יחד עם ברוך דוב
הגרצ"פ פסק הפוך04.07.21
יש גמרא מפורשת--ת"ר: לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים, ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל - דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ - דומה כמי שאין לו אלוה (בבלי כתובות קי, ב)
יעקב04.07.21
תגובה רצינית וראויה. תודה
תגובה יפה04.07.21
34
צודק, כי אז תהיה זו ירידה לארץ, לא עליה לארץ. כי בתוניס היהודים גרים בשכונות חרדיות בלבד.
נביא אמת04.07.21
לך תלמד ותלמד גם את הרב הראשי: ת"ר: לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים, ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל - דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ - דומה כמי שאין לו אלוה (בבלי כתובות קי, ב)
יעקב04.07.21
33
אביו הגדול בחיים לא היה אומרק דבר כזה
שמואל05.07.21
32
כמובן שעדיף להם להישאר בתוניס ולא לעבור את הגזענות החרדית. הרבה עולים שעלו ופתאום אבד להם הקהילה החום והאהבה שהיה בחול ופשוט נהיו חילונים היהדות בארץ נהפכה לעסקונה
עולה חדש 04.07.21
31
ראשית מי אתם שתחלקו על הראשל"צ? אתם כזבוב לפני נשר. שנית, עכו"ם זה לא חילוני. הסכנה הרוחנית לגור עם חילוניים היא גדולה יותר. והמבין יבין.
לכל המצטטים04.07.21
30
הרב הראשי לא יודע שצריך לגור בארץ ישראל גם אם בחו''ל יש בעיר רק יהודים ובארץ רק גויים? אז קל וחומר יהודים (גם אם הם חילונים, וסביר להניח שיש שם גם דתיים)
המצליפה04.07.21
29
יישר כח על הפרגון לרב מזוז שליט"א - תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם !!!
יהודי של אמת04.07.21
28
קלות דעת פעמיים. פעם אחת כי אף אחד בא״י לא צריך לקחת אחריות על גורל יהודים במדינה שיש בה לאומנים ערבים ואיסלאם רצחני . פעם שניה כי יהודי טוניס אינם עור אחד . בטוניס העיר רבים חילוניים עם קשרים לעשירים וצרפתים והם לא יגורו בבני ברק אלא בהרצליה . למזלנו הם לא מתייעצים עם אף אחד .
קלות דעת 04.07.21
27
מי שמדבר שטויות שישתוק
א.נ04.07.21
26
רק מפני המצב הכלכלי בתוניסיה בגלל הקורונה. עלייה אמיתית : עולים בלי שאלות ולא מסתכלים אחורה וקדמה .כבוד הרב התוניסאים כמוני יעשו כל מיני חכמות כדי שהילדים שלהם לא ילכו לצבא .רק לאכול מפריה ולשבוע מטובה.חותמו של הקבה אמת.
אבאתו06.07.21
25
האם כבודו חולק על ילקוט שמעוני? ילקוט שמעוני איכה רמז תתרלח זכר עניי וגו', אמרה כנסת ישראל לפני הקב"ה רבש"ע זכר עניי ומרודי, שמרדתי בך, לענה וראש, שהשקיתני, ותפוק דא בדא זכור תזכור, תני ר' חייא משל למלך שהלך לחמת גרר (מקום מעינות מרפא) ונטל בניו עמו, פעם אחת הקניטוהו ונשבע שאינו נוטלן והיה נזכר ל
ילקוט שמעוני05.07.21
24
הדברים ברורים. עליית יהודי צרפת תוכיח, שמה בין גויים ואף בבתי ספר גויים היו במצב רוחני יותר טוב מבנתניה ואשדוד! (מכיר אישית) בתימן לא היה מושג חילוני אף שהיו תחת גויים, בארצות ערב רבות לא היו חילולי שבת בפרהסיא, לחיות עם רשע יותר גרוע מגוי כי לוקחים ממנו דוגמא. מי שמתווכח עם המציאות וההלכה, סתם שוטה
ש.04.07.21
23
הרב תפש בדיוק את נקודת החולשה של אלה שעולים ממדינות ערב ובעצם בכלל חוצניקים. הכל תלוי היכן הם יגורו.
בדיוק04.07.21
22
ת"ר לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל שכל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה וכל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלוה שנא' (ויקרא כה, לח) לתת לכם את ארץ כנען להיות לכם לאלהים וכל שאינו דר בארץ אין לו אלוה אלא לומר לך כל הדר בחו"ל כאילו עובד עבוד
א.ג04.07.21
21
דברים מזעזעים
יענקי04.07.21
20
לעולם ידור אדם בארץ ישראל, אפילו בעיר שרובה גויים, ואל ידור בחוצה לארץ, ואפילו בעיר שרובה ישראל. שכל היוצא לחוצה לארץ כאילו עובד עבודה זרה
איך הרב חולק על הגמרא?06.07.21
19
ידוע שבכתות הכי מפחדים שמאמיניהן יפקחו את עיניהם. החרדים הפכו לכתות והתרחקו מהיהדות.
רוניונחי04.07.21
18
"לעולם ידור אדם בארץ ישראל אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל שכל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלו-ה וכל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלו-ה שנא' (ויקרא כה, לח) לתת לכם את ארץ כנען להיות לכם לאלקים" (כתובות קי ע"ב)
ציוני04.07.21
עובדי כוכבים כן. מומרים לא! עובדה עולי צרפת התקלקלו בארץ. גם העליות המוקדמות כמו התימנים והמרוקאים והג'רבאים ועוד.
ש.04.07.21
כתבת שעולי צרפת התקלקלו בארץ - מזכיר שבחו"ל מדובר על התבוללות בשיעור גבוה לאין ערוך מהארץ. מה עדיף?
התבוללות04.07.21
17
מי שלובש גלימה מוסלמית, לא יכול לכהן כראשון לציון
נביא אמת04.07.21
מי שכותב תגובה כזאת קטנונית, לא יכול לכתוב תגובות בכיכר השבת.
שי05.07.21
16
כתובות קי: ת"ר לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל שכל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה וכל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלוה שנא' (ויקרא כה, לח) לתת לכם את ארץ כנען להיות לכם לאלוקים" וכך פסק הרמב"ם ומרן השו"ע
ללא שם04.07.21
15
בבני ברק לא מתקלקלים ? במודיעין עילית לא מתקלקלים ? כל מי שעולה לארץ הוא אדם בריא בנפשו שאוהב את כל היהודים..וכשעולים לארץ מלמדים אותם לשנוא את אחינו החילונים ולהסתגר ולהסתגר
דסי04.07.21
המצב שם הכי גרוע. בגלל שהם עם חליפות הם חושבים שהם לא בעלי חטא והגאווה מונעת מהם לבדוק עצמם.
רם04.07.21
14
דעת הראשון לציון הרב יצחק שליט"א היא כדעת אביו מרן זצ"ל. גם מרן כשהיה רב במצרים יעץ בהתחלה ליהודי מצרים לא לעלות ארצה כדי שלא יתקלקלו רוחנית. ורק אח"כ בגלל גילויי אנטישמיות מצד המצריים, יעץ להם לעלות. ולכל המגיבים חסרי ההבנה שמתיימרים ללמד את הרב את הגמרא בכתובות וכן מדרשים ואמרות חז"ל על חשיבות המג
דעת הרב עובדיה06.07.21
13
דבריו הוצאו מהקשרם הוא מדבר על זמנים עברו תקשיבו לדבריו, כיום שיש פעילות רחבה של ארגוני דת ואין חשש לקבוצה שלמה לעלות ולגור גם במקום חילוני, אולי אם משפחה אחת באה לגור עדיף במקום חרדי לא יפה ליצור פרובוקציות ומתחים מיותרים, בבקשה להסיר את הכתבה
אדיר3605.07.21
12
מזכיר את מה שאמרו הרבנים לפני השואה. וזה לא היה רעיון א גרויסע מציעה בלשון המעטה...
שלוימלה04.07.21
לא שהשואה הרוחנית שהייתה בא"י הייתה יותר טובה
חבל05.07.21
לפני שאתה מדבר על השואה תלמד קצת יסודות ביהדות, אולי תבין משהו על מה היה שם.
יוסי05.07.21
11
רב בישראל שמזלזל כך בציבור חילוני חייב להתפטר פגע בציבור שלם של חילונים
תגובה04.07.21
רב בישראל צריך לומר את דעת התורה. לא להתחשב במה יגידו החילונים. בשביל זה יש את ליצני צוהר ובית הלל.
שי05.07.21
מצער שהרב פוסק נגד הגמרא "ת"ר: לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים, ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל - דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ - דומה כמי שאין לו אלוה (בבלי כתובות קי, ב)"
יעקב04.07.21
אם יעבור לארץ ישראל יפרוק עול תורה ומצוות מסתבר שעדיף שישאר בחול
אפרים04.07.21
החילונים הם לא ציבור, הם אוסף של פורקי עול המצפצפים על התורה הקדושה, והרב הוא מייצג את התורה ואומר את האמת ללא חת
דוד04.07.21
10
לצערי הרב הוא צודק כ"כ. ראיתי במו עיני צרפתים שהיו יראי שמים והיום מחללים שבת. הסביבה הורסת
מוישי04.07.21
ראיתי במו עיניי צרפתים שהיו יראי שמים וכשנשארו בחו"ל ילדיהם התבוללו. זה עדיף? עזיבת הדת היא תופעה עולמית שהתחילה הרבה לפני הקמת המדינה. העובדה שיש מרכז יהודי בארץ ישראל גורמת לפחות לקשר עם היהדות.
עדיף להתבולל?04.07.21
9
ת''ר לעולם ידור אדם בא''י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים ואל ידור בחו''ל ואפילו בעיר שרובה ישראל
כתובות קי, ב04.07.21
8
תחזור מאין שבאת. לא צריכים פה יצורים חשוכים.
לך04.07.21
היצור החשוך שאני רואה כאן, זה אתה עם התגובה המטומטמת שלך.
שי05.07.21
7
דעתי
בואו נגיד ככה, קודם כל אני יציין רק שאני07.07.21
6
כל מקרה לגופו... היו יהודים בדרך התבוללות בחו''ל שעודדו אותם לעלות לארץ ואפילו במום חילוני... המטרה, שאולי יזכו להתחתן עם יהודים... הרע במיעוטו... צריך שאלת חכם למי ששול, ועצה טובה לאלה שלא שואלים... בוודאי שכל רב צריך להזכיר זאת בציבור...
מרדכי04.07.21
5
מדוע לגבי מיקום מגורים חרדי שייבאו ולא בתקיפות חובה לעלות ואם הם כבר שואלים תהיה התשובה לעלות ולגור באזור חרדי חובה .ואם כבר שם לא שיכיים לאזור חרדי לטעון שארץ ישראל מקלקלת אנשים שלדעת הרב כבר מקולקלים שהם לא יכולים לגור במקום חרדי והם לא ישמעו לו לגור רק במקום חרדי לטעון כלפי ארץ ישראל..... שהיא מ
יהדות תוניסיה04.07.21
4
מזעזע בניגוד לפשט משנה "לעולם ידור אדם בארץ ישראל אפילו בעיר שרובה גויים, ואל ידור בחוץ לארץ אפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוץ לארץ דומה כאלו אין לו אלוה.
ישראל 04.07.21
לחיות ליד גוי פחות נורא מעיר של מומרים! וזה שאתה לא יודע לקרוא משנה ע''ז נאמר לא עם הארץ חסיד.
ש.04.07.21
תגיד אני לא יודע עד כמה אתה אוחז מהרשל"צ אבל משניות ברור שהרב יודע אז אם הוא אמר שלא, צריך לנסות להבין כי משניות מסתמא שהוא יודע
אתה רציני05.07.21
3
דברי הבל ושטויות ודי לחכימה ברמיזה
משה04.07.21
נכון--זה ממש חילול השם--נגד הגמרא: ת"ר: לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים, ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל - דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ - דומה כמי שאין לו אלוה (בבלי כתובות קי, ב)
יעקב04.07.21
אפשר להרגע עם התגובות מדובר בראשון לציון שלנו ובחכמה הוא התברך בטח הרבה יותר ממך
א05.07.21
2
אינני מבין כל כך, הרי בחו"ל יש פי כמה וכמה שיעורי התבוללות ועזיבה של היהדות יחסית לארץ? אולי הכוונה רק למי שגר בקהילה יהודית מאוד סגורה, השאלה היא כמה זמן זה יחזיק שם מעמד.
רפי04.07.21
1
איך איתכן הרי ההתבוללות בחול ענקית?
אליהו זיני05.05.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24